Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet

Yh vaan tännekin :)
Ällöä oloa senku n jatkuu. Ei okseta, eikä yökötä mutta on sellainen ällö olo.
Mää kidutin itseäni viime viikolla farkuilla (isoimmilla mitä kaapista löytyi) ja silti piti istua vetskari auki. Enkä mää nyt NIIN pitkällä vielä ole :/
Hedelmät eri muodoissa maistuu loistavasti, samoin kaikki kylmä eväs (mehut pitää ehdottomasti olla todella kylmiä). Suosikki on sitruunavichy tällä hetkellä.
Jos lämmintä ruokaa pitää syödä, niin sen pitää sitten olla kuumaa. Kaikki haalea saa ällön olon. Samoin kaikki yltiörasvainen (ranskalaiset, kebab, hampparit yms), vehnäinen ja työpaikkaruokalan käryt (se suurtalouskeittiörasva... yök)...
Ekaa kertaa elämässä on muuten kauhea tonnikalanhimo :D Sitä kun vetelen iltaisin, niin mies yökkii vieressä. Se inhoaa tonnaria :D

Yksi huomio lisää näistä oloista tuli lauantaina, kun olin kisoissa (harrastan kilpaurheilua) ja kisasuorituksen aikana meinasin pökrätä. Ja kisojen jälkeen en pystynyt koko iltana tekemään muuta kuin makaamaan sohvalla ja juomaan erilaisia nesteitä (limppari, vichy, vesi, tee). Ymmärrän hyvin, miksi odottavaa käsketään ottamaan alkuraskaus rennosti. Huhhuh.. oli sellaiset olot, että :x . Vielä on parit kilpailut jäljellä keväällä...
 
  • Tykkää
Reactions: Mirdav
Tällaisen artikkelin löysin tuolta toisesta pinosta meitä rohkaisemaan
Keskenmenon riski luultua vähäisempi -

Hautomo Vähän hurjalta kuulostaa toi urheilu... Tuo pyörrytyksen tunne kyllä helpotti mulla kun 2.kolmannes alkoi. Vaikka huomaan kyllä, että jos rasittaa itseään enemmän, niin menee suunnilleen vielä seuraavakin päivä toipuessa, pitää vaan vastineeksi saada unta enemmän.

Susirouva Kuules nyt, nuo huolehtimisen ja pelon tunteet on ihan normaaleja ja kuuluu asiaan. Meillä hoidon käyneillä niitä on vielä enemmän. Ne herkistää meitä raskaana olevia ymmärtämään lapsen ajatusmaailmaa ja tekee meistä parempia äitejä aikanaan. Mutta ihan varmasti vauva ei ole voinut vahingoittua siitä hajusta!!!! Olen sairaanhoitaja/terveydenhoitaja ja voit nyt unohtaa tuon huolen! Kukaan ei tule humalaan vain nuuhkimalla alkoholia. Sen sijaan krapulaisen olon olen saanut itse raskausaikana jos olen valvonut normaalia pidempään / nukkunut huonosti, oliskohan sullakin sitä?

Tsemppiä kovasti kaikille ultraa odottaville!
 
  • Tykkää
Reactions: Mirdav
Ymmärrän kyllä Susirouvan mietteet. Mulla on menossa hirvein flunssa vuosiin ja pelottaa kovasti. Jos ei tästä kesken mene, niin sitten ainakin vauvalla on jokin kehityshäiriö tai skitsofrenia. Tällä viikolla muotoutuu tärkeitä elimiä ja Aydin Tekaynkin raskauskalenterissa sanotaan, että tällä viikolla alkio on erittäin altis ulkoisille vaikutteille, kuten viruksille. Ja kuitenkaan en voi asialle kerta kaikkiaan mitään. Flunssa tuli ja sillä siisti.

Lainatakseni erästä kuuluisaa lausetta: Mikä meihin fiksuihin ihmisiin menee raskaana ollessa? :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mirdav
Hautomo, hatun nosto kun vielä kilpaurheilet!!

Haaveilija TUO oli päivän paras uutinen!! Aivan mahtava tuo linkki! Ja kiitos kovasti rauhoittelusta. Olen niin tarkka muutenkin enkä antaisi ikinä itselleni anteeksi jos jotain kämmäisin tämän raskauden aikana. Nukuin kyllä huonosti, ja liian vähän, aamu seitsemältä olin jo ihan hereillä ja oli pakko nousta ylös kun sisäinen kello herättää aina silloin. Vaikka kotona illan olinkin, niin heräsin kyllä miehen tuloon, enkä saanut pitkään aikaan unta. Ja tulihan sitä yksin leffan parissa vähän normaalia myöhempää valvottuakin. Se päivän paha olo oli vain todella valtava. En saanut valitettavasti otettua kunnon päikkäreitäkään päivän aikana. Aina kun olin juuri nukahtanut, niin puhelin soi. Kaikki päätti sitten soittaa eilen :D.

Torstaina päästään taas ultraan, ja sitten pitää kyllä vähän hengähtää ja olla vaan. Se on kyllä totta että me hoidoista raskautuneet ollaan kyllä varmasti kaikkein eniten varpaillaan raskauden etenemisen suhteen.

Jokos olette muuten ostaneet jotain vauvaan liittyvää? Olen miettinyt että jotain pientä olisi kiva ostaa, vaikka vauvalle ensimmäinen lelu tms, mutten vaan vielä jotenkaan ole pystynyt. Onhan tämä siis todella aikaista, mutta silti olisi hauska saada jotain vauvajuttuakin jo kotiin, vai kyllästyisikö siihen/niihin vain sitten?
 
  • Tykkää
Reactions: Mirdav
Joku_raja, näin minäkin ajattelin eilisestä, että nyt on joku vaurio aiheutettu vauvalle. Mutta en ajattele enää haaveilijan kommentin jälkeen :).

Mutta tiedätkö, tooodella monet sairastaa flunssan alkuraskaudessa, monta kertaakin, ja se voi olla bakteeriperäinenkin, eikä niistä viruksistakaan kaikki ole haitallisia, vaan nämä: Raskauden aikana vaaralliset biologiset tekijät: Virukset: hepatiittiB, herpes, sytomegalo, vesirokko, vihurirokko, HIV. Bakteerit: listeria Toxoplasma gondii -itiöeläin. Kyllä raskaus siis kestää pahatkin flunssat :).

Hyvä, ja niiin paikkansa pitävä lause tuo sun viimeinen :D.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mirdav
Susirouva Olen itsekkin miettinyt, että olisi kivaa ostaa jotain vauva-juttuja kotiin ja vähän fiilistellä enemmän =) Mutta ei uskalla uhmata kohtaloa ja mennä ostelemaan liian aikaisin :whistle: Ehkä sitten kun poksuu vkot 12 ni uskaltaisi :) Onnea torstaiseen ultraan!

Joku-raja
mitkäs viikot sulla on nyt meneillään? Voi olla, että jossakin sivulla sen näkisin, mutten ihan heti löytänyt...

ON: Mulla tänään ollut iha hirveitä kipuja alavatsalla ja olen lääkärikeskuskessa töissä joten päätin mennä gynen puheille ja pyytämään ultraa.. Mulla tänään vkot 6+3 ja ultrassa näkyi ruskuaispussi, muttei vielä alkiota. Ilmeisesti koku pieni piste/heijastus siellä sisällä näkyi. Nyt tietysti kauhea paniikki päällä kun sykettä ei näkynyt :ashamed: ??? Mutta tietää ainakin että siellä se vielä on eikä se ole tuulimuna :) Gyne meinas, että katotaan vkon kuluttua uudelleen ni nähdään sykekkin.. nyt täytyy mietiskellä että perunko sen naikkarin uä:n vkolla 8+3 vai otanko molemmat eli ensiviikolla 7+3 ja sitten naikkarilla 8+3 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mirdav

Joku-raja
mitkäs viikot sulla on nyt meneillään? Voi olla, että jossakin sivulla sen näkisin, mutten ihan heti löytänyt...
Mulla on 5+0 tänään. Ensimmäinen ultra on jo torstaina, mutta se on vasta punktion jälkitarkastus. Sykettä ei siellä todennäköisesti vielä näy, joten rauhaa ei vielä saa. Ehkä ensi viikolla sitten uudemman kerran.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirdav
Moikka sisarit:) Täällä sitten jänäilaan huomisen ultraseula hmmm saas nähä saako nukutua tänä yönä .. pelkö on minulla tosi paaaaaljon...ja sit sen jalkeen vielä saa odotaa viikko kaks.. nyt mulla on sama tunte kun Jypylla pari viikko sitten.
Haveilija kiitos vinkista doplerista torstaina olen tasan 12 vk ehkäpa ostan että saa kuunella vauvan sydän äänit silloin kun halua..jos huomisen ultran jalken kaikki hyvin..
Muuten flunsasta minulla oli viikko kovat flunsat mutta menyt ohi ja kaikki hyvin..
joku_raja onnittelut sinulle miten ihanaa kun meitä on nyt paljon täällä, ja tervetuloa:)
Leluista puhuin ostin jo 15.12.. enkä edes tiedä olenko silloin raskaana mutta aisti kait siinä oli:) ostin pupu ensilelu vauvalle:) tosin meillä on paljon pehmo lelut kun tykkän niitä :LOL:
tulen kertomaan huomenna kuulumista..
Missä Jypy muuten on??
Mirdav ja bambino 11+4
 
Susirouvan pelot niistä alkoholi höyryistä on varmasti vaarattomia! Passiivinen tupakointi taas ei ole hyväksi, mutta sekin vain jos altistuu toistuvasti. Yks kerta nyt ei ole mitään... :) oot kyllä niin ihanan huolehtivainen...

Mä en oo hankkinut vielä mitään vauva juttuja, ja tuun luultavasti olemaankin melko maltillinen hankkija. En varmaan osta mitään ainakaan ennenkuin sukupuoli selviää ja sittenkin vain tarpeelliset. Kuulostaa varmaan tosi epä-romanttiselta, mutta mä oon sitä mieltä että ei se vauva tarvii ekaan puoleen vuoteen mitään. Nehän vaan nukkuu ja syö? Justiinsa yksi tuttavani täällä sai vauvan ja he sisusti sille oman huoneen valmiiksi jo puolivuotta ennen sen syntymää, kalliit hoitopöydät ja sängyt ja kaikki. No nyt kun se tuli tähän maailmaan, ni eipä ole kertaakaan nukkunut tuolla huoneessa vaan nukkuu vanhempien huoneessa korissa ja vaipat vaihdetaan kätevästi sohvalla maaten... Ihan pöhköä... Mä sanoin miehelle just, et ostetaan pinnasänky, rattaat ja turvaistuin, eikä mitään muuta. Leluja ja vaatteita tulee kyllä sit koko ajan lahjaksi; joulut, synttärit, babyshowerit ja ristiäiset jne.... Monestihan pienet lapset leikkii ennemmin tyhjällä wc paperi rullalla ku kalliilla lelulla. On se näh monet kerrat, ne on pieneen tyytyväisiä. Jotenkin musta tuntuu että niiden kekseliäisyys ja uteliaisuuskin kasvaa paremmin jos ei tuputeta kaikkea valmiina eteen.....

Sori toi vuodatus.... Oon vaan nähnyt tosi paljon sellaisia lastenhuoneita, jotka hukkuu roinaan ja niillä ei ikinä edes leikitä, vaan on koko ajan "tylsää". Huoh!

Tämä kaiken sanottuani varmaan kuitenkin kohta ryntään johonkin kauppaan vauva juttuja hypistelemmään, :LOL: joten elkää ottako liian raskaasti näitä mun kirjoituksia...
 
Täällä kans yksi sairaanhoitaja voi vahvistaa Susirouvan pelot sen alkoholihuuruyön suhteen aiheettomiksi, aivan kuten Haavelija82 jo totesikin :) Mutta kaikenlaisia pelkoja sitä kehittääkin näin hormonihuuruissa :) Ja se ei ole mikään ihme, kun meille kaikille on tullut selväksi että niitä lapsia ei niin vaan tehdä. Paljon on pelissä, kun tähän asti on päästy ja sitä on todellakin valmis tekemään KAIKKENSA että pikkuinen pysyisi matkassa! Ihanaa kun pääsette taas jo torstaina ultrailemaan :heart:

Joko Mirdavin ultra on ohi, miten meni!? Toivottavasti sieltä tuli hyviä uutisia, niin että tekin voitte vähitellen huokaista ja nauttia loppuraskaudesta :)

Sartsa00 niitä ultralaitteitakin on niin moneen laatuun, että silläkin voi olla vaikutusta! Ja ainakin mulle sanottiin että seitsemännellä viikolla ei voi välttämättä sanoa mitään siitä onko alkio elossa eikä sykettä luultavasti näy. Siksi suosittelivatkin ultraa vasta 8. viikolla. Ja sulla kuitenkin ruskuaispussi näkyi :) Ja eipä siellä juuri muuta kuulu kai näkyäkään, kuin pieni piiperrys jos alkio on 4-5mm.. Itse varmaan pitäisin molemmat ultrat, pääseepä kurkkimaan pikkuista vähän useammin :)

Mä sorruin ostamaan Stockalta -40% alennuksesta sellasen aivan uskomattoman suloisen nalle-karvahaalarin. Mitään muuta en oo ostanut enkä varmaan lähiaikoina tuu ostamaankaan. Toi oli vaan niin söpö etten voinu vastustaa kiusausta :)

Täällä jatkuu oireettomuus pientä turvotusta ja väsymystä lukuunottamatta, mikä tietysti aina välillä aiheuttaa orastavaa huolta.. Pois se minusta! Mitään pahoinvointia tai kuvotusta ei oo astunu kuvioihin eikä muutakaan mikä todistaisi että raskaana ollaan. Mutta en valita :)

mökkelö 7+2
 
Flunssassa sitä täälläkin on oltu lähes koko alkuraskaus :( (hämmentävää muuten sanoa alkuraskaus, kun en oo vieläkään oikein tajunnut tätä)
Eilen tuli veristä vuotoa ja minähän tietysti itkut tihrustin, että nyt se meni kesken. Mies jaksaa lohduttaa, että eikä toi ny merkkaa mitään ja monet vuotaa alkuraskauden aikana (mistä sekin tommosta tietää??).
Tänään oon jo rauhallisempi. Ällötys jatkuu ja väsymys on järjetön ja rinnat tuntuu, että ne tippuu kohta.
Vauvalle en ole mitään ostanut, enkä varmaan ennen np-ultraa edes ajattele asiaa. Yritin kyllä käydä vkonloppuna hypistelemässä vauvanvaatteita tavaratalossa, mutta jotenkin se vaan tuntui niin kauhean kaukaiselle asialle.
Oletteko muuten milloin ajatelleet kertoa töissä raskaudesta?
Itse taistelen tän kanssa tosi paljon, kun tekis mieli sanoa mahd. pian mutta toisaalta mahd. myöhään :/
 
Mä kerroin viime viikolla pomolle tästä raskaudesta, lähinnä siitä syystä että työskentelen pienessä työryhmässä ja se, etten (toivottavasti!) ole tässä ensi syksynä aiheuttaa aika paljon käytännön järjestelyjä. Olin jo kertonut hoidoista poissaolojen takia, että ei nyt kovin suurena yllätyksenä tullut. Työkavereille tai muillekaan kavereille en ajatellut kertoa ainakaan ennen np-ultraa.
Ja tosiaan, ihan oikeessa on Hautomo76 sun mies, ne vuodot on ihan normaaleja alkuraskaudessa! Mutta ei ole mikään ihme, että säikäyttää. Toivottavasti jäi nyt kertaluonteiseksi se vuotelu!
 
Töissä kertomisesta: Itse en oo vielä uskaltanu kertoa töissä raskaudesta lainkaan, tosin olen sieltä nyt poissa opintovapaan takia kesään asti. Mutta nehän nyt olettaa että palaan kesäksi töihin, mutta jos kaikki menee hyvin, jään jo kevään aikana sairaslomalle... pitäs kai käydä kertomassa, mutta jotenkin oon vaan siirtäny asiaa eteenpäin, halunnu aina jonkin etapin varmistaa, että onhan varmasti kaikki masuasukeilla hyvin... Mutta koska asun pienellä paikkakunnalla, eikä mahaa varmaan montaa viikkoa enää voi salata, on käytävä tunnustamassa pomolle tai kuulee varmaan muualta muuten...

Susirouva: Ihan turha pelko, en oo itse edes moista tullu ajatelleeksi ;) Tosin eipä tuo mies juuri juo ja tupakkaan ei koske lainkaan...

Sartsa: Kyllä 7. viikolla syke näkyy (jos hedelmöitys aika tarkasti tiedossa), mutta siksi sitä alku-ultraa suositellaan lähempänä viikkoa 8 tai sen jälkeen, koska jos ovulaatio on tapahtunut myöhemmin ja hedelmöittyminen vienyt pidempään, voi joskus olla viikon heittoja alkion koossa näistä johtuen. Näin myös syke näkyy näissä myöhemmin. Itse kävin 6+6 alkuraskauden ultrassa ja sykkeet löyty, vaikka vauvat vastasivat silloin kokoa 6+2 ja 6+4 (tosin noin alussa pienikin mittavirhe vaikuttaa kestoon paljon).

Huomenna olis neuvola ja ekaa kertaa kuunnellaan sydänääniä, toivottavasti kuuluvat. Saan sit raskaustodistuksen kun 16 viikkoa tuli tänään täyteen! Uskomatonta!! Ja sitten laitamme vauvoille vakuutushakemukset pikimmiten vetämään, jos niitä nyt myönnetään minun terveysselvityksellä edes, mutta kokeilla kannattaa... Sinällään asiallahan ei ois kiire, mutta parempi hakea heti kun mahdollista, koska pidemmällä raskaudessa suuremmat riskit että jotain häikkää löytyy ja sitten niistä tulee suoraan hylkypäätös... En ois uskonu, että pääsis näitä asioita edes koskaan pohtimaan!

Nippe + tuplat 16+0
 
Hautomo76 se ei haita jos vuoto ei paljon ja on vaan kerran. Minulla on taas niitä vuoto tule ja mene mutta silti kaikki hyvin.
mäkelö kiitos kysymästä, jo ultra meni todella hyvin ja oli todella kivaa nähdä kokonaan vauvan muoto tuli kyneleitä myös mieheni ja se putki kovaa:).Yllätys se että olen jo nyt 12+4 ja laskettu aika on 31.08. ainakin vauvan koon vasta tähän viikojen:) lääkäri sanoi että kaikki hyvin. mutta nyt odottelaan siitä verikoket ja sitten voi jo vähän rentoutua:)
Mirdav ja bambino 12+4
 
Mirdav: Onnea ultrakuulumisista :heart: No ei se mitään jos onkin viikon pidemmällä mitä on luullut, meneepähän aika "nopeemmin" ja kertaheitolla ohitit suurimmat riskiviikot ;)

Jännittää neuvolaan meno, toivottavasti kaikki hyvin ja sykkeet löytyy molemmilta...
 
Nippe82 kiitos:) kyllä sun molemmat pikkuinen siellä on, muuten olet jo huomanut jotain jos ei olisi molemmat..Sinä ja Dreamer olette todella onnekaita saada ne kaksoset minä siitä olen toivonut myös mutta yksikin ollaan onnekaita. Kuulinko oieken että jos suomessa synytät kaksoset niin saat apua tarkoitan siis joku hoitaja käy autamassa kotona?
Onnea sinne ultra. kerro sit kuulumista..
Mirdav ja bambino 12+5
 
Onnea Mirdaville ja kaikille muillekin ultratuloksista.
Itse olen jännitellyt niin ultraa, että on jäänyt kirjoittelutkin vähille. Päätin aikaistaa ultra-aikaa, jonka piti alun perin olla perjantaina ja käytiin äsken toteamassa, että pikkuruinen taapero (10 mm) siellä oikeassa paikassa sykkeineen oli :heart: Eipä sitä oikein todeksi voinut uskoa :) Laskettu aika olisi 8.10 ja nyt sitten vaan sormet ja varpaat ristissä toivotaan, että kaikki menee tästä eteenpäinkin hyvin.
Kait sitä pitäisi kohta alkaa miettimään vanhemmille kertomista ja ehkä töissäkin... jos vaan uskaltaa =)
 
Ihania ultrakuulumisia Mirdav ja Ronja R! Oikein paljon onnea teille molemmille!

Mitenkäs Nipen neuvola? Ihanan pitkällä jo olet, varmasti alkaa masu näkyä. Musta tuntuu, että etenkin iltaisin masu on kyllä aika vakuuttavan näköinen jo, ei siitä voi erehtyä, vaikka painoa ei ole tullut yhtään. Aamuisin vähän maltillisempi :) Sulla vielä kaksi on siellä, niin varmaan näkyy. Ajattele, jos kohta tunnet jo liikkeet!

Sartsa käy vaan vetää molemmat ultrat, on se aina niin ihanaa kuitenkin nähdä todisteita tästä ihmeestä :heart:

Ostamisesta: ajattelin kans hankkia vaunut, ammeen vauvalle, turvaistuimen ja kunnostan suvun vanhan pinnasängyn. Joku pehmuste sitten tuonne kodinhoitohuoneen pöydälle vaipanvaihtoon. Tarviiko sitä muuta alkuun? Ajattelin vielä, jos käytetynä löytäis nuo vaunut. En kans kauheasti ole tavaran perään. Varmasti jotain ihania vaatteita tulee vastaan, jotka on pakko ostaa :D Uskon kans, että nuo isovanhemmat ym. suku tuo lelua ja ei niin tarvitse itse ostella, ellei löydy jotain must have tavaraa.

Töissä kertomisesta mun oli pakko sanoa jo hoidoista esimiehelle kun poissaoloja oli niin paljon ja muilla ei ole samaa työnkuvaa kun mulla. Niinpä raskautumisestakin kerroin aika pian. Muille en vielä ole kertonut, mutta toisaalta olis jo kiva kertoa! Uskoisin, että kohta pukuhuoneessa huomaavat jo masusta, kun olen aina ollut hoikka. Ja mun sijaisuuskin pitää laittaa julkiseen hakuun jo lähiviikkoina, niin ehdin perehdyttää uuden ennen kesälomaa.

Tänään muuten rv 13! Luin vauvan odotus -kirjasta, että Pallero on jo 8,5 cm pitkä. Me ollaan Palleron kans vietetty joka päivä kahdestaan laatuaikaa sydänääniä kuunnelleen. Joskus se on niin villillä päällä, että vähän väliä häviää kuuluvuusalueelta :LOL: Pikku myllääjä :heart:
 
Täällä pidetään peukut ja varpaat pystyssä että kaikki hyvin ja sykekin jo näkyisi Hautomo76 :heart: Huonoja uutisia on tähän ketjuun mahtunut jo sen verran paljon, että nyt otetaan vastaan vain ja ainoastaan hyviä sellaisia :) Tsemppiä!!
 
Sartsa, ilman muuta pidä vaan ne kummatkin ultrat. Mulla ainakin tarkistui vähän päivät ultrassa, muuttui päivän taaksepäin, eili voihan sullakin olla niin. Harmi kun viikon laittoivat odottamaan. Luulisi että muutama päivä olisi riittänyt.

Joku_raja, mitäs kuulumisia ultrasta? :)

Mirdav, hyvä että selvisit flunssasta!! Sulla onkin raskaus jo tooosi pitkällä..ainakin verrattuna suurimpaan osaan meistä :D. Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:! Oletkin jo niin ihanan pitkällä että näät ultrassa jo muutakin kuin möykyn :D.

Dreamer ja muutkin! Isot kiitokset tukemisesta höyryjen suhteen! Nyt tuntuu jo vähän hölmöltä että niin paniikissa olin, olisitte vain kuullut mut kun erehdyin syömään mäkin majoneesihampurilaisen....:ashamed:. Nyt olen onneksi rauhoittunut. Paljon. On tässä niin uskomattomat asiat menossa, että riskeille ei oikein pysty antamaan tilaa. Tupakansavussa en todellakaan oleskelisi. On kyllä vaikea ymmärtää miten jotkut voi polttaakin raskaus aikana.

Tuskin mekään hulluiksi mennään ostelemisen suhteen. Ostetaan tarpeelliset, ja jos tulee jotain hyviä vastaan, niin voin ehkä ostaa jo tässä ensimmäisessä kolmanneksessakin jotain, mutta tarkoituksella ei nyt vielä lähdetä mitään vauvajuttuja rakentelemaan. Ja muutenkin, en myöskään ole ajatellut vuorata huoneita leluilla. Niitä tulee sitten pikkuhiljaa. Joululahjaksi vauva saa varmasti jotain lelua meiltäkin :). Sentään kissatkin saavat lelupaketteja joka joulu :LOL:.

Mökkelö kiitos sullekin taas avusta! Olet ihana! Sama juttu täällä, ei oireita edelleenkään, mutta nyt vihdoin voidaan olla siitä iloisia, eikö? :).

Hautomo, voi harmi että olet flunssassa. Noista vuodoista, että viimeksi viikko sitten se ultra lääkäri sanoi että vuodot ovat todella yleisiä ja täysin normaaleja! N. kolmasosa raskaana olevista niistä "kärsii".

Kerron töissä vasta kun maha alkaa hieman näkyilemään, ja silloinkin vasta pomoille. En aio pitää tuon kanssa kiirettä, täällä kun sillä ei ole niin suurta merkitystä tällä hetkellä. Korvaamaton työntekijä olen juu...:D. Mutta mun tilalle ei tänne kuitenkaan ketään tuskin otetaan kun kouluttaminen kestäisi liian kauan, ja nytkin on vähän tällaista luppoaikaa jokaisella.

Nippe, samoin, raitista on onneksi meidänkin elämä, lähes ympäri vuoden. Pari kertaa vuodessa meillä on vuosittainen "pakollinen" tapahtuma joihin liittyy alkoholi. Missään tupakkapöllyssä en voisi lastani odotaakaan, kadullakin kierrän tupakkapilvet kaukaa :D. Olettepa tekin muuten jo toodella pitkällä raskaudessa!! Mahtavaa! Joko sulla muuten maha alkaa näkymään? Luulisi ainakin koska babyja on siellä kaksin kappalein :). Miten meni neuvolassa?

Voi miten ihanaa Ronja! :heart: Eihän sitä tuon pidemmälle voi mitenkään odottaakaan! Eikö ole mahtava tunne kun on oikeasti nähnyt että siellä on vauva tuloillaan?! Jotenkin ihan eri tunne kuin että vain tietäisi sen.

Haaveilija, samoin ajattelin ostaa vaunut käytettynä JOS tulee hyvät vastaan jossain. Siskoni kertoili että niihin kannattaa kyllä panostaa kun ovat kuitenkin niin paljon käytössä. Yhden lapsensa kanssa häntä harmitti kun oli vähän kompromissivaunut. Ei ole totta!! Jo 8,5 CM!! Wauuu. Tuntuu niin mielettömiltä mitoilta oman vauvan mittoihin verrattuna :D.

Hautomo, tsemppiä ultraan! Eihän sulla ole mitään syytä nyt olla huolissaan!

Meillä oli tänään se varsinainen au, ja kaikki oli siellä niinkuin pitää :). Baby :heart: oli 11,5mm pitkä, ja vastasi viikkoja 7+2. Eli sen mukaan mennään ainakin nyt. Seuraavassa ultrassa voi kuulemma vielä tulla tuohon muutoksia. Laskettu aika on nyt 9.10. Lääkäri sanoi että keskenmenon riski on nyt minimaalinen =)! Uuh, tuota olen odottanut!! NYT aion rentoutua ja nauttia raskaudesta!!

Susirouva ja sudenpentu 7+2
 
Ronja R kivaa kun kuulet sydän syket ja oikeassa paikassa onnea sinulle myös:flower:
Mökkelö kiitos kyllä tässä nyt ei tuu mitään huonoja uutiset kaikki saamme vauva Jypy kait on ensimainen joka saa syylin pikuinen:)
Haaveilija kiitos myös ja sitten sinä olet seurava.
Nippe 82 olet se kolmanen ja sitten minä? eheheh
Hautomo miten sun flunssa onko se helppotanut? olin itse viime viikko mutta päätä särky edeleenkin koska mulla on kait vielä tämän turvotusta nenässa.parane pian..
Joku-Raja miten meni ultra?
Suosirouva mulla jo maha näky asiakaatkin jopa on huomanut:) tämä on kyllä uskomatonta vieläkin:D varsinkin ultra aikana kun näemme kokonainen vauvan muoto tuli itku siinä aikana että nyt ollaan jo voiton puolilla kun lääkäri sanoi että riskit on jo ohi ja sanoin vielä siinä et eks pitänyt olla 12 viikko niin hän vastasi että jo mutta kun olet jo 12+4 että vähän yllätys pikuinen on 8cm koko sydän sykke mukavasti jalat potki :) ja vieläpa lääkäri sanoi että kaikki hyvin..että kyllä me kaikki tässä nyt koke tämän ihana asia vai mitä?
Jypy nyt kaipaileen missä hän on??
Mirdav ja bambino 12+6
 
Siellä se tyyppi möllötteli ja sykekin näkyi <3
9.2mm pitkä ja vastaa kuulemma viikkoja. Kyselin, että mistä nää näin voimakkaat alkuraskauden oireet johtuu, johon lääkäri vastasi, että kovin on yksilölliset nää oireet. Sanoi myös, ettei pikkuvuodoista tarvi huolestua, ja että jos menee kesken niin menee, ja sen huomaa, koska verta tulee ja paljon.
Mies on ihan onnesta soikea :D samoin minä :)
 

Yhteistyössä