Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet

Jeps.. sattuu ja tapahtuu. Jotta varmasti pysyisin hysteerisenä ja vainoharhaisena, niin putosin eilen portaissa selälleni. Sairaalareissu ja sairaslomaahan siitä seurasi. Ei verenvuotoa, joten eivät alkaneet ultraamaan. Alkio on kuulemma niin syvällä ja niin hyvin eristetty näillä viikoilla, että jos verenvuotoa ei ole, ei syytä huoleen. Onneksi on tiistaina neuvola...
Mutta pelästytti ja teki niin perkuleen kipeää. Näin meitä koetellaan.. juuri kun on tuudittautunut kivaan, mukavaan odotuksen tunteeseen, niin eiköhän pamahda :/
Hautomo + tyyppi 8+6
 
Moikka kaikki ja onnittelut hyvästä ultrauutisesta.. ihanaa lukea kaikea mutaa en ole nyt vähän aika käynyt niin nyt en voika yksittelen antaa palauttetta:)
Tervetuloa kaikki uusi ja kovasti onnittekut plusasta:D ihanaa kun täällä on paljon tullut se antaa voima että kyllä onnistumistakin on paljon..
mökkelö ei se vielä kuuluu sun viikon aika mulla kuuluu hyvin vasta viikko sitten eli 13+ ja aamulla on tosin helpo löytö vesirakko on täynä Haaveilija on antanut mulle neuvo:) kyllä se siitä kuulet vielä:)
Jo toi hermustaminen on kait ylees meille kaikille raskaana oleva koska minäkin täällä joka päivä niitä mieti onko kaikki hyvin ja niin edeleen:)
Ens viikko on neuvolan käyntti jännä:)
kaikille hyvää ja aurinkoinen viikonloppua :)
Mirdav ja bambino 15+0
 
Iltaa kaikille!

Kylla saa valilla niin hyvat naurut kun lukee tata ketjua. Hih hih... Me ollaan kaikki niin ihanan vainoharhaisia!

Kaikki hyvin meidan ultrassa tanaan. Yksi vauva siella oli (toista ei enaa nakynyt ollenkaan) ja se oli hyvin kasvanut ja kehittynyt. Erotettiin jo ihan paa ja raajat ja kaikki. :) On se niin ihmeellista. Tama oli samalla meidan vika kaynti lapsettomuus klinikalla, nyt siirrytaan synnytys laakarin asiakkaiksi normaali odottajien piiriin. Taallahan ei mitaan neuvoloita ole, vaan laakarin vastaanotolla kaydaan kerran kuussa prenatal visiiteilla. Vauvan syntyman jalkeen sitten aletaan kaydan lasten laakarin vastaanotolla. Nain erilaista se taalla on....

Ma tilasin just suomikauppa.comista ison paketin suomalaisia karkkeja, suklaata ja salmiakkia. Kaikki keinot on sallittuja taman pahoinvoinnin taltuttamisessa, eiks niin?

Hautomo koitahan nyt pysya pystyssa siella!! Taalapain maailmaa muuten kans suositellaan b vitamiinia pahoinvointiin, nimenomaan B6 vitamiinia. Itse en oo viela kokeillut sita, oon koittanut kotikonsteilla parjata...
 
Viimeksi muokattu:
Aurinkoista maanantaita!

Mahtuuko mukaan?
Eli esikoista odotellaan, lapsettomuushoidoissa oltu 2010 vuodesta asti, 4 inssiä takana ja nyt ensinmäinen icsi toi kauan odotetun plussan! :heart:

Areliina 29v. 1.lapsi 1. icsi la 6.11 Tays

Varovaisin mielin vielä edetään, mielialat vaihtuu onnesta epätoivoon. Varhaisulta meillä on vasta reilu kahden viikon päästä, toivottavasti päästään sinne asti. :heart:
Oireita ei juuri ole, lukuunottamatta väsymystä, ja suolaisen himoa. :)

Areliina ja :heart: 5+6
 
Voi ei Hautomo!! Hyvin siellä mahassa kuitenkin voidaan :), ja äiti on nyt ainoa joka kärsii. Mutta sinun puolesta, ihan kauheaa että jouduit tuon kokemaan, ja kipujen lisäksi pelästymään :(. Toivottavasti ei ole pajon kipuja, että saisit käytettyä sitä sairaslomaa vähän rentoutumiseenkin :).

Mirdav, joko maha alkaa näkymään? Olis kiva kuulla sitten niitä neuvolakokemuksia. Mitähän siellä noilla viikoilla on? Mulla seuraava neuvola onkin vasta kun olen viikolla 17. Aika myöhään. Mutta ultria on pari sitä ennen. Onneksi :).

Mielettömän ihanaa Dreamer että siellä on kaikki hyvin. Ja tosi hyvä että se toinen alkio on nyt poistunutkin noin huomaamattomasti, vaikka tietysti siis kamalaa että niin kävi, mutta nyt on hyvä että asiat menee tuolla tavalla, ettet joudu mitään vuotoja kokemaan. Ja juu, kaikki keinot on sallittuja :D. Kiva kun on tuollainen kauppa mistä saat tilattua suomalaista "ruokaa" :D.

Areliina, lämpimästi tervetuloa, ja onnea plussasta :)! Ihan "pitkälläkin" jo olet, itse kärsimättömänä tulin tänne kirjoittelemaan varmaan jo rv rv 4 ja jotain (en ole varma, ihan kun siitä nyt olisi kauankin :D) :D. Samanlaisin fiiliksin menin myös nuo viikot ennen varhaisultraa, ja välillä vieläkin menen. Ei se näköjään/kai ole sen helpompaa vaikka onkin jo yksi lapsi? Mielestäni nuo ensimmäiset viikot ovat kyllä ihan liian piinaavia, mutta hyvin sulla kaikki varmasti menee :).

Täällä ei sen kummempaa. Olo on nyt taas aika hyvä. Odottelen kärsimättömästi että viikko etenee. Tällä viikolla (kun olen raskausviikolla 11) kai alkiota aletaan kutsua sikiöksi? Ainakin niin luin tuolta :

11. raskausviikko

Tuota seurailen viikottain :).

Susirouva ja sudenpentu 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: Areliina
Ihanaa, tervetuloa mukaan Areliina ja oikein paljon onnea! Kyllä se pari viikkoa onneksi aika nopeesti kuluu.. Tai no, nyt kun mietin niin itsehän aikaistin ultraa viikoille 6+2 kun en sitten kuitenkaan malttanut odottaa :LOL: Varmempaa tietysti odottaa hieman myöhemmille viikoille, ettei sitten tarvitse turhaan stressata jos sykettä ei vielä näkyisikään!

Täällä ollaan elelty hiljaiseloa viikonloppuna, olin torstain ja perjantain pois töistä ihan järkyttävän väsymyksen takia. (No joo "flunssan"). Nyt on vähän parempi olo lähteä uuteen työviikkoon, kun on saanut ladattua neljä päivää.

Soitin tänään Kätilöopistolle, kun np-ultra aikaa ei ollut vieläkään tullut postissa. Aika on ensi viikon keskiviikkona, JEE!! Eikös sulla Susirouva ollut ihan samoihin aikoihin!? Vitsit kun vaan menis nyt nopeesti tää viikko! Sitten voikin jo miettiä tästä raskaudesta kertomista jne. Huisia :) Yritän nyt siis asennoitua siihen, että kaikki ON hyvin. Se olisi yksinkertaisesti liian suuri kolaus saada tässä vaiheessa huonoja uutisia, että en viitsi sellaista edes ajatella.

Kotidopplerin olen toistaiseksi hylännyt, parina päivänä yritin saada tuloksetta sykkeitä kuulumaan. Ehkä kokeilen vielä ensi viikonloppuna, mutta uskon nyt teitä enkä huolestu vaikkei kuuluisi vielä silloinkaan :)

mökkelö 10+
 
Suosirouva kyllä mun maha näky jo:) olen pieni ja laiha niin maha kyllä näky en voi ennä salaata:) mutta melkein jo kaikki tietä siihen asti kun sain sen ultraseulan tulos.

mökkelö jo kyllä malta se kaks viikko odotaa niin kyllä se viuf viuf viuf viuf kuuluu sieltä mutta kun se osuu oiken lähelä niin kyllä se tog tog tog tog tog kuuluu aivan nopeasti mulla oli 160 eilin just viimeks kuuntelen:)

Dreamer on kuitinkin hyvää että toinen on ja terve.

Areliina Tervettuloa ja paljon onnea plusasta:flower:

Hautomo toivotavasti paranet pian:hug:

Muuten miten teidän (seksi elämä) tähän raskaus aikana? Olimme kokeilut tasan kaksi kerta miehen kanssa ja mulla aina tuli valean punainen vuoto ei paljon mutta silti.. kyllä me nyt tehä jollan toisin tapaa hyväillä toisillimme kun vähän pelotaa:(
nyt torstaina kun menen neuvola kysyn kyllä neuvola tädille:) muutenkin mulla tuhru vuoto tuli ja meni, silloin kun kävin ultarssa niin lääkäri sanoi että se on ok kun ei vaan tule kipu eika runsas vuoto. välillä kyllä vähän huolestutta:(
mukavan päivän jatkoa teille kaikile sisaruksille:)
Mirdav ja bambino 15+3
 
:heart:Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet:heart:



Nippe............29v..esikoiset..1xinssi, OI........LA 7.8.... P+?
Jypy..............40v...3.lapsi....4xinssi............LA 20.8...JS
Haaveilija 82..29v..1.lapsi.....3xinssi, 1.IVF.....LA 29.8...
Mirdav...........38v...1.lapsi....3xinssi, luomu...LA 31.8...NKL
Mangu76.......36v...1.lapsi....1.IVF/3.PAS.......LA 30.9...NKL
LadyBlue.......29v...1.lapsi.....2.inssi.............LA 2.10...OYS
mökkelö........26v...1.lapsi.....4xinssi, 1.IVF....LA 7.10...KOS
Ronja R...........?.....?...........2xinssi, 1.IVF.....LA 8.10.....
susirouva......40v...1.lapsi.....1.IVF..............LA.9.10...NKL
Dreamer74.....37v...1.lapsi....1.IVF/1.PAS......LA 11.10...ulkomailla
Albus............35v...3.lapsi.....3xinssi, luomu...LA 11.10...NKL
Sartsa00.........?.....?............3.ICSI/1.PAS...................?.....
Jade84...........?
Kebri82.........29v....1.lapsi.....1.IVF..............LA 23.10...SeKS
Tuttava.........?......2.lapsi.....3.IVF/ICSI/PAS............
Lotte10........27v....1.lapsi.....1.IVF..............LA30.10...TAYS
Areliina........ 29v...1.lapsi.....4xinssi,1.icsi......LA 6.11 TAYS



Suuren surun kohdanneet :'(
Scarleth
valoa
Aretha
Hautomo76
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Areliina! Ihana saada tänne jo marraskuisia vauvojakin! Sen alun 3 kk:n piinan jälkeen aika on mennyt tosi nopeaan, oikein ihmettelee, että miten tuo masu nyt jo on tuollainen pömppö. Piinaillaan täällä yhdessä, me kaikki kyllä tiedetään tuo varovaisen onnellinen ja epäuskoinen olotila!

Voi hurja hautomo mikä säikähdys sulla! Oletko jo toipunut?

Kiva Dreamer, että vauva voi hyvin! On se käytäntö kyllä erilainen siellä. Kiva olisi kuulla jatkossakin, miten siellä esim. synnytykseen valmistaudutaan kun sen aika koittaa.

mökkelö kyllä ne äänet sieltä alkaa kuulua, minäkin kuulin vasta np-ultran jälkeen kun siellä hoksasin mahan päältä ultrarraessa, että missä se pallero piileskeli. Nyt se on taas niin villillä päällä, ettei kovin kauaa viihdy samassa paikassa kuunneltavana. Äidin pieni vauhtiveijari :heart:

Susirouvallakin hieno etappi saavutettuna, sikiö :heart:. Siis ihan pieni ihmisen lapsi lähes valmiina, vain kasvua vailla. Ja taas kaikki riskit tippu kohisten alaspäin!

Mirdav johtuisko tuo sinun vuotelu ihan limakalvoista, niiden voitelu kun ei oikein pelaa raskausaikana samoin kun yleensä. Mulla ainakin nyt aika arat limakalvot, mutta ollaan käytetty ihan liukuvoidetta niin ei haittaa menoa ;) Seksiä saa niin kauan harrastaa kun hyvälle tuntuu, varmaan asentoja joutuu vähän muuttamaan masun kasvun mukaan.

Täällä elellään jo viikkoa 15+5, ihan kohta alkaa 5.raskauskuukausi. Hurjaa!!! Kovasti odottelen niitä liikkeitä jo. Masu on kasvanut, mutta näyttää mielestäni enemmän kalja- kuin vauvamahalle :LOL: Rinnat on turpeat, ei varsinaisesti kasvaneet. Ja nännit edelleen ajoittain tosi arat ja ne on alkaneet tummua ja nännipiha laajentua. Kyllä sitä tulee aika usein itseään ihmeteltyä peilistä! Närästystä on kans tullu, varsinkin kun perjantaina oli neuvola ja hb oli laskenut sen verran, että rautaa piti alkaa syömään. Muuten 2. neuvolassa ei ihmeitä, yleistä vointia vaan. Ens kerran on sitten kela-neuvola, saa raskaustodistuksen äitiyspakkauksen hakua varten. Tänä vuonna jaetaan v. 2011 pakkausta elokuulle saakka, mutta ainakin mun makuun nuo värit käy hyvin!
Kela - Äitiyspakkaus kuvina
 
Haaveilija kiitos vinkista käyn apteekissa eikohan ne sieltä auta:) meillä onkin 2 pv ero LA..jos ovat oiken laskeneet voihan se heita muutamaan päivä myöhemin tai aikaisimen..
Kovasti minäkin odotan tuota äitiyspakkaus...
 
Hei
Täällä ar-ultra takana ja viikkoja vastaava alkio löydetty. :heart:
Sydän sykkii ja kuvatkin saatiin :)
Isot kystat löytyi molemmista munasarjoista ja niiden vuoksi joudun käymään tarkkailussa.

Onnellinen olo vaikka ei vieläkään tätä tajua. Mies oli rauhallisena mukana, mun jännitystä lieventämässä :heart:

Ainiin ja Poks Lotte + 7+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Haaveilija 82
Lotte, ihan mieletöntä :) Onnea :heart:!

Haaveilija, meille taitaa tulla se vuoden 2012 äitiyspakkaus? Mutta voisin kyllä haluta tuon viimevuoden ehkä ennemmin? No, sitähän ei tiedä minkälainen se uusi on, mutta ainakin tuo vuoden 2011 on tosi kiva!

Mirdav, aika monilla niitä vuotoja on, voi tulla vaikka urheillessa eikä ole vaarallista. Vuodot tulee kai enemmänkin kohdunkaulasta, eikä kohdusta, kun kohdunkaula on normaalia herkempi tms. Mulla ei ole ollut vuotoja, mutta ollaankin nyt aika varovaisia kaiken suhteen.

Mökkelö, ollaan tosi samoissa. Mulla se ultra on ensi viikon to, ja tulenkin aina päivän sua jäljessä. Jännä sitten nähdä mihin meidän vauvojen syntymät ajoittuu, että meneeköhän ajat lähelle :).

Huh, vihdoinkin tuli 10 viikkoa täyteen, koska nyt sitten voi alkaa jo odotella niitä näkyviäkin muutoksia. Ei nyt ihan vielä, mutta seuraavilla viikoilla ainakin. Kai.

Susirouva ja sudenpentu 10+0
 
Susirouva Kelan lehdessä tosiaan oli, että elokuulle asti jakavat 2011 pakkausta ja joskus rv 20 tienoilla saa sen todituksen, jolla sitä voi hakea. Kohta varmaan julkaistaan jo 2012 pakkaukset, niin sinähän voit vähän taktikoida milloin haet sitä pakkausta. Haet heti todistuksen saatuasi jos haluat 2011 tai sitten myöhemmin jos -12 on kivempi =) Ainakin -12 pakkauksessa on se laatikkokin jotenkin koristeltu.

Lotte :hug: :heart:

Meillä olis nyt sitten perheauto eli farmari. Mies alkoi sitä etsimään np-ultran jälkeen. Meillä on koirakin, niin mahdutaan paremmin. Auton takakontti on mitattu ja huutonetissä on huuto yksiin yhdistelmävaunuihin menossa. Ne on emmaljungan, uutena hinta 700-800, nyt 250 E. Mitään halpiksia ei viitsi käytettynä ostaa, noihin kalliisiin saa hyvin kuitenkin varaosia jos jotain hajoaa. Päädyttiin yhdistelmävaunuihin, jossa nostetaan sellainen puolikova koppa vaan ratasosan päälle, eli ei ole eirllistä koppaa. Ajattelin, että menee sitten käytön jälkeen pienempään tilaan ja helpompi laittaa nyt autoonkin ja syksy/talvivauvan kiva nukkua pehmeässä lämpimässä pesässä, kesävauvalle kuulemma taas kova koppa on ehdoton, pehmeä on niin kuuma. Ota näistäkin nyt selvää! Ihan outo maailma minulle tämä lastentarvikkeiden hommaus! Olen aika ajoissa näiden kanssa, mutta olen aina ollut sellainen luonne, että tykkään laittaa kaikki hyvissä ajoin valmiiksi.
 
Lotte: :heart:Onnea!:heart:

Dreamer: Mukavaa, että toinen pienokaisista on tarrautunut kunnolla kiinni ja vaikka ikävälle tuntuu varmasti menettää toinen, niin toisaalta ehkä tuo sinun kohtalosi että et joutunut kokemaan kovia vuotoja tms. on helpoin/vähiten hermoja raastava tapa. Meille selvisi paniikkiultrassa rv 7, että kaksi sykettä mahasta löytyi ja ultrauspäivän iltana alkoi kova verinen vuoto, jota kesti yhden yön (pönttöön tippui iso glöntti, jota luulin pienokaiseksi). Sitten pienempää veristä vuotoa useampi päivä. Tuona "tulvayönä" paniikki valtava ja jouduin odottamaan kolme päivää seuraavaan ultraan, jossa ihmeeksemme löytyikin vielä kaksi sykettä. Voin sanoa, että nuo välipäivät olivat elämäni pisimmät.

Mökkelö: Mulla kanssa ultrapäivä (rakenneultra) ensi viikon keskiviikkona. Jännittää ja pelottaa kamalasti!

Äitiyspakkaus: Me otetaan kaksi pakkausta ja yksi rahasuoritus, hakemuksen aion laittaa heti kun mahdollista eli rv 22 käyn neuvolasta todistuksen. Koska tuplathan voi syntyä etuajassa, joten kaikki pitäs valmistella sitten jo hyvissä ajoin.

Nippe + tuplat 19+0
 
Heippa pitkästä aikaa!

Näinhän siinä meikäläisellä käy, että tässä kevään korvalla, jolloin yleensä töiden määrä alkaa lisääntymään huomattavasti, niin kaikki muut aktiviteetit, kuten tää palstailu, kärsii...: / Täällähän on tapahtunut niin paljon että! En varmaankaan ihan kaikessa ole kärryillä, mutta ihana lukea, kuinka porukoiden odotus etenee ja masut kasvaa:)

Areliina: tervetuloa mukaan piinailemaan tällekin puolelle:)

Lotte: onnea hirmusesti ar-ultran hyvistä tuloksista:flower:

Susirouva&mökkelö: mukavaa, että np-ultra alkaa lähestyä! Sehän on sellainen etappi, joka tekee jälleen astetta konkreettisemman tästä odotuksesta...

Dreamer: hienoa kuulla, että pienokainen kasvaa ja kehittyy! Aikamoinen askel on myös siirtyä lapsettomuuspuolelta sinne "prenataliin":flower: Mitä tulee tohon salmiakkiin, niin noi Suomi-yhteydet ulkomailla on ihan must ainakin salmiakin ystäville. Itsekin kaipasin ulkomaanvuosina ruokajutuista just tota salmiakkia....
Ja just niinkuin mökkelölläkin: vaikka olen aina ollut lakun ja salmiakin mussuttaja, niin nyt raskausaikana ainoat varsinaiset himotuskohtaukset on tulleet juurikin salmiakista.

Haaveilija: hyvä tietää, että elokuulle tota vuoden 2011 äitiyspakkausta jaetaan....milloinkohan sen 2012 sisältö julkistetaan??

ON: viimeisin viikko on ollut tosi outo: kaikki oireet hävisivät "puff" kuin savuna ilmaan: heikotus, nälätys, väsymys, hengästyminen, massutuntemukset jne! Takaraivoon alkoi hiipiä ajatus, että nyt vaan ei voi olla kaikki hyvin. Lisäksi mulla oli töiden puolesta sikakiireistä, viikonloppukin meni kokonaan hommissa, mut ei tuntunu juuri missään! Sekös vasta järkytti! Toisin sanoen, olo oli pelottavan normaali:D
Eiliselle olin sitten onnistunut änkeämään samalla päivälle neuvolalääkärin sekä np-ultran. Ja niin vain se neuvolalääkäri löysi vahvan sykkeen masukilta, vaikka kohtu on taaksepäin kallistunu ja masukki oli mahdollisimman "piilossa". Helpotuksen tunne oli sanoinkuvaamaton:) Iltapäivällä ultrassa sitten myös todettiin kaiken olevan niinkuin pitääkin ja niskaturvotus tosi vähäistä. Varsinkin, kun kätilö sai pienen tökkimisen jälkeen masukin liikkeelle, nousi kyllä vesi silmiin. Se kun nyt vaan tuntuu niin IHMEELTÄ, että meikäläinenkin on päässyt tähän vaiheeseen asti...

Mangu & Pingu 11+4
 
Mangu: Yleensä seuraava äippäpakkaus on julkastu huhtikuussa oliko jotkut lapsimessut yhteydessä, mutta jatkosta en tiedä, koska tuo pakkausten vaihtuminen on aiemmin tapahtunut yleensä toukokuun tietämillä... Mutta uuden pakkauksen laatikko "sukupuu" on jo julkastu... Ja hurjasti onnea ultrakuulumisista!
 
Heippa pitkästä aikaa!

Päivät menee hirmuista vauhtia ja iltaisin on kova väsymys, huoh! Joten siksi ei tule paljon kirjoiteltua tänne.

Kiva että listalle on saatu uusia jäseniä, tervetuloa mukaan! Ja kiitos "jäsenlistan" päivityksestä Haaveilija 82. Mietin tuossa että helpottaisiko päivitystä jos päivityspyynnöt merkittäisiin aina vaikka punaisella värillä? Ettei kukaan jää kyydistä :)

Tänä aamuna käytiin neuvolassa. Syy väsymykseenkin selvisi: hb on tipahtanut 134:stä 111:sta :( Joten pelkkkä odotusajan monivitamiinivalmiste ei riitä. Tätä vähän ounastelinkin ja aloitin maanantaina nestemäisen raudan nauttimisen (tai ei sitä voi nauttimiseksi sanoa, pahaa kuin mikä!). Jos tämä ei auta niin sitten mietitään keinoja uusia.... Paino on noussut odotusaikana yhteensä 1,5 kg, verenpaine hyvä 128/76. Murmeli oli kovin liikkuvainen ja sykkeeksi on merkitty neuvolakorttiin +155 eli vaihteli kun oli aamujumpat menossa :heart:

Nyt sitten odotellaan ensi kuuta ja rakenneultraa... huoh! Ai niin ja liikkeitä olen tuntenut nyt viikon verran, aamulla neuvolassakin ja nyt kun vatsa on täynnä ruokaa :)

Vauvavakuutusasioita ollaan kovasti selvitelty ja otetaan odotusajan vakuutus kuten kahdella aiemmallakin lapsella. Eli illalla luetaan vielä tarjous läpi, sitten täytän terveysselvityksen ja sitten paperit eteenpäin. Mielenkiintoista muuten että kysyivät vakuutusyhtiössä heti että tupakoitko. Jos tupakoisin niin keskustelua ei kuulemma olisi enää jatkettu... No, onneksi ei ole tuommoisia paheita.

Että tämmöistä omanapailua tällä kertaa. Hyviä vointeja teille kaikille ja ihania aurinkoisia kevätpäiviä!

toivottaa Jypy & Murmeli 17+2
 
Voin muuten taas kerran hehkuttaa, etta kylla Suomessa on odottajalla asiat hyvin! Olkaa naiset tyytyvaisia.

Taalla USAssa ei ole kuin 6 viikon aitiysloma, eika ole mitaan tukia eika rahoja eika aitiyspakkauksia. Jos et mene takas toihin niin menetat tyopaikkasi. Ja jos jaat kotiin niin rahaa ei tule mistaan. EIKO OLE KIVAA? Uskomatonta miten ihmiset parjaa pienten lasten kanssa....

Meilla on jo nyt kauheet suunnitelmat menossa tyojarjestelyista ja lomien saastamisista ja yritetaan kerata rahaa saastoon etta mulla olisi mahdollisuus olla edes se pari kuukautta kotona. Lisaksi mun aiti tulee meille 3 kk:ksi auttamaan hoitojarjestelyissa sit kun mun pitaa palata takas toihin. Ihana aiti :heart: on myos luvannut OSTAA mulle sen Suomalaisen aitiyspakkauksen, etta saisin edes vahan makua tuohon Suomen touhuun. :) Ei tuu mitkaan imetyksetkaan varmaan onnistumaan, pitaa vaan pumpata maitoa jaakaappiin vauvalle, kun aitin pitaa menna toihin...

Elama on kovaa... Voi kun olis rikas niin vois vaan nauttia aitiydesta ja kotielamasta! Oon asunu taalla USAssa vasta 2,5 vuotta joten viela en oo kerinnyt rikastumaan, LOL.
 
Heippa kaikille,

väsymyksen takia en ole jaksanut kirjoittella. Kaikki energia kuluu töissä ja illalla on ihan raato, en jaksa tehdä siis mitään. Pahoinvointi on myös palannut, se oli jo poissa viikon, mutta tuli takaisin. Lisäksi hb on laskenut lähelle sataa, joten olen aloittanut rautalisän.

Masu on selvästi kasvanut, alamahassa pientä painetta kokoajan ja hirveitä kasvukipuja, siis sellaisia puukolla viilleetään nivusia. Kysyin tästä lääkäriltä ja ihan normaalia on. Mun sisko sanoi myös että ei esikoiselta voinut kunnolla kävellä kasvukipujen takia. Lisäksi kasvukipuja pahentaa kuulemma tiukka keskivartalon lihaksisto, jota olen kyllä treenannut vuosia. :) Mutta en valita. Pahoinvoinnin takia en voi enää syödä mitään kunnollista klo 17 jälkeen, eli tankkaan aamuisin ja iltaisin nautin vettä :) Lisäksi todettiin vti johon antibiootit ja jos vielä toinen virtsatietulehdus tulee niin sitten estolääkitys koko loppuraskaudelle.. Jee!

tulevana maanantaina olisi neuvolalääkäri. Toivottavasti kuunnellaan sydänäänet ja sitten vielä viikko ja on ultra-aika :)

Tsemppiä kaikille ja ihanaa odotusaikaa. Ihania uutisia oli ultrista monella. Pakko komentoida Dreameria ihan pienesti. Kuulostaa kamalalta että joutuu menemään töihin niin aikaisin, mutta niinhän se on monessa eu:n maassakin. Itse Espanjassa asuneena tiedän, että siellä on sama meininki. Ei vain ole rahaa olla kotona lapsen kanssa. Onneksi sulla on äiti joka tulee auttamaan :)

LadyBlue ja pikkutirri rv 11+1
 
Viimeksi muokattu:
Heippa pitkästä aikaa!

Hukkasin salasanani ja niinpä tässä vierähti kaikessa muussa kiireessä.
Mutta kiva oli nyt "jälkikäteen" lukea kuulumisianne. Näyttäisi siltä, että tämä ketju kulkee onnellisten tähtien alla. Paljon onnellisia ultria ja muita hyviä uutisia!
Toivotaan, että tilanne jatkuukin niin.

Haaveilija82 Kiitokset linkistä äitiyspakkaukseen. Onhan noita kuvia katsellessa ihana unelmoida, vaikka meille taitaa tosiaan tulla tuo 2012 pakkaus, kun vasta lokakuussa on laskettuaika.

Lotte10 Onnea varhaisultrasta! Ollaan samoilla viikoilla - miltei samoilla päivillä. Meillä oli varhaisultra maanantaina ja silloin viikkoja oli 7+0. Mulla synnytyssairaala on myös Tays eli jos kaikki sujuu hyvin, niin voidaan jopa nähdä synnärillä :)

Susirouva & Mökkelö Ootte menossa kohti np-ultraa, tuleeko teille myös yhdistelmäseulonta? Varailin itse juuri molempiin (ultra&verikoe) aikaa. Tuonne pääsiäisen tienoille/jälkeen menee. Se yhdistelmäseulonta on meillä hiukan jännä, kun siinähän laskuissa on mukana myös kaiketi Äidin ikä. Meillä vain on niin, että iästä saa vähentää pari vuotta, kun sen verran alkio ehti olla pakkasessa. Toivotaan, että riskitkin vähenee. :)

Tuossa tuli sivussa kerrottua omaa napaa, mutta hiukan vielä... Mulla on ollut hiukan hullunkurisia haasteita lääkkeitten ottamisen kanssa. Tuossa pari viikkoa sitten vetäisin zumenonit ja kortisoonit sun muut ihan totaalisen väärään kurkkuun. No lähdin siitä sitten klinikalle soittelemaan, että siellä ne nyt on jossain ihan muualla kuin pitäis. Lääkäri kuitenkin rauhoitteli, että kyllä ne sieltä imeytyy, missä ikinä ovatkaan :-D
No nyt rumba on sitten jatkunut pahoinvoinnin tiimoilta. Aamupahoinvointi alkoi tuossa 6+3 kuin tyhjästä ja on siitä lähtien ollut jatkuvana seurana. Mutta haaste on tosiaan ollut, että paikoin aamulääkkeitä ottaessa on tullut sellainen olo, että nämähän lentää ihan justiinsa ulos eilisen iltapalan kera... No nieleskellen ne on sitten vielä pysyneet sisällä. Saas nähdä kuinka jatkossa. Esikoisesta halailin pönttöä päivittäin.

Muutoin mieli on kyllä pirteä. Vielä on riskejä paljon, mutta tuo sydämen sykkeen näkeminen ultrassa oli kyllä minulle merkittävä rajapyykki. Rupesin ajattelemaan plussan sijasta vauvaa. Ihanaa!

Suloisia vauva-haaveita kaikille!

-- Tuttava (7+3)
 
No niin neuvolan käynit käyty ja kaikki hyvin vauvan sykke oli 160, minun verepaine oli 129/80 hb 122 paino o 54.2kg eli ei juurikaan muutunut kun tammikuun 27 paino oli 54kg.eli kaikki hyvin:) huh huh..odotan ny vielä kuukauden se seurava ultra:)
Dreamer on toi kyllä lyhyt äipä loma Italiassa kuulen että 4kk..mutta me kun ollaan suomessa ollaan onnekaita:)
Lady Blue ja tuttava welcome back:)
Mirdav ja bambino 15+6
 
Tuttava me osallistutaan kaikkiin seuloihin, jotka tarjotaan! Kyllä muakin jännittää, vaikka ikä ei vielä riskitekijänä olekaan. Ajattelin kuitenkin, että haluan tietää jos olisi viitteitä johonkin vakavampaan poikkeamaan.
Ihanaa, että olette tekin päässeet näkemään pienen sykkeen varhaisultrassa! Toivottavasti pahoinvointi helpottaisi! Toisaalta voi olla varma, että siellä alakerrassa jotain tapahtuu :) Itse kun meinaa välillä tuskailla oireettomuuden kanssa! No, myönnetään - on se kuitenkin parempi vaihtoehto kuin pahoinvointi!

LadyBluelle myös tsempit pahoinvoinnin ja väsymyksen suhteen! Hurjasti pudonnut jo nyt sun hemoglobiini! Kuinka usein sitä muuten siellä rutiinisti seurataan? Minulla kun otetaan seuraavan kerran vasta rv18 (!) jolloin myös seuraava neuvola, edellinen mittaus oli jotain 6+. Ja neuvolalääkärikin on joskus 25-26 viikolla, mikä oli itselleni yllätys.

Dreamer74 uskomatonta lukea noista Jenkkilän käytännöistä äitiysloman suhteen, meneekö sitten ihmiset tosiaan töihin silloin!? Ei tosin varmaan ole vaihtoehtoja, jos ei sattuimoisin ole rikasta miestä. Huhhuh. Onneksi sinulla on kuitenkin ihana äiti, joka on valmis tulemaan avuksi!

Mistä tulikin mieleen, että mua aavistuksen jännittää oma tukiverkostoni rajallisuus. Meidän tulevalla lapsella on ainoastaan yksi isovanhempi, avomieheni äiti. Muita vanhempia meillä ei ole elossa, eikä minulla ole sisaruksia. Välillä hirvittää, että miten pärjään pienen lapsen kanssa, kun hoitopaikkoja tai -apua ei ole liioin saatavilla.. No onneksi täällä saa edes olla kotona kotihoidon tuella (toivottavasti 3 eikä 2 vuotta!) En tosin tiedä olisko mulla edes varaa olla sitä kolmea vuotta.

Jypylle onnea liikkuvaisesta murmelista :) Kovasti taitaa ollakin liikkuvainen, jos jo nyt tunnet liikkeet! Vau! Ihan mielenkiinnosta, että mihin vakuutusyhtiöön päädyitte, olen ymmärtänyt että vakuutuksen sisällöt ja hinnat vaihtelevat aika lailla? Olen myös itse ajatellut ottaa sen vakuutuksen, mutta en ole vielä aloittanut vertailua..

Onnea Lotte10 hyvistä ultrakuulumisista :heart: On se vaan niin I-H-M-E-E-L-L-I-S-T-Ä nähdä pieni ensimmäistä kertaa :)

Ihania ultra- ja neuvolakuulumisia myös Mangu76lla!! :heart: Nyt voit sitten nauttia oireettomuudesta, jos sitä vielä jatkuu!

Nippe82 jännätään nyt sitten samaan aikaan, onneksi se keskiviikko taitaa tulla aika nopeesti! Olet kyllä jo tosi pitkällä, ajattele varmasti jo puolet raskausajasta alkaa olla takanapäin, kun tuplat varmaan haluaa tulla maailmaan vähän etuajassa :)

Haaveilija82 mekin herättiin tohon farmariajatukseen nyt aika rytinällä, kun tajuttiin toi autoveron muutos huhtikuussa. Ollaan käyty koeajelemassa ja muutenkin pyörimässä noissa liikkeissä, mutta päädyttiin jättämään asia vielä hautumaan.. Olishan se kiva kun vaunut ja muut tavarat sais mukavasti mahtumaan sinne autoon, mökkireissut ym. tulisi varmaan ainakin haastaviksi ilman farkkua.

Mirdav kadehdittavan hyvin olet saanut painon pysymään kurissa! Mulla on kyllä tullut jo nyt vähän ylimääräistä..

Mökkelö ja vieläkin nimetön 10+4
 
Viimeksi muokattu:
Mökkelö, ikäni puolesta (lapsen syntymän aikaan 40) meillä oli tasan kaks vaihtoehtoa odotusajan vakuutuksen suhteen eli Tryg ja If. Päädyimme If:iin tai siis sinne paperit lähtee vetämään ensi viikolla. En vielä uskalla täysin tuulettaa, koska päätös voi olla kielteinen verenvuototautini takia... :( Muut vakuutusyhtiöthän eivät myönnä vakuutusta jos äiti on lapsen syntymän hetkellä 40. Olisin halunnut vakuutuksen Tapiolasta jossa kahden aiemman lapsen vakuutukset ovat. Kyselin heiltä mahdollisuutta saada vakuutus vaikka ehdoissa lukee että pitää olla alle 40-vuotias. Ottivat asian käsittelyyn ja ilmoittivat että jos menisin lapsivesitutkimukseen tai istukkabiopsiaan ja tulos olisi ok niin saisin vakuutuksen... Joten arvaatte varmaan mikä oli mun vastaus! En todellakaan ala ottaa mitään riskejä kun jo raskaaksi tuleminen oli työn ja tuskan takana! Eli jatkossa ollaan sitten kahden vakuutusyhtiön asiakkaita :(

Kurjalta kyllä kuullostaa tuo Amerikan "äitiysloma" :( Näpäytinpä muuten tuolla asialla muutamaa työkaveria jotka alkoivat paheksua kun kerroin että tiedän jo tässä vaiheessa että rahallisesti (pakko vaihtaa isompaan asuntoon lähitulevaisuudessa) en voi jäädä pitkälle hoitovapaalle. Eikös muuten Suomessakin ole joskus aikanaan äitiysloma ollut tosi lyhyt, joku 2-3 kuukautta?

Jypy & Murmeli 17+4
 
Mökkelö: Musta taas tuntuu, että siihen keskiviikkoon on vielä ikuisuus ja että aika oikein matelee sinne... Tää epätietoisuus on kamalaa, tartteisin sellaisen kurkistusikkunan tuohon mahaan, että näkis onko tuolla vilskettä vai ei ;) Joo puoliväli ois kait sit jo saavutettu ja mahakin alkaa olla jo kasvanu niin, että tätä ei kyllä kukaan voi olla enää huomaamatta... Että kait tuolla sitten jotain tapahtuu ;)

Dreamer: Ompa lyhyt äippäloma. Pitää olla kiitollinen kyllä näistä äippäpakkauksista ja lomista ym. Tosin ois täälläkin kehitettettävää esim. perheiden etuuksissa, joihin syntyy kerralla kaksi tai useampi lapsi. Toki äippäpakkauksia/avustuksia saa kahdesta kolmen edestä, mutta esim. äitiyspäivärahaan ei kait tuu edes mitään korotuksia. Kuitenkin kaikki hankinnat joutuu tekemään tuplana. Mutta sun äitis on kyllä kullan arvoinen kun tulee auttamaan sinne!

Mirdav: Sulla ei taida sit olla pelkoa tuosta liiallisesta painonnoususta!? Itsellä jo tuossa vaiheessa oli plus neljä kiloo ja nyt varmaan jo plus 7... Eli näin ylipainoisena jo valmiiksi paino ei sais enää oikeesti kun pari kiloa nousta loppu ajasta, mutta taitaa olla aika mahdottomuus tuplien kans...

Vakuutuksista: Jos kuka on ottamassa vakuutusta syntymättömälle lapselle, niin suosittelen hakemuksen tekemään heti kun se on mahdollista ja vaikka useampaan yhtiöön, jos on sairauksia tai lääkityksiä/todettu raskauden aikana jotain "ongelmia". Ihan sen vuoksi, että mitä aiemmin hakemuksen tekee sen vähemmän on vielä vaivoja kerennyt ilmaantua ja sen paremmat mahdollisuudet saada vakuutus. Vakuutusten myöntämisen käsittelyt voivat kestää useita viikkoja riippuen yhtiöstä ja tietysti onko "rajatapaus" myöntämisen suhteen. Me onneksi saatiin vakuutukset tuplille kun älysin laittaa heti rv 16 täytyttyä hakemuksen yhteen yhtiöön (sillon ei vielä sokerirasitusta ollut tehty). Koska nyt jos yrittäisin hakea, tuskin myönnettäisiin (ainakin yksi yhtiö heti antoi kielteisen vastauksen). Ja kannattaa tosiaan asiaan tutustua jo alkuraskauden aikana, niin on aikaa verrata ja puntaroida vaihtoehtoja. Päätös on kuitenkin iso. Ja eri yhtiöissä voi hakea eri aikaan. Esim. jossain jo rv 10 jälkeen kun ultra tehty, toisissa esim. rv 16 tai rv 17 täytyttyä. Ja kannattaa huomioida myös se, että päättyykö vakuutus lapsen kohdalta automaattisesti 18 tai 20 vuotiaana vai 65 vuotiaana. Koska jos lapsella todetaan joku sairaus ja vakuutus päättyy jo 20 vuotiaana, niin sitten ei välttämättä saa enää vakuutusta, koska joutuu tekemään terveysselvityksen.

Farmarista: Jos käytte kattomassa farmariautoja, kannattaa oikeesti vertailla niitä takakontteja. Sain joskus päähäni pinttymän, että meille pitää farkkuauto hankkia ja niimpä ostimme farmarimallisen auton. Käytännössä todettiin, että eipä takakontti ollut juuri suurempi mitä 5d mallisessa autossa... Eli on pienempiä ja isompia farkkuja. No sit vaihdettiin jo ennen plussaa isompaan farmariautoon (onneksi) koska tuplarattaat/vaunut vievät jo aika paljon tilaa... ja sit jos miettii kaikki matkasängyt ym. vauvoille, niin melkein pakettiautoahan tässä rupee tarvitsemaan :D

Toivottavasti keskiviikkona saataisiin tieto, kumpia tuolla mahassa möyrii. Itse veikkailemme tyttöä ja poikaa :) Jos vaan saadaan tietää, niin heti mennään kyllä ostamaan jotain "oikeen väristä" molemmille, vaikka eihän se toki ole varmaa...

Nippe + tuplat 19+4
 

Yhteistyössä