Tammikuu 2012, onko vielä muita?!?

Tervetuloa kaikille uusille!! :)

Tää päivä on ollut ihan hirveä! Siis aamusta alko närästys ja niin huono olo kun vaan voi olla. Oksentanut en oo kertaakaan vielä, mutta lähellä tuntuu olevan :D Melkein varmaan helpottais hetkellisesti jos tulis ulos jotakin.. Mut toi närästys on aivan hirveää! Ei mulla esikoisesta näin alussa ollu. Onko muilla närästystä? Tuntuu, että mitään ei vois syödä.. Mistä se voi johtua jo näin alussa?

tinker_ rv6+2
 
tinker_ Kuulostaa ihan normaalilta. :) Minulla ainakin alkaa tuo närästys jo heti alkuraskaudessa ja pahenee sitten loppua kohti. Rennie onkin ollut hyvä ystävä jo useammassa raskaudessa.

En tiedä että onko sillä oikeesti mitään tekoa sen kanssa että vauvalla olisi paljon hiuksia kun närästää, mutta meidän kaikilla lapsilla on ollut ihan kunnon tukka kun ovat syntyneet. :D

muoks. Ja se vielä että täällä ainakin kahvi ja ruisleipä pahentaa tuota vaivaa.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa :wave:
Onnea Lilliputti3 kaksosista :heart:
:hug: Joukosta tippuneille
Tervetuloa Uudet :flower:
Voi Jul... :hug:

Nyt mullakin on alkanut olla tätä etovaa oloa aamusta iltaan :x
Nälkä olis mutta mitään ei tee mieli syödä.. hajut käy nokkaan ja hyi hitto grillattu makkara :x kaikki rasvainen ja paistettu,hyi...
Muakin närästää ihan mielettömästi...eilen olin varma et kuolen siihen korvennukseen...:eek: en tiedä helpottaisko oksentaminen... toi närästys pahentaa tota pahoinvointia vaan lisää :kieh:
Pikkuhiljaa alkaa tää flunssa hellittämään sentään.. nenä on tukossa ja yskittää vielä vähän mutta voitonpuolella ollaan =)
Nyt ei tosin paranis valittaa tätä oloa kun itse toivoin että se pahoinvointi alkais.. ;) :LOL:
Hei muuten MLM jaksaisitko päivittää mulle ton LA:n 12.1... =)

 
Mamu82 Päivitetty, sorry jos olet jo aikaisemmin laittanut päivityspyyntöä, niin on mennyt ohi. On sen verran tuota tekstiä koluttavana että kaikkea ei huomaa.

Tuo punaiselle merkkaaminen on muuten ihan helppoa, tuosta ylläolevasta valikkorivistä vaan valitsee tuon A:n jossa on musta viiva alla, niin tulee vaihtoehdot väreille ja siitä vaan sitten valkkaa värin. :)
 
Me juuri käytiin ensineuvolassa ja neuvolatätin laskujen mukaan LA olisikin 31.12.2011 . Niin toivotaan kyllä molemmat että ultrassa se sitten siirtyisi kuitenkin jonkun verran ensi vuoden puolelle :)
Mä olen nyt torstaihin asti saikulla kovan huimauksen ja pahoinvoinnin takia. Töissä kuitenkin voi tosi helposti tipahtaa parin metrin korkeudelta betonilattialle jos vähän horjahtaa niin ehkä parempi ottaa varman päälle. Onko kukaan muu joutunu saikuttamaan näin alkuraskaudesta?

Henja & Nunnu 8+3
 
Tässä hieman päivitystä tuohon omaan tilaan, eli täälläkin esikoinen (toivoittavasti) tulonpäällä, ikää itselläni 28 vuotta ja synnärinä tulee olemaan SatKS.

Missä vaiheessa teillä muilla on alkanut nuo kunnon oireilut (pahoinvointi yms)? Itsellä ollut vasta rintojen arkuutta vähäsen, tuo menkkamainen tunne mahassa jo yli viikon ja mielialan vaihtelut siihen päälle vielä...

Heiluhäntä ja pienen pieni rv 5 + 4
 
Mommys heh, mulla närästi viimeks vaan loppuraskaus ja tytöllä oli kunnon tummatukka kun synty :D Mulla on viimeset 3vuotta ollu sama aamupala eli kahvia ja ruisleipää, tänään päätin et saa kahvi jäädä tuon olon takia, mutta voiei jos se ruisleipäkin pitää jättää :( :D Pitää vissiin käydä tuota Rennietä ostamassa..

Heiluhäntä mulla on kuvotuksen tunnetta ollu viikko ja tänään siis aivan kauhee olo. Esikoisesta tuli samoihin aikoihin, mutta sillon oksensin kuitenkin vaan 2kertaa. Nyt en ainakaan vielä ole oksentanut, mutta siis olo kun krapulassa:( Niin ja mulla nyt rv6+2

Tietääkö muuten kukaan saako mitään allergia lääkettä käyttää kun on raskaana? Mulla siis tulee tosta siitepölystä tukkonen olo ja silmät vuotaa koko ajan. Histeckiä ostin samalla kun r-testin, mutta siinä ainakin luki, että ei sais syödä.. Fiksu minä kun ostin tuon, mutta en ois ikinä uskonu et plussa tulee:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä väsyttää!!! |O
Tai siis ei enää väsytä kun nukuin hellun kainalossa tunnin :heart:

Toivon ettei sitä pahaa oloa tulisi ( olikos se aamulla kun kirjottelin? ) ja voi jestas kun töihin olin lähdössä! :x kaupan kautta --> satsumoita laukku täyteen.
Kyllä se ohi meni, iltapäivästä meinasi tulla takaisin mutta hyökkäsin sinne peiton alle :D

Neuvolaan soitin tänään, aika 6.6 klo.12.30 olisin halunnut jo ensi viikolle mutta ei ollut.
Ultraanhan mä pääsen vasta sitten vko 12 tienoilla, eli heinäkuun alussa.
Otan ajan heinäkuun puoleen väliin jos vaan onnistuu kun mies lähtee just 6vko päästä reissuhommiin ja on poissa 2vko. Päsee sitten mukaan.

Mä ootan innolla milloin maha alkaa näkyyn. On vain noin 7-8kg ylimääräistä painoa ja KAIKKI mahassa :D että ei heti vauvamasu heti näy varmaan..
 
Sartsa83
Jaa niin tosiaan joo, hyvä Heiluhäntä! En ois tajunnu taas tota, et pitää nuokin tiedot antaa.. :p Ja kuitenkin esikoista oottaessani kirjottelin sillonkin kaksplussalla. :p

Ja tähän väliin kans täältä tuplaonnittelut lilliputti3. :) :heart:

Niin elikäs siis Sartsa83 28v toinen LA 7.1.2012 VAS :)

Niin, masussa tosiaan oli kuin olikin elämää. Siellä se meidän pienen sydän sykki. :heart:

Voi ei Turvottaja! Isot voimahalaukset ja pahoittelut sinne. :( :hug:

Heiluhäntä Mulla alko nyt sunnuntaina ihan kunnolla ällöttään.. sitä on nyt pitkin päivää, kun heti plussauksen jälkeen oli vaan iltasin kuvotusta. Ja närästystä on tosi paljon ja ihan järkyttävää väsymystä! Mut se taas osiltaan myös vaikuttaa kun esikoinen on vasta tuon 9kk, niin se vaatii veronsa, eikä pysty samalla tavalla lataan akkuja kun häntä odotti. :) Mut esikoiseen verrattuna tässä on niin paljon enemmän oireilua kuin hänestä. Jotenkin hormonihoidoilla alulle saatu raskaus tasas niitä raskaushormoneja niin, ettei oireet tullu vahvoina. Kun taas tässä luomuraskaudessa kaikki on ihan uutta ja ihmeellistä kun tulee himoja johonkin ruokaan yhtäkkiä ja sitten alkaa joku ällöttään. :LOL:

Mamma Mirabella jeah, niin väsyttää täälläkin! Mä taas soitin ja varasin jo valmiiks sikiöseulanta ultran. :) Se ois 27.6. ja huomenna soittelen sit tonne neuvolaan aikaa, kun neuvolantäti halus että käyn eka varmistaa "varhaisultralla" et siellä on varmasti elämää. Samalla pitää varata esikoiselle 10kk neuvola.

Sartsa ja "Mysteeri-Irmeli" eli Mysti rv 7+3 (ultran mukaan) :heart:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Sartsa83
MommysLittleMonster mun esikoisesta kuulu sydänäänet 9+3 viikoilla, kun oli eka neuvola. Onko sulle sanottu, onko sun kohtu eessä vai takana? Kun sekin vaikuttaa paljon siihen + myös se, mihin se istukka kasvaa. Ja neuvolatäti jo sillon sano, et toisilla saattaa kuulua dopplerilla sydänäänet vasta 10-12viikoillakin. Toivotaan siis että seuraavalla kerralla ois parempi onni ja uskoisinkin että sitten jo pääset kuulemaan ne. :)
 
Sinne meni kaikki litannia jonka kirjotin, prk........l..

No siis kiitos onnitteluista ja onnea myös uusille tulokkaille! :)

Huoli ja stressi on että pysyykö matkalaiset mukana, en tiiä kuluis tuo aika niin sais huokaista!
Kuulisin myös mielelläni kokemuksia kaksosraskaudesta ja arjesta suurperheenä :) Meilläkin kun se lapsiluku on sitten jo 4 näiden nappuloiden myötä :)

Noo, minäpäs jatkan tätä iltaani täällä sängynpohjalla, saa iskä tänään olla taloudenhoitaja kun äitiä vätystää :D

lilli 7+2
 
Täällä ilmoittautuisi mukaan yksi pikkukolmosen odottaja. Positiivisen raskaustestin tein kohta pari viikkoa sitten ja laskettu aika olisi suunnilleen 21.1. Takana on keskeytynyt keskenmeno helmi-maaliskuussa, ja nyt tietysti koko ajan mietityttää, pysyykö pikkuinen mukana. Neuvolaankaan en uskalla soittaa, koska pelkään, että saadaan taas samanlaisia uutisia kuin viimeksi. Onneksi kotona pitävät kiireisenä 1/06 ja 7/08 syntyneet tytöt sekä työ ja opiskelut. Joku muukin taisi gradua kirjoitella, samaa on täällä ohjelmassa..:) Ja kerrottakoon vielä, että ikää on 26v ja sairaala LKS.

Oireita on vielä ollut niukanlaisesti. Mielialojen vaihtelu on ehkä kaikkein pahinta tällä hetkellä sekä unettomuus. Taidan pyöritellä liikaa mielessä tätä raskautta ja kaikkia siihen liittyviä pelkoja, ja sen vuoksi nukahtaminen illalla sekä yöllä heräämisen jälkeen on vaikeaa. Josko se viimeistään sydänäänien kuulemisen ja ensimmäisen ultran jälkeen helpottaisi..

Tässä hiukan omaa napaa tällä kertaa, koitan lueskella juttuja täältä ja kommentoida sitten myöhemmin!

Pinuski 5+3
 
Voi Turvottaja, olen pahoillani. Onnea seuraavaan yritykseen!

Mulla jotenkin tänään ekaa kertaa tuntuu, että kohtu on todella kasvanut. Yritin käydä lenkillä ja 20 min päästä oli niin hirvee pissahätä ettei pystynyt jatkaan, vaikka olin just lähteissä käyny vessassa. Mikähän suurperhe sieltä on tulossa :D

Tervetuloa mukaan pinuski ja nuhmuliini

Ens viikolla eka neuvola ja ultra! jipii!

Mun edellinen ticker näytti ihan päin honkia, mutta tässä nyt päivitetty versio

 
Hei!

Jospa minäkin liittyisin tähän pinoon, kun kuitenkin näköjään tätä jatkuvasti luen =).
Onnea kaikille odotukseen ja pahoittelut niille, joiden odotus on päättynyt surullisesti.

Itselläkin on keskenmeno takana, joten aika varovaisesti olen suhtautunut tähän raskauteen. Nyt vain on sellaiset oireet, että ei tässä kyllä mitenkään voi olla huomaamatta, että on raskaana.
Heikotusta, väsymystä, huonovointisuutta ja ankara närästys. Tinker ja Mamu82, täällä siis kohtalotoveri. Gavisconia vedän jatkuvasti sekä tabletteina että nesteenä. Iljettää koko aine, mutta yritän tottua siihen, kun tuo polte on kuitenkin pahempi.
Kyllähän tämän tuskan kestää, kun tietää tarkoituksen.

Kohtuullisia vointeja kaikille toivottaen =)

Meelia 6+0, LA 17.1.2011, toinen lapsi
 
Turvottajalle pahoittelut! :hug: Ihanaa kuitenkin, että kuulostat olevan noin positiivisin mielin. Toivottelen pikaista paluuta odottajiin! :heart:

Mamma Mirabelle, Sartsa83, nuhmuliini80 ja Pinuski84


Sartsalle myös onnea ultrakuulumisista! :heart:

inkalilla, yhdyn siihen maljaan!
Kippis siis meille kaikille!

Julille paljon voimia, samoin kuin kaikille muille pahoivoiville! :hug:

Maira, muakin alkoi ärsyttää sun puolesta. :kieh: Toivottavasti lähete menis nyt vauhdilla ja pääsisit pian ultraan! Kyllä nuo neuvolantädit osaa olla välillä ajattelemattomia...


Me ollaan tänään tehty pihahommia urakalla ja nyt onkin ihan kaikkensa antanut fiilis. Joka paikkaa särkee ja kolottaa. Mua myös väsyttää ihan koko ajan, toistaiseksi olen onneksi selvinnyt ilman päiväunia. Ja yöheräilyt ja valvominen jatkuu, joten siitäkin tämä väsymys saattaa juontaa juurensa. Nyt uunissa muhii muhkea iltapala, sovittiin miehen kanssa, että tällaisen urakan päätteeksi tehdään sellainen köykäinen viiden täytteen pizza. Tietää hyvää painonnousulle... :whistle:

Mulle on muuten ilmaantunut uusi oire, nimittäin vasemman käden keskisormen ja nimettömän puutuminen. Tämä sama juttu vaivasi myös tuplaraskaudessa, mutta edellisessä ei. Mikäli oireiden samankaltaisuudesta nyt jotain voisi päätellä, on meille siis tulossa poika tai tuplaten. :D

Huomennakin olisi varsin hektinen päivä, ihan hyvä niin, etten ehdi jännittämään illan ultraa. =)


Neljän suora 7+5


muoks. Meeliallekin vielä tervetulotoivotukset! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
lilliputti 3: tuplaonnea! :)

Ja tervetuloa uusille plussanneille :flower:

Täällä olotila on pysynyt ennallaan ja aamulla olisi varhaisultra klo 8.30, jännittää ja hermostuttaa enemmän kuin tarpeeksi :/ Jos siellä ei olekaan ketään?

Ajatukset ei nyt luista tän enempään tällä kertaa, jaksamisiakaikille, etenkin huonovointisille! :hug:
 
nuhmuliini80, Pinuski84 ja Meelia Onnea plussaamisesta ja tervetuloa mukaan! :)

Turvottaja Voi miten ikävää. Pahoittelut :hug:

Milkaliina Tsemppiä ultraan, tuuhan sitten pian kertomaan meille uutiset!

(.) Täällä iski tänään kauhea kuvotus päälle syönnin jälkeen. Se tosin meni sitten aika nopsaan ohi. Karppaamiseen palaillaan pikkuhiljaa, mutta en tiedä miten maistuu tuhdit liharuoat, jos pahoinvointi iskee ihan tosissaan. Tilanteen mukaan mennään sitten, en mä kovin tiukkaa linjaa viitsi näin raskaana ollessa ottaa. Maha on tykännyt tosi paljon joka-aamuisesta neljän viljan puurosta, joten en siitä luovu ainakaan. Hedelmätkin ajattelin sallia itselleni, kun kuitenkin tekee mieli raikasta syötävää. Juu ja pissallakin on saanut tänään käydä vähäsen tiheämmin! Tuntuu kans, että janottaa ihan koko ajan. Jääkylmä vesituoppi pyörii mielessä jatkuvasti :p

Jomi 5+2
 
Sartsa83
neljän suora heh, aika veikee oire. :) Ja veikeetä että se on tuollee toistunut aiemminkin. :) Siispä vissiin toiveissa poika? Mutta entäpä tuplat? ;)

Mulla on myös puutumista, mutta vasemman käden nimetön, missä on kihla ja vihkisormus. Epäilen hermoratoja ja niskoista johtuvaa... käyn tällä hetkellä fyssarilla. Tuo meidän esikoinen kun ei oo mikään pien 9kk poika vaan tommonen "kevyt" 12kg vähintään, niin alkaa toi kroppa huutaa hoosiannaa. Hivenen pelottaa jo kun maha kasvaa ja jos vielä asutaan tässä kerrostalossa missä ei ole hissiä, niin raijaa nyt tuota jässikkää sitten mahas kanssa ylös ja alas rappuja, kun en meinaa nytkään jaksaa kantaa!
 
Kaikki taitavat olla jo untenmailla :)
Ehei, en minä ainakaan ollut unten mailla vielä tuolloin :( mulla on viime aikoina ollut suuria vaikeuksia saada illalla unen päästä kiinni - päivällä sitten kyllä nukuttais senkin edestä. Olen kuitenkin yrittänyt olla nukkumatta päikkäreitä, mutta ei oo siltikään auttany yöuniin.. Ärsyttää keppuroida sängyssä 1-1.30 kieppeille ennenku edes alkaa tuntua siltä että kohta vois uni tulla!

Ja sitten ku nukahdan niin joudun kuitenkin vielä heräämään pissareissulle.. argh, mitä valitusta - mutta olenpa saanut taas purkaa päätäni :D

Onnea kaikille niille, joilla on tänään ultrareissu! :)

Itse peruin sen yksityiselle varaamani ultran kun satuin saamaan ajan neuvolan kautta vastaavaan - ja vielä samalle päivällekin, eli perjantaille..

Pirtsi 7+3
 

Yhteistyössä