Tammikuun 2007 IVF/ICSI/PAS

MMharmaana
Meillä juuri takana onnistunut PAS ja keskenmeno rv 7+4 :'( Toissapäivänä oli kaavinta ja siitä nyt toivutaan...fyysisesti kaikki ok, mutta henkinen olo täysin rikki. Nyt sitten odotetaan yhdet menkat ja seuraavista alkaa uusi laastari/lugesteron-hoito uutta PAS:a varten. Laskeskeltiin tuossa että melko varmasti menee tammikuulle se siirto ellei nyt kierto vallan heittäydy lyhyeksi tms mikä olis erittäin ihmeellistä, koska minulla PCO. 2 alkiota vielä pakkasessa, toivottavasti niistä edes toinen kestää sulatuksen, kiinnittyy ja kestää matkassa syntymään asti ja mieluiten vielä sinne rv 40 paikkeille...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2006 klo 11:26 MMharmaana kirjoitti:
Meillä juuri takana onnistunut PAS ja keskenmeno rv 7+4 :'( Toissapäivänä oli kaavinta ja siitä nyt toivutaan...fyysisesti kaikki ok, mutta henkinen olo täysin rikki. Nyt sitten odotetaan yhdet menkat ja seuraavista alkaa uusi laastari/lugesteron-hoito uutta PAS:a varten. Laskeskeltiin tuossa että melko varmasti menee tammikuulle se siirto ellei nyt kierto vallan heittäydy lyhyeksi tms mikä olis erittäin ihmeellistä, koska minulla PCO. 2 alkiota vielä pakkasessa, toivottavasti niistä edes toinen kestää sulatuksen, kiinnittyy ja kestää matkassa syntymään asti ja mieluiten vielä sinne rv 40 paikkeille...
Kurjaa :'( Taisit kertoa tuolla lokakuun pinossa?

Mie odottelen seuraavien menkkojen alkamista. Sillon pitää soittaa IVF- hoitajalle ja saan ohjeet pistoksiin.
 
Ollaanpas pudottu alas.

Kotiuduttiin viikonloppuna häämatkalta Skotlannista. Oli ihana reissu.

Menkat ei ole vielä alkaneet, marraskuun alulle niitä odottelen, että pääsen alottamaan clomit.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2006 klo 16:36 MMharmaana kirjoitti:
Minä taidan vetäytyä koko hoitorumbasta pois, saa tuo yks muksu riittää. Ei enää jaksa, 7.5 vuotta jo niitä kahlattu läpi...
:hug: Varmasti olet väsynyt hoitoihin. Älä anna periksi, jos kerran haluat lisää lapsia. Pidä taukoa välillä ja jatkakaa myöhemmin, kun löytyy taas voimia. :heart:
 
Hilma
Toivottavasti aloitetaan PASit tammikuussa,kunhan mies innostuisi yrityksestä.
Yksi lapsi jo on PASista 11/04,syntyi 8/05.Miehen mukaan vielä niin pieni,ettei ole ehkä vielä valmis mahdolliseen toiseenlapseen.Olis kyllä ihanaa saada toinenkin pallero!
 
Nea
Moi kaikki! Meillä on se tilanne, että eilen tehtiin toinen inssi joten nyt siis vaan odotellaan. Lääkärille sanoin, että jos nyt ei tärppää niin saa inssit jäädä ja se oli sitä mieltä että on ihan ok ja meiän oma päätös jota hänkin tukee. Jos siis täti tulee, niin pidetään joulun yli tauko yhen kierron ajan ja heti tammikuusta sit ivf kai lyhyen kaavan mukaan. Eli jos täti tulee niin soitto klinikalle ja ennen joulua hoidon suunnitteluun. Tottakai toivon plussaa jo tästä, mutta liikoja en luule kuitenkaan. Mahdollisuudet on kuitenkin niin pienet, toisin kun ivf:ssä! - nea
 
Hiiiiiiop, hiiiiiiop, hiiiiiiop, hiiiiiiop \|O *kiskoo ketjun ylös viidenneltä sivulta naama punaisena*

Täällä rupeaa olemaan jännitys korkeella :heart: Odotan sitä sekuntia, kun täti tulee niin voin soittaa KYSiin IVF- hoitajalle ja alottaa sumuttelun :D
 
neeta
Heips,
tammikuussa IVF/ICSI meilläkin, ja lyhyellä kaavalla! Clomikierto oli nyt viimeinen, ja en ovuloinut tässä, joten kierto venynee, ja IVF ois varmaankin tammikuun puolenvälin tammikuun lopun aikoina.

MM: osanotot. Keskemeno on kamala menetys :(. Minullakin siitä katkera kokemus, mikä ei unohdu koskaan. Voimia toipumiseen!
 
Hei !

Minäkin varmaan pääsen tänne, toivoisin kyllä että aloitettaisiin mahdollisimman pian. Olemme menossa maksusitoumus asiakkaiksi väestöliittoon. Viime viikolla soittivat naistenklikalta, että sopisiko meille jos menisimme Vl:ään.
Onko kenelläkään kokemusta kauanko menee ennen kuin ottavat väestöliitosta yhteyttä?? Olen tosi malttamaton !!!!!!!!!!!!!!!!
Meillä on kelan maksukatto jo täynnä tältä vuodelta, niin toivottavasti saisin reseptit jo tämän vuoden puolella !
Tehty yksi ivf/icsi fertinovassa + kaksi passia. Ei yhtään plussaa !!!!!!!!!!
Lapsettomuutta takana kohta kolme vuotta, selittätömiä ollaan.

Tsemppiä ja jaksamista kaikille !!!!!
T:maariaa
:heart:
 
Moi!

Kirjoittelin jo tuonne loka-marraskuun pinoon seuraavaa, mutta ajattelin, että saattaisin mahtua/kelvata tännekin. Täytyy kyllä myöntää, että en tiedä onko inssi yhtä kuin IVF/ICSI/PAS.....voisko joku suomentaa kokemattomalle. Meillä nämä hoidot ovat vasta aluillaan, vaikka yritystä on takana jo 2,5v


"Hei Kaikki!

Lueskelin tuossa teidän kokemuksia inssistä ja ajattelin liittyä joukkoonne, jos vielä innostutte kirjoittelemaan =)

Meilläkin on ensimmäinen inssi edessä joko joulu-tai tammikuulla, riippuu vähän kierrosta ja joulunpyhistä. Meidän vauvakuumeiluhistoria ulottuu jo kesään 2004, mistä saakka ollaan ykköstä haaveiltu.

Meillä oli viime keväänä yksi keskenmeno noin kuudennella viikolla. Sen jälkeen olemme yritelleet luomuna, mutta viimeaikoina mun hermot ovat pettäneet tosi pahasti tädin vierailujen yhteydessä. Lääkärimme suositteli keskenmenon jälkeen inssiä, vaikka oli vakuuttunut, että luomunakin voisi tärpätä. 5.12 menen kuitenkin inssiopastukseen ja haen clomit ja piikit (kynän) apteekista...jännittää ja on todella toivorikas olo.

Meidän ongelmana on ollut minun kiertoni epäsäännöllisyys ja liika prolaktiinin tuotanto. (Söin liikatuotannon estämiseen kolme kuukautta Dostinexia) Hedelmöittämistä on vaikeuttanut myös mieheni vintiöiden sekoilu. Näytteessä puuttui kokonaan "A-lajike", eli suoraan uivat, Sieltä löytyi kyllä tarpeeksi iso määrä ympyrää uivia B-ryhmäläisiä. Lääkärimme mukaan kummassakin on saman verran vikaa ja yhdistettynä se hankaloittaa toukkien aikaansaamista. Nyt sitten yritetään lääkäritädin avustamana.

Olisi ihanaa kuulla uusien ja teidän vanhojen kokemuksista ja tärppäämisistä vielä lisääkin. Itselläni lähinnä jännittää toimenpiteen sujuminen, sillä aukiolotesti sattui ihan simona. Toivottavasti inssi ei.

Paljon plussa++++++tuulia kaikille!"
 
Katapultti
Hei voisinko minäkin tulla tähän joukkoon mukaan, vaikka ulkosuomalainen olenkin? Asun Tanskassa ja hoidot tehdään täällä, julkisella puolella ollaan.

Takana 3 inssiä, kaikista "tyylipuhdas" nega (vuoto alkoi aina jo ennen testipäivää). Lapsettomuuden syynä mieheni siittiöiden määrä ja liikkuvuus, ja minulla epäillään vasemman munatorven tukkoisuutta. (Aukiolotutkimus taisi aukoa paikkoja jonkin verran, mutta ei ehkä tarpeeksi.) Yritystä enempi vähempi takana kaiken kaikkiaan n. 4 v. ennen kuin vihdoin viime vuoden puolella menimme tutkimuksiin, ja hoidot aloitettiin sitten tämän vuoden puolella.

Tänään juuri oli IVF/ICSI-hoidon suunnittelukäynti. Pitkän kaavan mukaan mennään, saan luvan alottaa sumuttelut ennen joulua, tädin pitäisi ilmaantua tän viikon loppupuolella. Eli jonnekin tammikuun puolenvälin paikkeille kai ajoittuisi sitten itse IVF/ICSI.
 
Kyllähän tähän pinoon saa tulla kuka haluaa, vaikka olisi menossa "vain" inssiin :wave:

Mie itse tipahdan tästä kyydistä :'( Meillä IVF ajottuukin vasta maaliskuulle, kun oli niin paljon ruuhkaa klinikalla. Kehottivat soittamaan joka kuukausi, jos olis tullut peruutusaikoja, mutta niitä kuulemma on tosi harvoin :(
 
Nea
Voi Mimoriandra...tosi harmi että homma venyy. Nää on näitä mille ei itse voi mitään...

Saanko kysyä että missä olet hoidossa??

Mulla täti tuli nyt illalla, eli ehkä jo huomenna soitan klinikalle. Me ollaan lääkärin kanssa puhuttu tammikuusta, vaikka nyt on sellanen olo että haluaisinki jo ennen joulua. eli aloittaa siis heti perään. Mitä tässä odottelamaan...jokainen kuukausi on kallisarvoinen...

Eli ehkä siis kerron ajatuksistani, jos ehtisivät mut ottaa sinne jo nyt joulukuussa!

-Nea :heart:

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2006 klo 00:20 Nea kirjoitti:
Voi Mimoriandra...tosi harmi että homma venyy. Nää on näitä mille ei itse voi mitään...

Saanko kysyä että missä olet hoidossa??
KYSissä ollaan. Clomeilla jatketaan nyt maaliskuulle asti :wave: Tsemppiä siulle :heart: Varaahan aika ajoissa niin pääset mahd nopeesti.
 
Tänne pinoon taidanpa hypätä minäkin!

Elikkäs vähän taustaa:
2 vuotta yritystä takana kunnallisella ollaan hoidossa. 1.IVF 9/06 plus mutta varhainen keskenmeno ja PAS 11/06 nega.

Joten koska pakkanen on nyt tyhjä täytyy alkaa uudestaan piikittelemään.Klinikalle soittelin ja IVF pitkän kaavan mukaan ajoittuu varmaankin tammikuulle.Eli nyt odottelen että PAS:n vuodot alkaisi (eilen tuli nega) ja sitten yhdet kuukautiset joista voi ilmoittautua hoitoon.

Kyllä nää ainaiset pettymykset lannistaa kovasti.Sitten pitäisi jaksaa koota itsensä seuraavaa koitosta varten.Jos ei raskaus ala tällä kerralla tai ei päästä siirtoon asti niin sitten me harkitaan tosissaan jaksetaanko jatkaa.

Kaikille onnenpotku hoitoihin ja toivottavasti se tammikuu tulee nopeasti! :)
 

Yhteistyössä