*Tammikuun Tähdet-11* elokuu-10

Neulainen se tulee 2008 vuoden mukaan meille kaikille, koska äippäloma alkaa joulukuun puolella ja se on siitä kaks vuotta takaperin :)

niih.. täälä vain itkettää se kun aamula soitin sokerirasituksen tuloksia nii yksi niistä kolmesta arvosta oli rajalla.. ja sitte joudun seurantaan! heti aloin itkemään puhelimessa ja taisin lyyä puhelimenki kiini siinä samala.. tunteet vaan sitte purkautu siihen vaikka eihän se niin vakavaa oo :/

14+1
 
Kiitos uudesta pinosta!

Omaan napaan ei muuta uutta, kuin et masu kasvaa ja liikkeitä tuntuu silloin tällöin. On mullakin ollut sellaista, ettei pariin päivään tunnu mitään ja sit taas. Ja kaikki liikkeet oon tuntenut ainoastaan vasemmalla puolella alhaalla.

Missah ja Jalle 14+5

Muoks. Tammitähti Aivan äärettömän ihana masu sulla!! :heart: *Kateellinen*
 
ON: Viikko vierähti mökillä ja nyt vasta pääsin pikaisesti vähän vilkaisemaan. Kerron nyt vaan omia kuulumisia.. Viikko sitten maanantaina tuli hieman tummaa vuotoa ja alavatsaa- ja selkää särki. Olin aika huolissani, ja varasin tiistaiaamulle ajan ultraan. Ultrassa minua tervehti viikkoja vastaava, VILKAS ja oikein hyvinvoiva pieni ihmisenalku:) Vuoto johtui todennäköisesti istukasta, jonka reuna oli hieman kohdunsuun päällä. Tänä aamuna kävin uudelleen ultrassa;nyt istukka näytti siirtyneen pois kohdunsuun päältä täysin etuseinämään. Ja siellä se pikkuinen taas vilkutteli :heart: Vatsa on kai kasvanut hieman, mutta olen silti jonkun kilon laihtunut. Varmaan alkaa taas kohta nousta vauhdilla paino:( Olo on tosi hyvä ollut, huomenna sokerirasitukseen, ja neuvolaan.

MamiMansikka ja Muru 14+0 *POKS*
 
Ja arkeen takaisin...

Täällä oli puhuttu vaikka mistä!

arvet Esikoisesta tuli jonkin verran alavatsalle ja sisäreisiin, mutta ovat vaalenneet lähes näkymättömiin.Ruskettuessa näkyvät paremmin :D Kävin bodyshopista jo ostamassa kaakaovoistickin ja vartalovoin, ei niillä arpia voi estää, mutta helpottavat ainakin kutinaa.Psykologinen vaikutus suurin, luulen ;) Mua ei oo arvet haitannu, jossain se saa kai näkyä että lapsen on saanut :)

pakkaus Me saatais pakkauksia 6 kpl.Oon ajatellu, että otetaan 2-3 pakkausta ja loput rahana.Sitä rahaa kun nyt menee!

Maha On.Iso jo.Kasvanut parissa viikossa huimasti, luulisin että samoja kokoja kuin esikoiselta joskus 20+ vkoilla.Kohdunpohjan korkeutta ei oo mitattu vielä kuitenkaan.

Liikkeet Pientä liikuskelua tuntuu, navan sivulla ja alapuolella.

Paino On noussut jonkin verran, mutta vähemmän kuin esikolta näille viikoille B)

Ensimmäinen äitipolikäynti tehty tänään.Ultrassa kaikki hyvin, kaverit kasvaneet tasaisesti ja kokoeroa ei juuri ole.Vastasivat viikkoja.Kahdella yhteenkasvanut istukka ja yhdellä oma.Parin viikon päästä taas uusiksi..

savara ja trio 15+6 (korjasin viikot :) )
 
Heips!

Ompas tullut paljon nyt kirjoituksia... :eek:

Mutzillalle kiitos pinosta ja tuli syksyinen olo tosiaankin noista kurpitsoista. Mutta niinhän se on et syksy hiipii tosiaankin....

Mammyli toivotaan parasta et se proteiini olis väärä hälyytys ja et sait pikkasen levättyy viikonloppuna kun kiireiseltä kuulosti se sun aikataulu.

Maska onnea uudesta asunnosta ja uudesta alusta! :hug:

Lapset menee nukkumaan kun mulla menee hermot. :LOL: Toi pienempi meni vielä keväällä klo 20 nukkumaan mutta on alkanut tekee niin ettei mene ennen kuin isosisko menee. Isosisko taas on kouluaikoihin sängyssä klo 21.00, mutta nyt kesällä tuo on lipsunut klo 22 ja myohempäänkin. Mä taas alan hyytyy klo 22 jälkeen etten jaksais millään enään noita duracel pupuja. Usein kun teen vielä vika siistimiset kun noi menevät nukkumaan... Zzzzz.... Mutta siis päätin pari päivää sitten et alan taas vaatimaan tota klo 21 molemmilta kun en vaan jaksa tota hillumista....

Ton pojan laita isojen lasten reunalliseen sänkyyn syksyllä, tulee olemaan sit n 1v 8kk. Monet laittaa aikaisemmin, mutta meil on nyt noin kun ei oo kiire...

Kohdun kasvusta ja liikkeistä. Kohdun reuna menee sen häpyluun yli n12 viikon kohdalla ja on navan kohdalla rv20. Noin sanoo lekurit täällä ainakin. Eli jos tuntuu liikkeitä paljon navan yläpuolella niin ne ovat sit sitä et sisäelimet asettuu uuteen asentoon tms. Tosta navan kohdasta oon itsekin aina ajatellut et jännä on jos se pätee kaikkiin ihmisillä on kuitenkin erilaisia vartaloita. Mutta aika lähellä se vissiin on kaikkien kohdalla.
Liikkeitä ei tuntunut viikkoon ollenkaan. Alkoi huolettamaan vaikka tiedän et noin voi käydä kans riippuen tosiaankin vauvan asennosta. Pari päivää sitten alkoikin masussa kauhea ralli, joten kyllä siellä vissiin kaikki on ok.

Raskausarpia tuli ekassa raskaudessa kauheasti vaikka kuinka rasvailin. Niitä tuli lanteille ja rintoihin. Vatsaan ei ollenkaan. Ne arvet ovat haalentuneet. Toista odottaessa taas ei tullut mitään.

Marde Vaivoista sellaista et eilen mulla SATTUI niin hirveesti oikealle sivuun et olis tehnyt mieli itkeä. Muutaman tunnin kun sitä kuuntelin niin meni makailemaan kun en pystynyt olemaan ylhäällä enään. Myohemmin kipu jatkui vähäisempänä. Jos tuo uusiutuu niin menen lekurille koska kipu oli sen verran kamala. Luulen et syy tuohon oli et sektiohaava venyi, mutta tuo on vaan arvaus. :ashamed:

Jeccika :hug: Itse reagoin ihan samalla tavalla kun jouduin nalkkiin eka kerran sokrujen kanssa. Kyllä harmitti silloin, mutta tuohon tottuu onneksi.

(.) Omaa ei tuota kummempaa. Odottelen vaan ens viikkoa et pääsen näkee pikkuista (ehkä) ultrassa. Luulen et ne katsoo sellaisella romulla koneella. Toivottavasti noi kivut pysyy poissa. :$

NP ja Pluto Kolmonen 16+3
 
Pitkästä aikaa ehtii tännekin jotain raapustaa...Ollaan oltu yli kuukauden lomareissulla, niin jäänyt vähän palstailu vähemmälle. Heinäkuun pino vielä lukematta..huh huh.. :eek:

Oma olo on ollut hyvä eikä mitään ylimääräisiä vaivoja ole vielä ilmaantunut. Paino noussut noin kilon verran. Kuukauden päästä olisi rakenneulra ja sitä odottelen innolla. Neuvoloita tai lääkäreitätä ei ole ollut sen toukokuun jälkeen..Vauvan liikkeitä olen tuntenut nyt viime viikosta lähtien..

Äitiyspakkausta en tiiä vielä otanko. Kävin kyllä katsoon kuvia ja ihan kivan näköisiä vaatteita on..

Elmi ja Minni 16+1
 
Äitiyspakkaus otetaan.

Isompien sänkyyn siirtyneet kumpikin neiti siinä vuoden iässä, kun ovat oppineet tulemaan pinnasängystä oikein päin pois (meillä saa kaks pinnaa pois niin sieltä pääsee hyvin kulkemaan).

(.): Kaikki vituttaa, eipä hoidu hommat jota ei pysty ite hoitamaan. Ent. esimies ei vastaa s-posteihin eikä puheluihin -> lyö luurin korvaan ennen vastaamista :kieh:

Siin ne.

Shamandalie ja Itikka 16+6
 
kääkkis
Jessica tsemppiä :flower: Itse joudun taas myös itse mittailemaan sokereita, kun oli keskimmäinen arvo himpun verran koholla. Kyllä siihen tottuu, vaikka aluksi onkin ymmärrettävästi järkyttynyt. Mulla on lisäksi verenpaineet ihan hirmu korkeat aina neuvolassa, mutta kotona kun mittaa niin hyvät =) Viimeksi oli sokeriakin virtsassa... Tässä alkaa jo miettiä, että mitähän seuraavaksi.

Kylläpä on Shamandaliella " asiallinen" ex-esimies... tosi fiksua toimintaa kaikenkaikkiaan |O

Itsekin rasvailen jo ahkerasti tuota masua, ettei tulisi niin herkästi arpia. Edellisestä jäi kyllä jo ihan kivasti, mutta auttaa se sentään siihen kutinaan, ellei muuta.

poksuva kääkkis ja pikkutakku 15+0
 
Tammitähti Liikkeet tuntuvat minullakin ihan tuolla alavatsalla.
Jeccika Harmi noi sokerit. :hug: Toivottavasti selviät kuitenkin pelkällä mittauksilla ja seurannalla.
Shamandalie Naurettavaa käytöstä aikuiselta ihmiseltä!! Miten tuollaisella käytöksellä on voinut päästä esimies asemaan?! Koita kestää! :hug:

"Isojen sänkyyn" ajateltiin esikoinen siirtää tässä syksyn/talven mittaan. Tarkoitus on ostaa isojen sänky ja siirtää nukkumaan siihen ennen vauvan tuloa niin ei ole liian monta uutta juttua. Saadaan sitten vauvalle pinnis käyttöön.
Osaa kyllä yleensä tulla peppu edellä alas sohvalta ja sängyltä itsekin mutta välillä tarvitsee muistutusta. Eipä taida olla kuin viikko kun muksahti meidän sängystä alas. Säikähdyksellä selvittiin onneksi. Niin ja ikää nyt 1v 1kk.

Nukkumaan meidän tyttö menee yleensä 20-21. Välillä tarvitsee seuraa/silitystä mutta useimmiten nukahtaa ihan omia aikojaan. =)

Raskausarpia tuli esikoiselta vatsa täyteen :LOL: Joskus on vähän harmittanut mutta eipä nuo miestä tunnu haittaavan. Itseäkin oikeastaan haittaa enemmän tuo alamahalla oleva roikkuva pussi :kieh: Toivottavasti sitten kakkosen jälkeen pääsen vähän laihduttaan + kiinteytymään.

Karkki 17+4
 
Kääkkis ja Karkki :flower: Kiitos. Ei kai tässä oo vaihtoehtoja ku koittaa kestää... :whistle:

Liikkeet mulla tuntuu toisinaan jopa hieman navan yläpuolella, ei paljon mut sen verran kuitenki et pystyy paikallistamaan navan yläpuolelle. Ja pääasiassa mylläilee oikella navan "yläkulmassa", ei just muualla...

Täällä menee likat huomenna hoitoon, ja mä menen vanhemmille käytteleen omeplukonetta. Aion tehä ainakin likoille lakanat ja sitten esikoiselle ruoka-alustan kerhoa varten.

Nyt katsomaan lastenohjelmia...

Shamis ja Itikka edelleen 16+6 huomen poksuu taas :heart:
 
Ostoksista vauvalle yhden vaatteen oon ostanu tähän mennessä, 50 cm, oli niin vastustamaton kaupassa että pakkohan se oli ostaa :LOL: Kestovaippoja oonki sitten haalinu senki edestä, nb-kokosia, ja villahousuja/kuoria on kans tullu osteltua niin paljon ettei enempää tarvikkaan enää :LOL: Ja minäku niin vannoin etten mitään osta vielä pitkään aikaan.. Sen kantoliinan ostan kyllä vasta sitten ku sen oikeesti tarvii, voihan se olla ettei vauva viihdykkään sylissä niin paljoa ja muutenhan sitä ei kyllä tuu tarvimaan. Toppahaalarinki taidan saada kotio jo tässä tämän kuun aikana, 50/56cm näillä näkymin seki :) Halvalla saa niin pakkohan se on ostaa pois.

Liikkeet tuntuu jo ihan tuossa navan tuntumassa, välillä alempana ja välillä ylempänä mutta ei siis navan yläpuolella vielä :) Siellä on niin tilaa vielä pyöriä. Pojasta aloin kans näillä viikoilla vasta olee varma että sieltä potkuja tuntuu, ja siitä sitten meni sillon monia päiviä ettei tuntunu mitään ja lähempänä 20 viikkoa niitä vasta päivittäin tunsi :)

(.) eipä siihen sen kummepaa. Töitä ja illat kotona pojan kanssa kahdestaan taas torstai-iltaan asti.

Susanna & MyttyRyttynen 16+3
 
Tammitähti:Ihana masu :heart:

ON:Tänään taisin sitten viimein tuntea Sintin hyvin hyvin hentoista liikettä :heart: Kysymysmerkeillä vielä, mutta niin alamasusta ne tuntui ja erikoiselta ettei kyse ole ainakaan suolen pulputuksesta :)
Kävin tänään haistelemassa tuplarattaitakin, Gracon meinataan ostaa syksymmällä kunhan puoliväli ylittyy :) Ihastuin niihin täysin ja hintakaan ei ole kovin paha (319? liikkeessä ). Samalla esikoinen sai toisen istuimen kakkosautoon kun kohta koittaa hoitoon meno :)

Toive81 ja Sintti 14+5
 
Pikainen pyörähdys.
Pitää ruveta tekeen justkohta ruokaa, että on valmista kun mies tulee korjaamasta autoa.

Hankinnoista Täällä ei ole vielä mitään hankittu, syssymmällä sitten... Jotain varmaan jätetään vasta veronpalautuksilla hankittavaksi. Toivottavasti niitä tarvikkeita ei kuitenkaan ennen sitä tarvitse.
Äitiyspakkaus otetaan riemuiten, eka kun tulossa.

Omaa vointia sen verran, että pää särkee aina vaan ja väsymys on tullut takaisin.
Töihin palasin tänään loman jälkeen. Mukavaa olla töissä, mutta vaikea näyttää pirteältä koko ajan. Esimiehet on ymmärtäväisiä ja tänään puhelimessa toinen ehdotti, että voin tehdä välillä kotona töitä, jos siltä tuntuu <3

Liikkeistä en vielä tiedä. Välillä tuntuu kuin alavatsa väräjäisi hiljaa. Tiedä sit mitä moinen on.

Tänään 16+0 :)
 
Savara toivoisin kovasti että näkisin kuvan masusta jossa on kolmoset :)

joo olo on vähän rauhottunu.. nyt sieltä soitettiin että huomisaamuna antamaan uus paastoarvo! entiä mikä sielä nyt on sitte.. se paastoarvo oli ilmeisesti 5.3 sittenki! mutta entiä miksi menen uudestaan huomena sen antamaan.. eli syömättömänä taas 12h!

Toive81 mistä nuin halvat rattaat? saako kuvalinkin? :eek:
14+1

 
Kiva lukea teiän kuulumisia! Savaran masukuvaa kaipailen myös. Voin vaan kuvitella, mutta miltäs se näyttää niinku ihan oikeasti... =)

Mun hankinnat on tällaset: kotiintuloa varten valkoinen nallepuku (oli vaan niin söpö, että oli pakko ostaa) ja kolme bodya H&M:sta.



Enempiä en uskalla vielä ostaa. Itelle ostin myös eilisellä shoppailureissulla neljä paitaa ja masutuubin. Suurin osa niistä masutuubeista, joita kokeilin, oli liian leveitä. Mitä järkeä jossain one size-koossa? Mä oon kokoa 36 ja ne oli tosi isoja. Löysin sitten yhden s-kokoisen, joka oli ihan ok.

Liikkeistä: Olen tuntenut kutittelua ja lepatusta masusta. Yleensä jommalta kummalta puolelta ja aika alhaalta. Eilen tuntui paineen tunnetta ja kun kokeilin masua niin ihan kuin olisi joku töninyt vastaan :D Mutta taisi olla vaan jotain suolen mutkien oikenemisia ne.


Raskausarpia
Ei vielä näy. Ei ole koskaan, edes teininä, mulla sellaisia ollut missään, joten en usko että tuleekaan. Toivossa on hyvä elää :D Ahkerasti rasvailen Vichyn raskausarpivoiteella.

http://www.escentual.com/vichy/body-care/anti-stretch-mark/

Omaan napaan ei kuulu mitään kummempia. Tää taitaa nyt olla kuudes kivuton päivä, eli olo on paljon parempi. Ihanaa kun saa liikkua ja mennä ilman kolotuksia ja juilimisia. Pääkipu ei ole vaivannut kuin satunnaisesti. Iho sen sijaan näyttää aivan photoshopatulta, mikä on ihme, sillä kärsin acnesta ennen raskautta. Loistavaa :)
 
täälä työt on alkanu ja sen huomaa, mitään ei tahdo keretä tälläi ku menee iltavuoroon. Onneks huomena yks vapaa =)

Raskaus arpia löytyy täältä myös. itsellä niitä vain alavatsalla. Ihan kamalasti ei revenny ku väliin näkee kuvia joissa vatsa revenny tisseihin asti melkein. Kahdessa ja puolessa vuodessa on tosi hyvin vaaleentunu.
Muistan aina ku odotus aikana luulin että onpa vähä revenny, mutta ku lapsi oli syntyny ja väki taas alavatsansa niin totuus paljastui :LOL:

huomattavasti isompi vatsa nyt ku esikoisesta. Viimeksi näillä viikolla vasta alettiin muille kertomaan ja kukaan ei ollu arvannu mitään. Nyt jo vatsa menee pidemmälle ku rinnat, hyvä näin sillä aina isoa vatsaa odotus aikana toivonut :D

Tissitki on muuten kasvanu salakavalasti. Tänä kesänä olin kahdessa häissä ja väliä 3 viikkoa. Ekaan ostin mekon joka hyvä ja tottakai meinasin että sillä mennään seuraavissakin. No hää aamuna huomasin että vatsa nosti mekkoa jo tosi paljo... rupes minun tyyliin olla liian lyhyt ja yhtään ei voinu kyykistyä..... ja rinnat pursus yli... no pakko oli laittaa mutta en olis ikänä uskonu niin paisuvani :saint:

2 viikkoa vie rakenneultraan :heart: toivottavasti kaikki on hyvin..

labran seulonta vastaus oli muuten ok ja mitään tulehduksia ei ollu... tais hajut tulla helteestä vaikka joka päivä kävin pesulla ja joskus kaksiki kertaa..

memmu ja valtsu 17+6 :heart:
 
Hei kaverit, älkääs nyt vielä innostuko, kyllä mut vielä plussapallosta erottaa :LOL:

Kerron sitte sitä sf-mittaa, kunhan alkavat mittailemaan, voitte verrata omaan napaanne ;)
Muuten voisin tietysti sen kuvankin laittaa, mutta en periaatteesta ole laittanut kuvia itsestäni/lapsesta suojaamattomille nettisivustoille, anteeksi :snotty:

Löysin tuolta masukuvapinosta Pikkutoiveen 27.7.laittaman masukuvan, ja Pt:n vauvamasu on isompi.En tarkoita että hänen masunsa on valtava, vaan sitä, että ei mun mahasta vielä osaa päätellä että kolme olisi =)

savara ja hyökkäysketju 16+0
 

Yhteistyössä