*Tammikuun Tähdet-11* elokuu-10

Pikaseen tulin kertomaan että kaikki hyvin sen sossunreissun jälkeen :D :D Helpotus oli suuri kun saatiin kaikki jutut siellä puitua. nyt lepäämään...

Niin ja nyt taas paukkuu viikot POKS!!

maska82 ja duo 18+0 :heart: :heart:
 
maska82 Hieno juttu!! Muuten, joko ne sua laukkuuttaa sairaalassa seurannassa? Hauska kun meillähän on tuo LA listassa sama, ja mä oon poksahellu neuvolan laskurin mukaan jo päivää aikasemmin.LA mulla siis virallisesti 18.1., mutta turhapa tuota vaihtaa on kun ei se kuitenkaan paikkaansa pidä :)

Kiitos kaikille Aikahan tässä meinaa tulla pitkäksi, mutta onneks saa ihan normaalia elämää elellä.Ei musta minnekään maratonille enää oo,mutta ei tarvi varoa mitään erityisesti.

Mutzilla Tämä vesimäärien ero oli kehittynyt vasta nyt.Napanuorat ja virtaukset molemmilla hyvät, eikä koko eroa vartaloissa ole.Molemmilla rakot normaalit ja pirteästi liikkuvat.C taas voi omassa yksiössään oikein paksusti. Tilannetta seurataan, onneksi joitain hoitokeinojakin on jos tarve vaatii, mutta en halua vielä ajatella pahinta vaihtoehtoa, eli sitä että tilanne olisi niin vakava, ettei mitn voida tehdä.Sitte on vain elettävä C:n ehdoilla, jos niin käy.

Tänään tuntui pikkuinen potku jo vatsan päällekin :heart:
Joku kyseli väsymyksestä: ei väsytä, voin oikein hyvin :) Saikkuilen siis vauvojen edestä, en oman olon takia :heart:

savara & trio 18+1
 
vakuutuksista tapiolasta oltimme ensi sen likalle ja piti olla rakenneultra ja mahdollinen sokerirasitus tehtynä.... myöhemmin siirsimme ifiin ja homma hyvin toiminut.... nytkin otamme vakuutuksen ennen syntymää vaikka ensimmäisemme on ollu kyllä melkein terve ettei ainuttakaan korvatulehdusta ole ollut, mutta ikänä ei tiedä mitä toinen tuo tullessaan...

Kauan odotettu rakenne ultra peruttiin tältä päivältä ku lääkärillä este, lupasivat huomenna tao pe soittaa uuden ajan joka on toivottavasti pian sillä tänään taas poksuttiin ja 20 tuli täyteen :heart: :heart: :heart:

Liikkeistä niitä tuntuu nyt päivittäin ja monta kertaa... IHANIA :heart:

memmu ja valtsu 20 :heart:
 
merkkailen, täällä ollaan kipeinä oltu vuorotellen. Ensin poika kuumeessa ja räkätaudissa, nyt ku se parantuu niin itelle iski. Kattoo vielä nostaako kuumeen vai pitääkö hakia omasta puolesta sairaslomaa huomenna.
 
tulin omaa napaa nopsaan kertoilemaan
jäänyt täällä kirjoittelu vähemmälle kun tuolla galleriassa kirjottelen.

tänään oli rakenne ultra ja kaikki oli hyvin. poika on tulossa ja rakenteet kaikki normaalit.
vaatteita ostin kasan heti ultran jälkeen pojalle ja kaivoin poikien vanhat vaatteet vintiltä ja pistin pesuun. totesin että eipä paljon tarvi enään ostella.
vointi ok ja maha kasvaa kivasti. selkä vaan meinaa pettää pahemman kerran ja nyt omt terapiassa käyty ja selkää teippailtu. ehkä tästä vielä selkä tulee.


vakuutus käytiin vauvalle ottamassa heti ultran jälkeen ja ifistä otettiin. siellä oli hyvä siin lapsivakuutuksessa se joku vanhempain vakuutus kohta että jos joutuu yli 3 päivää hoitaa lasta kotona niin ne maksaa "palkan" siis sitten kun lapsi on isompi.. nythän toi oli nimellä syntymättömän lapsen vakuutus. hintakin oli aika ok. otettiin samalla mulle ja miehelle vakuutus jos kuolee..samassa otettiin sit kans kuopukselle tapaturma vakuutus koska kuopuksella ei ole vakuutusta. raskaana en sitä saanu kun mienasi syntyä ennen aikojaan ja sitten kun oli syntynyt piti odottaa se 2kk ja sen 2kk aikana oli jo niin paljon kipee että sitä oli turha ottaa koska siitä olis pois kaiki yleisimmät ollut.nyt on sit edes joku vakuutus.


miisuliisa ja lupu 19+5
 
Vauvavakuutuksesta, me otettiin vauvavakuutus IF:istä. Tämä jatkuu sitten lapsivakuutena kun ilmoittaa syntymän jälkeen nimen ja sos.tunnuksen, mutta jos ei mitään sairauksia 2kk:n ikään mennessä ole kannattaa vaihtaa toiseen lapsivakuutukseen, joka on edullisempi ja voimassa 25v. saakka. Tuon vauvavakuutuksesta seuraava lapsivakuutus on voimassa 15 ikävuoteen saakka. Muuten tuo vauvavakuutus korvaa, jos lapsella todetaan syntymästä 6 kk:n kuluessa joku synnynnäinen sairaus tai vamma 10 000 eur. Toivottavasti tämä vakuutus on otettu turhaan!

(.) En ole vieläkään havainnut niitä liikkeitä, onneks se rakenneultra on ma:na 23.päivä. Painoa on tullut lisää liikaa, nyt pitäisi tosissaan lopettaa tää ylisyöminen. Yösyömistä en ainakaan aloita, vaikka nykyään heräilen aamuyöstä kolmen maissa kun maha kurnii ja huutaa ruokaa..

Marde ja Milli 19+4
 
Täällä edellee tosi laiska liikkuja, kyllä pojasta tuntu jo näillä viikoilla tosi hyvin liikkeet.

Oon laiska taas kirjottaa. Mut joku oli saanu jo poikalupauksen, eli onnea hänelle. :heart:

icefairy&Linnun Lyy 18+3
 
Nyt tulee omaa napaa tuutin täydeltä ja vinkumista/valitusta............

Odottelin siis sitä postia ja eihän sieltä mitään tullut.... Lähdin sit ajelulle ja eksyin mun lekurin vastaanotolle valittamaan. Sain sit ajan mennä myohemmin sinne takaisin. Sinne meninkin sitten. Virtsa oli ok, eli ei tulehdusta ja mun lekuri soitti sinne polille mis olin sunnuntaina ja tarkasti sen pissan tulokset. Kaikki ok. Mun lääkäri rupesi epäilemään et mun selkä on vaan rasittunut ja et ne supparit johtui sit liiasta kävelystä tms. Kaikki ok siihen asti siis. Sit se halusi kokeilla mun kohtua. Ja se SATTUI! Mulla valui vaan kyyneleet noronaan ja purin hammasta koska se oli jotain kamalaa. Siinä vaiheessa mun lekuri oli et no joo, taidampa lähettää sut sinne polille uudestaan tarkastukseen. Sanoi et luultavasti mun kohtu ja lihakset senkin ympärillä ovat jumissa ja kipeet sen lauantaisen suppailun tuloksena, mutta et hän haluu et mut tarkastetaan kuitenkin.
Lähdin siitä sit suorilla ajelemaan polille lähete mukana. Siel oli sit aikas kiirusta. Se vastaava lääkäri oli mennyt saliin auttamaan synnytystä ja mä sillä aikaa annoin parit pissanäytteet, kävin kahvilla ja luin lehteä. Vihdoinkin se lääkäri tuli ja tietysti hoiti kiireisimmät ekaks alta pois. Sit meinasi ruveta kokeilemaan mun kohtua ja näki mun naaman, joten lopetti sen. Sanoi et tule aamulla uudelleen ja mee suorilla ultraan. Ultra kun oli tos vaiheessa jo kiinni.
Nyt oon mun jomotuksiin nappaillut särkylääkettä ja pistin sellaista lihaksia lämmittävää ainetta selkään jospa se auttais. Ajattelin ottaa jopa kuumavesipullonkin sänkyyn mukaan jos se auttais johonkin.
Mieli on vaan niin kurja ja musta kun olo ei ole mukava. Anteeksi valitus, mutta tänään on tällainen päivä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miisuliisa:
tulin omaa napaa nopsaan kertoilemaan
jäänyt täällä kirjoittelu vähemmälle kun tuolla galleriassa kirjottelen.

tänään oli rakenne ultra ja kaikki oli hyvin. poika on tulossa ja rakenteet kaikki normaalit.
vaatteita ostin kasan heti ultran jälkeen pojalle ja kaivoin poikien vanhat vaatteet vintiltä ja pistin pesuun. totesin että eipä paljon tarvi enään ostella.
vointi ok ja maha kasvaa kivasti. selkä vaan meinaa pettää pahemman kerran ja nyt omt terapiassa käyty ja selkää teippailtu. ehkä tästä vielä selkä tulee.


vakuutus käytiin vauvalle ottamassa heti ultran jälkeen ja ifistä otettiin. siellä oli hyvä siin lapsivakuutuksessa se joku vanhempain vakuutus kohta että jos joutuu yli 3 päivää hoitaa lasta kotona niin ne maksaa "palkan" siis sitten kun lapsi on isompi.. nythän toi oli nimellä syntymättömän lapsen vakuutus. hintakin oli aika ok. otettiin samalla mulle ja miehelle vakuutus jos kuolee..samassa otettiin sit kans kuopukselle tapaturma vakuutus koska kuopuksella ei ole vakuutusta. raskaana en sitä saanu kun mienasi syntyä ennen aikojaan ja sitten kun oli syntynyt piti odottaa se 2kk ja sen 2kk aikana oli jo niin paljon kipee että sitä oli turha ottaa koska siitä olis pois kaiki yleisimmät ollut.nyt on sit edes joku vakuutus.


miisuliisa ja lupu 19+5
OIH...ihanaa miisuliisa poika! :heart: Onnea vaan! =)
 
Hei kaikille taas pitkän ajan jälkeen! En oo tosiaan tänne kirjotellu moneen viikkoon mitään mutta ahkerasti oon teidän muiden kirjotuksia lueskellu. =) Täällä jo muutamilla ollu rakenneultrakin,ihanaa. :) Itellä olis ens keskiviikkona,toivottavasti tää asukki suostuu näyttään "haaravälinsä" että selviäis kumpi on tulossa. Semmosta piti myös kysästä teiltä,että onko muilla ollu jo harjotussuppareita?ei siis kipeitä mutta semmosia et maha kovettuu hetkeks ja sit taas "normalisoituu" ? :LOL: Aattelin vain kun mulla niitä on ollu tässä reilun viikon ajan lähes päivittäin että onko se näillä viikoilla ihan normaalia? :eek: Ettei oo mitenkään "vakavaa"? Tosiaan kipuja ei oo,vain mahan kovettuminen..mutta sitä vaan huolehdin että kun tätä on päivittäin jatkunut,ja esikoisesta näitä harkkareita ei tullu ku vasta 30 viikosta eteenpäin..auttakaa joku huolestunutta! :ashamed:

Jenkka ja masuasukki 18+6
 
Tänään rakenne ultra :heart: ja 20+0 POKS!

Miisuliisalle onnea poikalupauksesta :hug:

Uudet ja vanhat, muistakaa laittaa yksäriä sitten päivitystiedoista, niin tulee oikein, tekstin seasta en laita kun on usein tullu väärää tietoa sitten päivitettyä

Mutzilla ja tirriäinen 20+0 POKS! (katsotaan onko poika niinkuin hiukan kateltiin 3viikkoa sitten) :heart:
 
Poikauutisia saaneille ONNEA :heart:

Jenkka En osaa muuta sanoa, kuin että jos supparit ei satu, niin ei niistä haittaakaan kai ole? Itellä niitä juuri ole koskaan ollut, joillakin kai on melkein koko raskauden ajan.Jos sua mietityttää, niin pääset varmasti nlalekurille tarkistuttaan kohdunkaulan tilanteen :) Jos ne tulee kun teet jotain rasittavaa, niin hiljennä vauhtia..

vauvavakuutus Syntymättömän vakuutusta ei saada takuulla mistään, kun on riskiraskaus.Silloinhan sitä juuri tarttis! Vakuutusyhtiöt on mun mielestä muutenkin ihan berberistä, laskut kyllä tulee mutta jos jotain sattuu niin nihkeitä ollaan.Esikolla on lapsivakuutus.


Nullpoints Voi ei :eek: Toivottavasti kaikki selviää ultrassa, ja kaikki on hyvin.

Pitiköhän mun vielä jotaki kirjotella...no, palaan tuonnempana, mullahan ei oo muuta ku aikaa....

Räkätautinen savara ja trio 18+2
 
Jenkka: en ois kauheen huolissaan jos kovettumiseen ei liity kipua. Jos kuitenki huolestuttaa nii oman mielenrauhan takia kannattaa käydä neuvolalekuriolla tarkistuttaanm tilanne.

Vauvavakuutus: ei oteta tulokkaalle ja ei olla otettu kahelle edellisellekään. Suht terveinä ovat pysyneet ja rahareikiä löytyy tarpeeksi muutenki.

Nullpoints: toivottavasti kipujen syy selviää. Hieno homma et pääset ultraan.

Mulla ois tänään siivouspäivä. Yhtään ei nappaa, mut pakko ois. Imuri oottaa jo käyttäänsä tossa vieressä :D

T. tammitähti ja tirppis 18+5 :heart:
 
Ellu 82 tervetuloa mukaan =)

Bellamariella kivan näköinen masu, ei kyllä isolta näytä, ihan sopusuhtaiselta!

Susannnalle paranemisia :hug: Meilläkin tuo neiti on ollut nyt kuumeessa. Päivät on ollut virkeänä, mutta iltaisin sitten nostaa kuumeen. Sitä on kai liikenteessä..toivottavasti tänä iltana ei taas tulisi kuumetta :|

Miisuliisalle onnea poikalupauksesta ja mukava, että kaikki oli kunnossa! :flower:

Nullpoints toivotaan, että tänään selviää mikä kivut aiheuttaa, kovasti voimia :hug:

Mutzilla onnea puolen välin johdosta :flower:

Minulla on myös ollut jonkin verran harjoitussuppareita. Jännä, että niitä on nyt toisessa raskaudessa jo näin aikaisessa vaiheessa, kun ekassa en ainakaan huomannut/tuntenut, että olisi ollut kuin juuri vasta loppuvaiheessa. Mulla kans suppareita tulee, kun teen jotakin raskaampaa..

Minun pitäisi kans tänään vähän siivota. Ainakin, jos saisi tuon pesuhuoneen kuurattua. Minä pöljä jätin ison mukillisen mustikkamehua pöydän reunalle, niin eiköhän tuo neiti käynyt sen kaatamassa lattialla. Sitä sitten roiskui joka paikkaan :headwall: Meille ei enää ikinä kotitekoista mustikkamehua..Täytyy tästä lähteä juuriharjalla kuuraamaan tuota lattiaa :kieh:

Elmi ja Minni 18+4
 
Heippahei taas :wave:

Ollut sellasta hulinaa, että ei oikein oo kerennyt, kun lukemaan jutut :/

vauvavakuutuksesta laitettiin viimekuun lopussa hakemukset menemään if:lle, kun siellä on muutkin vakuutukset, mutta ei ollut viel kuulunut mitään, niin soitin sinne, niin mun pitää viel joku lisäselvitys tehdä terveysselvitykseen :)

maska Ihana kuulla, että olo käynnin jälkeen parempi :heart: Onneksi naapuripiina loppuu kohta ja pääsette toiseen kotiin asumaan :hug:

savara Ihan mukava varmaan, että vielä et sänkypotilaaksi joutunut, tsemppiä loppuaikaan :heart: Onneksi seuraavat tarkasti, niin ei kerkee itse huolestumaan :heart:

Liikeistä Tälläkin alkanut tuntumaan jokapäivä :) sellasta hauskaa pulputusta ja joskus tuntee ihan potkutkin, vielä ei mahan läpi kyllä mitään näy :xmas:

Ellu Tervetuloa joukkoon mukaan =)

Kerhosta Muutama pyyntö kerhoon on tullut, jotenkas kysäsempäs nyt kerholaisilta, että ollaankos vielä pitämässä? ollut toimimaton pitkän aikaa, tosin en itsekkään sinne ole kamalasti kirjoitellut tai tehnyt keskustelun aloituksia tms. Mitäs mieltä olette, kun fb ajaa aikalailla saman asian? :attn: :attn:

misuliisa Onnea pojasta ja hyvistä ultrakuulumisista :heart: kumpi fiilis sulla muuten oli, tyttö vai poika?

NP Paljon voimia :hug: Hui kamala, kun kuulostaa inhottavalta, onneksi kokeili sun mahaa!! Ja alkoi sitten toimimaan :hug: Paljon tsemppiä sinne ja toivottavasti olo helpottaa :heart: Tuu kertoman kuulumisia sitten! :hug:

jenk-ka meil kans seur. ke rakenneultra :) mulla oli noita kipeitä suppareita tossa rv15 ja mulle sanottiin sillon, että on ihan normaalia, että tulee kivuttomia supistuksia ja kuuluu asiaan :) kohtu harjottelee :p

Mutzilla tuu kertoo ultrauutisia sitten meille :heart:

(.) Mulla on kans toisinaan alamaha alkanut painamaan :) töitä olis vielä sen 6päivää jäljellä ja sitten lähdetään lomamatkalle 2viikoksi :heart: Oma asunto tuli eilen myyntiin ja me tehtiin ehdollinen tarjous yhdestä asunnosta, joka hyväksyttiin :heart: Nyt pitää vain saada oma myytyä, niin pääsee sitten muuttamaan ja laittamaan uutta kotia rauhassa :) Plaah, joku syysduha iskenyt päälle.. toivottavasti ei nyt tästä paljon pahene, tai jos pahenee, niin paranee ennen lomaa :p muuten olo aika tasainen, ei mitään uutta niin suuntaan tai toiseenkaan, odottelua lähinnä, että aika kuluisi johonkin...

piupula ja leevi 19+6 *Huomenna poksuu puoliväli :heart: *
 
Heippati. Aatttelin tässä nyt tännekin tulla iloitsemaan, tunsin 2 pvä sitten ensimmäisen potkun! :heart: :) Aiemmin olen miettinyt "olikohan tuo", mutta en osaa sanoa. Tuo oli kyllä niin varma että tuli kyyneleetkin silmiin. 8)) Olin silloin autokoulun teoriatunnilla.. Voikun teki mieli ruveta pomppimaan ja huutamaan ilosta. :LOL:

Tää aika menee toisaaltahitaasti, toisaaltaihan hirmu nopeesti--

Vauvavakuutuksesta sen verran, että paljonko on vuosimaksu? Onko vielä siinä 200? paikkeilla?

Ihanaa kun jollain jo puoliväli posahtelee.

18+0 :heart: =)
 
Vauvavakuutuksesta muakin tuo hinta kiinnostaa, erityisesti niiltä joilla on ifillä, ku siellä itellä jo ennestään vakuutus ni olis kätevää ku kaikki olis samassa paikassa. Ja ootteko joilla ennestään ollu vauvavakuutus ifiltä ni olleet tyytyväisiä siihen?

Sparkle ja Viuhti 18+4
 
Olipas tullu taas tekstiä!
Eikös meilä ollu täälä useampiaki kaksosten oottajia kun maskan duosta on vaan ilmotteluja tullu :) mitäs muile kuuluu?
Mitenkä se savara meinasitteko kysyä sukupuolta vai näkkyykö se helposti kun on monta :eek:
NP voi :/ toivottavasti kaikki selviää! Hyvä kun päätit ite ajaa sinne..
Piupula mie en ole hoksannu mihinkään kerhoon ilmottautuakkaan :eek:
Miisuliisa sullahan olikin poikaolo ja nappiin meni :) Onnea !
Meilä on neuvolatätiki paksuna ja joulukuussa sillä aika! :)
Kun käytettiin neitiä 1v neuvolassa nii tuli puheeksi munki neuvolat..
sijainen on unohtanu varata äitipolile ajan tuon RDn takia.. kuulema sinne pitäs lähete laittaa menemään ja sinne pitäs eka seuranta aika olla jo 16-17rv paikkeilla, miehän en siihen enää ehi ja menee ainaki rv20.. mutta ei ole vakavaa! Ensviikola menen neuvolaan ja sielä katotaan nuita minun mittauksia, miten on arvot olleet kohillaan! Mutta kuuleman kuukauden välein nyt sitte äitipolila seurataan tuon RD:n takia sitte.. hyvähän se tietenki on ettei kauhean isoksi vauva pääsis kasvamaan! .. en oikein ymmärtäny mitään ku olin niin tipahtanu kelkasta mitä se neuvolatäti selitti siinä :D Pikkutoive selvennä sie mulle jos tiiät tämmösestä seurannasta :eek:

nyt kuitenki 16+4 kasassa!
ja minun kaveri sai tänään tytön! 3300g ja 47,5cm :) pikkuprinsessa!
 
Määkin oon katellu sitä toista tuplien odottajaa,mutta ei oo sattunu enää mitään kuulumisia silmään...

[/b]sukupuoli TODELLAKI kysytään! Olikin jo ultraavan lekurin kanssa puhetta asiasta, ja lupasi että sitten parin viikon päästä kun katellaan rakenteet niin kahtellaan sitäkin =) En tiedä onko siinä näillä viikoilla vielä eroa, että miten näkyy.Ei kuitenkaan kovin ahdasta kavereilla vielä ole.

savara, 18+2

Hmpf.Että sellaset mustaukset.
 
Kiitos vastauksista suppareihin liittyen! =) Ens viikolla tosiaan se ultra niin kysäsen siellä vielä kätilöltä näistä kovettumista,ja neuvolaan tosiaan soitan jos nämä supparit alkaa vaivaan enemmän. =) Tiiän että harjotussuppareita kuuluu tullakkin,mutta että JO tässä vaihessa raskautta..Helpottavaa kuulla että muillakin ollu jo näitä harkkareita eikä siis oo mitään vakavaa. =) Jännänä täällä odotellaan ens keskiviikkoa,itellä tyttö olo ollu koko ajan,mutta mies+ sukulaiset ja ystävät sitä mieltä että poika meille tulee. Saas nähdä kenen veikkaus osuu kohilleen. ;) Jopa esikoinen 2v 9kk sanoo "äitin mahassa on pikkupeli" :D että katsotaan nyt..

Jenkka ja masuasukki 18+6
 

Yhteistyössä