***SYYSMASSUKAT 2008 heinäkuun helteissä***

Huomenia pitkästä aikaa!

Tännehän on taas hirmuisesti tullut tekstiä sitten viime käväisyn. Mulla on alkanut joku loppuraskauden touhotuskausi. Olen ollut muutaman päivän kesälomalla ja koko ajan sellainen olo, että pitäisi siivota, pestä pikkuisia vaatteita jne., vaikka ilmojen puolesta pitäisi vaan lötkötellä hyvän kirjan kanssa auringossa. No kohta takaisin töihin vielä muutamiksi päiviksi (ei kyllä millään enää viitsisi) ennen mammaloman (jee) alkua.

Arvista Mulla paukahti sitten ensimmäiset alavatsaan ja tisseihin. Peilistä eilen katselin, että onkos mun housut painanut tollaset jäljet vatsaan, mutta mies sitten avuliaasti (kun en enää itse taivu mahan alusta lähemmin tarkastelemaan) ilmoitti, että ihan selviä raskausarpia ovat kyllä nuo :kieh:

Valmennus alkaa meillä tänään. Ollaan menossa Kättärin haikaranpesään, jossa noita pakollisia valmennuksia on vain 2. Olinkin aika yllättynyt, että joillakin on jopa 4 kertaa. Lisäksi siellä on kyllä vapaaehtoisia teemaryhmiä esim. mielialoista jne., mutta musta ei ainakaan ole tuntunut toistaiseksi tarpeelliselta mennä sinne keskustelemaan. Mutta tänään siis olisi 3 tuntia synnytysasiaa tiedossa. Jännää... Saa nähdä muuttuuko mun zen-synnytysmielialani siellä vielä viime hetken paniikiksi vai säilyykö luottavainen mieli edelleen.

Mä tilasin kanssa netistä Carriwellin drop cup soft touch liivit. Vaikuttivat tosi hyviltä, mutta piti lähettää takaisin, kun koko oli vähän pieni. Mutta niissä on siis kasvun ja pienentymisen varaa (venyvät + mukana tulee jatkopala), joten ne uskaltaa musta ostaa jo tässä vaiheessa, vaikka tissien lopullisesta koosta ei olekaan vielä tietoa.

Synnyttysunia en ole vielä nähnyt, mutta viime yönä näin unta, että maha oli vaan yhtäkkiä hävinnyt jonnekin, mutta vauvaa ei ollut missään. Heräsin siihen ja oli jotenkin niin kevyt olo (yleensä asennon löytäminen yöllä ihan tuskaa), että piti oikein kädellä kokeilla, että onko maha vielä paikallaan. No siinäpä se pömpötti vanhaan tapaan :) Mutta vähän tuli sellainen olo, että mitäs tuollainen uni tarkoittaa: maha katoaa, mutta vauvaa ei näy :( No onneksi en usko enneuniin...

Ja [/b] kehäkukka ehdotti pk-seudun mammatapaamista elokuulle. Mä ainakin kannatan ideaa, kun en töiden vuoksi päässyt tuohon edelliseen.

Mutta mukavaa loppuviikkoa kaikille mahoille!

Hippopotame + la Patate 32+6
 
Huomenta täältäkin!

Niinhän sitä aurinkoa vihdoin saatiin! B) Nyt en vaan tiedä enää onko hyvä juttu, sillä kuumuus tietty turvottaa jalkoja.. Ja esim. eilisen reilun neljän(!) tunnin shoppailukierroksen jälkeen oli melko tuskaiset oltavat :whistle:

Tilasin myös noita Carriwelin imetysliivejä, kuten Dior. Eivät oo vielä tulleet, joten en voi kommentoida. Sen lisäks tilasin lumingerie.fi -sivuilta toiset, mut olivat sellainen malli, jota ei ole varastossa. Et tulee ehkä joskus syyskuussa.. Ei kuitenkaan pahan hintaiset. Mulla turpos rinnat heti plussamisen jälkeen 1-2 kuppikokoa ja jouduin silloin hommaamaan parit uudet rintsikat, joihin satsasinkin rahallisesti n.70e/kpl, kun piti saada kunnolliset joita pystyin käyttämään myös töissä. Et jos nyt pääsis hieman halvemmalla, niin hyvä olis! :D

Kipuilijoille :hug: ja saikkua saaneille :flower: Tervetuloa leppoisan kesän viettäjien joukkoon! B)

Monet on palelleet kovasti. Mulla käynyt just toisin päin! Oon yleensä se meidän perheen vilukissa, aina vähintään villasukat jalassa. Nyt olen hädin tuskin alusvaatteet päällä, kun mies vetää vilttiä niskaan. :LOL: Outoa.

Juhlia on meillä tiedossa ens viikonloppuna. On onneks kihlajaisjuhlat, eli ei vaadi ihan niin juhlavaa kolttua kuin häät. Joku vähän siistimpi vaate, mikä sattuu mahtumaan päälle saa kelvata. =)

Viimeinen koneellinen vauvan vaatteita pesussa! :heart: Tai varmaan niitä vielä tulee lisää, koska äitini on hurahtanut totaalisesti |O . Ostin itse kevyehkön ulkopuvun kokoa 62/68, jota ajattelin käyttää kun tullaan sairaalasta kotiin. Eilen eksyttiin taas yhdessä äitini kanssa lastenvaateosastolle, mistä tarttui matkaan 50/56 senttinen kevyttoppapuku. Koska eihän lasta voi tuoda kotiin liian isossa puvussa, eihän!?! Tämä oli siis äitini perustelu ostokselleen ;) Onhan se oikeesti hienoa, et joku muukin on yhtä innoissaan :D

Eilen oli sitten neuvola. Muillakin ollut kesä-hoitajan vastaanotto - samoin täällä. Meinas hermo mennä, kun oli jotenkin niin super-varovainen täti. Tai itseasiassa hädin tuskin mun ikäinen tyttö. Kaikki ok muuten, mut hemoglobiini pudonnut, nyt enää 113 eli rautakuurin aloitin. Sf- mittaan tämä täti ei saanut kasvua kuukauden takaisesta kuin 1,5 senttiä, eli nyt oli 28,5, mut mun mielestä mittas ihan eri tavalla kuin meidän vakkari-täti. No, pääsin kuitenkin keskikäyrälle sieltä yläkäyriltä eli jotain positiivista :kieh: Katsotaan sitten kahden viikon kuluttua mitä oma täti tuumaa. Painoa oli tullut n. 500g viikossa, eli ei ihan niin paljon kuin alkuun pelkäsin. Yhteensä ropsahtanut mukavat 14 kiloa... |O Neuvola nyt siis kahden viikon välein ja rv 36 nla-lääkäri.

Ja hyviä uutisia synnytyksestä! Meillähän kävi niin, ettei päästy enää kättärille haikaranpesään, kun ilmoittauduin muutosta johtuen niin myöhään. Eilen kuitenkin kätilö sieltä soitteli, et olis peruutuspaikka ens ke alkavaan valmennusryhmään! :D Oon aivan onnessani. :heart: Nyt vielä kun mies saa järkättyä työnsä niin, että pääsee kans mukaan... Ajankohta on meinaan iltapäivästä, et joutuu lähtemään töistä aikaisemmin ja se ei hänen hommassaan välttämättä aina onnistu. Mut pidetään peukkuja!

Aurinkoista päivää ja muistakaahan litkiä sitä vettä ettei turvota! :D

Zucchero 32+2
 
Kannatetaan pk-seudun elokuun tapaamista!

Eli huomenta.. Joo, nyt kun vois vähän jo liikkua ja kun esikkokin menee taas tarhaan elokuussa niin pääsisi paremmin liikkeelle. Ja kun mammalomakin on alkanut niin uskaltaa jo liikkua vähän. Sello olis periaatteessa OK, siellä on ilmaisia parkkipaikkoja ja kamalan pitkää matkaa ei joudu kävelemään.

Vitsit kuinka alkaa olla tuskaa taas noiden portaiden kanssa. Tasamaalla voi jotenkin kävellä, mutta portaat on pahat. Ja koirakin tietty halus taas aamutuimaan pihalle, eli portaita alas ja ylös sitä päästelemään. Ja sen jälkeen taas ravausta kerroksesta toiseen sitä ruokkimaan.

Toinen kurja vaiva on noi kroonisen kipeät ranteet. Onko muilla rannekipuja? Esikon tullessa kotiin oli meillä miehen kanssa kummallakin ranteet päässeet niin pahaan kuntoon, että illalla aina kysyttiin kumpi uskaltaa laittaa lapsen sänkyyn, ettei vaan pudota ja aamulla sama. Taas kun on ollut melkein vuoden kivutonta unohdin ihan kokonaan tämän vaivan.
Ihanaa, kun saa kärsiä ihan itse näitä kipuja eikä niin, että lapsi joutuisi niitä kärsimään!!

Hexa ja pikkusisko, 33+5
 
Katselin itsekin noita Carriwellin liivejä ja oli ihan hilkulla etten niitä tilannut, mies puhui kuitenkin ympäri että lähetään yhdessä ostamaan ihan paikan päälle. Raukka parka on varmaan ihan kyllästymiseen asti kuunnellut mun ainaista itkemistä väärän kokoisista rintsikoista ja siitä kuinka mä vihaan mun oksettavia tissejäni :kieh: :headwall: Ja oikeessahan se on että jos on pätevä myyjä niin se osaa katsoa sopivan kokoiset ja hyvät roikottimet matkaan.

Hexalle mulla ei tää raskaus ole kyllä vaikuttanut ranteisiin, uskon että kurja vaiva! Teillä siis on useessa kerroksesa asunto. Mä olen tehnyt periaate päätöksen että meille ei kovin herkästi kaks kerroksista tule, ainakaan niin kauan kuin tämä "julkkis" on meillä koska sillä ei ole mitään järkeä päässä kun esim. ovikello soi, vaan tulis varmaan pää edellä alas. On se idiootti hypännyt vuosi sitten kolmesta metritäkin terassilta alas kun kuvitteli jonkun tulevan, ei kai sitä nyt portaita kannata käyttää? :eek:

Zucchero kyllähän nyt lapselle pitää vaatetta olla ja vähän tärähtänyt mummo :D Mä kanssa olen huomaamattani hamstrannut aika kivan läjän vaatteita, täyty erotella 62:t ja 68:t että voi hyvällä syllä ostaa sitten lisää kun nytkin tulee uudet mallit ja kuosit :D

Hippopotame täällä sulla on kohtalon toveri joka pesee parhaillaan vieras petivaatteita :wave: Mulla on semmoisia ikuisuus projekteja kuten valokuvien teettämistä jne mitä haluan saada ennen vauvan syntymää aikaseksi, niitä sitten tässä heikko päisenä touhuan menemään!

Ninetsu mä tein eilen ananaspiirakan ja voi äiti kun oli hyvää :p täytteeseen laitoin vain 400g ananasta, maustettua vaniljarahkaa 2dl, hieman sokeria sekä vaniljasokeria, 2 munaa. Piirakka taikinan ostin valmiina ja eikun uuniin 30min... Ison lasin rasvatonta maitoa kyytipojaksi! NAM!!! Tänään kokkikolmonen ajatteli tehdä raparperistä hilloa pakkaseen sekä mahdollisesti raparperi piirakan sekä pullia.... Osa ihan suosiolla vierasvaraksi ja osa suuhun!

syysmamma meillä koira ainakin vahtii mua hyvin tarkkaan ja kuten olen tainnut täällä jo mainitakin että me eletään Tarmaksen kanssa semmoisessa sympioosissa eli se elää mun reidessä kiinni :LOL: Oikeesti se ei päivällä edes nuku eri huoneessa vaan kuten tälläkin hetkellä on mun jaloissa ja kuorsaa... lisäksi meillä on stressivatsa ja tälläkin viikolla olemme paskoneet sisälle jo kolme kertaa, tätä ihanuutta on siis jatkunut koko raskauden ajan. En halua tietää sitä pee showta minkä vauvan syntymä aiheuttaa, tällä hetkellä lähinnä säälittää kun toinen stressaa.

Taidan lähteä nyt keittämään sitä hilloa... kovasti tsemppiä massukat!
Koiruus ja pentunen rv 33+1
 
Täällä nuo samperin mahavaivat vaan jatkuu ja suuri osa aamusta onkin tullut vietettyä vessan puolella :$ En tiedä sitte oisko ukko taas tuonu töistä mulle tuliaisiks vatsataudin vai mistä tää johtuu :headwall: Kun ei muuten oo mitenkään kipeä olo kuitenkaan...

Olipas hyviä herkkuohjeita taas...ihan vesi herahti kielelle :p piti lohdukkeeks kaivaa jätsiä pakastimesta :whistle:

Zucchero Hienoa,että kuiteski sitte pääsette sinne minne halusittekin =)

Kyllä tää raskaus varmaan monella värittää tuota unimaailmaa. Kivempi sitä kuitenkin ois katsoa varmasti noita hassunhauskoja unia joita jotkut näkee, kun niitä painajaisia...

Pitäs mennä laittamaan poika ja itsensä ;) taas päikkäreille,jos sitte vaikka sen jälkeen jaksais yläkerran siivota. Ei se oo ees sotkunen,mutta silti pitää vähän nurkkia puunata :whistle:

Katjuska ja Vilpertti 33+0 :heart: *POKS* (eli 49 päivää laskettuun aikaan :D )
 
Enää olisi pari työpäivää kestettävänä! Älytöntä kun ei pääse nauttimaan ihanista keleistä nyt kun niitä piisaa! Aivan varmasti alkaakin sitten taas vesisateet kun tää pääsee lomille..

Esimies onkin sitten tehnyt vaivalloiseksi lomille lähdön kun on tasaillut tunteja tasoittumisjärjestelmään, eihän sitä sovi miinustunneilla lomalle päästä. Mulla olikin edelliseen listaan laskettu tunnit väärin ja nyt joutuu vekslaamaan edestakaisin, hohhhoijaa. Lauantaina klo 16 mä poistun ovesta ensimmäisenä B)

Mä näin myöskin koiramamman julkkis-koiran lehdessä :flower: onnea ylpeälle emännälle! Meilläkin koira käyttäytyy pikkasen takertuvasti, tosin hän on vasta 11kk-ikäinen pikkuneiti ja ollut alusta asti meidän oma vauveli. :heart:

Mummot ne on seonneet meilläkin, tai oikeestaan lähinnä anoppi. Vaikka onkin hänelle jo 4. lapsenlapsi tulossa. Kaikenlaista nyssäkkää tulee joka kerta kun nähdään vaikka olen hänet jo ostokieltoon asettanut! Vaatteita on sen verta paljon ettei vaavi niitä varmastikaan ehdi käyttää läheskään kaikkia. Hän on ostellut mulle liivinsuojista lähtien kaikkea mahdollista, seuraavaksi saan varmaan vaippoja :LOL: Onneksi oma äiti ottaakin sitten rauhallisemmin vaikkakin on eri-innoissaan EKAsta lapsenlapsesta, ehkä hän sitten lopullisesti sekoaa kun vauva syntyy. Asiaan vaikuttaa varmaan sekin, että asutaan eri paikkakunnilla eikä kovin usein päästä toisiamme näkemään.

puutumista on täällä havaittavissa niinkin oudossa paikassa kuin oikean rinnan alla?? onko kenelläkään muulla?

hikoilu tuottaa myöskin pienoista ongelmaa, varsinkin töissä kun ei ilmastointi oikein pelaa ja alkaa naamasta pisarat valua ihan jo pienenkin liikehdinnän jälkeen. Onneksi ongelma töissä poistuu kun työt loppuu :)

ikeaan haluaisin minäkin ostoksille.. miestä ei sinne vaan oikeen saa kuin pitkään taivuttelemalla. Pitäisi hankkia patja pinnikseen ja muutamat lakanat ainakin. Näitä ostoksia oon pihdannut anopilta, että saadaan edes jotain itse hankkia..

Noh, jos nyt keskittyis pikkasen ihmettelemään viimeisiä hommia töissä :wave:

Meripihka ja Pikku-apina 31+1
 
Kesäkelit B) :flower:

Oli tullu niin paljon tekstiä et oli pakko tässä välissä vähän rustailla... Vaikka en edelleenkään muista kaikkeen kommentoida :ashamed:
Dior Vaikuttaa tosi hyviltä nuo tilaamasi liivit. En vaan jaksa uskoa et sama koko mahtuisi B kupin ja E tai F kupin daameille... Pitäs varmaan päästä testaamaan.
Täytyy nyt koittaa pärjätä näillä mitä on hankkinu ja kattoo sitte myöhemmin uudestaan, jos nyt oikeen turpoaa. Harmi vaan tämä turpoaminen tisuissa on ainoastaan isännän iloksi, näissä olis kyllä kelan tuen kanssa vähän pilkomista :kieh:

Zuccherolle :flower: Olipas hyviä uutisia :) Kiva kun pääsette sinne minne halusittekin!

Katjuska Koitas tokeentua vatsasi kanssa. Kuullostaa kyllä aika ikävältä vaivalta :|
Josko se sitten olis jonkin sortin vatsatautia!?! Jätin kokonaan alkoholittoman oluen pois kun huomasin et aina kun olin juonu sitä niin tuli kovat vatsanväänteet. Ja siitä ei ollu koskaan varma et kummasta päästä tulee, meni kyllä aika nopeasti ohi!

Koiramamma Upea julkkis teillä asustelee, piti netistä käydä tiiramassa kuvaa! Onnea yritykseen päästä synnytystapa-arvioon. Voisit kokeilla kysyä synnäriltä?!? Ovatko he valmiita ottamaan vastaan mahdollista riskisynnyttäjää ;) Et josko se sitten on vaan neuvolan päässä tämä pihuus!?! Toivotaan et koira ei kamalasti stressaa vauvan tuloa, ikävää jos koirakin vatsansa kanssa joutuu kärvistelemään!

Hexa Kurjan kuullosta rannekipuilua teillä, toivotaan et paranee, tai ettei ainakaan pahene. Kannattanee mainita neuvolassa, josko sieltä löytys ratkaisu ongelmaan!?!
Ja tosiaan ei tunnu kivalta kulke portaita. Meillä kun on 1 1/2 kerroksinen talo, välillä saa kyllä puhkia et pääsee ylös... Varmaan kaikki 10 porrasta :LOL: Mut kunnon päälle tosissaan ottaa!

Synnytys unia ei oo paljoa näkyny. Saatika muitakaan unia, musta tuntuu et nukun niin sikeästi ettei jaksa katella unia =)

Huomasin viimeyönä et nukun koko ajan samassa asennossa. Asento vaihtuu vasta vessassa käynnin yhteydessä eli sen kerran yössä :eek: Ihmekkään jos meinaa yöllä kädet puutua. Hirveesti pitäs tehdä mut kun ei jaksa |O Täällä on monia joilla on energiaa vaikka muille jakaa... tulkaas tänne kans siivoileen :D Ukkokullallakin menee kaikki aika remppaa tehdessä niin ei viitsi sitäkään olla koko aikaa pyytämässä... Tekee hommia n. 12 tuntia päivässä ja äijä on LOMALLA :eek: Ei olis musta tuohon samaan tahtiin tekemään. Sitte koko ajan joku soittelee et autoon pitäs sitä tätä ja tuota. Sitte jos sen siskon luo mennään niin sielläkään ei voi pitää näppejään erossa vasarasta ( heillä myös remontti menossa ). Harvemmin pyytää ketään kaveriksi tekemään ja koko ajan muille olis tekemässä. Yks sen hyvä kaveri ärähti sille kun ei ollu pyytäny sitä apuun!! Ite vaan ku jaksas edes siivota. Koiran ja uunin sain pestyä. Eka kierroskin on imurilla käyty ( joku tuonu niin paljon koirankarvoja meille et pakko impata kaks kertaa ) Pitäs vielä pölyt pyyhkiä ja imuroida ja jos laskottelis sen verran et moppais vaan öljymopilla. Pesuhuoneen pesu, pyykit, koiran harjaus |O |O |O |O :xmas: Huomenna ajattelin leipoa.... Ootakaas kui mä sitte ähisen :whistle:
No jos nostas takapuolensa pois penkistä ja jatkais... Tahtoo vaan nuita supistuksia tulla, ei edelleenkään kipeitä. Mut aika jämeriä tuntuu olevan. Ei kai se sieltä heti putoo :D

MOI MOI

Riikka 32.rv
 
snodgrass
MOikkelis!

Oltiin eilen Muumimaailmassa ekaa kertaa. Paikkana tosi kiva, vaikka pitkään pitikin jonottaa et pääsi sisään. Tänään sit luin lehdestä et eilinen oli kaikissa huvipuistoissa kesän ruuhkaisin päivä...Joo, rankkaahan se oli tän masun kanssa, mut ihan kiva reissu kaikkiaan.

koiramamma en voi käsittää miksi et pääse kokoarvioon!! |O Ootko harkinnut et kävisit yksityisellä ultrassa jos ei mikään muu auta?

Mitzylle onnittelut sektiopäätöksestä! Tee nyt selväksi vain pikkuiselle että ennen ei tulla pihalle =)

Katjuska voi kurjuus noita mahavaivoja! :hug: On niin inhottavaa joutua pönttöä halaileen yms.

hippopotame pesänrakennusvietti kuulostaa tutulta täälläkin.. Sain just esikoisen valokuva-albumin valmiiksi, kuvien laitto ja kehittäminen jotenkin jäi siinä aika pian ristiäisten jälkeen... Onpahan tämä nyt valmis, että voi sitten alkaa vetkutella seuraavan kanssa.. Nimimerkillä mentiin naimisiin 2002 enkä ole vieläkään saanut hääkuva-albumiin liimattua kaikkia kuvia.. :ashamed: :ashamed:

Dior noi äkkinäiset painonnousupyrähdykset on kyllä kauhistuttavia! Mutta halusin vaan lohduttaa että älä huoli, niitä tulee tässä loppuvaiheessa. Mulla tuli esikoisesta just loppuvaiheessa myös sitä et yhtäkkiä oli paino noussu vauhdilla. Varmaan nyt on sama homma (huomenna neuvolaan..)

imetysliiveistä kiitos kaikille vinkeistä! Mulle tuli mieleen tässä vielä yks imetystä helpottava juttu, ei ehkä mikään must varsinkaan ennen lapsen syntymää, mut vinkkaanpa nyt kuitenkin. Ite investoin esikoisen imetysaikana kahteen boob-merkkiseen imetyspaitaan, ja musta ne oli kyllä joka pennin arvoiset. Varsinkin koska niiden kanssa imetys on niin helppo toteuttaa huomaamattomasti muuallakin kuin kotona. Kotona käytin kyllä sit kaikenlaisia virityksiä, mut musta nää oli parhaat ihmisten ilmoilla. Jos kuka ei tiedä mistä on kysymys, esim. nettiemon sivuilta voipi käydä katsomassa. Eli www.nettiemo.fi

Jahas, nyt pitä pakata neidin kamat, kohta tulee anoppi hakemaan hänet yökylään. Ja me päästään miehen kanssa leffaan, jee :D
 
Tuun vaan ketutusta huutamaan pois, kun niin ottaa kovasti päähän noi kelan päätökset |O |O |O
Pyhällähengellä meillä elellään sitte ainakin seuraavat 9kk :kieh: Yksi suu tulee lisää ruokittavaksi ja tulot senkun vaan pienenee jo ennestään pienistä tuloista :headwall: :headwall: Kyllä tässä yhteiskunnassa on niin paljon mätää että |O :headwall: Sori purkautuminen, mutta meni koko päivä pilalle, kun kelan sivuilla kävin päätöksen lukemassa :'( :ashamed:
 
Nyt täytyy tunnustaa tyhmyyteni ja kysyä että missä niistä Koiramme-lehden kuvista oli koiramamman karvaturri? Olettaisin että kyseessä on kuitenkin joku niistä berninpaimenkoira-jutun yhteydessä olleista otoksista.
 
Onko kenelläkään kokemusta GlamourMomin imetystopeista? Niitä on tullut katseltua netistä ja mietittyä, että olisiko hyvä.

Tämä rannekipu on meillä molemmilla miehen kanssa. :( Kroonista tulehdusta ja omat ranteet on jo kertaalleen leikattukin. Useinhan tämä karpaalitunnelisyndrooma tai vastaava pahenee just raskauden aikana, eikä sille nimenomaan silloin tehdä mitään. Niin kauan kuin astiat ja tavarat ei putoile on suht hyvä olla. Kunhan sitten vain ei vauvaa tiputtaisi.

Sain työkaverilta äitiys + imetysvaatteita ja just näitä Snodgrassin mainitsemia Boob-paitoja. Toivottavasti pääsee testaamaan. Pumppauspuuhissahan mikään ei voita paitapuseroa, ei varsinkaan jos kaksi-imuisesti pumppailee.

Esikko lähti naapurin tädin kanssa puistoon keinuttelemaan ja leikkimään. Tuntuu, ettei tällä hetkellä ole ketään enää kaupungissa ja siksi leikkikaveriksi kelpaavat naapuruston aikuisetkin. :) Onneksi on hyviä naapureita.

Hexa ja pikkusisko, edelleen 33+5
 
Meidän koira oli mm. sisällysluettelon vieressä se istuva berni. itse artikkelissa ekassa kuvassa etummaisena ja viimesessä kuvassa vasemmalla... ööö olikos niitä enemänkin. Tuttuja koiria oli melkein kaikki....

Sisällysluettelo:

http://www.kennelliitto.fi/NR/rdonlyres/3EF6C8FC-65EA-468F-84E0-334D2262D4AE/0/koir0807_sisalto.pdf
 
B) Ihanaa kun kesä tuli taas =) Ja turvotus...Mitäköhän se neuvolan vaaka ollenka näyttää maanantaina ku pitäs mennä taas sillekki käynnille :eek: Toivotaan et turvotus ei kauheesti nostais painoo...
Joku tuol puhu tisseistää mun lollottimet on niin jäätävn kamalat et oon oikeesti vakavasti harkinnu et ku saan imetykset loppuu ni meen johki pirun kohotusleikkauksee...Saa oikeesti varmaa raapii kohta polven kohdalt jos nänni kutiaa...Kamalaa!!!Tai si otan sen halvemman vaihtoehdon ja meen ostaan itelleni oikein kunnon liivit jostai liivikaupasta. Jos sais si semmosen järkevän näkösen etumuksen ja si jos ne liivit just olis vaiks iha sopivan kokosetki!!!
Kaikille vaivasille iso :hug: toivotaan et vaivat helpottas!
Omaan massuun ei pahemmi mitää uutta. Mitä nyt väsyttää taas kamalasti mut eiköhän se tästä!
Elohiiri0608 ja juniori rv34+1 :heart:
 
Heippa kaikille!

Terkkuja saikulta, kyllä on ollut ihanaa vaan nukkua. Olen vetänyt sellaisia 12-tunnin yöunia ja vielä päikkärit siihen päälle. Mutta eipä ole p*keleetkään lentäneet ihan samaan malliin kuin tavallisesti. Ruokakaupassakin käynti oli tänään ihan kivaa (yleensä inhoan sitä kuin ruttoa, kun tavarat täytyy köyhien raahata käsissä kotiin).

Nukkumisesta, mä olen kans huomannut ihmeekseni välillä että olen posotellut puoli yötä samassa asennossa kuin mihin viime vessareissun jälkeen jäin. Sit aamulla herään aina kovaan pistävään kipuun vatsassa tai kyljissä, en osaa sanoa. Mies on sitä mieltä, että kipu tulee just siitä, että makaan niin pitkään samassa asennossa. Olenkin alkanut pyytää sitä "kääntämään" mua välillä öisin :D. Ei vaan toimi joka yö, koska mies tekee yötöitä.

Juhlista, meillä on tiedossa hyvän ystävän häät kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa, saa nähdä miten käy. Saman ystävän valmistujaiset jäivät välistä alkuraskauden huonovointisuuden takia... saa nähdä miten nyt käy. Ja minkä lainapeitteen sitä sitten vetää päälleensä... :kieh:

Tissiliiveistä, täällä kans odotellaan Carriwellin Comfort imetysliivejä saapuvaksi. Olisin tilannut imetysyökkäreitäkin, mutta olivat loppuneet. Mutta eiköhän nuo liivit ole tärkeämmät muutenkin.

Mammojen tapaamisesta pk-seudulla, tämä ilmoittautuisi innokkaana mukaan :wave:. Yhtään kaveria ei ole samassa tilanteessa, joten olisi tosi kiva tutustua ainakin osaan teistä ihan kasvokkainkin.

Voimia kaikille, joilla vaivoja (tai ovat saikulla) ja hyviä vointeja kaikille muille!

Siilura ja boy 30+6
 
Käytiin tänään neuvolassa ja sieltä laittoivat nyt lähetteen sairaalaan. Pikkainen nimittäin edelleen viistosti mahassa, pää alaspäin kylläkin, mut se pää tuolla mun kyljessä.. ja sillai se on viihtyny jo 6 viikkoa :/
Eli nyt sairaalaan näytille..

Muuten kaikki oli hyvin, vauva kuulemma tuntuu ihan hyvältä käteen eli kasvaa hyvin :heart:

24.7

rv 33+1
Paino: +438g/vko
Verenpaine: 114/74
Pissa: puhdas
Hemoglobiini: 109 ja rautakuurille
Sf-mitta: 32 että yläkäyrällä mennään taas
Tarjonta: viisto
Syke: 150
Liikkeet: ++
 
Voi että, kun tuli taas koirakuume, kun kävin kanssa ihastelemassa koiramamman koiruutta! Meiän kultsu jouduttiin lopettaan pääsiäisen jälkeen. On se vain outoa, kun koira ollut yli 12 vuotta ja nyt ei sitten yhtäkkiä olekaan.. No, jos saisi pitkitettyä koiruuden hankintaa ensi vuoden puolelle.
Huomenna sitten tulee täyteen rv 34. Kummallisesti se aika on mennyt, vaikkakin välillä tuntuu, ettei aika kulu millään. Nytkin, kun ollaan jo näin pitkällä, tuntuu, ettei se aika etene. Olen ihan varma, että tämä pikkukakkonen menee ylitse, kun tuo esikoinen syntyi jo rv:lla 38..
Onko teille muille tullut Kelasta tietoa? Kävin juuri taas katsomassa sivuilla, niin ei vieläkään mitään tietoa, vaikka ensi viikolla alkaa äippäloma ja hakemuskin on vastaanotettu 3.6. Kummallisen myöhään menee nuo tiedot :kieh:
 
Ensinnäkin Hilbertille kelan päätöksistä: sain oman päätökseni postissa viime viikolla ja 5vk meni paprujen sinne viemisestä. Soittelinkin sinne jo viime viikolla kun ei päätöksiä kuulunut ja sanoivat ettei vielä kannata hätäillä että nyt vaan on kovasti ruuhkaa. Aivan p*******ä sanon minä, raivostuttavaa kun joutuu elämään epätietosuudessa ja pelkäämään että minkälaiselle köyhäliston 'palkalle' ne pistää! Katjuskalle iso :hug: tähän liittyen, onneksi oma päätös oli juuri sitä luokkaa mitä osasin odottaakin.

Mua on alkanut vaivaamaan joku palstahiljaisuus.. joka päivä käyn innolla lukemassa kuulumisenne mutta tuntuu ettei itsellä ole mitään uutta ikinä ja sitä vaan kauheen malttamattomana odottelee että pääsis jo siirtymään siihen vauva-arkeen :heart:

Kovasti olitte imetysliiveistä puhelleet ja oon kyllä niitä kovasti kaupoissa hypistellyt mutta ajattelin jättää oston synnytyksen jälkeiseksi puuhaksi. prisma on tossa ihan naapurissa eli ne voi käydä sitten vaikka laitokselta tullessa nappaamassa matkaan... oon jotenkin niin kauheen epävarma tosta koosta kun varustusta löytyy nytkin jo ainakin DD-kuppiin niin vähän kauhistuttaa että mikä F kuppi on sitten maidonnoustua... riipputisseistä kärsin minäkin ja ikää huimat 22v :headwall: sukuvika kun suksi ei luista!

meillä on ollut vauhikasta menoa tää viikko. sunnuntaina oltiin 8h itäkeskus reissulla, tiistaina melkeen koko päivä ikea reissulla, keskiviikkona 7h korkeasaari reissulla ja tänään 6h hietsussa (rantsulla). Turvotus tuppas mukaan kuvaan jo viime viikolla ja ei oo oikeen jättäny hetkekskään rauhaan sen koommin... aika tajuttoman kivuliasta tuo turvotus on kun oikeen kunnolla pääsee valloilleen jaloissa ja silti pitäis eteenpäin vaan päästä!

Muuten vaivat on olleet aika vähissä mitä nyt tukala olo jatkuvasi ja yöt menee pyöriessa varsinkin uneen pääseminen on monen tunnin operaatio :headwall:

PK-seudun mammatreffeihin ilmottaudun minäkin ehdottomasti mukaan ja toiveen esitän ettei mentäis ravintolaan vaan vaikka sitten mielummin jonnekkin kahvilaan, ILMASTOITUUN sellaiseen :D Oon sen verran huonoruokainen etten viitsi ravintolaan lähteä kökkimään kun listalta ei kuitenkaan löydy mitään mikä uppoais...

On kyllä jo kovasti alkanut pyörimään mielessä lähenevä synnytys ja ens viikolla mennäänkin sinne tammisaareen tutustumiskäynnille. Johan tässä alkaa jo kovasti jännittämään että koska ne ensimmäiset vauvauutiset valtaa tänkin pinon! Hieno juttu on että ollaan jo kaikki päästy näin hyville viikoille eikä kukaan oo joutunut kauheen ennenaikasena jakautumaan.

Noh lopettelenpas romaanini ja jatkan taas joku toinen päivä!
Kovasti jaksamisia kaikille massukoille, sitä tarvitaan kun viikoksi eteenpäin on luvattu hellettä...
:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:


Tini+Pingu rv 34+1
(oikeastaan rv 34+2 kun meni yli puolen yön :D )
 
Tinii täälläkin riipparit jotka riipahti ton esikoisen myötä vielä enemmän, nyt onkin pitäneet muotonsa suht. samana, pikkusen vaan huvittaa kans kun ikää kuitenkin vasta 24v.
no, onneks kunnollisilla liiveillä näistäkin patalapuista saa edes jonkinmoiset.
tsemppiä turvotuksien kans, ite en oo niistä joutunut kärsimään, ilmeisesti en oo sitä tyyppiä kun kuitenkin kans koko päivien reissuja ollaan tehty eikä mitään oo tullut.
Katjuska :hug: :hug: Saatko vaan sen minimin?Mäkin aluks luulin saavani vaan sen mutta onneks sainkin saman mitä pojasta ja sitä ennen olinkin töissä joten mulla sit taas tulot nousee kun pääsen kotihoidontuelta pois.
Mites, saatko jotain rahaa muista lapsista?paitti tietty lapslisät.
mulle ei oo siitä tullut vielä mitään päätöstä että maksavatko pojasta jotain, ja jääkö hoitolisää maksettavaks, mut en oikein usko.Ainakin oon ottanu jo sen asenteen etten saa mitään niin enpä sitte pety.
äippäskä hassua, meillä kans kaveri koko raskauden ajan ollut pää sivulla tai istuvassa asennossa eikä mihinkään jatkotoimenpiteisiin oo ryhdytty, eikä mua mihkään lähetetty.toki sitten rv 36 synnytystapa-arviossa varmaan sitä katotaan että tarviiko koittaa kääntää vai mitä tehhään.Mut siis hyvä että pääset, mua ainakin tää tilanne rassaa kun kaveri on mahassa ihan miten sattuu.
Koiramamma komee haukku teillä!
sit omaa napaa sen verran et oli kyllä hankala nukahtaa eilen kun oli niin kuuma!päivällä ei kuumuus haitannut,mut illaks olis saanut kylmetä :D ei vaiskaan, mukavaahan se on että aurinko paistaa.Ja onneks on tuo tuuletin!
ukko lähtee kohtapuoliin viikonlopuks ryyppy/pelireissulle joten saadaankin pojan kans olla ihan kahestaan..huomenna tosin luvattiin mennä papalle kun pappa täyttää uima-altaan ja laittaa saunan päälle.
Harmittaa kun kaikki uimapaikat on nii kaukana ettei kävellen pääse, täytyy toivoa että sit vielä ens viikollakin jatkuis uimasäät!
Nyt pusutteleen ukkoa, muistakaahan nesteytyä hyvin!

d. ja pipana 34+3
 
Huomenta :) Joskos vähän positiivisempana tänään aloittais päivän :whistle: On siihen syykin. Eilen illalla pistin viel rattaat tilaukseen ne Carenan double swingit ja siihen tilasin sen kopan kans. Nää mua on alusta asti kuitenkin miellyttänyt just siitä syystä, että saan vauvan itseeni päin ja poika saa katsoa eteenpäin ja näin ei sitten pääsee vauvaa häiriköimään. :D Nyt sitte niitä ootellessa, että pääsee sit testaamaan. :p

Daydreams vastaampa heti tuohon raha-asiaan kun kysyit, että joo sen ihanan suuren minimin saan (jonka kyllä tiesinkin saavani), joka on viel minimi työttömyyskorvaustakin pienempi. :kieh: Pojasta saan huimat 57 ? hoitolisää :saint: ja siihen sitte kahesta lapsesta lapsilisä. (esikon lapsilisä menee isälle)
Ja takaisinperintää tiedossa keväältä, kun kelassa olivat ite laskeneet väärin viimeks :kieh: Nytkin ne kyllä sai ukolle laskettua ihan ihme tulot,jotka ei oo realistisia ollenkaan,kun lisiä tulee satunnaisesti :/ Jeps...mutta se siitä. Pitää pärjätä sillä mitä annetaan B)

Koiramamman koiruus oli kyllä suloisen näköinen kaveri :heart:

Siiluralle pitää olla vähän kade,kun noin hyvin siellä nukutaan :D Ja tosiaan itse kans huomannut, että jos pitkään on samassa asennossa, niin tuntuu kipua.

Äippäskä Toivotaan nyt, että se pikku kaveri siellä viel kääntyis ja hyvähän se on, että ultraan pääset. =)

Tinii on sitte oikein vauhdissa ollut... Mä oisin ollut jo raato puolessa välissä tota viikkoa :LOL:

jahas...se ois vaipanvaihtoa tiedossa taas :wave:

Katjuska ja Vilpertti 33+1 :heart:
 
Huomenia!

Pirteänä herätty jo seiskan pintaan näin loman kunniaksi :D Tämäkin ehkä kivempi vaihtoehto kuin toi aamuyöstä parin tunnin valvominen..

Kelan kanssa painiville :hug:
Itsellä tuo ihanuus vielä edessä. Odottelen, et palkkatoimistosta ilmoittavat äippälomaa 6 kk edeltävät tulot ja sitten tulee tuomio... |O

Koiramamman kanssa sama ikuisuus-projekti, eli valokuvat. Oon asettanut itselleni dead-linen, et viime kesän hääkuvat pitää olla albumissa kuukauden sisällä. On sentään teetettynä, mut albumi vielä puuttuu ja tietty se järkkääminen ja liimaaminen. Itseni tuntien, jos en niitä nyt laita, niin löydän ne samasta laatikosta vielä 20-vuotishääpäivänäkin :LOL:

Puutumisesta
ei ollut mitään tietoakaan, kunnes olin lukenut, että täällä puudutaan! |O Uskomatonta, mutta totta. Parina yönä herännyt käsien puutumiseen. Taidan kans koko painolla rötköttää kyljelläni käsien päällä.. :whistle:

Joku muukin on ollut kodin hengettärenä keittiössä touhuamassa :heart: Tänään olis ohjelmassa kakkupohjan teko ja täyttö veljentytön huomisille 10-vuotissynttäreille, mustaherukat odottavat pihassa poimimistaan ja keittämistä mehuks, raparperia on jo litratolkulla pakkasessa ja loput menee myös mehuksi jne. Ja oikeesti, en ole koskaan ennen edes NÄHNYT kun mehua tehdään! :D Näin sitä hurahtaa :ashamed: Keittiö-hommat ei toki ole vieraita, mut tosiaan toi säilöntäpuoli on aukko sivistyksessä.

Omassa mahassa ei mitään uutta. Eilen oli aikamoista pingotusta, kun oli kaks päivää shoppailua takana ja vielä siihen kevyt iltakävely päälle. Liika on vaan liikaa. :headwall: Piipahdin parin tunnin kierroksella eilen Ikeassa tulevan kummitädin kanssa eikä käteen tarttunut kuin yksi pieni peitto! :attn: Toki mulla ei ole sinne kuin puolen tunnin ajomatka, eli voin vierailla ko. mestassa useamminkin, mikä onkin se pelottava kohta :LOL: Lastenhuone on nimittäin vielä sisustamatta ja nyt polttelee kyllä tosissaan sen suhteen! Pesänrakennusviettiä puskee päälle oikein urakalla. :saint:

Imetysliiveistä ja tisseistä sen verran, et oma järkytys oli aikamoinen odotusajan alussa, kun liiviliikkeestä toivat sovitettavaksi G- ja H-kupin liivejä, jotka sit olivat ne sopivat! Että se siitä terhakkuudesta :LOL: Tuntuu, että on pelkkää tissiä koko muija. Meijeri vaan toimintaan. :LOL: Mut tätä se kai sitten on...

Nyt aurinkoista ja leppoisaa viikonvaihdetta kaikille massukoille. Ottakaahan rauhallisesti! :hug:

Zucchero 32+3
 
snodgrass
Huomenta!

Olipas mukava ilta eilen! Esikko lähti ensin yökylään ja sen jälkeen meillä olikin kiihkeitä hetkiä kammarin puolella.. B) Erityisen mukavaa oli se, että kun meillä yleensä minä olen ehkä enemmän se aloitteentekijä, niin nyt se oli mies joka halus uida liiveihin :heart: Mutta kaikesta pitää maksaa - kun sen jälkeen lähdettiin leffaan, niin kyllä oli paikat kipeet. Mulla oli joskus aikaisemminkin niin, että lemmiskelyn jälkeen joku iskiashermo ärsyyntyy ja molempia reisiä alas säteilee viiltävä kipu. Onneksi se ei istuessa tunnu, joten leffasta pystyi kyllä nauttimaan =) Mamma mia oli kyllä mukavan viihdyttävä hömppä.

Vielä neuvolakuulumiset:
Pissa puhdas
Verenpaine 110/74
sf 31
painoa lisää n. 1000g/vk :eek: juuri kuten pelkäsinkin
hemppaa ei otettu taaskaan
Meilläkin oli kesäsijainen, mutta oli onneksi sellainen varman ja päättäväisen oloinen niin meni ihan mukavasti. Käski pitää vähän kirjaa niistä rytmihäiriöistä, kun vajaan parin viikon päästä on nlalääkäri, niin voi sitte katsoa pitääkö asialle tehdä jotain. Olisi tämä nytkin lähettänyt ekg:lle jos olisin halunnut, mutta en nyt sitten vielä halunnut. Katsotaan.

Katjuskalle :hug: ei oo kiva joutua noita rahajuttuja murehtiin. Se minimiäitiysraha on kyllä tosiaan ihan liian pieni! |O No, juuri tänään Katainen lupasi aamulehdessä, et sitä korotetaan 160e kuussa. Saas nähdä...

Tinii vitsit mikä tahti! Mä olisin kyllä kans jo kuollut puoleen väliin viikkoa... Ei vanhan kunto kestä :D

Riikka mulla on kanssa pari h&m imetyspaitaa - kunhan vaan löydän ne jostain kellarista. Oon tässä kavereilla katsellut ko. lafkan uudempia imetyspaitoja, enkä tykkää siitä mallista, kun se väliosa ei tunnu menevän piiloon, vaan jää sillain hassusti hörpsöttämään että liivit melkein vilkkuu välistä.

Siilura onpas ihanaa et saat nyt huilata kunnolla! Raskaudesta nauttiminenkin onnistuu paremmin kun ei tartte mennä voimien äärirajoilla. =)

äippäskä hyvä et pikkuisen asentoa nyt seurataan. Toivottavasti hän ymmärtäisi vielä kääntyä :)

Jahas, nyt pitää mennä taas pakkaamaan. Lähdetään tällä kertaa miehen porukoitten mökille viikonlopuksi. Kyllä sitä reissailua näköjään meilläkin tulee ihan kiitettävästi. Voimia kaikille kuumuuteen! Onneksi jätski auttaa... ;)

snodgrass ja neponen 34+1
 
Hei pitkästä aikaa.

Mahtaakohan kukaan edes muistaa enää mua. Oli pitkä jakso, kun en ehtinyt & jaksanut koneelle olleenkaan ja nyt taas kuukauden päivät lukenut teidän ihania juttuja joka päivä ja todennut eläväni suurimman osan kanssa ihan samoja vaiheita läpi. Ihanaa vertaistukea. Itse en oikein silti ole osannut kirjoittaa. Jos nyt saisi vähän jotain aikaiseksi.

Synnytysunista olette puhuneet. Mulla ei semmosia vielä ole ollut ja muutenkin tuntuu jotenkin kauhean kaukaiselta asia. Tosin pelkoja on vähän ruvennut muodostumaan, mutta onneksi pääsen Tyksiin vielä synnytystapa-arvioon, joten suht varmat koko tiedot ja muut pitäis varmistua siinä viikon 37 tietämillä. Eli ihan pian. Jaiks.

Imetysliivejä mulla on parit viime raskaudesta, niillä meinaan alkuun pärjätä ja ostan lisää sitten jos on tarve. Ne liivit on ihan H&M mallistoa ja oon ollut niihin ihan tyytyväinen. Mä kuulun siihen kadonneeseen pienirintaisten joukkoon, jonka kuppi on normaalisti A. Tosin nyt elellään kokoa C ja tiedän, että ekan kuukauden on sitten kokoa D. Aika iso muutos mulle, joka en ole tottunut tohon etupainoon.

Juhlavaatteista. Me ollaan huomenna (JEEEE) menossa hyvän ystäväpariskunnan häihin ja mulla on pitkään stressi, että mitä ihmettä pistän päälle. Aloitin jo ompelemaankin, mutta hermot ei illalla enää kestäneet, kun piti väsyneenä töiden jälkeen ommella. Soittelin sitten Turun kaikki mahdolliset liikkeet läpi ja kysyin, että mitä on vielä tarjolla ja menin OZ babyyn, kun siellä tuntui olevan eniten. Kävi vielä sitten niin hyvin, että 70? kietasumekon löysin sieltä alennusmyynnistä ja kassalla myyjä vielä sanoi, että tää on muuten myös imetysmekko. Eli vaikka alunperin ajattelin, että en viitsi yhtä päviää varten niin paljon satsata, niin nyt on tosi tyytyväinen olo. Yritin miehellekin selittää etukäteen, että ei ole kiva, jos on iso ja valasmainen olo, jalat turpoaa ja sit on vielä ei-omantyyliset-vaatteet päällä. Meillä on vielä tulossa myös ainakin yhdet hautajaiset ja yhdet valmistujaiset, joten voin sen saman mekon pistää sinnekin. Ja oli kuitenkin ihan ns. perusmekko, joten ei ole liian juhlava arkeenkaan. Ai miten niin harrastan itsesuggerointia?? Pakkohan se jotenkin on perustella itselleen... :LOL: :LOL: :LOL:

Tsemppiä Kelan kanssa takkuileville. Mäkin saan todella pienen rahan, mutta onneksi edes vähän isomman kuin minimin. Tosin täytyy myöntää, että kummatkin lasten syntymisajankohdat on vähän rahojenkin mukaan toivottu saavan alulle ja onneksi napapsi nopeasti.

Täällä myös yöt kovin katkonaisia. Vessassa juoksen yhtenään ja kyljen kääntäminen on työn ja tuskan takaana. Meidän sänky on tosi huono, joten silläkin on varmaan oma vaikutuksensa. Eilen aamulla heräsin viiltävään selkäkipuun kolmelta yöllä (selkä ei ole muuten kenkkuillut) ja olin sitten aamun hereillä sängyssä.. Jossain vaiheessa alkoi sitten panadol ja lämmin kaurapussi vaikuttamaan, mutta edelleenkin on selkä arka. Tänään kuitenkin töissä, eilen makasinkin koko päivän vaan sängyssä. Nyt on onneksi niin hiljainen viikko töissä, että uskalsin tänne tulla...

Mä en ole edelleenkään tehnyt mitään valmiiksi vauvaa varten. No töitä on vielä kaksi viikkoa, joten sen jälkeen jos sais edes kotiintulovaatteet jostain kaivettua ja pestyä. Mansikat on onneksi pakastimessa, vadelmat tilattu sukulaiselta ja anopille esitetty toive sienistä ja mustikoista. Tänä kesänä en taida saada mehua ollenkaan, mutta ehkä sitä sitten pärjää ilman.

No juu, nyt takaisin hommiin. Oikein ihanaa kesän jatkoa ja masunkasvatusta kaikille! Esikkoa odottaessa meidän ketjussa oli tässä vaiheessa jo ainakin 2 vauvaa... kukakohan meistä jakaantuu ensimmäisenä, ei ole kaukana sekään hetki!

-Kaiza80 ja masuasukki 32+6-
 
Heippa Kaikille!
Eksyin tänne palstalle lukemaan teitä. Ihana oli lukea odotusjuttuja, mun vauva syntyi toukokuussa ja elämä on suloista vauvatuoksuista arkea. Synnytyksestä sen verran kaikille, että pelätä ei tarvii, mua pelotti kun vauva oli viistottain loppumetreille asti ja h-hetkelläkin oli aikas ylhäällä. Kaikki meni hyvin ja täytyy sanoa että mieletön hätävalmius on olemassa kaiken aikaa. Varmasti voitte luottaa kätilöön ja hoitavaan lääkäriin, yhtään turhia riskejä ne ei ota. Mulla oli kans rannekipuilua ja oli kuukauden verran synnytyksen jälkeenkin, se menee ohi mitä todennäköisimmin, johtuu hormonitoiminnasta. Voikaahan hyvin helteestä huolimatta! :heart:
 

Yhteistyössä