SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *Helmikuussa*

1. Kauan olette olleet yhdessä miehesi kanssa? Kuukauden päästä tulee yhdeksän vuotta täyteen, juhannuksena 7 vuotta naimisissa.

2. Joko olette töissä kertoneet raskauksista? Olen kotiäiti, niin eipä ole pomoa jota kiinnostaisi.

3. Onko tämä raskaus vaikuttanut yöuniisi? Väsyttää ihan koko ajan, mutten saa nukuttua. Ihan uusi juttu tämmöinen. Aamuyöstä saatan herätä ja valvoa tunteja. Ja lapset herää kuudelta, ihanaa...

4. Joko on tullut painoa? En tiedä. En omista vaakaa. Voin ihan suoraan sanoa, etten edes kummemmin välitä onko tullut vai ei. Turvotusta on kyllä paljon enemmän kuin aiemmissa raskauksissa.

5. Kummeista: Tiedän, ketä aion kummeiksi pyytää, osalta varmaan kysytään jossain vaiheessa raskautta, osalta vasta synnytyksen jälkeen. Kummeja tulee siis ainakin kolme.

Synnytystarinoista. Eikö sen voisi vaikka lihavoida aina kappaleen alkuun, että sisältää synnytyskertomuksen, jos on joku joka ei näitä halua lukea. Esikoisen aikaan en juttuja lueskellut, tosin tuijotin telkusta synnytystositv sarjoja, mutta toista odottaessa oli jo ihan mielenkiintoista kuulla muiden juttuja. Mulla takana niin helpot synnytykset, etten osaa varsinaisesti synnytystä pelätä, ainakaan vielä.

Välipaloista Mä olen syönyt jäisiä mustikoita maustamattoman jugurtin kanssa. Hedelmäsalaatti on ollut myös hyvää.

Nyt vielä pihailemaan.
 
niin ja vielä innoM kumpi meistä laskee väärin? jos sulla 11+3 ja la 1.9, mulla 11+3 ja la 26.8 ???
No, siis laitoin silloin, että vasta np-ultran jälkeen voi sitten muuttaa tuota mun LA:ta(ettei tarvi kokoajan sitä muutella) :) Jotain tuota samaa laskin, kuin sulla, mutta keskiviikkona selviää tarkemmin :)

HUOM! Hei, siis tottakai saa kertoa oman tarinansa synnytyksestä/tyksistä! Ei se mua haittaa, jos muut niistä haluaa lukea! :) Laittaa vaan vaikka synnytyskertomus lihavoituna, vai onko se liikaa pyydetty? :O Jokainen saa varmaan sanoa mielipiteensä asiaan, kuin asiaan? Ei nyt tarvi hernettä sen takia nenään vetää, jos jotkut ei niitä halua lukea! Kuten jo sanoin niin antakaa tulla vaan :)

Enemmän kyllä kiinnostaa tällä hetkellä kokemukset tarvittavista tavaroista/hoitotarvikkeista, että mitkä on koettu tarpeellisiksi ja mitkä ei :)

(.) Just tossa pari päivää(?) sitten ehdin jo kehua, kuinka pahoinvointia on enää ollut aamuisin. No, se oli sen 2 päivää ja sama jatkuu, eli aamusta iltaan, huoh :x

Kiitos Huldas gallupista, eli vastailen siihen.

1. Kauan olette olleet yhdessä miehesi kanssa?

- 4 vuosi menossa.

2. Joko olette töissä kertoneet raskauksista?

- En ole nyt töissä.

3. Onko tämä raskaus vaikuttanut yöuniisi?

- Ei. Ehkä se, että saan unta vain kyljellään.

4. Joko on tullut painoa?

- Ei. Tippui noin 5kg, mutta eiköhän se nouse, kun pahoinvointi vähenee/loppuu.


innoM + Pulla 11+3
 
Viimeksi muokattu:
Sandemar ja Syysmyrsky, kamala tilanne molemmilla, iso osanotto :hug:

Synnytyksistä luen kyllä. asia on niin kaukainen etten osaa pelätä ja tiedän realistina sen sattuvan jne, mutta se palkinto jonka siitä saa, ei parempaa voisi olla!!!

En millään muista kaikkea mitä tänne on "poissaollessani" kirjoitettu, mutta kirjoittelenpa omia kuulumisia...
Pahoinvointi oli viime viikolla kamalaa, ei oksentelua, mutta hirveän inhottavan etova olo. Hellitti nyt parin pvän sisällä ja edelleen on hajuja ja ruokia jotka etoo, mutta pystyn syömään onneksi jo edes hiukan normaalimmin :)
Rinnat on illalla kipeimmillään, yöllä ja aamulla vähiten kipeät. Kasvaneet ovat kyllä jo...
Kipuja tuntuu alavatsalla/nivusissa aika ajoin, mutta lähinnä pieniä repäisykipuja. Eilen oli piiiitkästä aikaa kanssakäymistä miehen kanssa, sen jälkeen pikkukipuilua lähinnä alapään seudulla, mutta ei onneksi vuotoja tms.

Neuroottisena pelkään, että jos oireet alkaa kadota, niin jokin on huonosti mutta järki päässä koettaa rauhoitella. Odotan niin np-ultraa, joka 3.3, kun ennen ei mitään tietoa onko kaikki hyvin, tyyppi oikeassa paikassa ja sykkiikö sydän... Kateellisena luen kun osa teistä saa ekassa neuvolasa jo kuulla sydänääniä :rolleyes:

Gallupia:
Gallupiin:
1. Kohta ollaan oltu viisi vuotta yhdessä, naimisissa 5kk.
2. Töissä kaikki tietää, kun oli pakko kertoa sikiön "suojelemiseksi".
3. Onko tämä raskaus vaikuttanut yöuniisi? Joskus nukun huonommin, levottomia unia aika ajoin, joskus herään vessaan, joskus nukkuisin vaikka kuinka....
4. Joko on tullut painoa? Ei ole tainnut tulla, etova olo hiukan hillinnyt syömistä. Onneksi :LOL:
Bonus 5. Yksi kummi on ollut ajatuksissa jo ennen raskautta, ja hän sen tietää. Yksi on myös ajatuksissa, mutta ei tiedä vielä asiasta :D

Huomenna poksuu ja alkaa 9. RV :)

Zophie 7+6
 
Niin, testasin äsken olenko VARMASTI kirjautuneena...

1. Taitaa olla 5 vuotta

2. En ole kertonut

3. Ei ole vaikuttanut. Ehkä pikkasen tiuhempaan vessareissuja.

4. En ole punninut. (esikoiselta tuli 4kg, ja nekin jäi laitokselle)

Arminen noista unista.. Esikoista odottaessa odotin kovasti synnytystä (niinkuin NYTKIN!). Näin sitten unta että mieheni soitti synnäriltä ja kertoi olevansa SYNNYTTÄMÄSSÄ tätä meidän vauvaa... Mä itkin vihaisena puhelimeen että "minunhan se piti synnyttää! Eipä ollut kuitenkaan enneuni :LOL:

<ai niin, niistä kummeista. Ei oo uskallettu ajatella vielä. Esikoiselle tuli pyydettyä "kelvolliset", itsestäänselvät kummit. Nyt ei tiedä mistä repäistään..
 
Vastauksia galluppiin pahoinvoinnin keskeltä...

1. Kauan olette olleet yhdessä miehesi kanssa? Yhdessä oltu 8,5v josta 6,5v naimisissa
2. Joko olette töissä kertoneet raskauksista? Samassa ryhmässä työskenteleville kerroin heti ekalla viikolla, jotta ymmrätävät mun ihmepuuskat ja -olot paremmin ;) Esimiehelle kerroin tänään kun painin erittäin pahan olon kanssa. Totesin vaan että jos joku aamu ei suoriudu töihin niin pääsee vähemmällä selittämisellä kun on valmiiksi syykin jo tiedossa ;) Hyvin otti ja onnittelikin kun varmisti ensin että on toivottu :D
3. Onko tämä raskaus vaikuttanut yöuniisi? Todellakin! Voisin nukkua vaikka kuinka, yöllä tulee justuo 2-3 kertaa vessassa (jonka jälkeen tietenkin pylritään kun on pahaolo) ja unet on aivan mahdottomia!!
4. Joko on tullut painoa? Ei yhtään. Päinvastoin. Vuoden alussa aloitettiin operaatio Ruokailutottumukset kuriin ja sen ansiosta sitten painoa tippuu tasaisesti muutama satagramaaa viikossa. Parempi se näin päin ;) Liikunta on miltein nollassa kun tämän väsymysken ja nyt huononolon kanssa jaksa tehdä muuta kuin maata ;)
5. Kummiasia Erittäin hyvää ystävääni olen jo pyytänyt samoin kuin siskoa. Siskon miehen pyytäminen on mieheni tehtävä, he kun ovat kavereita ;) Kysymistä lykätään kunnes tieto on "julkista". Akkojen juoruilu on asia erikseen, mutta miehet ei kuulemma asioista puhu ennen virallistamista :D

-Santtu 6+3 (kai?)
 
1. Kauan olette olleet yhdessä miehesi kanssa? 6 vuotta yhes oltu tän vuojen alusta, syyskuussa kuudes hääpäivä.
2. Joko olette töissä kertoneet raskauksista? joo, kerrottu on, pomo sattu sopivasti tulee paikalle kun yökkäilin :D
3. Onko tämä raskaus vaikuttanut yöuniisi? kyllä, väsyttää niin kauheesti, että on tullu mentyä nukkumaan heti kun on saanu tytöt nukkumaan, siinä ysin aikaan. Ja vessassa pitää ravata pari kertaa yössä.
4. Joko on tullut painoa? tippunu on pari kiloo, mut kerkiihän tuota tulla.
5. Kummiasia: mietitty on ketä pyydettäis, mut ei oo vielä niin varmuudella päätetty

Tässä olis kaksi hyvin erilaista synnytystarinaa: (tai jotai sepustusta näistä aijemmista synnytyksistä)
eka syntyi rv 35+3, yöllä rupes supistelemaan, tai en heti tajunnu mitä se kipu on, mut sit piti tarkistaa kesken yötä jostai vauvalehestä että miltä ne supistukset tuntuu :D aamulla lähettiin klo.7 synnärille, siellä ne sitte ultrasivat kun vikkoja vasta noin vähän. Näin lääkärin ja kätilön ilmeistä, että nyt ei kaikki oo hyvin. Vauvalla suolistoa ja mahalaukku oli vatsanpeitteiden päällä. Laittovat sitten meijät EKKS:sta Helsinkiin naistenklinikalle ambulanssilla synnyttämään. Illalla sitten syntyi n.klo 20 kiireellisellä sektiolla meijän pieni gastroskiisi tyttönen. Paino 2240g ja pituusarvio 45cm. Hänet kiidätettiin kiireesti lastenklinikalle teholle. Mie näin tytön ekan kerran vasta seuraavana päivänä kun hänet oli ekan kerran jo leikattu ja hätäkastettu. No hän vietti elämänsä ekat 6kk siellä Helsingissä lastenklinikalla, monia leikkauksia tehtiin ja nyt on TERVE 5v tyttö :)

toka: syntyi rv 41+3. Normaali alatiesynnytys. Sairaalaan lähettiin päivällä joskus kolmen aikaan. Siellä olin ekaks altaassa. Ja sit kävelin kymppi kerrokseen että supistukset voimistuisvat. Epiduraalipuudutuksen pyysin jossai vaiheessa kun kivut oli aikasta kovat, kivut hävis kokonaan ja pyysin lisää heti kun alko taas koskee. Tyttö syntyi puolenyön aikaan. Mitään kipua en tuntenu ponnistelujen aikana, se on ihana se epiduraali! :) Tyttö painoi 4390g ja pituus 53cm. Eppari tehtiin ja vähän repesinkin. Itse synnytys oli ihana! Mut alapää oli niin kipiä sitte ainakin kolmisen viikkoo synnytyksen jälkeen.

Mie tykkään lukee toisten synnytystarinoita! Mutta muistan sen kun ekaa odotin, sillon en halunnu lukee mitään synnytyksestä, sillon se oli jotenki pelottava aihe, mut nyt on jo tuttu juttu. Ja tää kolmas voi taas olla ihan erilainen kun nää kaks edellistä, tosin toivon että menis samallailla kun tää toka synnytys :)

eijukeiju 9+4
 
Viimeksi muokattu:
1. Kauan olette olleet yhdessä miehesi kanssa? 13 vuotta, joista 7 naimisissa.

2. Joko olette töissä kertoneet raskauksista? Kotiäitinä olen, joten pomo kyllä tietää ;)

3. Onko tämä raskaus vaikuttanut yöuniisi? Aamuyöstä uni pätkii ja eilen oli ekaa kertaa kateissa jo illalla.

4. Joko on tullut painoa? Parisen kiloa.

5. Kummit Ei olla keskusteltu aiheesta vielä, mutta edelliset kysyttiin odotusaikana loppuvaiheessa.
 
Jos alkuun vähän galuppia..

1. Kauan olette olleet yhdessä miehesi kanssa?
Reilu 6 vuotta.

2. Joko olette töissä kertoneet raskauksista?
Ainoastaan yksi työkaveri tietää, on muutenkin hyvä ystävä.

3. Onko tämä raskaus vaikuttanut yöuniisi?
Unen määrään paljonkin. Nukun nykyisin lähes tuplat verrattuna entiseen.

4. Joko on tullut painoa?
Ei tietoa, kun en omista puntaria. Toivottavasti ei kovin paljoa.

5. Bonus.
Tulevat kummit on aika itsestään selvyyksiä ja päätetty jo kauan ennen tämän alkua. Lopullinen pyytäminen tehdään kuitenkin vasta vauvan synnyttyä.


Raskauskertomuksista on ihan kiva lukea, vaikka hirmuisen kaukaiselta vielä kuulostaakin. Varsinkin näin ensikertalaisena kaikenlaiset tarinat on tervetulleita, avartaa näkemystä asiasta ja siitä kuinka monella tavalla asiat voi mennä. :) Jos alkuun vielä mainitsee mitä tulossa, niin ne jotka eivät halua näistä lukean, voivat jättää välistä.

Tänää alamahassa kramppaili omituisesti töistä tullessa. Ei kyllä tietoa oliko normaalia kasvukipua vai jotain ikävämpää. Hankala tietää, kun ei aikaisempaa kokemusta moisesta ole.. :confused:

Huomenna olisi ensimmäinen neuvola. Meinaa alkaa jännittämään.. :| Jotenkin varautunut kyllä kaikkeen, mutta mietityttää silti. Jos sydänääniä ei saada kuuluviin, niin varmasti varailen ajan ultraan yksityiselle. Tahtoo saada jo selvyyden tähän tilanteeseen..

Mutta hauskaa viikkoa kaikille! Näin ne matelee eteenpäin.. :)

Miranna- ja möykky 8+1
 
Hups, kummeista unohdin sanoa, että ainakin 1 on kyllä ihan varma jo ja se on päätetty jo aikaa sitten. Kummeja tulee varmaan 3.

Monta kummia meinaatte pyytää? (siis ne jotka meinaa)

Tuli mieleen, kun kävin tänään hakemassa noita multitabs raskausvitamiineja taas purkin, että mitäs te syötte? (kysytty jo aiemminkin, mutta kertausta ja jos joku on vaikka unohtanut koko vitamiinit :) )

Niin, olikos muita, jotka saaneet kotidopplerilla sykkeen jo kuuluviin? Heh, miestä "ärsyttää", kun käytän meijän kaikki liukkarit :D


innoM + Pulla 11+3
 
Viimeksi muokattu:
Kummeista: Kummeja tulee kolme (mun kaveri ja mun sisko avokkinsa kanssa)

Vitamiineista: Mä syön DeviSol 20 mikrogramman d-vitaminia 2 päivässä, Multivita Raskaus ja imettys 1 päivässä ja Magnesium 350mg 1 päivässä sekä maitohappobakteeria 1-2 päivässä.

Kysynpäs sitten vuorostani Vauvavakuutuksesta. Oletteko ajatellut ottaa? Jos kyllä, niin missä vaiheessa?
Meillä kahdella edelliselläkin on, ja on kyllä maksanut itseänsä takaisin, joten kyllä tälle kolmosellekin se otetaan. Raskausaikana jo varataan.
 
Täälläpäs on sattunut ja tapahtunut! Onnittelut uusille ja voimahaleja surun kohdanneille.

Viimeiset päivät olen sängynpohjalla makoillut ja kärsinyt kaikenlaisista vaivoista, kaikki alkoi pe iltana pienellä yskällä, johon tuli sitten lisäksi kuume, ripuli ja su-iltana oli oksennuskin jo todella lähellä. Tämän päivän jäin suosiolla pois töistä, etten tartuta kaikkia lapsia ja olo onkin ollut jo hieman parempi. Koulussa (olen siis opettaja) on myös ankara kuume-epidemia käynnissä melkein puolet!! koulun oppilaista on sairaana kotona... Toki meillä on pieni koulu, mutta suhdeluku on kyllä hurja!

Parvorokko vasta-aine tiedotkin sain viime viikolla ja täti tuumasi vain että onneksi olkoon et ole sairastanut sitä?!? Minä siihen, että eihän se nyt ole hyvä asia, kun koululla se jyllää myös niin siihen sen vain sitten tokas, että pese paljon käsiä... Noh, pesinhän minä, mutta auttoiko?!? Nyt on ainakin joku pöpö iskenyt, mutta en tiedä mikä!

Ensimmäinen neuvola oli viime viikolla ja se meni ihan kivasti, täti jutteli mukavia ja yritti rauhoitella kun kerroin kauhuskenaarioistani :)

Päivitettävänä voisi laittaa että LA 11.9 (voi muuttua) ja ensimmäistä ootellaan ja sairaala on K-PKS. Ja oloa ei ole minkäänlaista siitä että kumpi se olisi, mies sanoo, että tyttö tulee, mutta epäilen! Niiden suvussa on kaikki saaneet pelkkiä poikia... :)

1. yhdessä ollaan oltu kolmisen vuotta josta yksi naimisissa
2. Muutama kaveri tietää ja töissä pomo+ yksi muu
3. Ei ole tullut erityisemmin uniin, näen muutenkin tosi eloisia unia
4. Ei painoa
5. Kummeja pyydetään ja mietitään kun se on ajankohtaisempaa

Hyviä vointeja kaikille ja vuodotonta jatkoa! :)
Piipura ja rusina 9+1
 
Heippa! Täällä on taas oltu tosi aktiivisia :)

Meillä eka neuvola käyty, ja nyt odotan kutsua ultraan, täytyy käydä määrittämässä raskausviikot kun vähän epäselvää.

Synnytyksestä juteltiin sen verran et mainitsin että vähän pyörii jo nyt mielessä kun esikoinen oli aikasta iso :x ja synnytys oli sen takia vähän "raju", että jos taas käy samalla tavalla.. terkkari sanoi et varmaan onnistuu että käyn sit synnytystapa-arviossa niin varmistellaan että ei pääse sama vahinko toistumaan. Jäi ihan hyvä fiilis.

Paha olo jatkuuuu... ja huimaa!

Vitamiineista joku taisi kysyä, edellisessä rasaudessa söin tavallista multivitaa(?), ainoo ero niihin raskausjuttuihin kuulemma on hinta, ja että niissä ei ole rautaa, et sen joutuu sit ottamaan lisäksi jos on jossain vaiheessa tarvis. Ai niin ja joku vitamiini piti tarkistaa että sitä ei saanut valmisteessa olla, mut enpäs nyt muista mikä :ashamed:
Nyt oli ladyvita plussaa kaapissa valmiina niin sitä oon popsinut. Siinä on sitä rautaa ja D-vitamiinia joka on tärkeetä.

Galluppiin vastailen, nää on kivoja :)

1. Kauan olette olleet yhdessä miehesi kanssa? Hmm.. oliskohan nyt viides vuosi? :D eiii pysy laskuissa.

2. Joko olette töissä kertoneet raskauksista? En ole kertonut, hoitovapaalla olen vielä

3. Onko tämä raskaus vaikuttanut yöuniisi? On vaikuttanut, unet on aika katkonaisia

4. Joko on tullut painoa? Taitaa olla jopa laskenut kilon :eek: viimeeks oli tässä vaiheessa jo muutama kilo tullut

5. Bonus: Pyydetään kummit vasta lapsen synnyttyä, 2 kummia mut en tiiä viel ketkä
 
Vitamiineista vielä, että mulle neuvolassa sanottiin, että raskaana olevalle 10 mikrogrammaa D-vitamiinia on riittävä(varsinkin rv 12 jälkeen). Esim. näitä riittää 1 päivässä.

Vakuutuksista en osaa sanoa yhtään mitään. Varmaan jossain vaiheessa tulee niistä puhetta miehen kanssa.

innoM + Pulla 11+3
 
Viimeksi muokattu:
Vitskuista: Syön Multivitan monivitamiinia, ei sisällä A-vitamiinia ja lisäks 10mikrog D-vitamiinia. Lisärautaa täytynee kuitenkin alkaa syömään jossain vaiheessa. Ennen rv 12 sitä ei muuten suositella.

Kummeja korkeintaan 4, niinkuin muillakin lapsillamme.

Vakuutus haetaan odotusaikana, kuten toisillekin.
 
Miau, se vältettävä vitamiini on A-vitamiini, joka voi aiheuttaa sikiövaurioita liiallisina annoksina. Tuossa Ladyvita plussassa sitä ei ole. Kantsii olla tarkkana vitamiinien kanssa, varsinkin jos syö lisäksi runsaasti A-vitamiinia sisältäviä ruokia, esim. maksapasteijaa (maksaa pääruokanahan kehotetaan raskaana olevien välttämään kokonaan). Päivittäisenä A-vitamiinin saantisuosituksena pidetään 800 mikrogrammaa, jonka yleensä saa normaalista ruoasta. Yhdessä annoksessa (100g) pelkkää maksaa on peräti 18 000 mikrogrammaa A-vitamiinia - kerta-annos joka ylittää 7500 mikrogrammaa voi jo olla vahingollista!
 
Multivita raskaus syön 1 kpl päivässä. Vitamiinit tosin lisäävät mulla pahoinvointia, mutta haluan varmistaa foolihapon riittävyyden. D-vitamiinia otan lisäksi 25 mikrogrammaa, eli yhteensä 35 mikrogrammaa D3. A-vitamiinia on tavallisissa monivitamiineissa, jota ei saisi raskausaikana syödä lisänä.

Vakuutuksista: Ei oteta luultavasti.

Doppler: Eilen koitin, ja ihan sekunniksi lävähti näyttöön lukema 183, eli ei ollut ainakaan mun syke. Muttei kuulunut mitään, enkä löytänyt uudestaan.
 
Vitamiineista: Oon huomannu et Multivita raskaus -tableteista tulee mulle niin yököttävä olo, ettei tosikaan. Siis kahessa ekassa raskauessa, joten niitä en nyt ole ees kokeillut, vaan oon käyttäny Ladyvita Mam, sen 3kpl illalla niin ei väsytä tolkuttomasti. ( Mangesiumi väsyttää, jos sen tai sitä sisältäväntabletin ottaa aamulla.) Tuota Ladyvitaa oon syöny ekassa ja tokassa raskaudessaki, sen jälkeen ku totesin pahoinvoinnin tulevan multivitasta. Kokeilkaapa pahoinvoivat!

Synnytyskertomuksia luen mielelläni, luin jo ekasta. Ja vaikka takana onkin kamala synnytys, tiedän, että seuraava ei ehkä menekään samalla kaavalla(TOIVOTTAVASTI.)Jokainen synnytys on erilainen, samallaki ihmiselle. Sekä hyvää että huonoa synnytys kokemusta kelaa mielessä monet monet kerrat, hyvä niin. Selvittää päätä. :p

Meillä pienet poikaset nukkuu, mies kuuraa vessaa:rolleyes: sillä aikaa ku sauna lämpiää.

Äpyli ja kolmonen 9+1
 
1. Kauan olette olleet yhdessä miehesi kanssa? 12,5 vuotta yhdessä, 5,5 vuotta naimisissa.

2. Joko olette töissä kertoneet raskauksista? Työmaalla tietää muutamia henkilöitä. Mikään salaisuus asia ei enää ole.

3. Onko tämä raskaus vaikuttanut yöuniisi? Unen tarve on kovasti lisääntynyt, mutta määrä kummasti vähentynyt...

4. Joko on tullut painoa? Ei vielä yllätys kyllä. Laskenut toista kiloa.
5. Kummeja tulee korkeintaan 4, kuten pojillakin. Yleensä meillä on ollut yks pariskunta, ja poika ja tyttö kummi. Pari kummia on mielessä. Kysytään sitten vasta myöhemmin.

Vauvavakuutus otetaan tälläkin kertaa. Jos sille ei mitään estettä tule. On ne kyllä kalliita, ja kun nyt tee jo kolmas lapsi niin auts... elämä on. :whistle:

Tähän asti olen popsinut multitabs raskausvitamiinia ja lisäksi vielä minisun d-vitamiinia. Tänään hain tuon Multivitan raskausvitamiinin, koska niitä ei tartte ottaa kuin yksi kerrallaan koska määrä sama kuin kahdessa multitabsin vitamiinissa ja oli edullisempi. Neuvolasta antoivat vinkin. Purkissa on vielä 40 tablettia enemmän ja hintaa vain pari euroa enemmän. Aika huikea ero. Raskaudella kyllä osataan rahastaa joka asiassa. Joku oli lukenut, että tavallisissa monivitamiineissa on a-vitaminia, mutta Multivitan tavallisessa monivitamiinissa ei ole a-vitamiinia. piti vielä käydä tarkistamassa kun meiltä löytyy tuo tavis purkki kaapista. Multitabsissa sitä on.

Pyykkikoneessa peseytyy äitiysvaatteita. Kaivoin vanhat esiin ja huomasin, että joudun ostamaan housuja. Pian joutuu vaihtamaan äippähousuihin, farkut vaihtuu ensimmäisinä (ei mahtunut enää yhdet lemppari jalkaan. toiset vielä menee, niissä on mukava matala vyötärö ja tarpeeksi kokoa, ainakin nyt kun ei ole pesty. Työhousuja pitää myös katsella, koska en enää voi pitää edes kaksi kokoa isompia housuja kiinni ja niissä alkaa lahkeetkin olla liian pitkiä. Hankin housut itse, koska en halua niitä kauheita valkosia hoitajan äippähousuja jalkaani. Meillä kun töissä vältetään käyttämästä muutenkin mitään "laitosmaista".

Heittäisin kysymyksen onko joku muu lähdössä raskaana ulkomaille? Meillä reissu tiedossa huhtikuun lopussa. Aluksi kohde oli tuo Egypti, mutta jo alkuvaiheessa tuota kriisiä vaihdettiin reissu teneriffalle. Viikkoja taitaa olla 20+. Meitä lähtee 8 aikuista ja meidän pojat. Odotan innolla, vaikkakin jännittää masun kanssa matkustaa
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa ja tervetuloa uusille!:wave:

Paljon voimia surun kohdanneille!:hug:

Nyt täytyy heti napailla.

Mulla oli tänään np-ultra. Jännitti ennen ultraa ihan hirveesti että onkos kaikki kunnossa, kun oireita ei oo ollu nimekskään.

Voih sitä tunnetta ku näki pienokaisen sitten siellä. :rolleyes::heart:
Niskaturvotusta ei meinattu saada millään mitattua, lopulta kun tämä meidän ultraajan mukaan "sitkeä sissi" sitten alkoi jumppailemaan saatiin yksi mittakelpoinen kuva missä turvotusta 0,4mm. :) Koko vastasi viikkoja, päivän enemmän antoi ultra; 11+1
 
En oo nyt taas hetkeen kirjotellu kun on niin kurja olo ton aina vaan jatkuvan tuhrun takia niin kurja olo :/ Mä en kyllä ymmärrä että mitä tää voi olla kun joka päivä vaan sen yhden kerran päivässä tulee vähäsen vaaleenpunasta tuhrua paperiin?

Eka neuvola olis sit ylihuomenna mut eipä sielä mitään erikoista varmaan ole kun ei ultrata eikä kuunnella sydänääniä.

Onko kellään muulla oireet kadonnu? kun mulla ei oo nyt viikkoon enää ollut muuta kun maha sekaisin. Tissit ei oo enää kipeet, ei okseta ei juuri väsytäkään. pissattaa kans usein edelleen mut eipä muuta.

Ja galluppiin vastaukset:

1. Kauan olette olleet yhdessä miehesi kanssa? Kesäkuussa tulee 9 vuotta, kihloissa viikon päästä 6 vuotta mut naimisissa ei vielä olla kun ei oo saatu aikaseksi

2. Joko olette töissä kertoneet raskauksista? En oo töissä tällä hetkellä

3. Onko tämä raskaus vaikuttanut yöuniisi? On, pystyn nukkumaan ihan max 5tuntia putkeen niin pitää nousta pissalle ja sen jälkeen en enää saa unta :/

4. Joko on tullut painoa? 2kg on tullu mut johtuu varmaan siitä kun ei uponnu muu kun roskaruoka sillon kun sitä pahoinvointia vielä oli


Noppispoppis 8+2
 
1. Kauan olette olleet yhdessä miehesi kanssa?
Kolmisen vuotta josta alle puoli vuotta naimisissa.
2. Joko olette töissä kertoneet raskauksista?
Olen sairaslomalla töistä muista syistä, joten en ole vielä kertonut.
3. Onko tämä raskaus vaikuttanut yöuniisi?
On, herään joka yö n. klo 3.00, ihan sama mihin aikaan olen mennyt nukkumaan. :headwall:
4. Joko on tullut painoa?
Ei ole vielä tullut, mutta kyllä sitä ehtii tulla. ;)

Ja kummeista , ongelma on että ketä pyydetään, mutta eiköhän sekin selviä. :)

Ja minäkin nään outoja unia, esim tänä yönä kävin synnyttämässä lapsen, oli poika, ja karkasin synnäriltä. Sitten ne poliisien ja vaikka minkä kanssa mua etti joka puolelta Oulua. Ennenuni? Toivottavasti ei!!:LOL:

Ja vitamiineista, en ole vielä aloittanut mitään vitamiineja, mutta kyllä se aika vielä tulee kun jaksan mennä apteekkiin. Olen aina ollut huono syömään vitamiinejä, mutta nyt on pakko ryhdistäytyä! :ashamed:

Harrastetaanko teillä seksiä kuinka paljon? Meillä saa mies vetää käteen vaikka ens jouluun asti, ei tee mieli YH-TÄÄN. :kieh:

Ja vakuutuksia luultavasti ei oteta...

Jave + Kirppu 8+1 KAI??
 
1. Kauan olette olleet yhdessä miehesi kanssa? 10 vuotta joista n. 1 1/2 vuotta naimisissa

2. Joko olette töissä kertoneet raskauksista? Olen kertonut esimiehelleni

3. Onko tämä raskaus vaikuttanut yöuniisi? Kyllä.. Juoksua vessassa ja nukkua voisi toki koko ajan

4. Joko on tullut painoa? Ei ole tullut


innoM Tarkoitin sitä että kuinka pian on tullut kirje synnytyssairaalasta ultraan.. itse sain eilen ja aika on ensi keskiviikkona
 
ultrasain jo huomiseks ajan. eka neuvola vasta ens viikon ti. kiva kun menee näin päin että pääsee heti kartalle kuinka pitkällä tässä raskaudessa ollaan. Toivotaan että kaikki olisi hyvin. Riskisynnyttäjänä lopullisesti voin huokaista vasta lapsivesipunktion jälkeen. En tosin oo varma meenkö siihen. Veriseulan otan kyllä.

VItamiineistaEn käytä.Rautakuurin joudun syömään anemian lähestyessä. Tämä on kuitenkin vasta loppuvaiheella mikäli vanhat merkit pitää kutinsa. Vältän kaikkia pillereitä olinpa raskaana tai en. Pääsääntöisesti yritän ajatella ravinnon monipuolisuutta. Kannattaa otattaa verikokeita ennen kuin rupeaa mitään vitamiineja ahtaan mututuntumalla. Lisäaineet ei ole koskaan hyväksi - olitpa sitten raskaana tai et. Pyydän anteeksi jo etukäteen kärkästä mielipidettä, tämä on vain oma kantani.

Kummitjoo,mulla on todella ainutlaatuinen tilanne. Esikoiseni pääsee ripille ensi kesänä, joten hän on ilmanmuuta yksi kummeista. Kummipoikani pääsi viime kesänä ripille, joten hän on ilmanmuuta se toinen kummi. Ehkä bestikseni kolmas ja miehen puolelta joku vielä jos niin katsoo parhaakseen.

Tarvii lahtee viemään iltatähteä hoitoon ja itse töihin mars. Mukavaa päivää kaikille:wave:
 

Yhteistyössä