Syyskuun tulokkaat 2010 **** Elokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!) 1 vauva syntynyt!

Polilta hyviä uutisia. Alakerran tilanne edennyt muttei hälyyttävästi..paikat pehmeät ja sentin verran auki, kanava nyt 2cm , kun viimeksi oli 3cm. Vauva saa syntyä eli sitä ei enää estellä, mutta hyvähän hänen masussa olisi olla. Vauvan vointi oikein hyvä. Käyrääkin ajettiin ja sydänäänet olivat riittävän vaihtelevat sekä liikkettä hyvin. Ultrassa kokoarvio 2300g. Napavirtaukset myös hyvät. Olin iloinen, kun lääkäri tutki vauvan tarkasti. Tuntuu joskus, että jatkuvat supparit rasittaisi vauvaa ja se huolettaa. Koitan malttaa lepäillä edelleen. Haluaisin niin vauvan heti syliin syntymän jälkeen :heart:
-Poni 34+2
 
Hyvältähän tuo Poni kuulostaa :heart: !

Ja nyt mä rutisen :ashamed: .... Koko ajan supistaa! Siis koko päivän ollut kuin vanne tossa vatsan ja selän ympärillä, kenkku fiilis. En jaksais katsella montaa viikkoa tälläistä "kiusaussuppailua", joka ei johda mihinkään, mutta on kurjan tuntuista :( !
 
Ihania uutisia Ponilla, toivotaan vielä paria lisäviikkoa pojalle kyydissä. Sittenhän aletaan olla jo täysiaikaisuuden kynnyksellä! :heart:

seawind, tsemppiä suppareiden kanssa. :hug: On kyllä todella tympivä ajatus, että niitä harjoitusversioita joutuisi viikko tolkulla kestämään. :/

En muista, onko pinossa puhuttu jo tästä aiheesta, mutta pistänpä kuitenkin galluppia pystyyn. :attn:
Eli oletteko miettineet jo vauvan kotiintulovaatteita ja jos niin millaisia?
Tuossa juuri mietin, että vauvalle täytyisi varmaan jonkinlainen fleecepuku tms. hommata. Sen alle sitten body ja puolipotkarit, myssy päähän ja jollei puvun lahkeet + hihat ole umpinaiset, myös villasukkaa ja paksumpaa tumppua mukaan. Pääosin ensimmäisenä talvena meillä tullaan käyttämään automatkoilla turvakaukalon lämpöpussia, kuten isoveljilläkin, mutta se lienee aavistuksen turhan lämmin syyskuun säähän. Toki riippuu säästä, mutta tuskin tällä menolla mikään jääkausi ehtii yllättää. Onhan tässä toki allekirjoittaneella mahdollisuus siihenkin, että mennään aina lokakuulle saakka... :whistle:
 
Heipä hei kaikille!!Tyksissä käyty tänään ja vauvalla muuten kaikki hyvin paitsi että lääkäri totesi pienikokoiseksi,vain 1,7kg!!Lääkäri tutki tarkasti ja totesi että vauvan pää/aivoverensuonien virtaus oli erittäin hyvä samoiten kun napanuoravirtaus oli ihan hyvä!Lääkäri kuitenkin sanoi että meidän poika kulkee ihan omaa käyrää et ei ole syytä huoleen!!Kahden viikon päästä meen taas Tyksiin uusi
ntaultraan!!Mulla poksuu tänään viikkoja 33 tasaan!!

miita1969 &Walter 33+0 POKSIS!!!!!!!
:D
 
Niin...minkälaisia painoarvioita teillä on näillä viikoilla??Onko meidän poju tosi tosi pieni,vaiko vaan pikkuisen pienempi kun kuuluisi olla viikolla 33??Mä oon vähän huolissani pojan kasvuista ja niin taitaa mun mieskin olla vaikkei puhu siitä!!Kertokaa pliis omia kokemuksianne!!KIITOS etukäteen!!

miita1969 & Walter 33+0
 
Heipä hei kaikille!!Tyksissä käyty tänään ja vauvalla muuten kaikki hyvin paitsi että lääkäri totesi pienikokoiseksi,vain 1,7kg!!Lääkäri tutki tarkasti ja totesi että vauvan pää/aivoverensuonien virtaus oli erittäin hyvä samoiten kun napanuoravirtaus oli ihan hyvä!Lääkäri kuitenkin sanoi että meidän poika kulkee ihan omaa käyrää et ei ole syytä huoleen!!Kahden viikon päästä meen taas Tyksiin uusi
ntaultraan!!Mulla poksuu tänään viikkoja 33 tasaan!!

miita1969 &Walter 33+0 POKSIS!!!!!!!
:D
 
HEI kaikille tasapuolisesti :) Olinkohan nyt syyskuisten eka?
poika syntyi 2.8.2010 rv 34+3 <3 mitat: 2360g 45 cm <3
Kotiuduin tänään ainakin täksi yöksi. pikkuinen on naistenklinikalla valvontaosastolla niin kauan että jaksaa itse syödä tarvittavan määrän kerralla. huomenna päästään todennäköisesti yhdessä vuodeosastolle,koska tänään on kaikki maidot mennyt alas ilman nenämahaletkua :) <3 pahoittelen sekavaa tekstiä.. aivot lomalla :wave: palailen kertomaan kuulumisia sitten kun asiat edistyy :)
 
Onnea Emulialle tulokkaasta :flower: . Nyt on sitten tähänkin pinoon se ensimmäinen vauva syntynyt. =)

Tänään sain Kelan päätöksenkin postissa ja hyvä päätös tulikin. =) Vaikka palkkatuloni eivät olleet nousseet täysin sitä vaadittavaa 20% niin olivat tehneet päätöksen joka tapauksessa viimeisten puolen vuoden tulojen perusteella mikä oli minulle äärimmäisen hyvä asia. :) Kannatti siis kokeilla!

Ylihuomenna alkaisi virallisesti äityisloma, mutta kolmisen viikkoa olen ollut jo sairaslomalla, koska istuminen ei vaan enää sovi minulla. Aiheuttaa aikamoista paineen tunnetta ja en meinaa päästä liikkeelle jos istun puolisen tuntia kauemmin. Muuten vointi on ollut kyllä ihan kohtalainen.

Painoakin joku on täällä kysellyt niin minulle on tullut painoa noin kahdeksan kiloa ja indeksi oli ennen raskautta muistaakseni 21. Kaipa sitä vielä pari kiloa saattaa painoa tulla lisää. Huomenna olisikin sitten seuraava neuvola. saa nähdä mitä vaaka näyttää. Vaikka pari viikkoa sitten kun oli viimeksi neuvola niin paino oli tippunut muistaakseni kilon verran.

Parisuhde meillä voi aika vaihtelevasti. Talvellahan mies oli minusta eroamassa, minä olin kuitenkin sitä mieltä, että asiat saadaan korjattua ja keväällä tuntuikin, että meillä on mennyt paremmin. Uskoin siihen, että ero on taakse jäänyttä. Varsinkin kun meillä ei oikein avoimesti voida puhua asioista, koska mies hermostuu hyvin herkästi. Mutta nyt siis tilanne on aika epävakaa... Minusta meillä menee ihan hyvin, mutta mieheni mielestä ilmeisesti ei. Kuitenkin meidän yhteiselo on toistaiseksi jatkunut ja mikäli se on minusta kiinni niin jatkuu edelleen. Kuitenkin minulla on olo, että tässä mennään nyt päivä kerrallaan ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Mutta mitään muutakaan en asialle voi tällä hetkellä.

ennie ja myrmy

 
Onnea Emulia!

Ja Laralle voimia pysyä vielä kasassa.

Mulla oli tänään viimeinen työpäivä. Tuntui oudolta pistää kamat kasaan kotiin lähtiessä. Nyt sitten pitää vaan koittaa muistaa olla menemättä töihin.

Parisuhde meillä voi hyvin aikalailla samaa tasaista kuin ennenkin. Ehkä ihan viime aikoina olen ollut vähän herkempi kuin melko kovilla kumminkin ollut töiden,remontin,unettomien öiden, helteiden kanssa. Mutta olemme aina yleensä kotona kahdestaan aika kovia koskettelemaan ja oleilemaan lähellä. Seksiäkin meillä on ollut aika samaan tapaan noin jokatoinenpäivä tai joka kolmas. Minulla ei enää tämän mahan kanssa ole kovin hehkeä olo ja asennot ovat kyllä hiukan rajoittuneet, mutta silti tuntuu hyvälle ja se ratkaisee :LOL:

Mulla on huomenna neuvola ja meinasin kysellä hiukan, että millloin voisin saada vähän painoarviota ja millon tehdään synnytystapa-arviota. Vauva tuntuu aika isolle jo ja mahallakin on kokoa niin hiukan mietityttää tuo. Itse kun en ole mikään iso niin en usko saavani yli nelikiloista pihalle suosiolla.

Felessa ja kääpiö 34+6
 
PALJON PALJON ONNEA Emulia :flower: :hug:

Ja Laralle NIIIIN paljon tsemppiä, pidä hetki vielä jalat ristissä :)

Mullakin supistelee paljon ja sattuu alapäähän.. myös sitä painetta siellä. Äsken kävelin kaverilta kotiin n.5km ja melkein 1,5h meni siihen :D Mua sattu alapäähän niin paljon, ja jouduin kävelee tosi hitaasti. Sit oon huomannu sen että vauva painaa mua enemmän vasemmalle puolelle.. kaikki kivut yms. hikka tuntuu aina enemmän vas. puolella.. tulee tunne, että ei kai se tarkoita mitään, että vauva ois jotenkin enemmän vas. puolella ja synnytyksessä tulee vaikeuksia ku ei ole suoraan tossa keskellä :D Vai ehkä mä vaan ensi synnyttäjänä keksin kaikkee tällasta outoo =) Vai..?

Vauvan kotiintulovaatteista Olen ajatellut ottaa mukaan fleecehaalarin, bodyn ja sukkahousut, lapaset ja pipon :heart: Voi, että ku tiiän et se tulee näyttää NIIIIN pikkuselta ja söpöltä :heart: :heart:
Itelle pakkaan muutamat alushousut (pitää käydä ostaa vielä muutamat ns. kunnon alkkarit lisää, ku suurin osa on stringejä mitä löytyy), siteitä, vaihtovaatteet, sisätossut, shampoo + hoitoaine, dödö, rasvaa.. ostan kans pähkinä-kuivattuhedelmäsekotuksen, SUKLAATA, ehkä pillimehua.. Sit lukemista ja korvalaput et voi kuunnella musiikkia puhelimesta, jos joutuu olee jonkun vieraan kanssa samassa huoneessa. Haluan kyllä perhehuoneen, mutta se ei ole välttämättä mahd. jos on paljon synnyttäjiä samaan aikaan...
Mies saa sit kuskaa lisää juttuja jos nyt jotain tarvii.

Kyl mua nyt alkaa jännittää vaan NIIN paljon.. 6 vkoa laskettuun, mutta kuinka kauan on synnytykseen??? :eek: Välil tulee tunne että emmä ookkaa vielä valmis!! On niin tottunut tähän odottamiseen, vaikka hermot menee välillä, mutta silti.. :p
Kohta tänne meille muuttaa joku aivan uusi tyyppi, jota "pitää" hoitaa koko ajan ja huolehtia, hih! :) Tuntuu niin oudolta.. On tää vaan niin jännää!! :) Sitä vaan jaksaa ihmetellä ja pohtia omassa pikku päässään koko ajan! Sit vasta onki ihmeellistä ku pikkunen on tossa..ja mihkään ei ole lähdössä :D

Jee, huomenna pedikyyriin ja jalkahierontaan, aaaah!! Kaveri lupas tehdä! Ja tänään toinen kaveri teki mulle vyöhyketerapiaa.. Ihanaa omistaa tällaisia kavereita, jotka osaa kaikkee tollasta tehdä
:heart: ;)

Vielä yks kysymys: Milloin me sit siirrytään sinne toiseen pinoon? Ollaanko me vielä syyskuu täällä odottajien puolella, ja synnyttäneetkin kirjottelee tänne ja sitten tehdään lokakuussa uusi pino sinne synnyttäneisiin? Ja jos jotkut vielä oottelee siinä vaiheessa, niin tulevat kuitenkin uuteen paikkaan?

Jees, palataan!! Valmistautukaahan siskot henkisesti viikonlopun huippuhelteisiin jälleen!! :whistle: Puhistaan ja valitetaan täällä sitten yhdessä :D

Lätäkkö + pikkunen mussukka 33+5
 
Emulia :heart: Onnea kovasti.

Laralle suuret ja lämpimät :hug: Tsemppiä!

Muutto suoritettu kunnialla, vaikka urakka olikin kesän lämpöennätysaikoihin melkoinen :whistle: Vielä olisi paljon kaikenlaista pientä puuhaa ja vauvan vaatteiden pesua tai muita järjestelyjä en ole edes aloittanut. Eilen illalla kyykin kitkemässä puskista rikkaruohoja niin, että supisteli koko illan, välillä aika napakastikin. Muuton aikana on oikeastaan ollut mahdotonta välttää rasitusta, nostelua ym. mutta enpä usko, että ne tilanteeseen kovinkaan paljon vaikuttavat. Uskoisin olevani taas ns. hautojatyyppiä :D

Välilihan venytystä en varmaankaan jaksa tehdä. Esikoinen oli pieni 3395g, mutta päänympärys oli vastaavasti suuri. Hän myös syntyi käsi poskella :/ Sain pienen repeämän ja pikkuinen eppari leikattiin, olisiko tikkejä tullut yhteensä 6. Istuin hyvin heti synnytyksen jälkeen eivätkä tikit vaikuttaneet muuten kun kiristivät hiukan. En usko, että minkäänlainen välilihan venytys tai rasvaus olisi tilanteessa auttanut. Toisaalta ei rasvaus varmaan hukkaan mene ja ainakin saa itselleen olon, että on tehnyt kaikkensa repeämien välttämiseksi.

Painoa oli viimeksi neuvolassa kolme viikkoa sitten tullut 9kg ja BMI minulla oli 18,5 ennen raskautta. Seuraava neuvola on vasta ensi viikolla, eli väliä käynneille tulee lähes neljä viikkoa.

Tsemppiä kaikille tulevaan viikonloppuun kun helteet taas palaavat :| Odotan asiaa kauhulla.

Tiinuliini ja Vompatti 33+2
 
Onnea emulia vauvasta :flower: Hui, nyt niitä pieniä alkaa sit tupsahtelemaan :heart:

miita1969 kävin ultrassa 32+3, jolloin painoarvio oli 1,8 kg. Lääkärin mukaan se oli hieman normaalikäyrän alapuolella, mutta ei kuulema tarvitse enää seurata painon kehitystä :)

Laralle tsempit :)

Nyt sain viimein kaikki vauvan vaatteet pestyä, vielä ois sit pyykkijonossa pinniksen petivaatteet, peitot, makuupussit yms.

Näin muuten ekaa kertaa synnytyksestä unta viime yönä, heh toivottavasti oli enneuni, kun siinä kaikki meni muka niin nopeasti ja kivuttomasti :whistle: taitaa todellisuus olla vähän erilainen :snotty:

vauvan kotiintulovaate -gallup Riippuu tietenki niin paljon säästä, mutta oon aatellu jotain tähän malliin: body, potkuhousut, kypärälakki ja myssy, tumput ja sit vuorellinen vanupuku. Mukaan vielä fleecepeitto, jos tarvii laittaa siihen kaukalon päälle suojaksi.

Mietiskelen tässä pitäiskö ostaa nyt jo etukäteen rintapumppu? Aventin käsikäyttöstä oon katellu.

Sadie 34+4
 
onnea emulia!!! alko itteekin jänskättää. välillä ois jo ihan valmis saamaan nyytin syliin ja välillä taas toivoo, että se jäisi mahan suojiin ikiajoiksi :).

mä en oo saanu kertaakaan painoarviota. itelle on tullu vaan 6 kg, eli toivottavasti pikkunen on jaksanu kasvaa. ruokaa kyl kuluu mut painoa ei kauheesti tartu näköjään.

lätäkkö, kuulostaa ihanalle toi hemmottelu! just tollasia kaipaa nyt.

nyt unille (levottomille sellaisille). öitä!
solete 32+5
 
ONNEA EMULIALLE!

Huh, huomenna olis neuvola ja synnärille tutustuminen. Kiva päästä testaamaan eri sairaala kun viime kerralla. Toivottavasti tällä kertaa saataisiin myös perhehuone.

Täällä on siivottu kuin viimeistä päivää ja järjestelty kaappeja ja varastoa. Nyt rupee näyttää siltä että täällä mahtuu taas olemaan. Ja vauvan vaatepyykkirumpakin pääsi alulle. Kattelin ihan epäuskoisena esikoisen 56 kokoisia vaatteita. Niitä on jotenkin niin vähän, mutta kaippa me sitten ollaan niillä pärjätty...

Kotiintulovaatteista, olisin varmaan pakannut vain bodyn ja potkarit, mutta kyllähän se vauveli varmasti tarvii lämpimämpää vaikka itse pärjäisi vielä ilman takkia. Täytyykin kaivella pieni fleecepuku jostakin laatikosta esiin. Esikoinen oli helmivauva, ja toimme hänet ihan vain villavaatteissa ja vanupuvussa, kun auto oli kumminkin lämmitetty valmiiksi, ja mies ajoi autolla sairaalan oven eteen. Eiköhän tämän toisenkin tulokkaan kanssa voi menetellä samoin, jos sattuu oikein kylmä päivä kotiinlähtöpäiväksi.

Vetku ja Ruttunen 35+1
 
Emulia Paljon Onnea pienesta prinssistä :heart: :flower: .Toivotaan, että saat nyytin pian viereesi!

kotiintulovaatteet Meillä esikoinen syntynyt elokuun lopussa ja hänen kanssaa syyskuun alussa kotiinlähtiessä oli niin lämmin, että vanupuvussa olisi paahtunut. Eli nyt varaan mukaan body ja puolipotkarit, päälyvaatteet (joku velourpuku ) ja villapuku, tumput, lakki ja töppöset. Tarvittaessa vielä viltti tai jos oikein koleaa niin fleecepuku.

Meillä osastolla on tarjolla koko ajan mehua, limsaa ja hedelmiä (myös luumuja ). Joten en omia eväitä ota mukaan. Myös synnytyksen aikana saa mitä tarvii ja haluaa. Suklaata ei kannata aluksi paljoa nauttia. Se voi aiheuttaa vatsanväänteitä vauvalle.

painoarviosta vielä. Tänään 34+2 2300g, 33+0 2100g, 31+0 1900g..keskikäyrää meidän poika menee.
-Poni 34+2
 
emulia: Onnea miljoonasti vauvasta :heart: oih...nyt niitä alkaa sateleen =)
toivottavasti pääsette huomenna osastolle!!

miita1969: Mulla oli tarjonta ultra viikolla 33+2 ja pieni mahassa painoi 1,5-1,6kg. Iseäni asisa jäi häiritsemään niin paljon että sain uuden ultran ja se on huomenna aamulla. Ja äippäpolille lähetteen ja se tulikin pari päivää sen jälkeen ja on ensi viikolla. Mutta huomenna lääkäri mittaa taas uudestaan.

tyyty ja kirppu 35+2
 
Papupadalle piti vielä kommentoida, että myös meillä esikoinen on viime aikoina kasvanut taidoiltaan ihan silmissä ja alkaa olla iso tyttö! Syö ja juo itse, ja tuntuu että ymmärtää lähes kaiken mitä hänelle puhutaan. Sanojakin on viime viikkoina tullut iso liuta. Ja iso annos omaa tahtoa, joka käy välillä pikkaisen hermojen päälle, kun ei jaksais tämän masun kanssa koko ajan olla perässä kieltämässä... Tarttee kuitenkin muistaa, että onhan tuo ihan pikkuinen vielä, eikä joka asiassa voi odottaa järkevää käytöstä.

Vauvapalstailusta sen verran, että itse vierastan facebookia ja käyn siellä vain satunnaisesti. Mutta jos te sinne päätätte siirtyä, niin kaippa se sitten täytyy ottaa harkintaan...
 
Pikaisesti toivotan vain Emulialle hurjasti onnea! :hug: :flower:

Ajattelin, että voisin tehdä sitten uuden pinon tuonne "Vauvat 0-12kk"-puolelle kunhan näitä pieniä alkaa tulla enemmän maailmaan.:D Vai jaksatteko te olla hetken aikaa sekä tässä pinossa, että siellä toisessa? Kun muuten taitaisi käydä niin että osa on täällä ja osa siellä. Kertokaa miten haluatte tehdä!:)

Lahopää ja Tuhto 33+4
 
:flower: ONNEA EMULIALLE! :flower:

Vauvan kotiintulovaatteet tulee mullekin yllätyksenä, koska me on sovittu, että mies saa ne päättää. Mut eiköhän sielä tule perus body+puolipotkarit setti ja sit päälle vanuhaalari. Haalarissa on neppareilla suljettavat hihat ja lahkeet, mut pannaan silti mummon neulomat sukat ja tumput. Ja ohut kypärälakki tulee kai päähän, kun tossa haalarissa on tiiviisti päähän tuleva huppu. Eli käytännössä mulle taitaa tulla yllärinä vain, että minkä värisen bodyn se mies valkkaa... :LOL:

Tuo lätäkön ehdotus uuteen pinoon siirtymisestä, että lokakuussa korkattais syntyneissä, kuulostaa mun mielestä hyvältä.

Kysymys jo äidiksi tulleille: ootteko huomannut, että jos lapsi on jo kodussa ollut vilkas/rauhallinen niin olisi sitten synnyttyäänkin vilkas/rauhallinen? Aina joskus mietin, että mikäköhän ADHD tapaus meille on tulossa... :eek:

Miita, me ei oo saatu ultrasta painoarviota läheltä viikkoa 33, mut tommosessa vihossa lukee, et silloin keskikäyrillä kulkeva vauva olis n. 2100g. Mut näissähän on melko suuri hajonta, että mikä on normaalia. Meillä oli muistaakseni viikolla 30 n. 100g pienempi ku mikä tossa vihossa lukeva keskiarvo, mutta lääkäri ei silloin sanonut yhtään normaalia pienemmäksi. Ymmärrän, että varmasti huolettaa, mutta lääkärihän kuitenkin katsoi tarkkaan kaikki virtaukset, joten kaikenhan pitäisi olla hyvin :hug:

Mun piti vaan tulla onnittelemaan emuliaa ja painua sit äkkiä pehkuihin, mut tulikin sit taas kerran kirjoiteltua pitkät pätkät :ashamed:

Shuri ja Onni-Ilona 35+4
 

Yhteistyössä