taas tuli epämukava ylläri

  • Viestiketjun aloittaja kyllä taas veti surun puolelle
  • Ensimmäinen viesti
"just"
Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;25406277:
Onko siis väärin oikaista käsityksiä, varsinkin jollei aiheesta tiedä paljoakaan?
Sinulla ainakaan ei ole varaa kohdella toisia alentavasti kun et itse osaa lukea, en meinaan tuollaista kirjoittanut ;) Pidä käsityksesi, kyllä se kusipäisyys joskus kostautuu.<3
 
[QUOTE="just";25406310]Sinulla ainakaan ei ole varaa kohdella toisia alentavasti kun et itse osaa lukea, en meinaan tuollaista kirjoittanut ;) Pidä käsityksesi, kyllä se kusipäisyys joskus kostautuu.<3[/QUOTE]Pidän. Minä olen ollut tässä ketjussa alusta loppuun, osaan ainakin tätä ketjua lukea. Ja tuohon viimeiseen, elämä on.
 
"poikia3"
nykyöön kun on arvostelu 1-3 on ykköseenkin osattava aika paljon. Nimittäin YLI Puolet on oltava oikein että saa sen ykkösen.
Mun arvostelu oli kyllä 1 - 5, mutta sain kursseista arvosanan 4, jos en panostanut asiaan tai pitänyt ainetta mulle tärkeänä ja arvosanan 5, kun sitten asiaa opiskelinkin. Tällä perusteella olen sitä mieltä, ja tutkinnon suorittaneena olen tasan sitä mieltä, että opinnot eivät ole vaikeita.

Ja merkonomi opintojen matikka on helpompaa kuin lukion matikka. Kirjanpito vaatiaa asian oivaltamista muttei sekään ole vaikeaa, ei myöskään maksuliikennekkään. Mutta näiden aineiden kohdalla ymmärrän kyllä sen, että tunneille osallistumisesta olisi hyötyä.
 
"vieras"
[QUOTE="poikia3";25406678]Mun arvostelu oli kyllä 1 - 5, mutta sain kursseista arvosanan 4, jos en panostanut asiaan tai pitänyt ainetta mulle tärkeänä ja arvosanan 5, kun sitten asiaa opiskelinkin. Tällä perusteella olen sitä mieltä, ja tutkinnon suorittaneena olen tasan sitä mieltä, että opinnot eivät ole vaikeita.

[/QUOTE]

Niin. Kun asiat nyt vaan ovat joillekin helppoja, niin ne ovat helppoja kaikille? Mäkin kävin aikoinani kirjoitukset läpi lähestulkoon lukematta, yleisarvosana M (E:tä ei siihen aikaan ollutkaan). Ylioppilastutkinnon suorittaneena olen sitä mieltä, että se on kyllä ihan helppo ja ihmettelin kovasti, jos joku ei päässyt läpi.

Samoin lapseni vetelee koulussa ysiä ja kymppiä ja ihmettelee, miten joku voi saada kutosta-seiskaa? Kun hänestä koulussa on ihan helppoa.

Oletko kuullut, että ihmisiä on erilaisia ja toisille asiat on helpompia kuin toisille?
 
"vieras"
Voi ei miten ikävä yllätys! Palstailu ja löhöily yhteiskunnan rahoilla loppuu! Mitä teen, APUA! Onko nyt oikeasti pakko mennä sinne inhottaviin töihin jossa pitää käydä joka arkipäivä ja aamulla nousta ylös, peseytyä ja pukeutua? EIIIIII!!!!!!
 
[QUOTE="hmm";25406305]huono tilanne, mut jos et töihin mee niin hae sitä kotihoidon tukea, jokaisesta yli 3.vuotiaasta mutta alle 7-vuotiaasta saa sen 94e ja muistaakseni 1-2.luokkalaisesta joka ei käytä koululaisten ip-palveluja jonku 63e, ton jälkimmäisen muistan varmaan väärin.[/QUOTE]

Myös perheen yli 3-vuotiaista lapsista voidaan maksaa kotihoidon tukea, jos perheessä on alle 3-vuotias lapsi, joka saa kotihoidon tukea.

Eli eihä ap saa tota kotihoidon tukea jos on 2 lasta ja molemmat yli 3 vuotiaita.

Sit iha ohi pääaiheen.
Aina tyrkytetään vaikka siivoojaksi menemään, mut ei sekään ihan niin helppoo oo.
Ittekkii etin yhes vaihees, jopa työkkärin ohjaajan kanssa yhessä, siivojan paikkoja mut aina oli vaatimuksena joko alan opinnot, pitkä työkokemus, oma auto tai ainakii ajokortti.
 
"a.p"
en tajua mistä tähänkin ketjuun on tullut se etten haluaisi mennä töihin. Voi luoja mikä helpotus se olisi jos töitä tarjottaisiin.

Harjoitteluunkin voisin mennä, jos kerta paikan saa itse valita? mutta ei varmaan montaa euroa jäisi käteen kun lasten hoitomaksut ja matkakulut olisi maksettu???
 
[QUOTE="a.p";25407367]en tajua mistä tähänkin ketjuun on tullut se etten haluaisi mennä töihin. Voi luoja mikä helpotus se olisi jos töitä tarjottaisiin.

Harjoitteluunkin voisin mennä, jos kerta paikan saa itse valita? mutta ei varmaan montaa euroa jäisi käteen kun lasten hoitomaksut ja matkakulut olisi maksettu???[/QUOTE] Harjottelusta et välttämättä saa palkkaa (?)
Mutta on se pienikin palkka enempi, kuin 0€/kk.
 
"..."
[QUOTE="a.p";25407367]en tajua mistä tähänkin ketjuun on tullut se etten haluaisi mennä töihin. Voi luoja mikä helpotus se olisi jos töitä tarjottaisiin.

Harjoitteluunkin voisin mennä, jos kerta paikan saa itse valita? mutta ei varmaan montaa euroa jäisi käteen kun lasten hoitomaksut ja matkakulut olisi maksettu???[/QUOTE]

riippuu ihan miehen tuloista. mutta ei se täyttä maksua ole. ota selville, soita työkkäriin TÄNÄÄN, kysy harkkapaikkoja SEKÄ soita päivähoitotoimistoon!

harkkaajan työaika oli muistaakseni 6-6.5h/pvä,5 pvänä viikossa, korjatkaa joku jos olen väärässä.
 
"vieras"
[QUOTE="a.p";25407367]en tajua mistä tähänkin ketjuun on tullut se etten haluaisi mennä töihin. Voi luoja mikä helpotus se olisi jos töitä tarjottaisiin.

Harjoitteluunkin voisin mennä, jos kerta paikan saa itse valita? mutta ei varmaan montaa euroa jäisi käteen kun lasten hoitomaksut ja matkakulut olisi maksettu???[/QUOTE]

Harvassa on ne ihmiset kelle tullaan kotiin tarjoamaan töitä, etsi töitä, myös muualta kuin mollin sivuilta. Jos sulla on vähääkään tolkkua nupissa, niin etsit lähialueelta koulun, jossa voit suorittaa tutkinnon loppuun. Merkonomipapereillakin voi hakea jatkokoulutukseen, jolloin voit vaihtaa mielekkäämpään alaan. Kaikki aineet on suoritettavissa, vaikka ne vaikealta tuntuisikin, silloin vaan tarvii päntätä enempi.
 
[QUOTE="a.p";25407497]justhan joku tässä ketjussa sanoi että jos menee työharjoitteluun saa täyden työmarkkinatuen eikä puolisonkaan tuloja sillon huomioida????[/QUOTE]Jaa, sori. Itse en noista tiedä... mietin vain meidän alan harkkareita, että ovat palkatta, mutta tukia en edes ajatellut :)
 
"..."
[QUOTE="a.p";25407497]justhan joku tässä ketjussa sanoi että jos menee työharjoitteluun saa täyden työmarkkinatuen eikä puolisonkaan tuloja sillon huomioida????[/QUOTE]

OLISITKO HYVÄ JA OTTAISIT PUHELIMEN KAUNIISEEN KÄTEEN, niin ei tarvi olettaa mitä muut sanoo. Kaikki ei mee aina ihan niinku muut "muistavat" niiden menevän.

Ota itse NYT asioista selvää!
 
  • Tykkää
Reactions: Pinki
"vieras"
[QUOTE="vieras";25406715]Niin. Kun asiat nyt vaan ovat joillekin helppoja, niin ne ovat helppoja kaikille? Mäkin kävin aikoinani kirjoitukset läpi lähestulkoon lukematta, yleisarvosana M (E:tä ei siihen aikaan ollutkaan). Ylioppilastutkinnon suorittaneena olen sitä mieltä, että se on kyllä ihan helppo ja ihmettelin kovasti, jos joku ei päässyt läpi.

Samoin lapseni vetelee koulussa ysiä ja kymppiä ja ihmettelee, miten joku voi saada kutosta-seiskaa? Kun hänestä koulussa on ihan helppoa.

Oletko kuullut, että ihmisiä on erilaisia ja toisille asiat on helpompia kuin toisille?[/QUOTE]

Olen kuullut. Mutta pointtini oli se, että jos näkee vaivaa jonkun asian eteen, saa tuloksia ihan varmasti. Eli jos joku suoriutuu jostain tehtävästä ym. tekemättä juuri mitään, heikompilahjainen henkilö suoriutuu tekemällä töitä asian eteen. Ja minä olen joutunut joissakin muissa asioissa, kuin merkonomin tutkinnossa tekemään julmetusti töitä, että olen saanut haluamani. Usein asiat ovat asennekysymyksiä.
 
"Mä"
[QUOTE="voi";25405505]Toivottavasti löydät jonkun alan, joka kiinnostaa. Entä pph:n ammatti? siihen ei vaadita pitkää koulutusta, tietääkseni, tosin itse en jaksaisi sitä. Henkilökohtaisista avustajista on aina pulaa. Mutta sekin on raskasta jos itsellä kotonakin huollettavia ja siivottavaa ja työtä siten tarpeeksi kotonakin.[/QUOTE]

Miten sellainen ihminen, joka ei kykene omaa elämäänsä rakentamaan ja itsestään huolehtimaan, voisi hoivata muita? Siis muiden lapsia ja vanhuksia esim.?
 
"..."
[QUOTE="a.p";25407559]Helppoa se on toisten sanoa ihmiselle että tee pirusti töitä kun oot koko koulu ajan ollut koulukiusattu mikä johti masennukseen jne...[/QUOTE]

no oletko sä työkykyinen? jos et ole, hae sairauspäivärahaa ja mene lääkäriin hakeen sairauslomaa! mitä MEIDÄN pitäis nyt asialle tehdä? anna tilinumeros niin laitan rahaa? hommata se harjottelupaikka sulle? mikä ala kiinnostaa? mikä kaupunki niin tiedän soitella?
 
"vieras"
[QUOTE="a.p";25407559]Helppoa se on toisten sanoa ihmiselle että tee pirusti töitä kun oot koko koulu ajan ollut koulukiusattu mikä johti masennukseen jne...[/QUOTE]

Eipä millään pahalla, mutta tätä verukettahan sä voit käyttää loppu elämäsi tai nousta ylös suosta ja tehdä töitä paremman tulevaisuutes eteen. Se on sun oma valinta, jos sä pänttää kotona enemmän, niin meinaatko että kiusaajat tulee oven taakse vittuileen? Niin ja sanottakoon nyt sitten vielä tämäkin, että myös työpaikoilla esiintyy kiusaamista ja saa tehdä paljon työtä arvostuksen eteen, joten olis varmaan aika kasvattaa paksumpi nahka.
 
"poikia3"
[QUOTE="vieras";25406715]Niin. Kun asiat nyt vaan ovat joillekin helppoja, niin ne ovat helppoja kaikille? Mäkin kävin aikoinani kirjoitukset läpi lähestulkoon lukematta, yleisarvosana M (E:tä ei siihen aikaan ollutkaan). Ylioppilastutkinnon suorittaneena olen sitä mieltä, että se on kyllä ihan helppo ja ihmettelin kovasti, jos joku ei päässyt läpi.

Samoin lapseni vetelee koulussa ysiä ja kymppiä ja ihmettelee, miten joku voi saada kutosta-seiskaa? Kun hänestä koulussa on ihan helppoa.

Oletko kuullut, että ihmisiä on erilaisia ja toisille asiat on helpompia kuin toisille?[/QUOTE]

Olen kuullut ja tiedän varsin hyvin, että näin on. Mun keskimmäiselläni on erittäin vaikea lukihäiriö - > töitä tekemällä hän silti selviää koulussa kuitenkin hyväksyttävästi läpi. On joissain aineissa vahvempi ja joissain heikompi.

Silti ap:n tapauksessa kuulostaa siltä, ettei hän oikeasti ole tehnyt töitä edes sen vertaa, että pääsisi läpi. Tässä tapauksessa se läpipääseminen riittää, ei tarvitse tavoitella kiitettäviä tai edes hyviä numeroita.

Eli olen kyllä oikeasti sitä mieltä, että jos ei ole jotain oppimishäiriötä, kurssit suorittaa sentään edes hyväksyttävästi läpi, jos niiden eteen tekee töitä.

Me ihmiset olemme eri asioissa hyviä. Mutta väännän sitten vielä puukkoa, lukio oli mulle helppo, yleisarvosana oli M, keskiarvo 9, työtä tekemällä olisi tulokset olleet vielä paljon parempia, mutta ei seurusteleva tyttö ehtinyt enempään.

Mutta merkonomin tutkinto oli vielä valtavan paljon helpompi kuin lukio. Sen sijaan datanomi-opinnoissa 90-luvun alussa joutui tekemään töitäkin. Esim. matikka binääri- ja heksadesimaalilukuineen oli minulle vaikeaa. Jollekin matemaattisesti suuntautuneelle samat opinnot niiltä osin olivat helppoja. Mulla oli sitten omat osa-alueeni koulutuksessa, jossa olin todella vahva. Ja vaikka sanoin opintojen olleen vaikeita, minä valmistuin kuitenkin luokkani parhaana.
 
"poikia3"
[QUOTE="a.p";25407559]Helppoa se on toisten sanoa ihmiselle että tee pirusti töitä kun oot koko koulu ajan ollut koulukiusattu mikä johti masennukseen jne...[/QUOTE]

Esikoistani on kiusattu koulussa, mutta siihen puututtiin ja tilanne parani huomattavasti. Ei hänellä kavereita ala-aste ajoilta ole, mutta viimeisenä vuonna ei enää kiusattu ja otettiin kaikkeen mukaan.

Eikö kukaan puuttunut kiusaamiseesi? Etkö itse kertonut asiasta?

Ja jos asiasta on edelleen paha olla, olisikohan oikea osoite esim. mielenterveystoimisto, jossa tuo pahoinvointi helpottaa.

Nyt ylä-asteella on suosittu poika ja kavereitakin löytyy.
 

Yhteistyössä