*Tammikuun tähdet-11* lokakuu-10

Pikkutoive: Ok, ymmärrän ihan hyvin pointin, siellä kuitenkin ollaan omina itsenään.

Toivottavasti ei mene ihan yksinpuheluksi tällä puolella, tuntuu että tämä ketju ei ihan hurjan aktiivinen kuitenkaan ole. :D Ilmeisesti höpisette sen verran enempi siellä FB:n puolella?

No, mulla on aikaa pitää vaikka monologia täällä, meinaa nyt jo pää hajota saikkuiluun, vaikka sitä on takana vasta 2 päivää... :D

Täällä tosiaan edelleen supistaa. Levossa harvemmin, mutta heti kun lähtee liikkeelle, alkaa supistaa reilummin. Ja sitten sitä jatkuu vielä jonkin aikaa sen jälkeenkin. Että varmaan on ihan oikea aika kuitenkin jäädä kotiin lepäilemään, ei tälleen vois töitä enää tehdä.

Pieni remppa-ahdistus nostaa päätään. Ostettiin uusi asunto, joka vapautui eilen. Nyt sitä pitäis alkaa remppaamaan, mutta mä taidan olla vähän rajoitettu sen suhteen. Kauhistuttaa jättää remppavastuu miehelle. :D Varsinkin kun taidetaan olla vähän eri mieltä lähes kaikesta remppaan liittyvästä. No, ehkä se siitä jotenkin etenee.

Elara ja Tiko 26+3
 
Elara: minä olen myös ollut viimeisen kuukauden sairaslomalla supisteluiden vuoksi.. itsellä jäi valmistuminen 8viikosta kiinni, en pystynyt tekemään viimeistä harjoittelua supisteluiden vuoksi... että tuskinpa nyt ainakaan ihan täysin yksin puheluks menee.. itse notkun melken kaiken vapaa ajan netissä... useimmilla palstoilla mihin oon liittynyt tuntuu olevan melko hiljaista....

Kata-86 ja mytty (24+0)
 
Heips!

Tänään on ollut kiireinen päivä: oon siivonnut taloa kuin hullu ja sit toi tenava sotkee toisaalla niin aika turhalle tää tuntuu... |O On tulossa vieraita ja sukua yöksi joten sen takia tällanen paniikki....
Niin ja illalla on juhliin meno et kai täs pitäis pian alkaa ykkösiäkin kiskoo niskaan.

Tervetuloa uusille!!! Mä käyn ainakin lukee ja kirjoittelen aina kun kerkeen. Niin ja ootte sydämmellisesti tervetulleita tonne toisellekkin puolelle sit kun pikkasen tunnetaan paremmin.


NP ja Pluto 26+1
 
kääkkis
Tervetuloa Kata :wave:

Magnesiumin annostuksista kyseltiin, niin tosiaan söin jo valmiiksi Multivitaa, jossa magnesiumia 180mg. Silti kuitenkin tuli yöllä se suonenveto, vaikka käytän kesät ja talvet villasukkia öisin ja juon reippaasti vettä, aloitin siis Diasporal poretabletit ( 250mg magnesiumia) ja heti alkoi helpottaa. Olen nukkunut nyt tosi hyvin :)
Mäkin sain nyt vihdoin viimein Kelaan äitiysloma-hakemuksen vetämään. Mulla pitäisi alkaa 16.12 "loma", vaikka kotiäiti olenkin jo valmiiksi :D

Jeps, Nyt lähden koiran kanssa treenaamaan :)

kääkkis ja "osku" rv 24+4
 
Moikka! ja tervetuloa uusille! enpäs ole vähään aikaan saanu aikaiseksi kirjoitella tänne, kun tulee tonne facebookkiin enemmän kirjoiteltua, kaikki jutut käyn kuitenkin lukemassa täällä.
maanantaina pitäis sit kahden viikon sairasloman jälkeen mennä töihin kokeilemaan, että miltä tuntuu ja jaksanko olla siellä.
tänään oli sit lääkärineuvolakin:
rv 26+3
paino:+627g/vko ( 71kg )
rr:124/83
sf: 27
sykkeet:165
sf- mitta kyllä hieman hirvittää kun esikoisesta tuo mitta olil noin iso vasta rv 30.
Äippäpakkaus oli myönetty eilen, eli sitä odotellessa.

hippu10 ja pieni 26+3
 
ompa tullu taas paljon uusia! :)
tämä palsta tosiaan hiljenty ensinnäki tuon meän facebook ryhmän myötä ja toiseksi tämän tyhmän uudistuksen myötä :(
Mutta osa meistä kirjoittelee yhä aktiivisesti molemmissa :)

Täälä ootellaan ensviikon hammaslääkäriä.. pääsee reikiä paikkauttaan :D
Sitte kahen viikon päästä olis se lääkärineuvola :)

Onko uudet tietosia onko poikia vai tyttöjä tulossa? :) Mulla on esikoinen tyttö ja nyt on poikaa luvattu, saa nähä!
Huomena poksuu!

23+6
 
Meidän esikoinen on poika (6 v.) ja tämä tulokas on aivan ehdottomalla varmuudella myös poika. Olen itsekin sen pari kertaa ultralla varmistanut. :D Niin selkeät vehkeet näkyy jalkojen välissä, ettei asiasta voi erehtyä. Olisin ehkä halunnut pitää asian yllärinä, mutta koska näkymä on ultrissa ollut niin selvä, niin eipä ole voinut asiaa itseltään pimittää.

Pitäiskin muuten pyytää ketjun ylläpitäjää laittamaan näitä tietoja tuonne etusivulle.

Onko täällä muuten muita Haikarassa synnyttäviä? Itse ilmoittauduin sinne heti kun oli rakenneultra tehty. Olis hauska jos sattuis olemaan tuttuja samaan aikaan osastolla. Tosin mulla on haaveena polikliininen synnytys, että jos se toteutuu niin eipä siellä paljon ehdi sosialisoimaan.

Elara ja Tiko 26+4
 
Huomenia, juu ei oikeen kerkee koneella olla, joten sen takia hiljentynyt omalta osalta, muutto 2 viikkoa sitten ja edelleen pitää laitella paikkoja kuntoon ja lonkka ja selk ei anna periksi kauaa koneella istuakaan.

Tervetuloa uusille, tarkistakaa tietonne tuliko ne oikein etusivulle. Ja kaikki päivitykset yksityisviestillä tulemaan

Täällä liskojen yö takana ja sen myötä selkä ja masu kipeenä :/ mut ei maha mitään, jospa se tästä vetreytyisi päivän mittaan. housut alkaa käymään pieneksi, joten collareiden osto on edessä piakkoin, jopa äitiysfarkkujen resori alkaa painamaan ikävästi, näin se sama painoi tytöstä vasta muutamaa viikkoa ennen laskettua.

Tänään ois kaverin pippalot, joten sinne pitäis lähtä katteleen humalaisia, onneksi voi lähtä kun haluaa kotiin :)

Mutzilla ja tirriäinen 27+2
 
Meillä on muutosta kulunut jo kuukausi ja edelleen on paikat sekasin... nyt pitäis aloittaa kahden makuuhuoneen tapetointi urakka että saa oma sekä Mytyn huoneen kuntoon ennen synnytystä... Pinnasängyn kokosin juuri esikoiseni avulla :heart: ja nyt aattelin alkaa vauvan vaatteiden silitys ja pesu puuhiin... =) Esikoisesta tässä vaiheessa oli jo kaikki valmista.. en tiedä kuinka se aika on nyt menny niin nopeesti.. tänään pitäis lähtee ostaan turvakaukalo tulokkaalle ja katseleen mitä vauva tavara liikkeet myyvät nykyään...

Kata-86 ja Mytty 24+1
 
Tulin pikaisesti poksumaan 23+0 kun täytyy taas töihin joutua. Mies ja tyttö aiko mennä tänään Tornion markkinoille, kun Kemin markkinoille ei keritty. Elonkerjuujuhlilla luvattiin tytölle ilmapallo ostaa sit syysmarkkinoilta, mutta ne Kemin markkinat kerkes mennä.

Ellmi ei meiltä niin pitkä matka Kemiin ole. Jos asuttais 20km etelämpänä niin sit olis synnärinä Oulu.

Nyt ei jouda tän enempää. Pitää alkaa pikkuhiljaa lähteen.

-Lumis- ja Tuikku 23+0
 
Tervetuloa uusille! :)

Moni on jo hankkinut vauvalle vaikka mitä! En tiedä miksi venytän ja venytän esim. pinnasängyn ja turvakaukalon hankkimista, vaikka niitä tarvitaan heti kun päästään kotiin. Tällä viikolla sentään ostin parit pinkit vaatteet tytölle. :) Toppapukukin pitäis ostaa ja synnärille valmiiksi, mut jos ostaakin jonkin tyttömäisen ja kumminkin tulee poika. Mulla alka toi äitiysloma jo 6 viikkoa ennen laskettua aikaa, että jospa silloin pesisi ja laittaisi vauvan vaatteet käyttökuntoon.

Täällä pieni iskiasvaiva helpottunut ja tilalle tullut vatsan kovettuminen kun on liikenteessä. Kipeää ei tee.

Tänään taas poksutaan! :)

Marde ja Milli 27+0
 
:wave:

En viittiny eilen kirjoittaa ja tänäänkin siinä ja siinä kun suusta (ja näppiskältä) purkautuu vain sellasta vali vali -juttua. Mä oon nyt reilun kolme viikkoa potenut tätä flunssaa ja edelleenkään ei hellitä edes hitusta. Keuhkot ja puoli päätä on ihan tukossa ja kurkunpää tulehtunut. No ei voi mitään, mutta alkaa jo ottaa päähän - nukkuminen esimerkiksi on muutenkin hankalaa ja sit noita supistuksia on ihan riittävästi ilman yskimisen ja aivastelun aiheuttamiakin...

Mulla on kans kaikki hankintalistan tarvikkeet vielä ostamatta/tekemättä. Uusi kaukalo tarvitaan, samoin itkuhälytin, pinnasänkyä pitää vähän restauroida, vaippoja pitäisi ommella lisää. Taidan käyttää tähän syyslomaa kun junnu on hoidossa ainakin osittain (on virallisesti perhepäivähoidossa, mutta sijoitettuna mun äidille joka asuu naapurissa ja on perhepäivähoitaja. Ketään muuta ei ollut vapaana kun paikkaa syksyllä haettiin :D).

Ens viikolla olis neuvola, paljonkohan lie tullut painoa... :whistle:

Piti muuten kysymäni tuosta hoitotuesta. Tietääkö kukaan saanko äippälomalle jäädessäni hoitotukea tuosta meidän 2 v:stä? Kelan sivuilta jäi siihen mielikuvaan että ei makseta, mutta se tuntuu jotenkin idiootilta, kun saan hoitukea esimerkiksi kesäajat kun olen kotona lasten kanssa... Toisaalta Kelan päätöksethän ovat aina aivan loogisia...:p Tiedän vain että jos en tukea saa niin sama pitää poika osittain hoidossa tuolla mummolassa - ei menetetä hoitopaikkaa ja saa huonoina päivinä puskea kaverin hetkeksi aikaa leikkimään muiden kanssa (äiti ei muuten voi ottaa päiväsaikaan kun on päivät tosiaan töissä...). Hinta on kuitenkin vain max.75e/kk 10 hoitopäivästä.

Mussu & Myy 27+6
 
Viimeksi muokattu:
äippärahaa ja kotihoidontukea ei ainakaan yhtäaikaa makseta, sen tiedän :) että meänkään neitistä 1v en saa mitään.. äippärahan vaavista vaan vaikka neitikin on täälä kotosalla, tyhmäähän se on mutta silti haluan lasten kans olla kotona vaikka vauva tulleeki :)

Huhhuijaa ku väsyttääki jo.. pyykit pesty (kolme koneellista) ja kun neiti nukku vein varastoon kaikki kesäkalusteet terassilta ja nuo kaksostenvaunut jotka ostettiin vein myös sinne pariks kuukaudeks ootteleen :) sai taas vähän siivottua..

Pittää alkaa laittaan neitile ruokaa!

23+6
 
hei te jotka synnytätte Kättärillä tai naistenklinikalla:
oletteko harkinneet istukkaveren luovuttamista?
SPR Veripalvelusta lisätietoa. Itse harkitsen synnärin vaihtamista jompaan kumpaan että näin voisin tehdä. Suomessa kun sitä ei vielä saa kerättyä omiin tarpeisiin säilöön.
Täältä lisäinfoa: SPR Veripalvelu - Istukkaverenluovutus
Itse en aio luovuttaa, kun en tykkää ajatuksesta että napanuora suljetaan varhain. Haluan kaiken istukkaveren vauvalle, enkä luovutukseen. Muuten ihan hyvä idea tuo kyllä, ja luovuttaisin jos tässä ei olis tätä pointtia.

Hassua muuten, että tuossa tekstissä annetaan ymmärtää, että se veri lentää muuten roskikseen istukan mukana. Näin ei ollut ainakaan Naikkarilla v. 2008, kun olin siellä harjoittelussa. Kyllä siellä katkaistiin luovuttajilta napanuora varhain, jotta istukkaveret nimenomaan jäisivät istukkaan eivätkä päässeet virtaamaan vauvaan, kuten luontaisesti kävisi.
 
Viimeksi muokattu:
ite en tiiä mitä tuo istukkaveren luovutushomma ees on :eek: en ole ikinä kuullukkaan!
Ja hoitolisäähän voi saada mutta pienet on kyllä tulorajat, vissin lähinnä yksinhuoltajille, vähän tuntuu siltä. Hoitolisäki on aika mitätön summa.. onko se ees satasta :eek:

täälä poksuu :) ja kinkkujuustosarvi taikina on kohoamassa, NAM :)

24+0 <3
 
Mä aloin sitten tänä aamuna pissaamaan verta. :/ Ajattelin, että tulehdushan se siellä, ja lähdin tk-päivystykseen. Pikatestien perusteella ei sitten tulehdusta ollutkaan, joten marsmars Kättärin päivystykseen. Siellä odotin lääkäriä yli 4 tuntia. Verisyys virtsassa väheni päivän mittaan, Kättärillä pissa alkoi olla taas normaalin näköistä. Stixatessa veri kuitenkin edelleen kahdella plussalla.

Ultrattiin ja näin, vauvalla kaikki hyvin, painoakin jo yli kilo. Pissan veri jäi arvoitukseksi. Alkuun puhuttiin että lähtisin vielä kirurgian päivystykseen, mutta tulivat toisiin ajatuksiin, kun olin muuten ihan oireeton. Kuulemma nyt vaan seuraillaan. Huomenna tai ylihuomenna saan pissaviljelyn tuloksia, joilla vielä varmistetaan, ettei nyt sit kuitenkin olis tulehdusta. Epäilen, kun stixillä ei mitään sellaista näkynyt.

Kyllä tää nyt vähän mietityttää, että missä mättää. Ja vähän pelottaakin.

Elara ja Tiko 26+5
 
Elara, kaikke ihmejuttuja se keho teettää, varsinkaan jos ei tosiaan löydy mitään tulehdusta/vast. Toivotaan että kaikki ok, eikä vaiva toistu.

Mä kävin tänään kirpputoreja kiertelemässä pitkästä aikaa, mukaan tarttui pieniä bodyja lähinnä pinkkejä ja oli pakko ostaa yksi 3euron ihana 60cm:n slipoverikin, jos kuitenkin tulee poika! :) Se on kyllä niin söpö, etten ihan heti malta siitä luopua. 50cm bodyt maksoi á 0,25 euroa, ettei tosiaan paha hinta. Ja kahden euron hoitoalusta tarttui myös matkaan, se sopii hyvin pesukoneen päälle.

Kärsiikö teistä joku nenän tukkoisuudesta? Kyse ei ole flunssasta. Pieni vaiva, mutta ärsyttävä kun muutenkin hengästyy helpommin niin nyt hengästyy syödessäkin, kun ei saa kunnolla happea nenän kautta.

Marde ja Milli 27+1
 
Tervetuloa uudet!!=) Kiva kun vielä tännekkin tulee porukkaa!

Eipä kyl oo tullu tänne pahemmin kirjoteltuu kun tökkiny aika paljon tää sivu.. Ja kone kyl muutenkii, nytkään ei meinannu laskee ees kirjautumaan tänne.

Narttukoiran omistajan päivää tänään kiroiltu, alko toisella juoksut. Ja kun toisella alkaa niin tietenkin toisellakin kohta!!:headwall: Seuraavaks kyllä kun meille tulee karvasia ystäviä ne on poikia!! Onneks tää tapahtuu vain 2 krt/vuodessa eikä joka kk niinkun meillä naisihmisillä:D

Vauva on ollu niiiin liikkuvainen nyt lääkekuurin jälkeen et ei oo tosikaan. Olihan se meno jo ennekii välillä aika vauhdikasta mut nyt on kyl päästy ihan eri tasolle! Ihana välillä ku pötköttää niin on hirmu mönkymönky massus menossa, Odotan niin hirveesti et on mönkimäs tuos ihan oikeesti!!:heart:

Tuosta viel tuost selällään nukkumisesta, meillä paras asento pienestä taitaa olla just niin. Vai voinko vaan luulla niin?? Just selällään ku on niin mönkii ja touhuaa. Kylellään ku on ni tulee tosi napakoita iskuja mitkä rauhottuu kun kääntyy ees hieman selälleen, jotenki tuntuu ettei viihdy ku oon kylellään.. Puol istuva asento on miusta kyl paras olla mut hankala nukkuu niin. Voiko ne suonet sillon "tukkeentuu"? Hankalaa hankalaa...

Perhevalmennus alko viime keskiviikkona, tuntu aika turhalle mut kai siel vois ens kerrallakin käydä. Mukava muitten äitien kans jutella:)

Nyt painelen saunan lämmitykseen

TammiMölli 26+2
 
Moikka tännekin pitkästä aikaa.

Ihan hurjan vähän on tullut istuttua koneella, työ vie tällä hetkellä kaikki mehut ja kaikki "ylimääräinen" koneella istuminen tuntuu jotenkin tylsältä. Tiedän, että tämä muuttuu kyllä sitten, kun äitiysloma alkaa, sitten jaksaa taas innostua Internetin ihmemaasta. :D

Hui, kuulostaa kurjalta, Elara! Toivottavasti ei ole mitään vakavampaa, ihan varmasti säikäyttää tuollainen.

Marde, tuttu juttu tuo nenän tukkoisuus. On vaivannut jokaisessa raskaudessa ja nokka aukesi joka kerta suunnilleen sillä hetkellä, kun vauva oli ulkona. Näiltä näkymin ainakin allekirjoittanut kärsii siis sinne saakka.

Ilmeisesti tosiaan porukka kirjoittelee aika aktiivisesti facebookin puolella. En oikein osaa itse seurata keskustelua siellä, jostain syystä, vaikka ryhmään kuulunkin. Tämä puoli tuntuu jotenkin mukavammalta, mutta onhan se tosiaan niin, että jos menee ihan yksinpuheluksi täällä, niin tylsää on sekin. Ei siis ole tosiaan viimeaikoina kyllä omalta osaltani mennyt yksin- eikä moninpuheluksikaan, kun en ole käynyt ollenkaan.

( . ) Aika seesteistä keskiraskauden aikaa, ei ihmeempää kuulumista. Masussa kaikki ok, neiti jytää paljon erityisesti iltaisin ja supistuksia on kauheasti, kuten edellisessäkin raskaudessa. Lääkärintarkastus on puolentoista viikon päästä, silloin näkee, onko suppailut tehneet tuhoja kohdunsuulla. Toivottavasti ei.

Kreecher ja Ötys 25+1
 
Hei täältäkin pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille munkin puolesta! :)

Elaratoivottavasti selviäis syy tuohon verisyyteen, varmasti vähän pelottaa, kun ei tiedä mistä johtui. Tsemppiä!

Vähän ehdin lukea taaksepäin kirjoittelua. Pohkeiden krampit taitavat olla monella vaivana.
Tosi inhottavaa on se, pitkään on jalat kipeenä aina kun kunnolla kramppaa.
Mulla on nyt kramppeja enää vain sillointällöin yöllä, kun vaihdoin kalkin Elivon Kalsium+Magnesium -valmisteeseen. Ilmeisesti jotenkin tehostavat toinen toistaan imeytymään. Nyt otin kokeiluun myös pitää sukkia yöllä. Saas nähä onko siitä apua.

Samasta tuotesarjasta sai tuon kalkin kaupanpäällisenä D-vitamiinia ja aiemmin ostin Elivon rautaa, jossa mukana vitamiineja auttamaan imeytymistä. Toivottavasti se auttaa. Viimeksi kun 4vk rautakuurin jälkeen HB oli täsmälleen sama (103). Toki tiedä sitten kuinka matala olisi ollut ihan lisärautaa.
Toi Elivo taisi olla joku nimenomaan raskaanaoleville suunnattu sarja. :)

Täällä on pitänyt jo koira lenkeillä (ja muutenkin) hidastaa tahtia tai alkaa ikävästi kiristää mahaa. Just ostin käytettynä tukivyön ja odottelen sitä postista, jos helpottaisi vähän lenkkejä. Koira kun ei aina malttais odottaa, että mikä sitä emäntää nyt hidastaa...
Ihana mies :heart: tosin jo sanoi, että ne alkaa käydä koiran kanssa sitten kahdestaan pitkät lenkit, jos mun on vaikea mennä. Koira siis normaalisti on täysin mun, eli mä hoidan lenkit ym ja mies vaan pikapissattaa jos tulee mua ennen töistä. Siksi tämä kommentti ilahdutti kovasti!

Muutoin vointi on oikein hyvä, eikä aina ehkä muistaisi edes olevansa raskaana, ellei tuo pallo olisi tuossa mahan kohdalla.

Mullekin tuo istukkaveren luovutus ihan uus homma :eek: Pitääpä tutustua mielenkiinnosta vähän tarkemmin asiaan.

minemi 25+6
 
Viimeksi muokattu:
Sunnuntai-iltaa täältäkin!

Marde: mulla myös nenä ollut tukossa alusta lähtien. Alkoi jo ennen plussaa ja koska oli tuttu juttu edellisistä raskauksista, osasin siitä jo vähän epäillä että raskaana ollaan. Samoin turvotusta on varmaan muissakin limakalvoissa, keuhkoputkissa ja siellä päin. Hengästyn helposti, vaikkei tuo maha vielä keuhkoja paina. Lentäminen kuitenkin on onnistunut yllättävän hyvin, yleensä kärsin koneessa paineenvaihteluista.

Elera: eipä ihme että säikähdit!! Toivottavasti nyt kuitenkin olisi "vain" tulehdus, vaikka ärhäkkä tulehduskin kyllä olisi. Kaverilla oli jossain vaiheessa veristä virtsaa ihan ilman syytä (ei ollut raskaana, mies kun on ;)) ja pääteltiin, että se johtui liiasta ponnistuksesta, hän kun harrasti aika rankkaa liikuntaa. Muutama päivä meni kyllä paniikissa, kun testituloksia odoteltiin.

Mussu: paranemisia! Ei ole tosiaan kivaa yskiä ja aivastella tämän mahan kanssa. Mulla meni varsinainen flunssa aika nopeasti ohi, mutta jäljelle jäi tosi rasittava ja sitkeä yskä, joka jatkuu nyt kolmatta viikkoa. Mahasta pitää aina pitää kun yskin, tai kumartua. Höyryhengitys varmaan toimisi, kun vain saisi aikaiseksi.

Kirpparilöytöjä on tehty täälläkin. Ostin ison säkillisen aivan ihania tytönvaatteita, osa käyttämättömiä, hintaa kassille tuli 5,60e :rolleyes:Mukana oli sellainen paksu fleece-pukukin tumppuineen, sekä yksi ilmeisesti koneella neulottu villapuku. Kaikki kokoa 56-62cm. Isommille löysin kolme paria mukavia nahkakenkiä, myös lähes käyttämättömiä, hintaan 1e/pari. Ei paljoa näillä hinnoilla viitsi uusia ostaakaan. Villahousut ja muutaman kestovaipan ostin myös aiemmin, ne olikin sitten vähän hintavampia. Tällä hetkellä metsästän Huuto.netistä tai jostain vauvan riippukehtoa. Meidän isommat tytöt on olleet niin katastrofaalisen huonoja nukkujia, että tämän kanssa teen kaikkeni, että yöt menisivät edes kohtuudella |O.

Itseä on välillä vähän meinannut huolettaa se istukan toimintahäiriö, joka todettiin rakenneultrassa. Ilmeisesti oli lievä kun ei lääkäri siitä suuremmin huolestunut, mutta kun sf-mittakin oli laskenut yläkäyrältä alakäyrälle kuukaudessa niin mietityttää että voikohan vauva sittenkään hyvin tuolla masussa. Mitta oli 19cm viikolla 23+5. Hyvin vauva kyllä tuntuu liikkuvan ja itselle tuota painoa ainakin tuntuu kertyvän. Nyt on 8kg plakkarissa. Alussa nousi hitaasti, mutta nyt ehkä turvotuksenkin vuoksi näkyy nousevan viikko ja kilo. Paineet on nyt pysyneet hyvinä sentään.

Mutta eipä se auta kuin odottaa kontrolliultraa, joka on marraskuun alussa.

Tyttötrio rv24+3

Lisäys: Mittasin juuri itse sf-mitan ja sain lukemaksi 23,5cm :confused: Ei se nyt kovin montaa senttiä voi heittää, vaikken terveydenhoitaja olekaan. Taisi tulla tätsyllä virhe, tai sitten sanoi väärin. Jo mä ihmettelinkin kun maha omasta mielestä on aika iso näille viikoille. Jospa lopettaisi huolehtimisen ja odottelisi nyt ihan rauhassa sitä kontrollia.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä