SYYSMASSUT '07 elokuussa

tsemppiä vielä mam84 :hug: vaikkakin jo reilusti myöhässä :whistle:
tup itsellä ei kokemusta lantion kuvaamisesta mutta röntgenissä työskennelleenä voin sanoa että ne säteet mitä noista tavan kuvantamisista saa on niin minimaaliset nykyään että ei kerta tai kaksi haittaa tee..ne kohdistetaan niin tarkasti juuri sille kuvattavalle alueelle..

omaa napaa: mulla on neuvola tuossa yhdeltä ja jotenkin mua jännittää sinne mennä kun tässä on nyt ollut kaikenlaista oiretta ja vaivaa ja niistä ajattelin jutella ja jotenkin pelkään että joudun tänään käymään vielä polilla..tiedä sitten kun maanantaille on muutenkin se aika mutta jos viime odotuksesta jotain opin niin saattaapi hyvin olla käynti tiedossa..
viime yö oli todella tuskainen, supisteli ihan nelisen tuntia 10min välein ja vihloi kohdunsuulle, päätäkin särki vaikka paracetamolia otin, mutta se nyt on sama kun oisi näkkileipää popsinut.. rytmihäiriöitä tuli joka kerta kun jouduin vessaan nousemaan ja kesti hyvän tovin ennenkuin meni "kohtaus" ohi.. nyt on jotenkin pökkelö olo kun ei ole nukkunut paljon mitään mutta ihme kyllä ei väsytä kuitenkaan..
no neuvolan jälkeen sitten lisää kuulumisia :wave:
umayya rv 36+5 :heart:
 
Täällä on kamala ukkonen. Mies sanoi että Helsingissä oli annettu yleinen hätämerkki. Mulle sanoi että pitää ottaa telkkari pois seinästä kun on niin rajuna tulossa. Pöh, tossa olisi yksi leffa odottamassa katsojaansa ja tallennettuna olisi jotain eilisiä sarjojakin. Ja edelleenkään en yhtään pidä ukkosesta vaan kyttään ulos jatkuvasti että missä päin se menee. :(

Kaksi päivää kestäneet ilkeät liitoskivut on vaihtuneet viiltelyksi ja ikäväksi menkkamaiseksi oloksi. Yöllä heräsin ensimmäistä kertaa siihen että koski vatsaan. Tosin nukahdin heti uudestaan, muistan vaan ajatelleeni ensin että menkat alkaa ja sitten tajusin ettei se nyt kyllä olekaan sitä. Ja sitten taas unta kuulaan, ihanat unenlahjat. :LOL:

Ja ihan hämärä unen näin. Vauva tunki kättään vatsaa vasten niin että näin ihan selvästi sormet. Se oli kääntynyt pää ylöspäin ja kohta se painoi naamansa vatsaa vasten niin kovasti että näin sen kasvot. Sitten se päätti heittää kuperkeikan ihan suoraan eteenpäin ja kääntyä sillä tavalla takaisin pää alaspäin. Ja ette voi usko kuinka vatsa venyi kun se tuolla lailla kääntyi, en voinut kuin vaan pidellä käsillä tukea ja toivoa ettei vatsa repeä. :LOL: Olisiko Nilvi vähän temunnut vatsassa kun tuommoisen unen aiheutti. :D


----
Muoks.
Olikin uutisten mukaan salaman aiheuttama hälytys Helsingissä.
 
Laa
Onnee Littlepeople!! :flower:

Ja tsemppiä Mam84 :hug: , mattimyöhaisenä toivottelen.
Kohta saadaan synnytyskertomuksia, kunhan tuoret äidit jaksavat tulla niitä naputtelemaan =)

itsellä ei mitään uutta :kieh:


Laa ja tyty 37+3
 
( . )

Mua on supistellut enemmän tai vähemmän koko aamupäivän ja vatsa on ihan sekaisin. Tosin tätä se on ollut jo jonkin aikaa, että ei tässä todellakaan synnyttämään olla lähdössä.

Oli kyllä hurja ukonilma, paukkui oikein kunnolla! :eek:

Mulla on tylsää. Voisin käpertyä sohvalle katselemaan leffaa.

-meja 36+5
 
Odotellaan jännityksellä kunnon kertomuksia!!

Ja Mam84 peukut pystyssä!! Siellä sitä vissiin jo aherretaan??

Meitsi se eilen kuuli siskoltaan, että jos tulee loppuraskaudesta nuha, se enteilee synnytystä... No mulla se enteili sitä, että oon kamalassa flunssassa!! Tämäkin vielä kaiken hyvän lisäksi. Kurkku on NIIN kipeä, ei nielemään pysty (paitsi sitä vesimelonia ) nenä vuotaa, päätä särkee ja niskaa pakottaa...

Itse annoin itselleni diagnoosin, että mun pitää levätä koska synnytys on lähellä.. Ja jos saan kerrankin maata koko päivän sängyssä se taas tarkoittaa stiä, että Nestori on sitten sen 4 ja puoli kiloinen jässikkä.. Eli voimia tarvitaan!

*Huoh* Mene ja tiedä..

Kiitos kaikille, jotka ootte hengessä mukana tämän asunnon kanssa.. Katsotaan tarkemmin kunhan kosteusmittaajat tulisivat paikalle.. Kerron sitten, meneekö koko talo puskutraktorilla nurin, vai riittääkö pelkkä laminaattien vaihto :'(

Kipuinen ja hieman suruinen RäpäRällä ja laskeutumaton Nestori 37+5
 
Ja tsemppia mam84 koitokseen! Harminpaikka Räpärällän asunto. Ja vielä huonoin mahdollinen aika..

Joo, kylläpä ukkonen paukutteli, unen läpi päikkäreille kuulin! Tulikohan sitä vettä taas niin paljon että kaduilla ois päässy kahlaamaan! Tuntuu melkeempä siunaukselta tämmönen viileä sää, oon ollu taas koko viikon ihan sulaneena ja turvonneena.

Turvotuksesta muuten, mulle ei kyllä näytä purkki ananas tepsivän. Vesi on ainoa joka toimii. Mun vesipullo onkin nimetty tuttipulloksi..

Viisaudenhammas edelleen puskee tasasesti yläleuassa ja kipuileekin iltasin. Malttas nyt tulla hiljakseen, ja toivottavasti antibiottia ei tarvita. Onko joku syönyt nyt raskaana antibioottia? Miten vaikutti? Menikö niinsanotusti pasmat sekaisin? Ei millään tahtois vauvalle jo ennen syntymää lääkkeitä..

Täällä oli muitakin jotka ei tiedä vielä vauvan sukupuolta. Meillä ei ultrassa näkynyt, tuntuu että olin puoliväliin raskautta 100% varma että on poika, ja nyt toinen puoli on ihan tyttö fiiliksiä. Loppupeleissä ihan sama :)

Kyllä tulee mietittyä synnytystä, pyörii ajatuksissa melkein koko ajan. Kun ei edes tiiä miltä tuntuu supistus.

hmm..mustajuuri 35+
 
Ensinnäkin: Onnea hirmuisesti LittlePeoplelle ja hänen perheelleen :flower:

Vantaalla ukkosteli aika rajusti ja otinkin varmuuden vuoksi digiboxit, telkkarit ja tietokoneen johdot pois seinästä... Meillä on nimittäin jo kerran kärähtänyt modeemi kun ukkonen löi läheiseen kallioon...

Eilen synnytysvalmennuksessa niin kehuskelin kun ei ole supistellut vielä kertaakaan ja etten tiedä miltä ne tuntuu :ashamed:
Noh, tänään sitten tuossa siivoilin komeroa ja tuli nosteltua ties mitä laatikoita niin eikös ruvennut hetken päästä supistelemaan... Ja oikein kunnolla...
Tunnin ajan tuli n.15 min välein aika kivuliaita supistuksia. No, ei auttanut kun mennä sohvalle lepäämään ja nyt ne ovat tipotiessään...

Tänään mennään Kättärille tutustumaan. Toivottavasti ei ala siellä supistelemaan :D Tai no, mikäs siinä, voisin jäädä vaikka sinne samalla synnyttämään :D No, ei kai vielä...annetaan vielä muutama viikko vauvelin kasvaa massussa :D

Elwi ja papuli 34+6
 
tup
Piipaa: Kummallista, mä näin viikko sitten ihan samanlaisen unen. Ensin näkyi ihon läpi käsi nyrkissä kämmen muhun päin ja ajattelin "Hyvä, kaikki viisi sormea!" ja sit tuli ne kasvot ja ajattelin jotain että "Huh, näyttää ihan vauvalta!" Olin siinä unessa innoissani kun pääsin etukäteen kurkkaamaan, miltä vaavi näyttää. Miehen kanssa naurettiin jälkikäteen, et onneks se ei jo unessa näyttäny mahan läpi keskisormea tai jotain. Olis vähän järkytys, vaikka ollaan jo etukäteen tultukin siihen tulokseen että se on tosi ärhäkkä young rebel.

Räpärällä: Ihan tosi huono tuuri! Toivottavasti vakuutus korvaa niitä vesivahinkoja? Ja olihan teillä ihan kunnollinen vakuutus? Jotkut vakuutukset korvaavat esimerkiksi hotelliöitä, jos kotona ei voi asua. Voisitte yrittää pehmittää vakuutusyhtiötä myös sillä, että vauva on tulossa ja takana äärimmäisen rankka raskaus ym. Hesarissa luki tänään jotain siitä, että valtio maksaa, jos vahingot tulevat vesistöjen tulvimisesta, mutta ei rankkasateista tai merenpinnan noususta. Aivan uskomatonta pilkun viilausta. Toivottavasti sitä vettä ei päässyt ihan hirveästi talon alle, ainakaan se kosteus ei ole ehtinyt siellä kauaa vielä muhia. Että homeongelmia ei kai tarvitse vielä miettiä, jos pohja saadaan kunnolla kuivattua?

Tsemppiä kaikillen,

tup ja vaavi tasan 35 (lääkäri sanoi, että nyt on selviytymis-% ihan yhtä hyvä kuin täysiaikaisillakin vauvoilla!)
 
VOI P..KELEEN P..KELE!

justiin tulin sieltä keskussairaalassa, olin kontrollikäynnillä kohonneiden sokereiden takia. arvot ovat olleet tosi hyviä koko raskauden ja edellisenki ajan. ja muutenki paastoarvo ainut joka ollut vain vähä vinksalla.
mua on kautta aikain vaivannu huono karma noiden lääkäreiden kans. ja sama rata näköjään jatkuu, ensimmäisenä lääkäri sanoi kun pääsin sen huoneeseen et ei oo oikein sun dietti pitäny ku painoa on tullu 12kg lisää. heti nousi v..utuskäyrä ja korkealle. niinku paino ei sais nousta yhtään ja mielellään laihtua pitäis..
ymmärrän kyllä et sokerijutut on syytä ottaa tosissaan mut kun mun arvot on ollu kotiseurannas ihan hyvät ja painoarvioksi tuli tällähetkellä 2.8-3.0kg, et ei mun mielestä kuitenkaan mikään jättiläinen. ja sano se lekuri et käyrillä ja jopa vähä alle on koko tällä hetkellä. sitte kaikista hauskinta mitä päästi suustansa oli et nyt pitää tiukentaa diettiä entisestään et ei kasva isoksi ja samaan hengen vetoon et siihen ei enää omalla toiminnalla pysty kovin paljo vaikuttaa.
NO MIKS HELKKARISSA SIT ALKAISIN RESSATA SYÖMISTÄ JOS SIIHEN EI KERRAN PYSTY VAIKUTTAA. jotenki tunsi itsensä niin typeräksi siinä maata jalat levällään ja kuunnella ku toinen paatoksella puhuu porkkanoista..
yritin sille näyttää kuinka paha turvotus on, et sekin osaltaan painoa nostaa. mut ei sillä kuulemma oo niin vaikutusta, kun taas mun mielestä onhan se nyt selvää et turvotus lisää painoa, ei ainakaan vähennä..
no tulipas siinä taas, no tämä sama ihanuus on edessä sit kolmen viikon päästä. ku kerran kaulaa oli vielä täys mittanen ja kohdunsuu oli kiinni eli ei eroon tästä mahasta ennen joulua :LOL: :LOL:

PÄIVÄN JATKOJA KAIKILLE, ME LÄHDEMMÄ ESIKON KANS UIMAAN..
oppi just uimaan kellukkeilla ja niin tärinäs koko uimisesta, ollaan siks käyty melkein joka toinen päivä. ja onhan se ihanaa itselleki, ees vähä aikaa painoton olo..
 
Sais itekki jo poksahtaa.. Eilen oli neuvola ja sen jälkeen yritin käydä kaupungilla. Yhdessä liikkeessä pystyin käymään ku alko nämä kohdunsuun vihlonnat ihan tosissaan. Oon ollu jo kolme kuukautta aika kykenemätön liikkumaan mutta oon sentään jonkin verran hitaasti pystynyt tepastelemaan mutta nyt tuli sitten siihenkin loppu. Ihan sama liikkuko vai oliko paikalla niin tuska oli kauhea :'( Toivottavasti ei kestä kauaa.. Onko muilla ollut vastaavaa? Että ihan tosissaan sata metriä on jo liikaa.. Tulee mukavat olot jos joutuu loppuajan (tai jos siis menee vielä kauan) kotona sohvalla vaan makaamaan. Istuen nimittäin sama juttu..

tättähäärä2:Älä todellakaan välitä tosta mitä lääkäri sano painon suhteen!! Mulla on tullut jo 20 kg lisää ja eilen ku neuvolassa sitä valitin niin täti vaan lohdutti että siinä on nyt niin paljon nestettä ku on turvotusta että ei kannata sitä nyt ressata. Tuli hyvä mieli vaikka kyllä kauhistuttaaki tuo painon nousu. Mut minkäs teet ku ei voi liikkua.

Neuvolassa oli verenpaineet vähän koholla ja nyt pitää kotona tuota pissaa tarkkailla että pysyy puhtaana. Käski olla varuillaan raskausmyrkytyksen takia ku on tuota turvotusta niin hirveesti. Aamulla onneksi oli vielä puhdas pissa. Perjantaina sitten uus käynti..

Eikai tässä nyt sit tämän kummempia.. Sattuu tää istuminen niin siirryn taas takavasemmalle...

perlos 37+5
 
Ukkonen tosiaan paukutteli tänään, mä kans otin antennin piuhat irti ja pistin kaikki mööpelit kiinni, jopa radion.. Minäkö pelkäisin ukkosta.. :whistle:

Tänään hinkkasin minäkin saunan puhtaaksi. Eilen taisi joku täällä kirjoitella saunanpesusta.. Joten siitä sain kipinän.. tosin on jo pitkään pitänyt tuo sauna putsata, kun on niin vähällä käytöllä ollut että lähinnä pölyä kerää lauteille ja varastona toimii :D . Pelkäsin että tulisi suppareita tms kivaa, mutta vain alaselkää vähän jomottaa.

Huomenna olisi meilläkin neuvolassa valmennusta, Elwi: teillä taitaa olla vähän fiksumpaa tuo valmennus. Meillä tosiaan eka kerralla (viime viikolla) käytiin lävitse liikkeitä ja hengitysharjoituksia jotta odotusaika sujuisi loppuun asti rentoutuneesti. Ja kalvosulkeinen oli myös.. käytiin läpi synnytyksen vaiheet tosi pintapuolisesti. Sitten lopuksi oli rentotusharjoitus cd:ltä kuunneltuna (reillu 20 min). Mieheni oli IHAN kypsä... täytyy toivoo että on silti mukana huomenna kun käydään läpi kivunlievityksiä.. Vikalla kerralla meillä on vauvan hoitoa.
Miten sulla Elwi meni kättärillä Käynti ? Näyttivätkö teille sen videon?

Räpärällä Mulla on pari päivää ollut pientä nuhaa, ... nyt koossa 35+2, jospa nyt ei kuitenkaan ihan vielä tartteis synnyttämään lähteä :)
Ja toivotaan että vesivahinko ei kovin paljoa olisi tuhoja tehnyt ja saisitte pian vauriot rempattua.


Nyt nälkä kurnii vatsassa.. eli ruuanlaittoon..


 
Onnea Littlepeople! Vai täältä Joensuusta se vyyhti sitten lähti purkautumaan..

Räpärällälle jaksamista! Meillä levis vain jääkaappi toissailtana ja sekin tuntuu jo tosi hankalalta. Melkein koko eilinen meni puhelimessa selvitellessä takuuasioita (kaappi siis edellisten asukkaiden ostama) ja tänään aamupäivällä kävi huoltomies. Jotain ruokia sain tietysti pelastettua pakastimeen, mutta ei sinnekään kaikkea voi laittaa.. Jotain lämpimässä säilyvää evästä kävin eilen ostamassa, että selvittiin ilta ja tämä aamu.

Oon ollut tällä viikolla jotenki tosi väsynyt ja nuutunut. Nukkunut olen ihan hyvin. Tänään on lisäksi alaselkä kipeä, olinkin äsken tunnin pitkällään, että jos helpottais. Helpottihan se sen hetken. Päivisin en oikein ole enää saanut nukuttua, vaikka väsyttäiskin. Supistelu on sellaista lievää kiristelyä/kovottelua. Maanantaina siellä käyrillä maatessa sain varmistuksen, että mun tuntemukset on supistuksia. Prosenttiluku siinä koneen näytöllä vaihteli alle kymmenestä 25:en. Eli ei mitään kovin hurjaa.

Kauppaan pitäis lähteä, mutta on niin vetelä olo..

Joe ja pieni 35+6
 
Jännät paikat mam84:sella :wave: !
Hassua että tämä jengi alkaa poksuilemaan kun just valiteltiin alkuraskauden pahoinvointeja...

tättähäärä2: mulla sama kokemus kuin perloksella eli kiloja parikymmentä plussaa ja turvotusta niin maan pirusti. Neuvolantäti ja -lääkäri ei ole mun painosta ollut huolissaan ja aina toteaa että toi turvotus ja sen tuomat nesteetkin sitä painoa nostaa. Mähän oisin sokerirasitukseen itse halunnut, mutten saanut lähetettä kun ei kuulemma tarvetta. (tosin mulla on verenpaine ollut kokoajan ihan ookoo.)

perlos: mä en ole päässyt myöskään liikkeelle (siis muuta kuin kauppaan tms. autolla) enää pariin kuukauteen kun häpyliitokset huutaa ja hirveä paineentunne alakerrassa. Sama järkyttävä kipu kun yrittää yöllä kääntää kylkeä tai nousta sängystä. Henkisesti vaan raskasta kun ei pääse luontoon liikkeelle, ja mikä pahinta -shoppailemaan!

Joku kyseli onko mies ollut mukana neuvolassa. Meillä on ollut joka kerta, tykkää ja itse haluaa tulla. On onnessaan kun kuulee vaavin sydänäänet ja saa siinä sivussa infoa mitä en ehkä itse muistaisi kertoa... :whistle: Mä koen asian niin että se on ihan yhtä lailla sen juttu. Miehekkeellä sellainen työ että pääsee onneksi aina järjestämään vapaata.

No sitten neuvolasta tänään:

- viime viikollahan SF -mitta oli kasvanut 6 cm kahdessa viikossa, nyt se ei ollut kasvanut viikossa yhtään! Hyvä niin. On kuitenkin komiat 38 cm (taidan vetää enkat?)
- pissa puhdas
- verenpaine 110/74
- paino vaan 200 g/vko (JIIHAA!!)
- turvotusta tosi paljon
- vaavi: syke 135, rt, ei kiinnittynyt

Ensi tiistaina mulla onkin se painoarvio äippäpolilla. Muakin kiinnostaisi miten se toimitus etenee...Sanoivat sieltä että jos se kauheen isolta vaikuttaa niin sitten voidaan käynnistellä samalla....häh?!? Mä nyt haluan vaan arvion, kyllä mun vaavi saa olla masussa ihan loppuun asti. Paitsi tietty jos ne jotain 5 kilosta meinaa niin sitten juu käynnistelläänpä hyvinkin :eek:

Vointeja kaikille mammoille loppumetreille!
Ainiin ja haluaa mukaan sinne kerhoon :wave:

Junnu ja peanut 37+5
 
onnea littlepeople :flower:

täällä on ollu aivan hurjan komia päivä, sadetta lupasivat mutta eipä oo näkyny.

Aamulla sain puuhattua vaikka mitä ja kun kotiin kauppareissulta tulin niin aattelin mennä vähä lepäämään... vähä otin sitte kolmen ja puolen tunnin tirsat, eilen nukuin kolme tuntia :eek: järkyttävää kun välillä on aivan energinen olo ja sitte simahtaa totaalisesti. Nyt koitan keitellä uutta menu satsia.

Siksi kait se väsyttää päivällä kun yöt menee pyöriessä, kun selkää särkee melkeen missä asennossa vaan, aamulla sitte pälkähti päähän että voisko ne olla jonki sortin supistuksia jotka aiheuttaa tuon selkä säryn kun aina pätkän nukun ja sitte herään särkyyn jne... täytyy alkaa vähä seuraan tarkemmin...

nyt täytyy mennä mehun kimppuun

Nökö 35+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Junnu:
No sitten neuvolasta tänään:

- viime viikollahan SF -mitta oli kasvanut 6 cm kahdessa viikossa, nyt se ei ollut kasvanut viikossa yhtään! Hyvä niin. On kuitenkin komiat 38 cm (taidan vetää enkat?)
Hahaa :D Mullapa olikin tänään sama sf-mitta kun sullakin eli 38cm :wave:

Ainiin ja rv tänään 38+0 ;)
 
Kokoonnuttiin huoneeseen kuuden muun ensisynnyttäjä pariskunnan kanssa ja kätilö kertoi hieman sairaalasta, vauvan käyttäytymisestä ensimmäisinä päivinä syntymisen jälkeen yms. Huoneeseen tuli vierailulle maanantaina sektiolla syntynyt tyttövauva ja hänen äitinsä. Pieni tyttönen siinä jo kovasti hymyili kun kätilö esitteli häntä meille :heart:
Siinä sitten saatiin kysellä tuoreelta äidiltä kysymyksiä.
Kierros jatkui synnytysosastolle. Siellä kätilö kertoi synnytyksen vaiheista, kivunlievitys vaihtoehdoista yms. Oli ihan mukavaa nähdä itse synnytyssali. Kätilöopistolla salit ovat todella viihtyisiä ja kodikkaita, ei yhtään niin kliinisen tms. näköisiä kuin mitä on nähnyt esim. telkkarista (teho-osasto) :D Mitään imetys tai synnytysvideoita ei näytetty. Kaikin puolin oli varsin hyödyllinen reissu, nyt tietää sitten mihin mennä ja miten toimia ja missä kaikki tulee tapahtumaan kun h-hetki koittaa :D
 
Kirjoittelin aamupäivällä taas pitkät litaniat ja katosi taivaan tuuliin...miks mulle aina käy näin?!?

Onnea LittlePeople perheineen pojasta!

Kuka mahtoikaan kysellä synnytystapa-arviosta??? Mä olin siis maanantaina ja varmaan on aika tapauskohtaista mitä siellä tehdään. Mulla ensin otettiin käyrää ja sen jälkeen lääkäri tutki normaalin gynetutkimuksen ja ultralla mittaili vauvelin. Lantion kokoakin oli arvioinut jollain kummallisella keinolla, koska epikriisiin oli kirjattu, että lantio tilava ja mahtuu kyllä vähän isompikin vauveli syntymään. Mulla siis ei tehty päätöksiä vielä vaan uusi aika ensi viikolle (38 ja risat viikkoja silloin) ja mitataan vauva uudestaan. Kuulosti siltä, että käynnistys tai sektio on edessä joka tapauksessa... jos ei nyt ihmeen kaupalla lähde itsekseen tulemaan... mistä ei siis merkkiäkään ole näkyvissä. Kohdunkaulaa oli täydet jäljellä ja kohdunsuu kiinni ja vähän pehmentynyt.

Jotain muutakin piti kommentoida, mutta taidan tulla muokkailemaan, jos oli tärkeää.

Ja niin muoks: Joku kyseli sf-mittaa, jos iso vauva. Mulla oli 36+2 35cm.

Nuhasta synnytyksen edeltäjänä: Esikoisen synnytin nuhaisena ja ei ollut kivaa... nyt taas nuha, mutta helpottamaan päin. Poitsun kanssa käytiin tänään lääkärissä ja hänellä korvatulehdus, vaikkei korva enää ole eilisen jälkeen ollutkaan kipeä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mustajuuri:
Viisaudenhammas edelleen puskee tasasesti yläleuassa ja kipuileekin iltasin. Malttas nyt tulla hiljakseen, ja toivottavasti antibiottia ei tarvita. Onko joku syönyt nyt raskaana antibioottia? Miten vaikutti? Menikö niinsanotusti pasmat sekaisin? Ei millään tahtois vauvalle jo ennen syntymää lääkkeitä..
Mulla on tällä hetkellä menossa jo kuudes antibioottikuuri raskauden aikana. Mä kanssa hiukka ihmettelin lääkärillä ääneen, että miten mä voin kaikki napit heittää naamaan ilman ettei niistä jotain haittoja olisi. Se kuitenkin vakuutti, että suurempi haitta on se hoitamaton tulehdus. Tietysti eipä ne lapselle myrkyllisiä ole määräilleetkään. Antibiootit on kuitenkin nyt olleet aina avuksi, ilman sen kummempia sivuvaikutuksia kuin ennen raskauttakaan.
 

Yhteistyössä