taas tuli epämukava ylläri

  • Viestiketjun aloittaja kyllä taas veti surun puolelle
  • Ensimmäinen viesti
"heh"
[QUOTE="a.p";25408674]miehellä auto hänellä työmatkaa 40km. hänen työvuorot voi olla klo 05-16.00 tai 14.30-23.30. eli jos mulla olisi työt 08.00-16.00 niin aamuvuoroina häne ei voisi viedä minua ja iltavuoroviikkoina ei pystyisi hakemaan minua pois.

sitten kanssa pitäisi kuljettaa lasta hoitoonkin. ja minne koululainen koulun jälkeen ei tuo miedän 7-vuotias vois mitenkään yksin olla koulun jälkeen... eikä täällä oo mitään iltapäiväkerhoja tms kun ei oo riittävästi lapsia jotta sellainen kannattaisi järjestää.[/QUOTE]

Sinun tilanteessa hankkisin ensiksi sellaisen osa-aikatyön, joka sopisi yhteen miehen työvuorojen kanssa. Esim. kauppaan tms., jossa varmaan voi sovitella työvuoroja. Pääsisit siis kulkemaan autolla ja mies olisi sillä aikaa lasten kanssa. Toisaalta koittaisin myös samalla selvittää onnistuisiko kesken olevan tutkinnon suorittaminen esim. iltaopiskeluna niinä iltoina kun mies on kotona. Jos et aio jatkaa merkonomiopiskelua, niin hommaisin siinä tapauksessa sen ajokortin nyt kevään aikana, jotta opiskelu ja lasten hoitoon vienti onnistuisi sitten syksyllä.
 
Ensimmäisen ja vikan sivun jaksoin lukea. :O

Itsekin lasten kanssa kotona odotusaikaa hengaamassa. En tiedä olisiko ollut järkevääkään muutaman kk takia laittaa lapsia hoitoon ja iltapäiväkerhoihin. Rahallisesti olisi ollut varmaan plus miinus nolla.

Mutta joo, kaikki jotka kannattavat pyöräilyä korvessa talvella tervetuloa vain kokeilemaan! Ilman katulamppuja, auraamattomilla teillä, mahd. jäisellä tiellä tuhottomassa lumikasassa. Jippii!

Muoks. Täällä korvessakaan ei autokoulut ja autot oo ilmaisia (saati ne matkat ajokoululle). Miten voisi olla varaa moisiin jos vain lapsilisät ei riitä, kerta mies tuo katon ja ruuan, niin mikä hätä kotona. Se 5kk on kuitenkin lyhyt aika.
 
Viimeksi muokattu:
"HEH"
Ensimmäisen ja vikan sivun jaksoin lukea. :O

Itsekin lasten kanssa kotona odotusaikaa hengaamassa. En tiedä olisiko ollut järkevääkään muutaman kk takia laittaa lapsia hoitoon ja iltapäiväkerhoihin. Rahallisesti olisi ollut varmaan plus miinus nolla.

Mutta joo, kaikki jotka kannattavat pyöräilyä korvessa talvella tervetuloa vain kokeilemaan! Ilman katulamppuja, auraamattomilla teillä, mahd. jäisellä tiellä tuhottomassa lumikasassa. Jippii!

Muoks. Täällä korvessakaan ei autokoulut ja autot oo ilmaisia (saati ne matkat ajokoululle). Miten voisi olla varaa moisiin jos vain lapsilisät ei riitä, kerta mies tuo katon ja ruuan, niin mikä hätä kotona. Se 5kk on kuitenkin lyhyt aika.
Ah, ok ymmärsin kai jotenkin väärin koko tämän aloituksen. Ongelma on siis vain tuo 5kk? Ja syksyllä kaikki on ok, kun tuet alkaa juosta? Selvä. Eihän siinä sitten kai ole mitään miettimistä. Kituutatte jotenkin sen 5 kk ja syksyllä on paremmin. Aloin kai miettiä liian vaikeita ratkaisuja, kuten opiskelun jatkamista tms...
 
"..."
Se 5kk on kuitenkin lyhyt aika.
MUTTA, kun työttömyyskorvaus alkaa juokseen, ne laittaa työkkäristä samantien johki harjotteluun/kurssille/kouluun, ja JOS EI MENE, tulee taas karenssi!

AP ihan oikeesti mitä sä ajattelit loppuelämässäs tehdä? Olla perähikiällä työttömänä? Ei sulle makseta makaamisesta, jos itse ei koita työllistyä. Mutta se on aivan varmaa että karenssia karenssin perään tulee, jos et työkkärin juttuihin lähde mitä tarjoovat!

Nyt kannattais miettiä että onko se elo niin ihanata siellä landella, vai kannattaisko koittaa puhua ukkoo ympäri muuttaan muualle sun kanssa, tai sitten lapset mukaan ja omaan kämppään!

Jotain suunnitelmia sun tarvii joka tapauksessa tehdä, toi 5kk karenssi ei meinaan sit ole ainoa!
 
"..."
Miksi naiset muuttavat miehen perässä jonnekin peräkylille ilman autoa, korttia, ammattia, rahaa ja tekevät vielä suurperheen ja julkiset ei tietenkään liiku ja lähin naapuri asuu 10km päässä. Lähin kaupunki on 200km päässä. Sitten ihmetellään, että mites tässä näin kävi?

Eikö tosiaan käy ollenkaan mielessä, että milläs liikun?
Mutta kun se unelmien prinssi on luvannu maksaa kortit ja autot ja pienessä mielessäkään ei ole käynyt katsoa sen tarkemmin paikkakunnan tietoja, liikkuuko bussit, yms ;)
 
"..."
Työttömyysetuuden saajalla on velvollisuus
(työttömyysetuus saattaa katketa määräajaksi tai toistaiseksi, mikäli velvoitteita ei noudateta)

* hakea aktiivisesti työtä, olla valmis vastaanottamaan työtä tai koulutusta sekä parantaa osaamistaan työ- ja elinkeinotoimiston kanssa sovitulla tavalla
* saapua työ- ja elinkeinotoimiston kutsusta työnhakijan haastatteluun
* laatia yhdessä työ- ja elinkeinotoimiston kanssa työllistymissuunnitelma tai sitä korvaava suunnitelma, jossa sovitaan siitä, miten työnhakija etsii työtä tai parantaa osaamistaan sijoittuakseen työmarkkinoille
* toimia yhteisesti laaditussa työllistymissuunnitelmassa tai sitä korvaavassa suunnitelmassa sovitulla tavalla ja ilmoittaa työ- ja elinkeinotoimistolle, miten työnhakija on toteuttanut suunnitelmaa
 
"vieras"
[QUOTE="a.p";25407958]ei kiitos ikään yhtääkään lasta lisää.

juu en ole soittanut. hankkisin itselleni harkkapaikan jonne en pääse tulemaan kun ei ole bussia eikä ketään kyydittäjää. 20km pitäis kävellä harjoitteluun?[/QUOTE]

Ostappa pyörä ja lopetappa säälissä rypeminen.
 
"vieras"
[QUOTE="a.p";25408674]miehellä auto hänellä työmatkaa 40km. hänen työvuorot voi olla klo 05-16.00 tai 14.30-23.30. eli jos mulla olisi työt 08.00-16.00 niin aamuvuoroina häne ei voisi viedä minua ja iltavuoroviikkoina ei pystyisi hakemaan minua pois.

sitten kanssa pitäisi kuljettaa lasta hoitoonkin. ja minne koululainen koulun jälkeen ei tuo miedän 7-vuotias vois mitenkään yksin olla koulun jälkeen... eikä täällä oo mitään iltapäiväkerhoja tms kun ei oo riittävästi lapsia jotta sellainen kannattaisi järjestää.[/QUOTE]

Mitä sä oikein tahdot? Sanot haluavasi töitä, jos joku niitä sulle kotiin tulee tarjoomaan. Ethän sä ole valmis tekemään yhtään mitää sen eteen, että saisit työpaikan. Mutku mutku, koulu on kaukana, autoo ei oo, ajokorttii ei oo, töitä ei tarjota, koulussa kiusattii vuosia sitten, lapsia ei voi viedä hoitoon, lapsi ei voi koulun jälkeen mennä mihinkään...
 
"vieras"
Ensimmäisen ja vikan sivun jaksoin lukea. :O

Itsekin lasten kanssa kotona odotusaikaa hengaamassa. En tiedä olisiko ollut järkevääkään muutaman kk takia laittaa lapsia hoitoon ja iltapäiväkerhoihin. Rahallisesti olisi ollut varmaan plus miinus nolla.

Mutta joo, kaikki jotka kannattavat pyöräilyä korvessa talvella tervetuloa vain kokeilemaan! Ilman katulamppuja, auraamattomilla teillä, mahd. jäisellä tiellä tuhottomassa lumikasassa. Jippii!

Muoks. Täällä korvessakaan ei autokoulut ja autot oo ilmaisia (saati ne matkat ajokoululle). Miten voisi olla varaa moisiin jos vain lapsilisät ei riitä, kerta mies tuo katon ja ruuan, niin mikä hätä kotona. Se 5kk on kuitenkin lyhyt aika.
Jokainen meistä, ihan itse valitsee omat asuinpaikkansa, päättää missä vaiheessa perustaa perheen. Jos sitten ei olekkaan varaa ajaa sitä, ajokorttia, että pääsis ihmisten ilmoille, kun on tullut muutettua ukon perässä jumalan selän taakse, niin kyllä sitä ihan itse on oman soppansa keittänyt.

Työkkäri todennäköisesti ohjaa ap:n kursseille yms. kun ei ole sitä ammattiakaan, niin aina rapsuu uus karenssi päälle. Ei taida olla pidemmän aikavälillä järkevä ratkaisu...
 
"..."
[QUOTE="vieras";25409536]

Työkkäri todennäköisesti ohjaa ap:n kursseille yms. kun ei ole sitä ammattiakaan, niin aina rapsuu uus karenssi päälle. Ei taida olla pidemmän aikavälillä järkevä ratkaisu...[/QUOTE]

Niimpä. Sitä mä tos koitin jo aiemmin sanoa, että tän karenssin jälkeen ne koittaa työllistää tai johki kurssille yms,

että mitäs sitte? sama ongelma edelleen...karenssia karenssin perään!

NYT, jos olis järkevä, hankkis asunnon joko ukon kans tai pelkkien lasten, jostain ihan muualta. Alottais "puhtaalta pöydältä".

Ja jos AP ei laita lapsia tarhaan kun on työttömänä, tulee karenssi jos ei voi ottaa jotain paikkaa vastaan, vaikkei sais lasta hoitoon...
 
"tii-"
En voi kuin ihmetellä, onko ap vasta nyt alkanut miettimään vaihtoehtoja kun työkkäristä ilmoitettiin ettei rahaa tule?? Ap hakevansa keväällä opiskelemaan ja aloittaa syksyllä. Miten sitä syksyllä pystyisi sitten kulkemaan töihin kun ei ole julkisia, ajokorttia ja pyörälläkin liian pitkä matka? Siis kyllähän jokainen tajuaa, ettei voi ikuisesti hoitaa lapsia kotona, joskus on mentävä töihin/kouluun tai ylipäätään päästävä jonnekin, kai siihen pitää varautua jo silloin kun muuttaa alueelle, josta auto on käytännössä ainut vaihtoehto.

Vai onko se rakkauden huuma niin suuri, ettei tule mietittyä toimeentuloa? Koska rakkaushan on ikuista.
 
"tii-"
[QUOTE="tii-";25409653]En voi kuin ihmetellä, onko ap vasta nyt alkanut miettimään vaihtoehtoja kun työkkäristä ilmoitettiin ettei rahaa tule?? Ap hakevansa keväällä opiskelemaan ja aloittaa syksyllä. Miten sitä syksyllä pystyisi sitten kulkemaan töihin kun ei ole julkisia, ajokorttia ja pyörälläkin liian pitkä matka? Siis kyllähän jokainen tajuaa, ettei voi ikuisesti hoitaa lapsia kotona, joskus on mentävä töihin/kouluun tai ylipäätään päästävä jonnekin, kai siihen pitää varautua jo silloin kun muuttaa alueelle, josta auto on käytännössä ainut vaihtoehto.

Vai onko se rakkauden huuma niin suuri, ettei tule mietittyä toimeentuloa? Koska rakkaushan on ikuista.[/QUOTE]
Siis ap sanoo hakevansa keväällä opiskelemaan ja aloittaa syksyllä (jos saa jotain).
 
Apua!!
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä taas veti surun puolelle;25404059:
Mitä ihmettä teen/tekisin nyt? En voi kuvitella että olisin vaan ja odottelisin tuon 5kk ajan ilman että rahaa tulee muutaku lapsilisä kerran kuukaudessa.

joten jostain jotain tuloja pitää saada
niin. Kun mikään ei kelpaa. Masentaa, koulussa on kiusattu, liian pitkä matka, lapset joutuu oleen yksin, ei kule bussit, ei sitä eikä tätä. Huh.
 
"..."
[QUOTE="a.p";25409795]En käsitä miks napsahtais uus karenssi?? Jos työkkäri jotain mulle tarjoaa niin otan toki vastaan vaan vielä ei ole mitään tarjottu.[/QUOTE]

No millä sä sinne meet??? Ku masentaaki ja on koulukiusattu? Ja lapsi joutuu oleen yksin??? Mutta harkkapaikkaa et vaivaudu etsimään, ETTÄ SAISIT NIITÄ TULOJA???!! :O
 
"..."
[QUOTE="a.p";25409795]En käsitä miks napsahtais uus karenssi?? Jos työkkäri jotain mulle tarjoaa niin otan toki vastaan vaan vielä ei ole mitään tarjottu.[/QUOTE]

[QUOTE="a.p";25407958]hankkisin itselleni harkkapaikan jonne en pääse tulemaan kun ei ole bussia eikä ketään kyydittäjää. 20km pitäis kävellä harjoitteluun?[/QUOTE]

???
 
"a.p"
[QUOTE="...";25409872]No millä sä sinne meet??? Ku masentaaki ja on koulukiusattu? Ja lapsi joutuu oleen yksin??? Mutta harkkapaikkaa et vaivaudu etsimään, ETTÄ SAISIT NIITÄ TULOJA???!! :O[/QUOTE]

Kuka sanoi etten aijo harjoittelupaikka etsiä vaikka hoitokulujen ja matkakulujen jälkeen taitaa tulla plus miinus nolla tilanne.. Just vastahan mä olen työttömäksi ilmoittautunut. Porukka puhuu kun olisin ollut vuosia työttömänä..
 
"a.p"
mutta eipä tätä jaksa enää vatvoo kun asia polkee vaan paikallaan.

taidan ottaa yhteyttä entiseen kouluun ja katson mitä sieltä ehdottelevat. harmihan se on että valmistuminen on niin pienestä kiinni.
 
"..."
[QUOTE="a.p";25409914]Kuka sanoi etten aijo harjoittelupaikka etsiä vaikka hoitokulujen ja matkakulujen jälkeen taitaa tulla plus miinus nolla tilanne.. Just vastahan mä olen työttömäksi ilmoittautunut. Porukka puhuu kun olisin ollut vuosia työttömänä..[/QUOTE]

Itehän sä niin oot sanonu :O kelaas ny muutama sivu taaksepäin!

Ja samanmoisia ne työkkärin tarjoamat paikat on, kun noi harkkapaikat, saman työmarkkinatuen niistä saa ku nyttenki saisit.

Ja tarvii sun silloinki kulkee jollain.
 
"nimimerkki"
[QUOTE="a.p";25407367]en tajua mistä tähänkin ketjuun on tullut se etten haluaisi mennä töihin. Voi luoja mikä helpotus se olisi jos töitä tarjottaisiin.

Harjoitteluunkin voisin mennä, jos kerta paikan saa itse valita? mutta ei varmaan montaa euroa jäisi käteen kun lasten hoitomaksut ja matkakulut olisi maksettu???[/QUOTE]

Vaikka et saisi töistä palkkaa, eikä käteen juuri jäisi _rahallisesti_ mitään, niin harjoittelu saattaa avata sinulle ovia.

Kotona maatessa ei ainakaan asiat etene!
Nyt ylös ja ulos ja toimintaa!
 
rietas
Mies on luvannut autot ja ajokortit, jotta tulet mukaan korpeen. Sitten kun se on saanut sut sinne keskelle ei-mitään, ilman työtä tylsistymään ja kotiorjaksi, sä valitat, että ethän sä voi yh:ksi alkaa ja töitten perään muuttaa...

Kyllä mä alkaisin yh:ksi siltä seisomalta, kun selviäisi, että ukko"kulta" on huijannut ja lupauksetkin on täyttä paskaa. Todellakaan en jäis mökkihöpertymään ja uhraisi elämääni valehtelevan ukon vuoksi.
 
Keittiönoita
[QUOTE="a.p";25409940]mutta eipä tätä jaksa enää vatvoo kun asia polkee vaan paikallaan.

taidan ottaa yhteyttä entiseen kouluun ja katson mitä sieltä ehdottelevat. harmihan se on että valmistuminen on niin pienestä kiinni.[/QUOTE]
Tämä on hyvä idea. Entisellä koululla voi hyvinkin olla tiedossa jotain oppilaitoksia nykyisen asuinpaikkasi lähistöltä, joissa olisi mahdollista esim aikuissovelluspuolella suorittaa puuttuvat kurssit. Voit myös koittaa itse selvitellä, missä olisi lähin oppilaitos, jossa kurssien suorittaminen ja opinnäytetyön tekeminen onnistuisi.
 

Yhteistyössä