***SYYSMASSUKAT 2008 maaliskuussa***

Täällä on taas ollut vaivaa jos toisenlaista,
aamu alkoi ensimmäisillä liitoskivuilla, jotka vaan jatkuvat ja nenäverenvuoto yllätti läsnäolollaan töihin tullessa!
Liikkeet on tänään jo tuntunut vähän voimakkaammin ja sellasena sarjana, ihana tunne :heart:

ninnipo:lla oli ollut rankkoja suppareita ja verenpainekin huimissa lukemissa, toivottavasti olo on jo parempi ja nyt ainakin saat lepäillä rauhassa!

Tänään ajattelin isännän kellistää heiluttelemaan peittoja (kun on vähän ollut rauhallista sillä saralla) mutta nää masukivut kyllä nyt pakottaa ottamaan rauhakseen. no josko ne iltaan mennessä rauhottus ;)

Oon kovasti tässä pohtinut ja pähkäillyt mitä pitäisi puhella maanantaina neuvolassa. En oikeen olis valmis vielä jäämään sängyn pohjalle ja kelan sairauspäivärahoille :headwall: sängynpohja kyllä toisaalta kuulostaa nyt HYVIN houkuttelevalta :D

Eilen kävin vähän ostoksilla ja löysin kampin bebesistä kivan lyhyen farkkuhameen joka oli ihmeen edullinen, vain 29,90eur! Kaikki muut vaatteet kun siellä on vähintään 50eur josseivät sitten satu olemaan alennuksessa. Meinasin sortua myös vauvavaate ostoksille mutta pidin vielä pintani!

Yritin löytää sopivia uusia rintsikoita mutta en vaan jaksanut kokeilla tarpeeksi monia ja turhaannuin! Ajattelin kaivella kaapin perukoilta urheilurintsikat ja ottaa ne hätävaroiks.

Töitä jos taas jatkais. viikonloppuna on edessä äidin (äitini on täysin halvaantunut) muutto Helsinkiin ja hirveä häslinki joten sillonkaan ei lepoa ole luvassa, puuh! Jaksuja palstasisaret :heart:


Tini+Pingu rv 17+1
 
Heips vaan.

Ninnipolle ensin :hug: koetahan nyt sitten vaan ottaa rennosti siellä..harmillista kun näin aikaisessa vaiheessa supistelee :/

Toivotaan, että syysmaminkin pikkuinen malttaa pysyä masussa, kun aikaisemmat noinkin aikaisin ovat syntyneet/meinanneet syntyä ja alahan varoiks jo kouluttaa ukkoa kätilöhommiin, kun kiirus voi tulla ;)

Omista synnytyksen kestoista en oo vielä laittanutkaan, niin eka kesti 16 h ja toinen vain vähän päälle 3 h...itsekin miettinyt, että syntyykö tää kolmas tohon ulko-oven kynnykselle :LOL:

Joku se nyt oli kun kyseli miten poika on sopeutunut uuteen kämppään, niin ihan hyvin tuo on jo tottunut ja tyhjentelee keittiön laatikostoja vanhaan malliin :kieh: Portaikoon asennettiin portit kumpaankin päähän ennen muuttoa jo, joten niistäkään ei ole pulmaa =)

On tästä lumestakin jotain iloa...ollaan pojan kaa pulkkailemaan päästy, mutta liukasta tuolla on, kun on aurattu, joten liikkukaahan varovasti :wave:

katjuska ja vilpertti 17+1 :heart: Tiniiltä aina hyvä tarkistaa missä omatkin viikot menee :whistle: ;) :D
 
Dior Minulla samoja ongelmia masun kanssa, että välillä sattuu alavatsaan aika lailla.
Nostellessa ja kyykistellessä ainakin.
Tuo keittiötyö kun ei mitään helpointa ole eikä kevyintä...
Oisko ne suppareita? Aika kivuliaita ainakin mulla.
Ajattelin seuraavalla kerralla puhua neuvolassa niistä.


Ninnipo77
Yritä ottaa rauhassa ja todellakin levätä!!
Ystäväni ei malttanut ekalla kerralla levätä ja esikko syntyi kuusi viikkoa etukäteen.
Toisesta sitten malttoikin ja kakkonen pysyi sisällä loppuun asti!

Mamitus2 ja Nappula 16+5

 
Ninnipolle tosiaan makoilu-jaksuja. Ei oo helppoo, mut koita malttaa.

Noista mahakivuista. Mulla on välillä ku aivastaa tai yskii ni sellanen repäsevä kipu kohdun reunoilla tai toisella puolella vaan. Niistä kyselin neuvolasta ja sanottiin että on kohdun kannatin lihakset (jänteet vai mitä olivat) jotka venahtaa ja aiheuttaa sen kivun. Eilen sitten illalla ku nostin tyttöö illalla nukkumaan ni eikö se tajunnan räjäyttävä kipu taas vihlannu vasemmalla puolella. Päätin että pitänee välttää tota tytön nostamista. Vaikka se kipu onkin neuvolatädin mukaan ihan normaalii ku ne venyy ne lihakset ni se on sen verti inhottava että turhaan viitti.

Ja hei kun nyt ei ihan tarkkaan tiiä et mitä liitoskivut on? kerrotteko hölmöläiselle, en kato voi tietää onko niitä vai ei :LOL:

Seuraava neuvola vasta 7.4 eli 1,5 viikonpäästä ja ootan sitä jo. Pääsee kuuntelee sydäntä ja silleen. Mä tykkään hirveesti meidän neuvolatädista ja ootan aina et pääsen juttelee sen kans niitä näitä. Kummosii teidän neuvolatädit on?

Nyyttimyy ja murmeli 15+2

 
Lämmin tuulahdus ja tervehdys Thaimaan auringosta!

Ensinnäkin iso kiitos kaikista onnentoivotuksista. Hääpäivänä satoi lunta ja räntää taivaan täydeltä, mutta ei se meitä haitannut. Tuskin huomasimme koko asiaa. Häämme olivat lämminhenkiset ja vieraat tuntuivat viihtyvän. Olen oikein tyytyväinen ja onnellinen koko päivästä. Hääpuku puristi loppuillasta jo tuskallisesti, mutta mitäpä ei kärsisi..Muuten jaksoin mielestäni aika hyvin, vaikka meidän piti lähteä ennen puoltayötä jo pois, kun en enää jaksanut.

Häämatka oli aivan upea, lämmintä riitti(ehkä vähän liikaakin). Aika tavalla jouduimme ottamaan levon kannalta, mutta eikös se ole tarkoituskin..Minulla jalat turposivat niin, etten saanut mitään kenkiä jalkaan. No, löysimme terveyssandaalit ja kun ostin paria numeroa liian isot, niin niillähän kävelin koko matkan.Lääkäri kielsi syömästä mitään mikä ei ole keitetty tai paistettu, joten syöminen oli hieman konstikasta ajoittain. Minä olen varovainen, koska onhan tässä oikein hyvä syy olla varovainen. Lento Suomeen takaisin oli hirvittävän rankka. Tukisukista huolimatta jalat turposivat valtavasti ja selkä on kipeä vieläkin. Kaikesta pienistä vastoinkäymisistä huolimatta on minulla ollut aivan ihanat viikot takanani.

Suomeen tultuani huomasin, että mitkään housut eivät enää mahdu jalkaan, joten uusiksi meni. Väsymys on vieläkin valtavaa, mutta joskos se tästä.

T: Lomahuumasta kärsivä Vape ja Lentsu 17+3
 
olen taustaillut koko ajan, mutta en ole saanut kirjoitettua. Nyt siis 18+0 ja viikon verran liikkeitä olen tuntenut. LA aikaistu muutaman päivän ja on nyt sitten 29.8, että voi päivittää etusivulle, jos joku jaksaa ja haluaa...kiva kuulla täällä teidän muidenkin kuulumisia. Mulla seuraava neuvola vasta 17.4, että tulee melkein 2 kuukauden tauko tässä...musta tuntuu aika pitkältä väliltä. varasin ajan rakenne ultraan, kun täällä meilä päin sitä ei tarjota, muuta kun yksityisesti. Maha alkaa jo näkyä pikkuhiljaa....kohta puoliväli. Tsemppiä kaikille muillekin odotukseen:)
 
Pitkästä aikaa minäkin täällä...veriseulan otosta kulunut yli 2viikkoa ja soittoa ei kuulunut, joten kaikki senkin puolesta sitten hyvin! =)
Mahallaan nukkumisesta joku puhui..mä oon kova nukkumaan mahallaan, mutta on kans ollut vaikeeta viime päivinä, alkaa juu maha painamaan..kyllä se kasvaa vaan, työvaatteet kiristää jo mukavasti..
Mä ajattelin kans pysyä nyt niissä viikoissa mitä ultra antoi, vaikkei LA muuttunutkaan, mutta kaikki on mulle ainakin sanonut että niiden mukaan mennään, koska viikot vastaa vauvan oikeaa ikää..joten mulla ois nyt menkkojen mukaan 14+6, mutta ultran mukaan 15+3..outoa vaan nyt kun viikot täyttyy ti, kun ennen täytty la... :whistle:
Töiden pariin taas....hyvää kevättä kaikille!

jkoo + Pikkuinen 15+3
 
huomenta syysmassuille

lapsivesipunktio meni eilen ihan hyvin. koko hommassa ei mennyt kun n.10min.
nyt vain odotellaan tuloksia sitten muutama viikko ainakin..
ja vauveli kasvanut sen verran kovasti että liikkeetkin jo tuntuu.. :) on ne vaan niin ihania!

itsekin mietin tuota ultran mukaan mentävää laskettua..minullakaan sitä ei muutettu vaikka sikiö oli 6 päivää vanhempi..taidan pitää sen kuukautisista lasketun ajan..saapas sitten jännittää, josko vauva syntyis sit kuitenkin ennen laskettua aikaa :)
ihmetyttää et miksi ne ei vaihda sitä aikaa ultrassa jos se kerran on sitten tarkempi..?
noh, mut eipä se mitään..voi jännätä sit itse et kumpi oli lähempänä :)

jane85 ja rv 15+1 (16+0)
 
Mulla on tosi inhottava tilanne työn suhteen. Aloitin siis työt tammikunn 15.pv eräässä urheiluliikkeessä, jossa joutuu koko ajan seistä, nostella painavia laatikoita, kyykkiä tunteja yhteen menoon yms. Työsuhteen alussa olin aika paljon kipeenä, kuumeessa, oksennustaudissa yms. Nyttemmin olen joutunut olemaan tosi paljon poissa tämän raskauden takia, mm. vuotojen ja lepopakon ja nyt vatsakipujen takia. Työssäni ei siis ole mahdollista istua kuin tauoilla ja mulla tulee vatsa ihan mielettömän kipeäksi ja kovaksi? kun seisoessa tulee paine.
Mitä kannattaa tehdä? Kertoa raskaudesta vai ei? Nyt olen vedonnut mm. iskiakseen (joka mulla oikeastikin tosi paha).. Koeaika siis 4kk. Soitin Pamiinkin, siellä sanoivat, että kannattaa miettiä tosi tarkkaa, mitä tekee. Ja että kannattaa olla töissä mahd. paljon, mutta mitä jos ei vaan pysty??! Olen myös ymmärtänyt, että työpaikka ei maksa äitiysrahaa tms., jos työsuhde kestänyt alle 9kk.
Apuvaaa!
 
Nyyttimyy kyseli liitoskivuista. Ne tuntuu tuolla häpyluussa (häpykarvoituksen kohdalla ) ja se tuntuu semmosena viiltävänä kipuna, mikä meinaa pahimmillaan räjäyttää tajunnan. Esikoisen aikaan mulla ei ollu kun vasta ihan loppumetreillä liitoskipuja, ja ne vaikeutti ennen kaikkea nukkumaan menoa, pehmeältä sohvalta /tuolista ylösnousua, ja kävelyä. Välillä kipu tuli yks kaks yllättäen niin rajuna, että itku pääsi. Mutta niihin auttaa särkylääke, joskaan ei niitäkään kannata hulluna viljellä.

Cora85 toi sun työtilanne ei kuulosta kovin hehkeälle. Mutta periaatteessa jos sä haet saikkua vaan raakasti, niin siinä lapussahan ei saa olla syytä suomeksi, eikä silleen, että esimies saa saikun syyn selville. Että minä varmaan hakisin lapun, ja jäisin kotiin lepäämään, yrittäisin sitten vaikka viikon päästä vielä uudestaan töitä.

(.) Miksei tämä väsymys helpota ollenkaan??!! |O |O Mua alkaa jo niiiiin ärsyttää, kun meitsi vaan haukottelee tai nukkuu koko ajan, ja kaikki kotihommat jää tekemättä!!! Tai mies sitten yrittää jaksaa pitkien päivien jälkeen imuroida tai tiskata kun tää akka vaan makaa sohvalla reporankana... Jees, pitää lähtee hakee tyttöjä kerhosta! Enemmmän paremmalla aikaa!
Sisu ja toukka 16+2
 
Tervehdys!

Tänään oli neuvola ja kaikki muut oli ok, muta hemoglobiini oli liian korkea, varsinkin kun on raskaana. Mun hb oli 162. Nyt tarttis juoda 2.5 litraa päivässä....apua! Ja ens keskiviikkona katsotaan uudelleen. Olen yrittänyt netistä löytää että mitä haittaa siitä on, mutta en ole vielä oikein löytänyt. Tietääkö joku?

Painoa on tullut raskauden alusta alkaen vain 1kg, mutta toisaalta tuota elopainoa on jo ennestäänkin, että no hätä.
Sokeritkin on nyt ollut ok.

Tiistaina tunsin ekat liikkeet ja uskomattomalta tuntui, vaikka kuudes kerta jo onkin, aina yhtä ihmeellistä.
Sydänääniä kuunnellessa vauveli koko ajan katos, mutta onneksi löytyi aina uudelleen.

Muakin väsyttää edelleen ihan hulluna, mitään ei jaksais.

Liitoskipuja ei ole ollut vielä, mutta aina ne on olleet ihan kamalia loppuvaiheessa. Ja peräpukamat ovat olleet joka raskauden äärettömän kivulias riesa, mutta nyt ei ole vielä kuulunut. Onneksi.

Muksaa viikonloppua kaikille, pysykäähän terveinä.

Miia ja masu rv 16+2-16+5
 
Väsymyksestä: täällä on kanssa unimäärät venyneet ja päivisinkin väsyttää aika lailla. Neuvolatäti oli sitä mieltä että mulla väsymys on johtunut hemoglobiinin laskusta, se nimittäin laski parissa kuukaudessa 145:stä 120:een. Täti antoi mulle jo rautatabletteja mukaan ja vinkkasi että kannattaa pitää myös huoli c-vitamiinin saannista kun se auttaa raudan imeytymisessä. Hemoglobiinin lasku kuulemma on aika tavallista keskiraskaudessa, että veikkaisin että sama juttu voipi olla muilla täällä väsymyksen takana.

Miian ongelma tosin oli päinvastoin korkea hemoglobiini. Siihen en osaa kommentoida...
 
Olen antanut itseni ymärtää että jos Hb on liian korkea niin veri on silloin "paksumpaa" ja läpäisee heikommin mm. istukan. Ei ole mitään lähdetä nyt asialle mutta tämmönen mielikuva multa löytyy, sen takiahan se kai raskauden aikana laimeneekin...

Töissä on ihan hirveetä kuraa!! Mä en oikeasti tiedä miten jaksan olla lomiin asti tuolla? Kaiken ihanuuden lisäksi nyt siellä on tällainen agressiivinen asiakas joka veteli tässä pari yötä sitten ihan mennen tullen turpaan, jouduin piiloutumaan mm. palo-ovien taakse. Yksi yö enää ja sitten 10 päivää vapaata!

(.) tissit vuotaa.. oikein ihanaa kun kahvitunnilla lorahti iloisesti kun katselin yhden vauvelin kuvia :ashamed: ensi viikon neuvolaa odotetaan oikein innolla olen ollut viimeksi omalla neuvolatätsyllä tammikuun puolessa välissä, että taukoa on joo ollut. Luulen että mahdollisesti liikkeitä saattaisi silloin tälläin tuntua, ihan varma niistä en kuitenkaan ole.

Voikaahan hyvin!

Koiruus ja pentunen rv 16+2
 
Miia
Korkea hemoglobiini kertoo verenpaksuudesta eli tukostaipuvaisuudesta varmaan olivat huolissaan! Tukostaipumus on käsittääkseni muutenkin raskauden aikana korkeampi joten tarkkailevat huolella. Yritä vaan juoda reippaasti ja olla syömättä mitään rautaista :D

jaksuja massukoille, tää lähtee viikonopun viettoon! :heart:


Tini+Pingu rv 17+2
 
ninnipo: Koitahan lepäillä ja ottaa iisisti, se on nyt tärkeintä! :hug:

Tinii: Minä ostin varmastikin samaisen farkkuhameen Bebesistä muutama viikko sitten. Oon tykänny tosi paljon ja oli kohtuuhintainen. Nyt pitäis ehkä jo jotain muutakin päällepantavaa hankkia ku joutuu vuorottelemaan hameella ja olohousuilla :ashamed:

Onnea hyvistä kuulumisista kaikille, niitä oli taas ihanan paljon! :flower:

(.) Energia on palannut elämääni. Olen jaksanut töissä hyvin ja ollut hyvällä mielellä. Joka ilta olen kyllä ottanut päikkärit, mutta ei se mitään. Maha ollut kipeä tänään varsinkin sivuilta alamahassa, lieneekö niitä kasvukipuja? Joskus olen tuntevinani ehkä hennon liikkeen, mutta saattaa olla toiveajattelua :p

Ihanaa viikonloppua kaikille massukoille! Jatkan vielä kokeiden korjaamista :|

Mayah 14+5
 
vape Hienoa että hääpäivä ja häämatka menivät hyvin!

jane85 Onneksi lapsivesipunktio onnistui, nyt sitten vain pitää odotella niitä tuloksia, jotka toivottavasti on helpottavia.

Väsymyksestä kirjoitti ainakin Sisu. Mulla onneksi helpottanut tuo jatkuva väsymys, mutta sellaisia "väsymyskohtauksia" tulee aika ajoin. Niin että tuntuu ettei jaksa olla pystyssä eikä tehdä mitään ja silmät meinaa mennä kiinni. Eilen oli neuvolakäynti, mulla oli Hb laskenut 126:sta ---> 109.
Meinasi neuvolantäti että jos laskee alle 100 niin aloitetaan rautalääkitys.
Aijon kyllä ostaa jotain valmistetta jo ennen seuraavaa neuvolaa 6.5, jossa Hb taas katotaan, koska kuulemani mukaan tuo Hb voi laskea todella nopeastikin. Mulla ei siis huhtikuussa oo ollenkaan neuvolakäyntiä koska on se rakenneultra. Voi vitsi, en malttais millään oottaa sinne asti, palan halusta saada tietää onko vatsassa tyttö vai poika! Toisaalta, sama sille, suurin toivomus on että pieni on terve. (Ja vaikkei terve olisikaan, silti tervetullut ja rakas meille.)

Kaikki oli neuvolassa eilen hyvin, pienen sydänäänet kuului tasaisina ja voimakkaina. Ostin kirpparilta kolmet pienet villasukat ja yhdet lapaset vauvelille, kun oli 20. snt / pari.
Äitini oli ostanut vauvalle valkoisen villatakin ja siihen kuuluvat housut ja aivan ylisöpön pienen tyynyliinan.

Koiramammalle
Tsemppiä sinne töihin! Onneksi sulla on vapaapäiviä edessä.

cora85 Tuskaili myös työasioiden kanssa, enpä osaa oikeen neuvoa, mutta mahdotontahan se on töissä olla jos vuotaa ja on vatsakipuja ja lepopakko! Tympeä tilanne, jaksamista siis sinullekin sinne ja toivotaan että vointisi paranee jotta voisit olla töissä.

Hyvää viikonloppua syysmassukoille!

syysmama 16+5 :heart:
 
Kiitos kaikille tsemppauksesta ja täällä on nyt otettu ihan levon kannalta.
pomoki oli töissä todella ymmärtäväinen ja huolissaan että kaikki varmasti ok.
Huhtikuun 24pv ois rakenneuä ja sitä ootellaan innolla josko vaikka kertoisivat kumpaa sukupuolta masukki on. Ei sillä tiedolla niin suurta merkitystä ole mutta olisi vain kiva tietää onko omat tuntemukset sukupuolesta osuneet oikein. Edellisistä raskauksista olen tiennyt kumpi tulee, mutta varmistus on tullut vasta syntyessä...
Nyt siis vain ihan oman mielenkiinnon vuoksi voisi kysyä ja antaa muiden arvailla loppuun asti... :D
 
Iltaa!
Oonkohan vähän outo ja ainut täällä kun mä en ollenkaan haluais jäädä pois töistä...toivon että pystyn olemaan loppuun asti ja tarkoitus olisi.Mua taas "hirvittää" se kotiin jääminen ja se että pelottaa että juutun sinne kotiin ja kaikki aikuiskontaktit jää..mutta toki se on itsestä kiinni ja eiköhän toi esikoinen pidä huolen että tulee lähettyä ihmisten ilmoille enemmän...meillä kun isäntä teki pitkää pvää kun olin esikoisen kanssa kotona ja poitsu nukkui pitkiä päikkäreitä kotona pihalla vaunuissa ja meikäläinen luki kaikki mahdolliset lehdet ja siivosin ja pyörittelin vaan peukaloita että josko kohta heräis....kun kaveritkin eli ihan er rytmiä lapsineen kun meikäläinen silloin...kun olisin ollut valmis lähtee kylille ja ulkoilee ni oli muut jo takas sisällä syömässä ja päikkäreillä ym.ym.

Sitäpaitsi mun työ on kivaa ja asiakkaat ihania joten niitä tulee ikävä....

Mä kuvailisin niitä liitoskipuja sellaisiksi että nivusia polttelee,tuntuu vähän samalle kun olis tehnyt sisäreisiä salilla raskailla painoilla ja lihakset niiltä kohdin olis kipeytyneet tyyliin seurv.pvänä.. tällä hetkellä itsellä ei noita vielä ole mutta häpyluuta itsessään vihloo välillä ja juilii sillai et tuntuu epämukavalta muttei satu kuitenkaan.

Suppareita ollut muutamia täysin kivuttomia niin että alamasu kovettuu muutamaksi sekunniksi ja loppuu sitten taas itsestään,usein esim.orgasmin jälkeen...(kyllä haluja on ollut taas-onneksi ja miehen onneksi... :D )

Vakuutuksista vielä sen verran että me kuulutaan niihin joilla sitä ei ole.Emme olisi sitä tähän päivään mennessä kertaakaan tarvittu (poika nyt reilu 3v.) ja oletan että hänet hoidetaan kunnallisella puolellakin jos hoitoa tarvittaisiin.Onneksi ei kuitenkaan ole koskaan vielä lääkäriä tarvittu.Joten ei oteta sitä myöskään tulevalle vauvalle.
Meillä ystävä piirissä noin puolella on ja puolella ei.On myös jännä ollut huomata että ne joilla se on ovat käyneet lääkärissä tiuhaan ja käyttäneet vakuutusta ja ne joilla sitä ei ole eivät ole käyneet lääkärissä koskaan tai vain kerran pari...
Mutta jokainen tekee niinku parhaaksi näkee!

Huomenna me lähetään hakemaan meidän poitsua kotiin-vähäks on ikävä!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mutta kyllä teki hyvää tää kaksisteen olo ja sai tehtyä semmosia rästiin jääneitä juttuja jotka muuten vain jäis ja jäis tekemättä...

Leppoisaa viikonloppua massuille!!
Tänään 18+0
 
Olen kovasti jännittänyt työnantajalle kertomista, mutta nyt töissä on tehty kesälomalistoja ja kesän sijoituslistoja, joyten alkoi tuntua, että olisi reilua kertoa pomollekin. Suurin osa muut työkaverit ovat jo asiast tietoisia ja vatsani koko ei ole jättänyt asiaa kenellekään epäselväksi. Olen kuitenkin aloittanut juuri tammikuun alussa uudessa työpaikassa ja olin tehnyt määräaikaisen sopimuksen vuoden loppuun. Eilen rohkaistuin kertomaan ja pomo otti asian ihmeen hyvin, ilme muuttui maireaksi ja onnitteli vaan. Toivotti vielä takaisin heti äitiysloman jälkeen. Joten kaikki meni siis tosi hyvin.

Lähinnä viime päivinä mua on huolestuttanut painonnousu ja valtava vatsan kasvu. Mulle on tullut painoa kyllä paljon suositeltua enemmän. Mulla siis nyt 14+1 rv ja painoa tullut jo 4 kg. Mullahan ei ole ollut lainkaan pahoinvointia ja ruokahalu on ollut koko ajan todella hyvä, joten ne asiat varmaan selittää osaksi painonnousua. Lisäksi kohtuni oli jyrkästi eteenpäin kallistunut.

Keskiviikkona olin ystäväni syntymäpäiväkahvilla ja siellä oli toinenkin esikoistaan odottava nainen, kuitenkin hänellä oli jo rv 24 ja vatsamme olivat samankokoiset, minun jopa ehkä näytti suuremmalta. Äitini yritti lohduttaa, että älä ole huolissasi ja että hyvä kun vatsa kasvaa. Lisäksi minulla ei ole ylipainoa koskaan ollutkaan. Mutta silti asia mietityttää, saa nähdä mitä neuvolassa sanotaan, mulla toinen käynti vasta rv 16, kun lääkärineuvolakin jätettiin välistä. Jos paino nousee tätä vauhtia olen kesällä ihan valtava ja 20 kg ei varmaan edes riitä painonnousussa. Turha sitä ehkä nyt on murehtia.

Ja mullakin väsymys jatkuu edelleen... odotan sitä energistä keskiraskautta! :LOL:

juuliai ja pikkuinen rv 14+1.
 
Iltaa!

Taas monta päivää vierähtänyt, enkä ole saanut työksi kirjoitella :ashamed: .

(.) sain tosta remonttipölystä allergisen nuhan ja tässä olen 3 päivää käyttänyt nasacorttia ja täytyy varmaan käyttää niin kauan kunnes urakka on ohi :headwall: nyt on taas ihanaa kun henki kulkee nenän kautta, mieskin sanoi että kiva kun saa taas nukkua kun en enää kuorsaa :snotty: .
Ja tänään supisti ekakerran sillain että koko mahan veti kovaksi, toivottavasti ei tuu tavaksi.

Ottakaa ihmeessä levon kannalta jos kovasti nyt jo supistelee. Itse olin ekassa raskaudessa jo 16vko lähtien saikulla supisteluiden ja verenpaineen takia, jos oisin sitkeesti käynyt töissä olisin taatusti saanut keskosen. Poika kuitenkin syntyi vasta 40+4 :heart: .

Vakuutus aiotaan ottaa jo ennen syntymää, esikoisella on ollut aika turha ja kakkonen taas on sitä tarvinnut.

Mutta nyt mukavaa viikonloppua ja öitä!

saaramanta 15+0
 
juuliai mahan koosta, mulla on ollut kanssa aina isot mahat ja just silleen puolivälissä kyselty että joks sä kohta synnytät :kieh: Ja on kanssa kohtu eteenpäin kallellaan. Just tänään kattelin että tarvis napata kuva ja verrata vanhoihin kuviin, sen verran on tuo massu pullahtanut :heart: .
 
snodgrass
Iltaa!
Koiramammalle voimia töihin! Hurjalta kuulosti se väkivaltainen tapaus.. :eek: Onneksi sulla oli se pidempi vapaa tulossa..
Cora hankalalta kuulostaa tuo tilanteesi. Koeaika on kurja kun voi irtisanoa ilman syytä. Mutta omien voimien ehdoillahan sitä on mentävä, joten jos on pakko levätä, niin eihän sille mitään mahda. Hyvä että voit vedota siihen iskiakseenkin.

Väsymyksestä on ollut puhetta. Mulla oli kanssa se hemppa jo laskenut hiukan. En tiedä johtuuko siitä, vai kenties siitä että tyttö herää nykyään joka aamu viimeistään kuudelta |O mutta väsy on!! En nyt ihan niin kuollut ole kuin alkuraskaudessa joskus voi olla, mutta en kyllä koe itseäni mitenkään erityisen energiseksi ja hehkeäksikään... :D

Mulla on ollut tänään koko päivän painostava tunne alavatsassa. Ei satu, mutta kummalta se tuntuu. Soittelin päivällä neuvolaankin lähinnä mielenrauhan takia, ja käskivät seurailla tilannetta. Kuulemma pissatulehdus voi aiheuttaa sitä painontunnetta, mutta ei ole muita tulehduksen oireita. Päivällä kun oli ollut makuullaan (päikkäreillä) se hävisi vähän, mutta sitten kun oli taas liikkeellä hakemassa tyttöä hoidossa, se alkoi tuntua ja on loppuillan kyllä tuntunut aina kun liikkuu. Toivotaan et olis vaan joku ohimenevä juttu. Harjoitussuppareita, joita on jo muutama ollut, ei kyllä tänään ole tullut. Ja on neponen kyllä liikkunutkin, joten kyllä siellä kaikki hyvin pitäisi olla. =)

Hauskaa viikonloppua!
Snodgrass ja neponen 17
 
Huomenta...meillä kone tökki ja oli niin hidas eilen, etten päässyt ees lukemaan teidän juttuja. :kieh:

Koiramammalle täältä kans lähetetään voimia sinne työhön. Toivotaan vastaisuudessa rauhallisempaa meininkiä....

Ja Coralla oli työn kanssa ongelmia. Nyt sinun täytyy vaan ajatella pienen parasta... Tylsäähän se on, kun on koeaika vielä päällä ja töistä pois joutuu olemaan :/ :hug:

Täällä kans yks väsynyt tapaus |O Välillä ei vaan voi mitään, että kun sohvalle pistää pitkäkseen, niin kohta on taju kankaalla :whistle:
Eilen käytiin siivoamassa se vanha asunto ja oli vaikee vääristellä, kun ei tuo masu menekään enään niin rullalle kuin ennen :kieh: :LOL: Muuten ei kyllä kauheen hyvältä kyseinen operaatio tuntunut, sillä kovia vihlaisuja tuli aina välillä, mutta kaipa ne oli vaan kohdun venymiseen liittyviä. Illalla ei mun kropassa ollut yhtään ehjää lihasta. :$
Liikeitä en oo nyt edelleenkään tuntenut ja se pistää välillä huolettamaan :| Aikaisemmin, kun kuitenkin niitä jo tunsin... No ei auta kuin kuulostella :)

Mukavaa viikonloppua kaikille

Katjuska ja vilpertti 17+3 :heart:
 

Yhteistyössä