SYYSMASSUT '07 elokuussa

Jokohan tänne uskaltaisi ilmoittautua ;) Odotuskeskusteluihin oon osallistunut koko raskausajan ja nyt parin viikon ajan lueskellut välillä tätä syysmassujen pinoa.

Vko 37+1 menossa, laskettu aika 13.9. ja ikä 27 v. Esikoista odotan, vauvan sukupuolesta ei ole tietoa. Painoarvio on 3300 g jos tulee ajallaan. Nyt pitäisi olla jo keskosrajan paremmalla puolella mutta pari viikkoa saisi vielä ainakin kasvaa. :heart:

Ihan hyvin on menny raskaus, kaikkea pikku vaivaa toki on ollu mutta ei mitään isompaa. Pohjekrampit on pisimpään vaivannu, selkä-, kylki- yms. vaivat on tullu ja menny. Mulla ei juuri supisteluja oo ollut, saa nähdä tuleeko ekat kunnolliset vasta kun synnytys käynnistyy. Välillä kyllä tuntee ittensä hölmöksi kun ei tiedä mitä omituisia tuntemuksia mahassa on, onko vauvan liikettä, ilmavaivaa, närästystä vai sittenkin supistus. Mulla ei kyllä mene vatsa kovaksi, se kai se supistuksen tunnusmerkki on. Häpyluuta kyllä kivasti vihloo etenkin öisillä pissareissuilla, joten kaipa siellä kohdunsuulla jotain edistystä tapahtuu. =) Vauveli on laskeutunut 1,5 vkoa sitten ja kiinnittynyt tämän viikon alussa, joten siinä mielessä näyttää hyvältä. Pienikokoinen kun oon niin on välillä mielessä käynyt pelko ettei alatiesynnytys onnistu.

Jaksamista kaikille loppuun asti, kyllä ne nyytit ulos tulee kun ovat valmiita :flower:
 
Mä täällä vatvon tätä mein asunto-asiaa, sorry :ashamed: :ashamed:
Mut naapuri joutuu muuttamaan muualle, menee koko lattia auki ja uusiksi :( Eli mitä luultavammin se on meilläkin edessä.. MÄ EN HALUA LÄHTEÄ TUOLTA MIHINKÄÄN!!! Juurihan me sinne päästiin.. Ja mihin hitsiin nyt yht'äkkiä majoitat 5 henkilöä?? Kiva sit mennä jonkun kaverin nurkkiin vauvan kans... PERKELE sanon minä..

*HUOH* En tiiä.. Kait mulle sit iskee viä kamala synnytysmasennus ja kaikki muu kakka... Rasittavaa epätietoisuutta.. Mittarimiehet painaa yötäpäivää hommia, ehkä joskus ensviikolla vasta tulee meille.. Pitää vissiin ottaa vaan remonttilainaa, ihan niinkun tässä nyt ei oltais jo velallisia.. Iso kontti vaan pihaan ja suurin osa kalusteista jemmaan, lyhennysvapaata pankista ja kerrostaloon vuokralle..

*Isoja-pahoja-sanoja-perä-perään*

Ja Nestori se vaan potkii kylkiluita.. Ei vissiin itedä mistä tullaan ulos?? :kieh:

RäpäRällä ja Nestori tasan 38 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Laa:
täälläkin ollaan hereillä :wave:
Rupes sataamaan nii paljon, ettei oikee saanut enää nukuttua.. Puol kymmeneen aikaan meil ois lastenneuvola, pitäs suunnistaa sinne =)
Oon muuten huomanut, että yöllä tulee herättyä usein samaan aikaan, kolmelt, viidelt ja kasilt.. taitaa olla meidän tulevat yösyöttöjen ajat :D Onko täällä muitakin ketkä herää samaan aikaan yöllä?
Minä herään ainakin melkeen aina samaan aikaan ja varsinkin vessaan! :D Ku tänään aamuyöllä katoin kelloa niin se oli jotain 5.40 ja eilenkin oli sama homma,käyn minä aikasemminkin mutta tuo aika on jääny mieleen ku tulee silloin katottua tarkemmin kelloa että koska miehellä soi herätys =) Saapa nähä kyllä miten se vauva sitten herää syömään,pitää yrittää pitää mielessä nuo ajat :D
 
RäpäRällä
Siis todella raivostuttava tilanne teillä päällä siellä. Kun asiat seisoo eikä mistään vielä tiedä mitään, niin ihmekö tuo että veetuttaa :hug:
Hetki kerrallaan, en muuta osaa sanoa :|

annukka-80
Tervetuloa mukaan :wave:

mobic :attn:
Ootko vielä kotosalla vai lähditkö nyyttiä hakemaan?


Maarja ja vaava 38+6
Profiilissa uusi kuva masusta (ja arvista).
 
Tervetuloa Annukka-80 viime metreille meijän kans! :D Ja kaikille muillekkin uusille joille en oo hoksannut toivotella! =)
Kysyisin kaikilta tosta isyyslomasta.Kuinka monen mies aikoo pitää isyyslomaa ja kuinka kauan?Me aateltiin raha-asioitten kannalta tehä niin että kun vauva syntyy niin mies pitää viikon loman ja sitten jouluna ne loput 2 viikkoa.Ei tarvi rahattomana kärvistellä sitten myöhemmin..Ja mulle on tärkeää ainakin että heti alkuun pitää ainakin ton viikon koska aluksihan sitä eniten apua tarvii ku ei oo päässyt vielä siihen rytmiin kiinni.Pitää löytää se sopiva rytmi mitä voi missäkin välissä tehä ja saattaahan tuota mustasukkasuuttakin poitsussa ilmetä ku vauva tulee,tytöstä en enää usko ku se on jo sen verran iso ja oottaa innolla että vauva syntyy =) Mutta poika on sen verran pieni ettei se vielä ihan ymmärrä että vauva tulee jäädäkseen eikä vähäksi aikaa kylään :D
 
Me ollaan ajateltu että mies pitää yhden viikon syntymän aikaan niin että voi olla mukana sairaalassa (toivottavasti saadaan perhehuone) ja sitten auttaa arjen alkuun kotona. Pari viikkoa jätetään sitten myöhemmälle kun vauva on jo isompi ja tekee muutakin kuin syö ja nukkuu =)
 
Neuvola kuulumisia aamulta:

vko 38+1
paino +500g/vko
rr 126/70
pissa puhdas
sf 33(vko:ssa 0,5cm kasvua)
vaavi rt ja edelleen kiinnitynyt ja tosi alhaalla
:heart: 133-145 (th joutui herätellä vaavia niin sai muunkin kuin leposykkeen, sen takia noin suuri ero)
liikkeet +
turvotus edelleen +

Toivottelimme toisillemme vaan hyvää viikon loppua ja nähdään ensi viikolla! eli vaavi tuskin ennen sitä syntyy.
Junnu : Mulla ei ole myöskään supistellut vielä yhtään..Kovasti välillä vilhoo tuonne alas, varsinkin kun vaavi möyrii..
Odotan vaan että synnytys varmaan käynnistyy sitten ihan kerta heitolla, ellei jouduta sitten käynnistelemään..

isyyslomasta: Me ollaan myös ajateltu että mies pitää heti kaks viikkoa kun päästään sairaalasta ja sitten viikon myöhemmin..

Uusille tervetuloa mukaan :flower:

Inka&vaavi 38+1 :heart: :heart:
 
Vieläkö yksi syysmassu mahtuu mukaan? Varsinais-Suomessa asustellaan toistaiseksi miehen kanssa kahdestaan, tai miten sen nyt ottaa kun kolmas meistä rymistelee masussa ;). Ikää 31v. LA 15.9. ja sairaala SAS. 4D:n mukaan tyttö tulossa, mutta kun tuttavapiirissä on eräitä "tyttöjä" syntynyt poikina ei nyt ihan vielä uskota...

Isyyslomasta. Meillä on aateltu pitää pari viikkoa nyt heti, riippuen saadaanko perhehuone vaiko ei. Miehellä on myös kesäloma pitämättä, joten saapi olla meidän kanssa sitten vähän kauemmin kotona opettelemassa.
Synnytysvalmennuksesta Käytiinjustiinsa SAS:ssa katselemassa paikkoja, ja sieltä annettiin lappu jossa kerrottiin vauvamyönteisyys-ohjelmasta, samainen ohjelma on käytössä esim. Vammalassa. Siihen kuului se että lisämaitoa tai tuttia/tuttipulloja ei anneta. Jäi mietityttämään että mitä jos sitä maitoa ei vain kertakaikkiaan tule tarpeeksi, meillä kun se on ollut jonkinlainen sukuvika...? Onko kellään kokemuksia SAS:sta tai Vammalasta?
Oireista Kaikkea löytyy :kieh:, siis supistelusta närästykseen ja mahan epämääräiseen toimintaan. Halaus siis kaikille jotka oireidensa kanssa kärvistelevät ja onnittelut niille joilla jo nyytti on! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja SandeP:
Vieläkö yksi syysmassu mahtuu mukaan? Varsinais-Suomessa asustellaan toistaiseksi miehen kanssa kahdestaan, tai miten sen nyt ottaa kun kolmas meistä rymistelee masussa ;). Ikää 31v. LA 15.9. ja sairaala SAS. 4D:n mukaan tyttö tulossa, mutta kun tuttavapiirissä on eräitä "tyttöjä" syntynyt poikina ei nyt ihan vielä uskota...

Isyyslomasta. Meillä on aateltu pitää pari viikkoa nyt heti, riippuen saadaanko perhehuone vaiko ei. Miehellä on myös kesäloma pitämättä, joten saapi olla meidän kanssa sitten vähän kauemmin kotona opettelemassa.
Synnytysvalmennuksesta Käytiinjustiinsa SAS:ssa katselemassa paikkoja, ja sieltä annettiin lappu jossa kerrottiin vauvamyönteisyys-ohjelmasta, samainen ohjelma on käytössä esim. Vammalassa. Siihen kuului se että lisämaitoa tai tuttia/tuttipulloja ei anneta. Jäi mietityttämään että mitä jos sitä maitoa ei vain kertakaikkiaan tule tarpeeksi, meillä kun se on ollut jonkinlainen sukuvika...? Onko kellään kokemuksia SAS:sta tai Vammalasta?
Oireista Kaikkea löytyy :kieh:, siis supistelusta närästykseen ja mahan epämääräiseen toimintaan. Halaus siis kaikille jotka oireidensa kanssa kärvistelevät ja onnittelut niille joilla jo nyytti on! :hug:
Tervetuloa sinullekkin! =) Tottakai mukaan mahtuu! :D
 
Tervetuloa uusille!

Isyyslomasta... Meillä mies pitää koko 3 viikkoa ja vielä viikon lomaa päälle, eli on kotona kokonaiset 4 viikkoa!!! Viimeksi isyyslomaa säästeltiin aikaan tulevaan ja nyt sitten toivoin näin... on ISO apu esikoisen hoidossa, että saan enemmän keskittyä vauvaan ja saadaan jonkinlaiset rutiinit pyörimään alkuhässäkän jälkeen... On sitten mukavampi jäädä lasten kanssa kotiin, kun on jo vähän totuttu elämään yhtä isommalla porukalla. Meillä isukki pitää myös vanhempainvapaan viimeiset 2 viikkoa ja siis isyyskuukauden joskus ensi kesänä tai alkusyksyllä... riippuen lomista. Itsellä on kanssa lomia pitämättä ja varmaan hoitovapaallekin jään hetkeksi, niin voidaan sitten taas nauttia koko porukalla pitkästä kesälomasta. Toisaalta kyllä haaveilisin, että pääsisin tällä kertaa itse töihin pikemmin ja saisi isukki jäädä kotiin hoitamaan lapsia vähäksi aikaa, mutta eipä taida toteutua.

Täällä edelleen melkein oireetonta elämää saan jatkaa. Tosi kiva, ettei ole mitään vaivoja, mutta toisaalta synnytys tuntuu kovin kaukaiselta, enkä saa aikaiseksi oikein mitään valmistelujakaan tehtyä... Tosiasiassahan hyvällä säkällä käynnistellään jo ensi viikolla tai viimeistään sitä seuraavalla, joten ei tätä aikaa tässä nyt niin hirveästi ole. Viime tippaan taas jää kaikki. Sairaalakassille olen suonut jo yhden ajatuksen, mutta siihen sekin sitten on jäänyt. Nyt sohvalle pitkälleen, kun taisi tuolla pojan huoneessakin uni voittaa!
 
Tervetuloa uudet mukaan! Tulkaa myös kerhoon:

http://www.kaksplus.fi/kerho/Syyskuisten_vauvat_2007

Mun selkä on ihan tiltis. En mitään muuta kuin tyhjentänyt aamulla tiskarin ja täytin sen uudelleen niin nyt polttaa ja lujaa, mutta VAIN alaselkää eikä edes suppaa :headwall:

Isyyslomasta: Meillä mies jää viikoksi kunhan sairaalasta kotiudun vauvan kanssa. Pitää sitten jossakin vaiheessa viikon ja ihan mun äippäloman lopussa sen kolmannen.

Synnytysvalmennuksesta: Meille sitä ei onneksi ole edes ehdotettu vaikka jollekin uudelleensynnyttäjälle kuulema onkin...tai siis joillekin. Ei kyllä edes mentäisi. En ollut esikoisestakaan ja ihan hyvin kaikki meni. Voi tietysti ihan oikeasti olla jollekulle hyvä kokemus ja tarpeellinenkin!

Hyviä neuvolakuulumisia näemmä monella :)

Nyt en muista sitten tietenkään mitä mun vielä piti kirjoitella...no se ei ole mitään uutta. Unohtelen nykyään kesken lauseenkin mitä olin sanomassa.... Lahopää mikä lahopää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja PippuriMamma:
Tervetuloa uudet mukaan! Tulkaa myös kerhoon:

http://www.kaksplus.fi/kerho/Syyskuisten_vauvat_2007

Mun selkä on ihan tiltis. En mitään muuta kuin tyhjentänyt aamulla tiskarin ja täytin sen uudelleen niin nyt polttaa ja lujaa, mutta VAIN alaselkää eikä edes suppaa :headwall:

Isyyslomasta: Meillä mies jää viikoksi kunhan sairaalasta kotiudun vauvan kanssa. Pitää sitten jossakin vaiheessa viikon ja ihan mun äippäloman lopussa sen kolmannen.

Synnytysvalmennuksesta: Meille sitä ei onneksi ole edes ehdotettu vaikka jollekin uudelleensynnyttäjälle kuulema onkin...tai siis joillekin. Ei kyllä edes mentäisi. En ollut esikoisestakaan ja ihan hyvin kaikki meni. Voi tietysti ihan oikeasti olla jollekulle hyvä kokemus ja tarpeellinenkin!

Hyviä neuvolakuulumisia näemmä monella :)

Nyt en muista sitten tietenkään mitä mun vielä piti kirjoitella...no se ei ole mitään uutta. Unohtelen nykyään kesken lauseenkin mitä olin sanomassa.... Lahopää mikä lahopää...
Mää kävin hakkeen sitä jäsenyyttä :D
 
Oletteko pesseet IHAN kaikki vauvan vaatteet? Mä jätän ainakin sen ulkohaalarin pesemättä mutta mitenkäs sen vihreä-valko-raitaisen kevyttoppapuvun kanssa, ootteko pesseet ? Entä miten ootte pinnasuojien kanssa tehneet, tuskin niitä tarttee pestä jos ovat uusia, vai ?? :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annmari-76:
Oletteko pesseet IHAN kaikki vauvan vaatteet? Mä jätän ainakin sen ulkohaalarin pesemättä mutta mitenkäs sen vihreä-valko-raitaisen kevyttoppapuvun kanssa, ootteko pesseet ? Entä miten ootte pinnasuojien kanssa tehneet, tuskin niitä tarttee pestä jos ovat uusia, vai ?? :|
Minä jätin ainakin ihan suosiolla pesemättä toppapuvun,kevyttoppapuvun ja makuupussin.Ne ei oo ihoa vasten silleen niin en jaksanu alkaa pesemään.
 

Menet vain sen linkin kautta nyt niin siellä on kohta keskustelu tai jotain sinne päin ja koska olet jäsen, niin se aukeaa sulle nyt :)

Siellä on myös jutut-osio johon ajattelin, että voitaisiin kerätä ainakin synnytyskertomuksia ja ilmestyvät esille vasta kun taas olen ehtinyt hyväksymään. Samoin kuvat joita saa mielinmäärin sinne mun puolestani jokainen laitella :)
 
Aku
Juu elikkäs:
vk 37+0
Paineet: 117/76
Pissa: puhdas
Paino: 700g/vko yhteensä 20kg
|O
Hemppa: 125 (rauta jatkuu loppuun asti...)
Sf: 29(eri mittaaja kun viimeks ja muksu laskeutunut...)
Tarjonta: rt ja pää kovasti kiinnittynyt...
Liikkeet: +++
Syke: +
Sain sitten samantien lopun 3 vkon neuvola-ajat elikkäs eipä oo tyyppi aikeissa ainakaan ihan heti tulla maailmaan ;) tosin täti sanoikin että aika pikkuruisen oloinen kaveri että sais vielä muutaman viikon kasvaakkin...Että näin,mutta kaikki kunnossa siis ja jatketaan odottelua.
Nyt ruoan tekoon :p

T.Aku ja jumiutunut tyyppi 37+0
 
Laa
Mieki kävin pyörähtämässä neuvolassa tänään... oli aamusta asti pahoinvointia, joten nlatäti halusi tarkistaa meiltä, ettei vaan tuo raskausmyrkytys ois tulos... no mut kuitenki kaikki kunnossa ja johtui varmaan tosta unenpuutteesta....painoa oli tippunut jonkun verran, mikä on kuulemma hyvä juttu näin loppuraskaudessa :)

RäpäRällä : toivottavasti teillä on parempi tilanne ku teidän naapurilla :hug:
 
Miimari-84: Kiitti vastauksesta.
Muhun on iskeny joku laiskuus, en jaksais paljoo silitelläkään niitä vaatteita, mutta jos tässä saa ihan loppuun asti kärvistellä ja venailla synnytystä niin tekemisen puutteessa voi silitys sittenkin maistua :D
 
Nla-kuulumisia 37+6

Paino eikun lisii.. +630g/vk, liekkö reissu tehnyt tehtävänsä..
RR 119/72
Pissa puhdas
Hb:ta ei otettu viimeksi oli noususuunnassa
Sf 33, keskikäyrällä mennään :)
lapsivettä norm.
RT
:heart: 150, liikkeet ++
Turvotustakaan ei ollut.

Mietityttää kovasti, että meneekö tämäkin paljon yli, mutta ainakin edelliseen raskauteen verrattuna harjoitussupistuksia ja alapää/nivus..kipuja on ollut nyt. Katsotaan :)
 

Yhteistyössä