Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet

Haaveilija 82: hehee. Me sorruttiin ostamaan sukat. Yhdet ainoat sukat. Sen verran uskalsin. Sanoin miehelle, että jos nyt sattuukin jotain, niin kissat saa pitää ne sitten ;)

mökkelö: mulla kans ihan hirveää turvotusta ja kaikki farkut ahdistaaaa.. Osa pitkistä topeistakin ahdistaa. Ja tulee jotenkin huonompi olo niin.
Masun pitää saada olla villisti ja vapaasti selvästi :D

Muutenkin tuntuu, että fyysinen rasitus lisää pahoinvoinnin määrää. Unella saan pahoinvointia pidettyä kurissa ja sillä, että töissä on rusinoita, manteleita ja porkkanatikkuja mukana.
Käyn kovaa kamppailua nyt siitä, kerronko töissä jo nyt, koska mulla on 200km neuvolaan :(, joten siellä ei vain piipahdeta töiden jälkeen tai ennen niitä, vaan vaatii koko päivän reissun. (matka johtuu eri kotikunnasta kuin on asuinkunta, monimutkainen juttu, josta ei sen enempää ;) ). Neuvolakäynnit kun voi tehdä työaikana.
Mietin, että jos esimiehelle kertoisi ja kieltäisi tiedottamasta eteenpäin. Huonekaveri arvasi jo, kun tiesi hoidoistakin :/. Mutta kun en vielä haluis kertoa, ja kuitenkin pitää keksiä poissaolosyy kahden vkon päästä olevalle neuvolalle...
 
Heips kaikille! Täällä on nyt ollu aika hiljaista, mutta kirjoitampa kuitenkin :D elikkäs koeputkihedelmöityksestä raskauduin ja kyseessä oli eka kerta, raskaustesti ekan kerran haamuplussa 9.2 ja verikoe 15,2 oli 339 ja 22.2 4890. Eka ultra olisi 5.3 ja jos kaikki menee hyvin niin la olis joskus 23.10. SeKs olisi mun sairaala :D Mullakin oli ruskehtavaa vuotoa pp12-15 ja sekin loppui kuin seinään ja ei sitä nyt niin paljoa tullut, sen verran että paniikki iski ja siksi noi verikokeet otettiin.
Tsemppiä kaikille masuasukkia kasvattaville!

Kebri82 ja kullanpala 5+6
 
Kebri82 Tervetuloa ja oikein paljon onnea plussasta! Mahtavaa, että onnistui jo ensimmäisestä hoidosta!

Hautomo
Ompas sulla kyllä matkaa neuvolaan, meinaatteko "muuttaa" lähemmäksi loppuvaiheessa kun käynnit tihentyvät vai ajeletko aina tuon 200km? Sun pahoinvointi kuulostaa aivan kuin mun suusta sanotulta, ihan sama juttu! Joka paikassa sanotaan että urheilua pitää jatkaa että kohdun verenkierto on koko ajan hyvää, mutta urheileppa tässä sitten kun heti on paha olo : / Onkos teillä turvotusta koko päivän vai lisääntyykö iltaa myöden? Täällä tuntuu, että illalla vatsa on jo aivan kun olis pidemmälläkin raskaana :D mutta aamulla on ihan normaali :)

Miten susirouva? Millanen olo siellä?
 
Haaveilija 82: olen tietoinen ko. laista :)

Sartsa00: juurikin sen vuoksi käyn nyt 200km päässä neuvolassa, koska toukokuussa on muutto ihan neuvolapaikkakunnalle. En halua ottaa riskiä paperiden siirtelyn kanssa :/. Ja varsinkin kun epäilen, että joudun kuitenkin keskusneuvolan asiakkaaksi kaikkien perussairauksieni takia.
Mulla turvotus lisääntyy iltaa kohden. Kuten sanoit, illalla on sellainen maha kuin olisi paljon pidemmällä raskaana :D

Uskaltauduin laittamaan tänään töihin farkkuleggarit :D Katsotaan sitten iltapäivällä kuinka huono olo on kun painavat masua.
 
Tervetuloa mukaan Kebri82 ja onnea plussasta :heart: Maanantaina pääsetkin jo ultraan :)

Meillä oli tänään toistaiseksi viimeinen käynti lapsettomuuspolilla ja ultrassa sikiö vastasi viikkoja 8+4 ja oli aivan ihastuttava :) siellä se köllötteli mukavan näköisesti ja näytti huomattavasti enemmän ihmiseltä kuin 2 viikkoa sitten. Lääkäri sanoi, että hänen mielestään riski keskenmenolle tässä vaiheessa on enää 2-3% luokkaa, jos ei mitään synnynnäisiä poikkeavuuksia sitten tule esiin. Josko sitä vähitellen voisi hieman rauhoittua :)

Ikionnellinen mökkelö 8+2
 
Onnea ja tervetuloa LadyBlue :), ja kiitos linkistä! Oli oikein mielenkiintoinen :).

Aretha, olen todella pahoillani :hug:!

Onnea Sartsa ultrakuulumisista! Ihanaa kun pääsee näkemään sykkeen :heart:.

Kerib Onnea plussasta ja tervetuloa :)!

Mökkelö, ihan mieletöntä!! Oli varmasti hienoa nähdä vähän pidemmälle kehittynyt alkio! Samaa meille sanottiin viimeisimmässä NKL ultrassa, että keskenmenon riski on minimaalinen. Nuo ovat ne sanat joita onkin odottanut...NYT rentoudutaan, eikö :D? Menettekö muuten vieläkin sitten noiden "vanhojen lukemien" perusteella? Tarkoitan että ettekö sitten ole 8+4? Meillä kun ainakin tarkistettiin tuo ultrassa, ja merkattiin sen mukaan LA:t ja kaikki. Tosin eroa oli vain yksi päivä aiempaan, mutta kuitenkin. Hurjasti oli teidän vauva kyllä kasvanut :heart:.

Meille ei kuulu kummempia. Huomenna aamulla on ensimmäinen neuvola, hauska mennä sinne :). Oma vointi on edelleen hyvä, rinnat on tosin tulleet kauttaaltaan todella todella kipeiksi, ja hieman on ollut enemmän sellaista pahaa oloa, mutta muuten kaikki on kuten ennenkin. En vaan malttaisi millään odottaa että saisi sitä vatsaa. Muutama viikko pitää vielä jaksaa odottaa. Onneksi nyt on arjessa paljon tekemistä niin aika kuluu ehkä nopeammin. Niin, ja Hautomo sama juttu, en voi ollenkaan olla housuissa jotka kiristää tuota mahan seutua.

Haaveilija, kyllä minäkin jossain vaiheessa meinaan jotain hankkia jos vaan tulee hyviä vastaan. Järkeväähän tuo teiltä vaan oli ostella kun löysitte sellaisia nättejä, siistejä ja edullisia vaatteita. Aikamoinen osteleminen on jos jättää kaiken ihan loppuvaiheeseen. Rahaakin on mielestäni mukavampi käyttää tasaisesti, kun että yhdessä kuukaudessa tekee kaikki investoinnit.

Susirouva ja sudenpentu 8+1
 
Heippa,

Täällä myös odotuksen ihan alkutaipaleella, meneillään vasta vko 5+0.

Meillä on ennestään yksi 4v tyttö, joka syntyi aikanaan pakastetun alkion siirrosta (sitä ennen 3 inssiä, 3 IVF/ICSI sekä lukuisia PASeja).
Tämä raskaus sai alkunsa myös pakastetun alkion siirrosta - nyt tosin lääkkeelliseen kiertoon (ja tätä ennen 3 IVF/ICSI sekä muutama PAS välissä).

Tällä erää iloitsemme tästä positiivisesta tuloksesta - emme oikeastaan vielä uskalla iloita vauva-ajatuksesta. Tuo positiivisen tuloksen saaminen oli meille niin iso juttu, sillä oli jo miltei sellainen olo, että iskeekö tässä vain päätä seinään. Mutta nyt on jälleen toivoa :) Etenkin, kun tällä kertaa hoito oli erilainen.

Minulla on taustalla endometrioosi, joka on kerran leikattu. Ja miehellä on hiukan heikompi siittiöiden laatu. Mutta ennenkaikkea meillä on ollut ongelmia kiinnittymisessä, johon tuo endo on varmasti vaikuttanut. Nyt tässä hoidossa oli mukana kortisooni ja disperiini auttamassa - ja uskomatonta plussa tuli.

Tämä on elämäni toinen positiivinen tulos ja ensimmäisestä plussasta tuli tuo tyttö. Nyt toivomme, että kun kiinnittymisestä päästiin, niin loppu hoituisi yhtä hyvin kuin ensimmäisellä kerralla.

Vielä ei uskalla liputtaa, mutta olen päättänyt, että kun varhaisultra on ohi ja sydänäänet näkyneet, niin sitten todella nautin ja uskon jo raskauteen. Ensimmäisessä raskaudessa en oikein uskaltautunut nauttimaaan koko raskaudesta kuin vasta ihan loppumetreillä - nyt en aio tehdä samaa virhettä, vaan otan kaiken ilon irti riskeistä huolimatta. Mutta odotellaan, nyt reilu viikko vielä - jotta nuo sydänäänet saisi ;-)

Mukavaa odotusta kaikille!
 
Tervetuloa Tuttava! Onnea raskautumisesta! :hug: Sinulla on ihana asenne!!! Itsekin ajattelin juuri noin aluksi, että plussa edes on jo valtava voitto ja osoitus siitä, että voi tulla raskaaksi. Olin tosi iloinen ja nautin. Sitten ehkä joskus rv 8 maissa kun oli jo niin kauan ollut raskaana, alkoi pelkäämään keskenmenoa, mutta np-ultran jälkeen olen taas ollut iloinen. Ajattelen niin, että voihan vauvalle vielä jotain sattua, mutta niin voi sattua kenelle vaan läheiselle. Kaikki me täällä ollaan loppujen lopuksi tosi ohuen langan varassa. Eli nautitaan nyt kun voidaan!

Kuulkaas nää mammahousut on ihania! Ei purista eikä satu vatsaan, tänään eka päivää käytössä. Nyt sitten käytänkin näitä samoja seuraavat puoli vuotta :LOL: Siinä vaiheessa voi jo vähän into laantua.... Kesän voi kyllä rillutella jollain hameella ja säikytellä naapureita bikineissä. Ajattelin, että jos juhannukselta jään lomalle, niin ei tartte sitten enää töihin palata =) Tein tänään lisää kirppislöytöjä, sellasen Gracon turvaistuimen. Ajatelkaas, se eka istuin käy vaan vuoden, eli ei viitti jotain 150 E maksaa. Ja sitten käytiin katsomassa vaunuja liikkeessä, niin nyt tiedän millasta aion bongailla käytettynä. Yhdistelmävaunut pehmeällä kopalla, 4 isolla renkaalla ja kääntöaisalla olis meidän juttu. Ostan sitten kun mieluinen tulee eteen. En tod. laita uusiin jotain 700 euroa, mutta makuasioitahan nämä on. Tiedän, että te joilla on vähemmän viiikkoja tuskin uskallatte edes lukea, saati sitten ajatella näistä jutuista, mutta kyllä se aika pian tulee teillekin. :heart: Meillä on keväällä / kesällä piharakennuksen tekoa ja tämän uuden talon piha tekemättä, niin sitten en enää ehdi näitä katsella, eikä varmaan masun kanssa jaksakaan.

Ai niin poks poks!
Haaveilija + pallero 14+0
 
Viimeksi muokattu:
:heart:Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet:heart:



Nippe............29v..esikoiset..1xinssi, OI...................LA 7.8....?
Jypy..............40v...3.lapsi....4xinssi.......................LA 20.8...JS
Haaveilija 82..29v..1.lapsi.....3xinssi, 1.IVF tuoresiirto..LA 29.8...K-SKS
Mirdav...........38v...1.lapsi....3xinssi, luomuraskaus....LA 31.8...NKL
LadyBlue.......29v...1.lapsi.....2.inssi........................LA 29.9...OYS
Mangu76.......36v...1.lapsi....1.IVF/3.PAS..................LA 30.9...NKL
Ronja R...........?.....?...........2xinssi, 1.IVF tuoresiirto..LA 8.10.....?
mökkelö........26v...1.lapsi.....4xinssi, 1.IVF tuoresiirto..LA 8.10...KOS
susirouva......40v...1.lapsi.....1.IVF...........................LA.9.10...NKL
Dreamer74.....37v...1.lapsi....1.IVF/1.PAS...................LA 11.10...ulkomailla
Albus............35v...3.lapsi.....3xinssi, luomuraskaus.....LA 11.10...NKL
Sartsa00.........?.....?............3.ICSI/1.PAS...................?.....?
Hautomo 76...35v...1.lapsi....1.ICSI..........................LA 12.10...TAYS
Jade84...........?
Kebri82..........?......1.lapsi.....1.IVF..........................LA 23.10...SeKS
Tuttava.........?......2.lapsi.....3.IVF/ICSI/PAS............



Suuren surun kohdanneet :'(
Scarleth
valoa
Aretha
 
Viimeksi muokattu:
Ilta kanssasisarit tänään tuli posti siitä Seulontakoe Downin syndrooman..Ihanaa luki kun sieltä paksulla kirjoitettu(Tulos on normaali eikä lisääntynyttä riskiä ole todettu) huh huh tuli tippa silmat:)
Haaveilija minä olin käytäny mamma housut jo pari viikko ja todelaa ihanaa tunne:) ostin ne huutonetista minäkään en aio laita paljon raha vaateista..Noista tavaroista en ole ajattelut hanki enka hankikaan kun mun mies on ainot lapsi ja on italialainen joten annan neidän hoitaa kaikki nämä tarvitsivat jutut vauvoille:) meillä on kyllä valmis huone vauvalle mutta sitten en aio laita heti vauvan yksin sinne:D
Mökkelö eks oo ihanaa nähdä ultrassa pienin vauvolle odota vielä kun pääset sinne kun oot 10+6 niin kun se putki ja liikuu se on mahtava tunne..
Susirouva mulla on rinnat todella kipeet ja joudun jo osta h&msta rinsikat:)
Tuttava Tervetuloa ja onnea plussasta...
Mirdav ja bambino 13+5
 
Tosi ihanaa Mirdav :heart:!! Onnea hyvästä tuloksesta!

Ihana onnistumis "tarina" teillä tuttava, vaikka paljon on ollut vaikeuksiakin. Tervetuloa :)! Ja valtavasti onnea uudesta raskaudesta!!
 
Viimeksi muokattu:
Lomat on lomailtu, ja sen jälkeen muutama päivä jännitelty ultraa. Tänään se sitten vihdoin oli, ja uutiset ovat iloisia :) Siellä näkyi viikkoja 8+1 vastaava alkio, jonka sydän sykki! Ovulaatiotestin plussan ajoituksen perusteella tänään olisi kuitenkin enintään 8+0, joten se nyt merkittiin viikoiksi, ja sitä vastaava laskettu aika (11.10.2012) merkittiin äitiyskorttiin. Sain siis pitää oman "ajanlaskuni" muuttumattomana, tänään 8+0.

Aivan mahtava fiilis kävellä ulos kädessä ultrakuva ja äitiyskortti!!! Mies oli mukana, ja yritti olla viileän asiallisesti, mutta taisi olla vähän herkistynyt myös :)
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
Hautomo: Kyllä mammahousut on tosi ihania, eivät kiristä eikä purista! Tuli tuosta sinun lauseesta ihan mieleen yksi kiva raskauden ajalle tarkoitettu kirja "Masutyyppi", jossa on tarroja liimattavaksi kalenteriin, esim. milloin plussa tuli testiin, en mahtunut enää lempifarkkuihini, eka ultra jne... tärkeitä etappeja... Itse olisin tilannut kirjan, mutta kun on kyse tuplista, niin pitäs olla kaksi kirjaa ja kaikki jutut ei sit ihan sopinu monikkoraskauteen...

Kebri: Onnea raskaudesta ja hyvät on sulla nuo hcg lukemat. Mulla ihan vaan vähä oli korkeemmat ja tuplathan masussa lymyili ;) Olikohan 4+1 jotain 500 tuo arvo ja sit 5+2 jotain 5500... Mutta sulla varmaan nuo viikot lasketaan jotenki erilailla...

Mökkelö: Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Tuttava: Onnea plussasta ja toivottavasti kaikki menee hyvin, sillä pitkän taipaleen olette tähän pisteeseen kulkeneet!

Haaveilija: Kyllä noita vaunuja on kait ruvettava pikkuhiljaa miettimään. Mielellään itsekin säästäisi niissä jonkin verran, mutta tupla yhdistelmiä onkin sitten jo vähän vähemmän tarjolla käytettynä... ei edes tuttavapiirissä... Mutta sitten rakenneultran jälkeen... Kuitenkin monikoissa on varauduttava siihen, että voivat syntyä paljonkin etuajassa... Mutta niissä on niin paljon ominaisuuksia, että kun ei asioista mitään ymmärrä, niin on varmaan otettava ostoksille mukaan jokin muu tuttava jolla lapsia ennestään...

Mirdav: Onnea seulan tuloksista!

Täällä eilen aloitettu sokerien mittailu kotona (eikö nää piikit ikinä lopu?)... Sokerirasituksessa paasto oli ok, mut ne kaksi muuta juuri rajalla... eli seurantaa... Ja minä en tykkää yhtään piikeistä ja pistoksista! Sormenpäät on kipeenä pistämisestä ja maha mustelmilla niistä verenohennuspiikeistä... Mutta en valita, kestän mitä vain, jotta vauvat selviävät. Ja ehkä saatoin eilen tuntea liikehdintää illalla mahassa. Herätin ihan mieheni jo uniltaan, että vauvat saatto liikkua mahassa :) No hetihän mies sit rupes mahan päältä tunnustelemaan, mutta eihän ne nyt siitä tunnu :D Onneksi on tuo mies ihan täysillä mukana tässä! :heart: Sydänäänetkin eilen neuvolassa kuunneltiin. :heart:
 
Onnea Albus!! Tosi hienoa :)!

Nippe, aikamoista pistelemistä :O. En tiennyt että tuota sokerin mittausta voidaan alkaa seuraamaan kotonakin. Miten muuten jäät äitiyslomalle? Pidätkö jotain kesälomia siihen alkuun? Meinaan, että siinä tapauksessa sinulle tuo aika koittaa jo melko piankin. Toukokuu olisi enää varsinainen työkuukausi.

Meillä oli tänään se ensimmäinen neuvola, mutta eipä siellä mitään ihmeellistä tapahtunut. Verenpaineet oli mulla älyttömän matalat, kuuluu kuulemma asiaan että laskevat raskauden alussa (lähtökohtaisestikin ovat minulla aina matalat), ja rauta-arvot 130, eli hyvät. Mennään kaikkiin seuloihin mitä "saadaan", ja sokerirasitukseenkin laittoi iän puolesta.

Nyt on vähän lisääntynyt tuo huonovointisuus. Päivällä tulee sellaisia pahan olon aaltoja, mutta ei vielä mitään george tason onneksi kuitenkaan...

Tämä iltapäivä on lähes mahdoton täällä töissä. Pahaa oloa ja järjetöntä väsymystä. Vielä pitää jaksaa jatkaa iltaopiskeluunkin kun sellaiseen olen ryhtynyt (jo paljon ennen tätä raskautta siis). Viikonloppua odotellessa...

Susirouva ja sudenpentu 8+2
 
Onnea kaikille ultrakuulumisista, ainakin Sartsa ja Albus siella taisi olla!!! Lisaa vaan sykkeita peliin tahan ketjuun.
Tervetuloa uusille plussaajille, Kebri82 ja Tuttava! Tasta se toisenlainen piinailu sitten alkaa... :)
Ja onnittelut Mirdav hyvista tuloksista. Varmasti kevyempi mieli nyt.


ON: Mielialat on vaihdelleet kovasti tassa viikon aikana. Vielakin on vahan masentunut olo sen toisen vauvan kohtalon vuoksi, mutta yritetaan tsempata toisen vuoksi. Pahoinvointi oli pahimmillaan viikkojen 5-7 valissa, mutta nyt talla viikolla on ollut hiukka parempi olla. Ruoka alkanut taas maistumaan. Siitakos sitten taas yksi huoli lisaa... Mihin nama oireet nyt on katoomassa? Onko muilla ollut vastaavaa vaihtelua voinnissa? No, viikon paasta on vika ultra lapsettomuusklinikalla ja sitten siirrytaan "normaalien" odottajien piiriin. Eraanlainen etappi tamakin.
Viime yona nain unta meidan vauvasta. Se oli tosi suloisen nakoinen, mutta ei paljastunut oliko tytto vai poika. Pitelin sita vaan sylissa ja sanoin, etta oletko sina oikeasti taalla, vai onko tama unta? Aika jannaa.. hih hih....
Progesteron piikit jatkuu edelleen. Viimeinen viikko ehka alkamassa? Alunperin oli puhetta laakarin kanssa etta viikolle 9 asti ne jatkuu. Lisaksi nyt rinnalle tuli ne alakautta laitettavat supot, 2 krt paivassa. Onko teilla muilla viela tukilaakkeita mukana hoidossa??

Dreamer ja rv 8
 
Onnea Mirdav ja Albus!!!! Hienoja uutisia!
Dreamer74 mulla kans oireet tuli ja meni, vaihteli päivittäin tosi paljon. Ja lakkaako se toinen istukka siellä pikkuhiljaa toimimasta, ehkä se kin vaikuttaa oireiden voimakkuuteen. Viikko sitten mulla vaivana oli jatkuva heräily pissahädän vuoksi, kohtu jotenkin kait painoi rakkoa. Nyt taas nään ihan älyttömästi unia jos jotain vähänkin jännempää katson telkkarista (ihan CSI riittää...) Muutenkin unia olen nähnyt kovasti koko raskausajan. Sitten tuota alavatsan särkyä on enemmän tai vähennän, ihan riippuu siitä miten paljon on jalkeilla. Ja vatsaa turvottaa edelleen, iltaisin ei oikein ruoka maistu, kun on niin täysi olo. Sellaista oirekokoelmaa näille viikoille (14+1) :)
 
Heippa kaikille,

ihania kuulumisia osalla on ollut ultrissa. Albus se oli kyllä ihan mahtavaa kun sai sen ultrakuvan, monesti on sitä katseltu senkin jälkeen vaikka eihän se ole kuin pavun näköinen :)

Dreamer74 Olen pahoillani toisen pienen kohtalosta.. paljon voimia ja toivottavasti se vahva yksilö saa sinut jaksamaan menetyksen!

Susirouva
Mulla on kans tosi vaikeaa olla töissä pahoinvoinnin takia, ja olen ollut jo sairaslomallakin sen vuoksi. Ei vaan pysty mihinkää. Tietokoneellakin tulee paha olo.

ON tosiaan väsymys on ja pahoinvointi on lisääntynyt.. nukun about 12-14 tuntia vuorokaudessa ja sinnittelen töissä, pahoinvointia on lähes kokoajan, myös yöllä vessareissuilla ja oksentaa saa aika ajoin. Onneksi kuitenkin saan ruoan pysymään sisällä välillä.

Tänään oli eka neuvola ja vaikka neuvolan täti sanoi, että tuskin ne sydänäänet kuuluu, niin kuuluhan ne sit kahteen otteesseen kävi meidän pikkukaveri esittäytymässä, syke yli 160 :) kyynel vierähti taas, siellä se siis on. Sitten varailtiin kaikkia muita aikoja ja yms. perus neuvolajuttuja. 26.3 on sitten se toka ultra. Meille ei tehdä sitä seulaa koska sitä ei kuulemma täällä tehdä jos on lapsettomuushoidoissa ollut, koska se tulos voi olla virheellinen. Niskapoimu kyllä mitataan. Mutta hyvin pienet ne riskit on koska olen kuitenkin alle 30 ja muutenkin elän terveellisesti ja kummankaan suvussa ei ole mitään poikkeavuuksia.

Olipas omaa napaa :)

LadyBlue ja pikkutirri rv 9 +1
 
Susirouva: Äippälomalle aion jäädä sitten sen 30 päivää ennen laskettua aikaa eli heinäkuun alkupuolella. Mutta tuplissahan jäädään sairaslomalle viimeistään rv 26-28 eli kohdallani toukokuun puoliväliin mennessä. Toki voisinhan aloittaa äippäloman sen 50 arkipäivää aiemminkin, mutta kun se lyhentää sitten sieltä loppupäästä sitä lomaan, niin mieluummin oon saikulla (vanhempainvapaan raha ja sairaspäiväraha noin saman suuruisia kuitenkin). Ja tällä hetkellähän oon opiskelemassa ja opintovapaa on toukokuun loppuun (toki katkeaa sairaslomaan aiemmin). Eli käytännössä jään sairaslomalle alkuun kelan rahoille, sitten kesäkuun alusta palkalliselle sairaslomalle ja siitä suoraan palkalliselle äippälomalle (palkkaa maksetaan n. 3 kuukautta) ja siitä taas kelan rahoille... Mutta katsotaan minkä aikaa jaksan käydä koulussa, enkä ota stressiä asiasta...

Dreamer: Ne oireet tulevat ja menevät... ainakin mulla...

LadyBlue: Onnea sykkeen kuulemisesta!

Nippe + tuplat 17+2
 
Vitsit, paljon tapahtuu tässä ketjussa, ei tahdo vanha perässä pysyä:D Mutta tapahtumien runsaushan on merkki siitä, että kaikki on hyvin ja odotus rullaa eteenpäin!
Tervetuloa myös kaikki uudet plussaajat! Ilo vaan moninkertaistuu, mitä enemmän meitä on:)

Mirdav: paljon onnea seulatuloksista!!! mä varasin tänään ajan varhaisultraan+veriseulaan, joka on sitten 13.3. vuorossa...vähän hämmentynyt olo, kun näin ne asiat vaan menee eteenpäin...

LadyBlue: onko se siis OYS, joka ei tee hoitolaisille näitä seuloja? Aika rohkea linjaus, mutta toisaalta itsekin mietin, että mitähän sieltä seulasta on odotettavissa, kun lapsettomuusklinikan lääkärikin varoitti näistä tavallista useammista "vääristä hälytyksistä" hoitoja saaneilla....Mä en suoraan sanottuna ihan satavarmasti tiedä, mitä tekisin, jos häly kävis, ja pitää päättää, mennäänkö jatkotutkimuksiin vaiko eikö. Osasyynä mun yleinen kohtalainen toimenpidekammo sekä myös se keskenmenoriski. Tää on aika henkilökohtainen kysymys, mutta oletteko te muut ajatelleet , jotka vielä tätä vaihetta odotatte, mitä teette vastaavassa tilanteessa?

Dreamer: vitsit, sullakin alkaa toi piikittelyvaihe olla pikkuhiljaa ohi, vihdoinkin! Itse lopetin viime viikolla sitten sen kortisonin syömisen, joka viimeisenä troppina oli mukana tosiaan noinkin pitkälle...toisaalta helpottunut olo, että vihdoinkin mennään "luomuna", mutta oli myös muutamana ekana päivänä oudon tyhjä olo, kun ei tarvinnut muistella, mitä nappia pitää ottaa:D
No, onneksi on vitamiinit, niin ei tule ihan orpo olo=)

Susirouva& LadyBlue: meillä olikin kaikilla sitten eilen se eka kerta....neuvolassa:) Itse olin yllättynyt, kuinka jännittynyt olin sinne mennessä. Jotenkin neuvola paikkana tuntuu edelleen oudolta, kaikkine lapsineen ja äitineen, vaikka kyllähän tässä itsekin ollaan jo odottavalla kannalla...mutta se kaikki tuntuu vielä niiiin etäiseltä!
Mun neuvolatäti ei suostunut kuuntelemaan sydänääniä (doppler siellä siis vain oli), koska ei kuulemma saa niitä koskaan kuulumaan ennen 12. viikkoa, höh: / Paineet oli perinteisen matalat, 100/68, mutta hemoglobiini oli jo laskenut jonkin verran, nyt 120, mistä olin tosi yllättynyt. Vielä ennen joulua se on ollut yli 140. Ennen verikoetta terveydenhoitaja oli sitä mieltä, että mun syömäni monivitamiinit on turhia, koska syön kuulemma monipuolisesti... no, verikokeen jälkeen oli sitä mieltä, että kyllä mun kannattaa jatkaa sen monivitamiinin syömistä:) Itse aion kyllä jo ruveta ottamaan lisärautaa, vaikka ajatus siitä hiukan ällöttää, koska oon syönyt tota monivitamiinia jo viime elokuusta lähtien ja silti Hb on laskusuunnassa.. Niin, ja olin tosi yllättynyt, että verenpaine, punnitus ja pissatesti joka neuvolakäynnin yhteydessä tehdään yksin erillisessä huoneessa, ennen neuvola-aikaa...Aikamoinen luottamus on odottajia kohtaan:)Onko näin muuallakin?

Mangu & Pingu 9+4
 
Viimeksi muokattu:
Mangu, sama meillä, tehdään joka käynnin yhteydessä verikoe, pissatesti, ja punnitaan. Eikä meilläkään suostunut niitä sydänääniä lähteä edes yrittmäään kuuntelemaan, kun eivät kuulemma kuulu. Ja samoin, oli vähän outo olo olla siellä neuvolassa äitien ja lelujen keskellä :D. Tai no, meillä oli niin aamu aika ettei siellä ollut kuin yksi äiti lapsensa kanssa.

Kannattaa muuten sitten miettiä että missä muodossa sitä rautaa alkaa ottamaan. Mulle nimittäin farmaseutti suositteli viimeksi nestemäisessä muodossa otettavaa. Imeytyy kuulemma paremmin, eikä siitä mene vatsa sekaisin. Useasta rautavalmisteesta kun monella menee.

Enpä ole kuullutkaan tuosta että lapsettomuushoidoissa seulojen tulokset voivat olla virheellisiä :O. Mentiin siihen nyt kuitenkin "mukaan". Huh. Mutta sittenhän tulee ne lapsivesipunktiot jos tulokset ovat huonoja, että sentään sitä selvitetään vielä veriseuloja pidemmälle.

Näen myös paljon unia nykyään. Ihme juttu tuokin. Mieliala on ollut kohtalaisen hyvä. Nyt on taas varmaan joku kohdun kasvu aika kun on alkanut enemmän nipistelemään alavatsasta. Niitä äitiyshousuja meinaan kyllä alkaa etsimään piakkoin, netistä en oikein taida uskaltaa tilata kun ei ole mitään käsitystä ko. housuista. Katselin että Stockalla on tosi huonon näköisiä housuja. Mistäköhän niitä parhaiten löytäisi?

Mieliala on ollut ihan tasaisen hyvä, paitsi pahimpien pahanolokohtauksien aikana on kyllä vaikea olla kauhean iloinen. Jostain syystä ne tulee mulle aina iltapäivällä, kahden ja neljän välillä, niin että tässä tietokoneen ääressä on kauhea istua. On vaan tuskan hiki päällä kun voi niin pahoin. Onneksi sellaisesta ei tarvitse koko aikaa kärisiä.

Nippe, en minäkään sitä haluaisi sieltä loppupäästä lyhentää. Kun hyvin sulla nytkin on jo sitä äitiyslomaa ennenkin :). Ennemmin on sitten vauvan kanssa pidempään.

Ai niin muuten vielä, että th sanoi että mun LA olisikin 7.10. Eipä tuolla parin päivän heitolla ole nyt niin väliä, mutta alan olemaan jo vähän sekaisin että mikä se nyt sitten oikeasti onkaan. Tuo 7.10 "sopisi" kyllä paremmin minulle, saisi nimittäin syntyä mielusti jo syyskuussa :xmas:. Mutta sitähän ei minulta kysytä :D.

Susirouva ja sudenpentu 8+3
 
Viimeksi muokattu:
Susirouva kysyit aiemmin miksei meillä muutettu LA:aa vaikka sikiö vastasi ultrassa 8+2 kooltaan viikkoja 8+4, niin ei lääkäri sellaista edes ehdottanut! Kai se koko kuitenkin vielä vaihtelee suuntaan ja toiseen niin paljon, että katsotaan sitten siellä np-ultrassa tarkemmin se LA. Hehee, melkein oltais voitu olla samassa paikassa samoihin aikoihin, kun meillä LA:t niin lähekkäin :) Valitsin kuitenkin synnytyssairaalaksi Kättärin, kun se on mulle jotenkin tutumpi.. Ainiin, ja mä nään kanssa tosi paljon unia, mitä en yleensä niinkään. Jotkut on tosi outojakin. Ja mulla myös tällä viikolla vatsaa nippaillu. Onko sulle muuten vielä tullut kutsua siihen np-ultraan, vai hoituuko aika jotenkin varaamalla kun taidatte olla NKL:llä muutenkin hoidossa? Meille ei oo vielä tullut aikaa Kättäriltä..

Pahoinvoinnilta olen edelleen säästynyt, joskin ekaa kertaa eilen kanafileiden paistaminen aiheutti massiivisen vastenmielisyysreaktion!

Onnea ultrakuulumisista Albus ja loistavista seulatuloksista Mirdav :heart: :heart:

Tervetuloa myös minunkin puolesta Tuttava! Ihanaa, että meillä alkaa olla jo pitkä lista!

mökkelö 8+4
 
Moikka,

joo elikkä Oulussa ei tehdä sitä seulaa, ellei ihan välttämättä halua. Koska se antaa monesti virheellisen tuloksen, jos on hoidoista tärpännyt. En tiedä miksi. Mä en olisi mennyt siihen muutenkaan, koska se lisää turhaa paniikkia. Ymmärrän sen merkityksen jos on riskiä, esim. Iän vuoksi, tai niskapoimu on jotenkin huolestuttava. Meille neuvolan täti sano, että jos ultrassa on jotain ihmeellistä niin sitten ne sanoo siitä seulasta, jonka voi siis tehdä vielä viikoilla 13+ -15

Onpas teillä kummalliset neuvolan tädit kun eivät kuuntele sydänääniä, mullakin ihan dopplerilla kuunneltiin ja kyllä varoitti että ei varmaan vielä kuulu, vaan kuuluhan ne :) tosiaan yli 160 oli syke ja se kuulosti sellaselta viuf, viuf, viuf tosi nopeaa vaan <3

Tänään on ollut yllättävän hyvä olo ja jaksoin jopa siivota töiden jälkeen. Kova väsy on joten ajattelin tässä ihan pienet päikkärit ottaa ja jos jaksaisi sitten pyykkiä pestä, huomenna kyllä pyhitän päivän ulkoilulle!!

Tsemppiä kaikille ja onnellista odotusta!

LadyBlue ja pikkutirri <3 rv 9 +2
 

Yhteistyössä