Syyskuun Sydäntenmurskaajat *HuHtIkUuSsA*

Itseironiaa ja huumoria päivään;

Mää en jaksa meikata ja laittaa hiuksii kun pitäs kaupungille lähtee! (normisti viihdyn kyllä aina peilin edessä ennenkö lähen mihkään!) TÄSTÄKÖ jo se mammautuminen alkaa! What's next? +20kg, rasvatukka ja tuulipuku?? :LOL: :LOL: :headwall:
 
ihan sama juttu: naama kukkii! mulla on vieläpä atooppinen iho, eli talven jäljiltä vieläkin ihan kuiva ja sekalaisen värinen, sen lisäks hormonit pläjäyttelee vähän väliä kamalia finnejä... ERITTÄIN hehkeä olo! Kuka väitti että nainen on raskaana kauneimmillaan???
 
tiitu87 Oikein ihanaa kevättä myös sinulle! :heart:

Laitoin profiilikuvaksi tänään otetun kuvan vatsasta. Niin se vain suurenee :) Ihana tuntea pikkusen liikkeitä päivittäin, vaikka hentoja vielä onkin :heart:

uneksija85 ja papu 18+0
 
Mikä tässä tökkii...kirjoitin kyllä jo aiemmin viestin mutta ei sitä täällä näy....

Aamulla oli neuvola ja ihan hyvää kuuluu tällä hetkellä.
Paino +5,5kg alkutilanteeseen
verenpaine 136/83
hb 136 (alussa 145)
:heart: 140 molemmin puolin
pissa puhdas
sf mitta 20

Aika vilkkaasti kuulosti pyörivän asukki vaikka en tunnekaan kaikkia liikkeitä vielä kaikkia. Yläkroppa on vasemmalla ja pappu ja jalat oikealla yläviistossa että vielä poikittain mutta ilmeisesti pikkuhiljaa yrittelee kääntyä pää alaspäin.

Viikko pitäis jaksaa odottaa että pääsee siihen rakenneultraan. Ja varmaan kuluu aika tosi hitaasti......
Iho kukkii milloin mistäkin, välillä selästä, välillä naamasta ja kaulasta....hiuksia lähtee enemmän kuin normaalisti ja iho on kirjava, että oikein tyylikkäänä täälläkin :wave:

Naksos&Manu 20+4
 
Oppikirjan mukaisesti rakennettu pieni poika meille tulossa :heart: :heart: :heart:
Kyynel kihahti ja kivi vierähti sydämeltä, niin paljon oon jännittäny et onko kaikki kunnossa! ja onhan siellä :) Mamman iso poika, painoarvio 370g... :D :heart:
Perjantaina palkkapäivä, pääsee shoppailee!!! :D :D :D

Roona& Tahvo 20+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
nöttiäinen: Ei oo tietoo. Haluttii pitää jännitys loppuun asti!!!!! =)
Ja mun arvio on vaan veikkaus. :D Mekin varmaan pidetään jännitys päällä loppuun saakka, ehkä. Ei olla vielä päätetty, katotaan sit kai rakenne-uä:ssä kk päästä kysytäänkö vai ei. =) :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Oppikirjan mukaisesti rakennettu pieni poika meille tulossa :heart: :heart: :heart:
Kyynel kihahti ja kivi vierähti sydämeltä, niin paljon oon jännittäny et onko kaikki kunnossa! ja onhan siellä :) Mamman iso poika, painoarvio 370g... :D :heart:
Perjantaina palkkapäivä, pääsee shoppailee!!! :D :D :D

Roona& Tahvo 20+0
Oih, hienoa!! :heart:
 
Tervehdys!
Meilläkin oli tänään ultra ja kaikki edelleen hyvin :saint: Ei suostunut täti edes kattomaan kumpiko sieltä olis tulossa |O Pitäkää vaan hullua jännityksessä :LOL: Nyt pitää suostutella tuo isukki yksityiselle, vaikka oon kyllä 98% varma tytöstä. Ekassa ultrassa sanottiin istukan olevan etuseinämässä, mutta nyt se olikin takana :eek: No samapa tuo.

Häntäluusta oli aiemmin puhetta... Mulla kipeytyy istuessa ja pitkällä kävelyllä ( vaikken pitkiä kävelyjä kyllä enää pysty tehdä ). Mursin sen -06- 07 talvella, eikä se oo ihan kunnossa sen jälkeen ollutkaan :whistle: Mutta ei se kyllä edellisessä odotuksessa vaivannut! Lisäksi on tullut liitoskipuja ja kaikkea muuta epämukavaa, mitä normaalisti on ollut vasta vikoilla viikoilla :/

Vaunuista: Ostettiin tammi-helmikuun vaihteessa nuorimmalle jo rattaiksi Emmaljungan sport edget erillisellä kopalla. Vaikka tuplat taitaa olla enemmän tarpeen 1v 8kk ikäerolla :D Muut sitten onkin jo ennestään. Nuorimmaiselle ostin Britaxin kaukaloon sopivan Vigour 3+ ratasosan, on aivan ykkönen autolla liikuttaessa, koska kaukalo painaa todella paljon!

Masu alkaa olla omasta mielestä jo valtava. Joka aamu tuntuu muka isommalta :whistle: Ei olla oikein otettu noita masukuvia koskaan muuta kuin synnärille lähdössä, niin ei oo vertailukohdetta. Kai se on näkynyt muillakin jo näillä viikoilla!?

Eilen tuntui oikea käsi ja jalka olevan turvoksissa, ei oikein sormet liikkunu. Eikai sitä nyt tässä vaiheessa kuulu olla?

Viikko sitten oli kovaa stressiä, kun oli riitaa exän kanssa. Tuli yöllä pitkiä ja kipeitä supistuksia, jotka onneksi oli jossain vaiheessa loppunu, ku nukahdin :( Soitin neuvolaan ja kävin labroissa varmuuden vuoksi, onneksi kaikki arvot oli hyvin. Nyt pitäis vaan välttää stressiä :eek: Hyvin onnistuu neljän muksun kanssa :saint: :LOL: No joo...

Roona: Mulla oli esikoisen aikana krooninen virtsatietulehdus. Joskus rv 30 oli kerran pissa puhdas ja heti estolääkkeet päälle. Mulla ei edes välttämättä ollu mitään oireita kokoaikaa! Sen takia pissaa seurataan nyt niin tarkasti joka kerta.

Oliskohan sitä jo juoruttu tarpeeksi :LOL:

MN + vaavi 18+4
 
Täälläkään ei mikää hehkee olo oo kun tosiaan naama kukkii ja joitain kohtia kropasta täynnä pikku näppyjä... ei kivaa.. huomenna ois rakenneultraja jännittää aivan pirusti... toivottavasti kaikki on hyvin, potkuista päätellen kyllä. Ei oikeen oo tullu nukuttuakaan lähiaikoina kunnolla hirvee väsymys kokoajan..

O&O 20+0
 
Roona82 ja MM ihanaa, onnittelut hyvin menneistä ultrista! :heart: Meillä on huomenna edessä ja jännittää niiiin paljon.

Mama sulla on kaunis maha, just sopivan kokoinen!

Muoks... piti vielä sanomani, että en ole juurikaan tänne kirjoitellut, väsymys on pitänyt siitä huolen. Jospa tästä yrittäisin ryhdistäytyä...

Kerttu ja Oliver 20 ja 3
 
MillionNights-82 TOSI outoo, et nykyäänkään ei vieläkään kunnolla kerrota et kumpi on tulossa??! Mua ihmetyttää tosi paljon... Ok, jos se on epäselvää, ni kai se lääkäri sit voi sanoo että ei oo varma... Mut toi että ei ees voi kurkata??? Meille ei kyllä jääny epäselväks, selkeet pelit ja vehkeet näky haarovälissä :D

Vanha koulukaveri asuu jenkeissä, ja on muistaakseni kk edellä ku mä, eli elokuulla laskettu aika... noh, siellä ultrataan vissiin paljon useammin, ja siellä tosiaan kerrotaan jo heti kun vaan näkyy, hän oli rv 14 kun näkyi että on poika tulossa!! Tottakai sekin vaihtelee et miten siellä toi th pelaa, ei vissiin kovin hyvin jos ei oo vakuutuksia tms, ei kai julkinen sektori "köyhille" niin hyvin pelaa ku niillä jotka kuuluu johonkin terveyskassaan tms? Noh... mut heillä kuitenkin näin.
 
Rakenneultra oli tänään. Vauveli voi hyvin ja lähes kaikki oli kunnossa. Sydämestä löytyi pieni kalkkeuma, joka normaalisti katoaa rv 28 mennessä. Kuitenkin se voi olla merkki jostain muustakin, joten 2 viikon päästä on uusi ultra. Mutta koska mitään muuta vikaa ei löytynyt, olen ihan levollisin mielin menossa seuraavaan ultraan. Näistä ultrista tulee mulle kyllä kohta joku kammo, koska lähes aina löytyy jotain hälyttävää, joka toivottavasti sitten ei olekaan mitään. Syksyllähän me päädyttiin keskeyttämään eka raskaus ultran jälkeen.

Turvakaukalon jalustaa kannattaa sitten testata kuinka hyvin se pysyy penkissä kiinni, jos ei ole isofix-kiinnikkeitä autossa. Kävin kaverin kanssa testaamassa juuri Brion alustaa ja se kyllä heilui kuin heinämies pelkissä vöissä. Britaxin vyöjalusta taas oli erittäin tukeva. Toivottavasti Autoliiton sivuille tulee uudet testitulokset kaukaloista pian. Vauvaliikkeessä ne veikkas toukokuuta, eli www.autoliitto.fi

Helinä rv 19+3
 
Moi kaikille!
Mäkin kävin ultrassa perjantaina: Kaikki hyvin, kokoarvio 18 cm ja 195 g! Oon täs ihmetellyt, että te muut kerrotte vaikka mitä ultrakuulumisia; nää oli kaikki tiedot mitä mulle annettiin! Hoitsulle kertoi jotain lukuja, ne on kooditettu mutterpassiinkin, mutta en niitä ymmärrä. Oli se kyllä tosi liikkistä nähdä kasvot ja sormet tarkasti 4d-kuvissa! Jännä kyllä, että täällä Saksassa tarkastukset perustuu ultraamiseen ja samalla sitten voi kysellä lääkäriltä mahdollisista muista asioista. Kysyin niska ja jalkasäryistä, käski ottamaan magnessiumia tupla annoksella ohjeisiin nähden!?! Toki virtsakokeita, paino ja verenpaine kans otetaan joka kerta - Hb ilmeisesti joka 2. kerta. Verenpaine olikin laskenut reippaasti ennen raskautta olleesta, nyt vain 98/60 - ihmekös jos huimaa! Lopetin samantien suolan välttelyn! Paino oli noussut takaisin ennen raskautta olleeseen, eli se varmaan on ok. =)
Ammi 17+2
 
kävin just tilaan maastokuvioiset puolipotkarit (56), musta/pun pörrö-fleecehupparin (68) ja maastokuvioiset reisitaskuhousut (68)

http://www.pro2kids.fi/secure/images/jppotkare_big.jpg
http://www.pro2kids.fi/secure/images/jpfleecejacka_big.jpg
http://www.pro2kids.fi/secure/images/jpbyxa_big.jpg

Oli PAKKO!!!

...ja tili vetelee viimisiään.... :headwall: :kieh: :heart:
 
Ammi: mulle ei kerrottu mitään mittoi ultras... ei painoo, ei pituutta.... reisiluun pituuden tais ohimennen mainita!!! Eikä mulle oo koskaan sanottu sykettäkään!!! Hmm.. aika eri käytäntöjä on juu!!! :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helinä83:
Rakenneultra oli tänään. Vauveli voi hyvin ja lähes kaikki oli kunnossa. Sydämestä löytyi pieni kalkkeuma, joka normaalisti katoaa rv 28 mennessä. Kuitenkin se voi olla merkki jostain muustakin, joten 2 viikon päästä on uusi ultra. Mutta koska mitään muuta vikaa ei löytynyt, olen ihan levollisin mielin menossa seuraavaan ultraan. Näistä ultrista tulee mulle kyllä kohta joku kammo, koska lähes aina löytyy jotain hälyttävää, joka toivottavasti sitten ei olekaan mitään. Syksyllähän me päädyttiin keskeyttämään eka raskaus ultran jälkeen.
Voi ei, teilläkin jotain noin ikävää taustalla. :'( Mekin päädyttiin syksyllä keskeytykseen ja mäkin ootan pelolla rakenne-uä:tä. Saanko udella mikä teidän edellisessä raskaudessa oli että päädyitte keskeytykseen? Meillä oli niin paljon rakenteellisia vikoja (niin ulkoisesti kuin sisäisestikkin) että päädyimme keskeyttämään, lääkäreiden mukaan olis kuollu kohtuun hetkenä minä hyvänsä. :'(

Mullekkaan ultrat ei oo mitään "ihana nähä vauvaa taas" -hetkiä vaan pelottavia, "mitähän vikaa sieltä nyt löytyy" -hetkiä.

Voimia sinne ja toivotaan kalkkeuma häviää pian!! :hug:
 
heips

Miula on oman terveyden/lääkärissä käyntien suhteen ollut niin paljon vastoinkäymisiä, ettei mitään rajaa!!! Siksi rakenneuä pelottaa aivan hirveästi!!! Keskiviikko aamuna olis tarkotus mennä.. jos jalat kantaa sinne saakka :eek: Mie oon nukkunu nyt niin huonosti ja nähnyt painajaisia.. joka sitten kostautui super-päikkäreillä :D Menin 16 jälk "tunnin" unosille ja heräsin 22.15 :D No sainpahan nukuttua! Ja nyt takas maate, kun kohta joutuu jo herään töihin..
 

Yhteistyössä