Taidan sitten olla erittäin kamala äiti

  • Viestiketjun aloittaja oikeastikko
  • Ensimmäinen viesti
hr
Olen jättänyt tässä meidän tuppukylässä lapset autoon, jos todella käyn vain hakemassa jonkun yhden jutun. Isommassa paikassa, ison kaupan pihassa en uskaltaisi jättää.
 
"Poppeliini"
[QUOTE="vieras";23117200]Jätin mä kerran vauvan autoon yksin. Kävin pankkiautomaatilla ja sain auton siihen viereen. Vauvan kauppaan mukaan ottaminen ei minustakaan ole vaivalloista, kun kaukalon saa niin helposti mukaan. Se onkin jo eri asia, kun taapero on nukahtanut autoon ja se pitäisi siitä herättää parin minuutin kauppareissun takia, kun tietää että se ei kuitenkaan nuku sitten enää päikkäreitä kotona. Silti en ole taaperoakaan yksin autoon jättänyt ja onneksi nykyään osaa jo suunnitella päivän reissut sillä tavalla, että näitä tilanteita ei enää tule vastaan.[/QUOTE]

Mun mielestä pankkiautomaatilla käynti menee samaan sarjaan auton tankkaamisen kanssa. En ole koskaan repinyt taaperoa ulos autosta tai ottanut kaukaloa pois kun olen autoa tankannut. Roskat ja postin olen muutaman kerran vienyt/hakenut, mutta nekin tosi harvoja kertoja. Meillä on myös lapset nukkuneet sisällä itkuhälyttimen kanssa kun aikuiset ovat mm. kesäiltana istuneet vielä takapihalla (asutaan siis rivitalossa).
 
"heh"
Olet kamala äiti. Autoon ei saisi jättää lapsia - saati vauvaa pieneksikään hetkiksi yksin.

Mä herätin toissapäivänä nukkuvan vauvan, puin hänelle haalarin päälle, menin porraskäytävään ja hissillä 4 kerrosta alas että sain aukaistua postisedälle ulko-oven joka toi ison paketin kotiin ja sitten takas hissillä 4 kerrosta ylöspäin. Siihen meni muutama minuutti ja vauva heräsi, mutta oli itsestäänselvyys etten vauvaa yksin jätä sisälle nukkumaan.

Kun on kerran sattunut jotain kamalaa (mulla jäi pikkusisko vauvana lukkojen taakse) niin sitä on enemmän kuin varovainen ja huolehtivainen ettei jätä pieniä lapsia minnekään yksin. Enkä mä jätä vauvaa yksin kun käyn suihkussa, vaan vien vaunut tai sitterin kylppäriin että voin olla vauvan lähellä.
Ihania ihmisiä täällä. Jos ajatusmaailma on sitä luokkaa että voi tuomita toisen "kamalaksi äidiksi" tällaisen perusteella ja ilmaista asian noin epäkorrektisti niin että varmasti pahoittaa toisen mielen, kannattaisi ehkä miettiä millaiset ne omat edellytykset on kasvatusyehtäviin. Kun vielä lisätään "MINÄ teen näin, MINÄ olen hyvä äiti ja oikeassa, HYVÄ MINÄ-" asenne, voi olla ettei lapsistakaan kasva kovin avarakatseisia ja muiden ratkaisuja kunnioittavia yksilöitä ;)
 
Mä en oo jättäny enkä jätä nytkään 3v kun silleen että meen vaik viereiselle automaatille piipahtamaan ja näen kokoajan lapsen. En ymmärrä mikä vaiva se muka oli ottaa kaukalo mukaan kauppaan jne. Olipa vauva edes turvallisesti vanhemman luona eikä yksin autossa itkemässä. Ja tää sälli ei koskaan edes nukkunu autossa ku nokosia.
 
"Miranda83"
Tuli toisesta ketjusta mieleen aihe vauva yksin autossa. Siis otatteko oikeesti vauvan mukaan jos haette kaupasta maidon tms. missä menee korkeintaan 5min. Itsellä 2kk vauva ja oon muutaman kerran jättäny vauvan autoon kun olen hakenut abc:ltä tms. maidon. Onko sillä oikeesti väliä nukkuuko vauva siellä kaupassa mukana vai autossa/ huutaako pikkuinen autossa vai siellä kantokopassa kaupassa (asialle ei kuitenkaan mitään voi tehdä). Onhan vauva silloinkin yksin kun käyt esim. suihkussa tms. ja se todennäiköisyys että auto syttyy palamaan tai joku yrittää varastaa vauvan on todella pieni (kuinka usein näin oikeasti on käynyt) aika huomaamattomasti tämä pitää tehdä!
Olenko nyt siis aivan kamala ja piittaamaton äiti kun näin teen.
no kyllä oon ottanut vauvan kauppaan vaikka vaan sitä maitoa hakemaan, en jätä rattaisiin enkä yksin autoon. silleen oon tehnyt esim nesteellä että oon jättänyt sen siihen minuutiksi kun oon nähny ikkunasta nukkumassa. suihkussa käydessäkään en ole jättänyt yksin, paitsio jos nukkuu, sillonki meen heti kun nukahtaa.. mut mä kuulunki näihin äiteihin ketkä ottaa vauvan jopa vessaan mukaan jos oon yksin tai suihkuunkin kun meen niin jätän oven auki ja vauva siihen..
 
muut ihmiset
Muut kaupassa asioivat varmaan arvostaa, kun hysteerinen äiti sen vauvan repii hereille autosta ja jopas kauppa raikuu kun vauva huutaa räkä poskella. Ja tämä vain siksi, ettei nukkuva vauva nyt mystisesti kuole sen muutaman minuutin aikana kun sitä ei ole tuijottamassa. Järjen käyttö on sallittua.
 
"vieras ap"
Minä en jättäisi yksin autoon. Entäs jos tämä pienen pieni ihmisentaimi herääkin? Itkee ja vastaukseksi saa vaan hiljaisuutta! Sehän on ihan hirveetä! Noin pienen pitäisi saada äidiltään tai hoitajaltaan heti lohtua ja tuuditusta eikä se onnistu, jos ypöyksin autossa on.

Tuli mieleen yksi kauppareissu, jossa kuulutettiin, että vauva itkee autossa ja vanhempia pyydetään menemään autolleen. Sanottiinkohan siinä rekkarikin. 5 minuutin päästä sama kuulutus, mutta toisella kerralla kuuluttajalla oli vähän äkäisempi ääni. Minun sydänalaa kyllä sieppas surullisesti. Tuntui tosi kamalalta. Ja miltä siltä ihmisestä on tuntunut, joka tämän itkuisen vauvan on huomannut? Siinä se itkee lukitussa autossa, mutta mitään et voi tehdä. Kamalaa!

Vaikka sitä äidille vähän lisää työtä tulee ottaa vaavi mukaan kauppaan, niin on se huomattavasti parempi, että vaavi parkuu siellä kaupassa äidin luona, kun ypöyksin autossa. Ja on ehdottomasti turvallisempaa.
 
rtee
[QUOTE="vieras";23117859]Hiukan ot, mutta kerron silti.
Täällä yksi isä kesällä kerran jätti beljekset autoon käydäkseen pikaisesti kaupassa. Lukitsi auton ovet.

Auton takaluukussa ollut veneen kunnostamiseen tarkoitettu hartsi otti ja syttyi palamaan, ohikulkijat eivät tietenkään voineet pelastaa poikia kun ovetlukossa. Molemmat pelastuivat, mutta paloivat erittäin pahasti.

Juu, ja itse otan lapsen mukaan AINA.[/QUOTE]

Ei tullu sitte ohikulkijoilla mieleen että auton ikkunat vois hajottaa...
 
Kyllä jätän autoon nukkuvan lapsen jos haen jotain kaupasta nopeasti. Auton sammutan ja laitan lukkoon. Ei mene montaa minuuttia ja jos on jonoa tms. lähden pois.
Samaten jätän lapset esim. katsomaan lastenohjelmia kun käyn hakemassa liiteristä puita tms.
 
"never"
En jättäisi vauvaa yksin autoon missään tilanteessa.
Ikinä ei voi tietää mitä juuri sen parin minuutin aikana voi sattua niin en ota tietoisia riskejä.
Mielummin vauva huutamassa minun seurassani sen parin minuutin kauppamatkan ajan kuin pari minuuttia huutamassa yksin autossa.
Ja ikinä ei voi tietää mitä tyyppejä ulkona hiippailee, yksi idiootti päähänpisto niin vauva ei ole turvassa autossa tai vaunuissa.
 
nelejän äitee
Haen aina vauvan kanssa 12 ja 7 vuotiaat lapseni koulusta. Yleensä koululaiset seisovat odottamassa minua tietyssä paikassa, mutta viime viikolla oli yksi päivä, jolloin heitä ei näkynyt missään. Minulla oli ollut yksi meno, ja olin sanonut koululaisille, että myöhästyn vähän. Sovittiin, että leikkivät koulun pihassa kunnes tulen.

Siihen paikalle, johon tapaan ajaa lapsia hakiessani, saa pysähtyä, muttei parkkeerata. Noh, tenavia ei siis näkynyt missään, kun tulin. Odottelin hetken, sitten pysäytin auton. Jätin vauvan autoon ja lähdin kurkkaamaan nurkan takana olevalle leikkikentälle olisivatko siellä. Eivät olleet.

Juoksin koulun sisälle, säntäilin sinne tänne kuin päätön kana, kyselin vastaantulijoilta ovatko nähneet eksyneitä lampaitani, kunnes löysin heidät leikkimästä vanhemman lapsen luokkahuoneesta. Olivat menneet sinne odottamaan, kun muistivat, että minä myöhästyn tunnin (vaikka olin sanonut myöhästyväni noin vartin)

Tullessamme ulos koulusta, näin kun poliisiauto ajeli hiljakseen tietä pitkin. Kröhöm..vauva yksin autossa ja auto sakkopaikalla...Pollarit lipuivat ohi ja huokaisin helpotuksesta. Vauva nukkui ruususen unta koko episodin ajan. Huono äiti-fiilis? Ei todellakaan. :flower:
 
bdt
Ymmärrän ap:n pointin, mutta itse en koskaan uskaltanut jättää vauvaa/pientä lasta lukittuun tai lukitsemattomaan autoon yksin. Syynä että juuri kun olin vauvaikäisten äiti oli Ruoholahdessa käynyt se pahin, eli auto oli tosiaan syttynyt palamaan kun äiti oli vain kipaissut parkkipaikalta äkkiä kotona. Se uutinen jäi lähtemättömästi mieleeni.
 
[QUOTE="veeras";23117794]
:LOL: :LOL: Kiitos,nauruista :D :D
T:paska äiti,joka ei oo vainoharhanen.[/QUOTE]

Ole hyvä vain :D
Mutta kuten jo kirjoitin aiemmin, mulla jäi 17-vuotiaana alle vuoden ikäinen pikkusisko lukkojen taakse, kun pikaisesti kävin ulkovarastossa siskon ollessa sisällä ja ulko-ovi menikin lukkoon ja avain jäi sisälle. Se oli melkoinen shokki ja sain siitä ikuiset traumat, varsinkin kun siskon pelastusoperaatio ei sujunut ongelmitta. Ehkä sen vuoksi olen melko varovainen lasten kanssa nykyään ja se tapahtuma sai arvostamaan lapsia enemmän miten suuria aarteita lapset on eikä heitä voi mikään korvata jos lapsi menehtyy vanhemman/hoitajan typeryyden vuoksi.
 
"just"
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;23117089:
Ei ei ei. Älkää ihmiset jättäkö niitä lapsia autoihin, varsinkaan lukkojen taakse. :( Kotona sisällä se on aivan eri asia käydä esim suihkussa, vessassa tmv,, mutta mitä ihmettä siinä teet jos joku nisti/piripää ihan oikeasti just sen kerran päättää tunkea autoosi?? Mitä teet?
Kerropa sä miksi helvetissä joku nisti/piripää haluaisi tehdä mitään pahaa vauvalle! Taas syyllistetään narkomaaneja ihan ihme asioista, joo auton jotkut niistä voi yrittää pölliä mutta ei tasan tee vauvalle yhtään mitään, eiköhän siihen oo erikoistuneet ihan eri tavalla sairaat ihmiset!!
 
"eee"
Ole hyvä vain :D
Mutta kuten jo kirjoitin aiemmin, mulla jäi 17-vuotiaana alle vuoden ikäinen pikkusisko lukkojen taakse, kun pikaisesti kävin ulkovarastossa siskon ollessa sisällä ja ulko-ovi menikin lukkoon ja avain jäi sisälle. Se oli melkoinen shokki ja sain siitä ikuiset traumat, varsinkin kun siskon pelastusoperaatio ei sujunut ongelmitta. Ehkä sen vuoksi olen melko varovainen lasten kanssa nykyään ja se tapahtuma sai arvostamaan lapsia enemmän miten suuria aarteita lapset on eikä heitä voi mikään korvata jos lapsi menehtyy vanhemman/hoitajan typeryyden vuoksi.
Voihan sen tarkistaa, että se avain todella on mukana ihan varmasti. Ja jos omakotitalossa asuu, niin useimmilla on varmaan vara-avainkin jossain ulkona piilossa?

Kyllä sitä voi tapahtua kaikenlaista vaikka koko ajan yrittäisikin olla lapsen vieressä. Äiti vaikka liukastuu suihkussa ollessaan liukkaalla lattialla, lyö päänsä ja menee tajuttomaksi. Luulen, että on todennäköisempää kuin auton syttyminen palamaan, se että joku varastaa lapsen lukitusta autosta tms.
 
juss
"bensa asemalla joku piripää voi murtautua autoon" -sillä aikaa kun oot pari minuuttia poissa autonluota. pliis. ihan yhtälailla voi joku aseella uhaten ryöstää sen kaupan kun ootte siellä vauvan kanssa, ja ampua kaikki. älkää ihmiset olko liian hysteerisiä kaiken suhteen.
 
rtee
[QUOTE="just";23125645]Kerropa sä miksi helvetissä joku nisti/piripää haluaisi tehdä mitään pahaa vauvalle! Taas syyllistetään narkomaaneja ihan ihme asioista, joo auton jotkut niistä voi yrittää pölliä mutta ei tasan tee vauvalle yhtään mitään, eiköhän siihen oo erikoistuneet ihan eri tavalla sairaat ihmiset!![/QUOTE]

Ei sillä nistillä välttämättä olekaan tarkoitus satuttaa lasta vaan viedä auto, mutta autossapa sattuukin olemaan lapsi.
 
"nappula"
Kyllä mä ainakin ajattelisin että olet välinpitämätön, jos näkisin vauvasi parkkipaikalla yksin autossa huutamassa..
Vauvan voi jättää kotona hetkeksi yksin, turvalliseen paikkaan, mutta julkisella paikalla en jättäisi ikinä.
 
bdt
"bensa asemalla joku piripää voi murtautua autoon" -sillä aikaa kun oot pari minuuttia poissa autonluota. pliis. ihan yhtälailla voi joku aseella uhaten ryöstää sen kaupan kun ootte siellä vauvan kanssa, ja ampua kaikki. älkää ihmiset olko liian hysteerisiä kaiken suhteen.
En minäkään noista piripäistä olisi huolissani. Mutta auton palamisesta olisin . viitaten aiempaan puheenvuorooni.
 
...
Olet kamala äiti. Autoon ei saisi jättää lapsia - saati vauvaa pieneksikään hetkiksi yksin.

Mä herätin toissapäivänä nukkuvan vauvan, puin hänelle haalarin päälle, menin porraskäytävään ja hissillä 4 kerrosta alas että sain aukaistua postisedälle ulko-oven joka toi ison paketin kotiin ja sitten takas hissillä 4 kerrosta ylöspäin. Siihen meni muutama minuutti ja vauva heräsi, mutta oli itsestäänselvyys etten vauvaa yksin jätä sisälle nukkumaan.

.
Vaikutat melko hullulta. Ei ole hyvä lasten kannalta nyt noin heikkohermoinen olla.
 

Yhteistyössä