***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

Huomenta taas :) Täällä sitä ollaan kotona melkein koko perhe (tyttö vielä isällään), kun tuo isäntä telos kätensä eilen töissä :/ Ei siin muuten mitään, mutta tottakai meni oikea käsi ja ei pysty autoa ajamaan... että mielenkiintoista, jos nyt lähtö tulis :kieh:
Ja kaks kremppaa täällä nyt sitte hoitaa tuota huliviliä, joka keksii kaiken mahdollisen kiusan :whistle:

Kyllä alkaa olemaan jo monella niin jännät paikat :D Ihan innolla odotellaan jo ekoja vauva uutisia :heart:

Miialle kans onnittelut huomisen johdosta :heart: :flower:

Nyt ei järki juokse sitte yhtään... Tais jäädä aivot vielä untenmaille :LOL: Ehkä parempi hiljentyä, kun ei oo mitään fiksua sanottavaa :whistle:

Katjuska ja Vilpertti 35+1 :heart:
 
:heart: Rouvana kotona :heart:
Kiitos kaikille onnitteluista... Mahtavan kuvan katjuskakin laittanu!!
Täällä tämä tuore rouva heti palstailee :LOL: No sillä verukkeellä et kävi tuo mun mieskin heti autosivuje kimppuun :LOL: Umpirakastuneita vai mitä?!?

Vai ei se Ail vielä lähteny... Heti meille uteliaille lisää infoa kun palailet polilta!!!
Uskon et siellä alapäässä on jotain tapahtunu ;)

En oo kyselly äiteeltä olisko hällä neuvolakortit tallessa, epäilen
Mun äitee on ainaski odotusaikana kasvanu yhtä paljon ku minäkin :whistle: Ja veljeäni ku hän odotti olis pitäny mennä sok.ras. testeihin, mut veli päättikin syntyä =)
Äiti on aina puhunu kuin kipeenä hän oli mun synnytyksen jälkeen :| Minä kun menen perse edellä joka paikkaan, myös synnyin takapuoli ensin :) Muutenki kun olen sellanen helppo tapaus ollu ( en siis ollenkaan ) Oikee pirttihirmu oon ollu... jo lapsena :whistle:

Nyt mun tuore aviomies rupes sohvalla kuorsaamaan :LOL:
On niin outoa kun on leviästi sormusta sormessa. Esikoinen 2v9kk kyselee koko ajan paljonko kello :D On mulla ihania miehiä :heart:

miia Mää kans valvon öisin. Jos herään 4-6 välillä vessaan tai jostakin muusta syystä, niin aina tulee valvottua pari tuntia. Unta ei saa ei millään. Tänäki yönä poika herätti puoli kuuden aikaan ja en sen jälkeen nukkunu silmänräpäystäkään. Onneks oli muutenki aikanen herätys. Kurjaa varmasti tehdä töitä siellä kanalassa jos koko ajan on paha olo :hug:

Dior Ihana ylläri sulla miehelle :heart: Onneksi teillä ei heti ole sille pinnikselle käyttöä. Muutaman kuukauden pärjää hyvin kehdolla!

Hippos Olipa kiva kun päästivät kotiin lepäilemään :flower: On paljon mukavampi kotona maata entä sairaalassa!!

vuh Just tuota mää inhoan pitkä aikaisissa vieraissa. Ei vaan pysty rentoutumaan kunnolla koko päivänä. Edes illalla. Se on mulle kans sellanen päivän tärkein rentoutumishetki. Voisit juu kokeilla Daydreamsin suosittelemaa, sanot vaan et nyt ollaan hiljaa ja katotaan televisiota :LOL: Pääsitkö edes rimakauhua ja rakkautta kattomaan??

Ninetsu Sun pitää vuorata sohva muovilla. Siinä onki sitte kiva makoilla :LOL: Onhan se kuitenki tärkeetä ettei sohva mene pilalle :saint:

Nyt närästää ihan vietävästi... Rennien kimppuun!!

R iikka 32+0
 
Pitkästä aikaan tälle palstalle kirjoittelen. On pienen pieni huoli eli kolmessa viikossa paino pysynyt samana ja kohdunpohjankorkeutta tullut vaan 1 cm eli nyt 27,5 cm ja raskausviikkoja 32+2. Itseäni huolestuttaa, mutta neuvolan terveydenhoitaja ei ollut huolissaan, kun sf-mitta kuitenkin juuri käyrien sisäpuolella.
Onko samantapaisia kokemuksia, hösötänkö liikaa?
 
liisa: Mulla aina ennen synnytyksiä on sf-mitta pysytellyt samassa ja paino kans, ellei jopa laskenut. Toivottavasti sulla ei synnytys olis lähestymässä.

Neuvolassa käytiin. Viimeinen Proluton-pistos, se lihaspiikki hormooneja, tämän jälkeen vain Fragmin synnytyksen estolääkityksenä.
Painoa +300 G / viikko. En uskalla laskea kokonaiskasvua, varmaan 10 kg. Itseasiassa taitaa olla tasan 10 kg lähtötilanteesta.
SF mitta oli 38 cm!!!
Muuten kaikki ookoo. Esikko oli saanut 4kk:ssa painoa lisää 800g ja pituutta 4 cm. Ihanaa tuo pituuskasvu, kun nyt puolen vuoden kasvuna on 5 cm. Pysytään vielä käyrillä hänen suhteensa eli ihan nollassa mennään. Jos paino on prosentin miinuksella niin siinä kaikki.

Ikävää, mutta huojentavaa kuulla että muutkin voivat pahoin autossa. Mies oli vähän närkästynyt kun huokailen, puristan pelkääjän puolen kahvaa ja toimin kakkoskuskina. Sanoin vain hänelle sitten, että se johtuu tästä isosta mahasta ja siitä, että kiihdytyksissä, jarrutuksissa ja töyssyissä vatsa liikkuu ihan eri suuntaan kuin mihin muu ruumis liikkuu ja siksi haluan hänen hidastavan ajoissa ja kevyesti. Mutta onneksi nyt voi sanoa, että muutkin samassa raskausvaiheessa oleva kärsivät samoista vaivoista!!

Hexa ja pikkusisko, 35+6
 
Tulin onnittelemaan rouvia!!!! :heart: ihanaa hääpäivää :heart:

Kovasti nyt jännäilen että kuka haluaa olla eka joka käy nyytin hakemassa :D heti aamuusta piti änkeä katsastamaan Ailin tilanne.

Täällä ei mitään uutta auringon alla....
Koiruus ja pentunen rv 35+2 :D
 
ail
Täällä taas.Insuliinihoito aloitettiin ja ultra otettiin.Paikat oli höttönä mutta kanavaakin jonkin verran jäljellä.Sanoivat vaan että voipi olla että seuraavat pitkäkestosemmat supistukset voivatkin sitten olla ne oikeat kun kerran eilenkin olin niin kipeä.Ja avautuminen on miulla lähteny edellisistäkin käyntiin kertaheitolla ilman yhen yhtään harjotussuppariakaan.Vähän oli aukikin paikat mutta kaipa tuo Pipsa kiusallaakin pysyy laskettuun aikaan.Yli ei kai sokerilapsia kauhean herkästi päästetä.Pipsa oli kyllä normipainoinen eikä siis mitään jättiläistä luvassa,huh huh.Supisteli lahjakkaasti vastaanotollakin ja kätilö vähän kokeili mahaa ja sanoi että hyviltä supistuksilta tuntuu.Nyt kotona ei kuitenkaan ole kuin menkkamaista juilintaa.En sitten ole mie se ensimmäinen meistä nyyttiä noutamassa.Ai niin Mielettömät Onnittelut Rouviintuville!!!!


ail ja Pipsa 36
 
Synnytystapa-arvio ohi!
Mun on nyt heti pakko paljastaa vaikka joku tuttu sen täältä lukiskin että meille olis sitten tulossa toinen poika :heart:
täytyy myöntää että se tyttö olis ollut kiva, mutta josko se kolmonen sit olis tyttö :D
Käyrällä makasin vartin, pipanan syke oli hyvä, vaikka alkoikin nukkua jo loppuvaihetta kohti...
supistuksia piirtyi myös käyrälle mutta en kyllä ite niitä ees huomannut, että oli kyllä herkät laitteet!se hoitsukin kyllä sanoi että etkö huomaa, suahan supistaa, mutta enpäs huomannut muuta kun vasta mahaa kattomalla :LOL:
Kaikki oli vauvalla hyvin ja painoarvio 2700g-2800g.
Lääkäri toivoi että pari viikkoa vielä tulokas viihtyis mahassa(pääsis sitten hyvin sinne kolmenkilon paremmalle puolelle), mutta kohdunkaulaa jäljellä 1,5cm, ulkosuu auki 1cm ja sisäsuukin pehmeä...että saapa sitten nähä koska se lähtö tulee.
Ei kuitenkaan oo kipeesti suppaillut, niin ehkäpä hyvinkin pääsen sinne LA asti.
oli oikein mukava käynti ja mukava lääkäri eikä kopelointikaan sattunut vaikka alapää hellänä ihanan hiivatulehduksen takia joka mulle iski TAAS "vasta" neljättä kertaa...

eipä muuta sit tällä erää, palailen taas illemmalla...(miten niin addiktoitunut...)
d. ja pipana 36+3
 
Onnittelut rouviintuville :heart:

Täällähän on monella jännät paikat.. mä liityn joukkoon kultaiseen.
Viime yönä nimittäin pari tuntia supisteli 1-3 minuutin välein ja mahassa kauhea mylläys ja pään tunkeminen lähtökuoppiin.
Mä kuulun nimittäin kivuttomiin synnyttäjiin, eli supistukset eivät kipuile, joten en yhtään tiiä mitä tuolla nyt sitten viime yönä tapahtui.. muissa raskauksissa paikat on avautuneet vauhdilla ja tehokkaasti tuollaisilla supistuksilla, joten todennäköistä on että nuokin supistukset sai jotain aikaan. Tänään sairaalaan näytille jos suppailut ei lopu, sen verta vieläkin supistelee, kylläkin harvemmin kuin yöllä. :eek:

Äippäskä ja syltty 35+2
 
On se mukavaa, kun alkaa niin monella jo näyttää se synnyttämään lähtö ihan todelliselta :D

Daydreamsille vaaleansinisiä onnitteluja :heart:

Kaikille nyt vaan kovasti tsemppiä, jos tositoimiin pääsette d :D b

Sitä tässä oon miettinyt, että sitten kun itse pääsen hommiin, niin sillä aikaa vois noita syntyneitä ilmoittaa vaikka yv:llä tonne mun kansioon, niin on sitte helpompi kerätä ne listaan, mutta toki käyn sitte kaikki kirjoitukset läpi kans ja poimin sieltäkin ne syntyneet, mutta vähän homma helpottuis =) Kun jos vanhan kaavan mukaan mennään, niin mä oon noin viikon reissussa, kun lähden :kieh: (keltaisuutta ja sokereiden kanssa heittoa) Itse kyllä toivoisin, että pääsis nopeemmin pois sieltä, mutta vauvan terveys tärkein :heart:

Poika pääsi tossa päikkärien aikaan yllättämään potkulla mahaan. Yleensä oon osannu ennakoida, kun siinä heiluu ja hyörii vieressä ja jalat ja kädet käy, mutta nyt tuli jotenkin nurkan takaa ja maha vähän vihlonut sen osuman jälkeen. :/ Mutta eiköhän kaikki kunnossa oo toivottavasti. :)
 
voi ei. nyt mäkin oon sit höynähtäny kestoihin. Ostin kaverilta sen kestot(äitiyspakkauksesta) ja äidiltä "tilasin" (käskin siis kutomaan) noita hahtuvavillahousuja ja tilasin hirveen läjän lankaa heti kun lupasi ne kutoa. sit oon opetellu täällä taittelee sitä sideharsoa ja ihmetelly et josko sitä pitäs ompelukone ostaa et vois tehä ite niitä imuja ja sisäosia lisää... pitäs varmaan keksiä tekemistä ettei oo kämppä täynnä vaippoja ku isäntä tulee kotii reissusta... :LOL:
 
Sainpas kaikki luettua!!!
Paljon paljon onnea Rouviintuneille ja muutamalla taisi se hääpäiväkin olla liki onnea myös siitä!!! :flower:
Miia Yitähän pärjätä siellä niiden kanojen kanssa :hug: On varmasti tosi ikävää jos se ykä meinaa aina lentää kun sinne joudut!!!
Dior Toivotaan et saat pelkokätilön avulla pelon pois!!! Tsempit sulle sinne! :hug: Meil esikoinen meni omaan huoneeseen nukkuun ku oli noin 6kk! 5kk nukku mun vieres ja si opetin ensin pinna sänkyyn ja sit omaa huoneeseen. Lapset on niin erilaisii... Esikoinen valvotti tosi paljon niin oli helpompi sit ku sai sen siin vieres hoidettuu ja ruokittuu. Nyt oon ajatellu kyl pitää vaavin omas sängys etten opetakka viereen mutta katsotaanpa nyt :whistle: !!!
Multakussu Toivottavasti kolaris ei käyny kellekkään huonosti! Kamalaa!!! :hug: Onneks saitte kuitenki suppailut loppuun!!!
Hippos Lepäilee nyt sit vaan ja odotelee rauhassa jahka vaavi tulee maailmaan! Jaksuja :hug:
Täällä alkaakyllä oleen useella jo paikat valmiina!!! Odotetaanpas nyt sit et ketä ekana saa sen vaavin kainaloon!
elohiiri0608 ja masukki 36+2 :heart:
 
Täällä makoillaan... Välillä kyllä ihan pikkasen fuskaan, aamulla silitin vauvan vaatteita. Nyt ne alkaa pikkuhiljaa olla pesty ja silitetty, vielä ahkä pari koneellista. Harmi vaan, kun kelit kylmeni: pyykeillä menee taas kaksi päivää kuivua. Sitten on vielä lakanat, jotka pitää pestä. Neljä lakanasettiä varmasti riittää vauvalle? Huvittaa, kun hänelle on kaksi puuvillasatiinisetttiä ja meillä vanhemmilla ei ole yhtään :D
Sitten tiet. vielä peitteet... Ja ruskovillat, kunhan tulevat!
Eli vinkiksi vauvalle, älä vielä synny pariin kolmeen viikkoon, on vielä niin paljon kesken!
Suurimpana tiet. se, että muutetaan 29. päivä!

Tänään on ollut ihan ok päivä supistusten suhteen. Eilen taas oli ihan kamalaa, mieletön paineen tunne ja vihlonta peräsuolessa koko ajan, alkoi jo ponnistuttamaan...Oli tuskaa kävellä 3m vessaan. Tänään oon muuten ollut vain huonolla tuulella, kai tää lepopakko stressaa niin paljon. Mites te kohtalotoverit, miten jakselette, kun ei mitään saa tehdä?

...Miehelle, jolla kolmen vapaan putki, oon vaan kiukutellu. Välillä olotila muistuttaa pms-oireita. Voi toista parkaa...

Yritän illalla jaksaa kommentoida, nyt katson Olympialaiseten avajaisia, toooosi mielenkiintoista ;) Ottaa päähän Tiibetin tilanne ja juups, näköjään koko maailma :kieh:

Cora, jolla kuuden tunnin päästä vaihtuu viikot, jeiiijj, 32+6
 
Tuli vaan mieleen, että innostuin hieman liikaa kestovaippojen kanssa. Kuoria n. 20 ja sisävaippoja vielä enemmän ja kaikki 3-6kg -kokoisia... Vitsi, mä olen fiksu, ne menee sen pari kuukautta, jos tää ei nyt ihan heti syntyis...
 
~Rouviintuneille onnea!~ :flower:

Täällä onki jo monella ruvennu tuntuun et synnyttämisen aika lähestyy.. huh!
Itselläni myös, yöllä heräilin supistuksiin ja aamulla supisteli n. 2 tunnin ajan muutaman minuutin välein. Ja kipeästi. Täytyy sanoa, että ensimmäisen kerran olin epävarma olivatko nuo supistukset "sitä" eli tuleeko lähtö. Ajattelin että jos ei kohta lopu niin soittelen äitipolille, mutta sitten supistukset hiipuivat ja nyt aina silloin tällöin tuntuu supistus, ei kuitenkaan niin kipeinä enää. Mutta niinhän se sanotaan, että yleensä sen tuntee kun että nyt se tapahtuu, ettei siitä ole epävarmuutta..
Paniikki iski siinä kärvistellessä, tuli olo et voisko tän vielä perua, mä en uskalla, en kestä sitä kipua, enkä löydä sellasia voimavaroja itestäni että pystyisin synnyttään!
Ajattelin myös, että toivottavasti ei noita tosi kipeitä supisteluja tuu paljon ennen tositoimia, ne vie niin paljo energiaa.. tuntuu et joillain ei supistele yhtään ennen ku synnytys sitten käynnistyy. Onko siitä jotain hyötyäkin kun supistelee kovasti viikkokaupalla ennen varsinaista synnytystä? Voisko ajatella että varsinainen synnytys sujuisi sitten nopeammin? :D
Tulipa omaa napaa, höh, ens kerralla pitää yrittää muutakin.
Jaahas, taidanpa jatkaa olympialaisten avajaisten katsomista.

syysmama & pikkuneiti 35+2 :heart:
 
mulla ei ainakaan tullu yhen yhtä supparia ku odotin tota meijän neitiä ennen ku sit ku oli tosipaikka. Ei se kyllä kestänykkää ku 2h kotona ja 5h sairaalassa ja sit oliki yli 4kg täyttä kamaa maailmassa... toiset sit taas kestää niitä supareita 17h ennen ku homma ohi. mulla oli esikon synnytys 9h ja tää toka sit toi n 7 h niiden kotisuppareiden kaa jotka alko sattuu vasta ku oli lähtö sairaalaa. nyt lähinnä mietin et kerkiikö tän kaa ees saada epiduraalia ettei oo vielä vauhdikkaampi ku edelliset.
 
Kyllä sais äitiysloma jo pikkuhiljaa alkaa, että kerkeisi paremmin/useammin lukemaan jutut läpi :LOL:

Onnea tuoreille vaimoille :heart:

Onpas monilla jo merkkejä lähestyvästä synnytyksestä! Jännää!!! Täällä ei ole vielä tapahtunut mitään, harjoitussuppareita on päivittäin... kohdunkaulan tilanteesta ei tietoa. Musta tuntuu, että mulla on vauva masussa vielä lokakuussakin :kieh: Itse rupeaa jo pikkuhiljaa väsymään tähän raskaana oloon, vaikkakin olen loppujen lopuksi voinut todella hyvin edelleenkin. Ei vaan jaksaisi enää odottaa pienokaista. Tsemppiä teille, joiden täytyy olla levossa ja tsemppiä myös teille, jotka olette jo valmiina tositoimiin!!!

Dior, ei täällä tuppukylässä ollut sitä laktoositonta maitosuklaata. Mennään kahden viikon kuluttua Tyksin synnäriin tutustumaan, niin aion Turusta ostaa sitten paljon kyseistä herkkua :p Tänään söin palasen aivan ihanaa suklaakakkua (maidotonta), joten olen taas pari päivää tyytyväinen... kunnes suklaanhimo taas alkaa.

Isyysloman mies aikoo pitää koko 3 viikkoa putkeen heti vauvan syntymän jälkeen. Miehen työnantaja ei maksa palkkaa isyysloman ajalta, joten kelalta haetaan korvaukset. Ensi kesänä pitää sitten luultavasti isäkuukauden ja minä varmaan siinä samassa kesälomani... katsotaan nyt miten suunnitelmat kehittyy.

Äidin neuvolakortti ei valitettavasti ole tallessa. Mutta muuten raskaudet ovat olleet aika samanlaisia: pieni maha, vähän painonnousua, ei erikoisia vaivoja, loppuun asti töissä. Äidillä on ollut tosi helpot synnytykset, joten toivottavasti samanlaisuudet jatkuvat.

Vauvan nukkumapaikka on meidän makuuhuoneessa omassa pinnasängyssä. Omaan huoneeseen siirtyy sitten, kun alkaa nukkumaan öitä kunnolla. Tämähän on vasta tällaista ajatusta tulevasta, todellisuus voi olla aivan toinen =)

Ensimmäisessä synnytysvalmennuksessa on oltu. Ei ollut mikään erikoinen kokemus. Oli nuori sijainen vetämässä tilaisuutta ja eipä oikein osannut vastata kysymyksiin. Synnytysvideo katsottiin ja se oli kyllä helpoin ikinä näkemäni synnytys. Pari huokausta ponnistusvaiheessa ja siinä se vauva sitten olikin. Joo-o... Saapi nähdä millaiset loput valmennukset ovat.

Alakerran remontti on alkanut, samaten miehen kesäloma. Huoh, homma vasta aluillaan ja rupeaa jo ärsyttämään. Saapi nähdä koska remppa on valmis...

Täällä on satanut varmaan viimeiset 5 päivää, että eipä paljon ole mieltä piristänyt.

Hyvät illan jatkot kaikille!!!!

Katti ja vaavi 34+1
 
Cora, eipähän tarvi pestä koko ajan pestä niitä kestovaippoja kun sulla on kunnon varasto. Mullakin on toi kestovaippainnostus karannut käsistä. En uskalla edes laskea kuinka paljon niitä on =) Olen kylläkin ostanut melkein kaikki käytettynä huutonetistä.
 
Nopsaan ilmoittelen, että pienen pieni musta tukkainen peikkopoika näki päivänvalon 2.8.2008. Synnytys oli helppo ja kotiin päästiin eilen. Mitat olivat 45 cm, 2640 g ja py 33,5 cm. Ja raskausviikkoja oli syntymähetkellä 35+4. Nyt vaan opettelemaan elämää kahden pojan äitinä. :)
 
WAU!!!
Onnea Tuulille ja koko perheelle :heart:

pääsit ottamaan kunniapaikan ensimmäisenä jakaantuneena!

Oon hirmuisen kateellinen ja haluisin niin jo nyytin kainaloon, vaikkakin tässä kunnossa se pakertaminen vois olla aikas tuskasta....
 

Yhteistyössä