*Tammikuun Tähdet-11* elokuu-10

Alkuperäinen kirjoittaja Jeccika:
mitäs tosiaan mimi11 : lle kuuluu?
Poikia näyttäs lupailevan tosiaan :)
Pittää vissin ottaa päivitetty masukuva nytte.. jos vielä jaksais sen laittaaki tuone naamakirjaan :p
Käytiin neitin kans alusvaate-esittelyssä ja ostin uudet liivit taaaas :)
Kalliita on mutta mie en ennää muista tykkääkään ku nuista ! koukkuun jääny!

Pikkutoive Olen niin jotenki ulkona tuosta koko RD hommasta että olet ainoa
tuki ja toivo siinä :D Tullee varmaan paljon kysyttyä ja kiusattua sinua :ashamed:

hei hommaatteko vaaville talvipuvun kokoa 56cm vai 62cm :eek: aattelin ostaa sen rakenteen jälkeen..
16+4
Saa kysyä ja hyvä jos voin jotenkin auttaa...eiköhän viedä näissä RD tunnelmissakin kunnialla loppuun nämä raskaudet ja pystypäin :D

Pt ja Kille 19+4 :heart:
 
PoksPOksPOks.. Tänään 20+o :heart: Jestas sentään, puoliväliin päästy ja nyt tuli jotenkin ihan sellanen tunne, että kaikki ei oo kunnossa :'( Soitin äsken neuvolaan, että voisinko tulla kuuntelemaan sydänääniä ja meen maanantaina, kun en kerkee tänään ennen kahta sinne töistä. En tiedä miks nyt sellanen fiilis tuli, mutta nyt on jotenkin kyllä itku herkässä... Kiva täällä töissä pyöriä :'( Tuntis nyt noita liikkeitä edes, kun nyt on taas niin hiljasta tuollla mahassa ja eilen katselin mahakuvia, niin ei oo kamalasti näyttänyt maha kasvavan, tosin on kyllä erivaatteet päällä ja vähän erikohdista otettu kuvat.. Laitankin ne tänne, kun kotio pääsen, niin sanokaas palstasiskokset, et oonko ihan kahjo.. hmm.. :/

icefairy Ainakin tutalla on ollut myynnissä :) Valittiin sellanen karvanen nallehaalari :)

tuittu Onnea ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta :heart: Saatiinhan se tyttökin tähän pinoon ;)

Mutzilla Ihana, kun jaksat päivitellä :heart: Isot kiitokset siitä :flower:

piupula ja leevi 20+0

*muoks*
ihania masukuvia teillä :heart: vois itsekkin laittaa poksumisen kunniaksi. :p
 
Piupula mä en ainakaan usko, että vauvalla on mitään hätää, mut hyvä kun pääset maanantaina käymään neuvolassa. Mä saisin itsekin ihan samanlaisen paniikin aikaiseksi, jos jäisin nyt pähkäilemään tuota miksi en tunne/erota liikkeitä. Se on niin vaikeaa näin ekakertalaisena erottaa niitä muista mahan möyrinnöistä. Olen ehkä tuntenut liikkeet, MUTTA eipä ole tuota tietoa miltä se sitten oikein tuntuu... No, minä meen ma:na ultraan, joten sitten taas viisaampia! Tsemppiä kaikille, jotka unohtuu aina välillä murehtimaan turhia.. se ilmeisesti kuuluu tähän olotilaan. :)

Marde ja Milli 19+6
 
Nopeeta vaan nyt omaa (myohemmin sit muuta) et täällä ollaan ja kaikki on hyvin. KIITOS kaikille muistaneille.


Eilen aamulla siis menin sinne ultraan katsomaan mikä on ongelmana vai onko mitään kun mun kohtu oli siis kipee ja selkään sattui.......
Kukaan ei siel missään vaiheessa taaskaan sanonut et voi sattua et tulee karmeita supistuksi et menee kohtu jumiin tai et onko mun selän sattuminen lihasten olemista jumissa vai mitä.
Onneksi ultrassa kaikki oli hyvin, pikkuruinen heilutteli ja kaikki näytti muutenkin normaalilta.
Ultraaja rupesi sit puhumaan et hänelle sattui noin et tuli aivan kauheet supistukset ekan raskauden aikana. Hän sanoi et kohtu oli kauheen kipee monta päivää ja sit se kipu hävisi pikku hiljaa. Kysyin et tekiko hän jotain ruumiillisesti rankempaa et sellaiset supparit tuli, hän sanoi et ei tehnyt. Kysyin sit häneltä et miten tästä eteen päin ja hän sanoi et jatka vaan niin kuin ennenkin.
Jotenkin oli vaan kummallista et ne hoitsut tai lekuri ei kukaan sanonut et tuollaista voi sattua. Luojan kiitos ultraajalla oli omaa kokemusta muuten nimittäin olisin jäänyt miettimään tota juttua...
Lekurin ohje oli vain et paracetamolia vaan jos on kipee olo ja juo paljon vettä. Tosi hyodyllisiä neuvoja siis.

Sillä reissulla tuli sit muutenkin tarkastettua omaa asennetta taas vaihteeksi. Tapasin mun tutun, jonka en edes tiennyt olevan raskaana. Hän oli kans ultraan menossa kun oli alkanut tiputtelemaan. Ultrassa hänelle ei sit annettu toivoa raskauden kanssa.
Kehitys oli loppunut ekoilla viikoilla. Oli aika raskasta siinä sit olla henkisenä tukena, mutta kun olen itse ton kohdannut pariin kertaan tiedän tosiaankin miltä tuntuu.
Tuli sen jälkeen sellainen olo et saa olla onnellinen et on jo kaksi ihanaa lasta ja et tämäkin raskaus on mennyt kuitenkin suht koht hyvin ja tuloksena voi olla uusi vauva.
Olen sit kotona lämmitellyt tätä mun selkää ja musta tuntuu et se taitaa olla parantumassa. Kivut ovat loppuneet ja yritän jatkaa tästä eteen päin kuin normaalistikin.

Kirjoittelen lisää myohemmin ja kommentoin sit muiden juttuihin.

NP ja Pluto 19+1
 
Hyvä ettei olle NP mitään hätää sielä!
Esikoisesta mulla oli kovia kipuja vattassa heti alussa ja sillon vain itkin öisin! Ne alko aina samaan aikaan yölä ja kesti vartin.. se oli tuskastuttavaa.. onneks kaikki oli hyvin!

Piupula
eiköhän kaikki ole hyvin :) Näin uskosin kyllä!

Nyt oottelen vaan ultra kuulumisia tällekki päivää :) kai joku oli menossa :eek:

16+5.. pääsispä jo itekki puoliväliin!
 
kääkkis
Juups, tänne tuli kutsu äippäpolille ensi torstaiksi. Verensokeriarvot on heitelleet ihan oudosti, niin tarkastavat tilanteen ja laittavat mahd. insuliinille ( toivottavasti ei...). Kalasoppa nosti arvot 9,4, mutta kaikki muu ns. perusruoka ja salaatit antavat hyviä arvoja. Toivottavasti pääsen ravintoneuvojan juttusille, jotta selviäsi mikä noissa keitoissa nostaa arvoja ( nakkisoppa nosti myös 9,1) että osaan jatkossa vältellä oikeita ruokia. Nyt en nimittäin yhtään tiedä mitä olisi hyvä syödä. Kasviksia olen ahtanut menemään niin paljon kuin pystyy =) Muuten kaikki onkin mennyt nyt hienosti, kun tukivyökin käytössä.

Nyt on niin poika-tunne, että vaihdoin vauvan työnimen ( mistä vetoa siis, että hän onkin tyttö... ;) )

Toivottavasti Piupulalla on kaikki hyvin :flower:

kääkkis ja "osku" 17+4
 
NullPoints Ihanaa, että kaikki on hienosti!!!

Sitte ihan omanapaiselle linjalle. Elikäs rakenneultrasta kotiuduttiin ja kaikki oli niinkuin pitikin :heart: Vastas viikkoja, itseasias taas pikkuisen isompi, eli 20+5, mutta ei vaihdettu laskettuu aikaa. Omapäinen kaveri oli, eikä suostunut edes kunnon profiilikuvaan. Sukupuoli siis loppuun asti ylläri. Kovasti hosui ja heilui, mutta ei niinkuin ultraaja olisi halunnut. Jos hän sukupuolen näki, ei ainakaan sanonut. Eikä kysytty, kun tavallaan haluttiinkin, et ois yllätys, mut jos ois näkynyt selvästi, niin oishan se ollut myös kiva tietää. Tänään oli kuulemma kaikki pienet olleet jalat ristissä. Takaapäin suostui itsensä näyttämään. Skanneria en pääse käyttämään ku töissä, mutta tässä kameralla otettuja otoksia:







Ai niin ja istukka muuten oli etuseinässä kaikesta huolimatta, siis että tunnen ne potkut niin hyvin, mutta oli aika lailla tuossa oikeella, niin jää myös vapaata tilaa. Vasemmalla ja keskellä ne potkut enempi onkin tuntuneet.

BellaMarie & Heppuli 20+2
 
Pikaiseen omaa napaa


Neuvolassa käyty ja kaikki oli ok. Pari viikkoa oli nyt väliä.
Pissa puhdas
Hb 121
Paino -1kg
Verenpaine 135/65
Syke 158
Liikkeet ++

Ja huomenna poksutaan....
Illalla kommentoimaan.
Ninnipo ja :heart: Masumussukka 18+6 :heart:
 
Muzzilla olen yrittänyt toista viikkoa laittaa siulle tuota omaa veikkausta yksityisviestillä, mutta penteleen selain väittää aina etten ole kirjautunut sisään.. :kieh: Eli jos viittisit täältä tämän bongata: pojaksi väittäisin tätä kaveria ennen rakenneultraa. :heart:

ONNEA rakenneultrassa käyneille! :flower: Meidän porukka on uskomattoman onnekasta, ei huonoja uutisia tähän mennessä. *koputtaa puuta*


(.) Mie paisun! Kropan mittasuhteet heittäneet häränpyllyä tässä laihtuessa ja paisuessa. Rinnat pomppas C:stä reiluun D:hen jo nyt, housukoko yhtä pienempi, ja vatsanympärys niin suuri etten kehtaa edes mitata. :D Mahakuvaa voisin päivittää iltasella tänne.. Vointi ollut edelleen aika hurja, eikä uusi koulu + uudet unirytmit auta asiaa. Herään joka päivä ennen viittä, että ehdin 6.50 bussiin, ja joskus koulu loppuu vasta 18.30, bussi kotiin lähtee 19.30, matka 55 min ja vartti pyöräilyä päälle, niin kun kotiin pääsen kaadun vaan sohvalle.. :ashamed: Vaan enpäs valita enempää, sintti on aktivoitunut ja luulen tuntevani möyrinnän yksiössä. Tai sitten mulla on kestopieru. :D
 
Ja lisää ihania uutisia ultrista, onnea niistä ja tuli se eka tyttölupauskin :) :flower:

NP:Ihanaa, että kaikki siellä kunnossa! :heart: :hug:

Jeccika:Meillä oli esikoisella (oli myös tammivauva vuonna 2009) talvihaalari kokoa 56cm ja raasu hukkui siihenkin kun hänet siinä tuotiin kotiin :) Sitten oli myös 62cm haalaripussi mikä oli ihan hyvä, iso sekin, mutta käytettiin sitä vaunuissa. Siinä oli myös sellanen kaukaloreikä, mutta ei voitu käyttää kun oli niin suuri.

ON:Vihdoin ja viimein on PERJANTAI. Karsea eka työviikko takana. Saatiin tytön yöunia venytettyä tänään yli puol kasiin, on heräillyt nyt seiskalta kun viety hoitoon. TOIVOMME hartaasti, että riittäisi unta edes puol kasiin aamulla. Sais itsekin hiukan ladattua akkuja. :whistle: Oli raasu nukkunut peräti yli 3h päikkärit tänään, ei ihme kun neiti huudellut parina yönä ihan kiitettävästi.Tietty hällekin ihan uusi ja ihmeellinen arki! :|

Sintti on aktiivinen :) Ihanaa taas tuntea vauva mahassa :heart: Katseltiin esikoisen vauvakuvia ja iski vauvakuume :D Onneksi sitä ollaan nyt vahvasti pieniin päin :D

Toive81 ja Sintti 17+2
 
Marde, Jessika, kääkkis Kiitoksia :hug: :heart: :heart: Niin siinä sitten kävi, että lähdin töistä jo klo11.30, molemmat mun pomoista oli pois, joten en niiltä lupaa voinut kysyä, että voinko lähteä puolipäivää aikasemmin, niin kävin kysymässä työpaikan terkkarilta, joka kirjotti mulle loppupäivän saikkua ja sano, et lähde kuuntelemaan sydänääniä :) Soitin sitten neuvolaan uudestaa, että saisko sittenkin tulla jo tänään ja olinkin siellä sitten klo12 :D itkuunhan mä purskahdin terkalla ja neuvolassa :ashamed: Kuunneltiin sydänäänet ja kaikki oli kunnossa :heart: syke oli 150 ja kaveri liikuskeli paljon siellä :heart: ite en vaan kyllä niitä tuntenut :( Mutta HELPOTUS oli aivan mieletön :heart:

NP Ihana kuulla, että kaikki oli kunnossa :hug: Toivottavasti lihakset nyt laukeavat jännityksestä ja kivut lakkaa :hug:

BellaMarie Ihania ultrakuvia :heart: Ihana, että kaikki oli kunnossa :heart:

Spatz Mulle neuvolatäti sano tänään, kun kysyin siitä, kun paino on vasta lähtöpainossa, niin sano, että ei haittaa, mutta laihtua ei saa, koska sillon elimistö alkaa tuottamaan raskasmetalleja joita siirtyy sitten vauvaan. Jaksamista uuden arjen kanssa ja voimia :hug:

(.) Täällä siis itkuskelun jälkeen kaikki kunnossa ja helpottuneena voin jatkaa viikonloppua =) En tiedä miten sitä aivot saa kaikkia ajatuksia liikkelle, kai sitä on jo luontasesti huolissaan lapsestaan :whistle: Tällästä ihanaa esikon odottamisarkea :LOL:

keskivaiheenkriisi piupula ja ilmeisesti aktiivinen leevi 20+0 :D
 
Piupula ihanaa että kaikki oli hyvin :heart:
riippuu varmaan paljolti lähtöpainosta kestääkö laihtua .. mulle ei ainakaan ole mitään sanottu vaikka alle lähtöpainon olen, hyvä vain jos muutama kilo vielä lähtiski :) laskis nuita sokeriarvojaki sitte.. Jos on normipainonen nii sitte ei tietenkään ole hyväksi kilojen kariseminen, kuten Spatzilla :/
 
Spatz Toivottavasti nyt kaikesta huollimatta kaikki kunnossa :hug: Näin mulle neuvolatäti vaan sano :hug:

Jessika Kiitoksia :heart:

Ja lupasin sitä kuvaa laittaa, nyt laitan sitten vaan yhden, kun noi muut on ihan huonoja :p


rv20+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkutoive:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeccika:
mitäs tosiaan mimi11 : lle kuuluu?
Poikia näyttäs lupailevan tosiaan :)
Pittää vissin ottaa päivitetty masukuva nytte.. jos vielä jaksais sen laittaaki tuone naamakirjaan :p
Käytiin neitin kans alusvaate-esittelyssä ja ostin uudet liivit taaaas :)
Kalliita on mutta mie en ennää muista tykkääkään ku nuista ! koukkuun jääny!

Pikkutoive Olen niin jotenki ulkona tuosta koko RD hommasta että olet ainoa
tuki ja toivo siinä :D Tullee varmaan paljon kysyttyä ja kiusattua sinua :ashamed:

hei hommaatteko vaaville talvipuvun kokoa 56cm vai 62cm :eek: aattelin ostaa sen rakenteen jälkeen..
16+4

Me ei hommata toppapukua, kun miellä on jääkarhunpussi odottelemassa.Kätevä juttu, kun ei tarvitse pukea niin paljon vauvalle päälle. :)
 
tossa ois tämän aamuista masukuvaa, mies sano aamulla kun pukeuduin et "hei sun raskaus näkyy jo"...juu mun mielestä ja muiden mielestä se on näkyny jo jonkun aikaa :LOL: miehet :LOL:

Mutzilla ja poikatirriäinen 20+0

muoks ja juu se meidän toppapussi on 50-56cm...jonkin toisen 62cm vis kattoo vaik kirpparilta, jos vastaan tulee mieluisa, sit on kuitenkin jo 3 äippiksen toppista, menee nekin jos sotkeutuu tuo pussi
 
Mutzilla Ihana massu :heart:

Jessika Itelläkin ihan poikaolo ollut koko raskauden ajan :) Mahaa ei kyllä nää edestä eikä takaa, sivulta vaan :LOL: Oli löytö keskiviikolta noi housut :) makso noihousut ja paita yhteensä 20?, kun oli alessa :)

(.) AH! olipas ihana nukkua piitkään, heräs justa vasta :) Julkasin ton kuvan sitten fb:kin :) onnitteluja sateli ja yks kaveri, joka ei tiennyt, niin laitto, että mitä vit**a ja koska mennään kahville :LOL: :LOL: Ei olla siis varmaan vuoteen nähty :whistle: *Haukotus* Joskos sitä vaikka raahais itsensä tonne keittiöön ja syöis aamupalaa :)

piupula ja leevi 20+1
 
Voi ei mikä aamu töissä :LOL:
En siis oo vielä kertonu meiän asukkaille, että odotan vauvaa ja yks asukkaista kysy jo monta viikkoa sitten että ootanko, no kielsin kaiken ja sanoin vaan lihinneeni (kuulemma mun masu pömpötti :LOL: )
No tänään aamulla jo kaks asukasta on udellu että odotanko vauvaa :) Edelleenkin kielsin kaiken :kieh: Onneks on töitä enää reilu viikko ja sit jatkuu koulu ni ei tartte kauaa enää pitää salassa. Päätin, etten kerro asukkaille kesän aikana, mut sit jatkossa jos tuun heittään tänne keikkaa niin sitten voin kertoa jos joku kysyy =) Henkilökunta kyllä tietää, niille kerroin heti ku työt alko kesäkuussa. En mä uskonu että se noin selväsi näkyis jo, että näin paljon asukkaat utelis, oon kyl koittanu pitää vähän löydempiä vaatteita päällä, mut ei sekään tunnu enää auttavan :D

Toppapuvusta en ookkaan tajunnu että se äitiyspakkauksen toppapuku on niin iso, pitää varmaan koittaa löytää jostain pienempi. Jaksas vaan lähtee kirppiksiä kiertämään..

Ihania masukuvia täällä kaikilla jo =)

Sparkle ja viuhti 18+6 (huomenna taas poksuu :) )
 

Yhteistyössä