SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Tup: Täällä ainakin yksi kärvistelijä :D Itse en ole sen kummemmin vielä yrittänyt "edesauttaa" synnytyksen käynnistymistä millään konsteilla. Vaikka kieltämättä viime aikoina olen normaalia enemmän saunonut ja siivonnut ;) Siitä kolmannesta S:stä en ole huomannut olevan mitään vaikutusta. Ehkä vähän tuntuu menkkamaista jomotusta ässän jälkeen, mutta ei muuta.
Mäkin toivon, että lähtis synnytys käyntiin vesien menolla. Mulla ei ole suppareita ollut vielä ollenkaan. Pientä vatsan kovettumista välillä ja polttelua alapäässä, mutta tiedä sitten ovatko ne niitä suppareita. :ashamed: Paineen tunne aikaajoin vaivaa.
Mietin myös tuota vyöhyketerapiaa, jota mustajuuri muistaakseni suositteli. Nyt mulla on vaan niskat jymähtäneet niin pahasti, että neuvolastakin suosittelivat hierojalla käyntiä. Varasin huomiselle niska-hartia hieronnan 30min. Pitänee sanoa hierojalle, että vauhdittaa vaan synnytystä niska hartia hieronnallaan jos tietää konsteja :LOL:

Nyt ajattelin lähteä vähän ulkoilemaan ennenkuin alkaa sataa.
Saas nähdä kärvistelläänkö täällä vielä lokakuun puolella :whistle:
Elwi ja papuli 38+5
 
tup : Ei olla koetettu vauhdittaa synnytyksen käynnistymistä. Jotenkin tuntuu, että se olisi kuitenkin turhaa... Toisaalta, eipä näitä viikkojakaan vielä ole niin paljon, ehkä parin viikon kuluttua olen valmis vaikka mihin tempauksiin synnytyksen käynnistämiseksi :D

Viime yönä supisteli pariin otteeseen, vatsa oli pinkeä ja kipeä. Kipu säteili myös selkään. Supistukset menivät ohi, vatsan pingotus helpotti, mutta selän kipu jäi. Ehkä selkä jotenkin kramppasi?

Ylihuomenna on ultra. Jännittää hiukka, miten käy. Toivottavasti Juniori on kasvanut, se käynnistys kun ei innostaisi minua ollenkaan. Tahtoisin hoitaa synnytyksen mahdollisimman luonnonmukaisesti. Olen miettinyt, että olenko ihan hullu, kun harkitsen luomusynnytystä näin ensisynnyttäjänä... äitini ei ole käyttänyt kivunlievitystä synnytyksissään ja tätinikin vain esikoisensa kohdalla, joten jotenkin kuvittelen, että selviäisin siitä minäkin. Äiti ainakin on kannustanut yrittämään. Tuntuu vain, että saa hörhön leiman otsaan näistä pohdinnoista :/

tiksu ja uffe-juniori (38+5)
 
Ei täälläkään vielä mitään tapahdu...
Mulla ku ei ole miestä niin oon korvannu sen yhden ässän S-hoppailulla ;)
Eilen oli LA ja koko aamupäivän kiersin ostoskeskuksessa kunnes kirjaimellisesti jalat alko lähtee alta. Illalla tuli sitten tiuhempaan supistuksia...harjotussellaisia eli ei mitään hyötyä! Mä oon kyllä kans tullu siihen tulokseen että se tulee just silloi ku hälle ittelleen sopii! Ei auta ku kärvistellä...rupesin ajankuluks jo suunnittelee ristiäisiä niitten kaverin häitten lisäks mut tuli hiukan tyhmä olo ku soitin papille ja se sano että jos soitellaan sitte uusiks ku laps on syntyny :LOL: Mut kyllä me pvm saatiin sovittua!

Elwi
Kyllä ne on niitä harjotussupistuksia jos vatta menee kovaks. Ei ne tunnu välttämättä yhtää millee. Monet kaverit on sanonu ettei heil mitää oo ollu, ja sit jälkikäteen vasta tajunneet että olihan niitä.

Mulla oli tarkotus ottaa lasi port-viiniä lasketun ajan kunniaks, oon odottanu sitä koko raskauden ajan, mut sit ku eilen olis pitäny ottaa, nii jostai syystä en voinu! Tyhmä juttu, mut jos perjantaina sit? mun veikkaus oli että ens lauantaina syntyy. Lyötiin vallan vetoa kavereitten kaa. Meit on 9 kimppa ja huimat 10,60? potissa! SILLÄ SAA VAIPPOJA!
T+t 40+1
 
Siis toivottavasti.

Tänään oli aamusta se yliaikakontrolli ja huomenna aamulla takaisin jakäynnistykseen!! tuntuu ihanalta vaikka toki olisin toivonut synnytyksen käynnistyvän itsestään..Alkaa olla vaan jo henkisesti niin väsy olo että ihanaa päästä jo hommaan :whistle:
Täytyy vaan toivoa että käynnistyy,eikä pitkity moneksi päiväksi.

Viime yönä en saanut nukuttua kuin viitisen tuntia,saah nähdä miten käy ens yönä kun nyt jännittää vielä enemmän! :)

Kaikille kovasti jaksamisia! :hug:

Inka&vaavi 41+5 :heart: :heart: ja toivottavasti huomenna syntyneenä:)
 
Katsoin tuolta, että synnytät kättärilla =)
Kuinka kauan tuossa yliaika kontrollissa menee?Ja saitko helpolla ajan jo huomiselle. Meillä yliaika kontrolli torstaina ja toivon pääseväni pian synnyttämään. Sorry kun utelen mutta alkaa olla aika epätoivoinen olo täällä :( !!! Pelottaa yms.
Tsemppiä sinulle huomiseen... Oliko muuten paikat jo kypsyneet?

Miiuli 77 & :heart: Pötkötti 41+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miiuli 77:
Katsoin tuolta, että synnytät kättärilla =)
Kuinka kauan tuossa yliaika kontrollissa menee?Ja saitko helpolla ajan jo huomiselle. Meillä yliaika kontrolli torstaina ja toivon pääseväni pian synnyttämään. Sorry kun utelen mutta alkaa olla aika epätoivoinen olo täällä :( !!! Pelottaa yms.
Tsemppiä sinulle huomiseen... Oliko muuten paikat jo kypsyneet?

Miiuli 77 & :heart: Pötkötti 41+3 :heart:

Mulla ei ollut paikat yhtään auenneet mutta olivat jo pehmentyneet.Aikaa meni reilu tunti koko hommaan, siellä oli vähän häslinkiä.
Lääkäri soitti synnytysosastolle ja kysyi että mahtuuko niin sillä tavalla kyllä helpolla pääsen,eli on tilaa:) (ja vauva ei liikkunut ultrauksen aikana paljoa, joten sen takia ajatteli että käynnistetään jo aikasemmin).

Koita jaksaa odottaa vaikka tiedän että on tuskasta, ja toivotaan että pääset synnyttämään! ehkä törmätään :wave:

Inka
 
Tuosta häslingistä kättärillä tuli mieleen että onko teille puhuttu mitään siitä et olis meitä syyskuun synnyttäjiä jotenki paljon???
Meillä neuvolassa on siunailtu kokoajan ku on niin paljon odottajia samoilla viikoilla. Pelkästään sillä alueella mihin itse kuulun, on 10 odottajaa (nyt) viikoilla 39-41. Ja kyseessä on oikeasti PIENI alue. Meidän taloissa asuu 3 naista jotka oli samassa synnytysvalmennuksessa mun kanssa. Ihan ymmärrettävää toisaalta, koska eikös joulun henki ole antamisen ilo ja niihin aikoihinhan nää on tehty...?
:LOL:
Ei siinä muuten mitään, mutta ku kuulee noita kauhukertomuksia että laitokset täynnä ja pitäis synnyttääki jossai... Eikä yhtään lohduttanu kun kävin nkl:lla tutustumassa ja sanoivat että on ollu kumman kiireitä päiviä. 20-30 lasta päivässä koko edellis viikon (pari viikoa sit). Huolettaa että onko niillä tilaa ja aikaa mulle ja mun vauvalle!?
 
Täälläkin vielä kärvistellään... Ei edelleenkään mitään merkkejä ilmassa.

TSEMPPIÄ Inka85!

Itsekin olen menossa kättärille ja alan jo miettiä käynnistysasioita, vaikka tässä vielä aikaa onkin...

Piija 39+2
 
Tiltu07: Mä kysyin Kättärin tutustumiskäynnillä juuri tuosta, että onko ns. "sesonkiaikoja" synnäreillä kun olin kuullut, että kesällä oli passitettu Kättäriltä naistenklinikalle porukkaa synnyttämään kun salit olivat olleet täynnä. Kätilö sanoi, ettei mitään sesonkiaikoja olisi vaan, että se vaihtelee ihan päivittäin/kuukausittain/kellonajoittain että miten paljon on samaan aikaan synnyttämässä. Että koskaan ei voi kuulemma tietää. Silloin meidän tutustumiskäynnillä oli klo. 16.30 aikaan vain yksi sali käytössä eli yksi äiti synnyttämässä kun aamulla heillä oli ollut kuulemma kaikki salit täynnä...
Mutta eiköhän me päästä kuitenkin synnyttämään turvallisesti johonkin pk-seudun synnytyslaitoksista :D ja toivottavasti vielä siihen omaan haluamaamme paikkaan :D
 
Aku
Huh,kiirettä on pitänyt tytön syntymän jälkeen :p mummit,kummit,kaverit ja kaikki haluu tietysti nähdä uuden tulokkaan.Mutta hyvin ollaan jaksettu =) typykkä vaan syö ja nukkuu,nyt parina päivänä tosin ollaan oltu jo vähän enemmän hereillä.Öisinkin nukutaan 2-3 h pätkiä!Tänään tulee neuvolantäti kylään,hiukan jänskättää!

Käytiin lauantaina bilirubiinikontrollissa kun kotiuduttaessa hiukan oli koholla mutta oli laskenut.Törmättiin Balikiin aulassa,käynnistystä kun odottelivat!

Eipä teitä mahakkaita enää montaa ole ja toivottavasti loputkin poksahtais pian.Voimia kaikille :hug:

T.aku ja typy 8 vrk
 
No siellä tuli nyt käytyä ja saatiinpa jo takarajakin! Elikkä meillä perjantaina käynnistykseen meno.. :whistle: Nyt se sit tosiaan tapahtuu, jänskää!!
Toivottavasti se nyt lähtis tästä viel itekseen käynnistymään!
Siellä otettiin pissa, verenpaine, oltiin käyrillä, sisätutkimus(kovakourainen tarkoituksella) ja ultrattiin. Meillä painoarvio 3,9kg Vauva oli kiinnittynyt ja auki kahdelle sormelle. Meillä meni siellä kolme tuntii, johtuen tosiaan siitä, että siellä oli vaan yks lääkäri joka hoiti kahta osastoo yhtäaikaa. Käyrillä maattiin aika kauan ku vauva taisi olla nokosilla ku liikkeet vähäisiä,sit otettiin vähän mansikkakiisselii ja hyvä siitä lopulta tuli! =)
Tsemppiä inkalle, sulla se varmaan jo vauveli on, ku me vasta päästään tosi hommiin!! =)
 
:flower: :flower: :flower:

Neuvolassa käyty: paino laskenut 1,2kg
hb oli 126
pissa puhdas
rr125/80
sf mitta laskenut 31, nyt mennää ihan alakäyrällä ja toi mitta ei oo noussu 6 viikkoon :eek:
sydän äänet ok
vauva rt ja kiinnittynyt

liikkeet ollu nyt parina päivänä laimeita, ja siitä oon hiukan huolissani.. sanoin neuvolassa niin täti tuumas vaan et vauva kerää voimia synnytykseen... no en usko kun viime maanantaina kätilö sanoi synnytyksen olevan käynnissä ja vielä oon kasassa....
olo on just sellanen et peiton alle piiloon antakaa mun nukkuu, en jaksa :'(
 
Aku
Huh :p onpas ollut vipinää tytön syntymän jälkeen!Mummit,kummit,kaverit ja kaikki haluu tietysti nähdä uuden tulokkaan.Mutta hyvin ollaan jaksettu ja ainakin nyt vielä typy oikeestaan vaan syö ja nukkuu =) Olin ihan yllättynyt kun öisinkin saan nukuttua 3 h pätkiä!Tänään on neuvolan tädin kotikäynti,jänskättää!

Lauantaina käytiin Bilirubikontrollissa kättärillä kun oli arvot hiukan koholla kun kotiuduttiin,nyt kuitenkin lähteneet laskuun =) Törmättiinpä Balikiin siinä aulassa,kun odottelivat käynnistystä ;)

Eipä teitä mahakkaita enää montaa ole ja toivotaan että loputkin saa nyytin mahd. pian syliin :heart: Voimia kaikille :hug:

T.Aku ja tyty 8 vrk
 
Juurikin neuvolasta tulin, ja tosiaan kirjoittivat lähetteen nyt sit TAYS:n joten sitä odotelles...Tietysti toivotaan et luonto hoitaa homman niin et ollaan siel jo ennen ku edes lähete kerkee kotiin saapuu =) Mutta eihän tässä auta muu tosiaan ku odotella, jos ottais luutun käteen ja luuttuais lattiat vaiks aikani kuluks....Ihmetellä kyl täytyy et mistä tätä energiaa riittää?!?!

Jep ja vointeja kaikille =)

Mira-84 ja "oliver" 40+1
 
Neuvolasta terveisiä!

Kaikki oli taas ok.
Pissa puhdas
Paineet ok
Hemppaa ei katsottu kun laite on huollossa
Painoa tullut 1 kg viime viikosta, yhteensä muistaakseni 16 kg
Sydänäänet voimakkaat 140-150 välillä
Edelleen RT ja syvällä kiinnittynyt

Neuvolantäti säikäytti taas että lapsi on kääntynyt ympäri kun ei päätä löytynyt alhaalta ja ylhäällä oli joku kovan tuntuinen osa. Alkoi jo puhumaan että lähtisin terveyskeskukseen käymään josko joku siellä ehtisi ultrata kun ei tunnustelemalla tahtonut saada selkoa. Kävi sitten hakemassa toisen kätilön kokeilemaan josko hän saisi selvyyden vauvan asennosta. Ja voi elämä sitä tuskaa kun nivusia kaivettiin ja etsittiin päätä. Huomasin tämän oman kätilöni olevan tosi helläkätinen verrattuna siihen toiseen. Lopulta alkoivat kallistua sille kannalle että kyllä se siellä pää alaspäin köllöttelee, on vaan niin jumalattoman syvällä että pelkästään olkapäistä saa kiinni. Lopuksi vielä kuuntelivat sydänääniä jotka oli selkeinä alhaalla eikä vatsan yläreunassa kuullut mitään ääniä ja päätyivät raivotarjontaan. Kävelin vielä vajaan tunnin reipasta vauhtia kotiin ja suoraan päikkäreille. Nyt ei sitten tarvitse enää kävelläkään. Jumalatonta viiltävää kipua ihan paikallaan ollessaankin, saati sitten kävellessä. Saa kyllä koirat selvitä tämän päivää lyhyillä pissalenkeillä... Eikä miesraasukaan pääse siivottuun kotiin. Kamalan huono omatunto vaan puskee heti päälle kun ei saa siivvottua niinkuin yleensä. :(

Minna ja Nilvi 39 + 4
 
taas täytyy onnitella vauvansa saaneita :flower: :heart:
meillä täällä arki pyörii jotenkin, jos pyörii.. hieman on hakusessa kaikki kun ei ole vielä rytmiä ollenkaan, joten odottelen kovasti että vauvalle alkaisi rytmiä löytä niin jäisi tuolle esikoisellekin aikaa hieman enemmän..
pahanteko alkaa heti kun aloitan imetyksen kun tietää että en pääsekään noin vaan siitä irtoomaan, korviketta siis ollaan jouduttu nyt enenevässä määrin antamaan kun pakko saada pikkuista nukkumaan hieman pidempaan kuin ½-1½ tuntia.
:hug: kaikille teille kärvistelijöille, toivotaan että teidän aikanne pian koittaa, ja tsempit vielä kaikille nyyttiään tällä hetkellä' lunastaville, hantta ainakin reissussa oli..
umayya+pojut :heart:
 
Täällä sitä kans kärvistellään :(
Vasta täs on viides päivä menos kun suppailee vaihteleval menestyksel. Just kun alat edes aatteleekin et joks täst pääsis, niin sit loppuu ku seinään, tympii :/
Eikä ole edes auttanut et eilenkin olin tunnin verran sienimettäs ja tänään siivonnu. Voin vaan kuvitella et oon varmaan viel ensviikollakin kasas.
Vauva tosi hiljanen masus, tänäänkin ihan hätkähdin kun muistin et tunsin yöllä viimeeks jotain ja aloin kuulostelemalla kuulostelee niin kyl se sit pikkasen siel liikahteli.

Voimia kaikille =)
Jaana ja masuasukki 40+1
 

Yhteistyössä