Tammikuu 2012, onko vielä muita?!?

Lohduttavaa lukea, että muillakin on vaikeuksia saada unta öisin.. Päivällä kyllä nukuttas :D Mutta kai sitä ihan alitajuntaisestikkin pyörittelee päässään niin paljon kaikkea vauvaan/raskauteen liittyvää, että se sitten vaikuttaa yöuniin. Kateellisena katon miestä jonka ei tarvii kun kylkeä kerran kääntää ja on jo sikeessä unessa :D

Oireet sen kun lisääntyy, tai tää kuvotus:xTänäänkin alkoi heti aamusta alkaen.. Eilen hain rennietä, se ainakin illalla autto jonkun verran närästykseen. Vaikka nää oireet ei todellakaan tunnu kivoilta niin on paljon luottavaisempi mieli, että ei olisi kohdunulkoinen.. Ei silloin luulisi oireiden lisääntyvän? Tai onhan kaikki mahdollista... No perjantaina selviää :)

tinker_ rv6+3
 
tinker_ Meillä mies samanlainen! Ei tarvi kuin kylkeä kääntä ja 2sek. niin unessa on :D
Oot ilmeisesti menossa varhaisultraan? Meetkö julkiselle vai yksityiselle?

Oon tässä miettinyt myös tuota varhaisultraan menoa. Kun kaikki sinne tuntuvat menevän, paitsi minä. Olisihan se mukava nähdä että pikkuisella kaikki olisi hyvin. Mulla oli myös vaikeuksia saada unen päästä kiinni viime yönä. Johtunee siitä että nukuin tytön seurana päivällä parin tunnin päikkärit :whistle: Ja voi luoja kun haisi sitten eilen kaikki ihan kamalalle! Spagettikastike, kissanruoka, popcornit, tiskoneesta tullut puhdas lasi :x Hyvä kun pystyin siitä lasista vettä juomaan! :D

Sannuli rv 5+6
 
Sannuli88 Minä en käynyt tuossa varhaisultrassa, joten et ole ainoa. Olen asian ajatellut niin että tuntuisi paljon pahemmalta jos olisi jo nähnyt sykkeen ja elävän vauvanalun ja sitten tapahtuisikin jotain. Mutta jokainen tietysti tyylillään. :)

MLM ja monsteri 9+0 *poks*
 
Juu varhaisultraan olen menossa, ihan oman terveyden kannalta. Mulla on siis suurempi riski tuo kohdunulkoinen ja oon saanu lapsettomuuslääkäriltä ohjeistuksen, että jos ikinä tuun raskaaksi niin saman tien varata tuo varhaisultra. Koska jos alkio onkin vaikka munanjohtimessa niin ois ihan kauheeta jos se vaikka repeis :( Meen nyt yksityiselle, vaikka neuvolatäti lupaili lähetettä julkiselle, musta vaan tuntuu, että siinä pari viikkoa menee..
 
No oma kokemukseni kohdunulkoisesta on se että ne minulle tyypilliset raskausoireet oli ihan normaalisti, yhtäkkiä alkoi vaan vuoto..Ja raskaustestin viiva ei meinannu vahvistua niinkuin kuuluisi..

Mutta en mie usko et tinker_ sulla nyt sellasta on.. :) :heart:
 
Sannuli88 Täälläkin yksi joka ei ole menossa varhaisultraan ellei neuvolasta käsketä. Erikseen en ole pyytämässä. Ekan kohdalla siellä ultrassa juostiin jatkuvalla syötöllä ihan varhaisultrasta asti (riskiraskaus), joten jos nyt voin välttää niin vältän. Eipä sillä, olihan vauvaa mukavaa nähdä usein, mutta aina sai jännittää onko kaikki kunnossa yms.

ON: Tämä pahoinvointi on hirveää, sitten kun pitäisi yrittää pysyä tuon esikon mukana. Huh.
Onko kellään tullut vielä mitään kummallisia ruokahaluja? En tiedä johtuuko raskaudesta, mutta välillä tehnyt hirveästi mieli hillosipuleita ja niitä voisi laittaa melkein mihin vain. :)
Ainiin, ja miehen mukaan mielialavaihtelut ovat ollu aika huimia... :whistle:
 
Maira mä en oo tehny kun sen yhden testin, mutta sekin näytti mun mielestä jo "liikaa" viikkoja, eli suurimman tuloksen minkä voi tolla viikkotestillä saada.. Mut luotetaan nyt tähän, eihän sille mitään voi itse jos onkin kohdunulkoinen :( Onneks nää oireet on ainakin koko ajan kovenemaan päin, luulis sitten tuota hormoniakin erittyvän..
 
Kuvotus tuli taloon :x! Tuntuu että koko ajan pitäisi olla menossa oksulle, mutta sitten ei kuitenkaan. Kieltämättä ihan krapulainen fiilis. VIELÄ ei ole tarvinnut oksentaa, onneksi, toisaalta se varmaan helpottaisi oloa.

Kertokaahan hyviä vinkkejä pahoinvointiin! Jonkinverran täällä on ollutkin jo siitä puhetta.

Mulla olisi ensi viikolla tiedossa reissu, Venäjälle, linja-autolla. Voi jee... 12h bussissa Venäjän kuoppaisilla ja mutkaisilla teillä. En tiedä miten kykenen :x! Onkohan tuossa reissussa mitään järkeä tässä vaiheessa raskautta! Sitten jo valmiiksi pelottaa, että mitä jos matkalla käy jotain ja joutuu siellä sairaalaan!

Mutta erityisesti se bussissa istuminen (muutenkin linja-autossa tulee helposti huono olo)... vinkkejä kaivataan kipeästi!

SenSen rv 5+2
 
Hei!

Mahtuukos uusi odottaja mukaan? 25.1.12 olisi meillä pikkukutosen laskettu aika eli viikkoja olisi tänään tasan 5, SEKS synnytyspaikka. Maanantaina sain varman plussan testiin, viikonloppuna jo haamua.

Kinkkuliisa ja Tulokas rv 5
 
Moikka!

Ehkä minäkin sitten uskaltaudun mukaan. Toinen siis tulossa ja viikkoja kertynyt 9+0. Pakastealkion siirrolla asukki sai alkunsa. Jännittää siis vietävästi varsinkin tämä alkuvaihe! Ensimmäinen onkin jo kohta viisi vuotias, joten olisi jo aika toisen tulla :D
Kaamea pahoinvointi päällä ja väsymys myös. Ensimmäistä odottaessa pahoinvointi jatkui viikolle 16 asti joten jos samalla kaavalla mennään, aika monta piinaviikkoa vielä edessä...

t. Peippo78, LA 4.1. toinen
 
Noniin, varhaisultrassa käytiin aamulla ja kaikki oikein hyvin. 13,1mm pituinen pötkylähän siellä kelluskeli ja sydän pompotti oikein kivasti! :heart: Vastasi viikkojakin täysin eli 7+4.

Ja tervetuloa mukaan jälleen uudet odottajat! :)
 
Turvottajalle lämpimiä ajatuksia myös täältä :hug:

Tervetuloa uusille plussaajille :flower:

Ja parempia oloja kaikille teille, joiden maha myllertää :hug:

Ja onnea Milkaliina hyvistä ultrauutisista! :heart:


Tänään on ensimmäistä kertaa ilmennyt vihlaisevia kipuja tuolla alavatsan tienoilla. Niitä on esiintynyt lähinnä istuessa ja "sarjoissa", eli välillä on pidempi aika ettei tunnu mitään ja sitten tulee muutama vihlaisu suhtkoht peräkkäisin. Ruokahalua ei juuri ole, mutta silti tuntuu että voisin syödä kuinka paljon tahansa. Ei myöskään pahaa oloa.

Voisikohan nuo vihlaisut olla niitä nk. repäisykipuja?


Heiluhäntä ja pienen pieni rv 5 + 5
 
Viimeksi muokattu:
Kuvotus tuli taloon :x! Tuntuu että koko ajan pitäisi olla menossa oksulle, mutta sitten ei kuitenkaan. Kieltämättä ihan krapulainen fiilis. VIELÄ ei ole tarvinnut oksentaa, onneksi, toisaalta se varmaan helpottaisi oloa.

Kertokaahan hyviä vinkkejä pahoinvointiin! Jonkinverran täällä on ollutkin jo siitä puhetta.

Mulla olisi ensi viikolla tiedossa reissu, Venäjälle, linja-autolla. Voi jee... 12h bussissa Venäjän kuoppaisilla ja mutkaisilla teillä. En tiedä miten kykenen :x! Onkohan tuossa reissussa mitään järkeä tässä vaiheessa raskautta! Sitten jo valmiiksi pelottaa, että mitä jos matkalla käy jotain ja joutuu siellä sairaalaan!

Mutta erityisesti se bussissa istuminen (muutenkin linja-autossa tulee helposti huono olo)... vinkkejä kaivataan kipeästi!

SenSen rv 5+2
kokeileppas ihmeessä niitä sea band rannekkeita, kun ne on myös matkapahoinvointiin. Sain eilen lainaan ja on mulla auttanu tähä kuvotukseen huomattavasti.
 
Onnea kaikille niille jotka on saanut mukavia ultrakuulumisia, ja pahoittelut niille jotka on saanut surullisia uutisia.

Mä en jaksa enää tätä oloo!! Siis jotain aivan järkyttävää, syöminenkin on ihan tuskaa kun mitään ei tee mieli. Kaupassakaan pysty oleen lihahyllyjen ääressä kovin pitkään :x
Sunnuntaina tuli grillailtua ja jestas sitä närästyksen määrää.
Ostin salaattiin Rainbown fetaa, ja nyt on kauhee paniikki et sitä ei kai olis saanu syödä.

Yölläkin tulee nukuttua niin katkonaisesti, viime yönä ei oikein löytyny mitään sellasta asentoo missä ei olis mahassa tuntunu. Selälläni en osaa nukkua.

Kotidoppler tuli ja tulihan sitä hätähousuna jo testattua :ashamed:
Jos sitä jaksais vielä muutaman viikon odottaa josko kuuluiskin jotain...

Nijan 7+3
 
Helou kaikille ja tervetuloa uusille!

Ja kaksosuutisiakin on tullut, Wow!

ON: pahaolo ja ällötys alkoi 5+4 ja jatkunut nyt viikon. Kestää ihan aamusta iltaan, lähes kaikki syötävä yököttää.. Pommac on juomista in ja syömisistä riisipiirakat. Jääkaapille pitää mennä nenää pidellen:) Noh, perjantaina varhaisultra ni sitten selviää, onko tuolla joku. Jänskättää!!

Mä kerroin raskaudesta yhdelle hyvälle ystävälle (mies) ja hän oli iloinen mun puolesta ja onnitteli. Hänen vaimonsa sitten ei onnitellut vaan sanoi, että ei uskalla vielä onnitella, kun mitä vaan voi käydä! Ihan tottahan se on, mutta tuntui silti pahalta.. Kyllä mua saa onnitella jo nyt ja sitten jos käy jotain, niin voi pahoitella!

Ihanaa loppuviikkoa kaikille:)

Ella ja pikkunen 6+4
 
Hei, mistä noita sea band-rannekkeita saa ostettua?? Vois koittaa sellaista tähän pahoinvointiin.
Tämä huonovointisuus vie kaikki mehut meikäläisestä :x
Jos lisäilette tonne listaan että olisi siis toinen lapsi tulossa meille. :)

nuhmuliini80 & 6+3
 
Jaha, iltapäiväellotus iski taas tännekkin..Veikee et se tulee aina näihin aikoihin.. :x Taju meinaa lähtee kun nousee ylös, pukkaa kamalaa tuskanhikee ja etoo ihan järjettömästi..Hirvittävän kiva kun piti tuon esikoisen kanssa just lähtee ulos... : /

Tervetuloaa taas uusille ja onnea! :heart: :)

Milkaliina lle onnea ultrakuulumisista! :heart:

(.) Oliskohan se th saanu sen lähetteen eilen eteenpäin, tässähän vois pian tulla sit tän viikon aikana se aikakin, näkis kuinka kauaks se menee.. :) Huomenna pitäis lähtee vähän reissuun mut on veto sen verran pois et taidan perua sen, ei jaksais lähtee autoon istumaan ns. "turhaan"..

Mutta mukavaa päivänjatkoa kaikille! :)
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Täällä Kyllä seurailen teitä, mutta sitten ei ana aika riitä kirjoittamiseen. Tänää vp päivä töistä ja poika nukkuu päiväunia.

Mä edelleen vähän epävarma kun oireita ei ole minkään laisia. Toisaalta kateellisena kuuntelen teidän huonovointisuutta. :D

Ei millään malttaisi odottaa ensiviikon tiistaihin, että näkisi onko pieni hyvin matkassa.

Sannukka84 ja pallero 5+5
 
Taas olisi lista ajantasalla. :)

Turvottajalle iso voimahali, parempaa onnea ensi kerralla. :hug:

Tervetuloa uudet plussanneet. :flower:
Meitä onkin jo hieno joukko, 80 odottajaa kohta täynnä. :)

Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneet, näitä on aina kiva lueskella. :heart:

Nijan Nou hätä, tuo Rainbow Feta on pastöroitu. :) Muutenkin suurinosa Suomessa myytävistä taitaa olla, joten melko huoletta voi syödä.

Itse olen muutenkin melko lepsusti tulkinnut noita ruokarajoituksia ja syönyt pihvit mediumina, jouluna kylmäsavu- ja graavilohet ja maksalaatikot hyvällä ruokahalulla. :)

Nyt jos vaikka vähän saisi siivoiltua kun sade kurjimus keskeytti pihapuuhastelut.

MLM ja monsteri
 
Tuli muuten mieleen et maomao on vissiin tipahtanut joukosta, ainakin tuossa joku aika sitten kyseli keskenmenosta tolla toisella puolella.. :(
Mutta kai tuo tuloo ilmottaa jossain kohtaa kuulumisensa..

Niin vaan sitkeesti lähdin lenkille koiran ja pojan kanssa, kotio tullessa siivosin parit kaapit ja tein ruuan, höntti olo iskee näemmä heti kun jää paikoilleen ja liikunta helpottaa, ainakin kevyt sellainen, joten taidan tästä eteenpäin nostaa sen hanurini tästä sohvalta vaikka kuinka heikottais...Eikä muutenkaa tee pahaa käydä lenkillä, mullakun tuli esikoisesta 23kg joista iloisesti yks 8kg jäi.. :rolleyes: Th jo vähän vihjaili ettei paljon tarttis nyt sit tulla, joten jotain on tehtävä...
 
Sartsa83
iimukka kiva tietää että on olemassa tuommonen ranneke, mutta ihan pakko todeta, että ite oon niin onnellinen näistä kuvotuksista ja ällötyksistä vaikka välillä käykin oksu kurkkimassa tuossa kurkunpäässä, mut kun esikoisesta ei ollu edes tuota! Esikoisesta kahtena ekana päivänä plussauksen jälkeen yökin tyhjää aamuisin vessassa, sit oli vaan parin viikon ajan pientä ellotusta, mutta ei mitenkään tällasta mitä nyt on. Nyt on muuttuvat hajut ja ruoat, mitkä etoo ja mitä himoon. Viikottain vaihtuu. Ja etenkin se, että ees himoitsen jotakin, on mulle aivan käsittämättömän outoa! Kun esikoisesta ei ollut kuin veden tarve kun viime kesänä olin viimesilläni kaikista kuumimpina viikkoina. :)

Mut ne jotka ei haluu että on sitä kuvotusta, niin kannattaa hommat tommonen ranneke kyllä. :)

Sannukka27 saat toisaalta olla kiitollinen kun et omaa mitään oireiluja, mut sit taas.. kyllä mäkin olin esikoisen aikaan niin kateellinen siitä, ettei ollut mutään oireita missään vaiheessa.. vain tosiaan tommosta pientä, mitään sanomatonta... tsemppiä ensi viikolle. :) Uskon että siellä masussa on kaikki hyvin. :heart: Tai siis mä haluan aina niin kovin uskoa kaikkea hyvää ja ihanaa. :)

Omaa napaa. Oon vieläkin ihan häkeltyny siitä eilisestä varhaisultrasta. Oli niin uskomatonta nähdä taas se pienen pieni sydän siellä pamppailemassa. :heart: Täällä on tänään ollu pitkin päivää ihan urakalla ällötystä öllötystä. :D Mut sit kuitenkin oon hyvällä ruokahalulla syöny normaalisti. :) Ja salaatti. Oi nam! Sitä on saatava ihan joka ruoalla. :) :heart: Ja eilen himoitsin ihan suunnattomasti voileipäkeksiä! Niin ja rahka, jogurtti.. oi voi, namskis! :p

Maira Mulla tuli esikoisesta 19kg, joista kans se ilonen 8kg jäi. Mut mä tunnen olevani niin väsyny koko ajan et ajatus ulos lähtemisestä... noh, tosin, onneks on toi esikoispoika, jonka kans on lähdettävä joka päivä sinne ulos käppäilee vaunuineen päivineen. :) Tänään jäi välistä kun käytiin kyläilemässä. :)

Sartsa ja Mysti 7+4 :heart:

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Maira Täällä vähän sama homma, eli painoa on sen verran että ei tosiaan tarvisi tulla yhtään lisäkiloa. : / Minulla tuo imetys on sellainen kirous että siitä aina se 10 kiloa pamahtaa, kun ei voi olla syömättäkään. Tosi ärsyttävää.
Nyt tulin niin nopsaan uudestaan raskaaksi että en ehtinyt painoa pudottaa joten suurilla kilomäärillä taasen mennään.

muoks. Näköjään oli maomaolle tullut keskenmeno, voi harmi. :hug:

muoks. 2. Jotain hajamielisyyttä lienee ilmassa kun ei muista kaikkea kommentoida :whistle:, eli Sartsalle piti kirjoitella että oikeastaan tiesin jo ettei ne äänet kuulu, mutta silti oli pakko kokeilla jos vaikka kuitenkin sattuisi jotain kuulumaan. Tosiaan taitaa olla tuo kohtu taaksepäin kallellaan, kun kolmosesta ei vielä 11+ viikollakaan kuulunut mitään. Pitää vaan edelleen elää toiveessa että kaikki olisi ok. :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä