SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *Helmikuussa*

-laura- Tuli tässä nyt mieleen, että kuka sulla hoitaa kilpirauhasarvoja raskauden aikana?
Meillä ei ensimmäisessä neuvolassa neuvolatäti tiennyt asiasta mitään, käski soittaa omalle lääkärille tk:hon. TK:n vastaanotolla "aikoja pihtaileva" vanhempi nainen tokaisi että arvot on ihan hyvät. Neuvolatätiki muuttu heti ensikättelyssä ja seuraava neuvola on vasta 16.3. Kuulemma täällä päin "säästetään" sillä että neuvola on kahden kuukauden välein. Maanantaina np-ultrassa ultraaja sanoi et arvot pitäs tarkistaa kahen kuukauden välein ja lähinnä seurata että t4v menee sallituissa rajoissa.

*lisäys* Niin, ja verikokeisiin en pääse ennen kuin lääkäri kirjottaa mulle lähetteen. Ihana oravanpyörä..
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on kyllä mukavan aktiivista porukkaa! Tekstiä tulee siihen malliin, ettei meinaa ehtiä lukea. :) On ollut ilo lukea muiden saamia hyviä uutisia ja sympatiat ovat täysin niiden puolella, joiden uutiset eivät ole niin hyviä olleet...

Itsellä tuntuu nyt olevan jotenkin raskas ajanjakso meneillään. Olo on koko ajan itkuinen ja pelokas. Mä en varmasti uskalla kohta tehdä enää mitään, kun pelkään, että jotain kamalaa tapahtuu. Tänään aamulla oli todella paha olla, kun ajattelin, että mun pitää ajaa töihin ja mitä kaikkea siinä matkalla voikaan tapahtua. Mies oli aivan ymmällään, kun yritin saada selitettyä, kuinka vaarallista autolla ajaminen on ja kuinka paljon mua pelottaa. :( Huh! Menis vaan ohi nää tämmöset olot. Miehelle oon yrittänyt puhua, mutta tuntuu, että asia kääntyy miehen mielessä niin, että vika on hänessä, enkä mä sitte toisaalta jaksa jatkaa keskustelua kovin pitkälle, kun näen, miten toinenkin pahoittaa mielensä. :headwall:

Onneksi ens tiistaina on neuvola. Jos tässä sais hieman tolkkua ajatuksiin.

Liinukka 7+2
 
Heissan!

Neuvolassahan ne kattoo Lasketun ajan kuukautisista,mutta mitä jos itse olet testannut ovulaation ja tiedä milloin se on tapahtunu,laskeeko ne silti edellisten kuukautisten mukaan..?mietin vain ku itse olen laskenut hedelmöityksen mukaan ja se heittää pari pv kuukautisten arvioidusta lasketusta ajasta et muutanko jo nyt itelleki laskuriin tuon kuukautisten mukaan..?kun parin pvn LA heittojahan ne ei ala ultrassa muuttamaan..

Galluppiiiii ;
1.Yhessä ollaan oltu vajaa 2v,joista kohta vuosi kihloissa,häitä hieman suunniteltu vuoden-kahen päähän..mut noi ei tule olemaan kirkkohäät,en ole ikinä ollu sellasta prinsessahaaveilija..
2. Pomolle kerroin tyyliin jo plussattuani =)
3. Yöuniin on vaikuttanu,yleensä kerran yössä herään vessaan ja välillä herään yöllä hereille pariksi-kolmeksi tunniksi,pari vk sitte oli niin et heräsin 3-4aikaan ja unen sain 6-7 aikaan ku mies lähti töihin..
4. Ei ole vaakaa niin painosta en osaa sanoa mutta veikkaisin paria kiloa,yritän kylläki olla ottamatta taas sitä 20 kg niinku viimeks ja epäilen että onnistuuki,viimeksi oli ruokatottumukset muutenkin aika huonot..
Bonus 5. Me ollaan jo kummit mietitty,varmaan 4tulee ja 2tietää jo ja on innoissaan =)

Mä syön mamavita raskausvitamiineja,siinähän tulee kaikki..
paljos toi multivitan raskaus tabl. maksaa?mietin vain ku noi mamavitat on jotai 16-18e välissä(120tabl.) ja niitä pitää popsia 3kpl/pv! et ostaisko seuraavaksi noita...jaa,19,30e näytti olevan netissä mut mites myydäänkö kaupoissa?ja olishan toi multivita silti halvempi ku niitä ei tarvii ku sen yks ottaa ja saman verran tabuja paketissa.

Ihania neuvola ja ultra uutisia oli monella,onnea!!!! :heart:

Vakuutusta ei olla vielä mietitty mut luultavasti nyt raskausaikana haetaan se valmiiksi =)

Seksiä ei kyllä ole hirveesti tehny mieli!!!en tiedä johtuneeko tuosta viime vuoden yrittämisestä että sitä sai liikaa:LOL: nyt mennää sellasella kerta/vk...ja isoin syy varmaan haluttomuudelle on mun kiukuttelu ja huono olo:x mutta onneksi mies on niin ihanan ymmärtäväinen :heart:

Migreeniä mulla esiintyy harvoin,olen saanu täsmälääkkeet,en nyt muista nimeä,mut siis edellinen kohtaus ollu varmaan vuos sitte,yhteenväliin niitä oli tiheempää mut nyt on onneks pysyneet poissa..ja toivottavasti pysyy!joten en oikein osaa auttaa Raisua,kannattaa kysyä lääkäriltä jo valmiiksi joku lääke jota vois raskauden aikana käyttää.

InnoM mites NPultra?:)

Huldis eikö alkiosta tule sikiö raskausviikko 10,mikä on sulla ollu jo viime viikolla?nythän sulla alkaa jo raskausviikko 11 ;)

ON alkuviikosta taas yökötys helpottanu,ihanata!!!ei ole huonoa oloa ollu jos vain muistaa syödä hyvin =) jospa se nyt loppuis...
Niinjoo ihan mahtava toi linkki "pitääkö synnytyksessä...." sai nauraa vedet silmissä... :LOL:
 
kaneli: voi ku kurjaa! :( eikö olisi parempi, että nukut päivällä sen verran edes, että jaksat sitten tehdä lasten kanssa jotain? ja masu-asukkikin tarvitsee unta, älä touhuile mitään kun kuopus nukkuu vaan nuku sinäkin! uni on supertärkeetä! :hug: hanki vaikka lastenhoitoapua päivällä, että saat nukuttua edes joskus. :hug:

Räpä: no johan on persiistä toi säästöhomma! Meilläkin säästetään, mutta meillä saa aina ajan terveydenhoitajalle, ja ne kirjottaa lähetteitä kans labraan - en kyllä tiedä, että onko toi kilpparikoe sit sellanen mihin pitää olla lääkärin lähete? no, mene päivystykseen jotain valittamaan ja samalla sitten pyydät lekurilta sen lähetteen ;) tai sano pihtaavalle hoitsulle, että ei sillä väliä mitä arvot on ollut sillon ja sillon kun ne pitää 2 kuukauden välein kattoa, niin pakkohan sen on sulle aika jostain repiä! ärsyttää sun puolesta tollanen! :kieh:

JiiMii: meillä ei neuvola välittänyt mitään vaikka sanoin, että menkoista ei voi laskea raskauden kestoa. sairaalassa sentään arvioivat hedelmöityksen mukaan np-ultran ajankohdan. siellä sitten kerrotaan oikeat viikot, ja neuvola sitten sen mukaan muuttelee tietoja. ja jos sä sanot, että "seksiä noin kerta/vk" niin se ei oo haluttomuutta nähnytkään :LOL: verrattuna meihin! toihan ois ihan luxusta.... :p Juu, multivita on tosi edullinen :) Ja kiva kun täytyy ottaa vaan yks päivässä :)

maximilian: koita kestää pahoinvoinnin kanssa! :hug: toisille on kuulemma ne akupunktiorannekkeet auttanu, ite en oo kokeillu. näin myös jossain vinkin, että b-vitamiinia vois kokeilla pahoinvoinnin ehkäisyyn.

Gallup:
1. yhdessä ollaan oltu yli 8 vuotta, josta nyt noin puoli vuotta naimisissa.
2. en ole tällä hetkellä töissä
3. ei muuten kuin, että ihan alussa nukuin paremmin kuin koskaan. nyt nukun taas ihan yhtä huonosti kuin normaalistikin.
4. varmaan sata kiloa :( en uskalla mennä puntarille :( ekassa neuvolassa oli paino noussut noin 4 kiloa, mutta niiden vaaka näyttääkin aina enemmän kuin kotivaaka...
5. osa kummeista on varmoja, osaa mietitään. pidetään nimiäiset, mutta kummit pitää silti olla :)

Otetaan vakuutus jos vaan saadaan. Pelkään, että mun terveys tai ylipaino estää vauvavakuutuksen saamisen. :(

Liinukka: :hug: tiedän miten kamalaa nuo pelot ovat! ja sitten kun pelottaa niin ei oikein pysty keskittymään siihen autolla ajamiseen kunnolla, ja sitten tuntee ainakin olevansa vaaraksi liikenteessä :( Koita ajella silti mahdollisimman paljon, ettei pelko pääse pahenemaan, ja vaikka pieniä matkoja jossain rauhallisilla teillä. Ja jos pelot johtuu hormooneista niin varmasti pian helpottaa! :hug:

mulla hävis eilen kaikki oireet. oon täysin varma, että kesken on mennyt. :( vaikka tiedän, että oireet muuttuu ja loppuu ja vaihtelee, mutta mulla ei oo enää yhtään raskas olo. :( tää ei oo kivaa :( pelottaa ja varmana pelot vaan lisääntyy mitä lähemmäs mennään np-ultraa, joka on siis ens viikolla. äh. :(

voikaa hyvin
tömpsis ja super 9+6
 
Viimeksi muokattu:
tömpsis Juu, en ole mikään innokas autoilija koskaan ollut, mutta nyt tää on lähdössä lapasesta ihan täysin. Muutenkin tuntuu, että pelot saa vallan. Koko ajan jyskyttää takaraivossa, että entäs jos jotain käy...
Yritetään nyt kuitenkin rämpä näiden pelkojen kanssa!
 
Elämän ilo :hug:

1,5h olis ekaan neuvolaan ja nyt sitten kuitenkin jännittää vaikka jo kolmas on tulossa niin tiedän just mitä sielä tapahtuu ja tätikin on tuttu kun on pojistakin ollu jo sama :D

Seksiä mun tekis kyllä mieli vaikka päivittäin mut ei oo nyt 2viikkoon harrastettu kun on tota "tuhrua" edelleen :kieh: ja sen takia oon kiukkunenkin koko ajan kun en saa vaikka tahtosin :ashamed:

Mutta tuun sit illemmalla päivittelemään neuvolakuulumisia :)

noppispoppis 8+4
 
Elämän Ilo olen todellapahoillani teidän puolesta paljon voimia ja lämmin :hug:

Liinukka81 täällä on kanssa olut ajoittain noita pelkoja, olen jopa miettinyt kuinka vaarallista on viedä koirat ulos ja mitä kaikkea silläkin matkalla voi tapahtua ja kaikkea muuta mikä välillä tuntuu jopa typerältä... Nyt olen saanut jotenkin itseni suunnaatua ajattelemaan kaikkia iloisia asioita aina kun pelot valtaavat mielen... Siitä on osaksi ollut apua vaikkei aina kuitenkaan... Toivon, että olosi paranee ja pelkosi helpottavat :hug:
 
Mulle on nyt alkanut tulemaan kunnon pahoinvointia ja jouduin nyt ilmoittamaan töihin, että valitettavasti en ole nyt työkykyinen :| Mulla on huomenna aamulla neuvola, toivottavasti pääsisin sen jälkeen töihin. Heräsin yöllä puoli kolmen aikaan ekan kerran siihen, että oksetti ihan hemmetisti ja siitä lähtien on ollut kamala olo :x Mua harmittaa kun joudun olemaan töistä poissa, mutta ei voi mitään..huoh.

Seksiä ei tee munkaan kyllä yhtään mieli! Kyllä meillä sitä on kerran- pari viikossa, ihan miehen mieliksi, mutta mulle riittäis vallan hyvin ihan halailu ja läheisyys..

Kaikenlisäksi mua väsyttää ihan tolkuttoman paljon!! Ei ollut oikeesti eilen kaukana, etten olisi nukahtanut kassalle kun oli rauhallista. Enkä nyt liioittele yhtään! :D Vaikka nukun 12 tuntia yössä, niin silti iltapäivällä tulee ihan hemmetinmoinen väsymys..Eikä työnteko voisi vähempää kiinnostaa!! :p

Meille tulee ehdottomasti vakuutus, minun vanhemmat ovat luvanneet sen meille ottaa :)

Voi Elämän ilo :hug::hug: Olen kovin, kovin pahoillani!! Voimia suruun suureen :heart:

Meillä on viikonloppuna tiedossa laivamatka ystäväpariskunnan kanssa, odotan sitä kamalasti mutta toivon todella, etten ole kamalan pahoinvoiva :rolleyes:

Jaksamisia ja hyviä vointeja!!

Vaniljainen ja Kultakimpale 7+3 :heart:
 
heipä vaan kaikille pitkästä aikaa!

pikaisesti omaa napaa....

mun kahden viikon tuska päättyi eilen viimein kontrolliultraan yksityiselle. lääkäri totesi että raskaus on mennyt kesken. tänään menin tyhjennykseen sairaalaan, ennen lääkkeitä ultrasivat, ja paljastui että kyseessä onkin kaksosraskaus. se mitä on lääkäri on jutellut tän jälkeen, on mulla vähän hämärän peitossa. joka tapauksessa sykkeitä ei löytynyt, mutta kuulemma kaksosraskaudet voi kehittyä hitaammin(???). viikon päästä taas kontrolli ja sitten saan ne lääkkeet. mä oon ihan sekasin, mun pää hajoo.. mä vaan tahtoisin jo jonkun päätöksen tälle pompottelulle.

anteeksi kauheesti tää omanapaisuus...



raphaella
 
Raphaella- murunen :hug: Huutelinkin sun perään tuolla jokunen sivu sitten, olet ollut mun mielessä kun tuolta samasta ketjusta alunalkaen lähdettiin :hug:
Voih, kaksoisraskaus :heart: Mä olen kuullut tuon ihan saman, että kaksoset voivat kehittyä hitaammin! Tiedän, että on vaikea pitää toivoa yllä, mutta yritetään silti, jooko? :heart: Olet edelleen mun mielessä ja toivon koko sydämestäni, että pienet ovat sinnikkäitä ja että seuraavaksi sykkeet löytyisivät!!
Lähetän sulle SUPER ISON virtuaalihalin!!
 
Elämän ilo otan osaa suruusi Minulla myös tuli tänään ultrassa surullisia uutisia. Kaksi sieltä kohdusta löytyi. Toinen jo heti varmasti tuulimuna ja toinen myös todennäköisesti tuulimuna. Tuulimuna oli toisen edessä joten huonon näkyvyyden takia lääkäri ei uskaltanut vielä lopullista tuomiota antaa. Ensiviikon perjantaina ultra jolloin asia lopullisesti varmistuu.

Olen itkenyt paljon ja paluu lapsettomuushoitoihin on jossain vaiheessa edessä. Yritämme nyt mieheni kanssa toipua menetyksestä.
 
Voi ei, onpa täällä nyt huonoja uutisia! Pahoittelut Elämän Ilo :hug:

Ja raphaella ja Anazu, teillä on varmasti todella rankkaa odotella lopullista tietoa. Voi, toivon niin että sittenkin saisitte hyviä uutisia! Voimia piinaavaan odottamiseen. :heart:
 
Voimia surullisia uutisia saaneille ja :hug:
Jaksamisia myös väsymyksestä kärsiville

Tänään kävin ekassa lääkärinneuvolassa ja syke löytyi! Mennään viikolla 8+3
Väsymys on niin valtava että seinät kaatuvat päälle.

Seksiä meillä vaihtelevasti. Esikoinen valvottaa niin molemmat ollaan liian väsyneitä pupuiluun vaikka mieli tekis...

Neuvolassa pyysin kun ottivat minulta veriarvot niin sen d vitamiiniarvon myös. Se oli 74. Eli pitää olla yli 40 ja yli 80 jos terveydellistä hyvää vaikutusta haluaa... Eiku lisää syömään vaan vitskuu.
 
Voi ei, yhdyn täysin Armisen edelliseen tekstiin koskien Elämän Iloa, Raphaellaa ja Anazua. Pistää itkuksi teidän puolesta.

En mitenkään halua kiertää veistä kenenkään haavassa, mutta olin tänään ultrassa ja kuulun niiden onnekkaiden joukkoon jotka ovat saaneet hyviä uutisia. Eli juurikin 8-viikkoinen cashew-pähkinän näköinen elämänalku köllötteli siellä missä pitääkin ja vahvalla sykkeellä. Jotenkin vaikea uskoa todeksi.

Seksiä ei ole plussauksen jälkeen ollut, väsymys ja neljättä viikkoa vaivaava paha olo vievät kyllä kaikki viimeisetkin halun rippeet :ashamed:

Esikoiselle iski yöllä oksennustauti, toivotaan että ollaan kaikki sunnuntaina terveinä kun lähdetään lomalle. Tosin mitä se sitten haittaa vaikka meitsi oksentelisikin, menköön raskauden piikkiin :D

mopotyttö ja hemmo 8+0
 
Elämän Ilo, voimia sinne! :hug:

raphaella ja Anazu, toivotaan parasta! Täällä pidetään peukut pystyssä, että kaikki olis kuitenkin hyvin! :hug:

Nyt omaan (.) ja np-ultraan, jossa siis käytiin miehen kanssa tänään! Kaikki näytti hyvältä, mutta viikot heitti taas ja nyt niitä olis 11+0 (CRL 44.8mm) ja tätä mä vähän epäilinkin, että viikko sitten ultrassa tehtiin "mittausvirhe", kun silloin tuli 9+6 yllättäen 10+5 (CRL 35.5mm). Ja pikkuinen oli nyt jotenkin piilossa, eikä kauheesti halunnut "römytä", niin ei saatu niskaturvotusta mitattua, mutta ultraajan mukaan ei näkynyt mitään "epämääräistä", joten ei tarvitse kuulemma huolestua :) Just ultraamisen lopussa sitten jalkojaan ja käsiään vähän heilutteli :heart: Kysta löytyi vasemmalta puolelta edelleen ja nyt sitten saatiin ens torstaille (17.2) uus aika, kun tsekataan kysta, turvotus ja viikot vielä uudelleen ja sitten saadaan LA :) En tiedä vielä tsekkaillaanko tuota kystaa enemmänkin, mutta olishan se kiva, niin pääsis pikkuistakin kurkkaamaan enemmän :) 7 kuvaa saatiin mukaan! :) Näkyy jalkaa, käsiä, nenää, pikkuista kokonaisuudessaan edestä päin ja sivulta :heart:

Huonoa oloa pukannut koko päivän, mutta oksentaa ei ainakaan vielä ole tarvinnut :)

innoM + Pulla 11+0 (nyt mennään näillä viikoilla ja tämän mukaan LA olisi 31.8, mutta odotellaan vielä sinne ens torstaihin ja muutellaan sitten ;) )
 
Viimeksi muokattu:
Miten pahoinvoivat, millaisia ruokia pystytte syömään? Mulla on pahin öklötys jo hävinnyt mutta pientä kuvotusta on koko päivän. Ja paljon ruokia joita ei tee yhtään mieli. Esim. salaatti, tomaatti ja kurkku on ollut ihan nou-nou jo monta viikkoa ja inhokkilistan kärjessä on kypsä, löysä sipuli. Hyi yök! Mulla tilannetta pahentaa suussa jatkuvasti majaileva paha maku ja röyhtäily - tuntuu että noista edellä mainituista tulee kaikkein pahin jälkimaku. Parhaiten uppoaa selkeät perusruoat, esim. perunamuusi ja lihakastike, porsaanleike, riisipuuro sekä hedelmät, etenkin banaani, ananas ja raikkaat ja kirpeät omenat.

Arminen 10+2
 
Paljon voimia ja jaksamisia täältäkin Elämän Ilo, Raphaella ja Anazu. :hug: Tämmöiset jutut on vaan niin väärin! :'( Kovasti toivon, että Raphaella ja Anazu saisivat vielä hyviä uutisia.

Täällä hieman sama kuin mopotytöllä. Eilen kävin ensimmäisessä neuvolassa. Siellä ei vanhalla ultralla saanut näkyviin mitään, varmasti tämä oma ylimääräinen kerros vielä vaikeutti asiaa.. :ashamed: Muuten kuitenkin kaikki ihan ok. Paljon sain lippuja ja lappuja, mutta oikeastaan mitään uutta ei sinänsä tullut. Oli aika pikainen käynti, kun hoitajalla oli kiire kokoukseen. Ja kun itse oli vielä niin epätietoinen tästä koko jutusta, niin ei hirveästi tullut kysyttävääkään.

Tänään kävin tarkistuskäynnillä lääkärillä, joka ultrasi sisäkautta. Ja siellä se oli =) :heart: 14,6mm pitkä pähkinä. Sykekin näkyi. Jos tässä pikku hiljaa alkaisi uskomaan, että oikeasti raskaana ollaan. Alkio oli noin neljä päivää pienempi, kuin mitä olisi pitänyt olla. Nyt pitäisi olla 8+3, mutta lääkäri sanoi että vastaa tasaa 8. Itse tiedän varmasti minä päivinä seksiä on harrastettu ja tuo neljä päivää jälkeen ei sovi siihen kuvaan. Kuinka monta päivää hedelmöitys voi heittää? Ja pitäisikö jotenkin huolestua, kun olikin pienempi?

Vitamiineista
syön multivitan raskaus monivitamiineja. Ja seksistä sen verran, että miehellä kyllä halut tallella, mutta itseä ei voisi vähempää kiinnostaa! :LOL: En kyllä edes muista, milloin tuota on viimeksi harrastettu. Jos ne halut taas joskus heräisivät. =)

Miranna- ja möykky 8+3
 
Tervehdys!
Alkuun pahoittelut Elämän Ilo, sekä jaksamista uusinta ultraa odottaville :hug:

Mulla oli tänään eka neuvola ja eipä siellä ihmemepiä, lappuja jne ;) Ultra-aika tulee postissa, osallistun veriseulaankin niin aika on jo muutaman viikon päästä. Täällä muuten vasta säästetäänkin neuvolan kanssa . Seuraava käynti meinaan kun on rv 22, 25.5. ja lääkärinkin nään vasta juhannuksen aikoihin. En mä käy sillä terkalla kuin muutaman kerran ennen äippälomaa :O Ja lääkäri on viikoilla 26 ja 36.

Pahaolo alkaa taas nostaa päätään, ei muuta kun syömään ;)

Santtu ja pikkuinen 6+4
 
Miranna Sittiöt säilyy elävinä n. 5 päivää, joten hedelmöitys o voinut tapahtua itse ktin jälkeenkin...

Onpas tänne tullut paljon ikäviä uutisia :'( Halaukset kaikille teille :hug:

(.) oksettaa, oksettaa... aamulla heräsin pahoinvointiin ja töiden jälkeen oksensin taas... huoh...
Farkut kiristää, onneks ihka ekat mammafarkut tuli tänään postissa... helpottaa kun nää ei paina... Jokos muut käyttävät mammavaatteita?
 
Kaneli ymmärrän sua niin täysin. Meillä kuopus 1 vee huusi koko viimeyön allergioitaan, aamuyöstä sain kaverin lääkittyä hiljaseks muutamaks tunniks. Molemmat lapset nukkuu päiväunet eri aikaan, tosin tänään kaksivuotias ei nukkunut olllenkaan. Sen sijaan ihana esikoinen kävi kaatamassa välipalakiisseliin vaniljakastikkeen ja kilon sokeria sekaan sillä välin kun vaihdoin pienemmälle vaippaa.

Tänään on kyllä sellanen päivä, että melkein taaskerran toivon etten olis raskaana. (Anteeksi vaan kaikki keskenmenon kokeneet ja tuskailevat). Onneks mies tuli aikasin kotiin (jotain vartti sitten) ja toi mulle suklaata. Levyn jälkeen alkaa helpottaa.

Neuvolassa kävin tossa jotain reilu viikko sitten, ei edes kokeiltu kuulla sydänääniä, mitään ultraahan täällä ei ole. Neuvolalääkäri on maaliskuun alussa. Täällä varataan ite aika ekaan ultraan, kyselin sen vasta maaliskuun lopulle, jotain viikolle 13 tai jotain, en tiä. Sokerirasituksesta oli terkkarin kanssa puhetta sen verran, että sanoin etten mene, vaikka painoindeksi olis niillä hilkuilla, että pitäis käydä. Terkka oli sitä mieltä, että koska aiemmat on ollu niin siroja, niin ei välttis tarvi käydä, ellei tuu ihmeempiä. Oonkohan selittäny tän kun kuulostaa tutulta... No ihan sama, ei ketään kiinnosta kuitenkaan.

Ladyvitasta Mulle on ainoa raskausvitamiini ollu, joka ei aiheuta pahoinvointia. Muuta en enää syökkään.

Ens yönä pakko saada nukkua.
 

Yhteistyössä