SYYSMASSUT '07 elokuussa

Huomenta!
ensiksi heti onnittelut laalle tyttelistä, ihanaa ensimmäinen tyttö uutinen :heart: :flower: :hug:

raskausarvet
kutiaa täälläkin aivan tolkkutomasti, mut eihän se raapiminen mitään auta :kieh:

hantta toivottavasti nyt vahvistuu ne supparit jotta pääsisit sinäkin jo hommiin, mulla on hyvin vaimeita ja hyvin epäsäännöllisiä suppareita joten ei kai tule lähtöä ennen huomista äitipoli aikaa :/

janita mulla on pinna kuin viulunkieli ollut jo muutaman päivän joten josko se tarkottais että kohta pääsis hommiin, ei tarvii paljoa joku asia mennä pieleen niin jo kilahtaa :saint:

pilvi saatto se sulla ollakin limatulppa vaikka olisikin erilainen kin muilla, ei kai se aina oo samanlainen? tai en mä tiiä, mä olen kuulut siitä kanssa niin monta erilaista versiota että epäilin jo omaanikin mutta toisaalta se ei voinut olla valkovuotoa kun mulla muutenkin ollut nyt tuo valkovuoto hieman paksumpaa ja runsaampaa mutta silti ihan erilaista..

viime yönä sain jo nukuttuakin jonnin verran, muutaman kerran heräsin mutta aina silloin valvoin sitten reilun tunnin ennenkuin sain uudelleen unta.. alkaa jo kyllästyttää kun ei saa nukutuksi.. supistuksiakin tuli veskireissujen jälkeen ja nytkin jo muutama tässä aamun aikana tullut joten toivon kovasti että tulisi enemmän ja useammin ja säännöllisemmin.. täytyy jossain vaiheessa lähteä vähän liikenteeseen kun on näin hieno ilmakin, aurinko paistaa pitkästä aikaa..

nyt kaffelle :wave:

umayya 37+6 :heart:
 
mulla myös esikoinen on käynnistetty rv 38+0 ja syntyi 38+1 joten jos huomenna käynnistävät niin hyvät saumat olisi samoilla viikoilla yntyä mutta enpä vielä tuulettele sen puolesta että käynnistetään, vaikka mulla olo ei ole muuttunut paremmaksi sitten tuon sairaalareissun jälkeen..
inhottaa syödä sitä tramalia päänsärkyyn kun se on niin vahvaa tavaraa mutta en mä jaksa tätä särkyäkään enää kovin kauaa, on kuin vanne puristais päätä koko ajan :headwall:
 
Onnittelut Laalle ekasta syys tytöstä :flower:

Raskausarvet on alkanut mullakin kutiseen ihan pirusti. Saa tosiaan olla rasvailemassa masua koko ajan, eikä sekään auta kun hetkeksi.

Pilvi: Mäkin luulin jo eilen, että limatulppa lähti (ilmeisesti samanlainen kun sulla), mutta voihan se tosiaan olla vaan runsasta valkovuotoakin tms.

Janita: Mulla on ollut pinna tosi kireellä pari päivää, joten toivotaan, että se sun kuulema juttu, että ärtyisyys ennakois synnytystä pitäs paikkansa. Mä olisin ainakin jo ihan valmis lähtemään :p

Muuten ollotilassa ei oo paljon erikoista tapahtunut. Eilen tuli ensimmäiset kipeät supparit, mutta nekin loppui ennen kuin kunnolla edes alkoivat. Kauhea nälkä on tosin tällä viikolla vaivannut. Tuntuu, ettei se lopu, vaikka söis kuinka paljon. Saa nähdä kuinka älyttömästi painoa on tullut kun huomenna olis taas neuvola käynti :snotty:

Sairaalakassia kun oon tossa pistänyt pikkuhiljaa kuntoon, niin tuli mieleen, että tarviiko mukaan ottaa omia rintaliivinsuojuksia vai saako sellaisia sairaalasta?

Vilma ja pikkukaveri 39+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja janita:
Heh :LOL: hetken jo ehdin säikähtää :LOL: seisoin eteises kun alko kuulua kuin vesi tippuisi lattiaan... eka ajatus oli et lapsivettä :eek: mut ei, valkovuoto vaan pelotteli :LOL: :LOL:

Mulla käy toi sama joka päivä
:D :LOL: :LOL: :LOL: sit kun vähänkin kovemin polttaa vaikka selkään niin ajattelen että hui :eek: nytkö ne supistukset alkaa....no ei |O
 
Täällä myös nukuttu aika kehnonlaisesti, pikkuinen jylläsi taas nukkumaan mennessä niin, ettei toivoakaan saada unen päästä kiinni...No luontoäiti valmistelee meitä tulevaan.

Täällä on puhuttu aikaisemmin siitä kuinka vieraat ihmiset ällistelevät masuja ja niiden kokoa yms. Eilen kaupassa ihminen, jonka tiedän nimeltä, tuli ja laittoi käden mun vattan päälle ja sanomaan, että sä vielä täällä napa pitkällä! Siis olin vähän äimänä, enhän mäkään mee kenekään vieraan ihmisen masua kokeilemaan ja kommentoimaan! No ei ollut kyllä eka kerta, mutta häiritsee kuitenkin kun vieraat ihmiset tulee kopeloimaan.

Eilen kävelylenkillä tuli ihan julmetun kipeät liitoskivut. Koko illan sitten vihloi ja kävely oli vaikeeta. Nyt ei ole ihan niin kipeät. Mutta sympatiat niille, jotka ovat niiden kanssa jo pidemmän aikaa kärvistelleet!Ei kiva vaiva.
Ennakoivat/harjoitus supistelut jatkuvat, mutta ei mitään muuta...

Lilia + Pallero 39+1
 
vilma 80:

Taitaa olla sairaala kohtaista tuo liivinsuojuksien käyttö.

Mulle eilen neuvola täti sanoi että voi ottaa mukaan vain yhdet, kotimatkaa varten.
Koks:sta saa jonkun verkkotopin jota kuuluisi käyttää?? en tiedä kuinka tuo sitten toimii ja millainen se on.
 
:heart: :heart: :heart:

Onpas mukava lukea vauvauutisia heti aamusta :).

Mulla oli eilen taas neuvola, 37+4:

-pissa puhdas
-paino +565g/vk, yht. ~13 kg
-rr 131/84
-hb 139
-sf-mitta 33,5 cm
-vauva pää alaspäin, ei kiinnittynyt
- :heart: 140
-liikkeet ++

Eli eipä mitään uutta. Viime yönä taas supisteli kipeästi, mutta vaan muutaman kerran.

Mulle ei ole tullut toistaiseksi raskausarpia mahaan ollenkaan, rintoihin kyllä. Saa nähdä repeääkö nahka vielä loppuvaiheessa.

Miten muuten, onko teillä aikaisemmin synnyttäneillä mennyt raskaus samalla tavalla/yhtä pitkälle kuin omalla äidillänne? Mietin vaan, että onko siinä mitään perää kun näin olen kuullut sanottavan.

Taidan lähteä kävelylle kun vaikuttaisi olevan ihanan raikas ilma :).

-meja 37+5
 
Mä kävin alkuviikosta hesessä hakemassa sapuskat meidän poppoolle. Ja kun kävelin tiskille niin siinä yhdessä pöydässä istuivat äiti ja joku 5 vuotias tyttö ja luultavasti niiden mamma.

Ai että ärsytti, kun se mamma huomasi mut ensin, se kävi osottelemaan sormella mua ja sanoi jotain tytön äidille, sen jälkeen oli äitikin sormi suorana osottelemassa mua ja sittenhän se tyttö tietenkin katsoi mallia ja sormi ojossa ihmettelivät mun mahaa. siinä ne istuivat pöydässä sormet suorina ja tuijottivat mua.

Kovaan ääneen puhuivat, että kuinka tuo nainen odottaa aivan varmasti kaksosia.

Minne käytöstavat ovat kadonneet?? :kieh: :kieh:
 
Mä en kanssa ymmärrä, miten vieraat ihmiset kehtaa tulla kosketteleen masua. Tosi ahdistavaa mun mielestä! Tuijotukseen on jo aika tottunut niin ettei sitä onneks aina edes huomaa. Vaikka toi Ansun kohtama osottelu on kyllä jo aika huippu!

Me raskaana olevat ollaan ilmeisesti kaikkien yhteistä omaisuutta |O
 
Maarja Olisko huono idea, että nuo syntyneetkin olis ns. päivä järjestyksessä? Samaan malliin kun tuo odotuspino? :ashamed: Ihan vaan kyselen..

Ehdittäisköhän me viä ensviikolla kahville?

Kaveri lähti tänään synnärille, oli 28pv. laskettuaika.. Ja täällä ei tapahdu MITÄÄN mihinkään suuntaan!! No hyvä olis pysyä kasassa viiä lauantai kun on ne häät :kieh:

RäpäRällä ja Nestori 38+6 :heart:
 
No toi oli kyllä aika tökeröä kun kuitenkin kyse aikuisista ihmisistä,no mä olin maanantaina tutustumassa tytön uudessa päiväkodissa,oltiin siinä pihalla sitten niin 3 poikaa osoitteli mua ja yksi niistä tokas:"kato toi läski :LOL: sillä on vauva mahassa",no yks niistä pojista kysy:"kuka" tää aloittaja poika:"no toi toi läski" ja osoitteli mua :kieh:

Sanoin sitten pojille että eikös ole kotona opetettu käytöstapoja ettei noin voi puhua :kieh: |O
 
Onnittelut vain kaikille vauvansa jo saaneille.

Täällä vaan kärvistellään kotona ja valvotaan yöt. Joku kyseli meneekö synnytyksen samalla tavalla kuin omalla äidillä. No mun äippä sai minut kaks viikkoa etuajassa ja mun esikoinen syntyi 38+5. Sitten mun veli syntyikin kaksi viikkoa yli la:n ja sisko tasan laskettuna aikana. Eli ton mukaan mä kärvistelen täällä mahani kanssa vielä kahden viikon päästäkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilia:
Täällä myös nukuttu aika kehnonlaisesti, pikkuinen jylläsi taas nukkumaan mennessä niin, ettei toivoakaan saada unen päästä kiinni...No luontoäiti valmistelee meitä tulevaan.

Täällä on puhuttu aikaisemmin siitä kuinka vieraat ihmiset ällistelevät masuja ja niiden kokoa yms. Eilen kaupassa ihminen, jonka tiedän nimeltä, tuli ja laittoi käden mun vattan päälle ja sanomaan, että sä vielä täällä napa pitkällä! Siis olin vähän äimänä, enhän mäkään mee kenekään vieraan ihmisen masua kokeilemaan ja kommentoimaan! No ei ollut kyllä eka kerta, mutta häiritsee kuitenkin kun vieraat ihmiset tulee kopeloimaan.

Eilen kävelylenkillä tuli ihan julmetun kipeät liitoskivut. Koko illan sitten vihloi ja kävely oli vaikeeta. Nyt ei ole ihan niin kipeät. Mutta sympatiat niille, jotka ovat niiden kanssa jo pidemmän aikaa kärvistelleet!Ei kiva vaiva.
Ennakoivat/harjoitus supistelut jatkuvat, mutta ei mitään muuta...

Lilia + Pallero 39+1
:LOL: :LOL: :LOL: Nyt meikä tyttö räjähti nauruun!!! :LOL: :LOL: :D Napa pitkällä!!!! :LOL: :LOL: Äläs mitään,miehen kaveri kävi meillä täällä vasta ja oon kyllä hyvinkin tietonen pullottavasta navasta,niin tämä tuumi siinä sitä ollaan napa keskellä otsaa! :LOL: :LOL: Oli pakko kuitata että elä sinä puutu mun napa asioihin!! :LOL: :LOL: :kieh: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja meja:
:heart: :heart: :heart:

Onpas mukava lukea vauvauutisia heti aamusta :).

Mulla oli eilen taas neuvola, 37+4:

-pissa puhdas
-paino +565g/vk, yht. ~13 kg
-rr 131/84
-hb 139
-sf-mitta 33,5 cm
-vauva pää alaspäin, ei kiinnittynyt
- :heart: 140
-liikkeet ++

Eli eipä mitään uutta. Viime yönä taas supisteli kipeästi, mutta vaan muutaman kerran.

Mulle ei ole tullut toistaiseksi raskausarpia mahaan ollenkaan, rintoihin kyllä. Saa nähdä repeääkö nahka vielä loppuvaiheessa.

Miten muuten, onko teillä aikaisemmin synnyttäneillä mennyt raskaus samalla tavalla/yhtä pitkälle kuin omalla äidillänne? Mietin vaan, että onko siinä mitään perää kun näin olen kuullut sanottavan.

Taidan lähteä kävelylle kun vaikuttaisi olevan ihanan raikas ilma :).

-meja 37+5
Mulla ei oo ainakaan raskaus mennyt samallalailla ku äitillä.Äitillä on joku meistä viidestä vissiin mennyt yli(ekoista lapsista ja meitä on 5kpl)mutta suurin osa on syntynyt aikasemmin ja mulla on kumpikin mennyt yli la:n.Mutta synnytykset on sujunut meillä samallalailla eli melko nopeasti ja aika kivuttomasti.Ei nyt tietenkään niin että ei tunnu missään :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
No toi oli kyllä aika tökeröä kun kuitenkin kyse aikuisista ihmisistä,no mä olin maanantaina tutustumassa tytön uudessa päiväkodissa,oltiin siinä pihalla sitten niin 3 poikaa osoitteli mua ja yksi niistä tokas:"kato toi läski :LOL: sillä on vauva mahassa",no yks niistä pojista kysy:"kuka" tää aloittaja poika:"no toi toi läski" ja osoitteli mua :kieh:

Sanoin sitten pojille että eikös ole kotona opetettu käytöstapoja ettei noin voi puhua :kieh: |O
On varmasti ärsyttävää ku toiset tulee mollaamaan läskiksi!! :hug: :hug: Oisit sanonu että iteppä kiloni kannan.
 
Heissan! Tuolta lokakuisista tulin kurkkimaan mitä teijen pinoon kuuluu (vaikka itekin tänne kuuluisin, la 29.9) :) Ja Ansulle piti sen verran sanoa että ainakin -04 KOKSista sai verkkotopin. Olihan se pikkusen outo päällä mutta parempi nukkuessa kuin imetysliivit. Ja kumminkin ihan yhtä kätevä käyttää (mun mielestä).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
No toi oli kyllä aika tökeröä kun kuitenkin kyse aikuisista ihmisistä,no mä olin maanantaina tutustumassa tytön uudessa päiväkodissa,oltiin siinä pihalla sitten niin 3 poikaa osoitteli mua ja yksi niistä tokas:"kato toi läski :LOL: sillä on vauva mahassa",no yks niistä pojista kysy:"kuka" tää aloittaja poika:"no toi toi läski" ja osoitteli mua :kieh:

Sanoin sitten pojille että eikös ole kotona opetettu käytöstapoja ettei noin voi puhua :kieh: |O
On varmasti ärsyttävää ku toiset tulee mollaamaan läskiksi!! :hug: :hug: Oisit sanonu että iteppä kiloni kannan.
No olipa tuo kerta ensimmäinen kun läskiksikin haukutaan ;) yleensä(ennen raskautta)saanu kuulla että on luuviulu :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
No toi oli kyllä aika tökeröä kun kuitenkin kyse aikuisista ihmisistä,no mä olin maanantaina tutustumassa tytön uudessa päiväkodissa,oltiin siinä pihalla sitten niin 3 poikaa osoitteli mua ja yksi niistä tokas:"kato toi läski :LOL: sillä on vauva mahassa",no yks niistä pojista kysy:"kuka" tää aloittaja poika:"no toi toi läski" ja osoitteli mua :kieh:

Sanoin sitten pojille että eikös ole kotona opetettu käytöstapoja ettei noin voi puhua :kieh: |O
On varmasti ärsyttävää ku toiset tulee mollaamaan läskiksi!! :hug: :hug: Oisit sanonu että iteppä kiloni kannan.
No olipa tuo kerta ensimmäinen kun läskiksikin haukutaan ;) yleensä(ennen raskautta)saanu kuulla että on luuviulu :LOL:
Mutta silti se ei oo varmasti mukavaa ku läskiksi haukutaan,ite kutsun itseäni soppaluuksi :D Ku oon semmonen höyhensarjalainen tai oikeastaan vähempikin normaali paino 48kg :D Mulla on välillä ainakin hormoonit tehny tehtävänsä,yleensä en oo mikään kovin herkkä ja nyt aina välillä rupeaa joku itkettämään niin ei oikein osaa suhtautua asiaan että mitähän minäkin nyt pillitän :LOL: :LOL: :D
 

Yhteistyössä