Syyskuun tulokkaat 2010 **** Elokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!) 1 vauva syntynyt!

Tervehdys!

Onnea ekasta syyskuisesta. :flower:

Ja voimia kaikille kipuilijoille.

Kävin tänään taas neuvolalääkärillä, kolmas kerta siis tämän raskauden aikana. Ei täällä mitään painoarvioita tehdä, saati sitten ultrailla. Mutta iso vauva on tulossa. paikat pehmeät ja ulkosuu hiukan avoinna. Että tonne laskettuun aikaan varmasti mennään, kaikki lapset ovat syntyneet joko laskettuna päivänä tai pari päivää ennen.
Paino oli laskenut kahdessa viikossa 3kg!! Oisko ollut hieman turvotusta kovimpien helteiden aikaan. Onneks nyt on viileämpää.
Verenpaineet oli kans koholla, mitä ei ole ennen ollut, no pissa oli onneks puhdas. Viikon päästä taas.
Sf mitta oli 33, samassa kuin kaksi viikkoa sitten. Ja sykkeet oli 160, tähän saakka olleet 140 luokkaa.
Että kaikki hyvin, jatketaan odottelua.
Onneks huomenna on paluu arkeen! Neljä lasta lähtee kouluun.

Miia ja Kerttu-Inkeri 35+5
 
Solete kaksi vuotta sitten talvella pidin lokakuun alussa syntyneellä vauvalla vain villapukua ja äippäpakkauksen kevyttoppapukua koko talven. Sen lisäksi vauva nukkui vaunuissa fleecepussissa ja tarvittaessa vielä äitiyspakkauksen makuupussissa. Hyvin pysyi lämpimänä tuulisessa Etelä-Suomen talvessa. En hanki toppapukua nytkään, sillä kuvittelisin, että pärjäämme samalla varustuksella. Kerrospukeutuminen on vauvan kohdalla parempi vaihtoehto kun yksi ainoa todella lämmin vaate. Kerroksia on helppo lisätä tai poistaa tarvittaessa.

Täällä on harjoiteltu tänään yöheräämistä. Esikoinen heräsi pirteänä klo.4.45 :whistle:

Tiinuliini ja Vompatti 34+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja dask:
lätäkkö Toivottavasti sun päänsärky helpottaa pian! Tuntuu hurjalle, että raskaana saa syödä panacodia :eek: Mutta eiköhän ne lääkärit tiedä, mitä sulle on antanu ja määränny :) Tsemppiä särkyyn! :hug:

solete Me ei otettu pakkausta, mutta meillä on vauvalle 56cm ja 62cm vanupuvut. Niiden alle meinasin sitten laittaa vaatetta tarpeen mukaan ja vaunuihin lisäksi makuupussin ja autoon peiton. En osta toppapukua ollenkaan, ellei sitten talvi näytä sille, että sille olis tarvetta. Noin pienen kanssahan ei edes suositella ulkoilua alle -10°, joten kovat pakkaset ollaan kuitenkin sisällä :) Mutta musta vähän tuntuis siltä, että se pakkauksen toppis on liian iso meijän syysvauvoille. En toki ole nähnyt sitä livenä, mutta koko 68-74cm on yleisesti vaatteissa merkitty 6-9kk. Vauvan ei ole kiva (eikä välttämättä turvallinenkaan) olla liian isossa haalarissa, eli kannattaa ehkä miettiä pienemmän (esim. 62cm?) haalarin ostoa... 62cm ei välttämättä mene kevääseen asti, mutta sittenhän sulla olis se pakkauksen puku vielä :) Tai sitten voisit ostaa 62cm kevyttoppapuvun syksyksi/alkutalveksi ja vaihtaa sitten tohon toppapukuun, kun kevyttoppis jää pieneksi tai säät muuttuu kylmemmäksi. Nää nyt oli ihan mun ajatuksia, toivottavasti oli jotain hyötyä :)

ON: Yöllä heräilin taas supistuksiin :( Otin taas 1g Panadolia ja menin istumaan kuumaan suihkuun melko pitkäks aikaa. Siellä suunnilleen itkua vääntäen toivoin ja rukoilin, että supparit loppuis :/ Kyllä ne sitten onneks helpottikin ja pääsin takasin nukkumaan rauhassa. Kyllä tässä on koko ajan pieni pelko perässä, että synnytys lähtee käyntiin. Ehkä se pelko helpottaa, kun viikonlopusta kuluu enemmän aikaa. Meijän pitäis tosiaan 28.8 lähteä vielä häihin kauas kodista ja kaikista sairaaloista. Halutaan kuitenkin lähteä, jos vaan päästään. Kaiken järjen mukaan ei pitäis olla ongelmaa, kun viikkoja sillon vaan 36+, mutta lauantainen vähän romutti tota ajattelutapaa :LOL: Ilmoitin kuitenkin morsiamelle, että edelleen meillä olis tarkoitus tulla juhlaan.

Ihanaa, kun on viileämpää!! :)

-dask ja typy 33+5 (kaks päivää enää, sitten ei enää synnytystä estellä, hurjaa!!)

Mäkin sain Panacodia sairaalassa selkäkipuun ja niitten supistuksien kestämiseen... Outoa vähän minustakin, mutta ilmeisesti aika yleisesti käytetty...

Meillä on sellanen kevyt fleece takki ja houdut yhdistelmä kokoa 56, kevytpuku 62, toppapuku 62/68, äp:n kevytpuku (oisko 68?) ja sitten vielä se toppapuku äp:sta 68/74. Pakkauksessahan tuli myös villahaalari väliin tungettavaksi, mutta se oli ainakin mun mielestä tosi ison näkönen... Tosta sitten voi valkkailla mikä on ilmoihin sopiva B) Itse kannatan sopivan kokoisia pukuja mielummin, kun liian isoa ja kerropukeutumista kanssa mielummin kun yhtä paksua. Toivottavasti ei tule yhtä kylmä talvi kun viimeks, muuten ei päästä noilla suosituksilla ulos ikinä?? :eek:

Mä petasin eilen vauvalle sängyn laatikkoon ja silitin siis lakanat siihen.. Siitä alko semmoset supistukset ettei tosikaan... :/ Yö meni siis kärvistellessä, mikään asento ei ollut niissä menkkajomotuksissa yms. mukava... Mutta aamulla taas parempi olo :) Tulipahan sänky laitettua, jos sitten vaikka synnyttäiskin pian!

Tää on vähän turhan jännää mulle :D Vauvan kaipuu on nyt kyllä tosi kova... :heart: Eilen lokakuun pinoon laitettiin kuvia uudesta syntyneestä tytöstä... Ei voi olla suloisempi! :heart: (Onnea vaan Pokermamalle :) ) Siitä tuli hurja tunne, että mun sisällä on sitäkin vauvaa isompi vauva, joka saattaa tulla ilahduttamaan meidän elämää ihan koska vaan!

Huh jännitystä! B)

Allekirjoitan samoin kun Dask,
Lara- ja Väkkärä rv33+5
(kaks päivää enää, sitten ei enää synnytystä estellä, hurjaa!!) :heart:
 
Mä sitten kävin neuvolassa varmuuden vuoks tänä aamuna tuon oksentelun ja turvotusten takia. Pissa oli puhdas, verenpaineet ok ja siellä kuunneltiin vaavin sydänäänetkin ja ne oli ok. Eli kaikki periaatteessa hyvin ja ainakaan nyt ei epäillä raskausmyrkytystä. Tänään on kuitenkin tullu taas kaikki syöty pihalle ja olo on aika heikko, hoitaja käski lähteä synnytyspäivystykseen jos oksentelu jatkuu yhtä rajuna ja olo menee pahemmaksi. Ilmeisesti mulla on nyt vaan helteistä johtuen elimistön suola- ja nestetasapaino ihan sekaisin. Käskettiin väkisin syödä vähän väliä jotain, että ehtis jotain edes imeytymään oksuilujen välissä. Suoraan sanottuna mulla alkaa nyt palaa tosissaan pinna tähän raskaana olemiseen ja jatkuviin vaivoihin... :headwall:

mt & poika 34+1
 
Tsemppiä kaikille eri tavoin kipuileville, menninkäistytölle etenkin! Raskauspahoinvoinnin helpotettua pelkäsin ihan tosissani, että se palaa vielä loppuraskaudessa, joten tunnen kovasti myötätuntoa sua kohtaan!

Neuvolassa kävin tänään, kaikki hyvin, sf-mittakin ottanut kasvuspurttia ja nyt ollaan alakäyrän yläpuolella, ooh :D Hieno juttu. Tosin mittasi mun mielestä ihan erilailla kuin viimekertainen terkka mutta minkäs teet. Nyt jos vaan ens kerralla on mitta romahtanut ni tiedän, mistä johtuu. Ei kovin luotettavalta tunnu.

Vauva vaan on perätilassa, ärh. Ens kerralla on lääkärineuvola ni katsoo siellä sitten, mitä asialle tehdään, jos ei ole tuo pieni perillisemme tajunnut kääntyä ja pysyä pää alaspäin. Hänhän oli jo raivotarjonnassa mutta selkeästikään ei siinä asennossa viihtynyt vaan palasi toisinpäin. Laittakaahan vähän peukkua pystyyn, että kääntyisi kahdessa viikossa taas pää alaspäin.

Muutenpa tässä ei mittään, tänä iltana perhevalmennusta taas. Vointi aikalailla mainio, paljon sympatiaa teille, joilla se ei tosiaankaan sitä ole!

Sannimarja ja perillinen 34+2
 
poika tulossa kotiin leikkauksesta :heart: Leikkaus meni hyvin, mut aika kauan seurailivat kun oksensi...

Neuvolassakin käyty.. Pissa puhdas, verenpaine ok. hb oli ensin vain 107 mut uudestaan mitattuna 117.
sf-mitta oli 30 cm, sykkeet hyvät ja vauva pää alaspäin.. Painoa tullu n. 800 g/viikko, mutta ei haitannu, kun niin vähän tullu painoa.. Parin viikon päästä neuvolalääkäri, silloin ultrataan ja jospa nyt katottais kohdunsuun tilannekin..

Menninkäistyttö koita jaksaa.. Mulla meinaa pikkuhiljaa tulla paha olo takas, mutta ei läheskään noin pahana...

Lara ja Dask tsemppiä teille pariin päivään, mutta toivottavasti vauvat pysyy masuissa vielä vähän pitempään..

Hyväsetti 33+6
 
Tänne tekstiä aivan mahdottomasti. Huomaa, että aletaan olla jo kaikki lomilla ja on aikaa kirjoitella...

Tänään meillä kävi neuvolantäti kotikäynnillä, uusi käytäntö täällä ensisynnyttäjien kohdalla ja olinkin siitä vähän ihmeissäni, että mitä se tulee kyyläämään ennen vauvan syntymää mutta ihan kiva visiitti oli. Sillä oli kaikki pelit ja vehkeet mukana eli perus neuvolakäynti ja lisäksi katteli vähän mitä vauvalle on hankittu ja onko kaikki ok...Kaippa se ihan hyvä on, että käyvät jo ennakkoon kattomassa, kun onhan meitä niin monenlaista tallaajaa täällä maan päällä.

Painoa tullut nyt yhteensä 11kg, turvotus järkyttävää. Pissa onneksi puhdas mutta verenpaine vähän noususuunnassa, sitä täytyy nyt mittailla kotona. Vauvan sydänäänet vaihteli tosi paljon, alimmillaan 120 ja korkeimmillaan 160. Onni potki koko toimituksen ajan kuin mikäkin mielipuoli, joten liikelaskentoja ei ainakaan toistaiseksi täällä tarvitse miettiä kun kaveri viuhtoo menemään tuhatta ja sataa.

Jännittää aina tulla lukemaan tätä meidän pinoa, että joko on uusia vauvoja syntynyt. Ollaan kyllä tosi pitkälle päästy ja vaan yksi vauva vasta syntynyt. Itsellä supistelee joka päivä, sehän ei enää haittaa mitään näillä viikoilla, joten jospa jotain tapahtuis tuolla alakerrassakin. Ens viikolla synnytystapa-arvio niin sitten tiedän kohdunsuun tilanteenkin.

Meillä ei ole varsinaista pikkuista toppahaalaria muuta kuin äitiyspakkauksessa tullut. Ohuempia haalareita on kyllä useita pienempiä mutta katson nyt tilanteen mukaan onko pikkutoppahaalarille sitten tarvetta...

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti :D

MaybeSomeday ja Onni 36+4
 
Moron! Ajattelin kanssa osallistua ketjuun, itsellä nyt 32+5, miten saan laitettua viestiketjun pitäjälle yksityisviestiä, yritin etsiä ja etsiä, mut ei osaa.. :ashamed: kiva lukea muiden viestejä, kun on niin samanlaista elämää kun itsellä!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turvottaja:
Moron! Ajattelin kanssa osallistua ketjuun, itsellä nyt 32+5, miten saan laitettua viestiketjun pitäjälle yksityisviestiä, yritin etsiä ja etsiä, mut ei osaa.. :ashamed: kiva lukea muiden viestejä, kun on niin samanlaista elämää kun itsellä!!
Katsot ihan ensimmäisestä viestistä pinon pitäjän nimen... (se on Lahopää-Liisa) ja painat sen nimen alla olevasta keltaisesta kirjekuoresta.. Niin saat viestin lähtemään hälle :)
 
huomenet!

Pitkästä aikaa täällä nukuttu hyvät yöunet...nyt kylläkin selkää juilii aikamoisesti ja liitoskivut melkoset jo aamusta...mutta eiköhän se tästä :D

TURVOTTAJALLE tervetuloa joukkoon :wave:

HYVÄSETTI; k iva kuulla että pojan leikkaus meni hyvin!

HAALARISTA; minä en ottanut äitiyspakkausta kun noita pieniä vaatteita on ennestäänkin...nyt kun menin sitten kaivelemaan niitä niin muistin että olen myynyt kirpparilla tyttöjen ne ihan pienimmät kevyt vanupuvut. eilen sitten koitin sieltä ideaparkista katsella sellasta pukua mikä sopis kummalle vaan ja yhtäkään en löytänyt eli metsästys jatkunee!!!

MaybeSomeday tossa kirjotteliki että jännittää tulla tätä lukemaan niin sama juttu täällä nyt kun monilla supistelee ihan kiitettävästi niin aamuisin pakko tulla kattelemaan onko tullu lähtöjä sairaalaan;)!!!

Mukavaa päivää!!!

lennilokinpoika 33+5
 
Pieni valitusvirsi ekan äitiyslomaviikon kunniaksi... :kieh:

Mulla on ollu kipeitä supistuksia nyt alkuviikolla, niin kipeitä ei oo aikasemmin ollu ja kyllä ihan säikähdin. Oon ottanu 1g parasetamolia ja käyny lämpimässä suihkussa, niin on sit helpottanu. Lisäksi iskiaskivun kaveriksi on saapunut järkyttävä närästys, unohtamatta liitoskipuja... Liikkuminen on välillä tosi hankalaa, tuntuu kuin olis keilapallo perseessä ja samalla joku viiltää puukolla toiseen pakaraan.
Mietin kuitenkin että ottaako ne mua enää äippäpolille kipeitten supistusten takia, kun viikkoja on jo 34+ kasassa? Viimeksi sillon n. kuukausi sitten kontrollissa kyllä sanoivat, että saan ottaa suoraan yhteyttä sinne jos vielä supistelut jatkuu. Äh, kyllä on vaikeeta, kun ei turhaankaan viittis ketään vaivata...

Lisäks mielialat on taas heitelly häränpyllyä suunnilleen 15 min välein. Enimmäkseen oon itkeskelly, alkaa ottaa nää kivut ja vaivat päähän ihan todenteolla, ja sit taas tulee morkkis että miks valitan ja itken kun onhan tää vauva kuitenkin todella toivottu asia eikä sais olla näin surkeena koko ajan... Tuntuu et mies ei tajua mua tippaakaan, ja siltäkin odottaisin vähän enemmän tukea. Eihän se tietenkään voi mun kipuja ja vaivoja kokea enkä sitä toivoiskaan... Hitto että oon ollu vaikee akka nää viime päivät! :$ Jotenki vaan alkaa vissiin pelottaa lähestyvä synnytys, pelottaa et vauva on tosi iso (painoarvio menny koko ajan yläkäyrillä ) enkä saa punnerrettua sitä ulos. Senkin takia tahtoisin sinne äippäpolille jotta voisivat vielä ultrata ja arvioida vauvan kokoa, niin ei tarviis panikoida turhaan. Mulla on kyllä viimeinen neuvolalääkäri ens viikolla, mut täällä ei terveyskeskuksessa oo ultralaitteita enkä kyllä muutenkaan luota siihen lääkäriin yhtään, vaikka käsikopelolla arvioisi kokoa.

Sorry tää kauhee valivalivali. :ashamed: Pelottaa sekin, että millanen hormonihirviö mahdankaan olla sit synnytyksen jälkeen, kun tää on jo nyt tällasta... Tahtois vaan niin jo saada vauvan syliin! :heart:

Liikelaskentaa ei onneks oo tarvinnu tehdä, poitsu on sen verran liikkuvaa sorttia että monottelee niin että vatsanahka venyy ja paukkuu.... Raskausarpia ei onneks oo vielä tullu yhtään, mut vieläpä niitä ehtii tulla. Se nyt tosin on pienin murheista.

Lara, oot vissiin voinu vähän paremmin jo? :hug: Tsemppiä myös sulle Dask, toivottavasti vauveli malttaa pysyä vielä jonkin aikaa masussa! Tsemppihalit myös muille niitä tarvitseville, erityisesti menninkäistytölle pahoinvoinnin kanssa ja lätäkkö, toivottavasti pääset päänsärystä eroon :hug:

itku-Endotar & poitsu 35+2 :heart:
 
ENDOTAR; sitä vartenhan tämä palstaon jotta voi purkaa tuntojaan!
Ihan samoja fiilikisiä täällä, supistelee, kovat liitoskivut, selkä sökönä yms yms. eli ymmärrän kyllä tunteesi :hug: !! Mulla kanssa on nyt viimisen viikon aikana ihan hirveesti mielialat heilahdellu ja alkaa ihan oikeesti ottaa kans päähän kun on niin rampa ja mitään ei pysty tekee!!!! Tavallaan haluis kanssa päästä jo tästä vattasta eroon...sit taas tavallaan haluis vielä hukan huilia ennen vauva syntymää(vielä kun pystyis nukkuu :hug: )!!! Kyllä ne kivut siitä sitten helpottaa synnytyksen myötä, nyt koitetaan vaan vielä hiukan aikaa jaksaa!!!
Soita nyt ihmeessä sinne äippäpolille, saattavt hyvin ottaa sut vastaan jos on kovin kipeitä suppareita!!!

lennilokinpoika
 
heipsan, täällä vielä yksi mattimyöhäinen ilmoittautuu mukaan. :flower: kovasti olen seuraillut keskustelua ja kun viime yönä näin untakin tästä pinosta ajattelin että on aika esittäytyä. :LOL: (lähetin Lahopää-Liisalle yv:n)

eli olen äitiH, odottelemme toista tyttöä, LA olis 19.9. Synnyttämään olisin menossa Vammalan aluesairaalaan, mutta jos ennen viikkoa 37. syntyy niin TAYS:iin. esikoinen täyttää muutaman viikon päästä 3v.

raskaus on ollut paljon, siis PALJON rankempi kuin ensimmäinen, oikeastaan henkisesti alkupuolelta ja nyt fyysisesti. Eli lyhyesti np-ultrassa turvotus niskapoimussa 2,75mm ja veriseulan kanssa antoi hälytyksen Down-riskistä-> lapsivesipunktio rv 15 TAYS:ssa. odottelu tuloksista oli kaameaa, mutta niiden tutkittujen kromosomien osalta on tulossa terve tyttövauva =)

maha kasvelee niin kovin isolla volyymilla, sf oli eilen 32, joten painoarvioon laitettiin lähete jonnekin parin viikon päähän. itekin olen kerännyt painoa jo melkein 18kg, suurin osa kait turvotusta ja olo on sen mukainen, kun pituutta on 160 cm! :attn: supistaa niin kuin monella täällä, liitoskipuja löytyy, verenpaine seikkailee ihan omia teitään, mieliala on ihan sekunnista kiinni ja ihan hirvä VÄSY eli sitä tavallista..ihana vaimo ja äiti siis täälä kotona.. :LOL:

äitiH 34+3
 
Endotar: Et sinä ketään vaivaa, jos menet/ soitat äitiyspolille! Se on niiden työtä auttaa sua! Mulle ainakin yks ihana kätilö sanoi, että ei ole liian pientä vaivaa josta huolestua, varsinkaan jos supistelee! Jos sulla on pelkoja synnytyksestä ja vauvan koosta niin vaadi pääsyä pelkopolille! Siellä ne myös ultraa ja saat tietoja, jotka helpottaa sun pelkojas! :hug:

Ja kiitos kysymästä... en oikeestaan voi paremmin, valitan vaan vähemmän :D Tänään ollut hirveitä vihlasuja jostain tuolta sisuskaluista ja heti tuli pelko, että nytkö se vauva tulee... Olen myös aivan tajuttoman väsynyt, kun en nuku kuin pieniä pätkiä ja herään aamuyöstä... :/

Yks pelko mullekkin muuten tullut, mutta se ei edes liity raskauteen... Pelkään pimeää! Ihan naurettavaa, tiedän... :ashamed: Mutta kun mies ei ole kotona niin en aina "uskalla" nukkua tai mennä vessaan... Täytyykö mun hankkia joku yövalo?? Tämä on vanha vaiva ja alkoi sitten taas kun muutenkin mieli on herkkä ja monet jutut askarruttaa...

Lara- ja Väkkärä rv33+6 :heart:
 
eilen tunnin olin liikeseurannassa kyssissä..vauva liikkui niin vähän..onneks alkoi sit liikkumaan..maha kipua oli eilen kokopäivän ja illalla sit supisteli tosi kivuliaasti..otin siihen 1g panadolia lieventyivät sitten..vessassa käynnin aikana tuli vähän vaaleanpunaista verta..tänä aamunakin supisteluja tuntunut..otin heti aamusta taas panadol 1g...nyt olo kohtalainen..välil supistuksia tulee

viikkoja nyt 34+4
 
Jaksuja supistuksista ja muista kolotuksista kärsiville! :hug: Pian on onneksi jo meijän aika synnyttää, ja palkkio siitä on toivottavasti kaikille mitä ihanin :heart:

Noista vauvanvaatteista kommentoin vain sen verran, että meiltä löytyy esikoisen jäljiltä aika hyvin erilaisia haalareita ulkoiluun. Ainoastaan 62cm "pörröpuvun" tilasin nyt HM:ltä ja lisäksi meinaan ostaa 68cm toppapuvun lopputalveksi, kun tuo äitiyspakkauksen toppis näyttää ihan julmetun isolle. Esikoisen kanssa käytettiin yhtä vanhempaa äitiyspakkauksen toppista, mutta en viitsisi sitä ottaa nyt käyttöön (ellei piheys iske). Pienet vauvanvaatteet sain kuitenkin jo pestyä kaappiin. Tällä kertaa varasin 50cm vaatteita enemmän kuin esikoisen aikaan, kun pientä vauvaa on veikkailtu, ja 56cm vaatteet pyörivät aikoinaan esikoisen ympärillä :D

Oma olotila on ihan ok, varsinkin nyt, kun helteet ovat helpottaneet. Vauva poraa kovasti tuolla lantiossa ja liitoskivut ovat välillä sen mukaisia, mutta muuten tuntuu ihan hyvälle. Harkkasuppareitakin on ollut jonkin verran, mutta koska ovat kivuttomia, niin en ole niistä murehtinut. Paikat ovat jo alkaneet aueta ja pehmetä, ja ensi viikon synnytystapa-arvio vähän jänskättää.. Onneksi viikkoja alkaa olemaan jo mukavasti kasassa, enkä usko, että kuukauteen vielä mitään tapahtuu. Huomenna taas neuvolaan..

Jonspe ja Lilliputti 35+1

 
Ei ollu tarkoitus tulla kirjoittelemaan, mut ihan pakko lähettää tsemppirutistukset kaikille! :hug: Kestetään nyt vielä vähän aikaa! :hug:

Tervetuloa uudet! :wave:

Täällä ollaan vielä yhdessä kasassa, vaikka supistaessa aina tuntuu, että nyt se vauva putoaa kyllä tuolta... n-lääkäri vasta 19.8 :|

Tsemppailevin terveisin,
Shuri ja Onni-Ilona 36+3
 
Tsempityksiä täältäkin kaikille kärsiville ;-) On tosiaan ristiriitainen olo, kun mahaan ja vaivoihin alkaa jo olla kyllästynyt ja olis kiva päästä hoitamaan vauvaa, mutta toisaalta parempi olis, että vauva kasvais mahdollisimman valmiiksi asti masussa.

Mulla on kans ollut rankempaa tää odottaminen nyt kuin esikoisen odotus. Supistelee heti kun teen jotain ja välillä vaikka vaan istuskelen, nukkuminen on tosi hankalaa liitoskipujen takia ja selkäkin on ihan lopussa jo aamusta. Oon muutaman viimeisimmän päivän aikana yrittänty tosissaan keskittyä positiiviseen ajatteluun, ettei tää loppuodotus menis pelkäksi valittamiseksi. Alkoi jo itseäkin harmittaa kun joka toinen lause alkoi "Mua ärsyttää...". Yritän nyt ajatella, että supistukset on hyväksi niin kohtulihas saa harjoitusta ja synnytys menee sitten mahdollisimman hyvin. Ja että kipuilut kuuluu asiaan kun vauva kasvaa niin hyvin ja asettuu hiljalleen lähtökuoppiin. Oon huomannut, että itsellä on helpompi olla, kun koittaa kääntää asiat positiivisiksi. Ei oo helppoa, mutta kannattaa yrittää. Tai sitten kannattaa vaan kunnolla tuulettaa harmituksia vaikka tänne palstalle niin saa ne ulos. Täältä saa niin ihanasti vertaistukea! Helpottaa ainakin mun oloa kun tietää että ei ole yksin näiden juttujen kanssa.

Ajatukset alkaa hiljalleen kääntyä tosiaan synnytykseenkin. Mua ei itse synnytys jännitä (ainakaan vielä), koska esikoisen synnytyksestä jäi positiivinen fiilis. Rankkaahan se oli, mutta hengissä selvittiin. Nyt jännittää lähinnä se milloin synnytys käynnistyy ja miten esikoisen hoidon saa sitten järjestettyä. Minkälaisia ajatuksia muilla "lapsellisilla" on tästä? Pitänee tehdä lista mahdollisista hoitajista yhteystietoineen, niin voivat sitten tarvittaessa kommunikoida keskenäänkin jos synnärillä kestää. Niin ja mietin että pitäisköhän oman laukun lisäksi pakata esikoisellekin valmiiksi joku kassi, jos joutuu pikaisesti viemään hänet hoitoon. Yritän aktiivisesti olla ajattelematta tätä liikaa, koska muuten iskee stressi. Pitää vaan yrittää luottaa siihen, että jotenkin se sitten sujuu.


Cattitude+ pikkuveli rv 35 tasan!
 
yöks mikä päivä...
Huomaa, että on monta valvottua yötä takana ja eiliset jännitykset pojan leikkauksesta. Siihen huonot syönnit ku ei jännityksen takia oikeen maistunu. Ja tän päivän aamuherääminen ku koulut alko...
Oon siis oksennellu tänään, :x ja just nyt ku ois ollu hirveesti kaikkea tekemistä, ja toipilas kaipais seuraa ym...
Toivottavastti tää on vaan tän päivän etten sit koko loppuaikaa oksenna |O

Voimia supistelijoille.... ja kaikille muillleki..

Hyväsetti 34+0
 
:hug: kaikille kipuilijoille!

Neuvolassa käväisin. Kaikki kunnossa. Hb noussut ja oli 139. Liekö jo enteilis lähestyvää synnytystä. Sf-mitta ei ollut kasvanut kuin ½cm kahdessa viikossa. Oli nyt 30 cm. Pissassa sokruja 2+. Kotona mitatut arvot olleet ihan hyviä. Painoa tullut ja turvotuksia on.

Oma vointi on melko kamala, mutta päälimmäisenä on kuitenkin tyytyväisyys, että olen tänne saakka vauvan mukana saannut pidettyä. Loppuseuralla ollaan. Pian pääsee taas liikkumaan ilman kipuja ja leikkimään lasten kanssa.
-Poni06 35+1
 
cattitude tuo on juuri se asia mikä mua öisin valvottaa: miten järjestän esikoisen hoidon kun lähden synnyttään? meillä asuu kyllä sukua lähellä, mutta kaikki on vielä tiukasti työelämässä ja omissa projekteissaan. mies on vuorotöissä 160km päässä, eli tehdään sen kanssa treffit sit synnärille jos sattuu olemaan töissä. kauheen kauaa ei kaikenlisäksi sopisi sumplia, esikosen synnytys kesti kaikkiaan 8,5h ja neuvolasta jo sanottiin että heti kun tuntuu niin lähet (sairaalaan on matkaa 40km) parasta olis kun syntyis viikonloppuna! B)

tänään laitoin sängyn vauvalle valmiiksi, vaatteet on viikattuna. 50cm vaatteita tarvii varmaan hankkia lisää. meillä menee luultavasti aika yksyhteen esikoisen vaatteet tällekin vauvalle kun niille tulee ikäeroa melkolailla tasan 3v ja molemmat tosiaan tyttöjä. meillä on 56cm. tuulihaalari jota käyttelin esikoisella aluksi ja nytkin oon ajatellut. ajattelin sairaalakassin pakata ens viikolla ja sinne mukaan paljon liivinsuojuksia (maito nousi meinaan kohisten viimeksi) mehua ja suklaata ;) harkitsin vähän tyynyäkin, kun ainakin TAYS:ssa on ne muovipäälliset tyynyn ja tyynyliinan välissä ja ne rapisee inhottavasti aina kun vaihtaa asentoa! :/

äitiH ja Nemo 34+3
 
Tervetuloa uudet Turvottaja ja ÄitiH :wave:

Endotar tsemppiä, kyllä se siitä vaikka välillä ahdistaa. Kannattaa mieluummin turhaan soittaa polille kun miettiä noita asioita itsekseen, saatpahan varmuuden miten asiat on.

Mulla on kanssa välillä tosi ristiriitaisia tunteita näiden kaikkien asioiden kanssa ja tunteet heittelee välillä hurjasti. Uskon kuitenkin että se tästä tasoittuu, täytyy vaan yrittää ajatella posiitiivisesti vaikka se on vaikeeta. :/

Jännä lukea että monilla on vaikeampia uudet raskaudet kuin eka, jotenkin luulisi että olisi helpompaa kun jo tavallaan on kokenut saman aiemmin, mutta kai se osoittaa sen että jokainen raskaus on niin erilainen ettei voi siihen luottaa.

Mä huomaan että yöt alkaa selkeesti olla vajanaisia kun ei oikein saa nukuttua niinkuin ennen, vaikea löytää hyvää asentoa ja saa juosta vessassa harva se tunti. :p Myös synnytys alkaa olla enempi mielessä ja sitä miettii kuinka siitä selviää.
Huomenna olis vika neuvolalääkärikäynti, saa nähdä mitä sanoo. Uskomatonta ajatella että enää kolme viikkoa jäljellä jos nyt la aikaan voi uskoa. Tämä tyyppi taitaa kyllä viihtyä pidempään kun ei ole vielä mitään suurempia tuntemuksia tuottanut, on ihan sellainen olo että olen niitä jotka saa odotella pitkään.

Mirot 36+4 :heart:
 
Tervetuloa uusille, lisäsin teidät mukaan listaan! :wave:

Hankinnoista:
Viimeinenkin isompi juttu on nyt kunnossa, vaunut siis. Phil&Ted's Sportit pistettiin tilaukseen alkuviikosta, en malttaisi odottaa että pääsee testaamaan!:) Esikoisen sänkykin on valmis, isä oli samalla tehnyt pari hyllyä lastenhuoneeseen ja keinuhevosen. :D :heart:

Olo: Olo on ollut ihan hyvä, satunnaisesti tullut muutama kipeäkin supistus, mutta ei mitään kummempaa. Perjantaina olisi neuvola, pitkästä aikaa. Saa nähdä mitä siellä paljastuu kun sattuu olemaan vielä 13. päivä. :snotty: Viime kerrasta lähtien olisi käyntien pitänyt olla kahden viikon välein, mutta 3,5 viikkoonhan tuo venyi kuitenkin. :whistle: Kovasti toivon että poika olisi kääntynyt raivotarjontaan, en halua kääntöyritystä, saatika synnyttää alakautta perätilassa olevaa vauvaa. :/
No, ainakin ollaan vielä kerran menossa yksityiselle ultraan painoarviota hakemaan, samalla voi seurata sitä tarjontaakin.

Vaatteista: Mie olen ostanut jonkun verran noita 50cm vaatteita, kun tuo esikoinenkin oli melkoinen kirppu. 56senttiset oli aivan liian suuria, ei auttanut vaikka kuinka olisi hihoja ja lahkeita käärinyt.:D Jos tämä on isompi niin jääkööt sitten käyttämättä, mutta onpahan varalta ostettu kuitenkin.:) Haalaria minäkin olen kovasti pähkäillyt, juuri sitä että ostaako 56cm vai 62cm. Varmaan tulee ostettua joku 62cm pörröhaalari ja sitten jatkossa käyttää ainakin äitiyspakkauksen vanupukua, katsotaan se toppahaalarin tarve myöhemmin. Luultavasti sen toppiksenkin kuitenkin ostan. Äitiyspakkauksen haalarin veikkaan olevan vielä liian suuri ensi talveksi, meillä esikoinen syntyi tammikuussa 2009 ja piti äitiyspakkauksen haalaria nyt alkuvuodesta ja keväästä.:D Vaan saa nähdä, ostan vasta sitten kun näkee onko tarpeen ja mikä koko passaa.:)

Nyt taidan lähteä mussuttamaan omenapiirakkaa ja leipomaan lisää, iskenyt hillitön leipomisvimma! :xmas:

Jaksamisia ja tsemppejä teille joilla on supistuksia ja kipuja, kovasti toivottelen parempia oloja! :hug:

Lahopää & Tuhto
 
^Hih, mullakin olis kauhee syyhy leipoa, mutta ei ole marjoja tms mistä vääntää... Huomaa kyllä, että olo on "äidillinen", kun haluais touhuta melkeen yli omien voimavarojen :)

Mulla oli äsken monen tunnin keskustelu äitin kanssa ja oli hirveen mukavaa... :)
Tuli niin positiivinen olo vaikka selkä tuli tajuttoman kipeäksi... istuin keittiön tuolilla ja hieroin äitin hartioita monta tuntia :D

En kyllä kanssa malta odottaa, että sais jo oman nyytin ja toisaalta en haluais, että raskaus loppuu vielä... On tässä joku oma hohtonsa, vaikka vähän vaikeaa ollutkin :heart:

Lara- ja paljon erilaisia tunteita :) :heart: rv33+6
 

Yhteistyössä