*Tammikuun Tähdet-11* elokuu-10

Raskausarpia - LÖYTYY!:) Niitä tuli jo teini-iässä, vaikka olin pieni kuin mikä. Vatsassa ei ollut esikoista odottaessakaan vielä yhtään arpea, vaikka vatsa oli valtava :eek: Muttamutta... Viikkoa ennen kuin esikoinen syntyi, vatsa repesi ihan täysin. Arpia tuli niin paljon, ettei normaalia ihoa oikein alta nähnyt. Mutta tosi hyvin on vaalentuneet, eikä ne ole erityisemmin harmittaneet. Mullahaon raskausarpia oikeastaan kaikkialla muualla paitsi kasvoilla, kaulalla, yläselässä ja jalkapohjissa. Mietitte nyt varmaan, että miltähän mä oikein mahdan näyttää :LOL:

En oo vielä(kään) vauvalle hankkinut mitään, ei oo vaan jotenkin sellainen olo, että oikeastaan tarviskaan mitään. Ehkäpä panostan tällä kertaa vähän enemmän itseeni ja ostan vaikka muutaman kunnollisen äitysvaatteen itselleni. Itse asiassa mies sanoi eilen, että nyt lähdetään ostamaan mulle äitiysvaatteita, ja niinhän me sitten käytiin niitä katsomassa. No.. Käyn tosi harvoin ostamassa itselleni vaatteita ja tiedän, että lähes kaikki vaatteet(etenkin housut), jotka mulla on vaatekaapissa, ovat mulle aivan liian isoja. Kaupasta (HM) löysinkin sitten kahdet ihanat hyvin istuvat äitiysfarkut (KOKO 38!!!). Vertailun vuoksi, edellisessä raskaudessa käytin lähes alusta asti kokoa 44. Realistina ajattelin kuitenkin, etten osta niitä farkkuja, koska nyt on vielä niin lämpimät ilmat, etten tarvitse niitä vielä vähän aikaan, ja äkkiäkös sitten vaikka kuukaudessa paino nousee lapsen kasvaessa niin paljon, ettei ne farkut enää mahdu:( No käyn sitten myöhemmin uudestaan katsomassa:)

Tänään oli sokerirasitus ja neuvola. Olivat vaihtaneet sen juotvan litkun johonkin yli-imelään kamalaan nesteeseen, josta tuli tosi huono olo. Mä kun olin koko yön haaveillut siitä kylmästä, kotikaljalta maistuvasta ennen käytetystä juomasta :LOL:

Verenpaineet oli hyvät. Pissassa hieman valkuaista, vien tällä viikolla kontrollinäytteen neuvolaan. Ja kuulin ihanat sydänäänet :heart:

Mami ja Muru 14+1
 
Sokerirasituksessa aika moni tuntuu käyvän jo näin "aikaisin". Täällä päin se tehdään n. puolivälissä raskautta ja mullekin suunnittelevat sitä rv 24-28. Viime raskaudessa kävin myös ja silloin arvot olivat ok, toivottavasti myös nyt.

MamiMansikan tapaan nyt ajattelin panostaa omaan pukeutumiseen kun vauvalle on jo tavarat ja vaatteet valmiina. :D Jospa sitä syksyksi kivoja toppeja ja muutamat kivat housut löytäisi.

Karkki 17+5
 
Karkki: ihan samaa oon tässä ihmetellyt, mullakin on sokerirasitus edessä (koska bmi on 29) mutta vasta raskausviikolla 28 :attn:

Ja MamiMansikka et ole tosissas, onko ne oikeesti vaihtaneet sen juoman? Mäkin luulin hörppiväni "kotikaljaa" mut nekö tarjoaakin nykyään jotain ihan muuta? :eek: Millasta se on?

Avokado 15 + 3 :heart:
 
Ostostelusta pakko mainostaa kirpparilöytöä! :) Yhdeltä ainoalta pöydältä löysin kahdet mamamitoitukselliset housut, yhden farkkuhameen, leggarit, neljä toppia ja neuleen. Kaikki mama-mitoitusta, ruuuuunsaasti tilaa mahan kasvaa, mutta pysyvät nyt jo päällä. Hintaa kertyi järisyttävät 30 e. :D Samasta pöydästä hamstrasin kantoliinan ja kasan pientä ja sukupuolineutraalia vauvanvaatetta. Hintaa yhteensä ehkä 15 euroa. Ihana, miten kerrankin osattu hinnoitella kirpparivaatteet niin, ettei joudu miettimään saisko alesta uuden samaan hintaan. Jatkan siis kirpparikierroksiani jatkossakin!

(.) Hiljaista! Turha sitä on pinnistellä tuntemuksiaan, ei sieltä mitään kuulu. Eikä oikein muutenkaan kolota tai vaivaa mikään, olenpahan vain muhkea. :D Yksi asia on kyllä kumma..maha kasvaa navan ympärillä sellaista vauvanukkaa. En tahdo olla pörröinen mutta en kyllä uskalla noita poistaakaan!

Spatz ja mahavaiva 14+2/3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Avokado:
Karkki: ihan samaa oon tässä ihmetellyt, mullakin on sokerirasitus edessä (koska bmi on 29) mutta vasta raskausviikolla 28 :attn:

Ja MamiMansikka et ole tosissas, onko ne oikeesti vaihtaneet sen juoman? Mäkin luulin hörppiväni "kotikaljaa" mut nekö tarjoaakin nykyään jotain ihan muuta? :eek: Millasta se on?

Avokado 15 + 3 :heart:

Se litku maistui samalta, kun johonkin äklöön light-mehuun olisi lisätty kilo sokeria. Hirvee jano tuli heti sen jälkeen:( Ja se maistui joltain vähän ylikypsältä mansikalta. Juopa sit tosiaan sellainen, kun oot ollut kaksitoista tuntia syömättä ja lähes juomatta, ja tällä helteellä. Musta se sokerirasitus oli ennen tosi helppo, eikä tehnyt tiukkaa olla syömättä, kun tiesi, että sen litkun juominen auttaa vähän.

Mutta toisaalta, jollekin toi nykyinen juoma voi olle herkkua:)

Ne kuulema vaihtoi sen juoman, kun siihen edelliseen juomaan tuli aina niin helposti hometta
:x Nauroinkin sille labrahoitajalle, että "niin, mitähän sitä on sitten aiemmin tullut juotua..."
 
Jeccika:Gracon tuplarattaat löytyivät vauvatalo Johannasta ja Turusta. Ensin bongasin en nettisivulta joissa hinta oli 249? joten kalliimat itse liikkeessä. Tässä kuvaan linkki http://www.vauvatalojohanna.fi/tuote/tupla_rattaat/graco/duo/index.htm Toivottavasti toimii :) Nämä siis aiotaan ostaa sitten myöhemmin. Taitettiin ne myös kasaan ja uskomatonta kyllä, niistä tuli pienemmät kuin vaunuista!!! Meillä on Brion Happyt ja niissä ajattelin uuttakin vauvaa sitten ulkona nukutella :)

Sokerirasitus:Siis kuuluisiko kaikkien odottajien mennä tällaseen? Mun neuvola ei aio laittaa siihen kun esikoisesta ei ollut mitään sokereihin viittavaa. Tosin olen hoikka ja sekin kuulemma vähentää riskiä. Kaippa sitten pissasta jää kiinni jos jotain syytä on huoleen...? Tuntuu vaan, että te kaikki ootte sellasessa ollut tai menossa :/

Äippävaatteet:Esikoisesta ei ollut sellasia masutuubeja, onko ne hyviä? :attn: Koitan nyt pärjätä vanhoilla äippävaatteilla kun on vaikeaa löytää pienempikokoisia. Kaikki äippävaatteeni ovat kokoa 34. Loppupuolella olisin tarvinnut jo isompia mutta sinnittelin loppuun asti hankituilla :D Näin koitan nytkin tehdä vaikka masu kasvaa ihan eri tahtiin kuin esikoisesta :LOL:

ON:Huomenna poksuu ja koitan taas muistaa napsasta kuvan. Harmi kun en osaa tehdä sellasta rivistöä missä kuvat vierivieressä viikkojen kasvatessa. Olisi kiva nähdä miten masu kasvaa :D Jos joku osaa neuvoa niin mielelläni kuulisin :wave:

Rakenneultraa en ole vielä jaksanut varailla...torstaina on lääkärineuvola ja jos kaikki siellä kunnossa niin ehkä ensi viikolla sitten =)

Toive81 ja Sintti 14+6
 
meillä on ikä ja painoindeksi ja milteipä kaikki sinne joutuukin, toivottavasti ei oo täällä vaihteneet sitä litkua, se "parempikin" oli vaikea saada alas, mikä oli sellasessa kaljapullon tyyppisessä ja maistui light-colalta, voipi muuten olla et tältä mamilta lentää laatta :$

mua niin nyppii mun painon nousu, sitä on nyt viikkoon tullu reilu kilo vaikka samalla tavalla olen syönyt ym...tämä tahti kun nyt alkaa, ei sitä taida saada enää pysähtymäänkään :ashamed: mä en vaan halua sitä 25-30kg taas, muutenkin on tuota elopainoo tarpeeksi... :ashamed: :snotty:

Tänään se raskausviikko kun olin meidän neukussa ja sain tietää ettei poikien sydämet enää syki, suurinpiirtein taitaa olla samaa aikaakin :'( mut aamulla sain sydänäänet kuuluviin, että jahka tässä ehkä alkaa uskomaan et nyt saattais mennä paremmin ja saiskin sen pienen syliin elävänä tällä kertaa:heart:

Mutzilla ja tirriäinen 17+5 :heart: :heart:
 
K1rs1kka Hih hyvää tuuria, juuri äsken kävin ostamassa pikkuselle ekat vaattet ja haluan ne kotiintulovaatteiksi, koska ei varmaa oteta selville. Ja juurikin tuon ihana nalle puvun ostin, 50cm oi että se on ihana ja pieni. :)

Äh kun pitikin tuolta laivalta ostaa nii paljo karkkia! :LOL: Kyllä nyt kiloja tulee että huh...
Nyt tasan 4 viikkoa rakenne ultraan!! :heart:

icefairy&Linnun Lyy 16+2
 
Miulla on ollut hiljaiseloo tällä palstalla ja oon uppoutunut tonne fb:n maailmaan, anteeksi :ashamed: yritän parantaa tapani.

Äitiyspakkauksen aion ottaa, koska entisistä luovuttu kaikista, niin vaatteista kuin tavaroistakin. Kaikki pitää hankkia, uutena tai käytettynä.

En ole juurikaan ostanut mitään, sillä en oo siihen kokenut mitään tarvetta. Katsotaan sitten syksymmällä. Äippävaatteita sain ihanaiselta ystävältä jätesäkillisen :LOL: eli varmaankaan niitäkään ei tarvitse ostaa enää yhtään :)

(.) eilen meni ilta päivystyksessä, kun supisteli inhottavasti. Kaikki kuitenkin äärimmäisen hyvin, minun vaan käskettiin ottaa rauhallisesti. No nyt sitten ollaan töissä takas. Verenpaineet oli himpun korkeella, mutta muuten supistuksia lukuunottamatta vointi on ok.

Parisuhteellisuutta: mies teki katoamistempun viikonloppuna, pitkä tarina, mutta kerron tiiviisti. Eli laittoi puhelimen pois ja lähti radalle poikien kanssa. Arvatkaa onko ollut veikeetä!!!! :kieh: No palautuhan se maailmalta, "häntä koipien välissä", mutta en tiedä oikein miten tälläsestä selviää kun luotto on mennyt :( kokemuksia???

emmin + pikkukakkonen 16+0
 
Heippa pitkästä aikaa! Lomat on lusittu ja palattu takaisin sorvin ääreen. Muuten on mennyt töihin paluu hyvin,mutta päikkärit kun puuttuu niin ei meinaa pysyä hereillä.. :ashamed:

Luin kyllä kaikkien kommentit, mutten edes yritä kommentoida kaikkea. Anteeksi. :ashamed:

ON: Hb on edelleen matala niin väsyttää. Muuten vointi on ihan kohtalainen ja potkut tuntuvat.
Yritän kirjoittaa huomenna lisää.

M1n1 ja pikkukakkonen 18+0
 
Sokerirasitukseen täällä joutuu kaikki yli 25 vuotiaat, ne joilla bmi yli 27 ja ne joilla sukurasite. Taitaa olla niin, että suurimmalle osalle odottajista se tehdään syystä taikka toisesta. Terkkari puhui myös että jossain vaiheessa on mietitty että sok.rasitus tehtäisiin automaattisesti kaikille!

Mutzilla :hug: Kovia olet joutunut kokemaan ja varmasti nuo koettelemukset jossain takaraivossa aina kummittelee. Eiköhän tämä raskaus pääty nyt onnellisesti ja saat vauvan syliisi! :hug:

emmin :hug: Tosi kurja tilanne ja vaikea sanoa mitä itse tekisin vastaavassa tilanteessa. Yritä kuitenkin saada levättyä ettei supistelisi enää. :hug:

Karkki 17+5
 
emmin :hug: Kurja toi tilanne, fb:ssa sen jo luinkin tarkemmin. Ja toivottovasti supistukset pysyy poissa.

Mutzilla: On varmaan juu inhottavia kaikki viikot ja päivät joihin liittyy noita ikäviä muistoja. Onneks nyt sydän sykkii siellä niinkuin pitääkin :heart:


sokerirasitus En oo koskaan ollut, eikä nyttenkään mitään siitä puhuttu. Ehkä sit vaan jos on pissa plussalla. En tiiä. Ehkä täällä on liikaa odottajia ja tehdään vaan sit jos BMI on yli jotain tai sit tosiaan jos pissassa häikkää.

(.) Rakenneultraan 17 pv, ei jaksais odottaa...Neuvolakäynti nro 2 sentään jo tasan 2 viikon päästä! Jee!

BellaMarie & Heppuli 17+6
 
Mullekaan ei puhuttu mitään sokerirasituksesta vaikka olen 25v. Painoindeksi on tosin vaan 20, joten ei sen puoleen kai pitäis joutuakkaan.

Icefairy: Meil onki hyvä maku :) Mäkin ajattelin tota kotiintulopuvuksi. Tosin aiotaan varmaan ottaa selville sukupuoli joten asustan sen sitten joko vaaleanpunaisella tai vaaleansinisella pipalla :D

Mutzilla: Ihan hirveän traagista tosiaan tuo sun taustasi, mutta onneksi tässä raskaudessa on mennyt nyt ihan hyvin. Sinulla on sitkeä masukaveri kyydissä :)

Toive81: Mä tykkään mun masutuubista. Mutta kaikki muut mitä sovitin, oli liian leveitä (ei siis johtunut vaan masupussin koosta vaan tuosta alaympärysmitasta) kun olivat onesize. Kannattaa siis kattella xs tai s kokoa kun olet nuin hoikka.

Spatz: Johan löysit kivasti vaatteita. Pitäsköhän sitä ittekki raahautua kirpparille? Tässä meidän lähellä ei vaan oo mitään käymisen arvoisia. Pitäis lähtee keskustaan tai vallilaan varmaan.

Emmin: Onpa kurja tuo sun tilanne. Luin siitä myös fb:ssa. Mulla ei oo kokemusta noin petollisesta ukosta, mutta sen ymmärrän ettei tuo normaalia miehen käytöstä kyllä ole. Toivottavasti mies tajuaisi mitä on menettämässä jos jatkaa tuota käytöstään. Oo vaan sitkeä ja et anna periksi. Jos mies ei tajua niin sun on varmaan sitten parempi ilman häntä. Kovasti tsemppiä!
 
Kreetalta kasin moikkailen, kun nettikahvila loytyi. En kay nyt lukemaan pitkaa ketjua lapi, mutta palaan asiaan kun ollaan kotiuduttu. Ihanaa ja lamminta on ollut ja yllattavan hyvin tata kuumaa kestaa taalla, vaikka Suomessa kuumuus tuntuikin aika tukalalta. Hieman olen uskaltautunut meressakin pulahtamaan, vaikka ton istukkaongelman takia jatkuva vedessa puljaaminen onkin siella ei-suositeltujen listalla.

Terkuin,
Kreecher ja Otys 15+2
 
sokerirasituksesta tääläpäin on sellanen käytäntö että jos on bmi on 25-29 joutuu sokerirasitukseen kerran (viikoilla 27 suunnilleen) ja jos bmi on 30 tai yli niin joutuu sokerirasitukseen kaks kertaa (viikoilla 12-16 ja viikoilla 27 ) Itsehän siis joudun kahesti ku bmi 30! Minusta litku maistui cokikselta jossa on paljon sokeria :DD sai valita juoko lämpimänä vai kylmänä! join lämpimänä niin sai nopeemmin juotua!
Toive81 vaikutti aika näppäriltä rattailta! Nuila ei vain talvella pukkailla ulkona? :eek: mutta toisaalta eise lumi ole ennää kauan maassa ku vauva syntyy että onkohan turhaa ostaa sellaset joka sään tuplat.. :eek:
Täälä on kummalliset fiilikset ja nyt tuntuu ettei enää halua laittaa suuhunsa mitään.
Kävin labrassa uudelleen paastoarvon antamassa jostain kumman syystä kun soittivat että pitää tulla uudestaan.. ja nyt se oli noussu! se oli 5.4 kun eka oli 5.3.. ja seurantaan joudun! Maanantaina on neuvola ja sieltä saa sen ruokaohje paketin ja piikkihommat mukkaan sitte nii pittää alkaa arvoja seuraileen.. :( ruokahaluki sitte katos ku tuntu että miten se nyt voi olla nuin ku esikoisesta oli 4.7.. mutta ääh.. kai se on pieni juttu ja teen kärpäsestä härkäsen!
14+2
 
Jeccika:Juu eivät varmaan sovellu ainakaan asfalttia kummemmalle alustalle :) Ajattelin niitä juurikin kauppareissuja varten, kahvilareissuihin, shoppailuun yms kivaan :D Tosin voihan niillä tehdä kevyitä kävelyjä maastossa kunhan malttaa pysytellä selvillä teillä :) Tsemppiä sokerijuttuihin!!! :hug:

Toive81 ja Sintti vielä hetken 14+6 :heart:
 
Mut siis mitäs sitte jos siitä kieltäytyy?? :LOL: Onko muka pakko mennä.. jos ainoo asia on että painoindeksi on just siinä rajalla. En mä pojastakaa joutunu vaiks sama paino ja ei ikinä ollu sitte pissat plussalla. Ni miks nyt sit joudun? :D
 
icefairy mullekki esikoisesta vain suositeltiin ja menin siihen, eikä sitten ollukkaan mitään. Ja nyt vähän niinku sanottiin että pitäs mennä :D esikoisen aikaan painoindeksi oli siinä rajalla mutta kuitenki alle.. mutta luulen että siitä voi kieltäytyäkki, ku ei vain mene :D
en vain halua kovin isoa lasta että mahtuu tulemaanki nii pakko kai sitä on alkaa seuraamaan :/
toive81 joo täälä ei ole ku yks kauppakeskus keskustassa ja me asutaan maalla! On kyllä asfaltit täälä onneksi :) en ole mikään shoppailija enkä kahvilassakaan käyjä.. lenkkeilen vain ja kyläilen :)
 
Ai niin ne liikkeet. Mä olen tuntenut potkut alavatsalla, ehkä sormen verran navan alapuolella. Siis semmoiset mitkä kunnolla tuntuu. Sit semmoista jotain hentoista kutitusta tuntuu välillä myös navan yläpuolella, niin josko ne olis vaikka pikku kätöset jotka heiluu, en tiiä. Ne mitä kuitenkin miellän liikkeiksi on siis ainakin toistaiseksi navan alapuolella.
 
Täälä on niin kurja ilma et mitään ei viitti tehä. Vettä tulee kaatamalla =(

(.)Eilinen parin tunnin kaupunkikierros aiheutti kamalat kivut alapäässä. Tuntu aivan liitoskivuilta. Loppumatkan vaapuin ku ankka ja toivoin et pääsis äkkiä kotia.
Ens viikon neuvolaa ootellaan jo kovasti :)

t. tammitähti ja tirppis 16+3 :heart:

 
Tammitähti: mä voisin ottaa mielihyvin sen vesisateen tänne, hiki valuu ja pakko on tehdä kotihommia, vaikka ei jaksais, viileämpiä kelejä odotellessa :/

Eilen illallakin kuului sydänäänet ja usko vaan kasvaa :heart: :heart: :heart: huomenna poksuttais sitten taas

Mutzilla ja tirriäinen 17+6 :heart: :heart:
 
Hiphei! Sokerirasituksen tulokset olivat tosi hyvät:)I´m happy! Oiskohan ollut järjestyksessään näin: Paasto 4.7, 1h 6.1 ja 2h 6.7. Kahta vikaa en ihan varmaksi muista, mutta tota luokkaa.

Ku ei osaa mennä ajoissa nukkumaan, niin kyllä väsyttää. Jospa sitä painuis päiväunille samaan aikaan lasten kanssa. Kotitöitä jostain syystä tuntuis kyllä tänään riittävän, mutta ne ei kyllä mihinkään karkaa :D

Oisko kellään tietoa mitkä Emmaljungan vaunuista olisi hyvät? Haluaisin yhdistelmävaunut ilman heittoaisaa ja metallisella tavarakorilla. Ja toiseksi: osaisko joku neuvoa mulle hyvät, kätevät ja kestävät matkarattaat? Mulla on Gracon Miraget nyt ja oon tosi pettynyt niihin. Ruuvit irtoilee ja kuomu on hankala ja yhden käden kokoontaittosysteemi ei toimi läheskään aina:(

MamiMansikka ja Muru(jota pojaksi vahvasti epäilen) 14+2 :heart:
 
Täällä liitytään mukaan joukkoon. Ensimmäistä odotellaan ja viikkoja on nyt 14+5. Tähän asti kaikki mennyt hyvin (koputtaa puuta), muutama viikko sitten ekassa ultrassa pikkuisella oli vissiin aaamujumpat menossa kun ei paikallaan meinannut pysyä ja maanantaina oli eka neuvolalääkärikin.

Viimeistä lomaviikkoa viettelen ja vähän hirvittää mennä ens viikolla töihin kun aamullakin tuli oksennettua vessan lavuaari tukkoon... :eek:

Mitään en ole vielä ostanut itselleni tai vauvalle ja olenkin vähän pettynyt itseeni kun en osaa antaa itseni vieläkään iloita raskaudesta. Jotenkin sitä vaan pelkää että jotain käy kumminkin, vaikka suurin riski keskenmenoon kai pitäisi jo olla takanapäin...
 

Yhteistyössä