**TAMMIKUU2008**joulukuu

Hei taas!

Soita Halinappi ihmeessä suoraan äippäpolille, parempi se on saada siellä hätäisen maine (kun tuskin ne edes muistaa yksittäisiä kysyjiä ), kun stressata ja harmitella asiaa koko viikonlopppu.

Saatiin eilen illalla askarreltua miehen kanssa joulukortit, kun oltiin ensin tekotarpeet käyty ostamassa. Tuli hienoja vaikka itse sanonkin! Kovin vaativaa askartelua kortit eivät vaatineet, mutta oli hauskaa näperrellä edes vähän. Nyt kortit odottaa tuolla pöydällä, että reipastuisin viemään ne postiin.

Tänään heräsin aamulla jo kahdeksan jälkeen. Muutaman tunnin jaksoin olla ylhäällä, mutta sitten oli pakko mennä takas peiton alle, kun päätä särki ja oli muutenkin huono olo. En tiedä oisko ollu jonkin asteinen migrenikohtaus, mutta onneksi meni nukkumisella ohi.

Ja vielä päivän kysymykseen: en ole suunnitellut hankkivani itselleni mitään erikoista synnytyksen jälkeen, ainoastaan kampaajalla olen aatellut käydä ennen ristiäisiä. Se toki kuuluukin mulla niihin ekstra hommiin, harvoin raaskii laittaa rahaa "omaan päähän". Eli lyhyesti (ja ehkä selvemminkin sanottuna) aijon hemmotella itseäni kampaaja käynnillä.

Mutta nyt pitää rientää postiin, jotta kortit ehtii vielä halvalla matkaan!

Maija 34+0, taas uudella viikolla...
 
HELLLOOOU! Täällä on ihan super paljon energiaa :D Mistä lienee johtua, kun en juurkaan viime yönä nukkunut, n. 4 h max |O Nyt sitten unohdin mitä piti kirjottaa ku vastasin yhteen tekstariin välissä.. höh..

Juu, Halinappi, soitat ihmeessä sinne ä-polille, minäkin soittelin näitten ultra aikojen perään parikin kertaa kun ei aikaa kuulunut.

Äh olen niin intoa piukassa etten tiä mitä kirjottasin, joten varmaan ne ultra kuulumiset seuraavaksi: Kone mittasi painoksi 3.2 kg, mikä tarkottaisi laskettuun aikaan n 4 kg vauvaa.. Juu mutta tää lääkäri sanoikin että nyt ei kyllä usko koneita, vaan luottaa käsituntumaan, ja isompi on :eek: No mä luotan tähän lääkäriin, on kyllä tampereen parhaita ultralääkäreitä! 27.12 uus ultra ja todennäköisesti lähetään käynnistykseen.. APUA! En vielä tiedä mitä ajatella koko hommasta.. APUA! Ei sit ainakaan yli mee vissiin.. sit päästäs jo seiskaan varmaan :LOL: Munuaiset ihan normaalit, se oli vaan hetken häiriötila, ja muuten kaikki näytti hyvältä. Potra poika tulossa sitten meille, onneksi en ole ostanut niitä pikkupikkuvaatteita :LOL: APUA!

HIH! Kurkatkaas profiiliin, siellä on uusin otos Poitsun yksiöstä, ei ihan pieni :D Ja väärinpäin tietty :LOL: Ehkäpä meen lepäileen hetkeksi..

Cattie ja Osku 36 tasan :heart:
 
Aikaisemmin olen kirjoitellut nimimerkillä: Pikkuinenko. Ja tuolla listassakin jo olen sillä nimimerkillä.

Kesästä asti olen kirjoituksianne lukenut ja moni nimimerkki on tuttu, teille olenkin sitten hieman tuntemattomampi mutta kyllähän tässä vielä ehtii!

Olisinkin kysellyt millaisia sykkeitä teidän vauvoillanne on?
Nyt neuvoloissa yms.. vauvalla ollut "laiskat sykkeet" rajoissa kuitenkin... yleensä siinä n. 120 (ja vauva siis liikkuu silloin, ei nuku). Onko muilla näin laiskasykkeistä kaveria masussaan??

(neuvolatäti aina pitkään sykkeitä mittaa ja käskee kääntyä kyljeltä toiselle jne..mutta sykkeet vain pysyvät tuossa)
HALINAPPI: Kannattaa soittaa suoraan sinne äitipolille, täällä ainakin se aika tulee tosi myöhään kirjeellä kotiin. Siellä voi olla jo hyvn aika sinulle ja ilmoitus tulee 2pv ennen. Näkevät sieltä helposti koneelta joko sinulle on aika varattu/onko lähetettä tullut eikä se ole mitään hätiköintiä sinun puoleltasi!

LAIHDUTUKSESTA: Siihen "tiimiin" minäkin ilmoittaudun oikein mielelläni...kiloja kun on n. 20kg ylimääräistä (ainakin melkein..lopussa varmaan jo tuo 20 kg)

Synnyttämään jotkut ovat jo lähteneetkin...ihanaa =)
Ja leikkauspäiviäkin on jotkut saaneet...jnitys alkaa tiivistymään. Siksi varmaan itsekkin nyt innostuin taas kirjoittamaan, sen verran paljon tuo synnytys pyörii mielessä.

t. Pikkuinenko + masu-vaavi rv 35
 
Nii juu, siihen päivän kysymykseen vielä piti vastailla että Sitten kun vähän on palautunut, niin mulla on tammikuun lopulla omat synttärit niin äiti lupas sillon viedä vähän vaateostoksille ja onhan siinä hääpäivä kanssa, jotakin pientä hemmottelua varmaankin sit luvassa. Kampaajalle varasin muuten ajan nyt viikon päähän, ni ei poika pelästy niin paljoa äiteensä synnyttyä :LOL:
 
Soitin ä-polille ja siellä ei ollut sihteeriä paikalla, mutta kätilö otti mun tiedot sinne ylös. Aikaa mulle ei ollut vielä laitettu ja se kätilö ei pystynyt katsomaan onko lähete saapunut sinne!!! Lupas että heti maanantai aamuna sihteeri alkaa selvittämään asiaa... että pääsen sitten piakkoin käymään siellä...
Hitto jos se nlatäti on unohtanu kokonaan laittaa sen lähetteen...!!

Toivottavasti ennen joulua...
 
Neuvola kuulumisia
35+3
painoa oli tullut 2 kg / 2 viikossa,hups :whistle: onneksi suurin osa taitaa olla turvotusta
rr 122 / 77
turvotus siis ++
sf 33
Samalla otettiin viimeisen kerran tämän raskauden aikana rh- veren takia verikokeet :)

Päivän kysymykseen..mä olen mieheltä toivonut kalevala korun lapsikorua,kultainen on vaan niin pirun kallis et tyydyttävä hopeiseen. Kampaajalle menen sitten vaavin synnyttyä ja kunhan vähän kroppaa saa kuntoon niin vaatekaappi uusiksi :)
 
NIin ja päivän kysymyksene vastaus.. en aio itteleni mitään ostella synnytyksen jälkeen enkä oota että mieskään ostaa mulle mitään. Paras lahjahan se tuhisija on siinä vieressä ja eniten ootan että saan nukkua mahallani!!! Kun normaalisti nukun mahallani ja nyt ei pysty niin sitä oikein kaipaa... :D
 
No niin, neuvolasta kotiuduttu, kävelin muuten samalla postiin ja sain joulukortit sekä yhden paketin laitettua maailmalle. Jumpes huikkanen kun olikin oikein mukava keli kävellä. Muuta mukavaa siinä kävelemisessä sitten ei ollutkaan. Joka toisen lyhtypylvään kohdalla piti pysähtyä kun niin makoisasti supisteli, näytin varmaan todella hupaisalta, kun puuskutin ja puhisin. Itteeni ainakin alko naurattamaan.....

Niin siis neuvola:
Paino -100g/vko (kävin viime perjantaina viimeksi)
Turvotus +
rr 127/81 JEEEES, ei mitään hätää noilla arvoilla
Kohdunpohja 34 cm
RT
syke 136
pissi puhdas
Sanoi terkka että pitää välttää suolasta (miltä se ruoka ilman suolaa maistuu kysyn vaan) ja juoda paljon vettä, ei vissyä. Mutta näillä taas viikko mennään ja sitten taas katsellaan. Antoi joulun jälkeen torstaillekin ajan jo valmiiksi, ei siis meidän Irmeli ainakaan terkan mielestä ennakkoon tule :LOL: :LOL:

Siitä neukasta sitten kun lähdin kävelemään postia kohti niin jopas supisteli niin mukavasti, aivan kamala kun tuntuivat ihanilta. Jos vaikka edes vähän saisivat jotain tuolla alhaalla tapahtumaan, mä niin olisin innoissani.

Mutta nyt mä menen hetkeksi pitkälleni ennen kuin lähden poikaa tarhasta hakemaan.

Nuuskis ja Irmeli
 
Turvotuksista kärsiville muuten tiedoksi että ananas on tosi hyvä poistamaan nestettä.itse syön suolaista surutta mutta huuhdon ne pois sit ananaksella.täytyy kyl sanoo ettei se varmaan kaikille auta mut ainakin itse istun vessassa muutaman kerran kun purkillisen sitä vedän :LOL:

Nuuskis:mulla kns puhti loppui tänään sellaisessa lievässä ylämäessä monta kertaa ja oikein nauratti kun pysähtelin aina välillä kun vatsaa niin kiristi.kun saiskin kävellä ilman rattaita..sit se kävelykin ehkä sujuis eikä olis niin raskasta.se ottaa kummasti voimille kun esikkoa lykkii rattaissa kunnon ylämäkeen.

jaahas ja ei kun tortun paistoon.piparit tuli just uunista,ihana tuoksu
 
Heipsan taas!

Onpas kurjaa. Soitin just äsken NKLlle ja yritin saaada tutustumisaikaa. Ensimmäinen vapaa aika on 14.1 ja mun la on 6.1 joten tässä mennään sitten vähän "sokkona" kun ei kerta tutustumaankaan pääse. Noh, perhehuoneosastolle sentään päästään joten onhan sekin sit jotain ees.

Keskiviikkona oli neuvola. Mulle saarnattiin tossa kuukaus sitten liiasta painonnoususta ja nyt onkin sitten parina viimekertana paino ollut laskusta joten liikunta ja karkinsyönnin rajottaminen on sitten auttanut. Syön kuitenkin joka päivä kunnolla joten varsinaisesti en ole laihduttanut, mutta toi "pikkunen" on vaan näämmä nyt alkanut sit ehkä itekkin kuluttamaan enemmän mun energiavarastoja.

Päivän kysymykseen; Ainakin kampaajalle aion mennä heti kun mahdollista. Haluun tän järjettömän juurikasvun piiloon! En ole raskausaikana värjännyt ollenkaan, ja vaikka oma väri onkin aika lähellä väriväriä niin kyllä noi juuret on silti kamalat kun ne on asteen tummemmat.
Mitään muuta en oo ajatellut hankkia, eiköhän se paras lahja ole toi masuasukki kun sen tuolta massusta saa omaan syliin.

Ihanaa kun alkaa olla kämppäkin jo sen näkönen että meille on tulossa vauva. Nyt on sänkykin jo vihdoin ja viimein saatu maalattua ja tänään mennään vielä hakemaan yks lipasto vauvan vaatteille. Tänään olen jo pessyt pari koneellista niitä pikkuvaatteita, kunhan ovat kuivia niin saa sitten jo alkaa laittamaan niitä tonne hoitopöydän laatikoihin.

Hokkis rv 36 + 5 (kai) =)
 
Hokkis:aika jännä että sulle on luvattu paikka perheosastolta synnytyksen jälkeen koska kun me mentiin NKL 3 vuotta sitten niin sinne pääsi tilanteen mukaan.miten ne voi taata perhehuoneen jos on ruuhkaa?
Itse kun kävin nyt Kättärillä niin sanoivat et aina yrittävät järjestää perhehuoneen mutta tilanteen mukaan mentävä.
 
Ja täällä mennään pallonilkoilla... Käytiin eilen ostamassa se turvaistuin, pinnikseen patja ja pari lahjaa, niin ja vuosipäivän kunniaksi käytiin Amarillossa syömässä. No jos jalat oli eilen aamulla turpeat, niin illalla ne vasta olikin eikä laskenu yöllä yhtään. Vähän auttoi, kun äsken kävin tunnin lenkillä koiran kanssa, mut edelleen jää kuoppa nilkkaan, kun sormella painaa eikä nilkkaluita erota ollenkaan. Ällöttävää! Ananas voisi auttaa, mut en voi sietää sitä muutenkaan niin...

Päivän kysymys; samoilla linjoilla Halinapin ja jonkun muunkin kanssa eli toiveissa vain terve pieni vauva. Ja vastahan mä eilen ostin uudet liivit.. imetysliivit eli riittänee ;)

Pore&Papunen 36+5
 
Hohhoh Nyt on sitten vihdoin toi vaatepino tosta silitetty, ei mulle silitys hommia piiitkään aikaan, kiitos!!!

Tervetuloa mukaan merbau :flower:

Cattie Ihan jo alkoi jännittämään sun puolesta, toivottavasti kuullaan sitten lisää sitten kun olet siellä ultrassa käynyt. On kyllä tosiaan ihmeellistä, että pikkuhiljaa mahat alkaa poksahtelemaan.
Saarunkin viikot tosiaan lähenee loppuaan :eek:

Mivian80 Meillä pojan sykkeet on olleet siinä 145-150 paikkeilla riippuen siitä miten on liikkunut.

Päivän kysymys Vauvan syntymän jälkeen tuskin ostan itselle mitään, tai ristiäisiin varmasti täytyy jotakin uutta käydä ostamassa, kun luulen että vanhat vaatteet ei mahdu päälle. Ens viikolla menen kampaajalle, leikataan hiukset ja värjätään. Niin ja minä myös haluan nukkua mahallani :)

Rv 34+1
 
Tervetuloa vaan uusille!

Jos joillain on puhtia, niin täältä sitä ei löydy sitten millään... Olo on laiska, tunkkainen, väsynyt ja kiukkuinen :kieh: ... Mua ärsyttää, kun kämppä on sikinsokin, mutta silti en saa tikkua ristiin laitettua. Hirvittää vaan, että kohta on vauvakin tässä vielä... NO, ehkä tää mieli tästä muuttuu, toivottavasti. Mulla ei ole edellisistä ollu mitää masennusta, mutta nyt jotenkin pelottaa, että semmonen tulee :/ eihän sille mitää voi, jos niin käy.

Muuten, mansikat on myös nesteenpoistajia, ananaksen lisäksi.

mitäs muuta. Mulla ainakin meni viikko terkan käynnistä siihen, kun sain ajan ä-polille postissa. Ja aika meni ens vuoden puolelle. Tosin mulla ei ollu hätää vauvan koosta, eikä esim paineista, joten ehkäpä siksikin meni sinne. JOs on pakko, kyllähän sinne aina ajan saa nopeestikin. Ne arvioi kiireellisyyden lähetteen perusteella.

Mulla on kans alapää alkanu tuntuu tosi ihmeelliseltä, en ole uskaltanu viä tunnustella tai katsoo, mutta ehkäpä pienet pukamat on tullu, tuntuu takamusta pyyhkiessä vähä siltä :ashamed: Kiva kiva. Eskoisesta röllähti oikein kunnolla ulos, kun olin niin kovalla. Sain sit "tungettua" niitä itse takaspäin vähä, ja onneks synnytyksen jälkeen hävisivät itsestään. Kakkosesta ei ollu moisia ollenkaan.

Synnytyksessä mä olen saanu peräruiskeen molemmilla kerroilla, ja ilman muuta otan nytkin. Mulla kun suoli ei edes toimi joka päivä, niin on kiva, ettei siellä ole kovaa ulostetta pökättävänä ulos heti synnytyksen jälkeenkään, kun alapää on kipee kuitenkin, eikä ponnistaminen tunnu kovin mukavalta.

On kyllä terapeuttista sinänsä lukea täältä aina samoja vaivoja kun itselläkin, se lohduttaa, kun täällä on ainakin ihmisiä, jotka tietää just, mikä on olo. Ja niinkun joku sanokin, saa ruikuttaa ihan hyvällä mielellä!

T: alakuloinen dinomamma ja reipas etana 35+5
 
Onko teille muuten annettu välilihan hierontaohjeet neuvolasta? :D Mie sain tänään, se olisi pitänyt alottaa jo viikolta 35, mut ei ollu muistanu terkka mulle antaa sitä lappua.. No jospa laittas miehen hommiin :LOL:

Katja ja rv 37+1
 
HELLOU!!!! Mä en oo päässy linjoille ollenkaan muutamaan päivään... en tiiä mikä....Tonne normaaliin osioon oon kyllä päässy ja kirjotellu mut tänne en millään...

Meikäläinen lähtee sitten maanantaina kokoarvioon...
Sf mitta oli pompannu kauheen näkösen kurvin yli käyrien ja oli siis 36.5
Ja olo on niin mahdoton että takuulla on nyt hieman isohkoa tavaraa... Peppu tuntuu tossa pallean yläkohdassa ja pää haaroissa... iik...

Ja tosta kutinasta... En oo ees tajunnu että se kutina tuntuu tollee... En oo siis huomannu sanoa kellekkään neuvolassa tai missään kutinasta vaikka mulle tulee välillä semmosia oikeen kutkukohtauksia että joka puolella kutittaa ihan hurjana... Mut sitte se menee ohi eikä esim vähän ajan päästä oo mitään.
Mä oon ajatellu että se liittyy noihin turvotuksiin,kun tuntuu kutisevan vaan turvonneista kohdista.eli nilkat,sääret,maha ja käsivarret... Luulin että se kutisee vaan kämmenistä ja jalkapohjista kun on vakavaa... apua :eek:

ja varsinkin nyt kun luin teidän kutinoista ni johan mua kutisee joka kohasta,varsinkin noi raskausarvet.... :(
Nii joo ja kun mua kutisee joka talvi tää iho... niin siksikään en oo ajatellu sen olevan mitään kummempaa... :ashamed:

Hitsi ku mä oon taas ihan ulkona teidän jutuista...
No mä äkkiä ne neuvolakuulumiset vielä laitan ja koitan sitte pyrkiä kärryille vielä...
Eli paineet 118/82 (lähenevät uhkaavasti toisiaan)
pissa puhdas
paino + 600 viime viikosta...eli taas ollaa lähtöpainossa... neuvolantäti jo alkoi nauramaan että jaaha, tällä viikolla näin, päin,ensviikolla taas laihdutetaan vai? :D
ja se sf oli tosiaan sen 36.5cm ja tuo mun neljäkilonen kuopus oli vasta juuri ennen syntymää mittana 36...iik.
sydänäänet 140
turvotusta alkaa jo olemaan ihan kunnolla, sormukset vihdoin luovutin pois sormesta...

No niin eli asiaan sitten taas... mä koitan nyt äkkiä lukea ja olla jossain kärryssä...
Siis mitä apua... ONNEA Lizardus... Mulla on menny koko vauvauutinen AIVAN ohi.... iiiiih... =) :hug: :flower: :flower:
Ja siis mitä onko Meiming kanssa viimosilla metreillä??? Nyt äkkiä en löytäny hältä uudempaa viestiä ton supistelujen jälkeen.... ???

Siis mä oon niin sekasin näiden kirjotusten kanssa ja lapset roikkuu lahkeissa,että eihän tästä mitään tule....
Koitan palata myöhemmin lueskelemaan ja yrittämään pysyä kärryllä... :D
 
Dinomamma:no nyt sä onnistuit lohduttamaan mua että ne pukamat saattaa lähteä itsestään pois...mä olen tässä jo 2 päivää ahdistellut niiden kanssa.jännä mutta pienikin riesa voi olla iso kun omasta kehosta kyse ja kun on kaikkea muutakin...ja tää saamattomuus ja väsymys ärsyttää myös mua.esikoinenkin pitää mua nyt todella tiukilla tuntuu ettei mikään suju ja kaikki on EI;EI;EI.saas nähdä kun vauva saapuu että mitä sitten.toivon ainakin että sitten mieliala pysyy hyvänä kun sitä aika tiukilla varmaan taas ollaan.tulee univelkaa ja kaikkea muuta..

Katja87:enpä ole hierontaohjeita saanut nyt enkä esikoisen aikaan.pitääkö tuota hierontaa harrastaa monta kertaa päivässä?öljyä kyllä löytyy,ehkä meilläkin isäntä vois vähän auttaa?

Olisko muuten kenelläkään hyvää konstia noihin yöllisiin lonkkakipuihin???mä en tiedä miten tässä kohta enää nukun kun vaikka kääntää kylkeä niin silti molemmat lonkat kipuilee inhottavasti.
 
Välilihan hierontaohjeet... en ole moista kuullutkaan ja kolmatta odotan. Varmaan muuten ihan hyvä juttu, kestää synnytyksessä paremmin. Kaikkea ne keksii...

Dinomamma: ei sitä aina tarttekaan olla reipas ja jaksava äiti. Olen ainakin antanut itelleni luvan olla välillä myös kiukkunen ja väsynyt äiti, ilman omantunnontuskia. Miksi pitäs aina jaksaa?! Ei kai äitiys tarkota sitä, että pitää mennä hermojensa äärirajoilla. Mulla kans ollu raskausajan masennusta, ihan selvästi, kun on ollut tuota kaikkea vaivaa, mutta uskon vakaasti, että synnytys helpottaa niin mielialaan kuin vaivoihinkin. Uskon, että sulla myös. Ja hei, se huusholli on toissijaista, välittäminen ja perusturvallisuus on ne isommat asiat. Tai ainakin näin yritän itelleni jankuttaa loikkiessani yli lelujen ja vaatekasojen :D SIIS HUUMORIA PELIIN!!!

Iskä lähti poikien kanssa uimahalliin, ehkä hieman uhkarohkeaa kahden vilkkaan pojan kanssa, mutta vakuutti pärjäävänsä ja minä yritin kovasti olla olematta ylihuolehtivainen äiti. Sitä muuten huomaa väkisinkin neuvovansa miestään lasten hoitamisessa, vaikka kyllähän tuo pärjää vallan mainiosti!! Ärsyttää tämmöinen piirre itsessä!! Onneksi mies kuittailee huumorilla mun emokanan kaakatukset... Katoin eilisen Lostin nauhalta ja itkee tillitin Sunin kohtaloo. En tiedä taaskaan seuraako kukaan muu sitä...

Taustailemaan!

johnu
 
Ceridalin sivuilta löytyy kans toi hieronta ohje :D Pitäs kai itekki alottaa kun kerran jättiläistä odotellaan..

No sain onneksi hetken levättyä, mutta rupesin sitten murehtiin sitä käynnistystä.. Että jos siis käynnistetään etukäteen ja paikat epäkypsät, niin mitenköhän se sit menee? Onkohan kellään kokemusta siitä sitten? Tai no en kyl tiä missä kunnossa paikat on kun ei sinne oo kukaan kattonu.. :/ Voihan murheiden murhe ja arvatkaa vaan tuntuuko aika nyt tooooosi pitkälle?!

No nyt ruoan laittoon :p Siis mitä, syödäänkö me ihan normaaliin päivällisaikaan :LOL:

Cattie taustalla
 
Huh sainpas joulukortit lähtemään, hiukan viimetipaan jätin tämänkin homman.

Sain vihdoin ostettua imetysliivejä ja pari imetyspaitaakin tilasin (h&m:n nettishopissa on alennuksessa jos jotakuta kiinnostaa). Tykästyin noihin imetyspaitoihin kakkosen kanssa. On paljon kivempi imettää ihmisten ilmoilla kun ei tartte esitellä tätä raskaudessa hienosti muotoutunutta mahaa :LOL:

Joku kirjoitti väsyneestä olosta. Mä olen kanssa aivan naatti koko ajan, silmät ei kertakaikkiaan pysy auki jos hetkeksikin istahdan. Samoin liikkumisen kanssa on hankalaa sillä esim. kaupassa ei auta seisoa yhtään heti alkaa huippaamaan. Ihan pelottaa toi jouluostoksille lähtö, no mies lupasi ottaa kopin jos mä pyörryn :LOL:

Taidanpa jäädä minäkin tänne taustalle roikkumaan
 
Mä sain ne hierontaohjeet joskus muutama viikko sitten. Kaveri suositteli lisäksi weledanin hierontaöljyä, siis se on ihan välilihaan tarkoitettua.Jos se edes vähän auttaa niin miksei sitä kokeilisi.
Meillä on edelleen kylppäri remppa ja mua alkaa jo pikku hiljaa panikoimaan et mitäs jos vauva nyt päättääkin tulla. Kämppä on täysin sekaisin, eikä minkäänlaista siivousta pääse tekemään ennen kun tuo wc valmistuu. Saati et alkaa pikkuhiljaa keittämään tuo toisessa rapussa saunalla vessassa käynti,yöllä hoidetaan sit ämpäriin :LOL:
Mut ei auta kun toivoa et ukko viikonlopun aikana saa jo pöntön paikoilleen, raukalla hirveä stressi koko remontista mun takia :kieh:

Nyt taustalle ja kohta saunaan :heart:
 
Cattie Mulla edellinen raskaus käynnistettiin ku yliajalla porskutettiin jo 17pvä. Paikat oli epäkypsät, täys köhdunkanava, paikat kiinni ja kiinteet. Alakautta ei lääkäri edes yltäny vauvan päähä. Laskettu aika kuiten piti paikkaansa ja istukkakinoli alkanu kalkkeutuun. Mutta keskiviikko alettiin käynnistelee, sain 2X puolikkaan tabun suun kautta ja supistuksia ei tullut tai ainakaa semmoisia että oisin tuntenut. Mutta aamulla kun heräsin lorahti kivasti verta housuu ja tilanne oli ihan toinen, kohdunkanavaa enää 1cm ja paikat pehmeet. Lisää puolikas tabu ja sitten suppailut alkoikin kivasti. Torstaina illalla tuli jo napakoita että suihkussa istuskelin ja mies kun lähti 21 aikoihin kotiin niin sanoin että yöllä sitten takas. Puolen yön jälkeen oltiinkin sitten jo synnytyssalissa ja aamulla poika syntyi. Siis suhteellisen hyvin lähti käyntiin noinkin epäkypsästä tilanteesta.
Enpä mäkää ole saanu koskaan välilihan hieronta ohjeita vaikka kolmatta teenkin. Mutta uskoisin että mulla ainaki hyvin tulee ja antaa jo periksi, ku kuopus oli yli 4kg ja hyvin tuli, pieniä repiämiä tuli, mut nehän paranee nopeemmin kuin leikkaaminen. Esikon kohalla leikattiinkin sitten aika roimasti.

Mutta nyt kattoo "liika läski Lepaalta pois" :LOL:

Huomiseen, Saaru
 

Yhteistyössä