**TAMMIKUU2008**marraskuu

Heippa taas. Juu, tuo kuva mikä mun profiilista löytyy on otettu kyllä aika lailla alkuvaiheessa...Veikkaisin, et viikkoja ois tuossa jotain 18 tai 19 kieppeillä. Koitan päivittää sinne uuden kuvan, jos sitten Katja ja SuTi oisitte jo eri mieltä mun masun koosta =) Ei vaan, kyl mulla vielä on aika pieni maha, vaikka viikkoja on jo tasan 33 kasassa. Ja tyttö on tulossa, ultrassa on 2 kertaa sekin jo todistettu. Voihan olla, että toisilla on selvä poikamaha ja saavat tytön, mut sekin on kyllä niin yksilöllistä, että millanen masu on. Turha niitä on toisaalta vertailla, paitsi kyl musta on kiva katella muiden masukuvia ja vertailla niitä omaani =)

Hei, onkos teillä masuasukilla usein hikka? Meillä on ihan päivittäin, eilen tais olla 3 tai 4 kertaa kova hikka tytyllä :D Aika veikeen tuntusta.
 
Helluralli.... =)
Ihanaa kuulla Pikkupeikon terveiset =) Onnea kovin paljon sinne vielä koko perheelle,erityiset toivotukset pikkuiselle pojalle =)

Täällä oli pitkästä aikaa oikeen hyvä yö...nukuin kuin tukki.
Seitsemältä oli herätys ja puol yhdeksäksi lähdinkin sitte tuon keskimmäisen kanssa 5-vuotis neuvolaan ja siellä vierähti se puolitoistatuntinen... Neiti osas oikein hyvin tehdä kaikki hommelit (no se siitä, eihän teitä nyt mun 5-vuotiaat kiinnosta ku masussa on paljon paljon pienempiä :D ).

No niin ,mitäs muutoin... ai joo, se mun uusinta sokerirasitus oli edelleen sen 5.2 kun raja on 5.1... Onneks tää mun oma neuvolatäti ei siitä mitään isompia solkotuksia ottanu, sanoi vaan,että katotaan jos on aihetta uusintapistoon jossain vaiheessa ja tehään se ihan neuvolassa, niin ei tarvii jonotella tonne labraan... ja jos lääkäristä tuntuu viimosella käynnillä että vauva kasvelee liikaa ni sitte kävästään ultran kautta... Eli tällä tavoin tääkin homma selvis... Mua noi sijaiset sitte vähän patittaa... :kieh:

Mä lupautusin lähtemään kohta kaverin luona käymään elikkäpätä... tähän lopettelen nyt ja alan kohta pukemaan lapset...
Heissuliveiiii

Saapis ja tiitiäinen 32+4
 
HeMa05 katsoin tuon saman dokumentin ja kaduttaa että pitikin mennä katsomaan se kohta missä näytettiin synnytys. Jotenkin alkoi ällöttää jo sen sairaalahuoneen kolkkous ja muutenkin tuli paha olo ajatellessa, että sama on itsellä pian edessä..

Toivon tosiaan, että päästäisiin sinne Kättärin synnytysvalmennukseen, varmaan rauhoittaisi omaa mieltä!
 
Tervetuloa Maya mukaan :flower:

Olipas kiva kuulla pikkupeikon kuulumiset. Voimia sinne kovasti :hug:

Juu, en mäkään pysty enään selälläni oleen saatika nukkuun enää. Sen verran pystyy oleen et saa nostettua välillä jalat kattoon. Pari yötä onn nukkunu niin et masulla on oma tyyny, mikä tukee aika kivasti sitä ja oonkin nyt nukkunut paremmin. Viime yönä heräsin vaan kerran :attn: :LOL: yleensä vähintään 3-4 vessareissua..

Painosta vielä sen verran et mulle on nyt tosiaan tullu ehkäpä sieltä 25 viikosta lähtien tosi reilusti, turvotusta järkysti, mikä kyllä myös näkyy, naama ihan turvoksissa, silmissä tuntuu, kädet kun nakit ja jalat kun norsulla ja muutenkin olo kun valaalla joten kaiken kaikkiaan hyvinkin eläimellinen ol :LOL: ei o hauskaa kyl, odotan et pääsen kotiin lepään, ehkä tuolla työllä on vaikutusta asiaan, koko ajan jalkojen päällä ja liikkuen, monesti melkein juosten, nostelua jne.. keittiötyö henkilöstöravintolassa siis..ja tosi aikaset aamut no taas mä valitan, anteeksi lopetan heti. 2 päivää :D

Täällä kun on käyty tätä nimikeskustelua niin me innostuttiin eilen oikein valkkaan sitä nimeä, ja löyty hetpian sellainen molempia miellyttävä =) Katotaan sit viä kun vaavi syntyy.

Tänne kans lunta tahtoo, on tua ihan pikkiriikkisen valkeaa maassa, siis ei lähelläkään ett' maa peittys mut kumminkin valkosta vähän :D töissä jo juttelin et meen tekee lumienkeleitä :LOL:

Tässä varmaankin tänkertaset kuulumiset, huomenna taas neuvolaan. Nyt taas lepäileen hetkeksi.

Cattie ja Osku 31+5 :heart:
 
Tervetuloa maya mukaan!
Me sitten käytiin nuoremman pojan kanssa lääkärikeikka heittämässä. Korvat oli onneksi kunnossa ja putket pysyneet paikoillaan. Spiira ja kortisoonia saatiin, kahtellaan joskos tilanne lähtis paranee. On nuo tuollaiset lääkärikeikat aina niin uuvuttavia, nyt alko väsy painaan huonon yön jäliltä sekä kauhia nälkä, josta tuli sitten heikotus. Siellä ku taas venähti pitempää, ku otettii lääkettä ja odoteltiin vaikuttaako yms. Onneksi ei enää erikseen tarvinnu odotella et pelkästää lääkärin vastaanotolle pääsee. Helpotukseksi äiti otti sitten esikon mukaansa ettei sitä enää tarvinnu ottaa sinne mukaan juoksemaan.
Nyt mullakin alkanu kauhia närästys vaivaamaan. Koko ajan ja ihan sama mitä juo tai syö niin närästää :kieh: Makuulleen ku menee niin närästää nii että oksettaa ja yskittää. Onneksi on tuo rennie!
Mutta nyt kauppa asioille ja töihin piipahtaa. Palaverissa pitää piipahtaa että saadaan kaikki valmiiksi lauantain pikkujouluihin :D

Saaru
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iidukka:
HeMa05 katsoin tuon saman dokumentin ja kaduttaa että pitikin mennä katsomaan se kohta missä näytettiin synnytys. Jotenkin alkoi ällöttää jo sen sairaalahuoneen kolkkous ja muutenkin tuli paha olo ajatellessa, että sama on itsellä pian edessä..

Toivon tosiaan, että päästäisiin sinne Kättärin synnytysvalmennukseen, varmaan rauhoittaisi omaa mieltä!
kyllä tuli muistot mieleen,vaikka mulla oli kyllä nuo pahimmat kivut jo unohtuneet(lieneekö ilokaasu vienyt muistot mennessään) ja nyt tuo dokumentti muistutti mua siitä mitä on edessä..mies oli kans ihan vaikeena kun sitä katsoi...
 
imetysliiveistä ootte täällä keskustellunna... mä voin sanoa et kannattaa oikeesti hankkia hyvän tuntuiset liivit melkee jo nyt, varsinki jos esimaitoja nousee jo.. mut sillai et kannattaa olla kyllä valmiina laitokselle mukana ne liivit, koska ite olin ihan lirissä siellä ku ei niitä ollu... :eek: onneks mies sit toi otoa, mullakin oli vaan kahdet liivit ku ajattelin et kerkeehän noita ostaa vielä... :D mut on tarpeellinen hankint toden totta!!

aamupäivästä käytii Micoa kattomassa ja lisää vaan hyviä uutisia saatii... :heart: poitsu on nyt eilen ja tänää ollu sellaisia tunnin pätkiä irti ylipaineesta, et hengittää ihan itseksee ilman lisähappea jne.. :heart: mamma oli niiin pilvissä sen jälkee... eli kaikki näyttää oikein hyvälle, päästää kenguru hoitojakin jo miettii varmaa kohta.. :)

mä en oikein tiedä pitäiskö mun jo ni ko poistua tästä pinosta vai kuinka? on vähän ihmeellistä tää elämä vielä täällä päin... :D mut jos teitä ei haittaa käyn kirjoittelee aina välillä...
 
Ihania uutisia pikkupeikko! :flower:
Toivon todella että saat pikkuisen pian syliisi kenguruhoitoon.
Käy ihmeessä kirjoittelemassa kuulumisia,varmasti kaikki haluaa kuulla miten teillä menee.
Perässä tullaan :heart: :flower:
 
Ihania uutisia pikkupeikko85,
Enkeleitä ja Onnea, käy kirjoittelemassa ihmeessä kuulumiset, aina kun kerkeet..

Omaa napaa: neuvolassa käynti takana
painoa +900g/vko :whistle: sitä ne juhlat teettää :kieh:
turvotus -
RR 127/86
U-Prot. -
U-Gluk. -
B-Hb 129
Sf 30,5
tarjonta rt
syke 136
painoarvio 1900-2100g
Hiukkasen on selkää poltellu joka päivä viikon verran ja mulla on poltot aina tuntunu selässä, toivottavasti ei mitään hälyyttävää..
Nyt kamun kans lenkille joten kuulumisiin

glaudia ja pikku-kaveri rv.32+0
 
Yhtiökokouksessa tuli nyt sitten käytyä ja onneksi sieltä päästiin nopeasti pois.
Nyt tuntuu siltä, että vauva olisi jossain tuolla aika alhaalla, kun oikein tuonne alavattaan painelee...
Tarvii varmaan niitä imetysliivejä lähteä sitten jostain metsästämään, ettei tule hätä käteen, mulle kun liivejä muutenkin löytyy niin huonosti!

Pikkupeikko: Minä myös toivon kuulevani teidän kuulumisia :saint:
 
Kiva kuulla teiltä paljon hyviä uutisia Pikkupeikko!Eiköhän me kaikki olla niin kovin myötä eletty että olis ihan kiva kuulla miten teillä jatkossa menee.

Tervetuloa vaan Maya munkin puolesta. Mulla kolmas lapsonen tulossa LA 30.1 joten olen näitä viimeisimpiä tammikuisia. Työnteon lopetin jo tuossa syyskuussa kun kohdunkaula pehmennyt, auennut sormelle ja kohdunkaula oli lyhentynyt. Mutta hyvin on nyt mennyt kun vaan malttaa olla levossa. Mutta mitäpä sitä ei lapsensa vuoksi tekis kun kerran voi. Ainahan se ei auta vaikka olis aivan paikallaan. Mutta kuten pikkupeikon tilanne meille kaikille on näyttänyt että nyt ollaan jo aika hyvillä viikoilla noiden lasten puolesta kun ajattelee...
Se on hyvä että pääset sinne ultraan niin siellähän ne sitten tarkasti kyllä katsoo tilanteenne. Helppo sanoa mutta älä turhaan murehdi liikoja kun sekin voi sitten lisätä supisteluita. Tsemppiä. Selällään huomaan nukkuvani aina välillä, eikä mulle ole tullut huonoa oloa, mutta joku on joskus sanonut että vauva voi saada huonommin verta kun köllii siinä sinun isojen verisuonten päällä. Tämän takia suosittelevat kyljellään nukkumista.
 
Pikkupeikko: jos vain jaksat niin käy ihmeessä kirjoittelemassa myös täällä. Kuten pötkylä jo kirjoittikin niin on kiva lukea mitä tammikuisille kuuluu.

Maya: tervetuloa mukaan :flower:

Aikaisemmin mua ei ole kovinkaan paljon häirinnyt tuo Tehyn tuleva työtaistelu, mutta äsken kävin lukeamassa Taysin sivuilta että miten se vaikuttaa synnytyksiin ja naistentauteihin. Ja tässä olisi siitä osa eli mitkä jää tekemättä!
-Synnytyksen suunnittelu, synnytystapa-arviot (lähetteen perusteella poimitaan riskisynnyttäjät)
-Sikiön tarjonnan tarkistukset; perätilaepäilyt
-Sikiödiagnostiikka; lapsivesipunktiot ja istukkavillusnäytteet
-Gestationaaliset diabetespotilaat
-Synnytyspelkopoliklinikkapotilaat
-Synnytysvalmennustoiminta
-Jälkitarkastukset (geneettinen neuvonta, fetus mortus, hyvin komplisoitunut synnytys jne).
-Osa aikaisemmin ongelmallisista synnytyksistä
-Päihderaskaudet
-Krooninen hypertensio
-Osa lievistä sikiöanomalioista
-Suurentunut kromosomipoikkeavuuden tai sairaan sikiön riski

Kiva kun on ensimmäinen tulossa niin olisihan se kiva käydä kattomassa että mihin sitä oikein on menossa ja mistä ko.paikan löytää. Ja mitäs jos vauva on perätilassa niin sillekkö ei sitten tehdä mitää?? Onko täällä muuten ketään, joka olisi synnyttänyt vauvan alakautta vaikka oli perätilassa? No, toivotaan että tammikuussa työtaistelu on jo ohi, ettei tarvitse silloin noita miettiä :|

Afu ja mini 30+2
 
Hei noista imetysliisien ostosta sen verran, että mistä tiiätte minkä kokoiset ostaa? Kun mulla oli ennen raskautta rintsikat kokoa 75B, nyt on 80D, niin minkähän kokoiset mun kannattais ostaa?

Katja ja rv 32+6
 
Maya tervetuloa myöskin minun puolestani. Ainahan on kivaa kun uusia tulee mukaan.

Me käytiin sitten ekassa kättärin synnäri valmennuksessa ja odotukset olivat molemmilla aikas korkealla. No kyllä se hyvä mielestäni oli. Mieheni oli kylläkin sitä mieltä, että olisi lyhyempi voinut hieman olla. No paljon asiaa siellä oli ja kyllähän tuollaiseen aikaa saa kulumaan. Tuli itelle sitten sellainen olo, että jestas kun aika menee oikeesti nopeasti ja pianhan sinne kättärille se lähtökin tulee... Ei enään kauan. No huomenna olisi sitten neuvolan valmennus joten tällä ja kahdella seuraavalla viikolla on paljon valmennuksia. Tuovat ainakin varmuutta ja selkeyttä olotilaan.

Imetysliivejä en ole vielä ostanut, kun tuo kuppi koko on kasvusuunnassa kokoajan. Normaalisti mullakin koko 80b ja jo nyt 85d. Tuntuu jotenkin uskomattomalta ostaa kokoajan isompia liivejä. Joten imetysliivei en ole vielä uskaltanut ajatellakaan. Täytyy jättää niiden ostaminen sitten viime tippaan ettei tule hankittua liian pieniä.

Turvotusta tullut tänne nyt viime päivinä aika reippaasti ja sitähän ei edes auta se, että pitsalle piti päästä tänään. :ashamed: Tuli vain hirveä mieliteko(yleensä pitsa ei ole lemppariani) mutta nyt sitä teki oikeesti mieli. No painossahan se sitten ens viikon neuvolassa näkyy.

Pikkupeikko: kivaa kuulla et kaikki on hyvin ja jatkossakin jaksamisen rajoissa, olisi kiva kuulla kuulumisia.

Tässäpä sitten tämän päivän kuulumisia.

Säihky ja mini-me 29+5
 
Joku pohtikin jo miten nuo Tehyn irtisanomiset vaikuttaa. Ite jotenkin uskon että sopu vielä syntyy. Mutta jos ei sopua synny niin mietityttää että mitenköhän mun äippäpolin käynnin käy. Oon menossa Satks:n 2 vk:n päästä koska vauva on yht äkkiä kasvanu reilusti isommaksi kun viikot antaa ymmärtää. En kyllä edes tiedä mitä ne siellä kattoo, sokeri rasitusta ei ainakaan. Taitaa se käynti sitten jäädä käymättä. No en tällä asialla päätäni vielä vaivaa.

Tosta nukkumisesta oli puhe..oon nukkunut jo viikolta 24 tyyny jalkojen välissä ja ilman sitä ei nukkumisesta tuu mitään. Silti välillä kipu säteilee iltasin reisiin, mutta sitä ei onneksi kestä kun n. 10 min. Ja kääntyä täytyy tosi rauhallisesti ettei ala vihloa, muuten nukun kun tukki.

Ja nukkumisesta kun oli puhe, niin unten maille tästä lähden että jaksaa huomenna töissä painaa

Maximilian ja vauva 29+3
 
Heips!

Ihan ekaks pikkupeikolle oikein lämpöiset onnittelut pienen ukon syntymän johdosta! Oikein paljon teille voimia, on aika raskasta, kun ajatukset ovat koko ajan tietenkin vauvan luona, mutta itse ei voi siellä olla koko aikaa. muista kuitenkin tosiaan itse levätä kotona ollessasi, että olet sitten voimissasi kun vauva tulee kotiin! Väsymys voi tulla sitte viikon tai parinkin päästä vasta... Kiva, että teidän vaavi voi noin hyvin, ja lisähapestakin pääsee, niin sitten onkin helpompi hoidella siellä keskoskaapin ulkopuolella, sylitellä enempi jne. Toiset vanhemmat muuten äänittää omaa puhetta vauvalle, esim lukee satua, ja sitä voi sitten hoitajat soitella vauvalle, kun vanhemmat ei ole paikalla. Teidän äänethän sille on niitä tuttuja ja turvallisia. En tiedä saako teidän sairaalaan viedä vauvalle omia vaatteita, mutta meille saa, ja kun vauva on sitten jo sängyssä ja painoa lähemmäs 2 kg, sopii 44-50 cm vaatteet hyvin. Joistakin vanhemmista on kiva viedä omia ja pestä niitä sitten kotona, on vauva silloin konkreettisempi siellä kotonakin-lypsykoneen ja valokuvien lisäksi...

Mä olen nyt jääny kans kotiin. Hb oli laskenu silloin pari viikkoo sitten, ja nyt väsyttää ihan hirveesti. ei ole varmaan rauta vielä auttanut. Supisteluja on kans ollu, hieman kivuliaitakin, ja kohdunsuu olikin vähän pehmennyt ja sormella auki. ei sinänsä vielä huolestuttavaa, kohdunkaulahan oli vielä ihan kokonainen, mutta kotiin kuitenkin jäin. Sairaslomaa mä menin hakemaankin, sillä töissä en yksinkertaisesti enää jaksanut olla. Hirmu kiire menossa nyt just, eikä mahdollisuutta siis välillä juuri istuksia.

Meillä on täällä kotona karmee kaaos, ja koko huusholli huutaa siivoomista... Vauvallekin on kaikkí vielä laittamatta, onhan tuolla vaatetta jne, mutta meillä ei siis ole pesty vielä mitään, ei ostettu sideharsoja, rintapumpun osia, turvakaukalo puuttuu, lipasto vaatteille ym ym. Äkkiähän nuo sitten laittaa, eikä vauva kaikkea heti tarvitse, vähemmälläkin tulee toimeen. Mutta tuo joulu tulee ihan liian nopeasti.. Eikä ole intoa eikä voimia oikein alkaa laittaa sitä. Toivottavasti tää olotila muuttuis... Menee vähän valitukseksi, mutta ei voi mitää...

Meimingille tsemppiä muuten kans. sulla on onneksi jo viikot kohdillaan, et suurellla todennäköisyydellä vauvalla ei isompaa hätää enää ole, syömiseen ei voimat yleensä vielä 34 viikolla täysin riitä, mutta jo 35 viikkoinen vauva voi jaksaa senkin itse, ja pärjätä siis jo ilman "keskolan" hoitoa.
 
Hei,

Tervetuloa vaan maya!

Kiva, kun tulit kertomaan kuulumisia pikkupeikko! On teillä kyllä ollut alku; onneksi kaikki on nyt hyvin ja pikkumies kasvaa :) Millainen sun oma olo on nyt? Onko leikkaushaava edelleen kovin kipeä?

Liiveistä: Mä käytän edelleen samoja liivejä kuin normaalisti (80e). Imetysliiveiksi ostan 80f (tai 85f, kunhan sovitan miltä tuntuu). Kahden kokemuksella tiedän, että kaksi ekaa viikkoa mun rinnat on turpeat, kun maito nousee ja liivit kiristää, mutta sen jälkeen mahtuu tuo koko. Toivottavasti tämä kaava toistuu kolmannenkin kohdalla :D Esikon kohdalla ostin sopivan kokoiset liivit rv37 tienoilla ja toiset just synnytyksen jälkeen (kahdet oli muuten mulle liian vähät, kun multa tuli sitä maitoa suihkuten... ja sotkien). Noi synnytyksen jälkeiset oli koon isommat ja hyvät just ton 2 viikkoa; sen jälkeen ne oli isot. Mutta tämä siis mun kokemus.

pötkylä: kiitos vinkeistä! Mistä noita Bravadon liivejä saa? Netistä? Erikoiskaupoista?

Täällä myös vauva hikkaa kovasti. Missäpäin sulla carla tuntuu tuo hikka? Mulla tuntuu aina ihan alhaalla ja th siitä epäilikin, että vauva olisi rt:ssa, mutta onkin pt:ssa.

Jimena 32+4
 
Jimena mä olen ostanut bravadon liivit netistä, esim www.bebes.fi, olen niin pirun laiska raahautumaan tonne helsinkiin ostoksille, täällä meillä kun ei oikein ole oikeanlaisia ostospaikkoja.
Mullahan rinnat on pienentyneet yhdellä kuppikoolla raskausaikana ja olen ostanut nyt kahdet imetysliivit jotka ovat samaa kokoa kun mitä mun rinnat oli ennen raskausaikaa. Ja noi bravadon liivit on sellaiset, tai ainakin tuntuivat siltä, että niissä riittää tilaa jos vaikka vähän isommiksikin pullahtavat.

Afu kyllä toi tehyn tilanne vähän huolettaa. Meillähän Hyvinkään sairaala jatkaa touhuja ihan normaalisti, siellä irtisanoudutaan vasta joulukuussa, mutta mitäs jos homma menee niin pitkälle? Sit pelottaa jo ihan tosissaan että miten pärjätään.

Meillä neuvolassa ei osannut lääkäri eikä terveydenhoitaja selvittää onko vauva perä -vai raivotilassa, joten sekin vähän jännittää jos Elvis päättää vielä kääntyä takaisin perätilaan. Tai siis Elvis oli viime viikon ultrassa raivotarjonnassa ja silloin kysyin mahtuuko kaveri vielä kääntymään, niin vielä on kuulemma tilaa kunnon molskahduksille. Mähän olen tietysti tämän esikoiseni kanssa niin ymmällään kaikesta, etten todellakaan pysty sanomaan tunnistanko jos vauva kääntyy toisinpäin. Vähän hirvittää, jos joutuukin perätilasynnytykseen sen takia että neuvolassa eivät osaa tarjontaa tarkistaa kunnolla? Vai tunteeko sen tarjonnan sitten loppuvaiheessa paremmin?

Dinomamma hyvä että sait jäädä jo kotiin. Kunhat saat ensin vähän levätä ja hb nousee, niin uskon että tunnelmat muuttuvat vähän valoisammiksi. Ainakin minä olin ihan mustana ennen kuin jäin sairaslomalle, ja nyt kun on jo pari viikkoa (vai kolmeko viikkoa jo? ) levätty niin mielialakin on ihan toisenlainen kun se valtava väsymys ja työstressi on väistynyt.

pötkylä ja pikkuElvis 31
 
Carla & Jimena: Mullakin tuntuu mahassa hikkailu aina tuolla alhaalla, mut viikko sitten terkkari oli sitä mieltä, et olis perätilassa. Aiemmin ollu jo monta krt rt:ssa...Mutta tuntuu kyllä kääntyilevän vielä. Mitenköhän siitäkin voi olla sitten varma, että pysyy rt:ssa. Tiedättekö milloin se tarkistetaan viimeisen kerran ennen synnytystä?

SuTi ja Veera 33+4
 
Heippati rallaa!
Täällä nyt ollaanki jo pikkasen pirteempänä. Viime yönä nuorempi pojukin jo nukkun kunnolla. Ei herätelly, ainoastaa heräilin ittekseni perinteisesti veskiin. Ja muuten näyttää että alkaa poju olemaan paranemaan päin, normit aamutaistelut yms käynnissä |O Tuolla nuoremmalla on kyllä niin hidasta tuo käyntii lähteminen ja kauhia kiukku aina aamusta. Ihan hirvittää ajatuski että noitten kaa pitäs olla jo puol 7 aikaan olla menossa jo johonkin hoitoon yms. Mutta kai noikin siihen tottuis jos joskus niin pitää.

Pikkupeikko Ilman muuta käy kertoileen kuulumisia yms täällä. Kiva kuulla sitten kuinka teillä pikkumies kasvaa yms sekä kuinka lähtee kotona menemään. Sultahan sitten saattaa tullu monille hyviä käytännön niksejä yms :D Teillä sitten ihanasti kaikki täydessä hulinassa ku me vasta pähkäillää millonkas masukas vois edes syntyä :LOL: Teillä on kyl komee nimi pojalle valittu, meillä aika samantyylinen tulossa meiän "Aatolle"
Jimena Meillä kans "Aatto" nikottelee päivittäin ja mulla ainakin hikka tuntuu masun päällä enemmänkin ja raivotarjonnassa poju köllötteleepi. Elikkäs sopis kyl kuvaan et jos sulla pt niin alhaalla tuntuu hikka.
pötkylä Mulla kans nykystä kuopusta odottaessa terkka ei ollu ihan sata varma onko rt vaikko pt, ite kyllä vahvasti tiesin että on rt, ku potkut yms tuntu samassa paikassa ku esikolta. Mutta ku terkka ei ollu siitä niin varma, niin antoi lähetteen ultraan missä katottiin tarjonta sekä koko. Se oli sitten jollain loppuviikoilla. Silloin arvioitiin syntymäpainoksi lasketulle ajalle n. 3,8kg, mutta ku yliajalle porskutettiin 3vk niin olihan se sitten isompi 4280g.

Pianhan son lakon alkamisajankohta käsillä. Toivotaan että siihen saataisiin joku sopu ja mahdollisimman pian. Ja ilman että siitä kärsii kukaan. Itellä pikkusen huolettaa ku "Aatto" on kyl rt, mutta ei ihan kunnolla että jos ei asetukaan sitten uomiinsa ennen synnytystä, niin kuinka sitten käy ku on tarjontavirhe. Esikolla oli pieni tarjontavirhe, ja synnytys oli pitkä, kipee ja hankala. Onneksi tarjontaa saatiin sitten korjattua imukupilla ja poika vaa lumpsahti ulos. Mutta jospa tämä asettuu vielä kunnolla tuonne lähtökuoppiin ettei tarvitse murehtia. Mitenhän ne muuten noita jotka on rt, mutta pahemmin tarjontavirheessä? Koittaako ne jotenkin saada sen parempaan asentoo vaikko leikaavatko suoraa. Leikkaus mä ainakin pelkää enemmän ja siiten koituvaa kipua sitten jälkikäteen.
Ja kuinka kaikki tämä seuranta ja päätösket tarjontavirheestä hoituu jos lakko tulee. Mutta pitää nyt koittaa ottaa vielä rennosti ja toivoa että he saavat asiat järjestykseen ennen sitä. Mietitään sitten uudestaa jos lakko vielä on.

Saaru ja Aattomiäs 33+6
 
Tervetuloa maya! Mulla oli sf-mitta viikolla 29+2 = 25. Oli kuulemma riittävä, kun oli kuitenkin käyrien sisällä. Painoa tullut 12 kiloa, mutta painoindeksi oli 18.8 raskauden alkaessa, joten en ole huolissani. Nyt huomaan, että ruokahalu on alkanut vähentymään. Seuraava neuvolakäynti marraskuun viimeiseisellä viikolla, mutta ens viikolla pääsen äitipolille lääkäriin kontrollikäynnille niiden supistusten takia. Nyt ne ovat onneksi vähentyneet ja laimentuneet, kun jäin saikulle.

Onko muilla nukkumisvaikeuksia? Normaalisti olen hyvä nukkumaan ja en heräile öisin. Nyt herään monena yönä viikossa aina yleensä siinä kahden aikaa ja nukahdan vasta neljän aikaa. Aamulla ei kyllä ole maailman virkein olo. Mäkään en pysty nukkumaan selällään ja tyynyä olen pitänyt jalkojen välissä jo kuukauden. Se kyllä helpottaa. Hyvää päivän jatkoa kaikille :flower:
 
Saaru:Mulla oli esikoinen rt ja se riitti ainakin silloin neuvolalääkärille.naurahti vaan että on jotenkin jännästi kenoveeva asennossa tuo pää.no,synnytyksessä sitten ihmettelivät kun laskeutuu huonosti ja lopulta tajusivat että on pää sivuttain ja loppuvaiheessa kääntyi avosuiseen tarjontaan ja tuli ulos imukupin avulla.tämä kaikki pidensi synnytystä ja aiheutti lapselle sydänäänten laskua ym.tätä sitä itsekin miettii että pelkkä rt ei riitä...
Mä en edes ole tiennyt et sitä vois tällaisen takia päästä arvioon.Pitänee ottaa asia esille vikassa neuvolalääkärissä.

Hikasta:täällä hikka tuntuu ihan alhaalla,ja sitä sitten onkin monta kertaa päivässä =)

Päivänjatkoja vaan kaikille.
 
Ihan ensiksi... Pikkupeikolle ja pojulle paljon jaksamista ja voimia! Suloinen poika kyllä on =) !
Täällä on ollut paljon keskustelua vaikka mistä, ahkerasti olen käynyt lukemassa kuulumisia =) .

Nimistä: ollaan täälläkin keskusteltu ja vähän jo päätettykin, onneksi melko yksimielisesti miehen kanssa. Voi tosin olla että nimi voi muuttua vielä matkan varrella. Toinen nimi on mielestäni vaikeampi päättää kuin ensimmäinen. Ristiäisiä ollaan myös jo tässä vaiheessa vähän mietitty. Meillä on sen verran pieni asunto, ettei kotona ainakaan pysty pitämään. Miehen vanhemmat asuvat kauempana ja omat vanhemmat ovat eronneet, joten nekin vaihtoehdot ovat suljettuja pois. Missä olette aatelleet pitää ristiäiset/nimijäiset? Millaisia paikkoja esim. seurakuntakeskukset ovat?

Mahasta ja painosta: molemmat kasvaa täälläkin... Painoa on tullut raskauden aikana n. 10 kg, onneksi nousu on tasaantunut hieman viimeisen kuukauden aikana. Sf-mitta on huidellut yli yläkäyrien, mutta onneksi sekin on nyt hieman tasaantunut. Tänään neuvolassa oli 32 cm (rv31+0). Neukkatädin oli tosin hankala mitata, kun Paolo tykkää maata (ja potkia) kylkikaaren alla (ilmankos hengästyttää!!). Rt:ssä hän siellä köllötteli. Masu tulee miullakin tuohon eteen, takaapäin ei sitä oikein huomaa. Lapsivettä on ilmeisesti normaali määrä, mutta terkka laittoi miut vielä kätilölle varmistusultraan, että on mitannut veden määrän varmasti oikein. Näköjään tehtäviensiirto jatkuu lääkäreiltä kätilöille ja kätilöiltä terkkarille...

Vauvatarvikkeet alkavat olla hankittu, mutta vielä aivan levällään varastossa ja joka paikassa... Kylppärirempan olisi tarkoitus valmistua nyt perjantaina (tätä ihanuutta on kestänyt jo 5 viikkoa, onneksi meillä on kaksi wc:tä!!) ja viikonlopuksi olemme lähdössä "minilomalle" kylpylään. Ihanaa =) !!

Tsemppiä PrincessOfAccolle viimeiseen rutistukseen. Koulu kyllä jaksaa odottaa jos tuntuu ettei jaksa! Mulla on harjoittelussa tänään viimeinen päivä (jahuu!! -10 vko takana!!) ja viikko vielä koulua. Sitten olisi tämä neiti valmis sh :whistle: ! Vauvan ja opiskelun yhdistäminen on varmasti haasteellista, mutta ei mahdotonta. Riippuu varmaan opiskelualasta ja -paikasta, kuinka se onnistuu.

Täälläkin masuasukki hikottelee lähes päivittäin. Kaveri liikkuu vilkkaasti ja potkii lujaa. Nukkuminen on käynyt levottomammaksi ja uni ei aina meinaa tulla. Yleensä unta ei tarvitse odotella... Masu alkaa painaa ja hyvän nukkumisasennon löytäminen on vaikeaa... "Esimaitoa" on miullakin tullut jo aika kauan. Toivotaan että sitä riittää vielä sittenkin kun vauva syntyy! Liivejä en ole vielä hankkinut, mutta suunnitelmissa se on ollut. Hyviä vinkkejä olette antaneet!

Mutta vielä on kerran lähdettävä harjoitteluun ja suoritettava se kunnialla loppuun saakka! Onneksi kollegat ovat olleet armollisia ja suvaitsevaisia, kun olen välillä istahtanut ja levännyt :D ! Voikaa hyvin =) !

-Kirppu poistuu lumisateeseen.....-
 

Yhteistyössä