SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *Helmikuussa*

Matkustamisesta, meillä on tiedossa toukokuun alussa viikon Italian-matka. Viikkoja olisko jotain 22 silloin. Ei pelota yhtään matkustaa, koska tuossa vaiheessa pitäisi olla hyvävointinen ja pirteä eikä mahakaan ole vielä niin iso että haittaisi kävelyä. Lennoillekin pitää olla lääkärintodistus vasta joskus lähempänä 30:a viikkoa. Pitää vaan katsoa mitä siellä syö.

Vitamiineista vielä Elämän Ilon mielipiteeseen kommentoisin, että D-vitamiinia kyllä ihan oikeasti kannattaisi syödä edes nyt talviaikaan. Sitä ei vaan ihminen saa riittävästi näillä leveysasteilla. Ihminen on peräisin lähempää päiväntasaajaa, jossa auringosta ja ravinnosta yhdessä saa riittävästi D-vitamiinia, mutta täällä on niin olematon tuo auringonsäteily talvella ettei millään riitä. Ravinnostakaan sitä ei saa tarpeeksi. D-vitamiini vaikuttaa kalsiumin imeytymiseen ja ehkäisee osteoporoosin syntymistä. Tutkijoiden mukaan D-vitamiinilla voi olla myös yhteys mm. influenssan vastustuskykyyn - eikö ole kumma että influenssaepidemiat iskevät pohjolaan aina talvisin, jolloin D-vitamiinin saanti on alimmillaan?

Mun puolesta kaikki saa syödä tai olla syömättä mitä hyvänsä, mutta asioista kannattaa ottaa kuitenkin selvää. Kerrottakoon vielä, että en muuten ole mikään lisäaine- tai lääkemyönteinen ihminen, mutta D-vitamiinissa ei kyse olekaan kummastakaan.
 
1. ollaan oltu 8,5 vuotta yhessä ja naimisissa 5,5 vuotta.
2. en oo töissä kertonut kun en oo töissä kotona ollu siitä lähtien ku jäin äitiys lomalle kuopuksesta. ja aion olla kotona viel pari vuotta
3. muuten nukkusin hyvin jos kuopus ei herättelis vähän välilä..
4. en tiiä painosta en oo käyny vaa'alla mut torstaina neuvola niin sit tietää.

Kummi asia joo molemmilla lapsilla on 3 kummia ja tälle on kasn tulossa se 3 kaks jo tiedetään mun siskot tulee ne viime kesänä pääsi ripille ja sit joku meidän yhteinen kaveri.

Nyt ei onneks tee kauheesti makeaa mieli mut eilen illalla teki kauheesti mieli jotain marja tai omena torttuu en sit kummnikaa syöny ku ei ollu tarjollakaa... aamulla ei tee ees mieli kyllä syödä mitää kun tuntuu etttä oksettaa mutta sit jos ei syö niin varmasti oksettaa viel enenmmän. pirullinen noidan kehä.. mehúlla ja leivällä oon siis nyt menny.

Tosiaan torstaina eka neuvola saa nähhä joko kuulee sydän ääniä vai pitääkö oottaa sit ekaan ultraan niinku kuopuksen kanssa kävi.

Kaneli ja pikkuinen 7+3
 
Moi!

Javelia kyseli seksistä. Ei kiinnosta tippaakaan. Jos mies hipaiseekin niin ihan inhottaa, siis hipaisee näitä erogeenisiä alueita. Miehen tekisi mieli, mutta onneksi tyytyy kohtaloonsa. Itsellä on huono omatunto, mutta minkäs teet. Ja kerranhan me tossa kokeiltiin ja vertahan sieltä sit tulikin, sekin laskee intoa, molemmilla.

Noppispoppis oireet hävisi täälläkin. Ja sit kaivelinkin muistiinpanot esikoisen ajoita ja siellä oli käyny sama homma, noin viikolla 9+ oli pahoinvointi loppunut. Tissit ei oo olleet nyt kipeet olenkaan, johtunee myös siitä että imetn vielä??

vitamiinejä syön Multitabs raskausvitamiiniä ja lisäksi 25 mikrog. D-vitamiiniä.

MItäs muuta? Ei kai sit muuta.

:wave: Tehilla ja liisa 10+0 POKS
 
Sandemar: :hug:

Onpas tullut taas paljon juttua sitten viime käynnin/lukemisen. :) Kaikkea en kerennyt ihan ajatuksella lukemaan, mutta yritän nyt edes johonkin kommentoida.

Ensin taas vastauksia galluppiin:

1. Kauan olette olleet yhdessä miehesi kanssa?
- 7 vuotta tulee maaliskuussa täyteen.

2. Joko olette töissä kertoneet raskauksista?
-En ole kertonut. Aikaisintaan np-ultran jälkeen, mutta voi kyllä mennä paljon myöhemmäksikin.

3. Onko tämä raskaus vaikuttanut yöuniisi?
-On, olen nukkunut tosi hyvin (jota normaalisti en siis tee.. :)). Vessassa joutuu kyllä öisin ravaamaan, mutta sekään ei haittaa.

4. Joko on tullut painoa?
-Enpä usko. Esikosta tuli vain vajaa 6 kg, ja toivon, että samoilla selviäisi nyttenkin. Voi tosin olla toiveajattelua tällä kertaa..

).( Täällä edelleen jonkinmoinen pahoinvointi jatkuu, mutta alkaa olla niin tuttua, että siihen on tosiaan jo tottunut. Väsymys on edelleen myös tosi voimakasta, parina aamuna olen oikeasti ajatellut, etten jaksa nousta ja lähteä töihin lainkaan. Tänään pitäisi vielä lähteä työpäivän jälkeen ajelemaan kohti Helsinkiä huomista työreissua varten. Kyllä muuten kiinnostaa! :| Enää kaksi viikkoa np-ultraan, jeejee!

Synnytyksestä oli ollut aika paljonkin puhetta. Minusta on myös ihan kiinnostavaa lukea muiden synnytysjuttuja, sillä esikoisen synnytys ei itsellä mennyt ihan putkeen ja kiireelliseen sektioon silloin päädyttiin. Siltikään mulle ei onneksi jäänyt mitään kammoa, vaan luotan, että tämä toinen synnytys (jos nyt sinne asti päästään), menee "paremmin". Synnytystapa-arvioon pitäisi seuraavissa raskauksissa (siis tässä) mennä/päästä tuon ensimmäisen synnytyksen seurauksena.

Onko täällä muita, jotka kärsivät migreenistä? Mikä lääkitys teillä on (siis minkä niminen lääke)? Itselläni raskausajan (myös edellisen raskauden ajan) pysynyt hyvin aisoissa, mutta viime viikolla tuli pitkästä aikaa kunnon kohtaus. Tietystikään mulla ei ollut kuin sellaista migreenilääkettä, jota raskaana ollessa ei suositella ottamaan. Täytyy viimeistään seuraavassa neuvolassa pyytää resepti jollekin muulle lääkkeelle, jota voi käyttää myös raskaana ollessa.

Raisu 10+3
 
Heippa kaikille!

Täällä meni vkl reissussa, niin tänne on hirveesti ehtinyt tulla tekstiä...
Pahoittelut suuren surun kohdanneille ja tervetuloa uusille!
Monta galluppiakin ollut tässä välissä...jos nyt niistä sit alottas.

Galluppi 1:

1. missä päin suomee asutte/millaisella asuin alueella?
- Varkaudessa taajama-alueella

2. vuokra vai omistus asunto?
- Omakotitalo, "oma" eli pankin toistaiseksi =)

3. ootteko jo miettineet nimeä tulevalle pienelle?
- Jos tulee poika, niin melko varmasti nimi on jo valittu. Tytön nimiä ei olla mietitty.

4. joko ootte kertonu sukulaisille ja ystäville raskaudesta?
- Molempien vanhemmat ja muutama ystävä tietää.

5. millaisia hankintoja teette? joudutteko ostamaan kaikki vauva tavarat vai onko jotain jemmassa?
- Esikoinen tulossa, eli kaikki pitää hommata. Ja lastenhuonekkin on vielä tekemättä...

Galluppi 2:


1. Kauan olette olleet yhdessä miehesi kanssa?
-1,5 vuotta yhdessä, vajaa 2 kk naimisissa.

2. Joko olette töissä kertoneet raskauksista?
- Olen työtön tällä hetkellä, niin ei tarvii kertoa.

3. Onko tämä raskaus vaikuttanut yöuniisi?
- Eipä juuri, väsyttää vaan normaalia enemmän.

4. Joko on tullut painoa?
- Kyllä, valitettavasti on pari kiloa.

Kummeista meillä varmaan pari kummia pyydetään ystäväpiiristä. Tosin ei ole tarkoitus viettää virallisia ristiäisiä, vaan pelkät "nimiäiset". Kummitkin on siis vaan epävirallisia...

Vitamiineista oon syöny Multivitan raskausviitamiineja jo ennen raskautumista ja ne siis edelleen jatkuu...

Seksihaluista mulla on selkeesti halut vähentyny. Ennen olin melkoisen himokas tapaus, mut ei vaan tee nykyisin oikein mieli. Ihan kokonaan ei oo seksiä lopetettu, mut kerrat harventunu huomattavasti...

Mitäs vielä... Mä jouduin toissa yönä ekan kerran halailemaan vessanpönttöä. Nukkumaan mennessä tuli huono olo ja sit tulikin iltapala ylös. Ensimmäinen kunnon pahoinvointikohtaus, mut toivottavasti se oli vaan hetkellinen häiriö. Muuten oireet ollu mietoja, ehkä jopa vähentyny hieman. Tissit on edelleen kipeät ja vatsaa nippailee tasaisen epätasaisesti.
 
vitskutjapitksutniin no d-vitamiini on kyllä sellaine ettei sitä voi koskaan saada liikaa. riippuen tietty miten syö... Tää on vaan niin hauska juttu kun kaikkia suosituksia ei välttämättä isännöi suomen lääkintöhallitus vaan ohjeet tulevat tietenkin eu.sta ja ovat lähinnä yleispäteviä. Joten vitskuista ei ole haittaa jos ei välttämättä minkäänsortin hyötyäään. Tulette huomaaman tämän kummallisuuden asioiden edetessä. Varsinkin pienen vauvan kanssa on saa neuvolasta todella hauskoja suosituksia. Köhköhjapuhpuh. Niistä sen enempiä. Jokaine todellakin tekee niin kui parhaakseen näkee.
 
Heippa!

Vitamiineista ensin. Otan D-vitamiinia silloin kuin muistan ja foolihappoa joka päivä. Sitä rupesin ottamaan jo ennen kuin suunniteltiin raskautta. Sain myös gyneltä monivitamiinitabletteja mutta niissä on A-vitamiinia ja sen takia en niitä syö. Luotan siihen että ravinnosta saa tarpeelliset vitamiinit.

Kummeja meillä tulee olemaan kaksi (yksi mun "puolelta" ja yksi miehen "puolelta") niinkuin täällä on tapana.

Me ollaan lähdössä toukokuun lopussa 2,5 viikoksi "ulkomaille" eli lennetään silloin Suomeen =) JOS päästään siis. Mulla ois silloin rv25 menossa ja viimeksi jouduin sairaalaan joskus rv28 tietämillä supistusten takia. Toivon todella kovasti että päästään reissuun, mutta jos ei päästä niin sitten perutaan matka ja saadaan vakuutuksesta rahat takaisin. Kevään aikana lähdetään ehkä pienelle reissulle Italiaan, mutta se on ihan automatkan päässä.

Täällä ei seksiä paljon harrastella, ainakaan yhdyntää. Haluja kyllä ois aina välillä paljonkin, mutta vuotojen pelossa ei uskalla.

Raisu, mulla on kanssa migreeniä. Söin ennen raskautta Zomigia mutta se ei tuntunut jotenkin sopivan mulle. Sain kokeiluun Relpaxia mutta en kerennyt kokeilemaan kun tulin raskaaksi. Nyt mulla on ollut kolme kohtausta raskauden aikana (mikä on mulle näin lyhyellä aikavälillä paljon) ja olen pärjännyt panadolilla. Otan kaksi panadolia heti kun aura alkaa ja kohtauksen ovat olleet tähän mennessä onneksi lieviä. Ennen raskautta mulla oli usein puutumisia ja puhehäiriöitä, olin kuin toisella planeetalla ja se oli tosi pelottavaa. Viimeksi raskauden aikana mulla oli yksi ainut migreeni. Ja muutenkin ennen kuin lapsi täytti vuoden mulla oli n.2 migreeniä vuodessa. Vuosi sitten tämä muuttui ja viime vuoden aikana mulla oli n.10 migreeniä ja suurin osa oli tosi pahoja, yhdessä jouduin sairaalaan. Pelottaa kyllä aina että saa kohtauksen, mutta pitää vaan yrittää oppia elämään tän kanssa ja hyväksyä tämä. Kerrotko mulle mitä lääkettä sitten sait? Mulle lääkäri suositteli tosiaan panadolia, mutta en tiedä jos kohtaukset menee tosi pahoiksi miten sillä selviän.

Nyt pitää mennä laittamaan itelle ja pojalle jotain ruokaa, moikka!

Casanna 8+2
 
Heippa ja morjens :wave:

En oo taas pariin päivään kyenny jännityksen vuoksi kirjottelemaan, mutta nyt voin ilolla ilmoittaa hyviä uutisia...

Eilen ensimmäinen neuvola, hienosti meni ja täti oli todella mukava,... Alettiin siinä sitten vaan miettimään kuinkas pitkällä oikeasti ollaan ja laittoi tälle päivää lääkäri ajan vielä varmistaakseen asian...

Tänään siis aamulla paniikin vallassa lääkärille... Ensin siinä mietittiin ja kirjoteltiin närästyslääkkeitä reseptille, kun ei noi renniet mihinkään auta... ELI rohkeasti kaikkii närästyksen kanssa painijat vaan pyytämään parempia jos tarvitsee kyllä niitä löytyy... Sitten tutkittiin ja kaiken päätteeksi lääkäri sitten myös samalla ultralla vilkaisi... Saatetaan olla jo viikon jollei kaksikin pidemmällä, mutta selvinee se sitten myöhemmin... Siellä se meitin ihana pieni vaaveli kellui oikeassa paikassa ja sydän sykki hirmuista kyytiä :heart: Kyllä taas tämä vetistelijä siinä kyyneleitä päästeli :D
Ihana helpotuksen huokaus kun näki ja kuuli, että kaikki on hyvin :heart:

Pikku hiljaa on etova olo alkanut helpottaa ja sitähän jo tuntuukin, että tässä jäädään henkiin... Muita oireita piisaa kyllä senkin edestä :p Nyt päikkäreille ja illalla lisää galluppia ynnä muuta mukavaa kirjoittelua =)

Hipsunen + Vuokralainen 8+4 :heart:
 
Galluppiin

1. Kauan olette olleet yhdessä miehesi kanssa? Melkein 2vuotta, naimisissa reilu 6kk
2. Joko olette töissä kertoneet raskauksista? Olen kertonut, ja hyvin on suhtauduttu =)
3. Onko tämä raskaus vaikuttanut yöuniisi? On. Pari kertaa yössä täytyy juosta vessaan, ja koko ajan vois nukkua.
4. Joko on tullut painoa? Ei ole tullu vielä.
Kummeista: Ei olla vielä mietitty. Monta vaihtoehtoa ois, mutta päätetään vasta myöhemmin.

Vitamiineista. Oon nyt syöny Multi-tabs raskaus-monivitamiinia.

Aikaistettiin varhaisultraa, ni kävin tänään aamulla. Siellä se pikkunen 9mm toukka uiskenteli ja sydänkin sykki hyvin. Lääkäri arvioi että on nyt 6+6, joten la saattaa muuttua, mutta katotaan se tarkemmin sitte np-ultrassa. nyt on niiiiiiiin helpottunu olo että. Meinas siinä tulla tippa linssiin kummallakin =)
 
Räpä, ihania uutisia! :)

Hipsunen, ihania uutisia sielläkin! :)

santzuu, ja siellä! :)

(.) Kyllä tähän pahoinvointiin on tainnut tottua, mutta silti se on joskus niin raskasta! :( Tänään en ole vielä oksentanut, vaikka söin, mutta kaukana se ei ole ollut ja eiköhän se kohta tapahdu! Nytkin tässä hampaita yhteen purren raapustan. Huomenna np-ultraan ja jännittää, mutta tulee mitä tulee, niin kaikki otetaan vastaan! :)

innoM + Pulla 11+4
 
Galuppii...
1. Kauan olette olleet yhdessä miehesi kanssa?
Uutenavuotena mentiin kihloihin. Puolisen vuotta ollaan oltu yhdessä :)

2. Joko olette töissä kertoneet raskauksista?
Olen työtön tällä hetkellä.

3. Onko tämä raskaus vaikuttanut yöuniisi?
Nukun 12 h per yö :)

4. Joko on tullut painoa?
Kyllä kai, en vaakaa käytä :)

Migreeni oireilee :( Ei onneksi pahasti, mutta peloittaa, koska iskee oikein pahana.
 
Vitamiineista olette puhuneet. Minä otan kalanmaksaöljyä ruokalusikallisen päivässä ja kaksi 25 d-vitamiini pilleriä. Järkytyin kun esikoista odottaessani olin ottanut tietämättäni kalaöljykapseleita joka päivä jossa oli hurjasti a-vitamiinia. Tässä kalanmaksaöljyssä on yksi viidesosa siitä määrästä. Siksi uskallan ottaa :D Esikoinen on täysin terve 1,3vuotias tyttö. Neuvolassa siitä kerroin niin täti ei puhunut mitään. Sanoi vaan lopuksi että möller on vähentänyt a.vitamiinin määrää joten ok.

Närästyksen kanssa painiville: minulla on lääkitys ollut aina närästykseen alkavan vatsahaavan takia ja nyt olen ollut hyvissä voinneissa ilman närästystä vähähiilarisen ruokavalion myötä. Toivon että loppuraskaudessa auttais myös.

Minäkin tykkään lukea synnytyskertomuksia. Esikoisella meni hyvin ja luottavaisin mielin menen tähänki synnytykseen.

Pahoinvointi alkaa helpottaa kun muistaa tosin syödä usein. Väsymyskin on jotenki nyt siedettävissä, alku oli ihan kamalaa! Makasin sohvalla päivät, esikoisen kitistessä siinä helmoissa. En yksinkertaisesti jaksanut. Olo oli kuin olis junan alle jäänyt. Onneksi nyt on virkeämpi, mutta ei toki normaali :LOL:

Huomenna mulla olis se tarkitus että onko ketää kun viime viikolla eivät nähneet tarkasti. Kerron sitten siitä vaginamittarista, jota aikovat käyttää. --> jännittää hieman että onko kaikki ok.

Tämä kirjotus meni nyt kyllä täysin omaan napaan : /

Galluppiin

1. Kauan olette olleet yhdessä miehesi kanssa? 2-vuotis hääpäivä oli su yht 2,5 vuotta
2. Joko olette töissä kertoneet raskauksista? en ole töissä
3. Onko tämä raskaus vaikuttanut yöuniisi? On. Nukun huonosti!!!
4. Joko on tullut painoa? Ei ole tullu vielä.
Kummeista: Ei olla vielä mietitty.
 
Siis nyt APUA!!!!
Harrastettiin miehen kanssa eilen seksiä ja tänään sit alko rusehtava tuhruvuotoilu!!!! Vastatkaapa te jotka ootte saman kokenu et kuinka monta päivää tuhruili tai miten nopeesti teillä loppu tuo tuhruilu? Mä olin aamulla ihan paniikissa, mutta päivällä vähän helpotti ku ei näkyny, mutta sit iltapäivällä tuli uudelleen ja huoli on kova! Jos tää ei lopu ennen perjantaita ni pakko käydä näytillä.
 
Migreenistä: :wave: Paha kohtaus iski muutama viikko sitten. Jouduinkin sairaalaan tiputukseen, kun ei enää vesikään pysynyt sisällä. Oksentelin vaan koko ajan. Nestemäistä panadolia tiputtivat suoneen ja seuraavana päivänä kävi kotisairaanhoito tiputtamassa lisää panadolia. Ei se loppunut, mutta hieman helpotti. Yks sairaanhoitaja sanoi, että nestemäinen panadoli vastaa pientä morfiiniannosta tehossaan. Ei ihan mulla toiminut, mutta otin kiitollisena vastaan.
Mulla on migreenin alkuoireisiin Miranax ja kohtauksiin Maxalt Rapitab (kylmäpuristettu, otetaan ilman nestettä, liukenee kielen alle). Kumpaakaan en voi ottaaa raskauden aikana, joten ilman mennään. Toivonkin tämän kohtauksen jäävän viimeiseksi (mulla on hormonaalinen migreeni), kun aikaisemmissakaan raskauksissa ei ole ollut kohtauksia.

Närästykseen: Edelleen suosittelen kaikille Gaviscon:ia.... Toki Rennietä saa rouskutella jos mausta tykkää, muttei mulla ainakaan auttanut. :D

Ihania ultrauutisia :flower:

Seksistä: Vähänlaisesti. Iltapahoinvointi toimii seksintappajana ja arrrrmoton väsymys. Onneksi tuo ukko-kulta on kärsivällinen..... ;)

Vitamiineista vielä: Tuota D-vitamiinia kannattaisi ehdottomasti ainakin raskaana olevat ja lapset ottaa. Ei saa millään tarpeeksi ravinnosta. Jotain lisää kannattaa siis suosia. Viime syksynä mun molemmita lapsilta otettiin verikokeilla D-vitamiinitason mittaus. Teinillä oli vähän yli 50 ja silloin vuoden ikäisellä 70. Suositus on vähintään 80. Teini syö nyt 35 mikrogrammaa päivässä ja nuorempi noin 15-20 mikrogrammaa. Lastenlääkärin suosituksesta. Meillä syö koko perhe ympäri vuoden nyt ja jatkossa :)

Mä itse uskon D-vitamiinin voimaan. Meillä ei ole sairastettu koko syksynä, eikä talvena flunssaa.

Lisäys: Ja hauskinta tuossa on se, että nuorempi oli saanut koko ekan vuoden D-tippoja suositusten mukaisesti. Määrä ei vaan ollut riittävä. 5 tippaa päivässä oli suositus.
 
Viimeksi muokattu:
Memelisa Odottele pari päivää. Seksi on varmaan ärsyttäny vähän limakalvoja ja aiheuttanut vuotoa. Rusehtava vuoto on vanhaa verta. Luulen että sulla on sama juttu kun mulla, et vuotoa hieman kertyy yön jäljiltä ja sitten valahtelee sieltä hiljalleen ulos. Eihän se sieltä kerralla tuu, vaan hiljalleen valuu, ja sen vuoksi kestää päivän pari.
Eli jos vuoto on vähäistä ja rusehtavaa, niin luulen että kaikki on ok. *hali*
 
Ensin galluppi:

1. Kauan olette olleet yhdessä miehesi kanssa? 7 vuotta tulee nyt keväällä, naimisissa vajaa puoli vuotta
2. Joko olette töissä kertoneet raskauksista? vain yhdelle työkaverille, en vielä esimiehelle
3. Onko tämä raskaus vaikuttanut yöuniisi? vaikea saada unta välillä vaikka onkin älytön väsymys
4. Joko on tullut painoa? n.1-2kg
Kummeja
 
...ja jatkuu :p mitäköhän mä nyt mokailin...

eli kummeja ei tule.

Migreeneistä kärsivät, täällä myös yksi. Mullakin hormonaalinen ja aurallinen migreeni. Viimeksi pari viikkoa sitten, veikkaan että johtu hormonimuutoksista, yleensä kohtaukset tulee ennen menkkoja. Mulle määrätty Sumatripania, en aio käyttää nyt raskausaikana, meinaan pärjätä Panadolilla. *kopkop* ettei lisää kohtauksia vaan tulisi...

Synnytyskertomukset, saa kertoa ihan vapaasti mun puolesta. Kerron siten vaikk aomanikin kun jaksan. (tää väsymys on tällä hetkelä ihan ylivoimaista |O

Kävin sitten Ultrassa, ja hienoja uutisia! Syke näkyi ja kaikki ok, pikkuinen vastasi 3 päivää pienempää, mutta la nyt pysyy tuossa kuitenkin, eli sillä mennään :heart: tänään siis 7+2?

Niin onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille vielä!
 
POKS 8+0, yhdeksäs RV käyntiin. Ekaan ultraan vielä liian pitkä aika, 22 päivää :O
Heh, sain eilen päähäni koettaa mahaa sisään. No, eipä tuo alamaha enää mennyt kuten joskus ennen, vaan jäi siihen. Mitään vauvamahaa ei siis todella vielä ole, mutta on siellä sitten jotain kasvua ehkä kuitenkin... :confused:

Mammaz85, onnea :flower:
 
R-M
Sandemarille kovasti voimaa ja jaksamista! :hug:

Mutta onneksi moni on saanut hyviä uutisia! =)

GALLUPPII
1. Kauan olette olleet yhdessä miehesi kanssa?
Suhteellisen vähän aikaa, viime juhannuksena alettiin seurustelemaan.

2. Joko olette töissä kertoneet raskauksista?
Esimiehelle kyllä. Työkaverille (sille ainoalle) ajattelin lähipäivinä kertoa.

3. Onko tämä raskaus vaikuttanut yöuniisi?
Nukun vähän miten sattuu, mutta kyllä päikkärit on melkein joka päivä saatava jos aamulla on herätty "kesken unien"..

4. Joko on tullut painoa?
En käytä vaakaa mut tuskin on tullut.

Kummeista, muksulle pietään nimiäiset mutta saa silti kummeja. Pitkäaikainen ystäväni veljeni kanssa ovat ainakin kummeja. He siis ovat pariskunta joiden pojan kummi olen. Meillä oli ystäväni kanssa "sopimus" että ollaan ensimmäisten kummeja. :) Muista kummeista ei oo vielä varmuutta, mies kyllä meni kännipäissään kysymään eräältä kaveriltaan haluisko hän avokkinsa kanssa olla kummeja. Eihän siinä muuta, mut en ole koskaan tätä mieheni ystävän avokkia tavannut eikä mies kysynyt ees mun mielipidettä ennenku avas suunsa.. :O Tästä annoin rankasti palautetta. Vieläkin ärsyttää. :mad: Tuskin siis kyseinen pariskunta on kummeja, jos siis minulta kysytään. Haluan kuitenkin että lapsen kummit on mulle läheisiä ja tärkeitä ihmisiä.

Vitamiineista, syön multivitan raskaus ja imetys-tabuja.

Seksistä, ei huvita. Mies ei alkuun tuota ymmärtäny mut nyt näköjän iskostunu sen päähän että mä en itte mahda sille mitään etten syty nyt semmoseen. Ja onhan sillä kaks toimivaa kättä jos haluaa purkaa paineita! :D

Synnytyksistä luen minäkin mielelläni. Tuskin saan mitään kammoa rankimmistakaan tarinoista, sillä tiiän kyllä että jokainen synnytys on erilainen. Hyvä se on tietää mitä voi tapahtua yms.

Ja vielä omaa napaa napailun perään: Päivät vaan kuluu jotenkin huomaamatta. Nyt jo 10+1. :) Kamala kiukkustressivitutus ollu monta päivää.. :kieh: Huomenna mennään kirjottaa asuntokaupat ni kyllähän sekin vähän ressaa. Mies on jotenkin NIIIIIIIN raivostuttava apina ollu ettei tosikaan!! (Mussahan ei todellakaan oo mitään vikaa...:saint:)
Pari päivää ollut jonkinmoista kipuilua massussa, johtunee varmaan kohdun kasvamisesta. Näin ainakin toivon.
Torstaina verikokeeseen ja 24.päivä np-ultra. Joku muutes kysyi kuinka pian sai ultra-ajan neuvolan jälkeen, vai muistanko väärin? Mulla oli viime viikon maanantaina neuvola ja ultra-aika tupsahti torstaina postiluukusta. Että eipä siinä montaa päivää menny, olin aatellu et menis AINAKIN viikko.

Niin juu, tänään hain postista viimein dopplerini, yli viikon sitä maltoin siellä pitää ennen noutamista. Olihan sitä heti sitten pakko kokeilla ja ainaki luulen löytäneeni sykkeen. :heart: Niin kovasti tsukutteli etten se minä ite ainakaan ollu :D Samalta se tsukutus kuulosti ku niissä pätkissä mitä netissä oon kuullu.

Mutta nyt nukkumaan ja aamulla "virkeenä" raapasee nimi paperiin niin sitten ollaan asunnon omistajia. :) Voikaa hyvin! :heart:
 
Hei taas!

Täällä onkin tullut tosi paljon tekstiä lisää. Itse oon maannut melkein pari viikkoa flunssassa ja nyt oon onneks taas terve. Ekassa neuvolassa oon ehtinyt käymään ja siellä ei ollut mitään ihmeellistä. Ensi viikon keskiviikkona olis aika np ultraan. Ultrassa sitten todella näkee, että onko tuolla ketään vai ei, koska mä en oo käynnyt missään varhaisultrassa. Eli siis jännitystä riittää tonne viikon päähän. Sekä sokerirasitukseen pitäs tässä jossain vaiheessa varata ittelle aika, kun lähisuvussa löytyy aikuisiän sokeritautia.

Mäkin luen ihan mielelläni toisten synnytyskertomuksia, vaikka vielä toi synnytys olekaan ihan ajankohtainen, mutta pian se aika tässä kuitenkin menee.

Ja sitten voin mäkin vastailla tohon galluppiin:

1. Kauan olette olleet yhdessä miehesi kanssa?
4 vuotta tuli juuri täyteen ja viime heinäkuusta asti ollaan oltu naimisissa

2. Joko olette töissä kertoneet raskauksista?
Oon kotiäiti, niin ei oo tarvinnut kertoa.

3. Onko tämä raskaus vaikuttanut yöuniisi?
Unet on välillä aika sekavia ja sitten väsyttä tosi paljon, mutta unta on tosi hankala kuitenkin saada.

4. Joko on tullut painoa?
1kg oli tullu onneks vasta.

5. Kummeista sen verran, että yks on varma, mutta muut on vielä mietinnässä.

Mutta nyt nukkumaan, jos uni tulis.
 
ihanaa te jotka saatte nukkua. en tiiä millon tää meiän 1vee alkaa yönsä nukkumaan viime yönä nukuin 4 tuntia ja sit kumminki tarrteis enempi unta. päivällä ei oo mahdollisuutta olla pitkällää ku muutama minuutti ku aina pitää tehhä jottain vaikka kuopus nukkuu... kauheen huono omatunto siitä etä ei tunnu aikaa jäävän olla pirteenä lasten kanssa koko ajan vaa silmät ristissä kattelen tölsyy
 
Tosi paljon ootte kirjoitelleet siirryn nyt kuitenkin suoraan oman pötsin asioihin:
Töissä olen ollut, tosin paljon mitään en pysty tekemään kun oksennan edelleen n. 10 krt/pv. Ajattelin kuitenkin kärvistellä vk kasin hiihtolomaan (jos jaksan). Voi himputti kun pitäis laivalle lähteä perheen kanssa silloin ja nyt oon kyllä niin kahden vaiheilla mitä tehdä. En tiedä kannattaako sinne lähtee oksentelemaan jos vielä tulee merisairaaks niin se on oksat pois.
Onko joku kokeillut akupunktiota pahoinvointiin?Auttoiko?

maximilian ja juustonaksu rv 9 tai 10 (neuvolatäti kertokoon huomenna missä mennään :) )
 
Matkustamisesta: Me mennään toukokuussa Puolaan, Auschwitziin. Viikkoja taitaa olla sen verran vähän, ettei tarvitse mitään lääkärin lupia. Ainoa on että esikoiselle tarvitsee tehdä järjestelyjä, kun hänellä on 1.tyypin diabetes.

Risteilystä: Kuopuksesta olin noin rv 10 laivalla miehen työpaikan pikkujouluissa.... Toiste en menis vaikka maksettais. Siellä ei oikeasti ole selvälle ihmiselle mitään. Vielä kun oli kauhea alkuraskauden pahoinvointi päällä ja se laiva keinu ja ihmiset haisi ja.... :x


Huldis ja pikku rv 10+0 (tänään tuli alkioista sikiö :heart:)
 
Viimeksi muokattu:
Kirjottelempa minäkin pitkästä aikaa. Päivittäin kyllä käyn täällä aina lukemassa. Ensin galluppia.

1. Kauan olette olleet yhdessä miehesi kanssa?
Kolme vuotta

2. Joko olette töissä kertoneet raskauksista?
Myymäläpäällikkö tietää + pari työkaveria

3. Onko tämä raskaus vaikuttanut yöuniisi?
Uni on katkonaista, kun ainakin kerran yössä pitää käydä vessassa.

4. Joko on tullut painoa?
Kilon verran

5. Kummi on luonnollisesti kaksoissiskoni ja hänen miehensä.

Eka neuvola mulla on 17.2. Sieltä sitten kaiketi saan ajan np-ultraan, joka on tämän kuun lopulla. Viime yönä näin kamalan painajaisen. Olin suihkussa ja aloin vuotamaan verta. Juoksin hysteerisenä miehen luo, että nyt se menee kesken. Oli niin todentuntuinen, että vieläkin tärisyttää :|

Memelisa mulle voi vielä päivittää, että synnytyssairaala on MKS ja eka lapsi siis tulossa.

Maanantaina kävin taas antamassa kilpirauhasarvot kuukausi lääkityksen noston jälkeen, toivotataan että ne nyt olisivat alle 2,5.

Laura ja pikku-kaveri 9+6
 

Yhteistyössä