Taidan sitten olla erittäin kamala äiti

  • Viestiketjun aloittaja oikeastikko
  • Ensimmäinen viesti
"mitäh"
Eikö se vauva tuon ajattelun mukaan voi kuolla koska tahansa nukkuessaan, sängyssä, ulkona vaunuissa, yöllä teidän nukkuessa tms. Vai oletteko ihan oikeasti jokaisen minuutin vuorokaudesta tuijottamassa vauvaa?
 
"madame"
Tuli toisesta ketjusta mieleen aihe vauva yksin autossa. Siis otatteko oikeesti vauvan mukaan jos haette kaupasta maidon tms. missä menee korkeintaan 5min. Itsellä 2kk vauva ja oon muutaman kerran jättäny vauvan autoon kun olen hakenut abc:ltä tms. maidon. Onko sillä oikeesti väliä nukkuuko vauva siellä kaupassa mukana vai autossa/ huutaako pikkuinen autossa vai siellä kantokopassa kaupassa (asialle ei kuitenkaan mitään voi tehdä). Onhan vauva silloinkin yksin kun käyt esim. suihkussa tms. ja se todennäiköisyys että auto syttyy palamaan tai joku yrittää varastaa vauvan on todella pieni (kuinka usein näin oikeasti on käynyt) aika huomaamattomasti tämä pitää tehdä!
Olenko nyt siis aivan kamala ja piittaamaton äiti kun näin teen.
siis miten sä et äitinä voi tehdä MITÄÄN jos vauva itkee? oot aika avuton, vauva otetaan syliin kun se itkee(k´jos itkee nälkäänsä annetaan sitä tissiä tai pulloa) jos joku muu vaivaa hoidetaan se, jos muuten vaan itkettää pidetään ainakin lähellä se vauva jotta sillä on turvallinen olo!

kyllä sillä on väliä huutaako se yksin hädissään autossa, vai huutaako äidin sylissä.

kyllä olet huono äiti
 
"vieras"
Siis miksi ne vauvat kuolisivat juuri sillä hetkellä, kun niitä ei ole vahtimassa. Kuinka monta sellaista tilannetta tässä ketjussa kirjoittaneille on tullut, että se oma läsnäolo pelasti vauvan varmalta kuolemalta?
 
mettän toiselta puolen
[QUOTE="madame";23129180]siis miten sä et äitinä voi tehdä MITÄÄN jos vauva itkee? oot aika avuton, vauva otetaan syliin kun se itkee(k´jos itkee nälkäänsä annetaan sitä tissiä tai pulloa) jos joku muu vaivaa hoidetaan se, jos muuten vaan itkettää pidetään ainakin lähellä se vauva jotta sillä on turvallinen olo!

kyllä sillä on väliä huutaako se yksin hädissään autossa, vai huutaako äidin sylissä.

kyllä olet huono äiti[/QUOTE]

Siellä kaupassako tissi vaan nenän eteen ja imettään..?? sen voi vaikka siellä autossa sitten hoitaa kun tosiaan se vauva ei kuole siihen muutamaan minuuttiin.. ei nälkään eikä siihen huutoon??
 
eretre
Alkuperäinen kirjoittaja mettän toiselta puolen;23130203:
Siellä kaupassako tissi vaan nenän eteen ja imettään..?? sen voi vaikka siellä autossa sitten hoitaa kun tosiaan se vauva ei kuole siihen muutamaan minuuttiin.. ei nälkään eikä siihen huutoon??
Niin se lapsenhoito on kevyttä, jos kriiteerinä kaikkeen on vain ettei se vauva/lapsi ehkä tähän asiaan kuole. Vanhemmat voivatkin tehdä sitten mitä lystäävät, kun se että lapsi luultavasti säilyy hengissä riittää. Mitäs sitä välittämään lapsen turvattomuuden tunteesta tai muusta hyvinvoinnista.
 
"Lissu"
En jättäisi. Tosin mä teen tosi harvoin kauppaan mitään pikapiipahduksia, yleensä lataan suunnilleen viikon ruuat kärryyn kerralla. Mutta en uskaltaisi jättää yksin autoon, pelkäisin kuitenkin että itkee siellä yksistään. Ja näillä pakkasilla auton keskuslukkokin temppuilee, meillä ainakin, ja sitten olisi kyllä hätä kädessä jos vauva huutaisi hädissään ja mä odottelisin lukkoseppää paikalle. :/
 
mämämä
En nyt koko ketjua jaksanut lukea.

En todellakaan IKINÄ jättäisi vauvaa yksin autoon, missään muussa tilanteessa kun tankkaustilanteessa(itse seisot auton vieressä ja ovet auki).

Näin kovilla pakkasella sähkölukkoisiin autoihin tulee helposti sähkövika(minulla näin käynyt) ja auton ovet eivät enää avaudukkaan. Tai tosiaan joku jo mainitsi sen sairauskohtauksen ym. Luuletko, että ambulanssihenkilökunta menee tutkimaan joka auton parkkipaikalla että oisko siellä vaikka vauva jäätymässä?

Jos itse näkisin vauvan yksin autossa, soittaisin HETI poliisille. Ihme idiootteja sikiää.
 
esimerkkejä
Haluaisin kuulla yhdenkin esimerkin, jossa jatkuva vauvan vahtiminen on "pelastanut" vauvan. Tai vaihtoehtoisesti tarinan, jossa vauva on tällaisen muutaman minuutin poissaolon vuoksi kuollut.
 
"vieras"
Tottakai se todennäköisyys on hyvin pieni että juuri sillä hetkellä tapahtuu jotain vauvalle, mutta miksi ottaa riski? Vanhempien tehtävä nimenomaan on välttää niitä turhia riskejä, ja tuo on yksi sellainen. Vauva kun on siinä kaukalossa, ei 2kk ikäinen siihen herää et otat sen mukaan kauppaan. Turha selittää mitään muuta kun että omasta mukavuudesta on kyse.
Kuinka moni jättäisi sen vauvan nukkumaan kaukaloon sinne parkkipaikalle, ulos auton viereen? Ei kukaan. Moni ei vaan ymmärrä sitä että se lukittu auto ei ole yhtään sen turvallisempi tai VALVOTUMPI vaihtoehto. Se on eri asia, omassa kodissa olla eri huoneessa tai suihkussa, kun jossain kaupan parkkipaikassa, kyllä nyt jokainen sen eron oikeesti ymmärtää.
 
bdt
[QUOTE="vieras";23129959]Siis miksi ne vauvat kuolisivat juuri sillä hetkellä, kun niitä ei ole vahtimassa. Kuinka monta sellaista tilannetta tässä ketjussa kirjoittaneille on tullut, että se oma läsnäolo pelasti vauvan varmalta kuolemalta?[/QUOTE]

No totta kai vauvoja pitää vahtia, eiväthän ne itse pysty puolustamaan itseään. Ne tunkevat sormensa sähkölaitteisiin, tippuvat pöydiltä ja ikkunoista jos ei niitä vahdi. Ja joskus vaikka vahtisikin.
Mun pelko jättää vauva yksin nimenomaan autoon on suuri, koska on näitä onnettomuuksia sattunut ja kuten joku muu kirjoitti, autot ovat nykyään niin teknisiä laitteita että niistä voi keskuslukitus jumittua etc. Viime kesänäkin oli näitä keissejä kun joku vanhempi lukitsi vahingossa lapsen autoon jättäen auton avaimet myös autoon ja siinä sitten poliisia ja palokuntaa tarvitaan.
Mitä se on keneltäkään pois jos pienten vauvojen vanhemmat ottavat nämä asiat huomioon. Vai iskeekö jollekkin niin huono omatunto kun on mennyt itse jättämään lapsensa autoon harva se päivä. No meitä on joka lähtöön, eikä liika varovaisuus ole suinkaan pahimpia vikoja ihmisessä, varsinkaan pienen lapsen vanhemmassa.
 

Yhteistyössä