***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

J84
Onnea taas kaikille jakautuneille :heart:

Olo rupeaa olemaan jo aikas kärsimätön, haluaisin niin pikku-ukon maailmaan :/ TAHTOO TAHTOO TAHTOO!!!! :headwall:

Vähänkin, kun tekee kipeää alakerrassa niin sitä oikein toivoo, että synnytys lähtisi vihdoin käyntiin, mutta vielä olis 11vrk laskettuun, joten odotellaan.

Eipä taas muuta..tiistaina vaihteeks neuvolaan :|

J84 38+2
 
v*tuttaa. ensin kans tosiaan saa olla jalat ristissä että kipeet supparit ei laita tätä syntyyn ja nyt ei tapahdu sit mitään ja yötkin nukun paremmin kun koskaan. ei tässä nyt mikään helpoin raskaus oo mullakaan ollut, vaikka paljolta onneks onkin säästytty, mut nyt alkaa jo ketuttaan tää oleminen ja lenkkeily ja rasitus ja mitään ei tapahdu. supparitkin siis loppuneet, ei oo tullut viiteen päivään.

:headwall: :headwall:

tsemppiä muille edes kuitenkin ja onnea vauvan taas syliinsä saaneille :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
Suurkiitos Olkkikselle myötätunnosta!! :hug:
Ihana toi pikku-A..tiedänkin mitä se tarkoittaa mut en tietystikään paljasta ja se on kaunis nimi.. =) =)

Äippä35v ja Nuppu37+6 :flower:
Nuppu09: :D

On jotenkin epätodellinen olo kun tuota nukkuvaa Pikku-A:ta katselee. Sitä ihmettelee miten on voinut olla osallisena jonkin noin ihanan asian tekemisessä...

Miten muuten teidän muiden puolisot: oletteko te miettineet miten teillä pidetään isyysloma? Meillä mies säästi kolme viikkoa kesälomastaan tähän syyskuun alkuun ja katsotaan nyt alkuviikosta kuinka pitkästi viettää vielä perään isyyslomaa ja kuinka paljon jää loppuvuoteen kun lähdetään sitten mummilaan tuonne kauemmas.

Olkkis ja Pikku-A
 
Helinä83 no toivottavasti ei enää kotio laita ja voi ku olis ihte sun pöksyissä. :LOL: Vaan täällä kyl loppuivat ne supparit joiden vuoksi yön kärvistelin, sain jopa pari tuntia nukuttua nyt sit päivällä eikä supistellut yhtään, että se siittä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja zeny:
Täältä löytyy jumalattomia jälkisupistuksia, auuuuuuuttttttttsssssssssssss |O |O |O

zeny
Täällä kohtalotoveri... Mulla on tosin alkaneet vasta tänään, 2,5vrk synnytyksen jälkeen. Pelkkä imetyksen ajatteleminenkin saa ne alkamaan.

Olkkis ja Pikku-A

 
Tää loppuraskaus ei ole sitten yhtään mun juttu!!

Eilen pääs jo itku kun on vaan yhtäkkiä alkanu olemaan niin lopen kyllästynyt tähän. Siihen ettei ihmiset kunnioita ollenkaan sitä että ei halua että jokaiselle joutuu erikseen selittämään voinnin ja sen että vielläkin on yhdessä kasassa :headwall: :headwall:
Aamusin oksettaa ja iltasin närästää. On tää kanssa, eikä ainuttakaan tunnetta että täällä meinattaisiin lähiviikkoina synnyttää.. Murr..

Mutta toisaalta onhan se onni että ylipäänsä on saamassa lasta. Jotkut varmasti nauttisi tästäkin olosta jos vaan olisi raskaana joten ei auta valittaa (vaikka vähän kai sitä aina saa.. ).
Ihanaa myös että niin moni on jo synnyttänyt ja saanut pikkuisen mutta meille jotka täällä vielä kärvistellään ison mahan kanssa niin joku meistä on aina seuraava joka lähtee synnyttää ja ens kuussa meillä kaikilla on jo pikkuset kainaloissa :heart:
Jaksamisia kaikille tasapuolisesti täälläkin koitetaan puuskuttaa eteenpäin vaikka väkisin.. :LOL:

Dindei + mini 39+0
 
Vivid
Tervehdys pitkästä aikaa :wave: Viimeksi kirjoittelin täällä supistusten kourissa ja kuten mieheni ja Roona onkin täällä jo kirjotellut meiän vauva on syntynyt.

"Hippu", poika
26.8.2009 klo 21.12 (rv 39+5)
49cm ja 3235g


Meidän pikkuinen osaa jo hyvin pyörittää meidän arkea, kun kotona ollaan oltu jo pari viikkoa. Paljon on tuossa ajassa tapahtunut ja pää on ihan pyörällä pikkuisesta ja arjen rutinoimisesta. Voimia kuluu ja univelat yrittää viedä voiton, mutta periksi ei olla antamassa, sillä niin suloinen tuo uusi tulokas on, kovin avuton vain vielä...

Meillä oli perjantaina jo eka lastenneuvola. Poika oli kasvanut hyvin! Paino oli nyt 3495g ja pituutta 51,8cm. Maitoa siis on mennyt pojan masuun ja sitä tuntuu riittävän.

Maito nousi jo todella voimakkaasti sairaalassa ja edelleen sitä tulee monesti ihan tiputtelemalla, kun liivinsuojat on pois. Ostettiin pumppukin ja sillä oon pakastimeen jonkin verran pumppaillut, mutta pullolla ei vielä olla syötetty. Roona puhui aiemmin, että toinen rinta kelpaa niillä paremmin ja sama juttu on täällä. Vasen tuntuu olevan vaikeempi puoli, mutta rintakumin avulla sain alusta asti syötettyä myös sieltä. Nyt yritän irtaannuttaa vauvaa rintakumista, kun sen kautta menee enemmän ilmaa masuun.

Välillä masussa tuntuu tekevän tosi kipeetä, sillä vauva kipristelee ja kitisee. Mutta sit kun tulee röyhtäsy tai kakat tai ilmaa muuten vaan pois, niin vauva rauhottuu ihan silmissä. Silmät meillä rähmii jonkin verran, mutta tulehdukseen asti ei oo ainakaan vielä pahentunut. Napatynkä on myös irronnut ja ootellaan, että se kuivuisi kunnolla.

Eilen käytiin ekassa kylvyssä. Se oli ainakin tällä kertaa vähän huuto-voittonen kokemus, mutta pyyhkeen sisällä lämmittely tuntui tekevän tosi nannaa :)

Vaunulenkeillä on käyty päivittäin ja kerran mentiin jo bussillakin, mutta muuten ei olla vielä lähdetty liikenteeseen. Mutta eiköhän me kohta uskalleta lähtee koko porukallakin kaupoille ym., niin pääsen määkin sit välillä kotoo pois. Yksin kun en kuitenkaan vielä viitti lähtee kauemmas, kun pikkunen on niin riippuvainen musta, kun syö vaan rinnalta. No, oon mä shoppailuviettejä sit purkanut tilaamalla uusia vaateita Hennesin netistä :p Paino on pudonnut lähes lähtöpainoon ja muutenkin tota navan seutua lukuunottamatta kroppa alkaa olla ennallaan. Lenkkejä ja lihaskuntoa siis tiedossa, jotta saa tuon navan alueenkin normaaliksi. Mutta ihanaa, kun vanhat normaalit vaatteet menee päälle!!

Kerttuneiti Tsemppiä loppuajalle :heart: Jännäsin koko ajan, kun luin näitä rästiin jääneitä sivuja, että joko siellä on alkanut tapahtuun. Vielä siis jatketaan odotusta... Me ollaan hengessä mukana!!!

Onnea kaikille vauvautuneille ja voimia kaikille vielä odottaville!

Kirjottelen synnytyksestä toisella kertaa!

Vivid ja Hippu 17pv
 
Heippati!
Tulinpa taas kurkistelemaan tännekin pinoon, pääsääntöisesti kirjoittelen tuonne Km jälkeen plussanneisiin.
ihanaa miten moni meistä syykuisista on saanut jo omat kääröt kainaloon,
ONNITTELUT TEILLE!


Itselläni on siis laskettu aika 27. päivä mutta vauvan saan maailmaan viimeistään 25. päivä suunnitellulla sektiolla mikäli ei ennen sitä ala tapahtumaan.
Neuvolassa olivat olleet väärässä lapsen asennosta (merkattu RT ) ja huomasivatkin että luultu "luiseva peppu" onkin vauvan pää.
Äippäpolilla käytiin, ei mahdollisuutta kääntää kun peppu jo kiinnittynyt, eikä mahd. synnyttää perätilassa kun mun lantio on niin ahdas.
Onkos täällä muita joilla tulossa sektio?
Tuntuu jännältä tietää milloin viimeistään syntyy :heart:



Dada 38+0
 
Onnea kaikille synnyttäneille tasapuolisesti!! :hug: :flower:

Mä sain ostettua kaverilta vauvalle ihanan Leander-kehdon ja nyt poju nukkuu siinä tyytyväisenä, suloinen näky :heart: Meillä alkoi tänään tuo reilu 1v. sairastamaan, nenä vuotaa, aivastelee ja vähän tuntui lämpökin nyt nousevan! :| Annoin särkylääkettä,mut pelottaa et jos tuo tauti leviää ja tarttuu pieneen vauvaan.. :/ Toivottavasti ei, on tosi kurjaa jos tuollanen mini sairastuu...

Isyyslomasta: meillä ei miehellä oo ollenkaa isyyslomaa,kun vaihtoi just työpaikkaa ku vauva syntyi! Harmittaa kyllä, ois niin ihana jos mies sais olla muutaman viikon kotona apuna ja saatais viettää yhessä aikaa!! Noh,ei voi mitään..

 
Täällä mennyt yö ensimmäisiä kipeitä supistuksia tuntien. Selässä tuntunut suurin osa. Puoli yhden aikaan alkoi selässä poltot (tiedän nyt miksi niitä kutsutaan poltoiksi) ja niitä tuli varmaan tunnin? välein. En tiedä, kun nukuin välit ja en nähnyt kelloa ennen kuin klo 5.23 josta lähtien tullut vähän väliä melko lyhyitä, mutta kipeitä supistuksia - AUTS! Tällä hetkellä tuntuu, että kunpa nämä loppuis ja pääsisin takaisin nukkumaan :ashamed:

uneksija85 ja papu 39+0 :heart:
 
Supistuksia tulee 5-10 minuutin välein ja ne kestää 30-45 sekuntia. Saa nähdä jatkuuko tahti ja piteneekö supistusten kesto :) Vielä nämä kestää hengittelemällä, mutta ikävältä tuntuu ja tuleva alkaa jännittämään!
 
Nuppu09 onnea sylintäydeltä matkaan. =)

Mulle aamusella soitettiin sit äippäpolilta. Kätilö oli huolissaan jaksamisesta ja soitteli ja kysyi että onhan nyt kaikki ok jne, sanoi että laittaa kiireelliseksi sen lähetteen et jos lääkäri tajuisi ottaa tosissaan, mut sanoi ettei uskalla luvata et tälle päivää aikaa välttämättä tulisi. Jokatapauksessa, ehkä kuiten pian, sit tietty osuu joku kusipää lääkäri kohdalle joka vain sanoo että voi voi. Huoh, toivottavasti ei.

Nyt siivoilemaan ja jos jaksas tänää jotai leipoakin. =)
 
Neuvolassa tuli taas tänään käytyä. Kaikki ok. Istukka hieman kalkkeutunut, mutta toimii vielä. Seuraava ja vika neuvola on perjantaina. Keskiviikkona soittelen äitiyspolille ja kyselen aikaa yliaikaistarkastukseen. Neuvolatädin mukaan pääsen luultavasti maanantaina polille yliaikaistarkastukseen/käynnistykseen. Katotaan nyt, toivottavasti en tohon käynnistyshommaan joudu.

Muffa 40+5
 
myö mennään Muffan kans näköjään samoilla viikoilla ja päivillä :whistle:
kaikki hyvin täälläkin. Täällä päin käynnistävät 42+2 viimeistään :headwall: eli ensi viikon perjantaina olisi mulla viimeistään käynnistys käsillä.... ja pahoin kyl pelkään ett menee sinne koska tämä neljäs nuorimmainen meni ja ei merkkiikään ett ois ollu tuloillaan muuten :whistle:
 
Tsemppiä kaikille!
Ny jänskättää, Helinä ja Uneksija jospa olette samaan aikaan puskemassa? - Ja joko meidän Manse-klubi alkaa oleen hyvin poksahdellut???!!! Vielä jos Sissi ja Kerttuneiti... :whistle: Tsemppiä teillekin, ellette jo ole TAYSissa :D
 
Täällä supistelut jatkuu ja voimaa niissä on ihan kiitettävästi. Vinkkejä niiden kanssa selviämiseen otetaan vastaan!! Suihku tuntu hyvältä, mutta ei siellä viitti kovin kauaa olla. Tilanteen seuraaminen jatkuu.. päiväunet maistuis, mutta turha edes haaveilla niistä tällä hetkellä.
 
Ihan ekaksi vauvaonnittelut Olkkikselle ja Vempulavimpulalle!! :flower: :flower:

Eilen kävin kyllä lukaisemassa pinoa, mutta en ehtnyt kirjoitella.. :ashamed: Täälä pukkaa flunssaa päälle, nenä tukkoinen ja joka paikkaa kolottaa ja särkee.. Siinähän ne kuulumiset sitte pääosin onkin :/ Ei supistuksia eikä muutenkaan merkkejä, että synnytys lähenis.. Noh, jospa menis tämä flunssa vähän ohi ennen sitä koitosta..

Vauvakuume ja yonnazzz, mullahan on pinon viimeinen lask.aika, joka on 3.10. Ette ihan kaksistaan majaile täälä pinossa, kun mä olen hännänhuippu. :D Tietysti sitä ite toivoo, että tulis syyskuun puolella, kun nuo kaksi muutakin tulleet vähän etuajassa, mutta pahimmillaan mä roikun täälä viimesenä lokakuun puoliväliin asti.. :kieh: :kieh: Koitetaan tsempata toisiamme!! :D

Vivid, oli tosi mukavaa lukea kuulumisianne!! Onhan se arki pienen vauvan kanssa sellaista, että vaikka kaks lasta on meillä ennestään, niin ei sitä silti osaa kuvitella, mitä tämä tuo tullessaan.. :D Vauvat on niin erilaisia. Rintakumista sen verran, että olen imettänyt kumpaakin lasta sillä lähes koko imetysajan, kun mulla on niin matalat rinnanpäät, että vauvan hankala saada siitä kunnon otetta. Ja kumpaakin imetin melkein vuoden ikään saakka. Tietysti se on hyvä apu myös silloin, jos rinnanpäät on rikki ja arat, niin tilapäiseksi avuksi silloin..

Uneksijalle (ja muillekkin synnyttämään lähtijöille) tsempitykset!! Mulla auttoi supistuksiin kävely ja alaselän hierominen/painelu rystysillä, kun supistukset tuntuivat enemmän sielä kuin mahan puolella. Kävelystä sekin hyöty, ettei supistukset ainakaan tyssänneet.. :D Lämmin kaurapussikin voi lievittää kipua.. Se kipu on niin hassua, kun tietää, että se on tavallaan hyväksi tossa vaiheessa, mutta ei siitä oo silti mukava kärsiä.. Kaasuilemaan vaan sitten synnärille, kun tuntuu ettei kotikonstit enää auta!!

Palailemisiin!
Micade 37+2
 
uneksija: mulla auttoi nojailu ja kropan/lantion "pyörittely"... Mut loppupeleissä, face the facts: ei siihen auta muu kuin synnytys!!! :D :headwall: :LOL:

Aria: Ei ollu ruuhkaa, oli jopa tyhjiä sänkyjä ihan kiitettävästi välissä... Tosin hoitajia silti liian vähän, varsinkin vklp. Mut se johtunee vaan lamasta, ei ruuhkista...

Micade Kiitos tiedosta rintakumin suhteen! Eli toivoa on imettää pitkäänkin vaikka käyttääkin kumia, jos vaan maitoa tulee?! Meillä kun ei vaan suju ilman, on sen verran vaikeet nännit täällä, varsinkin kun on tissit täynnä...

Imetyksestä puheen ollen... Taitaa olla aika kun poika tuolla "naukuu" jo :)
 

Yhteistyössä