**TAMMIKUU2008**joulukuu

carla-81: Juu, mulla irtosi (ainakin osa) limatulpasta jo kaksi viikkoa sitten, parin lusikallisen kokoinen verilimainen klöntti. Erehdyin minäkin mainitsemaan äidille + parille kaverille siitä joilla on itsellä lapsia. Joka päivä tulee niitä joko joko joko joko joko joko kyselyitä..! :D Ihan kun sitä ei esim. äidille heti ilmoitettais kun vauva on syntynyt, vaan vasta viikon päästä! :LOL:
JOKOS muille tulee päivittäin joko-soittoja? Täällä tulee, ja miehelle kanssa!
 
On toi ihem tuo siivousvimma kun se näyttää olevan kaikilla päällä,ja mitä kummallisimmissa muodoissaan.Toi Kirjahyllyn aakkosjärjestys menee jo mullekin yli hilseen :LOL:
Mä lähinnä täällä olisin halukas siirtelemään huonekaluja että saatais makkari järkeväksi kun täällä 2 lapsen sängyt kohta on.esikoinen siis periaatteessa nukkuu omassa huoneessa mut käytännössä hipsii joka yö matkasänkyyn meidän makkariin..väliin en suostu ottaa ja hyvä et saatiin opetettua pois nyt kun siinä kohta nukkuu vauva.

Tuo joulu teki sen että sain vasta eilen ekat puhelut että "joko on oireita".kaikki tuntuu toivovan meidän vauvan puolesta et syntyis 2008.
esikoista kun odotin niin silloin kaverit tekstaili joka päivä et joko joko mut nyt ovat maltillisempia :) hyvä niin.ja niin on muuten tällä kertaa rauhallisia nuo isovanhemmatkin.eivät vouhkaa koko ajan

:D
 
Oispa kyllä ihanaa jos mua armahettais kuitennin ainakin ennen vappua. EN kuitenkaa mikää norsu (vaikka hiukan saata tässä turvotuksessa näyttääkin siltä) ole joka on raskaana ties kui kauan. Vissii oon hevonen, jonka raskaus kestää 11kk :LOL: *ihahaa* Oisko sittenkin pitäny keksii Aatolle joku toinen "mahanimi" jos se ois edesauttanu aikasempaa tulemiseen..:LOL: tiiäppä tuotakaan.

Mulle ei niinkää tule noita kyselyitä, niin paljon oon muistanu mainita että yli menee ja reippaasti. Siskolta ovat töissä työkaverit kylläkin kysellee, ei uskalla mua kyselyillä vaivata :D

Mutta nyt Aatto meinaa taas puskee ittesä kylestä läpi, ihan väärä suunta pojalla..Voivoi! Mutta niin sattuu että soffa kutsuu ja jospa vaikka hakis klementtiinejä naposteltavaksi :p

Huomiseen mammat ja masut!

 
Norsukin on raskaana 24 kk et tuskin kenenkään tarvii niin kauaa olla :LOL:

Mä en kyllä yhtään hingu päästä nyt synnyttäm''n, vaikka tänäänkin on taas supistellut hiukan enemmän. Kun tän kamalan flunssan sais pois alta |O ... Mulla on kroppa ihan tarpeeks kipee ilman tätä flunssan 24/7 kolotusta ja kun ei muutenkaan saa nukuttua, ni arvatkaa saako nyt kun on kamala nuha ja tukkoisuus ja yskittää ja :headwall: :headwall: :headwall:

Eikä olis kiva tartuttaa Alia heti :/

No kaipa tää tästä lähtee paranemaan, tänään oli ehkä pikkasen parempi kuin eilen, mutta synnytyskunnossa en oikeen mielellään vielä olis, vaikka aiemmin olin niin innoissani et pian haluan synnyttämään :(

PrincessOfAcco ja Ali 39+3
 
Huh kun on taas paljon tekstiä tullut, meni aikaa kahlatessa läpi.. :D

Saapikselle, Meimingille ja Lellulle onnittelut vauvautumisen johdosta! :flower: :heart:

Pikkupeikolle perheineen myöskin onnittelut kun saitte vihdoin pienen kotiin. :heart:

Synnytyskertomuksia luen mielelläni minäkin ja kuulumisia siitä miten elämä vauvan kanssa on lähtenyt sujumaan!:)

Ehkäisystä ollaan jo juteltu, muttei olla mitään vielä päätetty. Mehän odotetaan nyt esikoista ja haluttaisiin kyllä useampi lapsi. Välttämättä ei siis tarvittaisi ehkäisyä ollenkaan.. ;) Mutta saa nyt sitten nähdä miltä elämä näyttää vauvan syntymän jälkeen. Kauhean isoa ikäeroa en mielelläni lasten välille ainakaan tieten tahtoen haluaisi, mutta eihän sitä ikinä tiedä kuinka kauan aikaa tärvääntyy ennen kuin tärppää.:saint:

Oon ihan kauhulla lukenut Katjan öisistä vessakäynneistä, missä välissä sitä ehtii nukkua? :eek: Tosiaan kunnon treeniä vauvaa varten jo näin etukäteen..Itse nukun yöt edelleen läpeensä joko käymättä vessassa ollenkaan tai max. yhden kerran käyn vessassa..Sekin yleensä on työn ja tuskan takana, että saan itseni kammettua ylös sängystä vaikka olisi kuinka kova hätä.. :whistle: Mutta mulla taitaakin olla harvinaisen hyvät unenlahjat, sitä mieskin on joskus ihmetellyt kun mua ei saa hereille ei sitten millään. :LOL:

En olisi uskonut sanovani näin, mutta haluan jo synnyttämään! :D Sinänsä olo on ihan hyvä, mutta ei malttaisi enää odottaa. Myöskin vauvan painoarvio oli 2,8kg jo rv 35+6 eli isokokoista vauvaa tännekin povataan. Saisi siis mun puolesta tulla ajoissa ulos! Koiran kanssa oonkin nyt lenkkeillyt ahkerasti ankeasta säästä huolimatta, mutta tuntuu supistukset hävinneen kokonaan heti kun viikkoja tuli 37 täyteen. :LOL: Vatsa on kyllä laskeutunut jo tosi alas ja jalkoväliin/alavatsaan vihloo, mutta muuten ei olekaan mitään merkkejä siitä että Baby haluaisi yksiöstään ulos tulla.

Kolmesta ässästä on kaksi käytössä, saunaa meillä ei valitettavasti ole. Täytynee lähteä vuodenvaihteen jälkeen anopille saunomaan. ;)

Iidukka & Baby rv 37+4
 
Juu ehkä mä armahdan Saarua ja toivon et Aatto nyt vihdoinkin ottais kompassin käyttöön ja tajuais mihin suuntaan sitä pitää lähteä. Kuten varmaan on ollut havaittavissa itsekin alan olla täällä jo hermoheikkona Irmelin suhteen :LOL: :LOL: Supistukset katosivat taas jonnekin takahikiälle, kuka kumma ne multa vei?? No mullahan SE PÄIVÄ vasta keskiviikkona, joten eihän tässä vielä mitään kiirettä ole. Mihinkäs se Katja on menossa synnyttämään?? Saaru nyt on Oulussa joten siitä ei saa kaveria, jos sattuu samaan aikaan. Eli kunhan meidän tulokkaat päättää mitä reittiä nyt sitten tulevat vai tulevatko ollenkaan. Mutta jos vaikka anoppi ottais ton pojan joku yö kylään niin vois isäntää taas kiusata peittoja heiluttelemaan.....

Mietin vain et kun toiset niin sanoo et on laskeutunu ja painaa jalkoväliin, niin meidän Irmeli ei kyllä ole tajunnu ainakaan laskeutua, tuolta se ruokatorvesta yrittää takapuoltaan hilata pihalle innolla. Mutta jos sais kunnon supistuksia niin ehkä ne vois vähän sitä hilata alaspäin. Tosin mulla kohtu on tonne selkärankaan kallellaan, eli siis taaksepäin, niin sekin voi vaikuttaa asiaan melkoisesti. Neukan täti kun aina sanoo et ei saa päähän otetta kun se on niin takana, suomeksi siis hän yrittää kiltisti sanoa et ylipainoa on. no niin taas tuli hirmuinen romaani ja kun tässä istuu niin alkoipa taas supistella. Hitsin vimpulat, istun tässä koko yön niin jos se auttaisi asiaa vähäsen :LOL: :LOL: toivo toivo, ei se mitään auta.

Nuuskis ja iskevä epätoivo
 
Hui, kun tänne on taas tullut juttua jo vaikka kuinka. Päivällä kävin jo lukemassa mutta en kyllä millään ehtinyt kirjoittaa mitään.

Täällähän ihmisillä suorastaan limatulpat lentelee ja supistuksia satelee taivaan täydeltä. Ajatella että nyt ollaan jo näin pitkällä, kohta meillä kaikilla on kääröt sylissä, huih =)

Täällä mennään taas ihan tavallisissa menoissa, vain muutama hassu pieni supistus tullut tämän päivän aikana, ihan hyvä sinänsä->olisi nimittäin ihan hirviää kärsiä jatkuvista supisteluista sinne laskettuun aikaan asti. Mielummin näin että muutama silloin tällöin ja sitten enemmän kun aika koittaa... Heh, eihän se varmaan näin mene, mutta toivossa on hyvä elää.

Öiset vessakäynnit ovat täälläkin pop, tunnin välein pitää käydä vessassa. Ilmeisesti se vauveli vaan painaa tonne alas niin kovasti.
Kävely sujuu vielä ihan mainiosti, juuri tulin taas koiran kanssa puolentoista tunnin lenkiltä, mahtaakohan jossain vaiheessa tuo lenkkeily vaikeutua?

Kolmesta ässästäkin on ollut kovasti puhetta, mun tietääkseni vain yksi ässä on toimiva ja se on sperma. Se nimittäin todistetusti pehmittää kohdunsuuta, mutta silloinkin kohdunsuun pitää suorastaan uida siinä. Mutta kyllä mä huomaan siivoavani ja rakentavani pesää paljon enemmän kuin koskaan ennen. Jokapäivä pitää jotain häärätä, mutta tuskin se synnytyksen käynnistymistä edistää, vauveli tulee sitten kun on valmis tulemaan.

Ainoa vaan, että olen jostain syystä ruvennut pelkäämään sitä yliaikaisuutta ihan mielettömästi. Ties mitä tapahtuu jos vauva menee kovasti yliaikaiseksi, kamalaa. Pääseeköhän tästä pelosta yli millään?

P.O.A mä jo tänään ajattelin että varmaan kohta lähdet jo synnyttämään ellet ole jo lähtenyt, mutta toivottavasti Ali tajuaa pysyä yksiössään kunnes toivut flunssasta.

:attn: kertokaas nyt lahopäälle, että oliko se äitiyspakkauksen makuupussi/peittokin pestävä? Olikos siinä sama juttu kuin siinä ruokalapussa? Yritin kovasti lukea juttuja, mutta silmiin ei sattunut, eikä ainakaan siinä tiedotteessa, jonka kela mulle lähetti ollut mitään tietoa muista "myrkyllisistä tuotteista" kuin juuri tuosta ruokalapusta.

Antoisaa sunnuntai-iltaa kaikille,
Mäkin taidan napostella parit mandariinit näin illan suussa.

pötkylä ja pötsimönkijä 37+3
 
Pötkylä:mä en kyllä käsitä miten te jotkut voitten noita kävelylenkkejä vedellä vielä.mulla jo sellainen hidas kävelyntapainen (kestäessään yli 10 min) tekee kipua häpyliitokseen ja vauva alkaa painaa ihan älyttömästi.sit heti perään rupee pistämään ja loppu onkin tuskaa.kyl mäki esikoista odottaessa olisin kävellyt vaikka kuinka mut silloin alkoi heti 30 min jälkeen tulla jalkoihin niin kova paine että oli pakko mennä kotiin.mut silti tein sen 2 lenkkiä päivässä.nyt ei onnistu
 
Iidukka: Niin, eipä tuota pahemmin tulekaan nukuttua, muutama tunti yössä yleensä.. :/

Nuuskis: Pohjois-Karjalan keskussairaalaan olisi täällä tarkoitus lähipäivinä suunnata.. tai sitten parin viikon päästä :D Mutta sinne siis.

pötkylä: Joo, siinä äp:n täkissä oli pikkuisen liian suuri määrä sitä samaa myrkkyä kuin ruokalapussa. Makuupussissa ilmeisesti sallituissa määrissä, koska siitä ei ole mitään tiedotusta ollut missään...

Minä tässä just suunnittelin, että jos keskiviikkona on olo ok niin taidan suunnata alennusmyynteihin ensimmäisiä äitiyspäivärahoja tuhlailemaan..jospa sitä vaikka kesken shoppailureissun lapsivedet lirahtais housuun :LOL: Ai kamala jos oikeesti tapahtuis niin..

Katja taasen, ja viikot edelleen 39+3, vasta torstaina on SE päivä, eli kukas se sanoikaan että silloin voi mennä sitten synnärille, ja ilmoittaa että minä tulin nyt! :D
 
Hei taas!!

Samaa ihmettelen minäkin, että miten ihmeessä Pötkylä voit noin pitkiä lenkkejä tehdä?? Se peitto pitää myös pestä ja siinä oli sitä samaa kuin ruokalapussakin.

Minä täällä jo hätäpäissäni soittelin tänään synnärille ja kyselin kannattaako tulla näytille, kun nyt eilen ja tänään valunut jotain. Samaa oli kyllä jo jouluaattonakin, mutta sitten unohdin kokonaan. Nyt sitten tänään huolestuin, että jos se onkin lapsivettä, mutta kätilön mukaan on mitä todennäköisemmin vain vetistä valkovuotoa. Onko muilla valkkari muuttunut vetiseksi? kätilö käski laittaa siteen housuun ja seurailla tilannetta ja tarvittaessa sitten käydä näytillä. Kirjoittiko joku vasta, että oli käynyt näyttämässä onko vuoto lapsivettä?? Ei siis onneksi mitään huolta.

Alennusmyynneissä tänään kävin ja vauvallekin jotain pientä ostin, itselleni imetyspaidan ja sukkia ja hieman silmälle mukavempia alushousuja kuin nuo mammamalliset..

Meillä tarkoitus huomenna olla ihan perheenkesken ja ampua muutama raketti. Tytöltä on nyt onneksi kuume jo laskenut, mutta minulle tuli yskä. Toivottavasti se ehtii parantua ennen synnytystä. En kyllä usko, että tässä ihan kohtakaan lähdetään, kun esikkokin meni sen 2 vko yli.

Hyvää tulevaa vuotta toivottelen jo kaikille!!
Niin ja Saarulle vielä, että onhan tässä jo pian loppiasAATTOkin. =)

iita ja nuutti 38+0
 
AAPUUVA! Kauheat selkäpoltot |O juuri nimeksikään ei supistele, mutta muutamia kipeitä pitkiä supistuksia on tullut lenkin jälkeen, kyllä nyt hädissäni kerkesin jo harmitteleen koko lenkkiä. Toivottavasti ei tarvis vielä lähtä... kauhusta jäykkänä, ehtis toi vuosi vaihtua.. Mikähän ihme ku on jatkuvaa polttoa alaselässä?? :headwall:
 
Ensimaidosta: mulla on tullut muutamia tippoja kerralla ainakin kuukauden ajan jo. Vähän kun puristaa niin tulee. Aina ei edes tule molemmista rinnoista samalla kertaa. Itse olen nähnyt monena yönä unta syksyn mittaan, että vauva syntyy hampaat suussa eikä opi sitten imemään. Puree vain rintaa :LOL: . Ilmeisesti alitajunta yrittää sanoa mulle jotain (että imettäminenkö vähän mietityttää)??

Vatsantoiminta parani huomattavasti kun jätin rautatabletit pois. Tää uusi terkkari oli sitä mieltä ettei loppuraskaudessa pakosti tarvi syödä niitä. Saa vain vatsan turhaan kovalle. Mulla raskauden aikana hb vaihdellut 91-118. Niitä Multitabs raskaus-vitammineja syön ja se saa nyt toistaiseksi riittää. Ei ole kiva harjoitella synnytystä etukäteen pöntöllä :|

Saapis kivoja kuvia olit lisäillyt pojasta!

Raskausarvista: mulla ei ole toistaiseksi tullut vielä niitä. En sitten tiedä tuosta ihon "laadusta", koska reisissä ja takapuolessa on tosi paljon vanhoja arpia, jotka ovat tulleet joskus teinivuosina lihoessa/kasvaessa. Ja rasvailuja en ole tehnyt normaalia enempää (lue: max 4x kuukaudessa)!

Itse siis kävin perjantaina siellä sydänfilmissä ja lääkärin juttusilla. Todennäköisesti mulla on ollut svt-kohtauksia (=supraventrikulaarinen takykardia), jotka eivät ole vaarallisia mutta inhottavan tuntuisia. Mitään lääkitystä ei edes halunnut ajatella aloitettavaksi nyt raskaana ollessa. Jos rytmihäiriöitä tulee edelleen raskauden jälkeen, niin sitten mahdollisesti sydämensykkeen pitkäaikaisnauhoitus, jossa siis voidaan saada sydänfilmille noita pyrähdyksiä. Nythän :heart: -filmi oli ihan ok. Synnytyksessä saavat seurata vointiani ja varsinkin jos olo menee huonoksi niin sitten myös minusta sykkeen/rytmin seurantaa. Että ihan hyvillä mielin mennään nyt etten päin. Eilen ja tänään on tullut vain lieviä tykytys-kohtauksia, että ehkä tää tästä.
Huomenna olisi viimeinen neuvolalääkäri. Toivottavasti tekevät painoarviota kaverista, niin tietää vähän millainen vauva on tulossa puskettavaksi ;) Vauva on selvästi laskeutunut viime päivien aikana, huomaa että yleinen olo ja hengittäminen ovat helpottuneet =)

Huomenna sitten neuvolakuulumisia, itse ainakin toivon että alapään vihlaisut ja supistukset ovat saaneet edes jotain aikaiseksi kohdunsuulla!

Afu ja mini 36+6
 
Heippa
Viellä 24h ja sitten voi huokaista ja alkaa taas ahertamaan. Joulusta asti ottanut rennosti sohvanpohjalla |O Taidan uskaltautua huomenna jo kauppaan alusvaatetta etsimään ja potkosalaattitarvikkeita hakemaan.Tosin harmittaa, kun itselle ei ruoka enään maistu ja kotona tehty perunasalaatti nakkien kera olisi niin ihanaa normaalisti..
Hirveä hiki koko ajan päällä ja veskissä saa tosiaan ravata parin tunnin välein, ja vielä tosi etova olo kaupan päälle. Päivällä hiipi ajatus ekasta synnytyksestä mieleen ja karsea muisto jatkuvasta oksentamisesta synnytyksen yhteydessä ja sen jälkeen. Noh, odottelen sitä perinteistä limaklönttiä, jolla mun synnytykset käynnistyneet mutta olo tosiaan alkaa olla semmonen että ei siihen kovin montaa päivää ole. Lupasin miehellekin romantiikkaa uuden vuoden kunniaksi :LOL: jos vielä kotona ollaan.
Itseäni huolettaa vuodeosastolla nukkuminen, meinaan kun flunssan seuralaisena tuli ikävä kuorsaus ja se ei ole mitään mukavaa valvoa kuorsaavan huonetoverin takia koko yöta.
Hyvää uutta vuotta kaikille!
 
Huomenta!
Väsyttää.. |O Meinaa nuo parin tunnin yöunet olla vähän liian vähäsen, mut minkäs teet, kun enemmän ei saa nukuttua.
Aamukahvit lensi oksuna lavuaariin :x Varmaan tuo väsymys teettää pahoinvointia mulle..
Neuvola olis klo 10.45 Mies meinasi tulla mukaan (ei oo ennen ollut) kun se jokatapauksessa lähtis mua käyttämään siellä, mulla kun ei itellä oo ajokorttia, niin samahan tuo on sit tulla ihan sinne vastaanotollekin mukaan.. =)

No, jospa sitä ensi yönä sais nukuttua, tulee varmasti ulkoiltua aika paljon iltasella, niin jos sekin vähän avittaisi.. nyt kun on tullut enimmäkseen vaan sisällä oltua, kun vettä on satanut täällä monta päivää. Varmasti nukuttaisi paremmin, kun ulkoilisi enempi.

Saaru: Ihan "hävettää" kysyä, mutta oisitkos sie niin kiva, ja tekisit meille uuden pinon? :hug:

Katja ja rv 39+4
 
Jes, mä pääsen vielä hammaslääkäriin. Tänään soitin päivystykseen sen lohjenneen leegon takia ja nyt sanoin että särkee vaikka enemmän mulla särkee kyllä vatsa kun hammas. Pakko on nyt vaan saada sen kuntoon jos tää synnytys tästä nyt lähtis sit käyntiin. Viime yönä tuli jo muutama tosi kipakka supistus ei ollu enään mitään jomotusta vaan nyt selkeesti kipu liittyi supistukseen. Nyt aamulla ei taas mitään. No, josko se siellä hammaslääkärissä sitten taas äityis supistelemaan niin asia lähtis etenemään...

Onnea kaikille vauvautuneille! Niin ja Hyvää Uutta Vuotta tietenkin!

Hokkis rv 39+1
 
Jups, huomenia mammat!
Uusi pino pykätty pystyy! Ja taitaa olla mulle viimeinen pino mitä täällä odotus puolelle laitan:) Toivon mukaan Aatto raaskinee syntyä ennen helmikuuta ja pääsen tuonne vauvautuneitten puolelle. Joku saanee sitten periä mun "roolin" ja jatkaa listausta, jos uuden listan sitten vielä laitatta :heart:
 
Onnea kaikille vauvautuneille! :flower:
Kirjoittelin aamulla tonne Joulukuisten listalle ja ihmettelin, kun siellä on oudon nimistä porukkaa :LOL:
Mulla on LA ens viikon torstaina, mutta yhtään mitään tuntemuksia ei ole...Yks yö oli kovat menkkakivut, mut siihen ne sit loppu. Muutenkin yöt menee tosi hyvin, kerran herään vessaan, muuten nukun tauotta illasta aamuun =) Tiedä sit kuinka kauan!

Kaustinen 38+4
 

Yhteistyössä