SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *maaliskuu*

Minut saa sitten poistaa listalta...eipä kuulunut enää sydänääniä... :'(

Aloin ke vuotaa tiputellen verta ja eilen koko ajan. Kävin sairaalassa ja gyne totesi että : "valitettavasti täältä ei enää löydy sydänääniä" olin viikolla 11 niin kohdussa elämä oli päättynyt jo viikon 8 tietämillä...

Sain pillerin ja huomenna sit uudestaan lekuriin. Gyne totesi vaan että luonto on alkanut jo hoitamaan tätä pois joten annetaan rauhassa tulla pois. Kullä tämä tuntuu pahalta!

Toivotan teille kaikille tarrasukkia ja ihania odotuksen päivä käärön toivossa!!


Piiper75
 
Apua, en saa nyt oikein mielenrauhaa, vaikka kuinka järkeilen asiaa :(
Mulla oli neuvolalääkäri tänään ja lääkäri kyllä painotti ennen kuuntelua, että heillä on vanhat laitteet ja mulla on vielä oikeastaan kaksi viikkoa liian vähän viikkoja, kun yleensä heillä kuuluu monella vasta kun on rv 12+. Mä kuitenkin halusin, että niitä yritetään kuunnella ja sitten kun lääkäri teki sitä ennen sisätutkimuksen niin totesi, että mulla on vahvasti taaksepäin kallistunut kohtu. Tää oli mulle ihan uusi tieto, vaikka olen yksityisellä ravannut niin ei tota ole mulle ennen sanottu..Lääkäri totesi, että on hyvin mahdollista, ettei sydänääniä vielä kuulu ja niinhän siinä kävi, että ei se niitä löytänyt :( Kovasti se painotti, että ei aihetta huolestumiseen, kun on vielä vähän viikkoja ja kohtukin taaksepäin kallistunut, mutta en tietenkään voi nyt mitään, että pelkään onko kaikki hyvin!! :( Vasta 14. päivä on ultra..ÄÄHHH! En jaksa odottaa!!

Joten Javelia tiedän tunteen!! Sulla tietysti on vielä eri tilanne kun on sanottu, että pitäisi kuulua :hug: Mä tässä jo sekunnin pari mietin, että varaan yksityiseltä ajan, mutta ehkä pitäis vaan jotenkin malttaa..Vaikeeta on!
Mulle lääkäri sanoi myös, että jos raskausoireet jatkuvat, eikä ole vuotoja niin ei ole syytä huoleen! Hänen mukaansa suurimmalla osalla oireet loppuvat, jos raskaus on keskeytynyt eikä ole vaan valunut ulos. Tiedän, että tää ei paljon lohduta, mutta yritetään olla toiveikkaita kuitenkin, kun googletin asiaa niin monella on kuuluneet vasta rv 12 jälkeen! :hug:

innoM IHANA masu!! :heart:

Vaniljainen ja Kultakimpale 10+4 :heart:
 
Pakko sen verran tunkeutua teidän pinoon Vaniljaiselle kertomaan, että ei meilläkään ekassa lääkärineuvolassa (12+4) löytynyt sydänääniä ja seuraavan päivän np-ultrassa kaikki oli hienosti ja sydän sykki. Sulla kuitenkin pari viikkoa vähemmän, eli varmasti kaikki on ihan kunnossa vaikka ääniä ei kuulunutkaan!

nelli & Nuutti 1kk
 
Voi Piiper! Kirjoitettiin aikaisemmin niin samaan aikaan viestit, että en huomannut sun tekstiä kuin vasta nyt! :hug: :hug: Olen kovin, kovin pahoillani! :( Suuren suuria toipumishaleja teille!!

Löytyi muuten neuvolassa syy mun tolkuttomaan väsymykseen, uupumukseen ja päänsärkyyn! Mulla on alhainen hemoglobiini, eli se oli vaan 111. Sain määräyksen hakea rautatabletteja ja toivotaan, että niistä on apua. Onko muilla samaa ongelmaa?

Nelli! Kiitos, kiitos ja kiitos!! :) On oikeesti lohduttavaa kuulla, että muilla on ollut sama tilanne ja kaikkin on kuittenkin hyvin! Harmi vaan kun on vielä puolitoista viikkoa siihen ultraan ja mähän en millään tietenkään jaksaisi odottaa :D Googlettelin sitten (tietysti) asiaa enemmän ja suurimmalla osalla kenellä on kohtu kallistunut taaksepäin, on löytyneet sydänäänet vasta myöhemmin.
Onnea vielä teille ihan hirrrrmuisesti pikkuisesta!! :heart: Ihanaa kun osa ekan pinon kirjoittelijoista muistaa toisiaan!! :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei pitkästä aikaa!!

Mädchen
kiitos uudesta pinosta! Ja minulle voi iäksi päivittää 27.

InnoM aivan ihana masu.. =) Ja on kyllä ihan selvä vauvamasu jo. Saispa tännekin jo sellaisen. =)

Tehilla ja Piiper75 paljon voimia.. :hug: :'(

Javelia
toivottavasti vika oli siinä koneessa. Melko pitkä aika odottaa ultraa, mutta toivottavasti aika menisi nopeasti ja saisit sitten hyviä uutisia. Pidetään peukut pystyssä.

Täällä edelleen epätietoisuus jatkuu.. Mietin jo, että olisin varannut yksityiselle ajan ultraan varmistukseen. Kuitenkin oma ultra on jo vajaan viikon päästä eli 9.3, joten jos tämä siellä sitten varmistuisi suuntaan tai toiseen. Rintojen arkuutta lukuun ottamatta täällä ei edelleenkään ole muuta havaittavaa oiretta ollut. Luin eri foorumeita ympäri nettiä ja jotenkin tuli sellainen pelko, että jos se onkin lopettanut elämänsä tuonne kohtuun ja ei vain tule luonnollisesti pois.. Huoh, ärsyttää jo totaalisesti tämä pohtiminen.

Moni on katsellu jo vaunuja ja muuta vauvatavaraa.. =) Itse rakastan kaikkea vauvalle tulevaa ja tekisi mieli hipsutella niitä jo jokaisessa kaupassa. Mitään en kuitenkaan vielä ole ollut ostamassa. Hirmuisesti yrittänyt pitää jalat maassa ja odotukset pois korkealta, mutta miten se muka onnistuisi, kun ne kaikki on vaan niin ihania.. :D Pelkään vaan sitä kovaa pudotusta sitten, jos sellainen on tulossa.

Mutta nyt kyllä piha kutsuu. Aurinkoa moikkaamaan. :) Erittäin hauskaa loppuviikkoa kaikille! =)

Miranna- ja möykky 11+4
 
InnoM[/B, ihan vauvamaha tuo jo on :)
piiper75 ja tehillaiso osanotto :hug:
Vaniljainen ja Javelia, kyllä ne sieltä vielä kuuluu, ymmärrän kyllä todella hermostuksen tunteenne...
Täällä olis reilun tunnin päästä ultra, ja mä olen aivan hermorauniona, nyt alkoi ensi kertaa jännittää ihan hulluna... :eek:
 
Voi ei, olen kovin pahoillani Piiper75 :hug:


Javelia & Vaniljainen kyllä ne äänet vielä kuuluvat, hiukan tuo säikäyttää, mutta eiköhän kaikki ole ihan hyvin :hug:

innoM: vauvamasuhan se siinä ja ihana onkin :D

Zophien ultrakuulumisia odotellessa :)


M :heart: 11+6
 
Viimeksi muokattu:
Miltä närästys tuntuu??

Mietin ku aamul sattu mahaan ja tuntu et se kipu on tuos ylämahassa eikä alhaalla...

Täällä jatketaan sairastamista.. tosikolle käytiin hakemassa antibiottikuuri korvatulehdukseen. Isommalla kuuri loppu just tänään.. Joskos me koht oltas kaikki terveenä taas..
 
Mädchen, kiitos muuten uudesta pinosta :)

Ultrakuulumisia :heart: Pieni avaruusolion näköinen tyyppi liikkui aktiivisesti, ja oli ultraavan lääkärin mukaan siisti ja normaalin näköinen sikiö, jolla vaikutti olevan kaikki hyvin :) Elinympäristöstäänkään ei löytynyt moitteen sijaa :LOL:
Pääperämitta 44mm vastasi viikkoja 11+1(nlan mukaan 11+2), joten LA pysyy samana 20.9. NT oli 0,9mm. Kyllä tuli kyynel silmään kun pikku kädet vispas menemään siellä :heart:
Veriseulatulokset sitten tulee joskus viikon päästä. Nyt on kiva olo :)

Zophie 11+1
 
Viimeksi muokattu:
Hmmm ja mä kuvittelin, että toi ei edes vielä näytä vauvamasulta ja ei varsinkaan iso sellainen oo näille viikoille! Erehdyin :D

piiper75, jaksamisia! :hug: Tuli jotenkin niin vahvasti mieleen oma elokuinen km, kun kuulin nuo samat sanat :'(

:hug: kaikille epätietoisuudessa oleville!

Luin tänään 9kk lehdestä, että rv 16 alkaa toinen kolmannes ja silloin olo helpottuisi, eli piristyy yms. En mä jaksa uskoa :D No, odotellaan! ;)

Tänään sain ajan taas ultraan 16.3! Kysta siis tsekataan ja samalla pikkuista. Lääkäri mainitsi napanuorassa olleesta turvotuksesta(jos oikein tajusin niin siinä ns "liitoskohdassa" se oli), joka oli siis silloin 12+0 ihan normaaleissa mitoissa ja sanoi sen olevan noilla viikoilla vielä normaalia, mutta mainitsi nyt asiasta taas kuitenkin. Hieman jäi häiritsemään toi asia. Kellään kokemusta?

innoM + Pulla 14+0
 
Piiper75: Voimia!! :hug:

Vaniljainen ja Javelia: Voimia epätietoisuuteen. Muistan, että edellisen neuvolalääkärissä ei sydänääniä saatu kuuluviin rv12+ mutta seuraavana päivänä sitten np ultrassa oli kaikki hyvin. Nyt kun itse on pari kertaa kuunnellut tuolla omalla laitteella niin vielä tosi alhaalta saa etsiä. toisella kertaa tuntui olevan vielä häpyluun takana piilossa kaveri, joten noilla viikoilla voi hyvinkin olla, että ei kuulu.

Monni: Selvästi on kasvanut masu jo! :heart:

Onnea taas hyvistä ultra ja lääkärineuvolakuulumisista!!!:heart:

NYt maate hetkeksi kun lapset katsoo pikkukakkosta. pääkipeä. Ilmeisesti tuo aurinko tekee taas joka keväiset tepposet. |O
 
Viimeksi muokattu:
Piiperille suuret pahoitteluhalit :hug:

innoMin masu on saanut selkeää vauvamuotoa :heart:


(.) Kävin NP ultrassa keskiviikkona jakaikki oli kuulemma ookoo. Niskaturvotusta oli 2,2mm joka itseä hieman huoletti. Nykyään kuulemma ei enää niitä viitearvoja ole vaan pitää odottaa vielä yli viikko niitä verikokeiden tuloksia ja muita mistä sen riskiluvun sitten laskevat. Huonot uutiset tulee kuulemma puhelimitse ja hyvät vähän myöhemmin postitse.

Muita mittoja mitattiin myös ja pituus päästä pyllyyn oli 68mm ja pään halkaisija 2,3mm. Laskettu aika muuttui nyt sitten 10.8. jonka voisi tuonne muuttaa vaikkei heitäkkään kuin kahdella päivällä. Tällä kuitenkin mennään loppuun asti joten sama vaihtaa tännekin :) Pienokainen nukkui ultran ajan ja käänsi vain kylkeä kun lääkäri yritti herätellä Hyvät unenlahjat on lapsukaisella.

Loppuun videoterveinen

[video=youtube;AERssJDo4dk]http://www.youtube.com/watch?v=AERssJDo4dk[/video]
 
Viimeksi muokattu:
Kaikille epätietoisuudessa oleville ja piiperille jaksuja ja :hug:

Tuikku83 kuullostaa ihan närästykseltä!

innoM ihana masu!

Ihania uutisia tullut monelle, hienoa =)

Täällä on piristytty ihan huomaamatta ja päivät on nyt mennyt ulkona koirien kanssa! Sain naapurista lenkki seuraa niin ei tarvitse yksin ulkona käppäillä! Ihania ilmoja ollut lämmintä ja aurinko paistelee! Ilo olla ulkona kaameiden pakkasten jälkeen!

Eilen tuli postia sairaalalta ja säikähdin kuorta! Sisällä oli sitten terveiset seerumiseuloista ja ultran yhteen vedosta ei huolta kaikki kunnossa! Kyllä kivi tipahti sydämeltä kun sain paperin luettua! En edes tiennyt että tuo tulee kotiin!

Näin pikaiset kuulumiset täällä ja nyt soppakattilan kimppuun ja koiria ulkoilemaan vielä viemään!!

Hipsunen ja Vuokralainen 12+4 :heart:
 
Tehilla ja Piiper: Pahoittelut. :hug:

Vaniljainen: Sulle myös :hug:, vaikka kaikki varmasti hyvin onkin. Tuo epätietoisuus on vaan niin inhottavaa, mutta onneksi pääset pian siihen ultraan (vaikkakin odottavan aika on pitkä).

Onnea hyviä ultrauutisia saaneille! :)

Viimeinen lomapäivä menossa, eilen kotiuduttiin reissusta ja räkätautikin alkaa hiljalleen helpottaa. Pääsee siis töihin taas terveenä. ;)

Moni olikin kirjoittanut, että itkuhälytin oli turhin hankinta, mutta meillä se on kyllä ollut tosi kovassa käytössä esikoisen aikana. Oikeastaan en juurikaan tehnyt mitään turhia hankintoja esikoisen aikana, tosin sen totesin, että hyppykiikkua en enää toiselle osta, sillä meillä ei ollut sille lainkaan käyttöä. Hyödyllisin hankinta oli varmaankin rintareppu, siinä meidän suht itkuinen esikoinen jaksoi olla tyytyväisenä.

Pakko vielä loppuun todeta, että nyt alkaa olla sellainen normaaliolotila eli väsymys on kokonaan poissa ja jaksaa harrastaa liikuntaakin normaaliin malliin, ai että tuntuu hyvältä! :)

Raisu 13+6
 
JiiMiillä ihana paita :p ja masu tietyst kanssa.. ;)
Mie muutes niiin ootan jo et tulis kesä ja pääsee pitämään ihania kesämekkoja ja toppeja ja tunikoita, oon jo katellut netistä vaatteita mahaa silmälläpitäen, mut en vielä oo raaskinut mitään ostella. Viimeeksi kun raskaana olin niin oli talvi ja ärsytti kun piti pukea paljon ja mitkään vaatteet ei mahtuneet :D

Miulla kanssa on alkanu vihoittelemaan jo tuo SI-nivel, ja kylkiluiden kohdalla tuntuu kanssa jo pientä kipua. Että vähän hirvittää mitä tuleman pitää. Pitäis jaksaa jumppailla ja pitää selkälihakset kunnossa, ja plaaplaa.. ;)

Noista hankinnoista, niin meilläkin oli itkuhälytin kovassa käytössä, kun vauva nukkui päikkärit pihalla, nyt jos olisin hankkimassa niin saattaisin jopa ottaa sellaisen missä on lämpömittari, niin ei tarvitsis aina arpoa onko siellä vaunuissa nyt kylmä vai kuuma.
Sitteri oli kanssa hyvä, vauva viihtyi siinä ja sain itse puuhailtua omia hommiani.
Tarpeetonta tavaraa ei paljon ollutkaan, hyppykiikku saatiin ja sitä tuli käytettyä vain pari kertaa.

Miau! 13+1?
 
Hankinnoista: Uusi jalustallinen kaukalo kai laitetaan ostoslistalle. Vanha olisi ihan hyvä muuten, muttei sitä saa meidän autoon kun on keskipaikalla vain lantiovyö.
Muuten kaikkea löytyy, tyttö jos tulee, niin jokunen vaaleanpunainen vaate on kai hankittava ;) Turhuuksia on ollut omalla kohdalla maidonkerääjä. Esikoinen siirtyi varhain erikoiskorvikkeeseen ja pulloruokintaan ja kuopus ei pullosta huolinut edes lypsettyä äidinmaitoa. Hyppykiikku oli kovassa käytössä esikoisella ja turha kuopuksella. Tutit ja pullot jäivät kuopuksella kaappiin. Itkuhälytin on ollut tarpeellinen ulkona nukuttujen päikkäreiden takia.

Mädchen :heart: 12+0 *poks*
 
Tuikku: närästystä on monenlaista. Se voi tuntua paineentunteena kurkussa, röyhtäilynä tai sitten rintalastan takana kipuna. Voi muuten olla kovaakin toi kipu, mulla oli viikko sitten ja luulin, että saan sydänkohtauksen, mutta otin yhen Pepcidin ja johan helpotti :) Eli olikin närästystä vaan. (oon saanu kätilöltä luvan ottaa pepcidiä, mutta koitan pärjätä kevyemmillä lääkkeillä ensin...) Osta Rennietä, siitä ei ole mitään haittaa vaikka ottaisit turhaankin - tosin, se ei ikinä mulla auta närästykseen, mutta toivotaan, että sulla olis lievempi toi kirottu vaiva. ;)

Harmi, kun ei ole doppleria. Ja neuvolaan noin 3 viikkoa aikaa... Niin monet jo tietää, että alkaa ahdistamaan taas ajatus keskenmenosta... :( Enkä oikein luota noihin mun tuntemiin "potkuihin"...

Energiaa on ollut taas ihan eri tavalla :) Jaksaa nähdä ihmisiäkin :) Autossa istuminen tosin ei sovi mun mahalle, pitemmät matkat saa aikaan kovia kipuja.

Voikaa hyvin ja paksusti! :)
tömpsis ja super 13+1
 
kyselisin teiltä tällaista,onko kenelläkään tietoa/omakohtaista kokemusta...
Eli kun itselläni äitiysloma alkaa elokuun alussa milloin olisi myös kesälomani muistaakseni tänä vuonna(meillä on kierto..) joten voisin piettää loman jo heinäkuussa,mutta mietin että ottaisin loman rahana koska en ole kuukausipalkalla joten periaatteessa lomaraha ei ole ylimääräistä rahaa vaan kkpalkka etukäteen,niin olis hyvä et sais vähän ylimääräistä. Elikkäs siis jäisin normaalisti äitiyslomalle elokuun alusta ja saisin silloin myös lomarahat.
Mutta jos sattuu että tämä selkä alkaa vihoittelemaan ja olen sairaslomalla ennen tuota esim.kesäkuulta asti,miten silloin käy,voiko työnantaja "laittaa" mulle heinäkuulle lomakuun jolloin saisin heinäkuulta vaan lomarahat(en palkkaa) ja jäisin elokuulta sit äippälomalle..??ku eikös se niinkin ole että jos on sairaslomalla kun kesäloman pitäisi alkaa niin loma siirtyy...???
 
JiiMii, juu, loma siirtyy mikäli joudut sairauslomalle ennen loman alkamista. Luulen, että voit sopia niin, ettet pidä lomaa ollenkaan, vaan ott lomat rahana siinä vaiheessa kun äitiysloma alkaa. Mielestäni sairausloma ei pitäisi vaikuttaa siihen.
Työnantaja ei voi laittaa sairauslomaa lomaksi, ei myöskään silloin vaikka loma olisi etukäteen sovittu.
 
Jiimii Mulla ainakin tein pomon kanssa silloin esikoisesta pois jäädessäni seuraavasti. Jouduin siis jäämään saikulle paljon aiemmin väsymyksen ja ilmeisesti streptokokin aiheuttamien supistelujen takia. Pomon kanssa asiasta puhuttiin ja laskettiin yhdessä, että paljon mulla on pitämätöntä lomaa ja sit katottiin koska äippäloma alkaa ja siirrettiin se loma siihen ennen. Ja sit kävin hakemassa sairasloman siihen mun loman alkuun asti. Mutta tää onnistu kai lähinnä sen takia, että mun pomo oli tosi reilu. Ja sit lääkäri oli kanssa aika reilu. Olin siis määräaikasena. Saakohan tosta tolkkua...

Pakko oli tulla vielä muokkaamaan. Koska sain palkan äippäloman ekoilta kuukausilta, niin rahapuolesta en osaa sanoa. Ja näin järjestelimme asian, koska olisi ollut melko epätodennäköistä että olisin saanut saikkua koko ajaksi äippäloman alkuun, terkkarissa olivat sitä mieltä, että kaksi viikkoa on maksimi mitä kirjoittavat. Kun pomo tiesi, että tulen olemaan pitempiä pätkiä pois kuitenkin,niin tällä järjestelyllä oli helpompi hankkia sijainen.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille tsempeistä :hug: Olen aika levollisin mielin, että kaikki on kyllä hyvin! Tiedän, että oli useita syitä miksi äänet eivät vielä kuuluneet :) Eihän tässä voi kun odottaa, onneksi ei ole kuin reilu viikko ultraan!
Mä olen jotenkin ihan rättipoikki ja tosi uupunut. Lisäksi mulla on ollut tänään järjettömän paha olo, kaksi kertaa jouduin töissä oksentamaan, mutta täytyy muistella mitä lääkäri just eilen sanoi, että paha olo on vaan hyvä merkki, vaikka se ei aina kivaa olekkaan :D
Kuitenkin ilmeisesti toi alhainen hemoglobiini tekee sen, että en jaksaisi tehdä mitään, olen oikeasti aivan loppu ja työt tuntuu tällä hetkellä ylitsepääsemättömän raskailta :(

Ihania ultrakuvia täällä!! Voih!! :heart: Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille!! :)

Jiimii Mä en osaa valitettavasti sanoa tohon mitään, onneksi olet saanut täältä jo parempia vastauksia :D

Zophie En osaa tohon koko-juttuunkaan sanoa mitään, mutta olisin myös asiasta kiinnostunut! Kivoja vaatteita nimittäin :)

Ruutiselle voimia, epätietoisuus ja odottaminen on kamalaa!! :( Toivottavasti kaikki on hyvin!!

Vaniljainen ja Kultakimpale 10+5 :heart:
 

Yhteistyössä