Tammikuun 2015 odottajat *toukokuu*

hip hei!
mie siirryn tuolta kolmatta kuumeilevien ryhmästä Mrs-K perässä tänne teidän joukkoon :)
mie tunnustan että oon tehny yht.8kpl testejä viikon aikana ja nyt viimeset kaksi sen haalean viivan eilen näytti, tänään vielä kävin sen clearbluen ja 1-2vk siihen ilmestyi :heart: eli on se uskottava :heart:
paha olo alko jo alkuviikosta ja ke ei tehny suklaata mieli lainkaan ni arvasin jo melkein että vois olla :D suolaa voisin sit vetää kilo tolkulla...:O
ja kuulemma oon kiukkunen :kieh: ei pidä paikkaansa :LOL:
syödä pitää muistaa tai oon känkkäränkkä näköjään :ashamed:

tämä siis 3.lapsi (9v ja 8v edelliset) la. 15.1.2015 ja PKKS ois paikka...

4vuotta odotellut millon mies suostuu tähän kolmanteen lapseen joten pitkä on ollut kuume mulla :D

miree mie löysin jo unelma vaunut :ashamed: aloitin 3vk sitten nettisivujen selailun ja nythän se vasta kiihtyy :D myö jouduttaan kaikki hommaamaan uusiks, pinnasänky ja kehto on vaan jätetty varastoon ja pari laatikkoa pieniä ihanempia vaatteita.
anopille ajattelin huomenna äitienpäivän kunniaks kertoo, ja tulevat kummitädit tietää jo, sekä muutama työkaveri (niille oli pakko kertoo kun to aloin itkemään kesken työpäivän.... :snotty: asiakas haukku ja haistatti -itut mulle kun ei ollu tiettyä kukkaa mitä hän olisi halunnut ostaa ) :kieh:
huono olen pitämään näin ihanaa salaisuutta :heart:

johan tuli sepustukset :ashamed:
mutta nyt alkaa toinen silmä luppasemaan niin siirryn tuonne peiton alle niin jaksan herätä aamulla ja alkaa tehdä anopille huomiseksi ruokaa :p

ps. kysymys: te ketkä meette alkuraskauden ultraan, kuuluuko neuvolan normikäynteihin vai onko ns. ylimääräinen ultra tjs.? miun tekis niin mieli mennä tarkistuttaa että kaikki on ok mutta miun mielestä täällä ei pääse ku yksityisella ja maksaa maltaita |O

niin ja ikä 31v
 
Viimeksi muokattu:
Ondine, mä tiedän kanssa erinomaisen hyvin mitkä vaunut haluan. Bugaboo Buffalot, mutta enpä tiedä raaskiiko, kun autokin menee tässä 3-> 4 lasta muutoksessa uusiksi. Tosin pitäisi se uusia kuitenkin, tosin ehkä eri suuntaan mentäsi. Vaihdettaisiin farmari perus sedan-malliseen. Nyt saakin sitten katsella vähintään seitsemän paikkasia farmareita.. Onneksi taloon sentäs hyvin mahdutaan :).

Mä oon miettinyt, että tää tammikuu on tosi kiva kuukausi lapselle syntyä. Alkuvuoden lapsi. Itselle kiva jäädä joulukuun alusta äippälomalle, aikaa järjestellä joulua. Tammikuussa on aikaa linnoittautua vauvan kanssa kotiin <3.
 
Mäki mietin jo rattaita :D phil&teds:t vois olla kätevät mut ne on kyl sikahintaset :/

5+2 ja nyt alkaa oireet jo nostaa vähän päätään,nälättää vaikka ois just syöny,hieman väsyttää ja toi elohiiri silmässä :stick: tuntuu et se nykiminen ei lopu koskaan jos se alkaa!
 
Mulla on ihan outoja oireita, nenään haisee koko ajan hiekka! Siis semmoinen kunnon rantahiekka, mietin että pölykö se haisee vai aistit pettää :D palelu on jotain ihan kamalaa ja pahoinvoitikin nostaa päätään. Tissit ihme kyllä on vielä siedettävät, turvonneet vain.
Niin ja maha! Jestas! Näyttää kuin koripallon olisin syönyt :D turvotus <\3
 
Positiivisen testin tein 2.5 ja 5.5 sain cb:n digiin 2-3
Toinen lapsi (synt.vuonna 2002) ikää minulla 33 vuotta Tammikuun lopulla sain kkm rv11+4 toivotaan että tämän saisi syliin asti :heart:

La 15.1.2015 Kys
 
Viimeksi muokattu:
mulla tää iltapahaolo alko, niin se oli viimeksikin... :x
tein äitienpäiväks ruokaa anopille ja samalla kerrottiin että tammikuussa ois hälle "synttäri"lahja tulossa :D alko pomppii ja hyppii ja itkee :O
ihan ihme reaktio, toisaalta ihan positiivinen yllätys ku oisin luullu että vähän hillitymmin ottaa uutisen :D
tiiän ihan tasan tarkkaan mitä omat vanhemmat sanos (eikö teillä ole jo tarpeeksi yms negatiivista) ni ihan kiva että joku sukulainen edes tykkää :heart:
omille vanhemmille en kyl kerro ennen ku on 12vk täynnä... :snotty:: /
en tiiä miten kauan lapsilta pystyn pitää tän salassa ku kaikki hajut käy henkeen :$
ja saatan tosiaan olla hieman herkempi ärähtämään :ashamed:

huomenna jos soittelis neuvolaan, pissitulehdusta heti pukkaa ja sit on paniikkilääkkeiden käytöstä kysytttävä... ja aattelin varata sen alkuraskauden ultra vaikka sit sieltä yksityiseltä, mieshän se papattaa et kallista on mutta miun hermoille parempi niin :ashamed: ja menin jo sen dopplerin tilaaman raskauskeiju.fi sivuilta... käytettynä pyytäävät melkein yhtä paljon kuin uutena :O
ja jos hää saa ostaa uuden auton ni kai mie nyt voin 150e tuhlata vauvan takia :heart:

niistä vaunuista, oon katellu preeco.fi sivulta kunertin settiä kun siel niin ihanan värisiä ja edullisia... torista mitä kahtelin käytettyjä niin tosi kuluneita tai kauheen kalliita :kieh:
tuolta saa uudet halvemmalla :O tosin en sit tiiä miten kestäviä ovat mutta palautteet näköjään ihan suht hyviä...

mie varmaan kohta joudun lähtee ensimmäiset mammahousut :O nimittäin niiiiiin maha turvonnut ja rintaliivitkin jo ahdistaa ja puristaa ihan hirveesti :ashamed: niin mulla kävi viimeksi että syyskuussa kun aloin nuorimmaista odottaa, lokakuussa oli jo ekat mammahousut pienet.... ja mies koko ajan vakuutti että et ole iso/lihonut.... :LOL:
mutta minähän olin valtava, kun on pieni ja pyöreä niin siihen vielä maha kasvamaan ni voitte vaan kuvitella mikä valas olin loppuajasta :kieh: mutta onneks suurin osa jäi sairaalaan :D
nissukka mulla on kans tuo palelu, eilen illalla kun menin nukkumaan ni kaks peittoa, yöhousut, sukat ja tpaita ja silti palelin viel tunnin verran :snotty:

hyviä öitä kaikille :flower:
 
Heips! Oon ollut tosiaan tosi kiireinen töiden, opiskeluiden ja harrastusten parissa. Niin kiitos miija87 kun oot lisäilly ryhmään uusia! <3 niin ja tosiaan kaikilla jotka ryhmässä ovat, on oikeus lisätä ryhmään uusia jäseniä:) pahoittelut vielä kiireellisyydestäni !
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miija87
Iik, eka neuvolareissu ja neuvolalääkäri varattu. Kahden viikon päästä alkaa taas äippäneuvolakäynnit. Tuo neuvolalääkäri on siitä viikon päästä, ja siellä on ainakin ennen ultrattu. Olin jo menossa yksityiselle ar-ultraan, mutta eipä tarvinnekaan. Kiva kun on kaupungin toimesta ar-ultra rv8, Niskapoimu-ultra rv 12 ja rakenne rv 19-20. Ollaan ennen käyty 4d-ultrassa, ja ajattelin että mennään sinne nyt, jos rakenneultrassa jää jotain mietittävää, tai vaikka vauvan sukupuoli jää näkymättä.

Jännää! Aina yhtä ihmeellistä, oli se näemmä eka tai neljäs kerta.
 
Täällä ilmoittautuisi myös yksi ryhmään mukaan! Eilen äitienpäivän kunniaksi plussasin apteekin oman testin, kylläkin hyvin haaleasti. Tänään oli sitten pakko kokeilla onnea cb:n digitaalisella ja sieltä paukahti viikot 2-3. Raskaus on ensimmäinen ja kovasti jännittää ja "pelottaa". Miehen jo käskinkin varautua hermoheikkoisuuteen, osaan kuin osaankin olla hyvin vainoharhainen. Kaikki vähänkin erilaiset tuntemukset pelottaa. Raskauden olen syystä tai toisesta vaistonnut jo ihan alusta saakka, tiedä sitten, miten paljon on johtunut siitä, että on niin kovasti sitä toivonut. Oireina on ollut palelu, lievä väsymys, paha maku suussa(!!!) ja todella voimakas turvotus vatsan seudulla. Ensimmäisenä tuli tuo maku ja ihmettelin sitä, kunnes googlaamalla aloin epäillä raskautta syyksi. Hienoa kun on ryhmä jossa voi mieltään purkaa, meillä kun on tarkoitus, ettei nyt vielä kellekään asiasta kerrota. Tänään yritin jo soittaa neuvolaankin, mutta oli ehtinyt kiinni, huomenna uusi yritys.

Mutta siis:
LA olisi näillä näkymin 17.1., olen 28v, ensimmäinen lapsi ja synnärinä TYKS

Huh, miten jännää ja vaikea uskoa todeksi. Kävi niin äkkiä ehkäisyn jättämisen jälkeen, että ei olisi osannut haaveillakaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille :)
Siirryn tuolta hätähousu himotestaajista tänne :) eli oon testannut Dpo 6 alkaen ja sillon sain jotain hailuran hailuraa Wondfon raskaustestiin :) sit Dpo 8 alko näkyyn huomattavasti selvemmin ja Dpo 10 tein clearblue plus testin ja tuli selvä plussa :heart:
Tilasin vielä ton clearbluen digi testin se pitäs tehä tossa loppuviikosta :) elikkä siis mulla yksi poika entuudestaan 11/12 tärppäs ekasta yrityskerrasta ja nyt tuleva tokasta yrityskerrasta :).. eli olen 29v ja laskettu aika 21.1 .2015
 
Ovatkos kaikki hiipineet fb:n puolelle jutustelemaan? :)

Täällä aika tuntuu matelevan matelemistaan, mutta tänään on ensimmäinen neuvola minulla! :) Jee, saadaan hommaa eteenpäin koska pääsen ensinäkin kysymään eikö julkiselle todellakaan pääse ultraan tsekkaamaan viikot kun on näin outo tilanne... Vai onko tosiaan odotettava sinne noin juhannukseen asti tai mentävä yksityiselle!? Koska nyt alkaa jo olemaan sen verran viikkoja neuvolan mukaan että sinne voisi jo uskaltaa mennä :)

diadia 6+4 :heart:
 
Mulla oli viimeraskaudessa "varma" tunne että tulee tyttö sinne rakenneultraan saakka kunnes siellä sitten selvis että poika :LOL: vielä ei ainakaan "tunnu" kummaltakaan mut ehkä sitä sit taas alkaa veikkaileen myöhemmässä vaiheessa :) mua jännittää kans hirveesti jos tuolla masussa onkin kaks :D meillä on suvussa paljon kaksosia :D
 
Heips kaikille,jotka täällä on olleet jo aiemmin ja tervetuloa kaikki uudet ja onnittelut plussauksista! :)

Mulla on jotenkin outo fiilis.Tuntuu,että onkohan mulla liian vähän raskausoireita :O
! Parina aiempana viikkona esiintynyt paleleminen on hävinnyt ja samalla myös suurinosa muista oireista.Tuntuu,että rinnatkaan ei ole läheskään niin arat enää eikä alavatsakaan juuri kipuile.Aamuisin on kyllä semmosta vähän kuvottavaa ja heikottavaa oloa(kerran olen oksentanut) ja on pakko syödä tasaisin väliajoin tai tulee huono olo,mutta muuten olen lähes oireeton!Onkohan syytä huoleen? :|

Huonosti nukkuminen ja välillä jopa unettomuus vaivaa,mutta minulla on ollut uniongelmia koko elämän ajan,joten se ei ole mitään uutta mutta se on ehkä pahinta ollut tässä alkuraskauden aikana!

Oletteko jo kertoneet lähipiirille raskaudesta vai milloin aiotte kertoa? Osa on jo kertonut,mutta miten muut? :) Itse olen kertonut muutamalle parhaimmalle ystävälle ja äidille kerroin äitienpäivänä ja äiti meinasi seota onnesta,siitä tuli kyllä niin ihana mieli! :heart: :D

Tsemppiä kaikille neuvolaan meneville! Minun pitää vielä kärvistellä melkein viikko,kun aika on vasta ensi maanantaina! ;)

Shania 6+4
 
Hei,

Mulla on vahva poikaolo verrattuna esikoiseen, joka on tyttö. Iltapahoinvointia ja kuvotusta on, maha on kuin potkupallo, varsinkin iltaisin =) Mieli tekee syödä kaikkea raikasta ja kylmää, ei oikein muu ruoka uppoa :( Tein varmuudeksi uuden testin tänään ja sieltä pärähti heti kaksi tummaa viivaa, joten kai se on uskottava :)
Viikon päästä soittelen neuvolaan jos kaikki menee hyvin sinne asti.
Emme ole kertoneet vielä kellekkään, vasta ultran jälkeen joka meneekin juhannusviikolle, ellei tää pömppis paljasta aikaisemmin ;)

Tänään rv 5+3 :heart:
 
Moikka :wave: Viimein olen koneella kirjoittelemassa kuulumisia, puhelimen kautta olen lukenut teidän muiden oloja ja tiloja. Tsemppiä kaikille niin niihin hyviin kuin niihin heikompiikin hetkiin. :hug: Itselläni on nämä ekat viikot mennyt omaan napaan tuijotellessa, sitä on niin omissa maailmoissa ja vaan ihmetellyt. Toisaalta olen kovin väsynyt ja etoo. Mun ruokahalu on silti ihan omaa luokkaansa ja turvotus on jotain ihan käsittämätöntä. Olen jo siirtynyt löysempiin housuihin ja pakkohan se on lähteä housukauppaan ihan piakkoin. Esikoisen kohdalla oli aika vähän fyysisiä oireita ja tuli poika. Nyt puolestaan oireet on ihan päinvastaisia..joten epäilen vähintään kaksosia tai sitten tulokas on tyttö. :D Esikoisen kohdalla kärsinkin raskaudenaikaisesta ahdistuksesta..vaikka en ole edes masentuneisuuteen taipuvaista tyyppiä. Noh, nyt päätin ottaa kaiken ilon irti tästä odotusajasta ja kaikesta huolimatta vain nauttia! :)
 
Täällä alku ihan järkky iltapahaolo, viime raskauksissa en oksentanu kertaakaan enkä meinannu nytkään lähtee, inhoon nimittäin niiiiiiiin paljon sitä..... mutta tää olo tila on jotain hirveetä, pitää vaan yrittää positiivisesti ajatella miten ihan syy on :)
Töissä on kauheeta olla iltavuorossa :× kaikki hajut käy henkeen ja vaan suolainen maistuu, ei mikään makea.... vinkkejä suolasta syötävää? Ei tuo sipsien mussuttelu varmaan pitemmän päälle oo hyväks....
mie varasin neuvolan, sain vasta 10.6.... mille viikolle se kanttas varata eka ultra? 7vk? Meillä ei kunta anna ku kaks ultraa :/ yhden viel poistivat mikä ois ollu 36vk.... mut mulla oli sokerit koholla viimeks loppu ajasta ni seurasivat tarkemmin ja sit vesiki alko loppuu 37vk, sai käydä joka toinen päivä loppu ajasta :)
Mulla ehkä enemmän kallistunut tyttöoloon, mutta 12vk ultra kuvasta mie oon sit arvannut molemmat oikein :)
Jos mie nyt oikein laskin ni 4+5 ois, mutta tuo pregnancy calender näyttää 5+6? 10.4 oli viimeset menkat ni kumpikohan noista on nyt oikein? Kertokahan viisaammat....
 
Moikka kaikille!
Facebookissa ei ole kauheesti kanskaan raatattu, alkaa varmaan sit keskustelu viriään kun raskaus etenee :)
Täälä etoo ja väsyttää. Nukun ne kahet päikkärit per päivä. Esikoinen on poika, enkä muista kauheesti oireita. Kerran kuiten oksensin koko aikana. Nyt on tullu yrjöttyä jo pari viikkoa. Käveleminen hengästyttää ihan mahoton ja alkaa heti oksettaa jos vähänki juoksee :/ Perjantaina on eka neuvola ja pitää yrittää vinkua ultra käynti ennen np-ultraa :) Jotenki vieläki on epätodellinen olo tän raskauden kanssa :D Mulla ollu tästä raskaudesta heti tyttö olo :) Haluan kyl rakenne ultrassa tietää kumpi tulee jos vaan näkyy :)

Miija87 5+6
 
Varovasti ilmoittaudun mukaan hailakalla plussallani. La 21.1 tai 22.1 (kierukan jälkeen niin vaihdellut kierto) mutta tosiaan 24v ja kolmas olisi tulossa. Synnytys sairaalana MKS. Aikasemmat poika 11/10 ja tyttö 2/12. Edellisistä oon tienny hyvissä ajoin kumpi tulossa mut nyt vielä odotellaan niitä selviä oireita.

Tää pikkunen on pillerien unohdus vauva mut kuumeillu olen pitkään. Mies ei vielä tiedä, enkä tiedä reaktiota minkä saan kun kerron. Oireita on ollu edellisestä raskaudesta tuttuja verensokerin tippumisia ja etovaa oloa. Ja väsyttäää!!!

Toivon et tää pysty matkassa ja plussa senkun vahvistuu.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä