Tammikuun 2015 odottajat *toukokuu*

Täällä kans yksi turvotusmaha ilmottautuu! Illalla varsinkin voisi luulla olevan pidemmälläki ku 5+0 :D Palelua ei ole mielestäni ollut normaalia enempää mutta etovaa oloa on jos pääsee vatsa tyhjäksi ja töissä (seisomatyö) välillä huippaa pikkasen. Tietysti ollut kans perus nippailua molemmin puolin alavatsaa sekä rinnat todella herkkänä. Varsinkin sivuilta kainaloiden vierestä :eek:

Mulla näytti silloin 4+3 blearbluen digi "vaan" 1-2 viikkoa kun jollain oli näyttänyt jo 2-3 vikkoa? Ilmeisesti mulla ei sitten se raskaushormoni kauhean nopeasti noussut. En tosin saanut 3 päivää aikaisemminkaan mitään haamuakaan tikkuun ennen kuin oli kk myöhässä päivän. Ovis kuitenkin oli aika varmasti 25.4. Teen kyllä viimeistään maanantaina sen viimeisen digitestin ja toivon, että siihen tulisi sitten 2-3. :kieh:

Oon unohtanut juoda vettä tässä viimepäivinä ja välillä tuntuu, että virtsatietulehdus ois kulman takana. :( Onkohan se kuinka yleistä ja kannattaako siitä soittaa jo vai huolettaako turhaan?

Tänään tuli myös nivaska postia neuvolasta ja täytettäviä lomakkeita ym ym. Tuli muuten noista raskausviikoista mieleen, että vaikuttaakohan tuohon laskettuun aikaan hirveästi jos on vähän lyhyempi kierto vai osaako esim tuo vau.fi:n laskuri ottaa ne huomioon kuinka hyvin?

Tulipa paljon kysymyksiä ja imettelyä tähän postaukseen :D

Ja viimeisenä vielä kuka ikinä tuota listaa päivittääkin, että sinne oli mulle iäksi merkattu virheellisesti 27v kun oon 24v. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Spiderling mulla on ollu hirveesti virtsatietulehduksia varmaan joku 20 yhteensä siis sillonkun en oo ollu raskaana :( ensimmäisessä raskaudessa olin 101% varma että mulla on se,oireet oli tismalleen samat kun aina ennenkin, kävin labrassa ja sain tietää ettei ookkaan :D se oli oikeesti uskomatonta miten kaikki oireet viittas siihen, ne tuntemukset meni tollon ehkä päivässä ohi ja koko loppuraskaudessa niitä ei enää tullu :) kannattaa kyllä soittaa neuvolaan niin saat varmuutta asiaan :)
Muistaakseni mulle sanottiin että jos on paljon ollu virtsatietulehduksia niin se helposti tulee kun on raskaana?? En nyt ihan sata varma oo tästä mutta aivan ku olis sanottu..

Tanya 4+2
 
Viimeksi muokattu:
Tanya85, Hyvä tietää. Mulla oli kyllä lapsena paljon virtsatietulehduksia, mutta ei ole ollut (ei ole ainakaan todettu?) ainakaan 8 vuoteen. Noh pitääpi seurailla tilannetta ja koittaa muistaa juoda tota vettä, että jos tuntemukset menis ohi. Noi on tietty voinut littyä myös tuohon vähäiseen vedenjuotiin/nestehukkaan kun on joutunut kuitenkin vessassa ravaamaan. Täytyy soitella ensiviikolla jos vielä mietityttää. :)
 
Täällä ehkä selvitty mahapöpöstä, heikkoa ja huteraa oloa on meno vielä mutta pakotin aamulla itteni ulos hetkeks ku on niin ihana ilma. On itkupotkuraivaritkin saatu, ja mies vaan naureskeli mulle....
nyt alko illasta jalkojen järkky palelu, kahdet sukat ja peiton alla, ei auta. Ja sitten alko särkemään iskias hermosta takareisien kautta pohkeisiin niin paljon että nyt en tiä miten päin oisin ja mitä tekisin :O
on pakko heilutella, liikutella ja yrittää venytellä mutta ei tunnu mikään auttavan, ei voi istuu ei maata :eek: otin magnesiumiakin tuossa ja yrittäny juoda mutta ei helpota.. ei mulla tälläsii viimeks ollu :eek: vasta loppuajasta iskiashermo kipee muttei ei näin alussa...
suolasta kai pitäs välttää mutta ainoa asia minkä saan alas :D
Saakohan niit kylmä/kuuma geelejä käyttää raskaana?
Mein "vauva" täytti tänään 8v <3 äitin pojasta tullut iso mies jo <3
Mie yritän käydä pihalla kävelemässä jos helpottas....
 
Spiderling mulla on ollu elämäni aikana noin 300 pissatulehdusta mutta esikoisesta raskausaikana ei ollut yhtään. Lääkäriki oli vähän ihmeissään kun raskausaikana ne loppu kuin seinään :) Toivottavasti nyt olis sama homma :) Mulla on junnuna ollu takasinvirtaus munuaisissa, joten niitä on tullut aika paljon tässä sairastettua.Kannattee juoda karpalomehua joka päivä. Se avaa virtsateitä :) Jäiset karpalot on kans hyviä. Mulla on satoja vippaskonsteja tulehduksen estämiseen :D
 
spiderling, pien näppisvirhe ;) Anteeksi! :D

Mulla on vuosi sitten todettu ESBL, ja se todettiin virtsatietulehduksen yhteydessä (mulla on niitä elämäni aikaan ollu ehkä 2 tai kolme yhteensä?). Onneksi eka kokeilu antibiootteja auttoi, nyt se testataan uudestaan että onko mulla vielä se että vaikuttaako synnytykseen ja vuodeosastolla oloon, en tiedä vielä. Mä en vaan oo saanu niitä näytteitä vielä labraan vietyä! Vähän kyllä jännittää....
 
Eilen oli tosi virkeä olo ja kävin kaks kertaa n. 5km lenkillä. Nytki sää on niin nätti että pakko lähtee ulos. Ehkä on vaan hyvä et nyt rääkkää itseään lenkeillä kun pian voi tulla sellanen väsymys etten liiku enää mihinkää.

Olis jo kesäkuun alku niin pääsis neuvolaan.

Eveny 4+4
 
Diadia, kiitos korjauksesta. :) Ajattelinkin olevan vaan näppäilyvirhe.

Se tulehdustunne meni ohi kun nyt joi viikonloppuna enemmän vettä. Ehkä sitä ei tarvii vielä ruveta miettimään. Tänään oli eka kerta kun aamuyöstä heräsin vessahätään. Onneksi sain vielä nukuttua muutaman tunnin.

Ja tein sen vikankin digitestin. 2-3 näytti. :D Kyllä ne hormonit nousee ja tissit tuntuu olevan päivä päivältä kipeemmät.

Mä en vielä ainakaan ole siellä fb-ryhmässä. Onko siellä paljonkin keskustelua jo?
 
Taidankin siirtyä nyt tuolta kolmekymppisistä ekakertalaisista kuumelijoista tänne tammikuun odottajiin, koska pääsi käymään vasten kaikkia odotuksia niin, että raskauduin jo heti ensimmäisestä yrityskierrosta. Laskettu aika on joskus 21.-25.1 aikoihin, joten ihan alussa täällä toki vielä ollaan. Ensimmäisen neuvolan sain varattua tuonne 12.6., mutta erinäisistä syistä pääsen varmaan jo ihan alkuraskauden ultraan jo enne tuota.

Eli olen 29 vuotias ja odotan ensimmäistä. Yksi keskenmeno on takana ja tämä raskaus jo ihan heti alkutekijöissään vaikuttaa normaalimmalta kuin tuo vuosien takainen, eli positiivinen olo on tällä hetkellä. Oireita ei ole vielä juurikaan muuta kuin rintojen kasvu ja ehkä aiempaa voimakkaampi nälän tunne ja jano. Muuten energiaa riittää kuin muille jakaisi, mutta taitaa olla melko väliaikainen tälläinen tunne :D Eihän viikkoja ole vielä kuin reilu neljä.

Ja TAYSiin olisi tarkoitus lähteä synnyttämään.
 
Viimeksi muokattu:
eveny no en ole kyllä sittenkää varma, kun meni sit kuitenkin puheet vähän ristiin kun tämä minun tuttu ei ollut aiemmin ainakaan mielissään mahdollisesta vahingosta ja sä sanoit ainaki kuumeillees pitkään mutta miehesi ei ... olet vaan ihan saman näkönen kenenki sinua luulin :) fb-ryhmään liittymällähän se selviäis :D

on: täällä alkaisi olemaan ihan kiitettävästi raskausoireita, oksentaa ei ole tarvinnut mutta koko ajan öklö ja heikko olo... :( onneks saa olla sentään kotona vaikka lapset pitääkin kiireisenä... terveisin paska mutsi joka pyörittää lastenohjelmia ihan liikaa. :ashamed:

karambola + pieni 4+6
 
Mä joudun teille ihanille jättämään heipat. Meidän tirppana tippui matkasta pois. Spontaani vuoto alkoi viime viikolla, ja kyllä se taitaa keskenmeno olla. Mun elämäni eka kolmen lapsen jälkeen. Neuvolantäti pyysi tekemään muutaman raskaustestin seuratakseni hormonien laskua. Mulla oli kaapissa CB:n digitestejä, ja viime viikolla sain 2-3, ja tänä aamuna 3+, vaikka vuodot on lähestulkoon loppuneet. Täytyy huomenna soitella, että onko tää hCG:n nousu ihan normaalia, kun olettaisin kohdun olevan jo tyhjä :(.

Tarrasukkia ja ihanaa odotusta teille kaikille, mä toivon kovasti tärppiä jo ensi kuussa :)
 
Miree en halua herätellä turhia toiveita mutta mulla on yks tuttu joka oli raskaana ja alko vuotaan kunnolla sit se vuoto loppu seinään ja jatko seuraamista raskaustesteillä ja aina vaan kaks viivaa testissä.. No sit ultraan ja kävi ilmi että siellä oli ollu 2 ja vuoto johtui siitä että toinen meni kesken.... Ja nyt tänäpäivänä se lapsi 2v :)
Tuu ilmotteleen itsestä että miten käy jos vaan jaksat :hug: jaksamisia :hug:
 
Täällä ilmoittautuu mukaan yksi varovaisen onnellinen.

Eka plussa pe 16.5., la 24.1.15, toinen lapsi

Minulta on leikattu viime kesänä kohdunulkoisen vuoksi toinen tuuba kokonaan pois ja nyt olen menossa jo neuvolaan ensi kertaa keskiviikkona. Siellä siis tehdään lähete varhaisraskuaden ultraan johon toivon mukaan pääsen sitten muutaman viikon päästä. :)

Ps. Kiva kun täällä näkyy pari tuttuaki, Noora89 ja Karmini :)
 
Ihanaa uusia plussia <3 tammikuu on vauvakuu :D
Tänään tuli labratulokset, kilpirauhasarvot tosi hyvät! Tsh oli 10 --> 15 ja t3v 3.5 --> 1.2 :) olokin näiden mukainen eli huippuhyvä. No tietty raskausoireet mut niistä nautin. Hcg oli 1630 eli sekin varmistui että paksuna ollaan. Keskiviikkona ar-ultra, pitäkää peukkuja että kaikki on hyvin :D

Nyt vähän valitan ja purkaan....kun oireet tietty on, rinnat turvonneet ja kipeät, maha kuin koripallo ja naama hehkuu. Niin vaikka mies ei pahalla tarkoita niin on se silti kova paikka kuulla joka päivä kommenttia miten pömpöttää ja turvottaa, huomauttelu ruokahalusta, kiiltävästä naamasta...huoh..kun ei sitä varmasti koulu- ja työpäivän jälkeen näytä yhtä hehkeältä kuin aamulla suihkunraikkaana ja meikattuna :( esikoista kun odotan niin työtä joutuu tekemään jotta hyväksyy ittensä :(
 
Kiitos <3

Tanya, kyllä mä mietin samaa. Mietin että jos viikon päästä testit näyttää edelleen vahvasti plussaa, täytyy se ultrakeikka tehdä jokatapauksessa . Olin jo tänään menemässä, mutta ajattelin malttaa mieleni. Jos sielä joku hengissä heiluu, niin kaikella todennäköisyydellä on siellä vielä viikonkin päästä :). Täällä on itketty silmät päästä, ja nyt onneksi pystyy katsomaan jo eteenpäin. Mä tulen vielä kurkkimaan teidän menoa, ja kertomaan mun kuulumisia, kun jotain kerrottavaa on. Nyt on helpointa ottaa proggiseksi maalisvauva, saa ajatukset positiiviseen suuntaan :). Mukavaa mahankasvattelua! Kyllä mäkin perässä tulen, ennemmin tai myöhemmin.
 
Tanya, mitään kipuja ei ollut missään vaiheessa. Menkat on olleet aina vähintään tuplasti tuskaisimmat.

Oon miettinyt onko mulla jotain raskaustuntemuksia, ja enpä tiedä. Tänään olin tuntevani kohdunkasvamiskipuja :D. Tuskin. Mitään pahaaoloa ei ole, että eiköhän tää tässä ole. Viikon tätä epätietoisuutta jaksaa, ja sitten on aika kääntää jo sivua. Kyllä sitä muutaman euron ois antanut, jos ois saanut tämän matkalaisen pitää kyydissä loppuun asti :).

En viitsi enää jauhaa näitä ikäviä juttuja tänne kivaan odotusketjuun. Nauttikaa naiset vaikka kuinka oksettaisi tai väsyttäisi <3.
 
Moi,

Hyvin varovaisesti tänne kurkkaan. Hailakoita plussia on jo viidessä testissä tullut ja raskaana ehkä nyt ollaan. Pelonsekaisin ilon ja onnen tuntein mennään. Takana 02/14 keskeytynyt keskenmeno kaksosraskauden kanssa ja nyt ekasta yrityksestä tärppäsi. Pitkään kyllä saatiin odotella yritykseen pääsyä, kun ei kaikki mennyt keskenmenon kanssa kuin Strömsössä.

Jos mukaan pääsee, niin Vauvatoiveinen, 37 v, 1. lapsi, synnäri jääköön toistaiseksi laittamatta.

Oireita on hyvin vähän, mutta ollaan ihan alussa, joten en kauheasti stressaa siitä. Pientä kuvotusta lähinnä.

Vauvis ja pieni 4+0
 
Safiia, ihana kun tulee lisää tuttuja :heart: se on suljettu ryhmä, eli kukaan muu kuin ryhmässäolija ei tiedä ko ryhmästä :) ei siis näy ulkopuolisille. Muillekin uusille tervetuloa! Nythän tammikuulle alkaa jo vauvoja ollaki mukavasti :) :heart:

Miree:lle :hug: jaksamista, menetys on kamalaa :(

Fb:n puolellakin yhtä vilkasta keskustelua, joten rohkeesti kaikki vaan sinneki ;)
 

Yhteistyössä