Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet

Huhhuh... löysin pahoinvoinnin taltuttajan :) B-vitamiinitabu aamuin illoin ja pahoinvointi on siedettävää ja jopa olematonta ajoittain. Lääkärikaveri vinkkasi, että hänellä oli aikanaan auttanut todella, todella voimakkaaseen pahoinvointiin tämä keino :)
Huonompi uutinen on se, että jouduin antibioottikuurille pitkään jatkuneen poskiontelotulehduksen vuoksi. Tämä on sen jo pari viikkoa sitten olleen flunssan jälkimaininkeja ja oli pakko mennä lääkäriin, kun tuntui, että pää halkeaa just nyt.
Onneksi lääkäri oikein kirjasta varmisti, että määrätty biootti käy raskausaikana.
Jotain hyvääkin sairastamisessa.. olen saanut nukkua just niin paljon, kuin tilanne nyt vaatii :D Mikä siis tarkoittaa 15h vuorokaudesta :D

Sain neuvolasta laput ja liput. Mietityttää, että mitähän tätöset siellä on mieltä siitä, että syömme mieheni kanssa hyväkarpaten enkä suostu margariineja tai suurempia määriä leipää käyttämään. Eli suuret on huolenaiheet mulla ;)
Tuli samalla kysely tuosta seulontoihin osallistumisesta, ja ajattelin kyllä ihan ikäni puolesta jo, että menen seulontoihin kaiken varalta.

Mutta nyt kuuman mustaherukkamehun kanssa sohvalle ja kissa kainaloon :)
Hautomo ja tyyppi 7+6
 
Hei kaikki! Olen seurannut tekstejänne jo jonkin aikaa ja nyt uskaltaudun itsekin mukaan=)
Taustaa... Olen 27vee PCOlainen ja lasta ollaan yritetty 8/10 asti. Ei montaa vuotta, mutta kauan kuitenkin. Yksityiselle mentiin aika alkuvaiheessa, kun on PCO ollut tiedossa jo lähes 10vuotta. Kaikki kokeiltiin, eli clomit, ovulaatioinduktiot ja inseminaatio(joka epäonnistui). Melki kaikki kokeilut on menny hyvin, eli aina sanottu, että tosi hyvät mahdollisuudet on, mutta ei plussan plussaa ikinä. Tammi-helmikuussa päästiin sitten kokeilemaan IVF ja vaikka hedelmöittyneiden munasolujen saldo oli aika matala (3yhteensä) niin siitä yhdestä joka siirrettiin alkoi raskaus!
Täällä ei pääkoppa tahdo tajuta ollenkaan tätä onnea:heart:
Ar-ultra on varattu 13.3 eli vielä yli viikko täytyis kärvistellä ennenkuin pääsee katsomaan onko siellä ketään!
Kovasti ollut jo kipuja alavattalla ja selässä ja ne vähän huolettaa. Hieman kuvostusta on myös ilmassa ja syödä täytyy tasaisin väliajoin.
Eli jos huolitte niin tulisin mieluusti mukaanne seuraamaan tätä jännittävää aikaa!

Lotte10 +mukula 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Huomenna olis se ultra... jännittää....... huonoa oloa on jatkuvasti ja väsyttää ihan sairaasti, aamuisin herään siihen että mulla on ihan kauhee nälkä ja jos en syö niin sitten vasta se huono olo onkin :D :D Niin ja mun iäksi saa merkitä vielä toistaiseksi 29v

Kebri82 ja kullanpala 6+4
 
Tervetuloa mukaan Lotte10! Tänne odottajien puolelle ottaisi mielellään kaikki lapsettomuuspuolelta!! Oikein paljon onne plussasta!

Kebri82
Tsemppiä ultraan!! Meilläkin on kunnon ultra huomenna!! Jännittää myös :D

Sartsa00 + tiitiäinen 8+2 :)
 
:heart:Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet:heart:



Nippe............29v..esikoiset..1xinssi, OI...................LA 7.8....
Jypy..............40v...3.lapsi....4xinssi.......................LA 20.8...JS
Haaveilija 82..29v..1.lapsi.....3xinssi, 1.IVF tuoresiirto..LA 29.8...
Mirdav...........38v...1.lapsi....3xinssi, luomuraskaus....LA 31.8...NKL
LadyBlue.......29v...1.lapsi.....2.inssi........................LA 29.9...OYS
Mangu76.......36v...1.lapsi....1.IVF/3.PAS..................LA 30.9...NKL
Ronja R...........?.....?...........2xinssi, 1.IVF tuoresiirto..LA 8.10.....
mökkelö........26v...1.lapsi.....4xinssi, 1.IVF tuoresiirto..LA 8.10...KOS
susirouva......40v...1.lapsi.....1.IVF...........................LA.9.10...NKL
Dreamer74.....37v...1.lapsi....1.IVF/1.PAS...................LA 11.10...ulkomailla
Albus............35v...3.lapsi.....3xinssi, luomuraskaus.....LA 11.10...NKL
Sartsa00.........?.....?............3.ICSI/1.PAS...................?.....
Hautomo 76...35v...1.lapsi....1.ICSI..........................LA 12.10...TAYS
Jade84...........?
Kebri82.........29v....1.lapsi.....1.IVF..........................LA 23.10...SeKS
Tuttava.........?......2.lapsi.....3.IVF/ICSI/PAS............
Lotte10........27v....1.lapsi.....1.IVF..........................LA30.10...TAYS



Suuren surun kohdanneet :'(
Scarleth
valoa
Aretha
 
Hei Lotte! Aivan ihanaa kun pääsit tänne meidän seuraksi! Oikein paljon onnea plussasta! Varmasti nuo alavatsan ja selän kivut kuuluu asiaan, kun kohtu kasvaa ja valmistautuu kodiksi teidän pikku mukulallenne :) Meillä kaikilla on niitä tainnut olla ja minulla on vielä näillä viikoillakin. Aika monella on tainnut tulla sitä vanhaa vertakin tuon IVF:n jäljiltä kun siinä aina tulee verenpurkaumaa, ettet säikähdä ihan kamalasti jos sellaista ilmenee.

Sartsa00 ja Kebri82 Itsekin vietin unettoman yön ennen ultraa ja olin aivan paniikissa siellä odotushuoneessa. Toivon teille oikein hienoa ja ikimuistoista hetkeä huomiselle! Tulkaahan sitten kertomaan kuulumiset, täällä jännätään teidän puolesta kovasti!

ON: massu kasvaa, väsyttää ja nälättää. Ihanaa :heart:

Haaveilija + pallero 14+4
 
Heips! Elikkäs ultrassa käyty ja siellähän se sydän iloisesti löi :D pituutta toukalla oli kokonainen sentti ja vastaa viikkoja :D ihanaa!!! Viiden pitkän vuoden odotus on nyt loppunut ja toisenlainen odotus alkaa, toivotaan vaan että kaikki menisi jatkossakin hyvin :D Onnea kaikille muillekin jotka ovat saaneet hyviä uutisia ja voimahali niille joiden taival jatkuu..

Kebri82 ja kullanpala 7+0
 
Kebrille onnea ultrakuulumisista! :heart:

Lotte: Tervetuloa!

Täällä pieni paniikki päällä. Olin ajatellut jotenkin että suomessa valmistetut juustot on aina pastoröitu, no eipä olekaan... söin leipäjuustoa ja sitten hokasin lukea että valmistettu käsittelemättömästä lehmän maidosta. Listeriahan tästä vielä puuttuisi... toki onhan se minimaalinen mahdollisuus saada listeria, mutta kun ei nyt ois halunnu yhtään lisää riskejä ottaa, kun tähänkin pisteeseen on ollut niin pitkä ja kivinen tie...

Nippe + tuplat 17+6
 
Tänään ultrassakäynti vahvisti raskauden :heart: vahva sydämensyke näkyi ja kuului! :D Ihanaa! Mies oli tietysti mukava katsomassa ja tuli tämä raskaus enempi hänellekkin todeksi kun näki ja kuuli itse, että siellä pikkuinen papu on :) Oli se vaan ihanaa, mä voisin käydä joka viikko katsomassa kuinka paljon pikkuinen on kasvanut. Ultran mukaan nyt ollaan 7+3 ja paikkaansa se pitääkin :) Olin laskenut viikot jotenkin väärin.

Nippe itse olen myös syönyt leipäjuustoa todella paljon, koska tuntuu että tällä hetkellä se menee hyvin alas! En ole edes ajatellut koko maitojuttua :O Mutta nyt kun sanoit niin samaa lukee minun leipäjuustossani.. Toivotaan ettei mitään nyt tule ja taidan jättää tästä lähtien leipäjuuston kauppaan.

Kebri Onnea ihanista ultrakuulumisista!
 
Mulla on vielä kolme päivää ultraan ja tuntuu, että en vain enää kykene odottamaan. Välillä olen luottavaisin mielin ja välillä - niin kuin nyt - olen ihan varma, ettei sieltä löydy mitään. Tai että kesken menee kuitenkin. Pelkoa jotenkin lisäsi se, että jouduin tänään töissä kertomaan työkavereille. Tiedän, että kaikki ovat tukena, jos ikäviä uutisia tulee, mutta olisin halunnut pitää tämän vielä vain omana tietonani. Mies onneksi pääsee mukaan ultraan. Mitään oireita ei edelleenkään ole, rintojen arkuuskin on hävinnyt (ilmeisesti lugeannoksen laskemisen myötä).

Mutta ihana kuulla teidän muiden hyviä ultrakuulumisia! Onnea!
 
Sartsa: Onnea ultrakuulumisista! :heart: Älä nyt säikähdä sitä leipäjuustojuttua, en muista merkkiä, mutta toinen yleisesti myynnissä oleva on kyllä tehty pastoroidusta maidosta... Eli ei tartte jättää väliin, jos maistuu, pitää vaan valita oikee paketti kaupan hyllyltä! Ja riskihän on pieni, mutta tuntuu aina omalle kohdalle ne mahdottomatkin jutut sattuvan...

Ultrat: Aivan liian harvoin... Itse odottelen kuun loppua kuin kuuta nousevaa ja tänään jo miehelle vähän vinkkasin, että raaskittasko käydä yksityisellä nyt lomalla... Mutta kun sinnekin on niin pitkä matka!

Nippe + tuplat 17+6
 
Onnea Onnea Kebri ja Sartsa, varmasti ihanaa kuulla syke ja paasta nakemaan vauveli siella masussa!! Ja tervetuloa Lotte. Onnittelut plussauksesta! Kohta tulet huomaamaan, etta tama paikka se vasta piinailua on. LOL :LOL:

ON: Mekin ootetaan ultraa, se olis perjantaina. Kaks viikkoo sitten meni ihan ohi jotenkin se koko sykkeen kuuntelu ja kaikki, kun selvis etta toinen vauva ei jaksakaan kasvaa. No, nyt ootetaan innolla etta paastaan tahan (9+1) ultraan ja nahdaan uudelleen se kasvava vauva. Pitas olla meidan vika kaynti lapsettomuus klinikalla ja sit meista tulis "normaaleja" odottajia tavallisen synnytyslaakarin vastaanotolle. Huokaisu. Etappi sekin.
 
Moi! Tänään pikkasen pelästytti ja soitin jo neuvolaankin, vaikka päätin etten soita sinne ennen varhaisultraa.

No mut kuiteski, oon päiväkodissa töissä ja kuulin tänään, että meillä on parvorokkoa liikkeellä ja se muuten sitten aiheuttaa keskenmenoja. Eli soitin neuvolaan ja lähettivät sieltä mut verikokeisiin, jossa selvitetään onko mulla ollut se jo. Tulokset saan vasta torstaina, eli siihen asti kärvistellään töissä. Jos ei ole ollut niin kaippa se tietää sitten sairaslomaa?

Hienoa, että jo muutenkin pelkää keskenmenoa niin tämmöinen oikea uhka sitten vielä päälle :O
 
Kiitos tsempistä. Koitan kovasti toivoa pitää yllä huomiseen, mutta tämän viikon alusta ne vähätkin raskausoireet ovat kadonneet ja menkkakivut jälleen jyllää, aika kovanakin välillä. Vaikka vuotoa ei olekaan, niin pahinta pelkään kovasti.
 
Hei! Saako salmiakkia syödä????
Lakritsia ja salmiakkia saa syödä, mutta ei säännöllisesti eikä kerta-annos saa olla suurempi kuin 50g. Jos on ongelmia korkean verenpaineen kanssa, niin sitten ei mielellään ollenkaan. Tämä on ollut mun suurin ongelma raskauden aikana, koska mun ainoa himo kohdistuu salmiakkiin. Siis oikeasti kuola vain valuu, kun ajattelenkin sitä ja kun saan sitä suuhuni, maku on aivan euforinen. Rakastin kyllä salmiakkia ja lakritsia ennen raskauttakin, mutta himo ei ollut näin ylimaallinen.
 
Viimeksi muokattu:
joku_raja mulla loppui raskausoireet kun seinään noin rv6+0 eikä ne sen jälkeen oo palanneet! Olin ihan satavarma et se meni nyt sit siinä ja oli pakko aikaistaa sitä varhaisultraakin sit viikolle 6+2! Ja siis kaikki oli siellä just niinku pitääkin, luulen et elimistö jotenki tottu niihin hormoneihin tai jotain! Ja menkkakipuja mul on ollu ihan pitkin matkaa, et en nyt niistäkään olis kovin huolissani! Toivotaan nyt et sielläkin olis huomenna kaikki oikein hyvin :heart:
 
Mä olen kyllä syönyt joskus pussillisenkin salmiakkia päivässä. Neuvolan paperissa sanotaan ettei ole hyvä syödä sitä usein eikä paljon koska aiheuttaa turvotusta, ja jo on korkea verenpaine, niin sitten vielä vähemmän. Salmiakin himo on välillä aika suuri. Yritän vähän rajoittaa sitä, mutta on ollut päiviä jolloin olen vetänyt ainakin yli puolet pussista kerrallaan.

Neuvolassa se terveydenhoitaja sanoi myös, että kaikkia valion tuotteita voi huoletta syödä. Juustoja sun muita, että ovat kyllä ihan varmasti turvallisia.

Lotte, on kyllä tosi raastavaa. Itsekin pelkään esim. influenssaa. Mieskin tuossa sairasti pari viikkoa, mikä sai vähän hermostumaan. Söi kyllä lääkkeet influenssaankin vaikkei sitä verestä todettukaan. Mutta tuskin sulla sitä parvorokkoa nyt kuitenkaan on. Kurjaa kun joutuu pelkäämään kaikkea "ylimääräistäkin". Mietinkin, että meidän raskauksien alut sattui vähän huonoon-, juuri pahimpaan sairasteluaikaan. Mutta mietin sitten myös, että samoilla ajankohdilla on monet muutkin raskautneet, ja terveitä lapsia on syntynyt ihan yhtälailla :).

Oi! Dreamerilla onkin huomenna se ultra :)!

Meille tuli kutsu siihen np ultraan, ja on nyt tästä tasan kahden viikon päästä.

Oma olo on kauhean turvonnut tuosta vatsan seudulla (eikä salmiakin syönnillä ole mitään tekemistä sen kanssa :whistle:). Rinnatkin olivat tuossa parin päivän aikana niin kipeät, että ei enää naurattanut. Oli siis aivan järkyttävää. Nyt on onneksi taas palautunut siihen normaaliin kipuun. Kipeät ovat, mutta siedettävästi.

Onnea Keribille ja Sartsalle ultrakuulumisista :) :heart:

Susirouva ja sudenpentu 9+2
 
Viimeksi muokattu:
Myös minä olen halutessani vedellyt pussillisen salmiakkia. Siihen on vaan välillä himo, ja se on (b-vitamiinin ohella) hyvä pahoinvoinnin poistaja ainakin mulla :D
Pahoinvointi on alkanut pukkaamaan vitamiinista huolimatta taas pinnalle, mutta ei niin pahana kuin aiemmin.
Rinnat on myös jäätävän kipeät välillä. Tai siis ne on olleet kipeät koko ajan kiinnittymisestä saakka mutta nykyään tulee välillä sellaisia vihlaisuita, että oksat pois.
Ikävämpi asia on se, että olen edelleen (vai onko se taas) kipeä. Flunssaa pukkaa ja yskittää, aivastuttaa, pää täynnä räkää ja lämpöä. Kuumeeksi asti ei ole noussut. Ketuttaa olla kipeä koko ajan. Nyt otetaan hyviä vinkkejä vastaan???
 
Siellähän se pieni köllötteli ja sydän löi vimmatusti. :heart: Mitta vastasi viikkoja 7+1 eli parin päivän heitto siinä on, kun viikkoja pitäisi olla 7+3. Pari tuntia oli rauhallinen ja onnellinen mieli, mutta sitten rupesi jo pelottamaan, että kasvu on hyytymässä. Vaikka tiedän varsin hyvin, että pienikin mittavirhe tässä vaiheessa tekee todella paljon eikä parin päivän heitto ole yhtään mitään. Kyllä tämä mieli on hassu. Mutta nyt vain yksinkertaisesti päätän nauttia tästä raskaudesta ja olla onnellinen. Huomenna kerrotaan molempien vanhemmille ja sisaruksille. Neuvolaan saan nyt luvan kanssa ottaa yhteyttä, mikä on hieman vaikeaa, koska puhelinaikoina meillä on töissä aina aivan mahdoton tilanne.
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista joku_raja :heart: Nyt sitten vaan nautit oireettomuudesta niin kauan kun sitä jatkuu :) Ja noi mittavirheet on tosi yleisiä noilla viikoilla eikä alkiot kasva ihan identtisesti! Mutta mulla on ihan samanlaiset hermot - ne ei vaan usko, vaikka kuinka vakuutetaan että kaikki on hyvin. Kai tää jatkuu koko raskauden ajan, aina sitä keksii jotain uutta hemoiltavaa! Ja mun kaveri just "lohdutti" mua, että ei se mihinkään synnytykseen lopu, sittenhän vasta ruvetaankin hermoilemaan et onks sil lapsel ny kaikki hyvin :LOL:

Ostin käytettynä kotidopplerin, vaikka olin jo melkein päättänyt että en osta.. Tänään sitte yritin kuunnella, mutta en saanu kyllä yhtään mitään kuulumaan vaikka tovin yritin. Nyt viikkoja kuitenkin vasta 9+3 että kai se on aika tavallista ettei vielä kuulu.. Vai pitäsköhän tässä ruveta hermoilemaan? ;)
 
Harmi Hautomo kun joudut olemaan kipeänä :(. Paranemisia sinulle!

Joku_raja, ihanaa :heart: , onnea !! Meni mullakin päivän taaksepäin alku-ultrassa siitä mitä itse olin alun perin laskenut. Ja sanoivat että kaikki on hyvin. Ei sunkaan tarvitse yhtään tuota miettiä. Hyvin on vauva kasvanut :).

Mökkelö, eiköös ne lupaakin että n. viikolta 12 alkaen niitä sydänääniä kuuluisi? Ei meilläkään viimeksi neuvolassa alettu edes yrittämään, kun sanoi etteivät vielä siinä vaiheessa olisi kuuluneet. Tuo onkin se ainoa huono puoli kotidopplerissa, kun tulee äkkiä hermoiltua turhaan. Silti kyllä itsekin ehkä haluaisin sen ostaa, koska esim. nyt ei ole taas rinnat ollenkaan niin kipeät kun olivat esim. maanantaina, ja sitä sitten alkaa jo miettimään ties mitä. Mutta en ole sitä laitetta vielä osteskellut juuri sen vuoksi, että 12 viikkoa luvataan kuulumisrajaksi. Toisillahan muuten täälläkin ne äänet on välillä hävinneet (muistan kun joku tuolla kirjoitteli, mutta anteeksi, en nyt muista kuka se oli), eikä niitä alussa joka kerta niin helposti löydäkään.

Täällä tosiaan vointi on aika hyvä, ja sekös hullua hermostuttaa :D. Pitää nyt vaan jaksaa odotella vielä parisen viikkoa ennen kuin pääsee taas kurkkimaan että mitäs sen mahan sisällä onkaan.

Mukavaa keväistä viikonloppua kaikille!

Susirouva ja sudenpentu 9+3
 

Yhteistyössä