***SYYSMASSUKAT 2008 heinäkuun helteissä***

Mulla on kauhia ahdistus ollu jo monta päivää.. Taas valitusta ja oma napa lähinnä.. Siis se ahdistus sen takia kun koko ajan on kuuma ja hiki valuu. Edes yöllä ei helpota vaikka ikkuna auki nukutaan ja peittoa ei oo päällä niin parin tunnin päästä herää ihan nihkeänä. Sen takia sitte saan juosta yön juomassa ja vessassa. Viime yönäkin tunnin valvoin tuon kuumuuden takia. Ja sitten hyvää asentoa on niin hemmetin vaikea löytää. Kylkeä kääntää niin ei tuo lantio tottele mukana tai siis tottelee, mutta hirvittävän tuskan saattelemana.

Ens yö tulee olemaan varmasti mukava, mutta siitä kyllä saan syyttää ihan itseäni. Tämä päivä on ajettu puita anoppilaan pienittäväksi ja siitä sitten pitää jossain vaiheessa vielä kotiin ajaa niitä.

Huomenna sitten ois taas lääkärineuvola. Juoksen siellä kyllä yhtenään, ne varmaan tykkää musta niin paljon.. ;) Siis huomenna viimenen saikkupäivä ja ihan sen takia joudun sinne menemään, että voi sitten loppuajaksi sen todistuksen kirjottaa.

Palailemme huomenna asiaan.. Nyt sauna kutsuu (ei siis oo vielä riittävän kuuma )....

Ninetsu 31+3
 
snodgrass
Täällä pitkästä aikaa! Oltiin tosiaan viikko mökillä saaressa, ja eilen illalla kotiuduttiin. Oli siellä kyllä taas mukavaa, mutta oli kiva tulla kotiinkin. (Tosin huomenna startataan aamulla ajoissa Naantaliin Muumimaailmaan B) )

Paljon olitte kaikenlaista ehtinyt tällä välin jutella. Vähän jälkijunassakin koitan jotain kommentoida.

tarvikkeista Aion ehdottomasti hommata imetysliivit jo sairaalaan, mulla oli muistaakseni viimeks niin et ostin yhdet joissa oli kasvunvaraa ja yhdet jotka oli sitä loppuraskauden kokoa. Molemmat oikeastaan toimi hyvin koko imetysajan. Tuteista olitte puhuneet, TAYSissa sai kyllä vauva aika hanakasti ihan talon puolesta tutin, ei tullut silloin mieleenkään ite viedä tuttia sairaalaan. Meillä vaan ei tuo neiti sitä sitte huolinut, joten eipä saatu siitä apu-lohduttajaa.

imetyksestä lieneekö hormonit hämärtäneet muistikuvat, mutta en muista et ne hoitajat olis käyny kiinni ... =) No, ehkä en muista koska en varmaan kokis sitä hirmu järkyttävänä. Muuten kyllä sain ihan sanallista ohjausta, ja auttoi ne sen vauvan parempaan asentoon. Olen kai suht estoton tapaus muutenkin, olen imettänyt niin ostoskeskuksessa kuin kirkossakin... :saint: Ja ainahan voi heittää harson tai huivin siihen olalle niin et vauva jää kuin majaan, se auttaaa myöhemmin häntä keskittymään syömiseen jos ympäristö on kovin kiinnostava.

Katjuska kurjia noi krampit!!! Magnesiumin kai pitäis auttaa...

koiramamma onnittelut julkimoperheeseen! :D

Dior :hug: pelkoihin, toivottavasti niihin löytyy jotain apua. Hauskaa kun olit saanut hyvän paketin niitä pieniä vaatteita!

Dicentra huima toi tämänhetkinen painoarvio! Mutta onneksi nyt tilannetta ainakin seurataan. Ja olen kyllä kuullut monta juttua, jossa painoarvio on mennyt kilonkin verran pieleen, joten tervettä epäilyä vaan mukaan jottei paniikki iske.

nukkuminen tosiaan hankaloituu kaiken aikaa. Nykyään on pakko pitää tyynyä jalkojen välissä tai muuten on lonkat kamalan kipeänä aamulla. Sitten sitä hiukan herääkin melkein joka kerta kun kääntää kylkeä. Mut ihme juttu: mun ei tarvi välttämättä käydä yöllä vessassa kertaakaan! Ja kuitenkin mielestäni yritän juodakin päivän mittaan eikä turvotusta ole paljon mitään vielä. No, onhan ne unet lyhyetkin välillä, puolesta yöstä seiskaan, mutta silti. Neponen kai ystävällisesti karttaa mun rakkoa.. :D

Mutta sen verran omaa valitusta vielä, että olen saanut riesakseni rytmihäiriöt oikein kunnolla. Niitä oli stressioireina jo ennen esikoista ja sit esikoista odottaessa. Tässäkin raskaudessa niitä on aina välillä ollut hiukan, mutta harmittomiahan niiden pitäis olla joten en ole niistä välittänyt. Perjantaina kuitenkin siellä mökillä mulla tuli niitä vähän väliä koko päivän! :/ Illalla olin jo ihan poikki ja ärsyyntynyt, kun se olo niin ikävä sit kun niitä tulee. Sunnuntaiaamuna niitä alkoi taas tulla, mutta loppuivat onneksi kun olin hissuksiin. Eilen taas koko illan sain niitä, kun olin saanut kassit purettua ja koneellisen pyykkiä pyörimään.
Perjantaina on neuvola, täytyy siellä sit valittaa. Eihän se haittaa jos niitä hiukan tulee, mutta jos niitä on pidempään, niin se vie kaikki mehut, ei jaksa tehdä mitään.

Mutta muuten kaikki hyvin =)

Toivotaan et ne helteet todellakin tulis huomenna! Antakee masun kasvaa :)
snodgrass ja neponen 33+5
 
Iltaa kaikille.

Onhan pitänyt kiirettä. Nettiinkään ei ole ehtinyt.

Imetysliiveistä:
Esikon kanssa hommasin kahdet Anitan imetysliivit, 75 F kokoa. Ekat jo ennen synnytystä ja tokat heti synnytyksen jälkeen. Stokkalta. Ja olivat hyvät. Vuoden selvisikin niillä kaksilla liiveillä. Tokan odotuksen aikana hommasin Triumphin imetysliivit ja ne on vähän huonomman tuntuiset. Parhaat liivit tällä hetkellä päällä on kyllä noi vanhat imetysliivit. Vaikka hinta oli niillä alunperin kallis niin en valita yhtään. Niin hyvät ovat päällä. Pieni ympärys ja iso kirjain on vaikea yhdistelmä löytää.

Painoarviosta:
Tänään oli lääkäri ja pikkusiskon painoarvio oli 2,6 kg!! SF mitta on kans huidellut ihan omia lukujaan, pari viikkoa sitten oli sen 32 cm. Koska painoarvio on noinkin suuri, pistetään mut sokerirasitukseen. Lääkäri sanoi, että luultavasti syy on geneettinen (olen 175 cm, miehen äiti oli kans 170 cm pitkä ja syntynyt ennen sotia) mutta haluavat varmistaa ettei lapsi saa sitten syntymän jälkeen ongelmia .. Noh.. Olen yrittänyt saada jokaisen gramman mikä mahdollista jotta jos pikkusisko syntyy ennenaikaisesti olisi hän mahdollisimman suuri. Esikko kun oli ihan normaalin kokoinen viikkoihinsa nähden niin nyt näin yläkäyrillä menevä lapsi on yllätys. Toisaalta pitää sanoa, että esikko on ainoa tuntemamme pikkukeskonen, joka on nollakäyrillä pituuden ja painon suhteen vaikka siis geneettisesti pituuden pitäisi olla paljonkin plussakäyrällä. Olisikohan tuota omaa painoa kertynyt peräti 8 kg lisää raskauden aikana ja normaalimitoista lähdettiin liikkeelle, vaikka oli muutama kilo enemmän lähtöpainoa kuin esikon kanssa.
Lääkäri totesi, että 45 cm vaatteet voidaan jättää nukenvaatteiksi ja suosiolla aletaan katsoa ensimmäisiksi vaatteiksi niitä 50 ja 55 cm vaatteita. Harmi, että ne ovat korkealla varastoituna ja jollain keinolla ne pitäisi saada esille. Jos muutamalla vaatekerralla selviäis ekat viikot synnytyksen jälkeen niin sitten olis ehkä aikaa etsiä niitä vaatteita.

Palelusta ja kuumasta:
Periaatteessa on koko ajan kamalan kylmä. Kelit kun on mitä on. Harmittaa, ettei oikein taivu laittamaan sukkia jalkaan ja siksi jalat palelee koko ajan. Ja sääret ja kädet. Mutta sitten kun tulee suppareita niin sitten alkaa hiki virrata, henki salpautuu ja näkökyky menee, hiestä onneksi. Jos se menisi kivusta niin olisi kiire. Tänään oli vain sormelle auki tuo kohdunkanava, mutta pituutta sille oli tullut lisää!! Estolääkitykset jatkuu vielä 3 viikkoa, joten voipi olla että tässä pinossa olisi joku toinen ensimmäisenä poksahtamassa!!
Pikkusisko oli vielä perätilassa ja 3 viikon kuluttua on synnytystapa-arvio. Uskomatonta, että niin pitkälle voitais päästä. Luultavasti se terkkari, joka tunnusteli raivotarjontaa tunsi jonkun vatsanahkaa paksuntaneen vanhan pistosjäljen jalkana.

Olikohan tässä nyt kommentteja? Varmaan oli jotain tärkeää, johon unohti sanoa jotain. Noh.

Hexa ja pikkusisko, 33+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninnipo77:
Tulipas synnytettyä aamuyöllä.....UNESSA.... :LOL: :LOL:
Ninnipo ja :heart: masukki tasan 33 :heart:

Mäkin synnytin viime yönä... Unessa...
Synty 4vkoa etuajassa, paino 2800g ja oli TYTTÖ.
(siis meille on sanottu että tulee poika ja 4dssä nähtii kaverin vehkeet et poika on) ni mä olin aivan sokissa et ei se voi olla tyttö ku mun tyttöjen vaatteet on varastossa et ei se voi lähtee sinisissä vaatteissa kotiin...
:LOL:

nawi ja hengensalpaaja 31+5
 
Koiramammalle täältä kans perheenne julkimolle onnittelut :D Pidä huoli, että kaverilla pysyy tassut maassa ;)

Dior Ihan selkeet jätskinpuutos oireethan nuo :whistle: No mutta toivottavasti ei vaivaks asti jää mokoma :)

Ihana uni Ninnipolla Kyllähän siinä säikähtää, kun on huhkinut jo pienen pihalle eikä sit mistään löydä kuitenkaan :D

Nyyttimyy Taitaa juu joka neuvolassa olla nyt noita sijaisia aika lailla. Mulla oli kans nyt maanantaina sijainen ja ei se ihan niin sutjakkaasti mennyt kuin omalta terkalta, mutta hommat kuitenkin hoiti ihan hyvin onneks. :) Harmi kun sinun kohdalla ei niin käynyt :|

R iikka Mä oon kans huomannu, että ei tää elo tän masun kaa aina helppoo oo. Tänäänkin pariin otteeseen oon koittanu mennä vähän ahtaammasta välistä ja vetäny mahaa sisään, mutta eihän se siitä oo kasaan menny. :LOL: Vanhasta tottumuksesta kuitenkin tulee tuota mahan sisäänvetämistäkin kokeiltua :whistle:

Ninetsu Sun yö kuulosti samalta kun mun... siis just toi nihkeys ja kuumuus samaan tapaan jää lantio jonnekin perään kun yrittää kääntyä. :kieh: Tuuletin on meillä ollut käytössä oikein kuumina öinä. Siitä on kyllä apua ollut.
Päivällä kans iskee usein tuollainen tuskainen ja nihkeä olo :x
Joten sympatiaa vaan sinne lähettelen :hug:

Snodgrass Ompas tylsän kuuloisia nuo sun rytmihäiriöt :/ Kannattaa tosiaan ottaa neuvolassa puheeks, jos tuollaisena nyt jatkuvasti jatkuu :hug:

Kai sitä nukkumaankin pitäis taas mennä kun haukotuttaakin jo. Vilpertti tosin aloitti just omat jaminsa tuolla masussa :D
 
Ihania kyllä noi teidän synnytysunet :heart: :LOL: Itse en oo viel kertaakaan tällä erää moisia unia nähnyt. No viel täs ehtii. :D

Hexan pikkuinen onkin sitte melkein jo sen kokoinen kuin meidän poika syntyessään :whistle: Toivotaan nyt ettei sokerirasituksesta mittään löydy ja tosi mahtavaa kun pikkusisko siellä masussa on jaksanut pysyä :heart:
 
Kiitos onnitteluista sektiopäätöksen johdosta :flower: Sen jälkeen onkin ollut tosi iloinen olo, ei siksi että ihan täpinöissäni sektiota odottelisin, mutta kuitenkin jotenkin selvempää. Ainut huoli vaan et jos käynnistyy aiemmin, please älä käynnisty, ettei tarvis mennä päivystysleikkaukseen...mulla oli siis se vaikea keskiraskaus ja six ennenaikaisuusriskiä ym. yhä.

4.8. on mulla tutustuminen sektioon ja osastoon 6 KOS:ssa.

Kaikenlaista kremppaa tuntu ihmisillä olevan, nukkuessa tyyny jalkojen välissä auttaa minuakin ja vaihdoin pehmeän joustinpatjaan kovaan futoniin, se auttanut selkä-lantiokivuissa kanssa. Joitakin tuntui hikoiluttavan yöllä - mulla päinvastoin niin kylmä, että hankin lisäpatterin kun taloyhtiöistä lämmöt pois kesällä, no keskiviikosta alkaen pitäs alkaa helteet, jos sit lämpiäis munkin asunto.

Imetysrintsikat hankin KappAhlista 12 eurolla, en tiä onko hyvät, otin semmoset jotka suurin piirtein nyt on hyvät. Multa ei maitoa ole vielä herunut, en tiä sit sopiiko vai ei...

Kävin eilen taas KOS:ssa sairaalalekurilla, RV 32+0, painoarvio 2060g eli ihan keskikäyrällä, sf-mitta vastais isompaa, se on yläkäyrällä eli ei kai siihen kauheesti kannata luottaa, kuten joku sanokin. Kaikki veri,- maksa- ja sokeri ym. arvot oli ok, huh onneks niin nyt se raskausmyrkytysepäily poistu ainakin toistaseksi. Neuvola olis perjantaina ja sit taas sairaalalekuria RV 34 ja RV 36. Nyt sitä lääkäriä siis tuntuu olevan ihan koko ajan tarjolla, kun en ite enää ole kovin huolissani vauvan tai itseni tilasta... hmm vähän outoa, kun sillon kun asiat oli todella huonosti, piti niin kovaa taistella et sinne olis päässy.

Lisää myöhemmin uusin silmin ;)
 
huomenta!
poika heräs jo viideltä..tässä sitä ollaan teetä lipitetty että simmut pysyisi auki.pikkasen liian aikainen herätys,kun yötkin menee varmaan muutaman tunnin pätkissä :/
on kans niin hemputin kuuma ja hikoiluttaa ja hyvää ASENTOA ei sitten millään löydy ja jos löytyy niin eiköhän sitten seuraavaksi ole pissahätä :D

linea negraa mulla ei ole tullut.esikoisen kans tuli mutta kakkosta ootellessa ei tullu..joten saattaapi varmaan olla,että poika tulossa(olen nähnyt kerran untakin,että pojan synnytin)mutta muuten olen ollut melko varma,että tyttö olisi tulossa,kun raskaus on niin samanlainen esikoista ootellessa =)

kaikki perushankinnat olen jo tehnyt.vaatteita ei paljoa ole,mutten usko että nnitä sen kummoisesti tarvii,kun aina aikaisemminkin jäi niin paljon käyttämättä!

täytyypi puuroa lähteä keittämään!mulla on kamala himo tullu elovena puuroon ja mustikka keittoon jota minun on pakko saada joka aamu :whistle: onkohan siitä haittaa jos mustikkaa vetää niin paljon???

pehmis 31+jotain..
 
Huomenta!
Tehän ootte taas ahkeraan kirjotellut, sen siitä saa kun pari päivää kattelee muualle :D
Ikea reissu meni hyvin, tosin edellisyön poika ramppas pystyssä tunnin välein ja ite oksentelin koko yön joten yöunet ennen reissuun lähtöä jäi huimaan 2 tuntiin.No, shoppailu piristi onneks:D luultiin että poika nyt nukkuis hyvin kun meni nii harakoille edellisyö, mut eikö mitä, 5.30 se taas tuli häiriköimään.Ja mulla alapää niiiin jumissa!!!Oli ilmeisesti liikaa kävelyä kun käytiin Ikean lisäks vielä Myllyssä ja kotona ruokakaupassa.
Mut katjuska enpähän ainakaan siellä pamahtanut :D
hille78 mullakin oli kauheesti pahoja unia pari viikkoa takaperin mutta meni ohi.ja mä kyllä näen muutenkin usein painajaisia kun oon semmonen etten tunteitani muuten käsittele niin ne jotenkin purkautuu unissa...Toivottavasti helpottaa sinulla!
Juhlistakin olitte puhunu, meillä tosiaan tiedossa vielä häät 30.8, ja mullahan tosiaan LA 2.9...saa nähä jääkö häät välistä.Vaatteet löytyy kyllä kun oon ostanut muita juhliakin aatellen, esikoista oottaessa mentiin ukon kans kihloihin ja sillon hommasin hameen joka mahtuu nytkin, sen verran venyy.ja onhan sitä muutakin juhlavampaakin vaatetta tullut osteltua... :whistle: Mulla onneks tuo maha ei niin suuri oo, omat vaatteet mahtuu suurimmaks osaks edelleen.Mut en tiiä jaksaako sitä sit enää mennä mihkä juhliin, tai ties vaikka olis jo synnyttämässä B) taitaa olla vaan toiveajattelua!
Zucchero mäkin tilasin netistä noi mun imetysliivit, ja sit liikkeestä hain vielä kahet, 3kpl siis yhteensä ja niillä pärjäsin hyvin.Imetin 10kk ja loppuajasta en kyllä enää imetysliivejä pitänyt kun öisin, tavallisiakin saa sen verran hyvin siirrettyä pois tieltä.Ja oon kans ihan yhtä "estoton" kun snodgrass et imetin kyllä juur siellä missä olinkin.tai no, en kyllä ruokapöydässä ruvennut, enkä ravintoloissa.
aatumarialle tsemppiä liikkeiden laskentaan!
yöunien kanssa moni taistelee, täällä sama homma.asentoja ei löydy, pissalla täytyy käydä vähintään 3 kertaa, ja sit vielä tuo närästys päälle :kieh: meillä kans tuo katjuskan mainitsema tuuletin on pelastanut suurimmilta hikoiluilta, tosin edellisyönä sekään ei auttanut kun tuskanhiki oli niin kaamea kun oksentelin tosiaan koko ajan, maha kramppas ja supisteli ja sit alkokin kaamee tyhjennys toisestakin päästä...on tää raskausaika vaa nii ihanaa :LOL:
Tsemppiä kaikille :hug:
Katti-76 mulla esikoista oottaessa kasvoi rinnat 2 kuppikokoa, sit vielä yhden kun maito oikein kunnolla nousi, mutta laski pian takaisin, joten liivit oli siis 2 kuppikokoa suuremmat kuin ennen odotusta.Siihen sitten jäivätkin, tyhjenivät vaan ajokoiran korviksi.
Nyt ei rinnat ookaan kasvanut lainkaan, eipä tosin harmita yhtään.mahtuupahan ainaki samat liivit :D
Mä kyllä sillon viimeks tykkäsin niistä valmennuksista, en tiiä oliko niistä hyötyä mutta mukavia ne oli.
äippäskä tsemppiä rempan keskelle, rauhassa vaan!ei se maailma kaadu vaikka kaikki ei ihan valmiiks ehtiskään. :hug:
koiramamma onnittelut julkkikselle! täytyykin vilasta lehtee kun meen porukoille, niille se tulee edelleen kun mulle se tilattiin joskus 10v sitten.
Dior meillä oli kans 4 kertaa vanhempainvalmennusta, yks kerta käsitteli parisuhdetta, toinen isyyttä, kolmas synnytystä ja neljäs arkea lapsen syntymän jälkeen.Sit oli se jokasen itse itselleen järjestämä synnäriin tutustuminen jonne mä en kyllä mennyt.
Kävi niinkin hassusti että terkkari laittoi pojan syntymän jälkeen mut ja miehen pitämään tuon "arkea lapsen syntymän jälkeen" valmennuksen, siellä kun on tapana että joku pariskunta tulee lapsensa kanssa kertomaan synnytyksestä ja arjesta ylipäätään.Siellä minä sitten höpötin pari tuntia, tuskin kovasti valmentautuivat :D
snodgrass kurjilta kuulostaa nuo rytmihäiriöt, toivotaan että helpottaa :hug:
neuvolakäyntejä teillä muilla tuntuu olevan koko ajan!mulla oli rv 30 ja seuraava vasta rv 35...sit synnytystapa-arvio rv 36 ja sen jälkeen EHKÄ vielä yks neuvola jos ei ehi syntymään ennen sitä.Hö, määki haluuun!oikeesti haluisin kyllä vaan siks ettei meillä oo vaakaa ja mä haluisin tietää onko mun herkuttelu kostautunut... :ashamed: sekin kummastuttaa että vaikka kohdunkaulaa jäljellä vaan 1,5cm ja paikat pehmeet niin silti ei oo mitään kontrolleja, jotenkin luulin et sit olis useemmin.No huomaahan sen sitten jos se sieltä meinaa ruveta syntymään!
Olikohan täs nyt tarpeeks löpinää taas tälle aamulle, jos koittas ryhdistäytyä ja laittaa ittensä pois tästä yöpuvusta.
Jaksuja!

d. ja pipana 34+1
 
Huomenta :) Johan siellä on pehmis ja daydreams herätetty aikaisin... No päikkäreille vaan sitten kun tilaisuus tulee ;) Meillä sentään nukuttiin puoli kahdeksaan,mutta joskus yön pimeydessä poika kömpi taas viereen ja sen jälkeen mun nukkumiset oli mitä oli :kieh: Kui tuollainen pieni ihminen voikin sitä tilaa viedä siitä sängystä :snotty: ja ihan kun kaminassa kiinni ois nukkunut, kun hohkaa lämpöä :whistle:
Mä tiedän sen, että tää kostautuu vielä sitte kun vauva tulee kotiin,kun en jaksa poikaa takaisin omaan sänkyynsä rahdata :snotty: Että antakee anteeks sitte kun tuolla vauvapuolella ruikutan sitä,että meillä ei kukaan nuku. :ashamed:

Mitzylle toivotaan kovasti, että pikkuinen sektio aikaan asti masussa pysyis :heart: Ja muutenkin oli sulla hyviä uutisia =)

Mä täällä laitoin taas jo pesukoneen rullaamaan ja aamupalat on navassa. Ukolla on tänään synttärit ja viikonloppuna on vieraita tulossa ja siivotakin vähän pitäis. No perjantaina vasta noi imuroinnit ja lattian pesut, mutta vähän ehkä vois muuten jo järjestellä. Ens vuonna vasta sille tulee tasavuosia täyteen,niin nää nyt on vaan tällaiset pienimuotoiset kahvittelukemut.

tulen varmaan myöhemmin terririoimaan lisää taas :wave:

Katjuska ja Vilpertti 32+6 :heart:
 
Auttakaa mua!!! mulle tuli ihan kauhee vauvakuume!!!!! :LOL: :LOL: :p Mä näin taas unta meidän vauvasta (oli muuten jälleen tyttö! ) ja voi luoja mikä pettymys kun heräs ja syli ammotti tyhjyyttä. Mä täällä rutistelen koiraa kui heikkopäinen ja varmaan kohta joku Animalia vie senkin pois.... :LOL: :hug:

Katjuskan miehelle synttäri onnittelut (tule sitten kertomaan kattoko kuin hullua jos sanot että pinosta onniteltiin! ) Laita se lämpöähohkava varapatteri tulemaan tänne, mäkin olen aika viluinen. Mies nauroikin eilen kun mietti että kummin päin tulin viereen, oli siis silmät kiinni ja selkä muhun, että maha edellä tultiin kun se on ainut lämmin kohta.

Daydreams onpa harvassa käynnit, meillä on tosiaan nyt 30,32,34,36 lääkärillä ja sitten viikon välein. Mun täytyy oikeesti myöntää että mä olen nostatellut taustalla taas verenpaineita noista synnytystapa arviosta! Mä olen nyt kolme kertaa pyytänyt sinne pääsyä eikä vieläkään pääse, muilla laitetaan automaattisesti suuren sf-mitan takia (mullahan tosiaan ei koko mitta ole ollut kertaakaan edes sillä pirun käyrällä vaan siellä yläpuolella mennään! ) Vaan ei täällä. Mies sanoikin että lähtee sinne neuvolaan ensiviikolla ja laittaa kauheen möylän päälle että nyt se mamma sinne arvioon kuin olis jo :LOL: :kieh:

Masussa taas möllötetään koska pentunen on sitä mieltä että on liian aikaista ruveta hillumaan . Meillä on tosia rauhallinen kaveri näin aamusta, iltavirkku tulossa. Jalat on kauheen kipeät kun jälleen koko eilisilta meni metsässä pyöriessä treenien merkeissä, oli aika mälsä reissu kun vettä satoi ja koirakin oli sitäieltä ettei nyt huvita yhtään. Ihana rakas sitten lämmitti saunan ja hieroi jalkoja :heart: seuraa varoitus: älkää menkö selällenne makaamaan lauteille, mä tein sen eilen ja oli suuri virhe! Meinas itku päästä kun ristiselkä veti niin kauheen jökin ettei tosikaan kovista lauteita!!!

Nyt kahville mars!
Koiruus ja pentunen rv 33 :heart: POKS ja KÄÄÄK!!! :heart:
 
Ei tuo ukko ees järkyttynyt, kun onnittelut kerroin :D Se on niin tottunut jo tähän palstameininkiin, kun aina parhaat jutut sillekin kerron tuolta mitäs nyt puolelta :whistle:

Tänään tossa päiväruoan jälkeen jo oisin ollutkin aika valmis laittamaan tuon pojan postimerkkien ja leiman kera sinne koiramammalle, kun oli syöminen meinaan taas sellaista showta :kieh: Mutta sitte aattelin, että ikävähän tota riiviötä kuitenkin heti tulis. :heart: No tosin nyt päikkäreitten jälkeen ei paljon ainakaan oo meno muutunut :whistle: :kieh: Kauhulla jo ootan seuraavaa ruokailua... :snotty:
 
Olin tänään optikolla näöntarkastuksessa ja näkö olikin huonontunut paljon. Kuulemma raskauden aikana varsin tavallista. Mitä kaikkea tämä pieni masuasukki minussa aiheuttaakaan? heh

Hexa ja Ninnipo, koittakaas vielä odotella hetki. Ei tosiaan mene enää kauan, kun jollain meistä on oma vauva sylissä, ihanaa.

Linea Negra... vaalea viiva on näkyvissä. Saapi nähdä tummeneeko se tosta vielä.

Dior, minäkin katselin netistä noita Carriwellin rintsikoita. Näyttivät aikast hyvältä ja eivät olleet mitään älyttömän kalliit. Kerrohan miltä ne tuntuvat, kun saat kotiisi!!

Sain varattua ajan loppuraskauden uä:n ja käskivät varaan tunnin aikaa. Rupesi jännittämään, että mitä kaikkea siellä oikein tehdäänkään. Hoitaja sanoi, että ainakin otetaan vauvan sydänkäyrä, joka on kuulemma rutiinitutkimus. Mitenköhän kauan sitä käyrää sitten otetaan? Aika tavalla on erilaisia neuvolakäytäntöjä. On kylllä ihme juttu, ettei siitä ole tehty mitään ohjeistusta että joka paikkakunnalla toimittaisiin samalla tavalla. Meillä tosiaan toi loppuraskauden uä on kaikille ensisynnyttäjille... siellä sitten vihdoinkin minäkin saan kuulla minkä kokoinen vauva on ja mahtuuko hän tulemaan alateitse!!!

Mutta nyt nauttimaan harvinaisesta helteisestä kesäpäivästä... Jaksamisia kaikille!
 
Päivää. Eilen iltasella aloitin kirjoittamaan päivän kuulumisia ja kommentoimaan muiden juttuja, mutta se jäi sitten totaalisesti kesken. Iski yllättäen todella hirveä olo ja maha meni aivan sekaisin. Ei pystynyt kirjoittamaan viestiä loppuun. Ja oman mukavan lisänsä tilanteeseen toi se, että meillä on periaatteessa nyt alakerran saunatuvassa ainoa kunnolla toimiva wc (kylppäriremppa siis menossa)... :kieh: voi jee sanon minä. Sattukin mahaan niin h..vetisti. Kipu tuli sellaisina aaltoina ja mä aloin meneen melkein paniikkiin. :ashamed: Meni onneksi ohi ja sain yöllä nukuttua normaalisti (eli huonosti :D) En kumminkaan raahautunut tänään töihin, kun aamulla olin niiiiin väsynyt ja olo jotenkin "krapulainen". Mies huomautti aamulla, että nyt sais sitten se rehaaminen todellakin loppua (kokosin muutaman kaapin ja olin muutenkin jotain kummaa puhtia täynnä ennen kuin pahaolo eilen illalla iski). Kai se sitten on uskottava, etten saa tehdä enää niin paljoa kuin ennen. Ärsyttävää :kieh:

Juhlista meillä on tiedossa häät elokuun alussa. Ei hajuakaan mitä laitan päälleni, eikä hirveästi kiinnostais ostaa mitään tätä yhtä juhlaa varten. Saas nähdä.

Katjuskan mies on siis samalla tavalla tottunut 2plussailuun ku tuo minunkin. Toi kyselee aina välillä jotain ihan hassuja ja käyttää palstalais-termistöä ihan omituisissa paikoissa ja väärillä merkityksillä :LOL:

Koiramamman vauvakuume saa onneksi kohtuullisen pian lääkettä! Mä kyselin joku viikko sitten mieheltäni, että onko se omituista että mulla on ikävä meidän vauvaa? Miehen mielestä se oli omituista :p

Daydreams meillä on noita käyntejä kahden viikon välein 30 viikon jälkeen ja loppua kohden sitten vielä tiheämmin. On kyllä hassua miten erilaisia nää käytännöt on.

Katti millä viikolla sulla se uä on? Ajattelin, että voisin haluta semmoisen myös. En tiedä tarjotaanko meillä sellaista, mutta yksityisellä olen tähänkin asti käynyt kaikissa ultrissa joten ehkä tän yhden nyt sitten vielä malttaa "törsätä".

Painoarviota en ole ainakaan vielä saanut, tosin viikkoja vasta 30 kasassa. Olisi hauska kuulla jotain arviota. Sf-mitta mulla on mennyt nätisti keski- ja yläkäyrän puolivälissä.

Puutumista on täällä havaittavissa. Jalat puutuu risti-istunnassa (ja ylipäätänsä pitkään istumisessa). Töissä tää on aika hankalaa, kun teen koneen äärellä hommia ja istun siis sen 8h. Tosin nyt tuntuu siltä, ettei tosta työnteosta välttämättä oikein tule enää muutenkaan mitään. Tarvis nukkua öisin, että jaksais olla skarppina. Voi olla, että olenkin vaan tän kuun loppuun enää. Kädet sitten taas puutuu nukkuessa. Nukun kanssa vissiin jotenkin solmussa niiden päällä...

Arpia ei ole vielä tullut mahaan eikä rintoihin. Rasvaillut olen tolla kaakaovoilla jokseenkin epäsäännölliesti. Sisäreisiin on ilmaantunut joitain ihan vaaleita arpia. Linea negraa ei näy, mutta teini-aikainen umpeutunut lävistysarpi navassa punoittaa ja on harmillisen näköinen. Odotan vaan, että äitini näkis sen. Pääsis vihdoin ja viimein sanomaan, että enkös minä silloin sanonut! :LOL:

Mitzy onnea sektiopäätöksestä, varmasti helpotti. Ja toivotaan, että pieni malttaa pysyä yksiössään siihen asti.

Täälläkin pidetään peukkuja, että kaikkien pikkuiset jaksais odotella vielä jotain viikkoja ennenkuin pääsevät perheitään katsomaan.
 
B) Ihanaa arska paistaa, toivotaan et paisteleeki pitkää saap nauttii taas kesästä!
Siit onki aikaa ku viimeks kiepahdin tääl...Jos johonki yrittäs jotai kommentoidakki...
Imetysliiveist jotain olitte puhelleet, mä käytän täl hetkel vallan esikon aikasii imetyliivei ku ei omat enää mahdu mielenkiinnol odotan et joudunko lähtee liiviostoksille si ku on vauveli syntyny vai meneekö nää vanhat viel, nyt on iha sopivat:)
Meil pikku nainen päätti eilen et ei nuku olleska päikkäreitä, jossain vaihees päivää aattelin et mihin mä tungen sen, mut selvisin päivästä kunnialla ja se oli iso ihme!
Masulle ei kummempii närästys alkanu vaivaan oikein olan takaa ja karvat mahan päällä senku kasvaa ja tuuhenee siis viidakon perustin masun pääl näin raskauden kunniaks...
Ehkä ens kerral vähä enempi jos taas yrittäs käydä useemmi:)
elohiiri0608 ja rv34
 
Katti mä olin sydänkäyrällä jo toissa viikolla RV 31 kun verenpaineet nousi väliaikaisesti, sitä otettiin ehkä noin 20 minuuttia, eipä siinä muuta kuin makaa selällään tai kyljellään pari vyötä ympärillä. Samalla kuulee ja näkee käyrän, mulla pomppi 130-160 välimaastossa.

Dior kiitti imetysliivivinkistä!

Arpia ei mulla vielä ole ilmaantunut mahaan tai rintoihin, mut toisaalta kun painoa tullut onneksi vasta 5 kg, niin ehkä ei tuukkaan, kun ihon ei ole tarvinnut venähtää kovin nopeasti. Myöskään linea negraa ei näy, vaikka poikavauva (eiks sen just sillon pitäs näkyä..? ;)

Puutumista on mullakin yöaikaan, mut varmaan johtuu siitä kun ei kääntyile ihan normaaliin tapaan, jotenkin alkaa olla jo aavistus, et viimeset viikot voi olla melko tukalia noin niinkun kokonaisvaltaisesti...

Tänään muuten on aikas mur, mur päivä kun selvis, että mun juhannuspalkka jäänyt vahingossa maksamatta ja nyt hirveä vaatiminen ja sähellys, jotta se saatas ajettua järjestelmään vielä heinäkuun puolella, koska on muutamasta satasesta kiinni (eli just näistä juhannustuloista) se, että lasketaanko äitiysraha viimeseltä 6 kk vai 2007 tuloista ja rahallinen merkitys kuussa on useita satoja euroja. Huh, huh... No sormet ja varpaat ristissä toivomaan parasta!
 
katjuska meilläkin sama meno, ukko saa kuulla mitäsnyt-palstailun helmet, se on jopa kertonu niitä eteenpäin töissäkin :D
meillä toi pikku-mies punkee kans välillä sänkyyn ja sillä on joku ihmeen tapa hyöriä ja pyöriä ja lopulta nukahtaa poikittain, sanoinkin miehelle että kun vauva syntyy niin saadaankin mennä evakkoon sohvalle ja jättää muksut valtaan sänky!
kait sitä vaan tarvis koittaa aina viedä takas sänkyynsä mutta kun sielläkin pitäs sit rampata pari kertaa eikä jaksais...
noista neuvolakäynneistä vielä et mullakin esikoista oottaessa oli 2 viikon välein neuvola mut nyt tosiaan sit näin harvoin...hassua.
koiramamma en tajua kui et oo päässy sinne synnytystapa arvioon!!Luulis kun oot kuitenkin ensisynnyttäjä ja toi mittakin suuri...nyt lyöt nyrkkiä pöytään!!ja ukkos kans!
jotenkin sen tajuaa ettei uudelleensynnyttäjille sitä aina oo (mullakaan ei muuten olis mutta kun tuo mun täti on nii ihana että laitto mut sinne, sillä syyllä ettei muka oo vauvan asennosta varma..vaikka siis onkin mutta lähetteeseen tarvii uudelleensynnyttäjälle aina jonkun syyn.)
katti-76 juu kyllä siellä tunti vierähtää, 20min. ollaan johdoissa ja makoillaan, seurataan mahdollisia suppareita ja vauvan sydänääniä, sit ultrataan, sit lääkäri kopeloi ja sitten vielä rupatellaan.näin siis ainakin viimeks oli.
Feliana mulla ainakin tuo kuvailemasi mahakipu ja tyhjennys kuuluu tähän raskauteen, viimeks tosiaan tuli viimisen kerran vielä ennen synnärille lähtöä.Kurjaa se on :hug: rv 36 taitaa olla se yleinen aika mennä sinne vikaan ultraan.
Mitzy mulla kyllä esikoinen on poika mut linea negraa ei ollut sillonkaan...saa nähä kumpi nyt tulee,mut ei taida tosiaan olla uskominen noihin :D
me oltiin tänään uimassa, poikakin tuli oikeesti uimaankin asti, eikä vaan napaan :)
nyt pitsan kimppuun :p
 
Höpöti
moikka!

enpä oo aikoihin täälä ehtiny käymää... =) tai kun saatiin netti nyt vasta taas toimimaan...
Mielenkiinnosta kyselen et minkä verran teillä on vk:lla 32 sf mitta ollu??
Meillä oli nyt 34 ja ylimääräseen ultraan pääsen... ovat kovin huolissaan vauvan koosta.... kyllähän se aika reippaasti on... mut...

Kiitos vastauksista =)
 
Moi kaikille! Ihanaa, aurinko paistaa. Oon tänä kesänä nähny sen tätä ennen ehkä peräti pari kertaa, oikeesti täällä on satanu koko ajan ja joka päivä vettä. Nyt on onneks luvattu parempaa ilmaa. Tosin hengittäminen on vaikeaa jo nyt, joten ihan todella kuumia helteitä ei mielellään tarvitsisi tulla.
Mikä siinä muuten on, et aina kun rupean tänne kirjottaan ni tytölle tulee masussa hikka?! :)

Mitzy Toivottavasti vauva nyt pysyy vatsassa sovittuun sektiopäivään asti! Ja tuosta palkkahommasta, kyllä varmasti ottaa päähän jos tuloja ei otetakaan viimeisten 6kk mukaan. Toivotaan tosiaan parasta!
Imetysliiveihin pitäisi munkin tutustua, joten kiitos Dior linkistä ja kuka se oli ostanut KappAhlista liivit..
elohiiri0608 Samoja hommia täällä, närästää ihan älyttömästi, rennietä menee melko reilusti. Ja samoin karvoitusta mahan päälle on ilmaantunut sellainen kiva vana.. :eek:

Kävin tänään neuvolassa ja lääkärin vast.otolla, sairasloma jatkuu nyt sitten äitiysloman alkuun asti. Tässä supistellu taas ihan kivasti, maanantai oli sellainen päivä et kävelin ympyrää suurinpiirtein ja pysähdyin välillä huohottaan johonki pöytään nojaten. Ihan todella kipeästi supisteli (kipu tuntui vaan selkäpuolella) , maha tyhjeni aika vauhdikkaasti ja tuntu et oksennus tulee. Panadol ei auttanu, mut lopussa otin vähä reilumman satsin ja sitte rupes iltaa kohden helpottaan..
Vauvan vaatteet on nyt pesty ja viikattu, pitäis vielä pyyhkiä pölyt laatikoista johon ne on tarkoitus laittaa..

Voikaa erinomaisen hyvin!

syysmama & tyttö rv 33+0 :heart:

muoks: koiramamma Ihania kuvia oli teidän koirasta lehdessä!
Koirista puheenollen, saapas nähdä mitäs noi meidän kolme koirulia sanoo kun vauva tulee taloon..
 
Ompas monella ongelmaa mahan kanssa...itse kans lukeudun niihin. Meinaan useesti nyt tässä lähiaikoina on kiiruusti vessaan saanut lyllertää ja kauheeta kipua ja kiertämistä ja myös sellaista oksettavaa oloa ilmaantuu välillä. Viimeks tänään päikkärien jälkeen... Kai se sit vaan kuuluu tähän viimeisille viikoille tuollainenkin riesa. :x

Täällä pidellään peukkuja Mitzylle että palkka asiat siitä selviäis vielä :)

Höpöti Mulla tuo sf-mitta oli nyt viimeks taas sen 32 cm On jumahtanut nyt paikoilleen näköjään...

sairaslomalaisille kovasti tsemppiä :hug:
 
Täällä on sitten nyt käyty lääkärissä ja saikkua tupsahti äippäloman alkuun asti. Onnksi, niin saa kotona ihan rauhassa olla eikä tarvi panikoida töissä kaikkia kipuja. Muuten kaikki ok. Kohdunsuukin on vielä kiinni. Raivotarjonnassa vauva on ja aika alhaalla jo köllöttelee, mutta vielä ei ainakaan oo mitenkään erityisesti kiinnittyny. Kai tässä sitten saa vielä ihan rauhassa olla ilman lähtöpelkoja.

Nyt vaan tahtoo taas vihloa paikkoja ja jalat on aivan turvonneet kun oon päivän ensin siivoillu pihaa ja sitten siirryin sisälle. Nyt sitten on imuroitu ja luututtu lattiat. Huomenna pitäs vielä pestä vessa ja alkaa vääntämään voileipäkakkuja ja salaattia kun mies täyttää 30 perjantaina ja ois tarkotus pikku kemut pitää. Pitäs vissiin joku makea piirakka kuiteskin tehdä ( päivänsankari ei halunnu täytekakkua ), että vois kahvin kans tarjota jos joku nyt kahvia sattuu haluamaan. Veikkaan että porukalle maistuu ennemmin muu juominen.. Sitä saa sitten itse vierestä kattoa kun muut humaltuu ja saa sitten rauhassa kärsiä krapulaa.... :kieh:

Mulla ei kyllä oo onneksi noita vatsaoireita ollut. Että :hug: vaan niiden kanssa kärsiville ja muille vaivaisille. Se tämä raskaana olo ei vaan aina oo niin helpppoa vaikka moni niin luulee.

Seuraavaksi pientä iltapalaa ja sänkyyn...

Ninetsu 31+4

Katjuskan ukolle myös täältä onnittelut!!!!
( meillä myös ukko tottunu tähän palstailuun ja jopa itse käy aina kattomassa, että mitä kivaa tuolla Mitäs nyt-puolella on )
 
Taas on tullut valtavasti tekstiä kun ei ole päässyt lukemaan. Meillä on netti temppuillut, kun on ollut huonot ilmat.

Eilen oli neuvola joten kuulumisia sieltä:
Painoa oli tullut lisää 600g/viikko (ja neuvolatäti oli tyytyväinen kun vihdoin on paino lähtenyt nousemaan)
verenpaine 110/70
sf-mitta 29, keskikäyrällä mennään
pissa: puhdas
masuasukin syke 130-150 ja pää alaspäin meillä edelleen köllötellään. Jospa malttais sitten loppuun asti pysytellä oikein päin kun on kerta tähänkin asti niin tehnyt :)

Eilen käytiin neuvolan lisäksi reissu Lieksassa. Siskon poni oli startissa ja sitä piti sitten siellä käyttää. Tänään onkin väsyttänyt ihan kiitettävästi.

Viikonlopulle onkin luvattu mukavan lämmintä keliä ja me ollaan menossa mökille venymään. Jokohan tuota pääsis eroon tosta talviturkista, mikä on vielä tälle kesälle "unohtunu" heittää pois.

Ja tänään sitten täyttyi rv 32, ei enää kovin pitkään tarvitse odotella kun pääsee "ihmettelemään" omaa vaavia
:heart:
 
Muutki nähneet täällä vauvaunia :)
Mä näin viime yönä, synnytin lapsen ja heti lähettiin sen kanssa reissuun (vauva istui pyörän lastenistuimessa). Jossain välissä joku kysyi kumpi tuli ja mä huomasin etten itekään tiiä kumpi pikkanen on :LOL:
Kurkistin sit vaipan sisään ja siellä oli aika hassu kikuli, ihan kuin kastemato, pitkä ja ohut ihan solmussa :LOL:
Oli muuten jo toinen uni joihin liittyi pyörän lastenistuin ja vauva :eek: :LOL: Mitäköhän lie tarkoittaa?

Imetysliivejä oon yhdet ostanu tässä raskaudessa, Lindexiltä alennusmyynnistä, mut voi olla aika tiukat ku nuo tisut kasvaneet niin reilusti raskausaikana..mitä ei muuten muissa raskauksissa oo tehneet. Mut eivätpä nuo maksaneetkaan ku 4e joten ei haittaa vaikkei sopiskaan. Vanhoja liivejä löytyy sit muutamat, joten pitää katsoa synnytyksen jälkeen tarviiko uusia ees hommata.

Raskausarpia on tullut 2 keskelle masua :/ Toivotaan ettei lisää tuu ku niitä on ennestään jo ihan tarpeeksi.

Remppa edistyy :heart: Tänään saatiin takkahuone valmiiksi! Tuli tosi ihana :heart:

Huomenna neuvola kahdelta :heart:
Illalla yritän jaksaa käydä kirjaamassa kuulumiset sitten.

Äippäskä ja syltty tänään tasan 33 :heart: :heart:
 
Jeps noista mun karvoista...vitsi ku oliski vaan se vana navan alla mutku se on koko pirun maha täynnä niitä karvoja... No niin oli esikoisestaki ei ehkä noi runsaasti ja kyl ne siitä si hävis...Onneks!
Eipä oo täälläkä talviturkkii heitelty eikä varmaa heitetäkkä... Viikonloppuna käytii vaa varpaita kastelemas likan kans läheisel rannal...Mimmi olis varmaa menny kastelee ittensä kunnollaki mut eipä sattunu pyyhettä mukaan :(
Nyt iltapalaa hakee =)
elohiiri0608 ja etelleen rv 34
 

Yhteistyössä