Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet

Dreamer, kiva! Mä ainakin tuun sinne sit heti kun oon vauvautunut. Tai toki jos kaikki siirtyy sinne nyt niin ehkä voin tulla kertomaan raskausjuttujakin ellei sitä pidetä pahana :)

Tänään taas käynti käyrillä ja saamassa viimeisen satsin kortisonia kankkuun. Nyt käyrät oli kyllä hyvät että ehkä tää tästä, ei ollut sykelaskuja. Maanantaina seuraavan kerran taas äippäpolille.

Rödluvan ja Beetakingi 33+0 *poks poks* (enää 4 viikkoa täysiaikaisuuteen :O)
 
Pitkästä aikaa taas... elikkäs 13.10.2012 perheeseemme synttyi pikkuinen tyttö! painoa oli 4380g, pituus 53cm, pipo 36,5. käynnistettiin rv 38+4 isokokoisuuden takia. Repesin pahasti ja menetin verta 2200ml, mut vointi jo tosi hyvä!
Onnea kakkille vauvan saaneille, ja odottajille :D On tämä kaiken sen kivun ja tuskan arvoista!
 
Hirmuisesti onnea lotelle ja kebrille!!!!!:heart:

Olen hirveän pahoillani, mutta en oikein ole ehtinyt kirjottelemaan. Jotain ehdin laittaa tuonne syntyneet osastolle, ja sitten on taas tullut vauva kiireitä. Taidan nyt vain keskittyä sinne kun ei aika kaikkeen riitä. Kiitos vielä kaikille onnitteluista, paljon tsemppiä odottajille ja tavataan siellä!

Voi hirvitys kun tuo Kebrin nimi menee koko ajan väärin :|. Anteeksi. Kirjoitin tuon kerran ipadilta, ja sitten korjasin yhdellä kädellä kun vauva nukkui sylissä. Ja sekin meni väärin.

Midrav, tule ihmeessä tuonne toiseen ketjuun mukaan :). Ja kaikki muutkin sitten pikku hiljaa :).
 
Viimeksi muokattu:
Todella paljon ja paljon Onnea Lottelle ja Kebrille ihana kun nyt tässä paljoon vauva on tullut oiken itketä iloista:)

ON Vauvamme viikko sitten painoi 5550kg ja 61cm Neuvola täti sanoi että hän on 10% pienimpi kun normaali suomais lapsi, vaikka mieheni on italialainen ja 180cm pitkä, mutta minusta tuntu hän on iso poika :D ehehhe,...nyt hän nukuu hyvin jopa 4tuntia potkin:) saan nukutua hyvin yöllä myös. Saimme myös odottetun vastaus lasten sairalasta sydän rytmi on paluatunut normaalisti:) mitä helpotus olo nyt kun tietä että nyt vauvamme on täysin terve. huhuhuhuh

Rödluvan miten siellä jaksetaan entä myös Neulatynnyy?

Meillä on tulossa häät suomissa ja vauvan ristiaiset Italiassa 26.12..muistaksini Haaveilijan vauvahan on ristittu mitä mahta nimi tuli?

Dreamer tulen sinne ja toki tänne tulen aina lukemaan / kommentoimaan:)

Mirdav ja Vincent Robert 10vk ja 3pv
 
Vielä Mirdav, että aivan upeaa että teillä on siellä kaikki hyvin sydämen suhteen :heart:.

Täällä vielä haaveillaan noin pitkistä yöunista :D. Onneksi meitä on kaksi heräämässä. Meillä taas pituskasvun suhteen mennään +2 käyrällä tällä hetkellä, koska tyttö on kasvanut kahdessa viikossa 3,5 cm, ja on nyt siis 55,5 cm pitkä. Painoa on 4180g. Mutta eipä nuo kuulemma nyt oikein ole kuin suuntaa antavia. Meistä miehen kanssa kumpikaan ei ole mitään erityisen pitkiä, ja vauvan pituusennuste taitaa olla ihan keskimittaa tästä nopeasta alun pituuskasvusta "huolimatta".
 
Moi kaikille!

Onnea Kebrille vauvasta :flower:

Ajattelin nyt rustata sitä synnytyskertomusta eli..

Keskiviikkona 40+1 aamulla tunsin ekat supistukset ja ne kesti 2h. Ei ollu kipeitäkipeitä vielä, mutta tuntui kyllä. No loppuivat sitten, mutta illalla kauppareissulla alkoivat uudelleen eivätkä enää loppuneetkaan. Eli supisteli koko yön epäsäännöllisen säännöllisesti enkä luonnollisesti saanut nukuttua. Torstaina 40+2 mun äiti ja täti tuli käymään, kun "pitää nyt ees kerran sun äitiysloman aikana ennen vauvaa tulla kylään" äiti tokas :p.

Suunniteltiin siinä sit lähtöä kaupoille ja mua supisteli edelleen. No viihdyttiin kaupoilla n. 5h ja lopulta ruokakaupassa alkoi jo olemaan aika tuskasta. Mutta oon aina ajatellut että mulla on matala kipukynnys ja en tosiaankaan uskonut että vois synnytys olla käynnissä.

Tultiin kotiin, jossa äiti patisti miehen valmiiksi, että te lähdette nyt synnärille. Oltiin vaan et ei kai ny vielä. No soitin sitten Taysiin ja mun ylläriksi ne sano et tuu vaan :eek: Mä luulin et ne aina sanoo ettei kannata vielä tulla. No lähdettiin sitten ajelemaan ja kivut oli jo suht kovat. Olin ainoa SVOlla ja pääsin heti käyrille. Sitten kätilö kysyi et vaihdatko nyt vai myöhemmin noi sairaalavaatteet? Olin et hä jäädäänkö me tänne!! Joojoo jäätte oot jo 4cm auki :eek:

Kysyi sitten että haluatko sinne ammehuoneeseen kun oot sitä pyytänyt ja tietenkin sanoin että haluan. no se ei ollut ihan vielä vapaa niin pääsin SVOlla suihkuun ja uudestaan käyrille. Mies haki kamoja autosta ja tietenkin unohti kameran ekalla hakureissulla ja joutui uudestaan menemään, Vähän tais sekin mennä hämilleen että nytkö tää tapahtuu.

Päästiin saliin ja mä suoraan ammeeseen. Lilluin siellä ilokaasun voimalla 1,5h kunnes tunsin etten enää kestä kipua. Kätilö kysyi mitä haluan ja 15min päästä tuli ihana mies laittamaan mulle epiduraalin. Huhhuh oli muuten kipeet paikat ennen puudutetta.

Nukuttiin siinä sitten n. 2h ja kätilö tuli kysymään että mitkä olot kun epiduraalin teho oli loppumassa. Kysyi että pärjäisinkö loppuun pelkällä ilokaasulla, no onneks tajusin vaatia tässä vaiheessa, etten pärjää ja pyysin lisäannoksen epiduraalia. Olin 7cm auki ja käyriltä päästyäni menin pomppimaan pallolle. Paineen tunnetta oli mutta siedettävää. 20min pompin pallolla ja nousin ylos. Samantien huusin et mulla on keilapallo persiissä ja soitin kelloa. Kätilö ei meinannu uskoa mutta joo pää oli melkein näkyvissä.

Pyysi mua ponnistamaan ja sanoi et joo just noin mut lopeta. Ehti saada kamat valmiiksi ja mulle iski pakokauhu. Yhtäkkiä tuntui paljon paremmalta ajatus pitää se lapsi sisällä. Sanoin etten haluu, jolloin kätilö katto mua tiukasti ja sanoi nyt hiljaa ja ponnista. Eli siis 2ponnistusta yhteensä ja pää oli ulkona.

Mun ekat sanat tais olla et onpa se pieni :heart:
Sitten loppui voimat aivan tyystin. kysyin koska isä saa ottaa vauvan, no ei hetkeen.
Pari tikkiä laittoi, kun poika syntyi käsi poskella. Imetin kuulemma 30min, mutta muistikuvaa tuosta ei ole, olin hieman väsynyt. 2,5h päästä päästiin osastolle ja mä nukkumaan, nukuin tosi hyvin 2h kunnes heräsin omantunnon tuskiin vaikka vauvakin oli nukunut koko ajan vieressä. Eka päivä meni sumussa ja nukkuessa ja oikeastaan vasta toisena päivänä ymmärsi mitä oli tullut tehtyä.
:heart:Kuinka suuri ja ihana rakkaus meille on saapunut:heart:

Kotiin päästiin maanataina ja nyt poika on jo viikon vanha. Vieläkään ei ole iskostunut ettei kukaan vie häntä pois meiltä. Aivan ihana tapaus on kyllä, ei juurikaan itke, syö paljon ja nukkuu. Ollaanko me oikeasti näin onnekkaista että vihdoin meille on tämä oma lapsi suotu :heart:

Eli siis poika syntyi rv 40+3 klo 02.55 painoi 2955g pituutta 49cm ja päänympärys 32cm.

Onnesta mykkyräiset

Lotte ja poika 1vko
 
Mirdav, onpa ihanaa että vauvanne on terve! Huh mikä helpotus varmasti =) Täällä sujuu ihan ok, joudun käymään kahdesti viikossa äitipkl:lla seurannassa synnytykseen asti kun lapsiveden määrää, vauvan kasvua ja sykekäyrää pitää seurata. Nyt ne on kyllä olleet normaalit mutta aiemmin tosiaan nähtiin muutama sykelasku ja sitä vettäkin oli normaalia enemmän muutama viikko sitten. Luulen kuitenkin että kaikki on ihan ok. Synnytys pyörii kovasti mielessä jo ja pelottaa. Mutta kai minä siitä selviän kun kaikki muutkin... Maha on toooosi iso ja ahdistaa kovasti, että oikeastaan toivon että muksu päättäisi syntyä heti sitten kolmen viikon päästä kun tulee täysiaikaiseksi :D Mutta tuskinpa niin käy.

Lotte, kiitos paljon synnytyskertomuksesta! Kuulostaa oikeastaan aika ihanteelliselta, toivottavasti omakin synnytys menee yhtä hyvin ;) Onnea vielä!!

Rödluvan ja Beetakingi 33+6 (parin tunnin päästä jo poksuu)
 
Hei kaikille!
Jokohan nyt saisi jotain tekstiä läpi!! Olen yrittänyt kirjautua jo monta kertaa, mutta jostain syystä en oo päässy läpi?

Onnea Lotelle ja Kebrille pikkuisista ihanuuksista :flower:

Mirdav, ihanaa kuulla, että siellä kaikki hyvin ja vauva on terve!

Kiitos Lotte synnytyskertomuksesta :)

Täällä LA tuli, oli ja meni maanantaina. Huomenna neuvola ja laittavat lähetteen polille. Olotila ihan ok olosuhteeseen nähden. Saisi vaan nukuttua niin ei olisi mitään hätää, mutta levottomat jalat valvottaa! Yritän lohduttautua, että nautitaan raskaudesta nyt joka pennin edestä ja loppuun saakka :)

Tosin nyt väsyneenä ja yön pimeinä tunteina alkaa jo pelottaa ja mielikuvitus laukata. Mieleen tulee kaikenlaisia pelkoja. Synnytys ei sinänsä pelota, mutta kaikki muu. Onko vauva terve, eihän tuu mitään komplikaatioita kun pysyy vattassa. Toimiiko istukka loppuun asti hyvin..jos vauva ei oo hetkeen liikkunut niin paniikki päällä! Osaanko hoitaa, riittääkö maito, ENHÄN UNOHDA vauvaa mihinkään!? Apua :) Näin päivällä välillä hymyilen yöllisille ajatuksille, mutta uusi yö ja uudet murheet....

Jaahas, mut josko välillä postais tämän ennenkuin häviää bittiavaruuteen!

Neulatyyny ja nuppis 40+2
 
Hei Kaikki en ole käynyt vähän aika täällä kun miehen isä oli meillä ja kiire tuntuu olevan..

Jo vauvamme on nyt sitten täysin terve ehkä se minun tulehdus aiheutti vauvan sydän rytmi:( Minä olen myös toiponut hyvin :) muuten minulla on tullut ensimainen kuukautuset 12.10 ja kesti noin 8 pv..mutta ihmetelen nyt kun ei ole vielä saapunut:) huh vähän ajattelemme että mitä jos olenkin jo raskaana? ahhahah... saa nähdä:)

Neulatyny minä kun luulen että sinä olet saanut jo vauvan ;) mutta aika lähelä kuitinkin...tsemppiä
halaukset kaikille..
 
neulatyyny, jaksamista viimeisiin päiviin! Lienee varsin tavallista tuo öinen murehtiminen, tai ainakin se että tulee ajateltua kaikenlaista kun yrittää nukkua vaikkei nyt suoraan mujrehtisikaan. Itselläni ihan sama juttu.

Mirdav, kyllähän jotkut tulee raskaaksi heti uudestaan. Hui hurjaa, mikä ajatus kuitenkin :D

Rödluvan ja Beetakingi 34+5
 
Täällä taas odotellaan nukkumattia saapuvaksi....

Eilen oli neuvola. Kaikki ok. Sovittiin vielä yksi neuvola käynti maanantaille ja sit katsotaan poliaika torstaille. Toivottavasti pieni mies ymmärtäisi kuitenkin syntyä jo viikonloppuna :) Tälläkin hetkellä myllää masussa sellaisella innolla et luulis jo kohta edes vahingossa plomsahtaa ulos! Ei voi kuin hymyillä ja ihmetellä toisen menoa :)

Mirdav, varmaan kuukautiskiertoheitteleekin aluksi, mutta kuten Rödluvan kirjoitti niin oishan se varmaan hurjaa :) Ja olen kyllä lukenut jostain että raskauden jälkeen olisi helpompaa raskautua uudelleen....

Josko sitten lähtisi pyörimään takaisin sänkyyn, josko vaikka vahingossa nukahtaisin.

Ai niin ja ettei liian helpolla pääsisi tässä loppuvaiheessa niin iski vielä flunssa kaupan päälle!

Neulatyyny ja nuppis 40+4
 
Rödluvan jo noh olishan se vähän outoa kun monta vuota yrittä ja sitten kun ei siitä toivo tulla niin tule :) en ole vielä tehnyt testi mutta jos ei näy ensi viikko niin teen kyllä..Miten jaksat? kohta myös saat pikuinen syylissasi;)..

Neulatyyny ????
 
Täällä ollaan edelleen yhdessä koossa. Pieni mies viihtyy yksiössään näköjään! Huomenna saan ajan yliaikakontrolliin loppuviikolle. Pitää kuulemma varautua siihen että saattavat käynnistää jo silloin, mutta voi mennä myös ens vkon alkuun. Näkee sitten, kun tutkivat.

Olotilassa ei kummempia. Verenpaineet hiukan noususuunnassa. Kroppa alkaa väsyä, paikkoja särkee, mutta vielä hyvillä mielin odottelen :) Toivon että tulis ihan omin avuin, ettei tarttis käynnistää.

Neulatyyny ja nuppis *poksuu* 41+0
 
Täällä kärvistellään ja kestetään, olo on kuten neulatyynylläkin väsynyt ja särkevä, koko ajan joku paikka sattuu. Verenpaineet on nouseet jonkun verran ja niitä pitää seurata, mutta vielä eivät ole nousseet liikaa. Äitipolilla ravaan seurannoissa viikottain, seuraava käynti perjantaina. Myös neuvolat ovat kerran viikossa. Tuntuu vähän turhalta käydä sekä neuvolassa että äitipolilla, kun ei neuvolassa tehdä mitään mitä ei polilla tehtäisi. Mutta terkka haluaa että käyn enkä ole jaksanut ruveta riitelemään asiasta.

Alan olla kyllä jo aika malttamaton, haluaisin jo vauvan syliin! Mitenköhän tässä kestää jos enee yliaikaiseksi...

Rödluvan ja Beetakingi 35+2
 
Pitkän palstahiljaisuuden jälkeen ilmoittelen että meille syntyi ihana poika 6.11. klo.11.29. Pituutta meidän Sintillä oli 51cm ja painoa 3995g.
Synnytys käynnistyi itsestään lapsivesien menolla raskausviikolla 38+1. Oltiin sopivasti äitipolikäynnillä juuri tuolloin ja jäin sieltä suoraan osastolle. Synnytys kesti 25 tuntia josta ponnisteltiin viimeiset 59 minuuttia. Luonnehtisin synnytystä kuitenkin helpoksi ja aivan ihanaksi kokemukseksi.
Vauvan kanssa on sujunut oikein hyvin. Poika on kiltti ja rauhallinen tapaus eikä huutele eikä kitise turhia. Ongelmaa on ollut maidonnousun kanssa ja tarjoillaan edelleen lisämaitoa aina imetyksen päälle.

Tuna ja Sintti
2 vkoa
 
Oikein paljon onnea Tunalle pikku prinssistä :flower:

Täällä odotellaan vielä omaa prinssiä saapuvaksi :) No huomenna polilla näkee ainakin ultrassa taasen pikkuisen...piiiiiiitkän odotuksen jälkeen en jaksa stressata näistä parista viimeisestä viikosta :)

neulatyyny ja yksiössään viihtyvä nuppis 41+3
 
Onnea tuna <3

Tsemppiä neulatyynylle viimeisiin hetkiin ennen vauvantuloa :)

Täällä eletään vauvantäyteistä elämää. Poika on kasvanut kovasti ja on edelleen ihana vaikka mahavaivaa on hieman ilmassa. Ihasnasti alkanut ottamaan enempi kontaktia ja jaksaa olla hereillä jo pitempiä jaksoja. Nyt toivotaan taas rauhallista yötä :)

Lotte ja poika melki 3 viikkoa
 
Viimeksi muokattu:
Tänään olin polilla ja voi että kun oli mukavaa henkilökuntaa! Epelillä kaikki hyvin. On vissiin masussa niin hyvät oltavat, että kotiin päästiin takaisin ja käynnistysaika maanantaille :)
Pitää kovasti kuulemma touhuta jos vaikka tulisi omin avuin viikonloppuna! Lenkkeilyä ja joulunlaittoa!

Rödluvan, tyksissä kuulemma ainakin ens vkolla ruuhkan poikasta tai näin ainakin ymmärsin. Kätilö oli kuitenkin tosi optimistinen ja rauhoitteli, että tilanne hallinnassa :)

Onkohan tää muuten normaalia, että en muka jännitä yhtään?!? Ihmettelin aamulla miehellekin, että meitä saattaa olla illalla kolme ja puputin aamupala tyynesti! Siis todella odotan kovasti pientä nyyttiä, mutta silti jotenkaan ei meinaa uskoa, että meille tulee vauva :) Höpöttelen masulle kokoajan ja silittelen eli on kokoajan mielessä ja huomion kohteena. Noh pian tämäkin ihmettely loppuu...lääkäri naureskeli ja lupasi että ens vkolla pieni mies syntyy!

neulatyyny ja sitkeä masuasukki nuppis
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan

Yhteistyössä