Syyskuun Sydäntenmurskaajat *HuHtIkUuSsA*

Roona82: Me ostettiin nuo Emmaljungan Duo edget sport rungolla tammikuun lopussa ja värinä juuri tuo Forest :D Ne on aivan ihanat, mutta hinta oli vähemmän mukava :whistle: Nyt ne on kuopuksella rattaina ja todella tyytyväinen olen! Edelliset oli Emmaljungan Coronadot (tai vastaava) -01, eikä niistäkään pahaa sanottavaa... En edes muita kattellut :LOL: Halusin vaan vaihtelua :whistle: Ja siitähän tuo isukki tykkää :ashamed:

Vauvalle olen ostanut kirpparilta yhdet potkuhousut, nuo vaunut ja pari päivää sitten käytetyt Gracon peräkkäin istuttavat tuplat. Ne on ainoat, jotka mahtuu meidän tila-auton tavaratilaan :/ Mä voisin kohta perustaa oman vaunuliikkeen, niin monet kärryt löytyy kotoa :ashamed: Kun sais vielä sukupuolen selville, niin vois tehdä enemmän ostoksia, jos siis poika tulisikin neljän tytön jälkeen :LOL: Tuskin :whistle:

Rinnoista: Maitoa heruu tääläkin, ja rinnat on vihdoinkin hieman muodokkaammat :LOL: JEE :saint: Lopetin kuopuksen imetyksen vasta helmikuun puolenvälin aikoihin, niin ensin niistä tuli sellaset tyhjät pussit ja täälä hehkutettiin uhkeita rintoja :kieh: No joo...

Mistäs muusta täälä on ollut puhetta? Häät olis meilläkin tiedossa heinäkuulla, mitäköhän sinnekkin pukisi päälleen...

Äitiysvaatteista: Oletteko jo muut ostelleet? mä myin kaikki parhaat/ käyttökelpoiset pois, kun meille ei enää pitänyt tulla lisää vauvoja. Nyt en löydä mistään liikkeistä pitkähihaisisa mammapaitoja. Omat kun ei mene vatsan alle ja housut ei mene vatsan yli :whistle: Ei hyvä yhdistelmä! Vaasassa vain H&M myy mammavaatteita ja ehkä polarn o pyret (vai mikälie). Kävin seinäjoella alkuviikosta, eikä sieltäkään löytynyt ku lyhythihaisia! Ärsyttävää |O

Nyt ylipirteä MillionNights + vaavi 19+1
 
Heips taas. Tänää oli neuvola ja aloin puhua synnytyspelostani jonka sain tytöltä koska kaikki ei mennyt hyvin, ei minul, eikä vauvalla ja sit se kipu ponnistuksessa ku puudutukset eivät tehonneet.....sain lähetteen äippäpolin pelkopolille. Ihan hyvä niin, koska saanpas käytyä sitä pelkoa läpi vaikka tiedän, ettei kaikki synnytykset oli samanlaisia, ku eivät kaks aijempaakaan olleet mutta ku tytön jälkeen en edes tajunnu lopuilta ihte mitään "verenhukan" ja kivun vuoksi, enkä tiennyt jäikö lapsi henkiin vai ei ja sit juoksutettiinkin jo leikkaussaliin jne.

Pikkuisella kaikki oli hyvin, sydän vihtoi 147, ja sf mitta oli 20 cm. Painosta sen verta että oli noussu taas, yhteensä ny tullu painoa 4,6 kg. Ihte kauhistelin sitä tahtia mut neuvolan tätönen oli vain niin ihana et ekkana ku näkikin minut sanoi "onpas suloisen pikkuinen masu pikkuisella äidillä" sit ku sanoin et onpas kamalasti tullu painoa niin naureskeli et vaiks viel tulis 7 kiloa lisää olisin normaalitilaskin viel normaalipainossa, et enpä jaksa sit ressata tuota painonnousua. :LOL:

Mammavaatteista ihte olen ostanu yhdet housut hm:ltä, mut muuten olen itse tehny noit housui, vanhoista housuistani leikkaamalla edestä vähän tilaa masulle ja lisäämällä siihen resoria joustamaan ja tukemaan vatsaa. Paitoja tosin oon saanu ostella mut en yhtään normi mammapaitaa vaan jotain vain normaaleja pidempiä paitoja.

ja kuva päivitystä nyt ku tasan 20 rv

http://www.aijaa.com/v.php?i=4086328.jpg
 
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
Heips taas. Tänää oli neuvola ja aloin puhua synnytyspelostani jonka sain tytöltä koska kaikki ei mennyt hyvin, ei minul, eikä vauvalla ja sit se kipu ponnistuksessa ku puudutukset eivät tehonneet.....sain lähetteen äippäpolin pelkopolille. Ihan hyvä niin, koska saanpas käytyä sitä pelkoa läpi vaikka tiedän, ettei kaikki synnytykset oli samanlaisia, ku eivät kaks aijempaakaan olleet mutta ku tytön jälkeen en edes tajunnu lopuilta ihte mitään "verenhukan" ja kivun vuoksi, enkä tiennyt jäikö lapsi henkiin vai ei ja sit juoksutettiinkin jo leikkaussaliin jne.

Pikkuisella kaikki oli hyvin, sydän vihtoi 147, ja sf mitta oli 20 cm. Painosta sen verta että oli noussu taas, yhteensä ny tullu painoa 4,6 kg. Ihte kauhistelin sitä tahtia mut neuvolan tätönen oli vain niin ihana et ekkana ku näkikin minut sanoi "onpas suloisen pikkuinen masu pikkuisella äidillä" sit ku sanoin et onpas kamalasti tullu painoa niin naureskeli et vaiks viel tulis 7 kiloa lisää olisin normaalitilaskin viel normaalipainossa, et enpä jaksa sit ressata tuota painonnousua. :LOL:

Mammavaatteista ihte olen ostanu yhdet housut hm:ltä, mut muuten olen itse tehny noit housui, vanhoista housuistani leikkaamalla edestä vähän tilaa masulle ja lisäämällä siihen resoria joustamaan ja tukemaan vatsaa. Paitoja tosin oon saanu ostella mut en yhtään normi mammapaitaa vaan jotain vain normaaleja pidempiä paitoja.

ja kuva päivitystä nyt ku tasan 20 rv

http://www.aijaa.com/v.php?i=4086328.jpg
Sievä masu sinulla kyllä on!
:D Mulla on muuten varmaan jotain samaa koko luokkaa =) Ja painoakin on tullut jo jotain 7kg nyt tunnen itteni normaali painoiseksi ku painan nyt n.55kg :LOL: :LOL: :D Äitiyshousuja ois mukava saaha vielä parit,kesäksikin jotain mukavaa.Oon aatellut käyä kirppareilta kattoon..Ku ei oo mennyt piiiitkään aikaan entiset omat housunu,paitsi nyt noita joustavia kivoja housuja ja verkkarit :D
 
ElämänIlo: mulle kans jo ekalla neuvolakäynnillä puhuttiin tosta pelkopolista, ku neuvolantäti luki koneelta mun synnytys-kertomuksen!!!! Mä totesin siihen, et luotan ettei samalla ihmisellä voi mennä kaikki kahta kertaa päin helvettiä!!! Pakko aatella niin, muuten tuun hulluks! Mut saas nähä, ku kesä tulee ja h-hetki lähenee, voipi olla et mieli muuttuu ja haluun sittenki sin jutteleen!! Mulla meni ekast sit viel paraneminenki päin perset---> kaikki tikit repes, ku olin ollu vuorokauden kotona... siinä sitä sit oltii: helvatun syvä avohaava persläpeen asti! Vuosi meni ennen ku oli kokonaa parantunu! Nyt tän raskauden aikana siitä arvesta (mikä on iso) tulee koko ajan verta jostain kohdast ja on kipee!! Voin myöntää, et traumoja löytyy kokonaisuudessaan koko touhusta! :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
ElämänIlo: mulle kans jo ekalla neuvolakäynnillä puhuttiin tosta pelkopolista, ku neuvolantäti luki koneelta mun synnytys-kertomuksen!!!! Mä totesin siihen, et luotan ettei samalla ihmisellä voi mennä kaikki kahta kertaa päin helvettiä!!! Pakko aatella niin, muuten tuun hulluks! Mut saas nähä, ku kesä tulee ja h-hetki lähenee, voipi olla et mieli muuttuu ja haluun sittenki sin jutteleen!! Mulla meni ekast sit viel paraneminenki päin perset---> kaikki tikit repes, ku olin ollu vuorokauden kotona... siinä sitä sit oltii: helvatun syvä avohaava persläpeen asti! Vuosi meni ennen ku oli kokonaa parantunu! Nyt tän raskauden aikana siitä arvesta (mikä on iso) tulee koko ajan verta jostain kohdast ja on kipee!! Voin myöntää, et traumoja löytyy kokonaisuudessaan koko touhusta! :/
Kauheaa.. :/ Mutta toivotaan että seuraava menis hienosti ja hyvin eikä tulis mitään repeytymiä =) :hug: Yleensähän se eka on hankalin.
 
Miimari: Oli tosiaan toi eka käynnistetty, nopea ja sitäki kivuliaampi synnytys! Lapsen sydänäänet romahti ja kätilöt tappeli mitä pitäs tehä... 2 olis halunnu hätäsektion ja 1 halus repii imukupilla väkisin ulos!!! No niimpä siinä kävi et väkisin revittiin ja tulos oli sit sen mukainen!?!?!? :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
Miimari: Oli tosiaan toi eka käynnistetty, nopea ja sitäki kivuliaampi synnytys! Lapsen sydänäänet romahti ja kätilöt tappeli mitä pitäs tehä... 2 olis halunnu hätäsektion ja 1 halus repii imukupilla väkisin ulos!!! No niimpä siinä kävi et väkisin revittiin ja tulos oli sit sen mukainen!?!?!? :eek:
Just joo,ihania lääkäreitä :headwall: :headwall: Mutta hengissä selvisit ja onneksi sulla ei oo mitään hirveitä traumoja jäänyt kuitenkaan niin voi suht.rauhallisin mielin odottaa =) Minkä kokoinen vauva sulla oli silloin ja oliko jokin erityinen syy tuohon vaikeaan synnytykseen?Asento huono tai liian iso vauva tai jotain?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
Miimari: Oli tosiaan toi eka käynnistetty, nopea ja sitäki kivuliaampi synnytys! Lapsen sydänäänet romahti ja kätilöt tappeli mitä pitäs tehä... 2 olis halunnu hätäsektion ja 1 halus repii imukupilla väkisin ulos!!! No niimpä siinä kävi et väkisin revittiin ja tulos oli sit sen mukainen!?!?!? :eek:
Voihan itku!! Ompas kurja kuulla tollasta, mä en revenny kyl mut leikattii väliliha kahdesta kohtaa mut en mä muista oikei siit mitää kunnolla muuta ku sen kauheen paniikin siit vauvasta jne. Eli mul kävi toisaalta hyvä tuuri, mutta siltikin, käyn kyl siel pelkopolilla kerran sellanen tarjotaan. (ihuna ku täs kirjotitaa nii vauva mykeltää koko ajan) =)
Onko sulle sanottu saatko synnyttää alakautta??? Kahdella ystävälläni kävi vähän samoin ku sulla ja he ei enää oo saaneet synnyttää alakautta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
Heips taas. Tänää oli neuvola ja aloin puhua synnytyspelostani jonka sain tytöltä koska kaikki ei mennyt hyvin, ei minul, eikä vauvalla ja sit se kipu ponnistuksessa ku puudutukset eivät tehonneet.....sain lähetteen äippäpolin pelkopolille. Ihan hyvä niin, koska saanpas käytyä sitä pelkoa läpi vaikka tiedän, ettei kaikki synnytykset oli samanlaisia, ku eivät kaks aijempaakaan olleet mutta ku tytön jälkeen en edes tajunnu lopuilta ihte mitään "verenhukan" ja kivun vuoksi, enkä tiennyt jäikö lapsi henkiin vai ei ja sit juoksutettiinkin jo leikkaussaliin jne.

Pikkuisella kaikki oli hyvin, sydän vihtoi 147, ja sf mitta oli 20 cm. Painosta sen verta että oli noussu taas, yhteensä ny tullu painoa 4,6 kg. Ihte kauhistelin sitä tahtia mut neuvolan tätönen oli vain niin ihana et ekkana ku näkikin minut sanoi "onpas suloisen pikkuinen masu pikkuisella äidillä" sit ku sanoin et onpas kamalasti tullu painoa niin naureskeli et vaiks viel tulis 7 kiloa lisää olisin normaalitilaskin viel normaalipainossa, et enpä jaksa sit ressata tuota painonnousua. :LOL:

Mammavaatteista ihte olen ostanu yhdet housut hm:ltä, mut muuten olen itse tehny noit housui, vanhoista housuistani leikkaamalla edestä vähän tilaa masulle ja lisäämällä siihen resoria joustamaan ja tukemaan vatsaa. Paitoja tosin oon saanu ostella mut en yhtään normi mammapaitaa vaan jotain vain normaaleja pidempiä paitoja.

ja kuva päivitystä nyt ku tasan 20 rv

http://www.aijaa.com/v.php?i=4086328.jpg
Sievä masu sinulla kyllä on!
:D Mulla on muuten varmaan jotain samaa koko luokkaa =) Ja painoakin on tullut jo jotain 7kg nyt tunnen itteni normaali painoiseksi ku painan nyt n.55kg :LOL: :LOL: :D Äitiyshousuja ois mukava saaha vielä parit,kesäksikin jotain mukavaa.Oon aatellut käyä kirppareilta kattoon..Ku ei oo mennyt piiiitkään aikaan entiset omat housunu,paitsi nyt noita joustavia kivoja housuja ja verkkarit :D
Taijetaa sit aikalai samaa kokoa olla. =) ja niin, tosiaan, eihän noi kaksikaan synnytystä olleet samanlaisia, pojalta käynnistettiin ja avautumisvaiheen olin tosi kipeä ja se oli myöskin nopea, mut ponnistuvaihe meni ihanasti. =) (jos noi voi edes sanoa) =) Mut tytöltä taas avautumisvaihe oli ihan ok siihen asti et sydänäänet heikkeni jne. ja se loppu, mutta jospas ny sitten....

Toisaalta jotenni ootan jo valmiiks sitäkin kauhulla et ku istukat ei oo tulleet mul pois ihtekseen. Ekkalta jouduttii tekee kaavinta jälkikäteen ku istukka ei tullu kokonaisena ja sain kohtutulehduksen, tytöltä se irrotettiin siin nukutukses käsin. Että.......pelottaa jos taasen senkin kanssa jotain häikkää. Mut noh, onneks siel sairaala täynnä kuiten osaavia ihmisiä. :kieh: (ainakin nii täytyy toivoa)
 
Miimari: vaavi oli sillo 3855g, et ei mikää jättiläinen. Mitään syytä ei oikeestaan ollu...!!! Ainut huono asia tietty oli, et ku oli nii kivulias ja supistuksilla ei ollu lainkaan taukoo ni mä olin lähes tulkoo tajunnan tuolla puolen!

Elämänilo: Ei oo kukaan vielä ainakaa sanonu, etten sais ja ite oon unohtanu kysyy... se onki mietityttäny, ku on tota arpikudosta alapää täynnä, et mites sen käy, ku se ei mihkään veny!!! APUA APUA!!! Mullaku tosta ekasta kyl leikattii.. mut ilmesest repes sen lisäks... Muistan sen joten kuten ku mua ollaan tikattu ja se totes, et tulipa harvinaisen syvä haava! (ei paljoo naurattanu!!!) Kyl muutenki oli niin tylyy tuolla synnytyspuolella kaikki, et seki pelottaa jo valmiiks, jos kohtelu on samanlaist! Synnytyksen jälkee ku pääsin suihkuu, ni jossai vaihees mul käytii huutaas, jo riittää! Sit ku kuivasin ni täti tulee viereen ja hoputtaa... en saanu ite niit alushousui ees jalkaa ni täti riuhtas kiukulla ne mun jalkaa... silmissä meinas sumeta, ku vähä teki kipeetä! Ainii ja sillo ku saavuttii synnytyssaliin, ja mun käskettii viel käyd vessas pissal, ni istuin siel vaik kui kauan ku pissaa vaan tuli ja tuli, ni sillonki mul huudettii ihan raivolla, et ei sinne asumaan pitäny jäädä! Todella ystävällistä! :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
Heips taas. Tänää oli neuvola ja aloin puhua synnytyspelostani jonka sain tytöltä koska kaikki ei mennyt hyvin, ei minul, eikä vauvalla ja sit se kipu ponnistuksessa ku puudutukset eivät tehonneet.....sain lähetteen äippäpolin pelkopolille. Ihan hyvä niin, koska saanpas käytyä sitä pelkoa läpi vaikka tiedän, ettei kaikki synnytykset oli samanlaisia, ku eivät kaks aijempaakaan olleet mutta ku tytön jälkeen en edes tajunnu lopuilta ihte mitään "verenhukan" ja kivun vuoksi, enkä tiennyt jäikö lapsi henkiin vai ei ja sit juoksutettiinkin jo leikkaussaliin jne.

Pikkuisella kaikki oli hyvin, sydän vihtoi 147, ja sf mitta oli 20 cm. Painosta sen verta että oli noussu taas, yhteensä ny tullu painoa 4,6 kg. Ihte kauhistelin sitä tahtia mut neuvolan tätönen oli vain niin ihana et ekkana ku näkikin minut sanoi "onpas suloisen pikkuinen masu pikkuisella äidillä" sit ku sanoin et onpas kamalasti tullu painoa niin naureskeli et vaiks viel tulis 7 kiloa lisää olisin normaalitilaskin viel normaalipainossa, et enpä jaksa sit ressata tuota painonnousua. :LOL:

Mammavaatteista ihte olen ostanu yhdet housut hm:ltä, mut muuten olen itse tehny noit housui, vanhoista housuistani leikkaamalla edestä vähän tilaa masulle ja lisäämällä siihen resoria joustamaan ja tukemaan vatsaa. Paitoja tosin oon saanu ostella mut en yhtään normi mammapaitaa vaan jotain vain normaaleja pidempiä paitoja.

ja kuva päivitystä nyt ku tasan 20 rv

http://www.aijaa.com/v.php?i=4086328.jpg
Sievä masu sinulla kyllä on!
:D Mulla on muuten varmaan jotain samaa koko luokkaa =) Ja painoakin on tullut jo jotain 7kg nyt tunnen itteni normaali painoiseksi ku painan nyt n.55kg :LOL: :LOL: :D Äitiyshousuja ois mukava saaha vielä parit,kesäksikin jotain mukavaa.Oon aatellut käyä kirppareilta kattoon..Ku ei oo mennyt piiiitkään aikaan entiset omat housunu,paitsi nyt noita joustavia kivoja housuja ja verkkarit :D
Taijetaa sit aikalai samaa kokoa olla. =) ja niin, tosiaan, eihän noi kaksikaan synnytystä olleet samanlaisia, pojalta käynnistettiin ja avautumisvaiheen olin tosi kipeä ja se oli myöskin nopea, mut ponnistuvaihe meni ihanasti. =) (jos noi voi edes sanoa) =) Mut tytöltä taas avautumisvaihe oli ihan ok siihen asti et sydänäänet heikkeni jne. ja se loppu, mutta jospas ny sitten....

Toisaalta jotenni ootan jo valmiiks sitäkin kauhulla et ku istukat ei oo tulleet mul pois ihtekseen. Ekkalta jouduttii tekee kaavinta jälkikäteen ku istukka ei tullu kokonaisena ja sain kohtutulehduksen, tytöltä se irrotettiin siin nukutukses käsin. Että.......pelottaa jos taasen senkin kanssa jotain häikkää. Mut noh, onneks siel sairaala täynnä kuiten osaavia ihmisiä. :kieh: (ainakin nii täytyy toivoa)
On täällä kyllä kaiken näköstä synnytys kokemusta
:D Mulla oli tuolta nuorimmaiselta hankala saaha istukka ulos reilu 30min ne värkkäs ja paineli niin että piti jo sanoa että äläkää ennään ku kuset tullee housuun :D Mullakin oli vaihtoehtona se nukutus homma ja istukan pois otto mutta onneksi kokeili sitä jääpussia ja piti sitä mahan päällä niin rupes supistaan sitten silleen että sai sen ulos.Ku koko synnytyksenkin ajan mun supistukset oli aivan ääliömäisiä,niin epäsäännöllisiä ku vain voi olla!Onneksi menin sairaalaan tarkastuttaan tilanteen ku olin jo 8cm auki ku oltiin synnyttäjien vastaanotolla :D Kaikki meni niin nopeasti etten ees meinannut perässä pysyä!Ku alle 1h sairaalaan tultaessa tyttö oli jo pihalla :eek: Mua vähän hirvittää sitten miten tämän uuden kans menee ja miten alkaa synnytys.Mutta eiköhän se hyvin mee(hope so) :D
 
tänään oli sit taas pitkästä aikaa neuvola, (mä kun voisin käydä sielä vaikka joka viikko :) )

painoa oli tullut 4 viikossa 1,2kg, eli 300g/viikko! , eli normaalirajoissa, huh!

sf mitta oli 17 cm, eli kasvanu on tarpeeks!

hemppa oli laskenu edellis kerran 142:sta 120:n, mut ei vielä rautaa määrätty!

verenpaine oli 48/102, joo-o, mulle niin tyypillisen alhainen! :D

niin, ja pissa oli puhdas, sekä a, että b näyte, ei ollut dopingia käytetty :LOL: !

Niin, eiköhän siinä ollu kaikki, niin ja brutus liikkui mahassa niin vilkkaasti, jottei meinattu saada kunnolla sydän ääniä kuuluviin. brutus luiskahti aina dopplerin alta pois!
mutta, kuitenkin sen verran kuultiin, jotta sykkeet oli 140-150 :heart:

fiksu ja brutus 18+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
Miimari: vaavi oli sillo 3855g, et ei mikää jättiläinen. Mitään syytä ei oikeestaan ollu...!!! Ainut huono asia tietty oli, et ku oli nii kivulias ja supistuksilla ei ollu lainkaan taukoo ni mä olin lähes tulkoo tajunnan tuolla puolen!

Elämänilo: Ei oo kukaan vielä ainakaa sanonu, etten sais ja ite oon unohtanu kysyy... se onki mietityttäny, ku on tota arpikudosta alapää täynnä, et mites sen käy, ku se ei mihkään veny!!! APUA APUA!!! Mullaku tosta ekasta kyl leikattii.. mut ilmesest repes sen lisäks... Muistan sen joten kuten ku mua ollaan tikattu ja se totes, et tulipa harvinaisen syvä haava! (ei paljoo naurattanu!!!) Kyl muutenki oli niin tylyy tuolla synnytyspuolella kaikki, et seki pelottaa jo valmiiks, jos kohtelu on samanlaist! Synnytyksen jälkee ku pääsin suihkuu, ni jossai vaihees mul käytii huutaas, jo riittää! Sit ku kuivasin ni täti tulee viereen ja hoputtaa... en saanu ite niit alushousui ees jalkaa ni täti riuhtas kiukulla ne mun jalkaa... silmissä meinas sumeta, ku vähä teki kipeetä! Ainii ja sillo ku saavuttii synnytyssaliin, ja mun käskettii viel käyd vessas pissal, ni istuin siel vaik kui kauan ku pissaa vaan tuli ja tuli, ni sillonki mul huudettii ihan raivolla, et ei sinne asumaan pitäny jäädä! Todella ystävällistä! :/

IHAN KAMALAAA!!!! Saitko sen synnytksen jälkeen jutella sen kätilön kanssa tai niiden kanssa jotka oli synnytyksessäs? Melko törkeetä käytöstä. Ihte koin että kaikki oli kyl ystävällisiä ja ymmärtäväisiä, tietty siin lopussa ne koitti vain saaha mut tajuun tilannetta ku huusivat et on pakko ponnistaa tai veettävä imukupilla jne. Meil tos neuvolas sanoivat et jos käy pelkopolilla nii menee tiedot sinne sit ku synnärillekin menee et ymmärtävät sit paremmin synnyttäjää ja kuulemma moni sanonu et tukevat paremmin synnytksen aikana. En sit tiiä, oon kyl kuullu nii paljon muiltakin et osa kätilöistä ovat suoraansanottuna täysiä "mulkkuja".
 
ElämänIlo: En saanu jutel!!! Ja sit kaiken huippu oli se, ku sain aivan väärii tietoi sisältävän synnytyskertomuksen itelleni. Mut onneks tietokoneella oli kaikki oikein, ku kyselin silt neuvolantädilt, et mitä kaikkee siel lukee!! Esim. mulle nyt vast tuli tietoon, et oon menettäny verta melkosen paljon!
 
Painosta: Meijän poju oli 20+0 viikolla 350g, kätilö sanoi että tulee olemaan isompi kuin neiti syntyessään (oli 2835g)

Sf-Mitasta: Katselin et kaikilla on jotain alle 20cm, mulla oli meinaan 25cm |O eli jättimasu.. Neuvola täti oli huolissaan mutta ultrassa todettiin että istukka etuseinässä ylhäällä, rintojen alapuolella ja vauva seisoo suorassa niin että kohdunpohjan korkeus on sit sen mukainen..

TiiuHti
 
Mama-84: Ei mullakaan oo mitattu vielä kertaakaan sf-mittaa. Ötzkin rakenneultra oli tänään ja kaikki oli loistavasti. Ötzki siellä näytti peukkua että "älkää huolehtiko äiti ja isä, täällä on kaikki hyvin". :D Ultrasivat muuten joka paikan tosi tarkkaan. Kaikkein suurin helpotus oli se että kaikki sisäelimet, aivot ja sydän oli ainakin rakenteellisesti kunnossa. Tuota sydämen rakennetta jännitin tosi paljon kun miehellä on vakava sydänsairaus sekä siskonpoika on käynyt sydäntutkimuksissa. Onneksi ei pitäis olla mitään perinnöllistä vaikka aika vakavalta kuulostaa. Me saatiin tietää myös ötzkin sukupuoli mutta lupasin ettei siitä puhuta julkisesti. Oli hyvä kun kätilö totesi ettei tästä voi erehtyä, ja selitti oikein näyttämällä kuvasta että mitä missäkin on. :D

Olkkis ja ötzki 20+5
 
Vivid
Mulla mitattiin viime neuvolakäynnillä ekan kerran sf-mitta. Neuvolakortin taulukkohan alkaa viikolta 20 ja vaikka sillon mulla oli vaan 18+, niin mitattiin silti. Täti vaan sano, että kun mä sen nyt tästä löydän, niin aletaan mittaan ja alotti käppyrän piirtämisen taulukon ulkopuolelta :p

Painoarviosta: Me käytiin rakenneultrassa viikoilla 19+6, jolloin lukemaksi saatiin 328g.
 
Rakennultrassa käytiin eilen. Kaikki oli kunnossa onneks ja vikkelä tyyppi siellä tuntui olevan :) Saatiin veikkaus sukupuolesta, mutta pidetään se omana tietona, koska ei kuitenkaan ole 100% varma. Mut mä olin siihen arvaukseen tyytyväinen :D Painoa pikkasella oli 305g, pään ympärysmitta 17cm ja vartalon ympärys 14 cm. Mies ei ihan ymmärtänyt ensin tuota pään mittaa, kun kauhuissaan soitti kaverillee, että "NYT TULEE ISOPÄINEN VAUVA! pään halkaisija on 17cm!!".. öh.. piti sit vähän rauhotella, et ympärysmitta on, ei halkaisija :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rekkumaaria:
............Mies ei ihan ymmärtänyt ensin tuota pään mittaa, kun kauhuissaan soitti kaverillee, että "NYT TULEE ISOPÄINEN VAUVA! pään halkaisija on 17cm!!".. öh.. piti sit vähän rauhotella, et ympärysmitta on, ei halkaisija :D
:LOL:
Miehet on joskus aika huvittavia...! heh.

Mä jäin nyt sit kalastusleskeks koko vklp. Ts. mies lähti messuille kaverin firman ständiin sitomaan perhoja, ja huomenna kans. Meillä on kämppäkin täynnä noita perhonsidontatarvikkeita... ihan vois perustaa jonku firman kohta ja alkaa myymään niitä :D Oon mäki opetellu tekemään, ihan kivaa puuhaa - ajattelin alkaa tekemään samalla tekniikalla ja välineillä koruja!

Tavallaan ihanaa, koska oli palkkapäivä eilen... ja pääsee ihan rauhassa shoppaileen!! :D Pitäs ostaa rintsikat, paitoja, PAITOJA ja paitoja... Mitkään pitkähihaset ei mee enää kunnolla tän kummun päälle! :kieh:

Tosta synnytyspelosta vielä... Mulla oikeestaan ei itse synnytys pelota hirveenä... vaan se, et saisin epilepsiakohtauksen siinä synnytyksen aikana. Siitä jo neurologille puhuin, et se pelottaa ja kyselin, että onhan siellä synnytyksessä sit kaikki mun tiedot niiltä osin. Se sanoi, että varmasti on, ja sellaset ihmiset hoitaa mun synnytyksen jotka on perillä noista asioista ja tietää mitä pitää tehä jos niin käy. Kamala jos se lapsi olis vaik puolmatkassa jo ku tulis kohtaus. Voiks sit enää leikata? Ei kai? Neuro kyllä sano et jos liikaa pelottaa niin voidaan myös sopia sektiosta. Mut kattoo nyt viel tässä... toistaseks oon ollu ihan normaalisti ja terveessä kunnossa... että ei nyt sillain huoleta. Synnytystilanne on vaan niin eri asia sit... Pitäs varmaan ens kerralla neuvolassa vähän puhua tosta, ja kysellä et koska sitä synnytystä aletaan suunnittelemaan... Kun mulla ei noi neuvolatädit ikinä kysele vointeja epilepsian suhteen, tai pelkoja tms. Taida tietää itekkään koko sairaudesta sen kummemmin!!? :/

Jahaaaa... jos menis tekeen aamupalaa ja sit lähtis liikenteeseen. Täällä on ihana ilma! Aurinko paistaa, ja jo klo 9 aamulla oli asteita jo +9!! Ihanaaa!!!! B) :flower: :heart: B)

Mukavaa lauantaita kaikille! :D

Roona&Tahvo 20+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rekkumaaria:
Rakennultrassa käytiin eilen. Kaikki oli kunnossa onneks ja vikkelä tyyppi siellä tuntui olevan :) Saatiin veikkaus sukupuolesta, mutta pidetään se omana tietona, koska ei kuitenkaan ole 100% varma. Mut mä olin siihen arvaukseen tyytyväinen :D Painoa pikkasella oli 305g, pään ympärysmitta 17cm ja vartalon ympärys 14 cm. Mies ei ihan ymmärtänyt ensin tuota pään mittaa, kun kauhuissaan soitti kaverillee, että "NYT TULEE ISOPÄINEN VAUVA! pään halkaisija on 17cm!!".. öh.. piti sit vähän rauhotella, et ympärysmitta on, ei halkaisija :D
Oispas ollu vauvan päällä kokoa kerrakseen, kunnon vesipää :D :LOL: :LOL:

Mut ihanaa et kaikki oli kunnossa :heart:
 
Huomenta ja onnittelut monille hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Oma napa: alkaa olla välillä aika tukalaa! vattalla rupeaa oleen jo ihan kiitettävästi kokoa ja esim. kävelylenkkien tekeminen alkaa heti jomottaa alaselässä ja tehä liitoskipuja :| Pihaa laiteltiin eilen ja jonkin verran kun ehdin olla kumarassa, niin johan taas tuli sellanen alaselkäkipu että oksat pois ja istumaan :eek: Olenkohan mie ihan rapakunnossa vai onko tää normaalia? 20+3 menollaan.. Se on toi hemmetin imurointi-asento, mikä ei sovi ollenkaan! inhoan kyllä imurointia, et eipä haittaa :D mut pihaa pöyhiessä joutuu oleen paljon just tossa edellä mainitussa asennossa eikä hommasta tuu sit yhtikäs mitään.. vaik niin tahtois pöyhiä :whistle:
 
Rekkumaaria Piristit kyllä mun päivän tolla pää jutulla :LOL:

Onnea hyviä uutisia ultrasta saaneille! :flower:

Minä kärsin taas vaihteeksi nuhasta. Kurkku on kauhean kipee ja tuntuu, että aivot on niistetty pihalle jo moneen kertaan. Yöt on tuskasia ku nenä on tukossa enkä pysty nielemään ilman kipua. Ärsyttävää.. Onneksi papu välillä möyrii tuolla vatsassa ni piristyy mieli :)

Hui kun täällä on moni jo ostanut/ostamassa vaunuja, tarvikkeita yms. Itse olen vasta haaveilu vaiheessa. Olen antanut itselleni luvan ostaa ensimmäiset vauvan vaatteet rakenneultran jälkeen. Vaunuista en tiedä vielä yhtään sanoa mitä haluan. Kaikki on niin ihania ja myöskin ihanan kalliita. Pitää tuossa kesällä alkaa metsästää tarvikkeita syksyä varten. En jaksa odottaa!! :)

uneksija85 ja papu 18+5
 

Yhteistyössä