SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *toukokuu*

Moikka!

Kiitos Mädchen uudesta pinosta!:heart:

Ja tervetuloa uusille!:flower:

Meillä ei täällä päin maailmaa juhlita vappua...Olisi kyllä ollut kiva syödä munkkeja, tippaleipiä ja juoda simaa! Pitää yrittää vaikka ensi vuonna juhlia itsekin, jos sitten tekisi ainakin munkkeja. Tai katsoa että ollaan joku vuosi Suomessa vapun aikaan niin pääsee taas juhlimaan:)

Appivanhemmat tuli meille eilen ja saivat iltaan mennessä lähtöpassit...Mulla ja anopilla on ollut näiden 9 vuoden aikana mitä olen täällä asunut pari kertaa riitaa ja pitihän sen nyt taas kerran mennä siihen pisteeseen. Sovussa ollaankin eletty jo pari vuotta. Anoppi on erittäin itsekeskeinen ihminen ja arvostelee aina meidän perhe-elämää. Eilen oltiin huonoja vanhempia koska lohdutettiin poikaamme joka isoäitinsä takia löy naamansa isoon terävään kiveen ja leuasta vuoti verta. Ylireagoimme kuulemma aina ja blaa blaa. En edes jaksa kirjoittaa, tulee vaan paha mieli. Mä oon aina se pahis. Kai se on sitä kun "nappasin" itelleni sen ainoan pojan ja vielä ulkomailta tänne tulin. No, tuo riita pisti supistelemaan oikein kunnolla ja meni koko ilta ennenkuin sain kunnolla rauhoituttua tuosta:'(

Tänään käytiin miehen ja pojan kanssa muutaman kilometrin vaelluksella. Oli tosi ihanaa ja just kerettiin sateen alta pois.

Ummetuksesta täällä on tainnut ollakin puhetta. Mulla ei yleensä koskaan ole ummetusta mutta nyt olen saanut kokea minkälaista se on! Järkyttävää! Johtui ehkä siitä että en ottanut magnesiumia muutamaan päivään...Nyt toivon että tuo ummetus olisi ohitse.

Mukavaa iltaa kaikille!

Casanna 20+0 *poksuu*
 
Mukavaa vappupäivän iltaa :)
Täällä vietettiin vappua töiden ohella ensin miehen kanssa kaksin ja pari tuntia tuttavaparin luona. Jaksoin valvoa yli kahteen jopa :O
Munkkia ja anopin tekemää simaa ja kaupan simaa tuli nautittua ja yksi alkoholiton olut. Mukavaa oli ja oma vappupallokin oli mukana, mä olen ihan sairaan isomahanen jo :D apua, mikä hylje musta vielä tuleekaan!! Mun opiskelija eilen sanoi mulle, että sulla ei olekaan enää kauaa äitiyslomaan. Oli ihan nolo kun sanoin, että 3,5kk vielä sen alkuun...

Tirriäinen on alkanut liikkumaan, makean syönnin/juonnin jälkeen alkaa touhuamaan ja pieniä potkuja tulee, vaimeita ovat, mutta tunnusteltavissa :heart:

Mädchenille kiitos uudesta pinosta :)
Uusille syyskuisille tervetuloa!!
raisu, olen kateudesta vihreä, kunpa mahtuisikin omiin housuihin vielä... :)

Zophie 19+5
 
R-M
Mukavaa alkanutta toukokuuta naiset! :)

Casanna, voi ei mikä anoppi sulla on!! : / Oikein raivostuttaa sun puolesta. Oon niin usein miettinyt että onneks oma anoppi on ihan mukiin menevä tyyppi, tietenkään ei voi tietää alkaako esim puuttumaan meijän lapsenkasvatukseen kun ipana syntyy, tämä kun on hänen ensimmäinen lapsenlapsi. Mutta ruotuun laitan anopin heti jos alkaa liikaa reviirille tulemaan! Neuvoja ja apuja saa toki antaa, mutta mulle ei tulla sanomaan miten lapseni kasvatan tms!

Vappu meni veljen luona rauhallisissa merkeissä. Muut sauno ja ottivat kuppia, minä haukottelin vieressä, työpäivä vei veronsa. |O Paikallisessakin (sillä kylällä on jopa yks kuppila..) kävin jopa pyörähtämässä, ihan kiva oli käydä ihmisten ilmoilla ja tuttuja oli liikkeellä paljon. Useita onnitteluja saatiin ja masua ihasteltiin. :) Jotkut päivitteli että miten LA on vasta syyskuussa ku mun masu on niin iso! Ei tää nyt mun mielestä niiiin iso ole, tais niillä silmät väärentää humalan takia.. :D Vaikka onhan tuo kasvanut ihan reippaasti tässä lähiviikkoina.

Nyt pyykit kuivumaan ja ottamaan jotain palasta.

R-M & Eemeli :heart: 21+6
 
Voi ei mikä anoppi Casannalla... =( Omani ei ole ihan noin paha, mutta oikein rasittava yksilö hänkin. Lähinnä ärsyttää kun ei häntä kiinnosta lastenlasten seura oikeastaan ollenkaan. Kerran viikossa treffaavat 30min ajan, vaikka asumme 2km päässä toisistamme. En kaipaa lapsenvahtia, vaan isovanhempaa lasten elämään. Muut isovanhemmat kun ovat jo kuolleet..

Meidän vappu on ollut vähän erilainen. Mun mummu kuoli tänään pitkällisen sairauden murtamana ja se värittää vapun viettoa vähän tummemmilla sävyillä. Vaikka sitä toivoo sairaalle ihmiselle poispääsyä ja rauhaa, niin sattuu silti kun se toive toteutuu. Hankalaa, mutta elämäähän se on. Jännitin miten meidän lapset ottavat asian, mutta eivät nuo olleet oikein millänsäkään. Isompi jäi pohtimaan asiaa, käy aina välillä kysymässä että vieläkö mä olen surullinen ja vieläkö itkettää. Mutta muuten ei halua vielä asiasta jutustella. Kuuluu siihen ihmisryhmään, jonka täytyy saada prosessoida asioita itsekseen rauhassa ja ajan kanssa ennen kuin niistä voi jutustella.

Mutta tosiaan, tasan 4kk laskettuun aikaan... Voi kuinka aika kiitää nopsaan....

Hyvää sunnuntai-illan jatkoa kaikille!

Niksu & pikku-ukko 22+3
 
:hug: Osanottoni Niksu :hug:

Ja Casannan anoppi kuulostaa kyllä varsinaiselta persoonalta! Meillä on anopin kanssa ihan hyvät välit, mutta täytyy kyllä sanoa, että lasten syntymän jälkeen on tullut useammin nokkapokkaa, ensimmäiset ja ainoat kun ovat nämä lapsenlapset hänelle :whistle:
 
Hei

Mukana edelleen. La olis 6.9 ja synnäri K-SKS. Ikäähän mulla 28 v. ja kolmas siis tulossa. Kattelin että osa tiedoista puuttui tuolta etusivulta.

Rakenneultrassa käyty ja sukupuoli jäi arvoitukseksi. Kätilö ei halunnut ottaa siihen kantaa ja muihin ultriin ei olla menossa, joten synnärillä nähdään. Mua kyllä harmitti, olisin niin halunnut tietää.

Muuten odotus sujunut ok, mutta noi suonikohjut on ihan järkyttäviä. onko ketään kohtalotovereita, kun kaikki kaverit on ihan äimänä, että miten ne voi olla niin kipeitä. Ja varsinkin seksin jälkeen, ihan karsea olo. No, kätilö lohdutti, että synnytyshän niihin auttaa. No, onneksi sinne ei olekaan kuin 4 kk.

Maha sentään on pysynyt kohtuu mitoissa, vaikka viimepäivinä onkin selvästi pyöristynyt. Näillä mennään ja yritän aina välillä keretä päivittämään kuulumisia.

viikuna ja nuppu 21+6
 
Heipat kaikille, on jäänyt kirjoitteleminen vähälle viimeaikoina..
Pahoinvointi paheni taas ja olin viikon sairaslomalla lepäilemässä ja sitten tuli pääsiäiset, vaput jne. Onneksi nyt on vähän allergiaa ja nenä tukossa ja kun ei haista hyvin niin pahoinvointikin on pysynyt aisoissa. Jotain hyvää allergiastakin.

Vähän on ruvennut jänskittää miten pystyn olemaan töissä vielä pari kuukautta. Oon nyt jo niin raihnainen ja väsynyt ja maha on hervottoman kokoinen. Sairaslomaa kait se on haettava sitten kun tulee totaalinen uupumus. Kuitenkin on ihan tarpeeksi hommaa pyörittää arkea lasten kanssa ja en halua olla töistä niin väsynyt että se kostautuu lapsille. Pojat on olleet tosi kiinnostuneita mun raskaudesta ja paljon ollaan siitä juteltukin. Vauvakirjasta on katsottu masun poikkileikkauskuvia joista näkee minkäkokoinen vauva on ja kuinka paljon se vie tilaa. On ihan kiva odottaa kun lapsetkin ymmärtää jo aika hyvin tätä prosessia, vähentää varmasti mustasukkaisuuttakin.

Tarttee homaata vauvan vaatteille, vaipoille ym oma lipasto (iso sellainen!). Niin saa pirttiä vähän järjestykseen ja vaatehuoneessa tartten tilan talvivaatteiden ym. säilytykseen. Kivaa aloittaa vauvavarustelu :D

Nyt herättään muksut ja hoito/koulu/työ rumba alkakoon : /

Maximilian 21+
 
jeeni
Casanna Kuulostaa niin tutulta, paitsi täällä ei ole anoppi tuollainen vaan oma mummu. viimeisin väittely ei aiheuttanut supisteluja, vaan limakalvot vuosi. kyllä säikäytti sen verran, että en ko. puhelun jälkeen ole suostunut mummua tapaamaan yksin enkä myöskään ole vastannut puheluihin. tämä lapsi mummulle ensimmäinen lapsenlapsenlapsi.
 
Mädchen kiitos pinosta! :)

Tosiaan, jo toukokuu ja tammikuistenkin pino :) Kummasti se aika kuitenkin etenee. Vappu meni sairastaessa, itse olin flunssan takia ihan pää kainalossa, ja kun siitä tokenin, niin esikoinen sairastui. Ei flunssaa, mutta kauhea kuume. No, tänään päästään onneksi lääkäriin, jos siellä selviäisi syy…

Branwen ja sissi 18+4
 
Mädchen kiitokset uudesta pinosta! :flower:

Tervetulos kaikille uusille! :wave: Kiva juttu että porukka kasvaa edelleen! =)

Ihania masukuvia! :heart:

Kylmä vappu oli, ei viitsitty lähteä vapputorillekkaan kylmettymään... Mutta kivaa silti oli! Lauantaina kokeilin leipoa tippaleipiä, ja sehän oli yllättävän helppoa! Ja todella hyviä tuli! :p

Simasta vielä, ostin citymarketin oman leipomon simaa, joka oli ihan kuin itsetehtyä, nam! Ja join sitä päivän aikana ehkä 3 lasillista. Olen ihan nolla-linjalla alkoholin suhteen raskausaikana, mutta enpä usko että tästä määrästä vauvalle haittaa oli, kun ei siinä simassa nyt mahdottomia määriä alkoholia ole, kun lapsetkin saa sitä ostaa. Jos pullokaupalla joisin, siinä tulisi varmasti mahakin kipeeksi! :D Ja tämä on tosiaan VAIN MINUN mielipiteeni, jokaisella omansa, ja niitä kunnioittaen, näin kuuluu ollakkin, hyvä niin! ;)

Casanna se on kyllä ikävää, kun anoppeja ei saa valita! Itselläni ei ole pahaa sanaa sanottavana omasta anopistani, aivan ihana ihminen! (mulla on käynyt hyvä tuuri anopinarvonnassa ;) ) Toki joistakin asioista ollaan eri mieltä esikoisenkin kasvattamisessa, mutta ei riitaa ole näistä tullut. Mun mielestä on ihan hyvä että lapsi näkee että asioita tehdään eri tavoilla, ja muorin luona on eri systeemit kuin kotona, saa tehdä jotain asioita, mitä kotona ei. Mutta jos nyt liiallisuuksiin mennään, niinkuin olen kuullut monessa miniä-anoppi-lapset-tapauksissa, niin se on eri juttu se, tiedän että anopit osaa olla hankalia! :kieh:

Nyt täytyy käväistä kaffilla..

eleana + seppo 19+6 :heart: huomenna poks, poks, poksuu!! Puoliväli! :D
 
Mädchen kiitoksia uudesta pinosta =):flower:

Miirikki suloinen vappukissa kuvassa =)

PAI-30 HYVÄÄ SYNTYMÄPÄIVÄÄ!!!!!!!!!!!!!


Niksu-79 ja Hassel tervetuloa!!!ja Niksu osanottoni:hug:

Santtu kiva jos uimapuku oli hyvä!nyt joudun siirtämään tilausta ensi kuulle =/ ei ole nyt varaa ja ajattelin kyllä tilata vain sen topin ja ostan uimahousut muualta sit ellei mul kaapissa ole sopivia :D

Raisu kateudesta vihreänä ollaan täälläkin tuosta omiin vaatteisiin mahtumisesta!!pakkasin jo tammi-helmikuussa vaatteet laatikkoon ja varastoon,ei puhettakaan et päälle menis,silloin jotain viel meni mun oli niin kireetä et sama oli pistää pois,saa sit ”tyhjentymisen” jälkeen odottaan innolla milloin saa taas päälle ne :whistle:;)

Casanna on kyllä inohottavaa jos tollannen anoppi,meissä kaikissa jotain vikaa on täydellisiä emme ole kukaan ,mutta muiden sitä ei tarvi alkaa arvostelemaan,voi mennä kattoon peiliin:stick:..yritähän olla ressaamatta tollasesta.hyvä että sait eilen muuta mietittävää vaelluksella=) ja onnea puolivälin saavuttamisesta :heart:

Zophie ihana massu siellä:heart:

(.) pakara/selkäkivut on pahentuneet,eilen ei pystyny ees kunnolla kävelemään,ja jouduin ottaan särkylääkettä..tämä vk vielä sairaslomaa,että katotaan mihin suuntaan menee...

käytiin eilen elokuvissa kattoon RIO:popcorn:,oli ihan hyvä,ärsyttää vaan ku niillä ei ole ku niitä isoja laseja mitkä ei sit tollasen 5vuotiaan päähän ole oikeen istuvat,ja ku itelläki ne lasit painaa nokkaa niin et välil pitää ottaa pois,jos sais valita niin kattoisin ihan normaaliversiona entä 3Dnä!Meillä on nyt silleen et jos poika vkn kiltisti niin tehdään jotain kivaa vkloppuna,niin nyt käytiin leffassa,ens kerrala,parin vkn päästä olis sit mielessä et lähettäs uimaan...pitäis ens viikkoon mennessä tehdä sille uus lista mihin saa plussan ku tekee jotain hyvää ja miinus on sit kiukuttelusta,tottelemattomuudesta...(ja tuo miinus tulee kolmen varoituksen jälkeen,minkä jälkeen voi unohtaa vkloppu kivan..)

Täällä on munkkeja syöty kyl ihan urakalla vapun aikana,paino on varmasti noussu ihan älytön:D!!ja simaakin join pari lasia,anoppi lähetti terveiset työpaikaltaan missä on ravintolapäällikkönä,14munkkia ja 2*1,5l simaa,toinen simaplo viel juomatta niin ja ehittiin kaupastaki ostaa 1plo...ja onhan noissa %,tossa kaupan plossa vissiin 0,8 ja vaikka itsekin nollalinjalla niin ei tuo ole mitään,ihan samallalailla siideri mistä todella tykkään ja joskus saatan pari juoda on 0,5%,muista siidereistä en tykkää ku ovat olleet niin makeita,hyi!
oli hyvä ku nuo munkit oli sokeroimattomia niin saa sit aina sokeroida ku syö(meillä muovikipossa sokeria valmiina),näin ei ole yhtään limaisia ja sokerimäskin peitossa,vinkkinä ens vappuun ;)
Anoppi asiaa,vaikka anoppi asuu samassa kaupungissa niin aika harvoin nähdään,n.kerran 2kk välein käydään siellä syömässä tai kahvilla,luultavasti anoppi enemmän sitte täällä ku vauva syntyy,on hänelle ensimmäinen lapsenlapsi.2poikaa siis hänellä ja toinen asuu 900kilsan päässä,joten jos sinne vauvaa alkaa tuleen niin ei välttis niin usein näe,elleivät sit muuta tänne...joten uskon että tulee olemaan tärkeä osa hänen elämää tämä pienokainen,tykkää pojastanikin niin paljon :heart:

JiiMii&Poju 22+1
 
Moikka taas!

Zophie, ihana masu!:heart: Mulla on kanssa jo iso maha ja mietin aina tuolla kylällä lyllertäessä että on niillä ihmisillä ihmettelemistä kun luulevat varmaan että kohta vauva jo syntyy ja sitten näkevätkin mut vielä muutaman kuukauden kuluttua vielä isomman mahan kanssa lyllertämässä...heh heh.

Kiitos sympatioistanne anopin suhteen. Mun anoppi on kyllä ihan omaa luokkaansa. Sori kun jauhan taas tästä aiheesta...Sille ei oo koskaan mikään ollut hyvin. Ennenkuin meillä oli lapsi niin sen mielestä mies oli tossun alla, se ei enää nähnyt tarpeeksi vanhoja kavereitaan ja oli huono juttu kun se ei käynyt enää bilettämässä kavereineen ilman minua. Me oltiin liikaa yhdessä mieheni kanssa, anoppi valitti jopa siitä jos annettiin toisillemme suukko hänen nähden. Jos sanon halaistun sanan anoppiani vastaan niin se räjähtää. Ja se ei kaihda mitään konsteja mun satuttamiseksi. Pari vuotta sitten se kutsui mun miehen ex-tyttöystävän (jonka kanssa anopilla eikä meillä ollut ollut vuosiin mitään kontaktia) syntymäpäivilleen. Me ei oltu siellä synttäreillä koska oltiin silloin Espanjassa lomalla, mutta tuo oli aivan selvää kiusantekoa minua kohtaan. Tuntui tosi pahalta. Kun tulin raskaaksi anoppi oli ensin aivan järkyttynyt mutta ajan myötä kai tajusi että hänen on parempi muuttua positiivisemmaksi.

Ja nyt sitten tämä. Mun mielestä on kanssa ok että isovanhemmilla on lapsen kanssa vapauksia tehdä mitä haluaa. Mummolassa voi saada esim. syödä aamupalaksi suklaalevitettä kun kotona ei saa, voi mennä myöhemmin nukkumaan ja mitä lie. Me ollaan anopin annettu tehdä tähän mennessä kaikki miten se on halunnut. Sen takia kun sille ei voisi edes sanoa mistään vastaan tai muuten syntyy sota (niinkuin nyt kun kerran jotain sanoin). Jossain menee vaan raja...Kun anoppi rupee tekemään pojan kanssa sellasia juttuja jotka menee vaaralliseksi niin mun on pakko puuttua. Anopilla on muutenkin sellainen asenne: Olen isoäiti ja saan tehdä mitä MINÄ HALUAN lapsenlapseni kanssa. Ja se tosiaankin tarkoittaa sitä että se ei kunnioita YHTÄÄN meidän vanhempien toiveita. Jos me sanotaan ole kiltti ja kävele pojan kanssa vuorenrinne vasemmalta puolelta alas ettei pojalla ole vaaraa tippua muutaman metrin tiputusta niin se kävelee tahallaan oikealta. Se on kuin uhmaikäinen kakara ja me ei miehen kanssa kestetä tuollaista käytöstä lähes 60-vuotiaalta aikuiselta. Huoh...No katsotaan mitä tuleman pitää. Haluaisin että poika näkee isovanhempiaan mutta tämä alkaa mennä pikkuhijaa mullekin vaan liian rankaksi. Ja mä kun olen vielä sellainen että jään miettimään näitä juttuja päiväkausiksi enkä pääse niistä eroon.

Mutta, pitää nyt yrittää tästä ryhdistäytyä. Ulkona on kiva ilma joten lähden pojan kanssa ainakin tuohon pihalle leikkimään. Ja pyykkiä pitäis pestä, silittää ja niin edelleen, normaaleja arkirutiineja:)

Casanna 20+1
 
Niksulle lämpimät osanottoni mummun kuoleman johdosta! Paljon voimia!:heart:

Jimii Tsemppiä selkäkipujen kanssa! Mulla sattui eilen sen vaelluksen jälkeen koko illan taas tonne vasemmalle alaselkään...Onneksi nyt on kipu taas pois mutta huomaa että rasitus sen mulle aiheuttaa.
 
Vappu oli ja meni. Onneksi. Meillä hajosi paluumatkalla auto ja vielä vara-autokin ja tultiin viimein kotiin junalla. :D Olihan retki! Muuten oli kyllä ihan mukavaa. Stressasi vaan noi mutkat matkassa.

Oletteko miettineet jo vakuutuksia? Aiotteko ottaa vauvavakuutusta jo raskausaikana?

Mä olen tänään lähetellyt tarjouspyyntöjä ja pohdiskellut vakuutusasiaa pitkään muutenkin. Itsellä kun oli lapsena korvatulehduskierre vuosia ja vakuutus tuli todella tarpeeseen, niin tuntuu aivan ehdottomalta, että vauvallekin otetaan vakuutus jo hyvissä ajoin. Niissä on vaan melkoisia eroja ja keskenään vertailu on vaikeaa. No, onneksi tässä on aikaa. :)

Liinukka 19+0 (poksista POKS!)
 
Liinukka Viime viikolla meillä lähti eteenpäin IFlle vauvavakuutus,se kun pitää ottaa 3kk ennen LA ja käsittelyaika saattaa olla monta viikkoa niin piti jo laittaa..vajaat 140€ tuli maksaan tuo raskausaika ja vakuutushan korvaa myös pari kk lapsen syntymän jälkeen ennenkuin vaihtuu lapsivakuutukseksi.Meillä on kaikki vakuutukset IFllä,olen s-ryhmän työntekijä joten keskitän senkin takia...

Kymysystä hieman etukäteen;kuulutko kirkkoon??eli kastatko lapsesi vai pidätkö nimiäiset?tuo asia on jotenkin mietityttäny ja muutenki olen pari v miettiny eroavani kirkosta,minkä sitten teinkin tänään,en usko jumalaan,jeesukseen enkä perusta uskonnollisista tapahtumista,joten en näe mitään syytä siinä miksi kuulua sellaiseen mihin ei usko ja maksaa 190€ vuodessa siitä..Mieheni kuuluu kirkkoon,ainaki VIELÄ,joten on vielä mahdollisuus lapsi kastaa sit jos halutaan mut kyllä uskon että samalla lähtoviivalla ovat ei kastetut/kastetut lapset,siis et jos kastetuilla lapsilla olisi joku suojelusenkeli,kyllä ihan samallalailla voi olla ei kastetulla..ja uskon yliluonnolliseen ja henkiin kyllä...
 
Ihana uusi pino! Kiitos Mädchen! :) Toukokuussa ollaan jo..Ihanaa!!

Munkin piti leipoa eilen munkkeja, mutta kuinka ollakkaan..Unohdin ostaa hiivan! :D Mietin vielä useaan otteeseen kaupassa, että onhan mulla kaikki tarvittava ja kas..Jotaina aika oleellista kuitenkin unohtui :whistle: Mutta ei se mitään, teen sitten äitienpäivä-munkkeja! :)

Joku täällä valitteli myyjien huonosta palkoista.. Samaa hommaa teen itsekkin ja todellakin välillä ottaa päähän, kun tilipäivänä tilille tulee huimat 1200€! On kyllä niin surkea palkka ja vielä totaalisen paskat työvuorotkin, että huh, huh! Mä tosin teen tota hommaa enää kesäloman alkamiseen asti, josta sitten siirryn äippälomalle..Mun on tarkoitus mennä vuoden päästä 10kk kestävään parturi-kampaajakouluun, sitten pääsen tekemään sitä mitä oikeasti haluan :)

Vauvavakuutus tulee meillekin, mun äiti on sen luvannut meille maksaa! :) Pohjolasta tulee meille, kun siellä on muutkin vakuutukset..

Me kuulutaan miehen kanssa molemmat kirkkoon, joten lapsi tullaan kastamaan kirkossa..

Casanna Voimia anopin kanssa :hug: Mulla on hyvät välit omaan anoppiini, mutta ollaan kyllä miehen kanssa juteltu, että muutamat asiat pitää sitten tehdä selviksi. Nimittäin appivanhemmillani on jo yksi lapsenlapsi ja anoppi on aika "tiukkatäti", eli välillä ollaan kiinnitetty huomiota, että on vähän liiankin kovat säännöt hänellä. Appiukko sensijaan on aivan toisenlainen, mutta taitaa olla vähän anopin tossun alla :D Tämä nykyinen lapsenlapsi kun ei saa juurikaan metelöidä anopin ollessa kotona, eihän kukaan tietenkään jaksa loputtomiin kuunnella riehumista ja riekkumista, mutta anoppi ei kestä pienintäkään äänen korotusta, joka siis lapsella tulee helposti leikkiessä ja innostuessaan. Lisäksi tämän lapsenlapsen pitää aina syödä lautanen ihan tyhjäksi, vaikka anoppi tai joku muu on laittanut hänelle ruuan lautaselle. Jos muut ovat valmiita ennen tätä lasta, joutuu lapsi jäämään yksi syömään ruokaa keittiöön ja saa lopettaa vasta kun on valmis. Lisäksi tämä lapsi ei tykkää tomaateista, on niitä useaan kertaan maistanut, mutta kun ei tykkää niin ei tykkää, mutta silti anoppi pakottaa niitä aina syömään. Nämä ovat asioita joita emme tule meidän lapsen kohdalla hyväksymään, onneksi mies on samaa mieltä. Lapsi syö sen verran kuin jaksaa, suurimman osan nyt tietysti kuitenkin, mutta ei ole pakko enää sen jälkeen kun on maha täynnä. Kaikkea pitää myös maistaa, mutta jos ei jostain tykkää niin sitä ei ole pakko syödä.
Voimia muillekin kenellä on vähän erineviä mielipiteitä anoppien kanssa! ;)

Uudet bikinit pitäisi täälläkin tilata ja tosiaan ajattelin ihan bikineitä, en osaa oikein uimapuvun kanssa olla..Mutta tissit on kasvaneet sen verran, etteivät vanhat kyllä mahdu enää päälle :D

Voih, enää viikko ja on rakenneultra! Sitä jo kovasti odotellaan...:heart:

Mie lähden nyt valmistautumaan töihin, huomenna onkin onneksi taas vapaapäivä! :)

Vaniljainen:heart: 19+1
 
Onnea Pai :flower:

Zophiella
on tosiaan söpö masu :)

Vakuutus olisi tarkoitus ottaa, ensi viikolla täytyy mennä käymään Ifissä. Siellä kaikki muutkin vakuutukset, niin luonnollisesti tämäkin haetaan sieltä.

Kuulutaan kirkkoon ja kastetaan lapsi, kuten toisetkin on kastettu. Mitenkään erityisen uskonnollisia ei muuten olla, mutta tietyt tavat ovat iskostuneet syvään :)

Hiukan flunssaa täälläkin, on niin tukkoinen olo, että pienikin ponnistelu vie voimat täysin! Esim. pyykkien ripustaminen on nyt ihan tuskaa. Ääni on myös pari oktaavia alempi :p

Mädchen :heart: 20+3
 
JiiMii82 Meilläkin on ollut vakuutukset keskitettynä, mutta harmi vaan, että Pohjolan lapsivakuutus on ainakin omavastuun osalta vähintäänkin erikoinen... Voi siis olla, että menee muutkin vakuutukset vaihtoon samassa rysäyksessä. Mutta odotellaan, että vakuutusmyyjät ottavat mut hampaisiinsa, niin pääsen esittämään kiperiä kysymyksiä. :D
 
heissan... vappu meni ja kiirettä taas piisannu. lauantaina poksuinkin 19+0, onneks on rauhallisempiakin päiviä.

sokereista ja syömisestä: en oo hirveesti kyll' makeeta voinu välttää mutta kumminkin yrittäny syödä kasviksia ja hedelmiä enemmän ja liikkua sokerit pysyny tosi kohillaan ettei oo nousseet..

kastaminen: kastamme lapsen kuten 2 edellistäkin kuulutaan kirkkoon ja käydään myös perhe messuissa aina kun päästään.

mulle sattunut kyllä hyvä anoppi, mielellään katsoo lapsia ja muutenkin voidaan jakaa kaikki asiat. joskus hänen neuvot menee kylläyli ja tuntuu että ne on jostain 80 luvulta.

huomenna neuvolaan ja pelottaa onko paino noussu.

liikkeeitä on alkanut tuntua entistä paremmin ja hyvä niin ettei tarvitse koko ajan miettiä että vieläkö kohdussa on elämää.

kaneli ja pieni 19+2
 
Jimii, me ei kuuluta miehen kanssa kumpikaan kirkkoon. Erottiin muutama vuosi sitten kun ei olla uskovaisia ja se ei vaan oo meidän juttu (itse olen ollut isosena riparilla ja paljonkin nuorempana kirkon toiminnassa mukana mutta siinä sitten kerkesi nähdä paljon niitä kirkon huonojakin puolia...). Siitäkinhän se anoppi taas veti herneet nenään:LOL: Eli meidän poikaa ei ole kastettu, hänelle on pidetty ihan epäviralliset nimiäiset.

Vitsi ne sydämenmuljahtelutkin alkoi nyt uudestaan ton anoppi-jutun takia, ei kiva.

Nyt lähden laittamaan keräämäni kukat ja kasvit kuivumaan, aion nimittäin tehdä sellasen kasvi-kansion tän kesän aikana. Poika kysyy tällä hetkellä koko ajan kaikesta mahdollisesta "mikä tämä on?" ja huomasin että noitten kasvien kohdalla vähän takkuaa mun tietämys. Joten korjataan asia :LOL:

Casanna 20+1
 
Casanna miten mie jotenki arvasin,anoppi ollu varmasti mielissään :LOL: varmaan hirvee järkytys ollut hänelle...
Itse olin hieman kapinallinen nuorena,ilmottauduin rippileirille mikä oli vajaan 10kilsan päässä,poljimme kaverien kanssa aamulla sinne ja ku päästiin sinne niin piti kerääntyä lipunnostoon,siinä vaiheessa mulle iski stoppi päälle,otin pyörän ja lähin polkemaan kotiin...kävin sitten päiväriparin myöhemmin,pakkohan se oli et kummiksi pääsee ja sit ku sai lahjoja.Äitini työskentelee seurakunnalla joten hänenkin mielikseen,ei hänkään kyllä mikään uskovainen ole.
Ja pienenä lestadiolaiset kiusasivat minua juurikin osittain sen takia ku mie en ollu joten en ikinä heidän kans tullu toimeen,asuimme siis pienellä paikkakunnalla missä suurinosa asukkaita lestadiolaisia..he ovat kasvattaneet lapsensa tynnyrissä että kun joku hiemankaan erinlainen ohi kävelee niin suu auki jäädään kyyläämään niin että tekis mieli käydä laittaan se suu kiinni ja sanoa että eikö äiti ole opettanu että ei ole hyvä tapa tuijottaa.
Mut sitte toi on taas et ku itelläki tuo kastaminen on juuri ennemminki se tapa,että tavallaan silloin nimi on virallinen vaikka onhan se ilman sitäki,ja voihan sen kotona "kastaa"...en halua vain niitä jumala juttuja enkä lauluja...ja tämähän on niitä asioita mitkä on kaikkien oma asia ja kukainenkin uskoo mihin haluaa =)
 
Kastaminen: kuulutaan ev.lut kirkkoon ja lapsi kastetaan. Mutta kirkosta eroominen on käyny mielessä nyt moneen otteeseen..Siis mie oon uskovainen, mutta jotenki tuon kirkon touhu on menny siihen suuntaan, että pistää mietityttämään. Mutta voihan olla uskovainen vaikkei kirkkoon kuulukkaan, ei se kirkko ketään pelasta ;)
 
Maantanita!

Simasta vielä... Ainakin s-ryhmässä täällä HOK-Elanto alueella on siman myyminen alle 18v kielletty, koska se on käyttämällä tehty juoma ja sisältää alkoholia.

Vakuutuksesta. Mulla on itsellä sairaskuluvakuutus ja molemmille lapsille on lapsivakuutus otettu raskusaikana. Senv erran ovat sairastelleet että takaisin on itsensä maksanut. Esikoinen lisäksi putkitettu+kitarisat leikattu ja maksetiin vaan 47e. Tällekin siis vakuutus otetaan jo raskausaikana. Tapiolassa meillä kaikki vakuutukset kuten myös pankkipalvelut, joten muualta ei edes katella. Mä en omaa vakuutustani muualta edes saisi.

Kirkko/kastaminen. Mä kuulun kirkkoon, mies ei. Kummankin edellsien kohdalla olen mieheltä kysynyt haluaako liittää lapsen kirkkoon, eli kastetaan, vai pidetäänkö nimiäiset. On sanonut että ristiäiset vaan kuuluvat olla, joten molemmat on kastettu ja niin tämä tulevakin tullaan kastamaan. Asia jo valmiiksi puhuttu :)

Kamala nälkä taas, taidan mennä syömään.

-Santtu ja Tirppa 18+3
 
Kastamisesta Mies ja minä erottiin kirkosta jokunen vuosi sitten, ei niinkään uskon takia vaan juurikin kirkon "meiningin". Eli samaa mieltä ollaan kuin eijukeiju uskominen ja kirkko on asiat erikseen. Nimiäiset pidettiin tytölle ihan kotona ja niin tälle seuraavallekin :) Se oli rento, mutta juhlava tilaisuus lähisukulaisille. Emme myöskään halunneet kummeja tai mitään muitakaan "kummituksia" :LOL: Jotenkin koen sen vähän niin ettei kukaan kuitenkaan kehtaa kieltäytyä kunniasta vaikka kokisi sen taakaksi...

Onpas ikävän kuuloinen anoppi Casannalla :( Onneksi olette miehesi kanssa samoilla linjoilla, ettekä anna anopin pompottaa ja kiusata.
Mun äiti on välillä aika ärsyttävä, kun se aina antaa herkkuja tytölle, eikä siinä mitään, mutta pari kertaa on pitänyt sanoa ettei antais karkkiaskia just ennen ruokaa :rolleyes:
Ja toinen kun pienempänä opetettiin tytölle ruokatapoja ja pöytäkäyttäytymistä, niin että jos ei useamman varoituksen jälkeen uskonut (sylki, hakkasi pöytää, heitti lautasen lattialle tms. huonoa käytöstä) niin poistettiin pöydästä, jolloin, tottakai, tyttö parahti itkuun ja loukkaantui. Äitini tästä pahastui ja oli sanonut siskolleni ettei kyllä tule ihan heti kylään kun pitää noin kovasti pienen tytön mieli pahoittaa *huokaus*. No nyt sitten kyllä kehuu kuinka hienosti tyttö käyttäytyy ja osaa omatoimisesti mm. kaataa maitoa tölkistä mukiin jne. :whistle:

( . ) Olin tänään ekaa kertaa kahteen viikkoon töissä ja kyllä tuntui rankalta, jouduin olemaan jaloillani koko työvuoron ja purkaa raskaita laatikoita. Tuntui selässä ja jalkapohjissa särkynä ja vatsalla supistuksina, hitsi. Katsotaan kuinka pitkään sitä jaksaa tällä menolla... Vauva potki toissailtana 1,5h yhteen menoon! Siis todella voimakkaita potkuja sateli ja ympäri mahaa :) Ei koskaan aikaisemmin ole noin pitkään tuntunut potkuja, enkä muista tytönkään potkineen masussa noin kovasti. Olen myös huomannut että potkuja satelee öisinkin, onneksi saan nopsaan uudestaan unenpäästä kiinni!

Nyt laittamaan tytölle piirrettyjä ja itse tekemään autokoulun nettiharjotteita, jos vaikka joskus pääsis sinne kirjallisiin asti.

miirikki ja pööpö 20+5
 

Yhteistyössä