Tammikuu 2012, onko vielä muita?!?

Phuh, omaa napaa tulee nyt vaan...

Juuri kun sitä ehti jo hihkua kaiken olevan hyvin niin eikös tänään ole alkanut sitten kovat alaselkä ja alavatsa kipuillut, kivut tulee aaltoina ja vähän vuotoakin tullut. Aivan kuin kuukautiset olisi alkamassa. Taitaa tämä kirppu pudota matkasta ennen aikojaan.

Ngale + yhtään mitään? 6+3
Mulla oli edellisessä raskaudessa rv 7 paikkeilla niin järkyttävät alavatsa ja selkä kivut ettei tosikaan. Kipu veti ihan reisiin. Olin satavarma että kesken menee. Pääsin sitten naistentautienpolille ultraan ja kaikki oli hyvin :) Samoihin aikoihin kun tuo kipu alkoi mulla alkoi myös tuhruaminen.
 
Jonzcu :hug: ei ne kivut välttämättä ihan kamalia ole. Otat yhden panacodin jo ennen cytotecejä. Mulla kesti pahimmat kivut vain suunnilleen tunnin ajan. Eikä nekään olleet mitenkään sietämättömiä. Toki kivuliaampia kuin kovat menkkakivut, mutta kyllä sen kestää. Muistat vaan, että ei ole hyvä olla yksin tuolloin.
 
Mulla oli edellisessä raskaudessa rv 7 paikkeilla niin järkyttävät alavatsa ja selkä kivut ettei tosikaan. Kipu veti ihan reisiin. Olin satavarma että kesken menee. Pääsin sitten naistentautienpolille ultraan ja kaikki oli hyvin :) Samoihin aikoihin kun tuo kipu alkoi mulla alkoi myös tuhruaminen.
Mulla oli myös ihan järkyttävät kivut esikoisesta ja olin ihan 100% varma että kesken menee, mutta aikanaan meni ohi :)
 
Ngale Koita jaksaa vain olla positiivinen, olen kanssa kuullut etta tuo on todella yleista. Mulla on sellainen tapa ajatella, etta sitten kun varmasti tiedan miten asiat on niin silloin murehdin niita. Toki ymmarran miten vaikeaa se on tassa tilanteessa ja itsellekkin pelko hiipinyt ajatuksiin, etta mita jos menee kesken. Mutta talla hetkella olen raskaana ja vain se merkitsee.

Jonzcu :hug: Itse olen ollut samassa tilanteessa. Pettymys ja suru oli suuri :( Koita jaksaa. Tuskin se teidan yhteensopimattomuudesta johtui, eikohan se ollut vaan huonoa onnea niinkuin sanoivat suurimmassa osassa olevan.

Sitten omaan napaan. kayn itse 5 kertaa vkossa treenaamassa ns. Boot camp tyylista treenia ja aion kylla jatkaa niin pitkaan kun hyvalta tuntuu. Viela en ole painoja pienentanyt, mutta ei mulla viela kylla pahoinvointiakaan ole ollut. Ensimmaisessa raskaudessa voin pahoin ensimmaiset 6kk.... Joku kirjoitti palautusjuomasta. Itse juon proteiini pirtelon treenin jalkeen. Onko siina jotain sikiolle haitallista??

Mun pitaisi alkaa miettimaan mihin sairaalaan aion menna ja kenet haluan laakariksi. Eli se hyva puoli taalla on etta itse saa valita minne menee ja kuka hoitaa :) Mutta varjo puoli on tuhottoman kalliit terveysvakuutukset... Eli kylla tolla rahalla jo paraneeki saada itse valita. Ja sitten saa valita haluaako menna raskaus ajan lapi katilon kanssa vai laakarin. Esikoisen kanssa valitsin katilon ja olin kylla erittain tyytyvainen, taidan suunnata samalle katilolle uudestaan.

viikko poksahtaa rikki tanaan :) tasan 4 mennaan. Kaikille paljon tarrasukkia ja vauva liimaa. Ollaan positiivisia ja murehditaan sitten jos siihen on aihetta :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos paljon teille, olo helpotti heti kun kuuli että muillakin ollut kovia kipuja. Ite tosiaan hermoillen siksi kun on paha endometrioosi ja nää selkäkivut on lääkäreiden mukaan siitä johtuvaa, menkkakivuissa ainakin. Tuli heti tietenkin mieleen että nyt se endo sitten yrittää kaikkensa häätääkeen tommosen kuivattajan pois kohdusta. Olishan se hienoa jos nyt tän turvin pääsis ens viikolla ultraan kattomaan että onko siellä kaikki kunnossa. Ei tässä muuten ilkeää teekkään mutta ei tahdo pääkoppa kestaa tietämättömyyttä siitä että pääseekö ultraan vai ei, ikävästi tuli tämä nyt viikonloppua vasten. Onneksi sain sentään grammasia paratabseja lekurilta juuri tiistaina niin kivut pysyy hallinnassa. Nyt on veristä vuotoa tullut viimeisen viiden tunnin aikana ehkä kahden teelusikallisen verran, että ei tuo vuoto nyt runsasta ainakaan ole.
 
Ziisös, vähän off topic mutta tulipas vilkastua pinon etusivua pitkästä aikaa. Missä välissä meitä on 60 odottajaa kertynyt o_O, viimeksi kun katoin oli jotain päälle kahdenkymmenen. Tammikuussa taas suomen väkiluku nousee kivasti vissiin xD.
 
jonzcu84
Muuten ottasin panacodin mutta kuulemma sappirakon poistin jälkeen niitä ei saa syyä...ainakin lääkäri mulle sanoi noin, en sitte tiiä pitääkö paikkaansa.

Niipä, surullinen on kyl olo...toivotaa et vielä tärpäis joskus...:)
 
Ngale Mitä?! Niin monta?! Liityin tänne tällä viikolla ja sillon oli 44 odottajaa :D

Jalkoja särkee aivan sairaasti! : / Lieneekö sitten uusi oire. En oo tehnyt mitään normaalista poikkeavaa, päinvastoin. En oo edes lenkillä nyt käyny. Kun menis pian ohi...
 
Palautusjuomista Mä oon käyttäny niitä jauheita mitkä sekotetaan maitoon tai veteen, kai niitäkin sitten on erilaisia. Mutta miehen purkissa luki että ei suositella raskaana oleville eikä imettäville ja omas purkis tais olla A-vitamiinia, minkä takia senkin oon nyt jättäny juomatta.

Ällöö tänään kun miehen kaa vähän touhuiltiin ja sit hommien jälkeen menin valutteleen, niin tulikin sellasta vaaleenpunasen väristä tiedätte kyllä mitä.
Mietinkin et oliskohan voinu johtua vaan kuivista limakalvoista tai jostain, mutta toisaalta ennen ei oo seksin jälkeen tullu ton väristä. Nyt oon ihan masis siitä et onkohan menossa kesken.

Haluisin niin mennä sinne varhaisultraan, mutta toisaalta enää on vaan 4 viikon odotus kunnallisen puolen ultraan.
Toisaalta se olis hyvä tietää tässä vaiheessa jos tuolla ei ookkaan elämää eikä odottaa sitä neljää viikkoo ja kuvitella olevansa onnellisesti raskaana. Mut toisaalta 4 viikkoo on lyhyt aika, kai mä sen jaksan odottaa...
 
Nijan eiköhän toi johdu ihan vaan limakalvoista, onhan ne nyt kovien muutosten alla.

Hassua sinänsä miten toi miehen kanssa hommaillu jännittää näin ensimmäisen kolmanneksen aikana. Itsekkin sitä mietiskeli pitkään ennen kuin uskaltautui plussan jälkeen ja sitte hirveellä jännityksellä kävi vessassa jälkeen päin, että putooko se kohtu sieltä suunilleen... Nyt ainakin aion pitää kuivakautta yllä kun muutenkin tiputtelee!
 
Ensiksi, lämpimästi onnea kaikille ketjulaisille! :flower:

Täällä yksi 25-vuotias odottaja :wave:
Laskettu aika 8.1., tuo luultavasti muuttunee puolenkuun tienoille kun hedelmöitys ajankohta saadaan selville. ..mutta näillä mennään siihen asti :)
Raskaus on ensimmäinen, ja kaikki niin uutta ja jännää. Tärppi tuli ensimmäisellä yrityskerralla, vaikka uskoin sen olevan epätodennäköistä 10vuoden e-pillereiden syönnin jälkeen.:confused:
Ensimmäinen raskaustesti kp34 oli nega, mutta uudet testit kp 45 eteenpäin näyttäneet plussaa. Oireita on ollu jonkinverran viluisuudesta vatsakipuihin. Ei onneksi (vielä) mitään suurempaa.
Toivottavasti nykerö pitää tiukan otteen tammikuuhun asti :heart:
Synnäri on SeKS
 
Sinne hävis munkin tekstit taas jonnekkin ties minne..nooh. Pikaisesti:
Suuret pahoittelut Jonzcu!

Neuvola varattuna kolmen viikon päähän. Olo on hieman etova ja rinnat ovat todella kipeät verrattuina ensimmäiseen raskauteen. Röyhtäily on tuttua viime kerrasta ;) Hävettää töissä välillä kun en muista pidätellä...hehhe! Naisellista joo...

Taidan olla viimeisenä edelleen LA:n listalla. Onpas meitä jo muuten paljon! Tervetuloa kaikki uudet!

Mietin uskallanko jatkaa pitkään ratsastusta..En ole mikään pro lajissa. Ratsastaako teistä joku muu? Mitäs ajattelette? Voihan tietenkin mennä käyntiäkin tunneilla jos malttaa ;) Maastot ajattelin ainakin jättää kun tallilla jossa käyn hepat meinaa joskus säikkyä maastossa jotain olematonta ja saavat pieniä paniikkipyrähdyksiä. Selässä on aina pysytty mutta kerta se on ensimmäinen ja raskaana ei hyvä..

No joo, nyt luppasee jo silmä TAAS niin kovin, että könyän tuonne pikku-uhmiksen viereen nukkumaan. Uhmis saanee opetella omassa huoneessaan nukkumisen tässä kesän aikana :D

Hyviä vointeja ja tarrasukkia!

Päivitykseen ikää 32 v. ja matkalla TAYSsiin tammikuussa 2012

Whiterose ja jotain 4+ -
 
Jonzcu84:lle suuren voimahalit :hug:

ellen- Jaksamisia sullekin (ja kaikille muillekin) pahoinvoinnin kanssa! Mulla on kans väliin niin huono omatunto, kun en pysty kunnolla huomioimaan noita pikkuisia. Meillä siis lähes 2v ja 7kk ikäiset tytöt ja välillä on kyllä tosi kurjaa kun joutuu etovan olon kanssa kamppailemaan. Mä oon vielä päässyt vähällä, kun on ollut vain pahaa etovaa oloa joka on pysynyt kohtuudella kurissa jatkuvalla syömisellä. Kunhan ei vaan pahene samanlaiseksi kuin viime raskaudessa oli - silloin olo vastaisi hyvin paljolti sinun kuvaustasi olostasi - sillä erolla etten ole tiputukseen saakka joutunut :(

Minäkin oon alkanu harkitteen, että pitäiskö sittenkin tilata aika varhaisultraan.. Eniten pelottaa se, että tavallaan turhaan kärsin näistä pahoinvoinneista jos masussa ei oikeasti olekaan mitään elävää - sekin kun ilmeisesti on mahdollista :( en ole vielä kokenut yhtään keskenmenoa tms joten kauhulla nyt koko ajan odotan, että täytyyhän sen nyt osua munkin kohdalle.. Lisäksi mun pitäis ens kuun alkuun mennessä ilmoitella työnantajalle, mitä meinaan äippävapaan jälkeen tehdä, joten senkin puolesta ois kiva tietää onko masussa asiat ok. En nimittäin aio palata muutaman kuukauden takia takas töihin jos kerran 3. lapsi on tulossa.

Eipä tässä kai sen kummempia tällä kertaa, kauniita unia kaikile :)

Pirtsi 6+5 ? (mä meen ihan sekaisin näissä päivissä, mut jotain tuohon suuntaan kai ne viikot on)
 
Herttinen sentään, onpas meitä paljon! :) Ihanaa! Tervetuloa kaikille uusille!

Jonzcu Pahoittelut ja paljon voimia maanantaihin :hug:

Vitamiineista Mä ostin jo ennen raskautumista ihan perus-Multivitaa. Apteekissa neuvoivat ostamaan jo valmiiksi sitä kun siinä ei ole A:ta. Nyt Plussan jälkeen oon ostanu purkin raskaus+imetys multivitaa molempiin kämppiin. Saan sitten syödä molemmissa, eikä tarvi raahata mukana :)
Pääasiassahan mä vitamiinit oon tähän asti yrittäny saada ruoasta ja näin aion jatkaa vastakin, mutta ajattelin, että ei tuosta kauheasti haittaakaan voi olla.

ON Tein tänään toisen kotitestin, kun olin käymässä Kotona ja muru pääsi kans livenä kattoon tikkua. Viivasta tuli paljon vahvempi kuin viimeksi ja vahvempi kuin kontrolliviiva. Uskotaan nyt tämä sitten. Labralähetekin olis raskaustestiin, mutta katsoo nyt käynkö siellä enää, kun tekevät siellä vaan virtsanäytteestä ja sanoivat että ihan yhtä luotettava on kuin kotitestitkin.

Tänään on ollut ihan jäätävää lihasjumia tarjolla sen eilisen kahvakuulatreenin jäliltä :D Sellainen kokovartalokipsi ollut päällä, ettei mitään rajaa. Vihlomisia on ollut tosi vähän ja huono olokaan ei iskenyt, vaikka kävin hammaslääkärissä. Kaikin puolin siis oikein hyvä päivä oireiden puolesta.

Illalla oltiin grillailemassa mein taloyhtiön grillibileissä ja siellä törmäsin yhteen tuttuun jonka kanssa oltiin viime kesänä vähän enemmän tekemisissä. Bongasin heti, että siellä taitaa olla perheenlisäystä tulossa ja olin sitä itseasiassa aavistellutkin. Heillä on LA syyskuussa ja oli kyllä todella hilkulla etten paljastanut, että meilläkin on odotus käynnissä. Vielä pitää malttaa odottaa kertomisen kanssa pari kuukautta.

Öitä! Tää pääsis kohta junasta ulos ja kohti kämppää.

Anskutin ja Taavetti 5+0 (viikot poksuu!!!)
 
jonzcu84 voimia sulle!:hug:

Äh, hermot tuntuu olevan koko ajan kireellä. Oon nukkunu koko viikon plussauksen jälkeen niin huonosti kun on stressannu kaikkea kun tulihan tää aika yllätyksenä. Toki ihanana sellaisena, mutta silti. Päivisin väsyttää sikana kun yöt menee pyöriessä:( Oireita edelleen närästys, röyhtäily, satunnaiset vatsavihlonnat ja erittäin kireä mieli:D

Mut vois päivitellä tonne etusivulle kans, eli ikää mulla on 23v ja toinen olis tulossa. La on (ainakin toistaseksi) 15.1.2012 :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille!! :)
 
Viimeksi muokattu:
Onpas tammikuisten porukka kasvanut hurjasti, hienoa! Tervehdys kaikille uusille minunkin puolestani! =)

Ensiksi pahoittelut Jonzculle ja voimia maanantaita varten :hug: Mä olen yhden kerran joutunut tyhjennykseen, ja en voi valehdella etteikö se tekisi jonkun verran kipeää mutta ei niin paljon etteikö siitä selviäisi. Hyvä että saat miehesi tueksesi.

Päivät ja viikot tuntuu menevän tosi kovaa vauhtia, ja välillä aivan unohdan olevani raskaana, varsinkin jos on oireettomia päiviä. Eikä mulla nyt mitään pahoja oireita alun jälkeen olekaan ollut, väsyttää enemmän ja välillä on pientä kuvotusta. Huimaus tuntuu tulevan taas mukaan kuvioihin kuten ekassa raskaudessa. Mulla raskaana ollessa verenpaine laskee niin paljon, ja se aiheuttaa huimausta. Viime raskaudessa olin ihan tipalla pari kertaa pyörtyä bussissa työmatkalla, tai meni jalat alta, kun joutu seisomaan täpötäydessä bussissa.

Mutta nyt tässäs oikeastaan vaan odotellaan np-ultraa, että saadaan todisteita kasvaako mahassa joku. Sen jälkeen alkaa ehkä jo enemmän tuntuakin siltä että on raskaana. Eka neuvola on reilun viikon päästä, mutta tiedän että meidän neuvolantäti ei rupea vielä kuuntelemaan sydänääniä, joten ei siellä vielä konkreettista vielä selviä.

Aurinkoista päivää kaikille!

sheebis 8+0 (poks!!!)
 
whiterose Täällä toinen heppailija ilmoittautuu :wave: Mulla oli omakin monen vuoden ajan, nyt ei enää. Ratsastamaan tekisi kovasti mieli, mutta pääasiassa mua rajottaa nää tämän seudun hinnat.. Mulle terkka sano, että ei sitä nyt suositella, mutta alkuraskaudesta ei ole haittaakaan KUNHAN pysyy selässä :)

Mulla yleinen olotila on tällä hetkellä vähän liian normaalin tuntuinen.. Pelko hiipii taas pikkuhiljaa, että onkohan siellä masussa mitään.. Tekisi mieli kovasti testailla, mutta tulee ihan hermoheikko olo. Pahaolo on kadonnut eikä vatsaakaan juuri nippaile. Viime yönä oli yksi repäisykipu kylkeä kääntäessä, uskaltaisikohan luottaa siihen? Ollaan niin kauheasti intoiltu tästä asiasta, etenkin ukkoseni, että ollaankohan oltu vähän liian iloisia. Toisaalta mitään vuotoja ei ole ilmennyt, eikö ne näillä viikoilla olis kuitenkin aika ilmeisiä km:n sattuessa??
Tuosta huomaa juuri, kuinka mielialat heittelee hirmuisesti: eilen olin vielä ihan varma, että pikkunen on vaan hiljaisella tuulella, mutta nyt pelko keskenmenosta on jo aika suuri.. No, toivotaan parasta. Ehkä käyn ostamassa apteekista yhden testin mielen rauhan saamiseksi :)

jjuuli ja nappula 6+5
 
:heart:
Eli 31-vuotias jo kuuden ihanan palleron äiti. Seitsemäs olisi tulossa jos Luoja suo. Raskaus oli suuri yllätys, eikä välttämättä edes alkujaan iloinen sellainen.:ashamed:
LA 11.1.2012... muutaman päivän voipi siirtyä eteenpäin. Meillähän kävi niinkin vanhanaikaisesti, että luotimme varmoihinpäiviin, imetykseen ja yhdyntöjen vähyyteen. Ehkäisynä meillä on ollut pidättäytyminen kokonaan. Ja sepä olikin oikein luotettavaa, kunnes mopo karkasi käsistä;) ja jälkiehkäisy jäi hommaamatta. LA on siis määritelty tuon ainoan yhdyntäkerran mukaan:)
SatKs on synnärinä.
Eli josko sitten minuakin päiviteltäisiin tuohon listaan:)
(vaikka ei tietoni olekaan punaisella...himskatti kun en osannut nuita oleellisia tietoja punaisella laittaa:D )

Inkalilla ja öttiäinen 6+3
 
Tervetuloa taas kaikki uudet! Kivaa kun väki lisääntyy :)

chrisu Onnea ihanista ultraterveisistä!

Ngale Voi ei :( Olen niin pahoillani :hug:

Lonely Tosi mielenkiintoista kuulla odotusajan käytännöistä Yhdysvalloissa. Onhan se tosiaan aika erilaista Suomeen verrattuna :)

Nijan Mä veikkaan myös, että tuo vaaleanpunainen johtuu kuivista limakalvoista.

Seksistä voisin kysyä sellaista, että onko muilla yhdyntäkipuja tai muuta tullut raskauden myötä? Huomasin itse, että jossakin munasarjojen tienoilla on aika epämiellyttävä ja välillä kivulias tunne etenkin oikein syvälle menevien työntöjen aikana…

ON Oireiden vaihtelua on täälläkin ollut ja pistää se tietysti vähän miettimään, että onkohan kohdussa yhtään mitään… Yritän parhaani mukaan pysyä rauhallisena, mutta ei se kauhean helppoa ole. Varhaisultraan tekisi mieli mennä, mutta tällä rahatilanteella se on vähän hankalaa.
Huomenna poksuu viikot :D Jostain ne ilot on revittävä, kun nää päivät tuntuu muuten kuluvan niin turkasen hitaasti! Neuvolaan aattelin soitella maanantaina, jännää. Me kerrottiin eilen mun vanhemmille ja siskolle sekä miehen äidille ja siskolle. Turhaan jännitin, onnitteluja sieltä vain tuli :heart: Koko raskaus alkoi tuntua jotenkin todellisemmalta nyt, kun asiasta tietää muutkin kuin vain me.

Jomi 4+6 :heart:
 
Olen todella pahoillani Ngale, paljon jaksamista. :hug:
Voi kurja, kylläpä näitä ikäviä uutisia tulee nyt ihan liikaa. :'(

hensq ja inkalilla


inkalilla, meillä hyvin pitkälti samanlainen alku tällä raskaudella, tosin en enää imetä. Mun mies sanoi vielä muutama viikko ennen tätä plussaa, että jos nyt tulisin raskaaksi, hänen mielestään pitäisi harkita aborttia. No, kun raskaus sitten yllättäen alkoikin hetken huumasta, ei abortista ole kyllä puhuttu enää halaistua sanaa (se ei oikeasti ole meille edes vaihtoehto), ja yllätyskin on hiljalleen muuttunut iloksi. :heart: Nyt jos tämä kesken menisi, uskoisin sen olevan molemmille jo kova pettymys. Niin ne asiat vaan muuttuu. =)

Mä ajattelen tuosta varhaisultrasta vähän samanlailla kuin Nijan. Eli haluan tuhlata vähäiset pennoseni yksityiseen ultraan, jotta saan mahdollisimman pian selville, jos kukaan ei kohdussa kasvakaan. Ehkä sitten uskaltaisi jo ainakin omalle äidille kertoakin tulevasta perheenlisäyksestä. Musta tuntuu nyt ainakin, että siihen np-ultraan on pieni ikuisuus, vaikka ihan oikeastihan se onkin sitten jo ihan kohta. Muutenkin olen aika malttamaton luonteeltani... :ashamed:


Neljän suora 7+2
 
Kovasti voimia Jonzculle ja Ngalelle. Tosi ikäviä juttuja :'(

Ompas meitä vaan jo paljon, ei meinaa perässä pysyä, vaikka melkein joka päivä käyn lukemassa kuulumisia =)

Onko kellään muulla vaivannu sitkeä hiiva (sori ällö puheenaihe :x) nyt alkuraskaudessa? Mitä tälle voi enää tehdä, kun rasvat ei auta! Nyt toinen kuuri jo menossa. Ilmeisesti lääkäri voi määrätä suun kautta otettavan lääkkeen, mut tietääkö kukaan onko se tehokas? Ei huvittais turhaan mitään lääkkeitä syödä. Maitohappobakteereja olen myös ottanut, mutta ei ole ainakaan vielä ollu apua.

Mullakin olis kova hinku varata yksityiselle varhaisultraan aika, mutta yritän malttaa mieleni ja sinnitellä np-ultraan (varmaan kesäkuun loppupuolella) Odottavan aika on pitkä!

Amom 6+5
 
Jonzcu Olen pahoillani, kovasti voimia sinne :hug: Onpa nyt useille tullut ikavia uutisia :'(

hensq ja inkalilla :wave: Tervetuloa

Seksista joku kyseli. En voi edes kuvitella talla hetkella harrastelevani. Olo on niin omituinen. Ei varsinaista kipua, mutta tuntuu kuin tuolla alavatsassa olisi koko ajan ilmaa ja olisit siina rajoilla etta kohta alkaa sattumaan. Onko muilla ongelmaa ettei voi selallaan maata? Taas tulee omituinen kivun kaltainen tunne alavatsalle ja ahistaa. Voiko naita oireita olla nain jo alkuvaiheessa? Taalla mennaan kuitenkin vasta 4+0 viikoilla... Ja tuo alavatsan turvotus... Koko ajan sellanen olo kun ilmaa kiertas muttei kuitenkaan. Ja tama vasymyskin on omaa luokkaansa. Mutta ei auta kun jaloissa pyorii 1v11kk pikku energiapakkaus.

Voimia kaikille naiden alkuraskauden pelkojen ja oireiden keskelle :heart:

Lonely ja Sintti 4+0
 

Yhteistyössä