^Tammikuun clomistit^

No minäkin tulen sitten tänne. Nyt siis kp 6 ja kolmatta päivää clomeja oon napsinu. Mulla ei mitään ultraa oo, kun tikutan oviksen niin sitten olisi tarkoitus seuraavana päivänä tehä inssi.
Välillä on ihan innoissaa, et nyt päästiin "tositoimiin" välillä taas miettii, et mitähän tääkään hyödyttää.
 
Minä kanssa mukana. Samoin kuin Mimoniadralla niin kp 9 tänään. En ole menossa ultraan tässä kierrossa, vaan koitan kuulostella merkkejä tapahtuvasta (?) ovulaatiosta kotikonstein(=tikut, mittari ja kipuilut). Ensi viikon alussa sen puoleen jännät paikat. Kierron loppusaldo selviääkin sitten vasta lomareissulla. Niin mielelläni olisin ilman niitä menkkoja rantalomankin takia! ;)
 
Rhonda harmaana
Tännehän minäkin kuulun... toinen clomikierto meneillään kp6 tällä hetkellä. Huomenna viimeiset napit ja sitten ovista ihmettelemään... :p Tilasin oikein ovistikkuja, ajattelin tikutella ja kattoo tapahtuuko mitään... ?

Miehellänikin on kummasti tämä vauvakuume noussut, kun ei se toinen vauva tulutkaan yhtä helpolla kuin ensimmäinen ( eka kolmannesta kierrosta tärppäs ). Tuntuu kyllä ihanalta, kun hänkin sitä jo oikeesti odottaa... mun siskon tyttöäkin uutena vuotena piteli sylissään tyytyväisenä joka on n 1,6 kk vanha.....

Ihanaa kun molemmat on innoissaan... välillä enemmän ja välillä ponnistellaan sieltä maan raosta toiveiden pariin... :D

Mä olen miettinyt, kun nyt menkkojen aikaan on tullut todella runsas vuoto ja hyytymiäkin tavallista enemmän... johtuuko teroista vai...? Onko muilla ollut mitään erityistä näiden hormonien syönnin takia?

Täytyy ruveta tsemppaamaan itteensä töihin, huomenna pitäis mennä mutta kun nyt juuri ei huvittaisi pätkääkään.... :kieh:

Rhonda kp6/28-30
 
mäki kuulun sit tänne!

hmm...kp2 menossa vaikka täti onkin todella hiljaisella tuulella...johtuneekohan teroista...
Huomenna sit aloitan clomit ja soitto polille ultraa varten...kp8-9 pitää piikittää puregonia eli ens viikon loppupuolelle tai seuraavalle viikolle menis seurantaultra...sit jos viimeinkin tehtäis se inssi...
On niin stressaavaa kun sitä joutuu siirtämään....argh...
 
Kaipa miekin joudun tuolta joulukuun pinosta siirtymään tänne.. :'(
Taitaa se miunkin kupla puhjeta.

Sain apteekin omalla testillä tosi vaalean haalean haamun viime kuussa jotain kp 34 ja eilen sitten malttamattomana tein uuden testin kp 38, täälläkertaa clearbluella. No negaahan se näytti... tulihan tiputus kovaa ja todella korkealta. Kerrankin oireet olivat sellaiset, että annoin itselleni jo hetken luvan olla onnellinen että nyt tärppäsi, ja pa**at!!! :headwall:
Voimat alkaa hiipumaan, että niinköhän sitä jaksaa taas painaa täysillä tässä kuussa :(

Laskeskelin tuossa mennen vuoden kiertojen pituuksia ja ne vaihtelee 30pv:stä aina 42 päivään.. En vaan enää tiedä, että milloin testailla ja milloin ei, mulla siis pco ja kierto luomuna todella pitkä, joskus jäänyt jopa 3 kk menkat väliin. Sit teroilla saatiin alkuun 28 päivään, mutta nyt pitkittynyt kierrot sinne 30-35 tienoille.. Ja tikutin kyllä clomeilla oviksen joulukuussa, joten toivoa kait on?? En tiedä...

Tuntuu vaan niin pahalta :(
 
Uskotaan vielä Miikkis, että se eka testi tiesi oikein ja toinen oli viallinen. Niin kauan kunnes menkat alkaa voi elää ainakin toivossa.

Tuitsulle: Elämä tosiaan voittaa oviksen lähestyessä.Täysin positiivisella mielellä taas tässä kohtaa kiertoa toivoa täynnä. Odotan vain jo lauantaita, että pääse tikuttamaan. :)

Tässä kierrossa muuten olen havainnut, että nyt on tullut oireitakin clomeista, kun ekassa ei ollut mitään sivuvaikutuksia. Johtuisko siitä, että kun clomien on mun mielestä jossain väitetty niin kuin kerääntyvän kehoon. No kyllähän tämä päänsärky, jano ja unettomuus voi muustakin johtua, mutta mietin, että josko syynä olisivat just clomit, jonka sivuvaikutuksissa nuo musta on mainittu. Onneksi eivät ole mitenkään pahoja vielä, joten eivät elämää haittaa.
 
Minäkin siis tänne kuulun. Kp 3 meneillään ja clomeja napsin ensimmäistä kertaa kp 5-9. Olen aika jännittyneellä mielellä ja toivon nyt todella, että näistä olisi hyötyä!
Söin viime kierrossa primolutteja, jotka siis samantapaisia kuin terot, ja nyt kuukautiskivut on aivan hirveet!! En jaksa mitään tehdä ja päätä, selkää sekä vatsaa jomottaa koko ajan. Ruokaa ei tee mieli. Oksettaa aamulla kaikki hajut. :kieh:
Toivottavasti nyt kaikki plussataan tämän talven aikana!!
 
Hyvät uudet vuodet minultakin kaikille, toiveemme toteutukoot tänä vuonna!

Mulla ei edelleenkään toiveita vauvasta oikein löydy. Viimeisellä clomisatsilla tehoa ei tosiaan ollut :headwall: ovulaatiotuntemuksia ei tullut ja kierto nyt venyy nyt jo kp 41/n.30. Nyt siis palaillaan niihin kiertopäivälukuihin mitä aiemmin olli...tai tätiähän ei siis vieläkään näy. raskaustestiäkin olen tehnyt tyhmyyksissäni jo kolmesti ja negaa on.

No joo nyt sitten odotan mitä se lekuri keksii. Musta vaan tuntuu, että ei tästä tule mitään, vaikka mitä yrittäisi. Kun mä kuitenkin kolmena kiertona ovuloin ja mitään tuloksia ei tule...

Kuinka pitkään teillä muilla on clomeja käytetty yhtäjaksoisesti?
 
Kp 5 ja clomit päällä.
Menkat oli yllättävän lyhyet ja kivuliaat. Onko normaalia että clomien jälkeen tuntuu että kaikki limakalvot vihloo kuivuuttaan?
Ja lyhentääkö clomit menkkoja.
Mulla oli kaksi ekaa pvää ihan normaali ja kolmantena loppui ja vihloi niin saa.tanasti alakoneistoon.
oon kuullu että clomit ohentaa limakalvoja joten oisko siitä?

Jotenki toivo menny raskautumiseen ylipäätänsä.
Meijjän kunnon tutkimukset alkaa loppukuusta, toivottavasti sieltä tulee toivoja..
 
Mulla neljäs clomipäivä menossa...
Olen kärsinyt ihan hirveistä kuumista aalloista sekä unettomuudesta.
Viime yönäkin olin vielä 5 aikaan aamula hereillä kun ei vaan uni tule...eli pari tuntia unta takana, silmät ristissä ja vaikka kuinka yrittäis päikkärit ottaa niin ei nukahda...Tooosi rasittavaa...
Onkos joku muu kärsinyt clomien aikana unettomuudesta?

Huomenna pitäis saada varattua aika ultraan, toivotavasti on aikoja vielä jäljellä...sit saa selvyyden myös, että aloitanko puregonin tiistaina...
 
Haikein mielin ilmottaudun mukaan tähän pinoon. Tänään kp 1. :'(

3.clomikierto alkaa ylihuomenna. Eka kierto oli liian pienellä annoksella, mut viime kierrossa, isommalla annoksella, lääke jo toimi. Toivottavasti toimii tässäkin kierrossa, kontrolliultraa ei nyt ole. Vielä ainakin kolme kiertoa mennään pelkillä clomeilla ja sen jälkeen mietitään jatkoja. Lääkäri sanoi että sen jälkeen on meistä kiinni halutaanko vielä kokeilla pelkillä clomeilla vai kokeillaan jotain muuta. Ja luulen että jos 3 clomikiertoa ei tehoa niin sitten kokeillaan jo jotain muuta...

Tiiti-
 
Heipparallaa taas! Minä popsin torstaina viimeiset clomit. Nyt sitten odotellaan ovista. En tiedä onko sivuvaikutusta vai mitä mut mä en ainakaan saa nukutuks. Jotenkin on kauheen ahistava olo ja hirveen kuuma. Yöllä saattaa mennä neljään viiteen ennenkun saa unesta kii. Sit kyllä nukuttaa ihan hyvin kahteentoista. Vaikka nukuttaa ni ei vaan saa nukutuks.
Miten tuo määräytyy minä päivinä clomeja otetaan kun mulla oli kp3-7 ja jollain 5-9? Mites lyhentääkö vai pidentääkö clomit kiertoa?
 
skorppari 75
Löysin tälläisen sivuston ja tännehän minäkin kuulun... :( Toista lasta yritellään. Tytär on 6 v ja miestäkin on välissä vaihdettu ja nyt ollaan tosi puuhissa =) ..

Kävin viime viikolla gynellä ja sain nyt alkuun terolutit ja sitten clomia. Pregnyliäkin olisi tarkoitus pistää sitten uä:n tarkistamisen jälkeen. Mulla pco. Tytär sai alkunsa clomifenillä ja silloin tärppäsi heti ekalla kierrolla!!! Joten elän ainakin vielä toivossa. Olen tietysti nyt aika monta vuotta vanhempi ja eri mieskin. Miehellä hieman alentunut sperman laatu, mutta lekuri oli silti toiveikas. Mutta kyllä tää taas stressaa. Kun koko ajan miettii vaan ja ainoastaan vauvaa ja raskautta.. Jaa ettei sais stressata!!?? ( sanoi taas lekuri.. ) Tosi hyvä neuvo ku elämä vaan nyt pyörii ton asian ympärillä. Minkäs teet.Tiedän et henkiset paineet vaan kasvaa mitä pitemmälle kierto etenee. Olen tälläinen murehtija.

On kuitenkin kiva lukea teidän muiden viestejä ja lohduttautua, että emme ole tän maan ainoita yrittäjiä.. :LOL:
Taidan palata tänne saitille heti huomenna!
 
Heippa, mä olen ainakin kärsinyt unettomuudesta clomien aikana. Ihan toivotonta oli, kun oli hirveän väsynyt mutta kuitenkin yöt meni siinä että horteessa pyöri lakanoissa ja inhosi jo valmiiksi seuraavaa työpäivää. Ja mulla myös menkat on loppuneet kuin seinään silloin kun eka clomi on 3. kiertopäivänä otettu. Limakalvot ei taida kiittää clomeista.

Kolme clomikuuria nyt takana, enpä ois ennen ekaa kuuria uskonut että tässä vielä ollaan, samassa pisteessä... Jotenkin myös hirveä kaihomieli iskenyt, itkettää helposti kun ajautuu näitä asioita ajattelemaan :/
 
Huomenta!

Kyllä meinaa masentaa... :( Jotenkin negatiivinen asenne täs toisessa clomi kierrossa... Odottaa vain taas sitä pettymystä, joka tulee kun menkat alkaa... ja tuntuu että sinne on vielä niin pitkä aika ettei jaksaisi millään odottaa vielä reilut kaks viikkoa... Pläähhh....

Mulla on ollut hyvin runsas vuoto clomeista huolimatta, ja kestänyt ihan näihin päiviin saakka, eli kp 9 asti on tullut pientä vuotoa... Ja epätavallisen paljon hyytymiä...?? Mulla oli viimekierrossa clomit & terot, niinkuin tässäkin kierrossa. Terojen jälkeen meni viikko ennenkö menkat alkoi...

Nyt on ollut rintojen nipistelyä, mutta se taitaa olla clomien sivuvaikutusta, nukutuksi olen onneksi saanut. Muuten en jaksaisi olla töissä, tarviin niiiiin paljon unta että jaksan... :D

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille, tällä viikolla saa alkaa metsästämään sitä ovista, jos sellasen sattuis huomaamaan... on mulla tikut apuna, mutta en vain osaa luottaa niihin 100 % varmasti... epäuskoa jo joka aisan suhteen... :laugh

Rhonda kp 11
 
Hei!

Täällä kanssa tässä toisessa clomikierrossa kärsitty unettomuudesta. Tosin onneksi ei joka yö.

Jotenkin just tällä hetkellä kovin epätoivoinen olo. Mun ei tässä kierrossa pitänyt mennä ultraan enkä nähnyt sitä itsekään niin tarpeelliseksi, kun viime kierrossa kaikki oireet ja merkit oli niin selviä niin ajattelin, että varmaan sen tässäkin kierrossa huomaan. Nyt vaan alkaa epäilys hiipiä mieleen, kun kp 14 jo menossa ja samanlaisia tuntemuksia kuin viime kierrossa ei ole vielä oikein tullut. Tai no jotain oli, mutta ne oli jo kp 11. Ainakaan aamulämmöt eivät ole nousseet, joten ei se ovis kyllä vielä ole voinut olla.

Lämmöissäkin harmittaa nyt niin, kun viime kierrossa ne oli tosi tasaiset ennen ovulaatiota ja nyt heittelevät miten sattuu. Useampana aamuna mitannut yli 36,5 lämpötilan, kun viime kierrossa aika vakio oli 36,2 ja samalla korkein lukema alkukierrosta. Eilen ja edellispäivänä ei ovistikkuun tullut edes haamua. Viime kierrossa ovistikkuun tuli plussa kp 14 eli tänään. Saas nähdä miten nyt käy. Veikkaan, että ovis on tässä kierrossa ainakin myöhemmin, mutta pelkään, että jää kokonaan olematta. :(
 
Huomenta vaan!

Lauralei: Mulla ovis ollut clomeilla kp 18-19 tienoilla ja vastaavasti kierrot pidentyneet sinne kp 32-35 tienoille. Mutta toisaalta toiset puhuvat että clomeilla kierto olisi lyhentynyt, mulla päinvastoin.

Sitten oma napa: Nii... perjantaina sitten alkoi tosi niukkaa vutoa aamusta.. :headwall: Olin enemmän vihainen kuin surullinen. Jotenkin tiesin ettei se tärpännyt, mutta toivoa kuitenkin oli.
Soitin gynelle ja hän pyysi käymään samantien. Epäili että niinköhän oli kemiallinen raskaus eli munasolu hipaisi vain kohdun seinänää ja siksi tullut haamu. Nyt kp 4 menossa ja clomeja otetaan 2 kpl/pvä. Onkohan normaalia että otetaan aamulla ja illalla yksi??
Sivuoireet aika kauheat... Kuumia aaltoja, uneton yö takana..
Tuntuu et pää kopsahtaa kohta pöytään ja siit ei työnantaja tykkää :LOL:

No, eteenpäin sanoi mummo lumessa B)
 
Meen tällä viikolla gynelle, tällä kertaa lapsettomuuslääkärille. Gulp, jännittää! Varmaan joku kierronkartoitus nyt tehdään, sattuu sellaiseen kohtaan kiertoa että toivottavasti saa senkin heti aloitettua. Hirvittää kyllä mennä lapsettomuuslääkärille, varmaan hypin seinille jo siellä odotushuoneessa ja kun lääkäri kutsuu mut sisään niin kuvittelen että kaikki muut siellä käytävällä odottavat tuijottaa mua tietäväisesti... ;)
 
Hip! MInäkin tänne....

Johan ne sitten tulivat.... tänään jo kp 2 ja huomenna taas clomit kehiin... nyt annoksella 3 / pv... mä en usko että ne mitään nytkään vaikuttaa---paitsi sivuoireita... ;)

ÄÄRETTÖMÄN helpottavaa muuten lukea teidän muidenkin unettomuudesta... mä jo luulin että mulle on tullu niin kuahea stressi etten sen takia nuku....Kiitos kun kerroitte!!! :flower:


Ultraa pitää huomenna yrittää tilata, tänään soitin kaks kertaa, ensin oli joku klinikka kokous ja sit soitin minuutin yli aukioloajan päättymisen... Kun ei näitä juttuja oikein huvita soittaa työkavereiden kuullen. Mutta luulisin sen menevän noin 17:sta päivään. Torstainahan mulla on se leikkaus suunnittelukäynti...

Kiitos että olette olemassa!!!
 
Heips!

Eipä sitten tullut haamun haamua vielä tänäänkään, vaikka viime kierrossa tällä päivällä plussa ovistestissä. Onko teillä muilla ollut clomikierroissa ovulaatio eri päivinä?

Vielä en olisi niin huolissani tuosta ovisplussan puuttumisesta, jos ois jotain tuntemuksia, mutta kun ei mitään. Viime kierrossa jo pari kolme päivää ennen ovulaatiota oli maha oikealta puolelta kipeä eli sieltä missä munasolutkin olivat. Jostain täältä palstalta luin, että lääkärikirjan mukaan oviksen pitäisi olla 7-12 vrk viimeisestä pilleristä, joten sen puoleen ei ois vielä hätää, kun nyt mennään vasta 7 päivässä. Eli ei luovuta vielä toivosta. :)
 

Yhteistyössä