SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *maaliskuu*

Kävinpä tänään ensimmäisessä neuvolalääkärissä ja kokeiltiin kuuluuko ääniä. Kuulin nyt sitten ensimmäistä kertaa, että kyllä siellä joku pompottelee. Eipä kai kummempia, ensiviikolla tarttis kai saada aikaseks käydä ultrassa kurkkaamassa viikot kuntoon. Lääkäri oli onneks sitä mieltä, että voi olla pienempi kuin luulen. Toivottavasti oliskin. :D (Vaikka ei se kyllä oo...)

Oon hämmästelly, että aika moni käy sokerirasituksessa jo nyt. Täällä se tehdään mun käsittääkseni vasta mieluummin joskus viikon 22 jälkeen tai jotain. Reilusti myöhemmin kuitenkin. Osaako joku selittää tätä eroa? Eihän se siis mua koska, koska kieltäydyin siitä, kunhan utelen. ;)

Hei... On pitänyt monesti kysyä. Mikä on ollut turhin vauvatavara, mitä on tullu aiempiin raskauksiin hankittua? Entä tarpeellisin/ihanin? Mulla turhin on ehdottomasti ollu itkuhälytin, esikoisella käytin vähän ja kuopuksella olisko ollu kerran käytössä. Ihanin on kyllä ollu kantoliina, varsinkin esikoisen aikana.

Carlotta + Otava 11+1

Muoks. Joudun muuten ottaa lääkärin kanssa varmaan vielä kunnolla yhteen sterilisaatiosta, se oli jo nyt ihan, että eihän vielä kannata kun ollaan niin nuoria. Aargh.
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaa!

Siitä on taas aikaa kun olen viimeksi kirjoitellut. Suht usein olen kuitenkin käynyt teidän juttuja lukemassa. On niin kivaa saada vertaistukea tätä kautta, kun meikäläisen ihmiskontaktit kotiäitinä tuntuu muuten olevan niin vähissä. Nyt kun on ollut niin huono olokin, ettei ole paljon ystäviin jaksanut yhteyttä pitää.

Tehillalle voimahali! Ei auta kuin luottaa siihen, että nää jutut menee niin kuin on tarkoitettu :(

Mädchen onkin ollut ihan supertarkka päivittäjä, kun oli kaivanut tuon mun poikaolon jostain :) En ollut varsinaisesti tarkoittanut sitä kirjattavaksi, mutta olkoon nyt siellä, sillä np-ultrassa se oli vain vahvistui. Esikoisneiti ei koskaan ultrassa esittänyt meille sellaisia sammakkohyppyjä kuin tämä veitikka. Ja kokoakin oli viikkoihin nähden muutama päivä enemmän, kun neiti oli aina pienempi kuin viikot näytti. Niskaturvotusta 1,2mm eli ei huolta.

Mäkin kävin tänään ensimmäisessä lääkärineuvolassa ja meillä oli tosi kiva nuori, ilmeisesti venäläistaustainen naislääkäri. Sanoi, että vaikka kaikki olikin hyvin, niin raskaiden juttujen nostelua pitäisi jo välttää. No, neitiä 2 vee on pakko kyllä nostella syöttötuoliin, sänkyyn, rattaisiin... että sitä neuvoa ei kyllä pysty ihan noudattamaan.

Carlotta kysyi turhimmista/tarpeellisimmista tavaroista. Turhimpia olivat tuttipullot ja tutit, koska esikoinen ei suostunut imemään muuta kuin rintaa. Tarpeellisia onkin sitten vaikka kuinka paljon. Eniten käytetyimpiä varmasti hoitopöytä ja vaunut, ja ne itkuhälyttimet ;) koska edellinen nukkui vaunuissa pihalla tosi pitkään. Ja rintapumppu oli kanssa hyvä, sillä sai muutamat kivuliaat tiehyttukokset avattua.

Hyviä vointeja kaikille ja ihanaa maaliskuuta! Ihan kuin heräis taas eloon, kun aurinko paistaa niin nätisti.

Springrose ja KK-baby 12+3
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan =)

eilennä olin siellä istukkabiopsissa ja oli kyllä epämiellyttävä kokemus! Ilmeisesti osui johonkin hermoon?! Mutta nyt huomattavasti parempi olo ja olenkin kuunnellut tiuhaan tahtiin koti dopplerilla että pikkuinen vielä hengissä kyseisen toimenpiteen jälkeen! Ens viikolla pitäisi saada jo tuloksia jos hyvät näytteet vaan on.

Pahoittelut Tehialle :'(

Mulle voi iän laittaa kanssa 37!!!!! =D
 
Voi Tehilla voimia sinne:hug:






Meillä LA muutui eli uusi olis 11.9
Oli ihanaa kun näin ekan kerran vauvelin liikkuvan ultran aikana...pitikin aikamoisia bileitä:heart:

muffi + nappula 12+3 (huoh) kuitenkin eka kolmannes täynnä:D)
 
Terve pitkästä aikaa. Mun on tää alkuvuosi mennyt kuin sumussa. Isäni vointi huononi tramaattisesti alkuvuodesta ja istuin sitten sairaalassa hänen rinnallaan viimeiset päivät. Sitten tuli hautajaisjärjestelyt sun muut siihen asiaan liittyvät. Ja kaiken kruunasi vielä meidän muutto isompaan asuntoon. En ole paljon edes ehtinyt/jaksanut teidän kirjoituksia lukea mutta nyt jaksan taas keskittyä palstailuun.

Ultrassa kävimme muutama viikko sitten ja kaikki oli kunnossa. Tosi vilkas pikkukaveri siellä esitteli kuperkeikkojaan. Viikkoihin nähden oli viikkoa isompi mutta la ei silti muutettu.

Muutaman kerran olen tuntenut oudon "muljahduksen", joka sit ultrassa osoittautui kuperkeikaksi. En silti vielä ole varsinaisia liikkeitä tuntenut ja nuokin ihan satunnaisesti.

Oliko niin, että täällä joku kyseli liitoskivuista. (luin useampaa palstaa niin en muista missä puhuttiin) Mutta ekassa odotuksessa jäin näiltä viikoilta saikulle, juts kipujen takia enkä takaisin enää mennyt ennen äippäloman alkua. Silloin olin tosi kipeä, ei voinut istua, kävellä eikä olla makuulla pitkää aikaa kerrallaan.

Mutta yritän päästä teidän keskusteluihin jälleen mukaan pikku hiljaa.

vauva-10 ja kuutti 14+2
 
Mädchen mulle voiskin päivitellä tietoja kanssa, eli ikää 25v, SAS:issa synnytän ja LA näillä näkymin 29.9. Kiitos :)

Pelkkää omaa napailua:
En oo jaksanut tehdä mitään, oon ihan loppu ja kolmatta viikkoa saikulla. Ahistaa ja väsyttää, muuten olis hyvä olo =)
Ja kauhea nälkä koko ajan. Tuohon NT-ultraan pitäis tilata aika ensi tai sitä seuraavalle viikolle, kun vaan saisi aikaiseksi jotain tehtyä.
Jospa tää tästä, pahaa oloa ei onneksi oo enää ollut ollenkaan, maha kyllä pullottaa kun mikäkin ja painoa on satavarmasti tullut ainakin 3kiloa ja kaikki menneet suoraan mahaan :ashamed:

Jaksamisia kaikille ja surun kohdanneille :hug:

elmiju + murunen 9+6 :heart:
 
Heippa!!!
ANTEEKSI:ashamed:,En ole jaksanut/ehtinyt kirjoitella,lukenut olen kyllä...ja nyt voi tulla hieman omanapaisuutta,en ehdi tätä uutta pinkkaa lukeen,luin tuon vanhan mitä en ollu viel lukenu...

Siivous; Olen ennen ollut himosiivooja,mut nykyään en jaksa ressata ja siivous tuntuuki et jää aika vähille,kerran viikossa ja joka pv sellasta normia järjestelyä..ja mies kyllä siivoaa saman verran,paitsi noi tavaroiden järjestelyt,ne jää pitkälti mulle..oli meillä joku vk sitte keskustelua/riitaa tuosta ku tuntu et teen kaikki täällä ja sen jälkeen on mieski tehny enemmän :D huomasi varmaan ku jätin pyykkikoriin sen vaatteet,mun ja pojan vaatteet pesin ja sen en xD

Ruuanlaitto;tykkään yleensä ite tehä ja teen ihan kotiruokia,tänään ajattelin käristyksen alkaa tekaseen =P isä on poromies joten lihaa löytyy aina pakkasesta..
Kertiksiä aion käyttää,olen laiska.

Ummetusta myös täällä!ihan hirvee...luumuja ostin eilen,tuoreita.. vois tota levolacia käydä taas ostamassa...

4pvn sisällä kärsitty 2*migreeni,toivottavasti ei ala kovin vaivaamaan......

Javelia jos sulla laskettu aika 18.9 niin sulla menossa tänään 11+3:confused: Aloin vaan miettiin tuosta sikiön koosta et oletko noin pitkällä ja laskin sen netis ;)
Viliina tsemppiä odotukseen!!
Miirikki huh onneksi kaikki oli hyvin!!!!!

Ultrakuulumisia!! Eilen siis käytiin ja ihana pikkuinen siellä näkyi,kaikki kohdillaan,NT 1,8mm eli normaali,koko 7,5cm(!!) elikkäs viikko meniki hujauksessa :D kovasti näytteli kaikkia 5sormeaan,aukoi suutaan...ja isänsä nenä näytti olevan xD
lopulliset vastaukset tulee postissa vk-kahen kuluttua.

Mulle voisi sitte päivittää uuden lasketun ajan joka on 4.9 !!! Ja voin laittaa kuvaakin tässä joku pv kun ehdin =)

 
Charlotta kyseli sokerorasituksesta. Muistaakseni aikaisemmin homma menikin niin, että rasitukseen joutuvat ne äidit, joilla bmi oli yli 26-27 ja rasitus tehtiin vasta tuolloin myöhemmillä viikoilla. Nyt rajoja on kuitenkin tiukennettu ja rasitus tehdään ensimmäisen kerran alkuraskaudesta ja sitten vielä uudelleen myöhemmillä viikoilla.
 
Nopeasti ultrakuulumisia, ennen kuin lähden koirien kanssa reippailemaan tonne ihanaan auringonpaisteeseen.

Niskaturvotusultra siis takana, kokoa kaverilla oli 66,4 mm ja NT 1,3 mm. Eli kaikki hyvin. Mahan päältä turvotuksen mittaus ei onnistunut, pikkukaveri oli koko ajan vähän väärässä asennossa. Alakautta se sitten saatiin mitattua. Mieskin pääsi ekaa kertaa tiirailemaan kaveria =) Ultrakuvaa ei saatu mukaan, minkä tajusin vasta pois lähdettäessä.

Nyt lenkille!

Laura ja pikkukaveri 13+0
 
Kotidoppleriin kannattaa myös kokeilla patterin vaihtamista, jos sitten kuuluisi paremmin, eikä vanhan patterin tarvi olla edes tyhjä, ettei sieltä kuulu mitään, mutta se mukana tuleva patteri (ainakin omassani) on mitä on :)

Ei oo tarvinnut vaihtaa vielä mammahousuihin :) Kotona oon muutenkin rennoissa vaatteissa ja ulkona käyn myös aika venyvissä housuissa, jotka ei purista, ehkä enemmänkin roikkuu päällä :D Mammapaitoja olen kyllä hankkinut ja niillä aion pärjätä kevään(kesälle myös parit t-paidat/topit) :) Tykkään näistä H&M pitkähihaisista pitkistä mammapaidoista ja omat paidat tuntuu jotenkin lyhyiltä :) Tunikoita oon kovasti yrittänyt ettiä kesälle.

punkku, kiva, että saatiin toinenkin listaan, jolla LA 1.9 :)

(.) Huono olo taas ja tää väsymys, apua! :x

innoM + Pulla 13+6
 
Springrose, en valitettavasti voi ottaa kunniaa noiden tyttö-/poikaolojen päivityksestä, niihin en oo vielä koskenutkaan, kuin tänään lisäsin pyydetyt ;)

Neuvolalääkäri täälläkin käytynä ja nyt on todisteet kohdunsisäisestä elämästä! Siellä köllötteli viikkoja vastaava pikkuinen :heart:

Sokerirasituksen ajankohdasta sen verran, että meilläpäin ne joilla on ennenkin ollut sokerit koholla tai sukurasiteta ja/tai reilusti ylipainoa, niin joutuvat rv 12-16 ekaa kertaa rasitukseen ja muut sitten vasta rv 25 ->. Mulla tosiaan edessä tuo rv 15+0.
Seuraava neuvolakäynti onkin kuukauden päästä. Maanantaina np-ultraan uudelleen kurkkaamaan pikkuista :heart:

Mädchen :heart: 11+5
 
Heips!
Halit tehillalle :hug:

Voi että oon laiska kirjotteleen, nolottaa ihan:ashamed:

Lääkärineuvolassa kävin maanantaina, ultrattiin ja siellähän se pieni köllötteli peukku suussa. :heart:
Niskapoimu-ultraan oli aika, mut peruin, en jaksanu mennä, ku kuitenki seuraavana päivänä ois ollu toi lääk.neuvola ja siellä vaavin kuite näki ultrassa. Ja sitte oispa se tilanne mikä tahansa, niin vauva otetaan vastaan kuitenki.
Olo on niin hyvä, että oikeen eppäilen toisinaan olevani raskaana. Pieniä muljahuksia on tuntunu jo viikon verran.
En ole oikeen mikkään kyselyihin vastailija..
Mut, mut.. mitä nyt tullee mieleen noista mitä ootte jutellu täällä.. niin kestoja meillä käytetään, on käytetty jo esikoisella, yöllä todettu varmimmaksi kertis.
Kantoliina on aivan loistava keksintö ja hankinta! Varsinki itkuisen vauvan vanhemmalle. Pitkä trikoinen on ollu paras.
Vauvan vaatteista teillä on ollu puhetta.. jäykät housut, hupparit tosi epäkäytännöllisiä.
Ruskovillan silkkilakki on ollu paras vaate hankinta, ihan loistava! Automatkoillakaan vauvalla ei oo pää märkänä, toisin kuin puuvillalakissa.
Meillä on emmaljungan city cross tuplat ja sitte tavalliset classic yhistelmä vaunut. Uudet vaunut ois ihanat, mut ei varmaan raski ku vanhat on vielä aivan hyvät!
Päivittäjältä on varmaan menny ohi ilmotus lasketusta-ajasta, 10.9 siis on LA

Äpyli + taimi 12+4
 
Kiitos Mädchen uudesta pinosta!

Suuri :hug: tehilla!!

Tänään oli kuopuksen 5v neuvola ja leikin samalla olevani itse neuvolassa :D Oma kun on seuraava vasta toukokuussa... Sain sen Vau´ Kirjankin, viimeksi oli loppu ja nyt löysi kätköistään yhden kun kyselin. Pääsee merkkailemana taas juttuja muistiin kuten aiemmien kohdallakin.

Työkaveri (pari viikkoa pidemmällä) kertoi tänään raskaudestaan ja musta tuntu että se kerto mun uutiset :( Niillä kun sattui vahinko jonka totutteluun on mennyt aikaa ja me kuitenkin yritettiin. Sanoin sille kertovani kuun lopulla ja se vois kertoa samalla niin sanoi ettei aio kertoa. No nopeasti oli mieli muuttunut kun puhuttiin asiasta viime viikon lopulla...

Nälättää ja kiukuttaa...

Santtu ja Pikkunen 9+5
 
Ai niin... kyselin neukkutädiltä samalla miten mun käynnit menee, niin rv 22 käyn hällä, rv26 on lääkäri ja rv32 taas hoitajalla kuten rv 36kin. Ja sitten mennään 2 vkon välein :O Mä kyllä haluisin käydä useemmin!!!
 
Tehilla, iso halaus ja oikein paljon voimia sinne!:hug:

Siivoamisesta: Tykkään järjestyksestä mutta en ole mikään himosiivooja. Yleensä kerran viikossa imuroin ja pyyhin pölyjä. Yleistä paikkojen järjestelyä on päivittäin ja keittiön siivoan pintapuolin kanssa melkein päivittäin. Luuttuamaan olen laiskempi, teen sen n.1-2 kertaa kk. Vessat ja kylppärit pestään kerran viikossa,nyt se on miehen hommia kun en haluu hengitellä niitä myrkkyjä.

Ruoanlaitosta: Tehdään kotiruokaa ja harvemmin ollaan valmistuotteita käytetty. Ja nyt raskaudessa mulla on tullut kokonaan stoppi kaikkeen valmiiseen tai puolivalmiiseen. Katson tosi tarkkaan tuoteselosteet ja jos nään lisäainemerkintöjä niin nään punaista. Ei mulla oo koskaan ollut tällaista mutta ihan hyvä juttu että tää nyt iski :) Toivon vaan että jaksan raskauden edetessäkin tehdä normaalisti kaikki ruuat ja leipoa leipomiset. Teen aika perusjuttuja esim. makaroonilaatikkoa, lihamureketta, perunamuussia, risottoa, jauhelihakastiketta, vihanneksia eri muodoissa...Meillä käytetään paljon juustoja myös...Ja syödään salaattia. Huomenna yritän tehdä ihan ite ekaa kertaa sveitsinleikkeitä, saa nähdä onnistuuko kun en oo kauheen hyvä laittamaan lihaa. Ja kalaa meidän täytyisi syödä enemmän, onneksi nyt raskausaikana se onkin ihan hyvin mulle maistunut kun muuten kuuluu ihan inhokkeihin.

Hankinnoista: Meilläkin tais esikoisen kohdalla olla turhin tuo itkuhälytin. Ja parhaimpiin kuuluu pyörillä kulkeva lapsen korisänky jossa lapsi nukkui ekat 4-5kk. Helppo kun sai aina otettua sen siinä korissa mukaan menipä mihin huoneeseen tahansa ja poika viihtyi siinä myös tosi hyvin.

Mulla oli taas maanantaina migreeni:headwall: Oon niin täynnä tuota vaivaa että!!!!!!!

Tänään taisin tuntea vauvan liikkeet pari kertaa, ihanaa:heart:

Ja nyt siivoomaan tää kämppä loppuun asti ja sitten kauppaan!

Casanna 11+3
 
Siivoamisesta: Mä en siitä nauti kovasti.. leluja on pitkin huushollia alta aika yksikön vaikka yrittäis raivata. neidit ei handlaa yhtään sitä tavaroiden takas keräystä ja kun haluu jotain ni pitää kaikki lelut levittää pitkin lattioita....

Hankinnoista: Varmast ollu paljonki turhaa.. Esimerkiks pinnasängyn verhokatos on yhtätyhjän kanssa - halusin kuitenki nähdä vauvan ni se oli aina rutussa seinän vieres :D ja matkan varrella tullut aina hommattua paljon turhaa - esim pehmolelut on meiän taloudes jo riesa vaikka ne aluks tuntuvat niiiin ihanilt mut ku lapset ei niist oo koskaa suuremmin välittäny...

Ruoanlaitosta: Laitan ruokaa, en katsele lisäaineita sun muuta vaan syödään mitä halutaan ja hengissähän tässä ollaan. Välil tehään alust loppuun sapuskat ja välil tulee tehtyä valmista.. varsinki nyt lähikuukausina on energia taso ollu sellanen ettei vaan jaksa :/ Pääsääntösest tehään yks lämmin ruoka päivässä ja ilta- ja aamupalat. Välillä tarpeen vaaties välipaloja siihen lisäksi.

Listaan voi lisätä iäksi 27v - sen ikänen oltas viel syksyllä...

Sokerirasituksessa tuli käytyä aamusella. Rutiinilla meni jo - ei tehnyt ees pahaa juoda sitä litkua, koska täällä siinä ei ollut happoja niin ku aiemmin on ollut. Paastoarvo oli 5.6 (sallittu on 5.3), 1h arvo oli 10.4 (sallittu 10) ja 2h arvo oli 6.8 (sallittua en tiedä, mut ei ylittänyt rajaa).
No nämä ylitykset oli arvattavissa - kaks raskausdiabetest taustalla jo niiin en uskonut että tälläkään kertaa ilman selviän. Parin viikon päähän äippäpolille sitten kontrolliin.. sokerimittarit saa ens viikolla kotiin ja pitää alkaa taas mittaileen.

Dopplerin
tilasin jostain into kiinasta.. tulee kun tulee.. tuli huomattavast halvemmaks sielt tilata kuin suomesta kuitenkin vastaava laite :D tulikohan postejen kans 22e hintaa eli jos ei tuu käytettyä ni eipä oo ollu kovin kallis ostos..

Ens viikolla ois sit lekurineuvola edessä.. eli saa tietää onko jotain hengissä mahassa.. skeptinen yhä hieman olen kuten aina näillä viikoilla :/
(mutta jos mahas porskutetaan yhä niin sit mä tunnen liikkeet eikä ne ookkaan mahan möyrinöitä :D ) Huono olo on yhä paikalla ja noi sokerit heitti ni eletään nyt toiveissa että kaikki olis kunnossa :)

Jos sitä alkas tiskaamaan...

Tuikku83 ja mötikkä 11+4 (neuvolan laskurit sanoo 12+1 mut ei pidä paikkansa :p )
 
Mädchen Tuonne listaan voi lisätä mun iäksi 25 =)

ja tänään taas omaa napaa..
Tänään pitkästä aikaa töihin (satunnaisia lapsenvahtikeikkoja lukuunottamatta), ja voi luoja että on kipeä! Viikko pitäis olla sijaisena, ja jo ekan päivän jälkeen on ihan kuollu. Selkä sattuu niin ettei pysty olemaan. Kävely ei oikein luonnistu, ku alaselkää vihloo ja vasen jalka meinaa lähteä alta =(
Mulla on toi selkä vaivannu jo aikasemmin, mut ei näin pahasti. Toivoin et oisin selvinny pidemmälle ilman että rupee reistailemaan. En vaan haluis jäädä heti sairaslomalle, ku hetkeks pääsee töihin.

Lipsautin tänään miehen kaverille että oon raskaana. Hups. Mies kun haluaa pitää vielä salaisuutena siihen asti että on tuo ens viikon ultra takana, ja sitte kertoa kavereilleen ja töissä. Mä en vaan osaa enää pitää suutani kiinni :whistle:

Enää vajaa viikko ultraan. Millään malttais odottaa =)
Tänään ajattelin vihdoin kokeilla tota doppleria, josko sieltä jotain kuuluis. Koitin ettiä tuolta aikaisemmista viesteistä että millä viikoilla muilla on kuulunu, mutta sitte loppu kärsivällisyys.. : / Nyt ois sitte niinki "paljon" kuin 10+3.


Liitoskivuista oli juttua. En tiedä onko liitoskipuja vai mitä lie, mutta alapää vihloo välillä ihan hirveesti. Häpyluun kohdalta, suunnilleen. Kaveri sanoi että hänellä ollu samanlaista kipua tosi aikasesta vaiheesta jo.

Onko muilla muuten tullu suurempia mielialavaihteluja? (kiukkupuuskia tai itkua pikkuasioista..)
Itsellä ei muuten ole tullu, mutta eilen pääs itku kun tein munakasrullaa, enkä meinannu saada sitä rullattua. :D

Nyt pikkupäikkäreille (tai yöunille).

Santzuu ja pikkuinen 10+3
 
Mielialat heittelee mulla kovemmin kuin koskaan. Oon aina ollut sellanen tuittupää ja räiskyttelijä, mutta nyt tää on lähteny ihan hanskasta. Vaikka kuinka yritän pysyä rauhallisena pitää pahimmat mölyt mahassani, ni sieltä ne tulee ja usein vielä korkojen kera. Sit kaikki päättyy itkuun, ku on itellä niin paha olo omasta kiukuttelusta. Mies yrittää ymmärtää ja toivoo kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että tää ois ohimenevää. Niin toivon minäkin. Tulee välillä ihan epätoivonen
olo, et onko tässä järki lähdössä lopullisesti. :(

Santzuu, kuulostaa niin tutulta! Multa pääsi itku sunnuntaina, kun sämpylätaikina ei noussut kunnolla. :D
 
Viimeksi muokattu:


No, näyttääkö se jo vähän vauvamasulta? :) 7+0 on lähinnä turvotusta, mutta 14+0 on jo jotain muuta :D Turvotus hävinnyt jo viikkoja sitten ja painokaan ei oo noussut yhtään koko 14+0 aikana! :) (tuli pieni kuva, mutta muuten se ei ois mahtunut tohon)

Ja ainiin, molemmat kuvat otettu aamulla heti herättyäni! :)

innoM + Pulla 14+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
innoM Toihan on jo ihan selkeä vauvamaha!! :heart: Voi vitsit ja sullakin eka tulossa ja jo ihan kunnon vauvamassu... Mä en malttais millään odotella, että oma kasvais :D Vaikka siihenkin varmaan ehtii jo tuskastua hyvinkin ennen synnytystä noilla kesäkuumilla :D

Selailin eilen vaunuja netissä parin tunnin ajan ja muutenkin kaikenlaisia tarvikkeita. Taitaa olla vain ajan kysymys, kun tämä mamma sortuu ostelemaan jotain ja sitten siitä ei loppua varmaan tulekaan:LOL: Pakko yrittää hillitä vielä.

No tänään pitäis käydä juttelemassa ja tilaamassa kylppäriin kaapistot, joten jospa toi projekti nyt sitten veis vähän ajatuksia muualle. Tai noikin kyllä hommataan tulevan Papusen takia, että saadaan hoitoalusta kylppäriin. Ei aiota hommata erillistä hoitopöytää, kun sellainen ei oikein tänne mahtuisikaan. Kylppäriin on ollut aiemminkin suunnitelmissa noi kaapit, mutta ei oo olleet välttämättömät niin on jääneet hommaamatta, nyt sit vihdoin. Harmittaa vaan, ku siellä ei oo kaikkein kivoimmat kaakelit, että nekin ois ollu sit kiva vaihtaa, kun kerran muutakin uutta tulee, mutta siihen ei kyllä oo varaa. Tässä ei oo tarkotus muutenkaan enää asua kuin reilu vuosi niin säästyy nekin rahat sit muuhun. Mites joutuuko muut remppailemaan kotia tulevan pikkuisen takia?

Tää nuha ei taida ikinä löppua. Viime yö oli taas ihan nokka tukossa ja aamupäivät menee röörejä aukaillessa :snotty:

heinäneito + papunen 14+1
 
Kävinpäs ekassa neuvolalääkärissä. Ei löytäny lääkäri ääniä ollenkaan, sanoi kyllä että pitäis jo tässävaiheessa kuulua ihan selvästi niitten laitteilla kun oli jotku uudet hienot laitteet... Nyt sitte ootellaan kun ultra on 15.3.......... :/

Jave + Kirppu 11+4 (ultraaja kerto viikot väärin PRKL!!)
 
Äpyli joo näköjään toihon meilletuleevauva.net ei kannata edellisiä kk laittaa ku nakkaa tuon tuon,nyt on oikeen :D

tehillalle halauksia ja osanottoni:hug:

Kävin just lääkärillä kyseleen tuosta mun selästä,sunnuntaina sai taas pelätä töissä et lähteekö jalat alta,sen jälkeen on kyllä ollu ihan ok...no en mitää uutta sieltä saanu,tutki(hutki)ja sano et ottaa fys.terapeuttiin yhteyttä et miten jumpata et nyt kestäis...jo taidan kattoa noi jumppaohjeet netistä ja silleen,katotaan kuinka pitkälle kestää.Mut on se hyvä et ite tiedän mikä vaivaa.
Santzuu sullaki ilmeisesti oireilee tuo Si-nivel,samanlaiselta kuulostaa ku mun vaiva joka on ollu jo 6vuotta,ainaki,ja siitä johtuen kuvattu myös lievä skolioosi,toivottavasti ei vain pullistumaksi menis...tää on ikävää!!pitää alkaa tosiaan netistä tutkaileen nuo jumpat ku kerran olen ne fys.terapeutilta saanu niin en mä sinne uudestaan lähe enää....

InnoM ihana on maha =) ja on kyllä aika iso ku esikoinen vasta tulossa..niin me ollaan kaikki erinlaisia ja riippuu myös paljon kohdun asennosta...

 

Yhteistyössä