SYYSMASSUT '07 elokuussa

Möörwa:Mää oon kuullut että vain tuore ananas vähentää turvotusta. Eli ei mehut eikä purkkiananas.. En oo sit ihan varma mutta sen oon myös itellä huomannu että ei tähän turvotukseen mikään auta. Pitää vaan yrittää jaksaa kärsiä..

perlos 37+4
 
Rv 34+5
Pissa puhdas
Hb 135 (noussut 120:sta)
Painoa +400g/vko, yhteensä +9,6kg
Rr 134/91 (tulin hirveellä kiireellä neuvolaan, joten paineet koholla :)
Sf 31
raivotarjonnassa
liikkeet ++
turvotus + -
syke 133

Oltiin myös ensimmäisessä synnytysvalmennuksessa äsken. Siellä katsoimme synnytysvideon (joka sai synnytyksen näyttämään tosi helpolta ja kivuttomalta). Lisäksi keskusteltiin synnytyksestä ja sen vaiheista. Saatiin kotiin monisteita, joissa kuvia eri synnytysasennoista ja rentoutumisasennoista. Koettiin, että oli ihan hyödyllinen valmennus sessio :) Huomenna vierailulle Kätilöopistolle ja torstaina taas synnytysvalmennusta neuvolassa, jossa keskitytään vauvan hoitoon.

Nyt vetäydyn taas takavasemmalle (=lue sohvalle :LOL: ) ja huomenna taas kuulumisia lisää =)

 
Hui, tännehän on tullut tekstiä lyhyessä ajassa aika pino! Mitähän mun nyt piti kommentoida...

Niin no se lista-asia nyt vaikka ensin. Eli tajusin juu, levinia, mitä ehdotit: uusimmat syntyneet ylimmäiseksi. Voisin sitä kokeilla kunhan nyt ekat vauvat jostain pumpsahtaisivat :heart:

:hug: kaikille sitä tarvitseville.
Superheppuli, toivottavasti kurja olo helpottaa eikä pojallakaan olisi korvatulehdusta!
RäpäRällä, pitikin kysellä, aiheuttiko sade teilläpäin vahinkoja. EI KIVA JUTTU :( Toivottavasti asuminen jotenkin järjestyy, aika huonoon saumaan vesivahingon lykkäsi!

Möörwa ja tuoremehut
En ole kuullutkaan, että tuoremehutkin olisi "kiellettyjen" listalla. Jos niiden sanotaan aiheuttavan turvotusta, niin mulla tämä ei ainakaan pidä paikkansa *raapii päätään*

Vauva on punkenut koko päivän tosi mallikkaasti. Hyvin vatsanahka joustaa vaikka messevältä tuntuukin.
 
:kieh:
Mua tympiiiiiiiiiiii........... kävely tuntuu kamalata pienekin lenkin jälkeen... autolla ajo tuntuu hankalalta. Olenpa siis kotona koko ajan :eek:

Mä haluan tuon masussa myllertävän ihanuuden syliini :heart:

Sorry purkaus!
 
jaahas jaahas.. mitähän sitä kirjottelis.. :whistle:
pippurimamma jäsenyyttä haettu :wave: ja toivottavasti olotilasi paranee pian ja muu perhe säästyy taudilta :hug:
tuoremehut en ole kuullut että turvotusta lisäisivät?? mutta sen tiiän että myös purkkiananas poistaa nestettä kun sitä meillä töissäkin käytetään kun asiakkailla turvotusta tai pissa ei kulje.. voihan sitä ananasmehua kokeilla, ei kai siitä suurta haittaa ole?
bluedrama kiva kuulla että äidilläsi kaikki hyvin :) (olithan se sinä? :ashamed: )
ja nyt taas pää tyhjä..mutta hieman omaa napaa...
mulla on tänään ollut todella outo olo.. vauva on ollut hiljainen, liikkunut aikas vähän, kohdunsuulle vihlonut ihan niin että jalat on meinannut lähteä alta jos olen sattunut seisaalleen olemaan, kävelykin teki todella kipeää yhdessä vaiheessa.. ja nyt supistelee taas mutta aika "miedosti" vielä.. meinasin jo soittaa äippäpolille ja kysyä että pitääkö olla huolissaan mutta tulin siihen tulokseen että kun olo hieman helpotti ja huomenna kuitenkin on neuvola niin kysäsen sieltä sitten..
mutta nyt meen syömään pizaa ja jäätelöä :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja PippuriMamma:
Millä mielellä olet tänään? :)

Mä toivotan mielettömän paljon onnensäteitä sulle huomiselle! :heart:

Kaikkee mahd. turhaa ja vähän vähemmän turhaa on tullut tänään tehtyä. Siis oikeesti. Pieni kiire tuli, kun en ollut edes vauvan vaatteita ehtinyt pesemään. Nyt sitten oon urakalla siivoillut....
Eniten jännittää se, kun "joudunkin" nyt sitten meneen sinne SATKuun, enkä pääsekkään "tuttuun ja turvalliseen" VASsiin :|
Yritän kuitenkin mennä mieli avoinna.

Maha on ollut ihan kuralla maanantaista saakka. Pää edelleen ihan pyörryksissä..... *huokaus*
Eilen itkin monta minuuttia äidin kainaloon (olin porukoilla kun mies oli töissä ) ja hoin kuinka pelottaa ja jännittää ja ketuttaa ja mitä kaikkee...
Ehkä eniten jännittää se, että joutuu oleen siellä sairaalassa ties kuinka kauan, ennen kuin pääsee "tositoimiin". Mulla kun on paikatkin vielä kiinni :ashamed:

En nyt osaa kiteyttää tuntemuksia. Ainoa selkeä tunne on että JÄNNITTÄÄ!!!!


Niin, ja kiitos hirmuisesti kaikille tsempaajille! :hug:
 
Sain kunnian tulla kertomaan että nyt taitaa olle sitten tullut eka syysvaavi (toinen, :hug: ) tänne meijän palstalle. Jos ei sitten joku muukin ole jo päässyt ponnistelemaan, ei vain ole sitä kerinnyt meille vielä tulla kertomaan :LOL: .

Mutta joka tapauksessa LITTLEPEOPLE on saanut tänään 3100g POJAN (ultran mukaan kuulemma olisi pitänyt olla tyttö) viikoilla 36+6. Synnytys oli ollut nopea ja tuore äiti kuulemma vielä shokissa. Tulee sitten tarkemmin kertomaan kunhan kotiutuu ja kerkiää koneelle.

Itse olen vielä kasassa, vielä pitkään eikä mikään kiirus olekkaan kun ei ole pahempia vaivojakaan :saint: . Tuli vain niin hyvä mieli toisen uutisesta kun hänellä on niitä vaivoja ollut tämän raskauden aikana :heart:

Että tämmöistä täältä Joensuun suunnilta :wave:

Kaikille paljon :hug: ja ekstra halit mam84 huomiseen :heart:

t. roosakaisa ja pipaliini 36+4

ps. kirjotin jo aikaisemmin pitkän litania samasta aiheesta mutta hävis jonnekkin, toivottavasti ei tule nyt 2 kertaan, mut onhan tää niin iso uutinen ettei se varmaan haittaakkaan vaikka tuliski :LOL: :saint:
 
LITTLEPEOPLE SUURET ONNITTELUT!!!

Täällä kateudesta sammakon vihreä äiti heittää onnenhalauksen.. :heart:
nyt tuntuu ettei tuo aika tule ikinä omalle kohdalle.
tänään oli neuvola ja ei mitään uutta sinne rintamalle. hb oli laskenu kumman alas vaikka olen rautaa syönyt jo pitkän aikaa. paineet, sykkeet ja pissa oli ok, viime kerralla pissa 4 plussalla :ashamed:
oli kuulemma kiinnittyny ja huomenna kun on meno keskussairaalaan kuulee mitä nämä viillot alamahassa ovat saaneet aikaan.
tämä turvotus on ihan järkkyä ku ei nilkkojansa pysty taivuttaa ja ovat kyllä aika mielenkiintosen näköisetki, piti oikein kuva ottaa muistoksi. onneksi oon ottanu jo aikaa sitte sormuksen pois nyt olis saanu katkasemaan lähteä. mulla ainaki on ihan sama juoko mehuja, vettä vai vissyä samat samperin nakit sojottaa ranteista. helpottaa vasta sitte synnytyksen jälkeen.

voi että vieläki ihana ajatella et jollain jo nyytti sylis ja nämä vaivat ohi menneitä vaikka tiedän et tilalle tulee toisenlaiset murheet..mut silti viherrystä pukkaa...
 
Maarjalle, kunhan ehdit päivittämään. Odotan siis poikaa. Ja katselin että roikun vielä 22.9 la kohdallakin. Oikea la on siis tuo 25.9. Kiitos jo etukäteen.
Littlepeoplelle todella paljon onnea :flower:
 

Yhteistyössä