*Tammikuun tähdet-11* marraskuu-10

Mahtavaa!
Onnea :flower: kolminkertaisesti Savaralle ja koko perheelle! Ihania uutisia! :heart: :heart: :heart:
Ekat tammivauvat maailmassa, onpa hurjan jännittävää!

Tarjonnasta täällä ollaan luullakseni kaikkea muuta kuin pää alaspäin. Potkuja tuntuu alavasemmalla ja oikeastaan koko paketti tuntuu olevan jossain siellä alavasemmalla. Viime päivinä on kyllä ollut niin ihmeellistä möyrintää, etten oikein osaa sanoa mitä tuolla vatsassa tapahtuu. Toivon vaan että aika tekee tehtävänsä ja tyyppi löytää tiensä oikein päin ulos.

Kutina vatsanahka kutisee illalla, öljy helpottaa. Samoin sääret juuri nukkumaan mennessä. Muutenkin tuntuu illalla olevan levottomat jalat.

Raskausarpia vasemmassa rinnassa, tosi kiva...

Vauva/äitiysvaatekauppua Bebesillä on muuten hyvät nettisivut varsinkin synnytyksestä, synnytysasennoista jne. Ne löytyy täältä : Raskaus, synnytys, vauvanhoito ja vanhemmuus. Ajankohtaista ja asiantuntevaa tietoa bebesinfo.fi -sivustolla

Terkuin Flip 30+1
 
Triplasti onnea Savaralle! :flower:

Heta:Mulla napa pullahtanut jo ajat sitten,isännän mielestä kiva starttinappula :whistle:,omasta mielestä kamala ( mutta kuitenkin ihana ) kun se näkyy kaikkien paitojen läpi...Siitä vauvan asennosta,mulle neuvoi ihana lääkäri kuinka " tunnustella " vauvaa,samoin äitini ja sisko ( molemmat hoitajia ) aina kokeilevat miten päin masussa mennään.Lääkäri tosiaan otti mun kädet ensin itse tunnusteltuaan ja aloitti painelemisen ihan häpylun rajasta,sitten siirtyen ylemmäs.Omasta mielestä pää on isompi ja kovempi kuin pylly ja sitten olkapäät ja vartalo tuntuu pienemmiltä ja pylly taas heiluu lähes aina kun sen löytää ja tulee pari napakkaa potkua!Ei taida herra tykätä kun kopeloidaan..:LOL:

Taffo ja HyytiKyppynen 32!
 
:flower::flower::flower:Onnea Savara!!! :flower::flower::flower:

Flip Kiitos linkeistä. Olen alkanut pikku hiljaa lueskelemaan aiheesta, ettei sitten tule kaikki ihan yllätyksenä. Pienimuotoista asennoitumista siihen, ettei kaikki mene "alkuperäisen suunnitelman" mukaan...

Mäkin olen alkanut tuijottaa omaa napaa... Siis "kauhulla" odottaen koska se sieltä pullahtaa :LOL: Vielä ei ole, mutta kyllä pinkeänä on...!

Kahdeksan työaamua olisi jäljellä!!! Äippäloma alkaa 11.12, mutta pidän itsenäisyyspäivä-viikolla kertyneitä vapaita pois.
Olen ihan äärettömän onnellinen, että saa jäädä kotiin :) :) :)
Olen esimiestehtävissä ja viimeiset pari vuotta on ollut yhtä hullun myllyä, kun on tapahtunut niin paljon muutoksia. Tätä syksyä vielä piristivät (NOT!) yt-neuvottelut, joiden tuloksena kymmenen hengen tiimistämme kaksi irtisanottiin. Voitte varmasti kuvitella, ettei hirveän hilpeää työilmapiiriä ole syksyn aikana ollut. Olenkin sanonut, että aina kun kotona alkaa valvominen tms. väsyttää, voin miettiä, että saan sentään olla lapseni kanssa kotona enkä joudu taistelemaan kiirettä ja aikatauluja vastaan ja juoksemaan (yrityksen) rahojen perässä.

Pippuri & Pikku A 31+6
 
Viimeksi muokattu:
kääkkis
Paljon onnea Savaralle :flower: !!!!

Täällä on tullut haaleita raskausarpia vauvan pepun kohdalle tuohon navan vasemmalle puolelle. Napa on myöskin pullahtanut muutama viikko sitten ja kutina lähti, kun aloin rasvata vatsan ja rinnat afrikan sheavoi- voiteella :) Täytyy vain toivoa, ettei lähde enempää kuivumaan, kun ei varmasti ole kovin kaunis nahka sitten synnytyksen jälkeen.

kääkkis rv 31+1
 
Heippa kaikille!!

kirjoittelin täällä joskus alkuaikoina plussauksen jälkeen, mutta sitten kirjoittaminen jäi... päivittäin olen kuitenkin käynyt taustalla lukemassa.
Nyt oli kuitenkin pakko kirjoittaa, kun luin ensimmäisistä tammivauvoista: eli oikein paljon onnea Savara!! :heart:

Itsellä odotus on sujunut suhteellisen ongelmitta. Tosin 4vk sitten jäin sairaslomalle, kun ei enää selkä kestänyt (hoito) työtä. Lisäksi supistelut ovat vaivanneet heti, kun tekee jotain vähänkin raskaampaa. Viime aikoina vauva on ollut sen verran ylhäällä, että painaa ikävästi keuhkoihin. Ei voi oikein tehdä muuta, kun maata kylkiasennossa.
Äitiysloma alkaa virallisesti ylihuomenna!! :cool:

Tuolla etusivulla mun LA on 3.1, mutta neuvolassa muuttivat sen 1.1. Sukupuolta ei haluttu tietää.

Hiukan "pelästytti", että tämä vauvahan voi syntyä ihan milloin vain, kun serkun perheeseen syntyi lapsi 1/2 viikkoa sitten ja heillä LA oli myöhemmin kuin itsellä. Siispä aloin kauhealla tohinalla pesemään vauvanvaatteita kaappiin. Onneksi mitään suurempia hankintoja ei tarvitse tehdä, kun esikoiselta vielä kaikki tallella. Ainoa mikä vielä pitää hankkia, on talvihaalari... tosin olen nyt kallistumassa lämpöpussin puoleen. En nyt muista, onko täällä keskusteltu aiheesta, mutta haluaisin kuulla kokemuksia kaukalon lämpöpusseista...

Sairaalakassia en ole vielä pakannut. Mutta tällä kertaa aion olla viisaampi ja jättää ne kauppojen halvimmat rintaliivinsuojat kaupaan ja ostaa kunnollisia. Vieläkin muistissa, kuinka sairaalassa irrottelin niitä halpoja irti rinnoista hampaita purren ja kyyneleet valuen.

Raskausarvista: mulla repesi esikoisesta mahan iho aika pahasti, eivätkä arvet ehtineet kauheasti vaaleta. Muutama uusi arpi on tainnut sekaan tulla. napakin on pullahtanut esiin, toisin kuin esikoisen odotuksen aikana.

Ihanaa odotusta kaikille, ja yritän olla täst'edes aktiivisempi!

Emeliina rv 34+3
 
Ihanaa, onnea Savaralle ja poikasille täältäkin! Onneksi niistä TTTS-jutuista ei seurannut mitään vakavampaa.

Raskausarpia ei ole tullut mulle yhdestäkään raskaudesta. Nyt kun ikää on jo "vähän" enemmän kuin ekan kohdalla, en kuitenkaan odota, että nahka palautuisi aivan ennalleen synnytyksen jälkeen :whistle: Että jotain merkkejä tämä varmasti tulee jättämään.

Sairaalakassia ei tosiaan ole tullut vielä mieleen pakata. Mutta jos on merkkejä ennenaikaisesta kypsymisestä niin ihan ymmärrettävää. En totta puhuakseni muista oliko mulla edellisissä synnytyksissäkään mitään kassia valmiina. Jotain sinne muistaakseni tungettiin viime minuuteilla kun odoteltiin kyytiä..

Sain tänään labratulokset ja niiden mukaan sokeri oli hieman koholla kolmen tunnin kohdalla (täällä siis 100g glukoosia ja neljä pistosta tunnin välein). Muut arvot paastoarvoa lukuun ottamatta just ja just raja-arvojen sisällä. Saa nähdä mitä lääkäri niistä tuumaa. Outoa kyllä että se arvo oli siis noussut kahden tunnin piston jälkeen. Lisätutkimuksiin joudun varmasti kuitenkin ainakin pissan suhteen, oli nimittäin proteiinia jonkun verran mukana. Samoin leukosyytit ja jotkut muut sellaiset oli vähän koholla. Että olisko joku pikkutulehdus, joka sitten suppareitakin aiheutti. Nyt ei ole muutamaan päivään tullut kivuliaita supistuksia ja muutenkin niitä on ollut vähemmän.

Verenpaineet ainakaan ei ole nousseet, eikä turvotusta ole. Yhtenä päivänä paineet oli jopa niin alhaalla, että mittarikaan ei toiminut : / Kolmannella kerralla vasta sain tuloksen, jonka mukaan alapaine oli 43. Yläpaine sentään yli 80.

Ja tää jytä täällä mahassa on kyllä jotain aivan tolkutonta :O Eilen illalla valvoin kaksi tuntia kun oikeasti tyyppi ei pysähtynyt hetkeksikään. Sitten heräsin aamuyöstä uudestaan ihmettelemään. Nyt tuntuu olevan sama meininki, saapa nähdä miten tästä pääsis unten maille |O

Tyttötrio ja miss x 30+5
 
Meillä oli katkos nettiin pääsyssä ja ihan meinas iskeä vieroitusoireet kun en päässyt lukasemaan kuulumisianne. :ashamed:

Mutta, mutta... siis vautsi! SAVARALLE suuren suuret onnittelut pienokaisten johdosta! :flower:
Ja oikein hyvää vointia teille kaikille :heart:


OMA NAPA: Täällä on alkanut jo maha tuntumaan aika-ajoin niin isolta, että iskee ahdistus. Tuntuu ettei henki kulje ja mihinkään asentoon ei taivu. Tiedän, että mulla vaikuttaa paljon tuo ettei luut anna myöten kuten terveellä ja siis vauva saattaa siksikin viihtyä asennoissa mistkä ei ole mulle niitä helpoimpia. Kovin vaan jo toivon ettei menisi kauaa vaan vauva ilmoittelisi tulostaan aiemmin ja pääsisin siis leikkaukseen nopeampaa kuin lääkäri suunnitteli. Viimeksikin ne vikat viikot meni osastolla ja nyt en niin millään raatsisi olla joulun alla sairaalassa eikä huvittaisi senkään vuoksi kun sitten lääkärit nostavat noita särkylääkemääriä ja minä kun muutenkin niistä kannan huolta niin en enempää tahdo naamaani niitä laittaa, joten monta hyvää syytä olisi saada vauva mahan tälle puolen pian ( esim. 2 vkon päästä jos saa tilata? :whistle: )
Supistelujakin on alkanut olla, ei paljoa, mutta ihan oikeita ne mitä on. Ja liekö liittyy hormooneihin kun pahoinvointi on nostanut päätään uudelleen eli illat menee kuvotuksen merkeissä? Onko kellään muulla vastaavaa?

Sairaalakassista on täällä puhuttu. Itse olen laittanut valmiiksi kassin missä on siis oma shampoo, hammasharja ja tahna, puhelimelle laturi jne. Hyvin pientä ja lisäksi kotiintuloa varten vaatteet. Kassi on ihan pikkuruinen ja se ei sisällä mitään mikä liittyisi varsinaiseen synnytykseen. En ole silloin koskaan kaivannut mitään lukemisiá tmv. kun löytyyhän noita lehtiä sairaalastakin ja evästäkin saa kun pyytää. Myöskään vauvan jo synnyttyä en ole kerinnyt kaipaamaan lehtiä/kirjoja kun olen vaan tuijotellut tulokasta. :D
Ehkä sitä vois paketillisen siripirejä kassiin ostaa varuiksi kun nuo sokerit romahtelee niin kovin alas yhtäkkiä.
Vauvalle sitten on kotona valmiina pussi missä on hänelle vaatteet ja pussin olen laittanut turvakaukaloon odottamaan jotta mies sitten tuo varmasti oikeat tamineet sairaalaan.


Flip taisit aiemmin kysyä tuosta sukupuolesta, että oliko meille aiemmin lupailtu poikaa ja niinhän tuo meni ja vielä ihan varmana asian ilmoitti Espanjassa. Onneksi ei sen mukaan mitään hommattu vaan ollaan menty neutraalilla linjalla hankintoja tehdessä. Tosin yksi sukulaisen tuttava raahasi meille äitiyspakkauslaatikollisen täynnä poikavauvan vaatetta. Tuolla ne on vaatehuoneen hyllyllä yhä laatikossaan ja nyt sitten odotan kenelle ne voisin lahjoittaa. On ihan hyväkuntoisia ja ns. tältä vuosisadalta olevia vaatteita, joten en voi meneenkään heittää.


On meille muutoinkin koitettu lahjoittaa kaikenlaista, mutta suurimmasta osasta on luovuttu kun on ollut niin huonokuntoista. Yhdet vaunutkin meillä kävi, mutta lähti melko haipakkaan roskiin kun niissä oli homepilkkuja. Ihmettelen mitä kaikkea jotkut pitää muka hyväkuntoisena, itse en kehtaisi moisia tarjota kenellekään.
Mehän ostettiin ensin Hobbarista Espritin vaunut, mutta ei ne kerinnyt montaa viikkoa tuossa olemaan kun vastaanotimme lapun missä ilmoitettiin niissä olevasta virheestä jonka vuoksi ne tulisi palauttaa. Noh, tilasimme toiset vaunut (ABC Pramy Lux) ja eilen sain ne vihdoin noutaa postista ja palauttaa samalla nuo toiset. Olin näky postissa kaksien tyhjien vaunujen kera! :LOL:
Eräskin nainen kurkkasi toisten vaunujen sisään ja nähdessään pelkkää tyhjää mulkaisi mua kummaksuen.
Noh, nyt on sitten vaunuasia vihdoin hoidettu ja uudet tuossa tulokasta odottamassa. :)

Plaah, nyt se on mentävä aamupuuhiin jotta saan lapsukaiset ajoissa kouluun ja eskariin.
Kaikille rattoisaa keskiviikkoa! :wave:


Madrex4 ja tyyppitär 34+1
 
Tänään oli neuvola, viikkoja nyt 32+3.

Paino: 89.6kg (viimeks neljä viikkoa sitten oli 89,8kg joten 200g lähteny pois :D )
Pissa: -/-
RR: 122/78
Hb: 124
Sf: 30 cm
Tarjonta: rt (tämä oli eka kerta kun kukaan sano miten päin vauva köllöttelee ja hyvä näin että oli rt)
Liikkeet ++
Syke: 144

Oma neuvoltatäti oli koulutuksessa ja sijaisena oli joku ihme haahka.. Ihan himmee tyyppi, mutta sain kuitenkin vastauksia omiin kysymyksiini. Mutta pääasia oli että niin vauvalla kuin itselläni oli kaikki hyvin. Neuvolakortti on kuulemma niin malliesimerkki että sen vois vaikka laittaa kehyksiin :D Seuraava käynti onkin sitten jo kahden viikon päästä ja sillon lähetettä synnytystapa-arvioon (piti kyllä laittaa jo tänään, mutta eipä tuo laittanukkaan).


Sparkle ja Viuhti 32+3
 
Paljon onnea Savaralle kolmosista :heart: (Ilmeisesti sieltä tuli kaksi tyttöä ja poika..?)

Flip Minäkin kävin jo esikoista odottaessa lukemassa nuita Bebesin sivuja ja minusta siellä oli hyvää infoa raskaudesta ja synnytyksestä ym. Nyt voisin käydä kyllä kertaamassa synnytys-asioita. Mielenkiinnolla odotan tulevaa synnytystä ja olenkin jo päättänyt, että liikun paljon enemmän synnytksen aikana enkä jämähdä vain istumaan keinutuoliin..Sieltä Bebesin kaupasta/nettisivuilta saa muuten tilattua hyviä imetysliivejä, suosittelen ! :)

Raskausarpia mulle tuli takapuoleen (tosi ihanaa..) ja muutama viiru vasempaa reiteen. Mahaan ei ole tullut yhtään. Minun napakin on sellaista sorttia, että se ei pullahda ulos vaan levenee vaan kivasti ;)

Olen kuullut aika paljon kehuja tuosta kaukalon lämpöpussista ja minun siskolla on esim. sellainen käytössä. Itsekin olen ajatellut, että voisin hankkia ehkä sellaisen..Uskoisin, että se on kätevä, kun vauvalle ei tarvitse sitten pukea niin paljon vaatetta päälle ja autossa sen lämpöpussin voi sitten tarvittaessa aukaista.

Madrex4 Teillähän on ollut kyllä epäonnea vaunujen hankinnassa : / No onneksi vaunuasia on nyt järjestyksessä :) Ja tsemppiä mahankanteluun ;)

Kylläpä sulla on Tyttötrio verenpaineet alhaalla hui, että..:O

(.) Tänään minulla oli 32 viikon neuvolakäynti:

Paino: -44g/ vko ( Jee olin laihtunut huikeat 100g ;) )
Turvotus: -
RR: 128/77
Pissa: puhdas
SF: 27 cm
Lapsiveden määrä: normaali
Tarjonta: rt
Syke:145
Liikkeet: ++

Eli kaikki oli hyvin. Kahden viikon päästä uudestaan ja sitä ennen pitää käydä taas mittauttamassa maksa- ja sappiarvot, ettivät vaan ole kohonneet. Kävinkin tulessa ostaan apteekista pumppupullollisen rasvaa ja kortisonia. Pitää alkaa rasvaileen enmmän, että ei kutisisi niin paljon. Kädet ovat päässeet joistakin kohtaa niin huonoon kuntoon, että pakko oli ostaa kortisonia, jos se parantais nuo kädet. Ostin myös Elivon D-vitamiinia, jos se auttaisi väsymykseen näin pimeänä aikana ja hyvähän tuota D-vitamiinilisää olisi syödä raskaus- ja imetysaikana.

Täällä Helsingissä muuten pyryttää lunta ihan urakalla. Oli melko raskas neuvolareissu, kun piti tuota neitiä työntää/vetää rattaissa nuilla lumisilla teillä. Pitkässä ylämäessä oli kyllä kestosupistus päällä koko ajan :( No ainakin kunto kasvaa...:)

Elmi ja Minni 32+3 :heart:
 
Onpas tyttötrio:lla todella alhaiset paineet. :O

Itse joudun huomenna käymään neuvolassa "ylimääräisessä" tarkastuksessa, kun viime viikolla oli taas paineet vähän kohonneet tais olla jotain 130/89. Ei nyt mitenkään huolestuttavat siis vielä, mutta terkka halusi tarkastaa, että mihin suuntaan on menossa. Esikoisen odotuksessahan mulla oli loppuraskauden verenpainetauti. Sen takia seurataan tarkemmin.

Madrex4 Mulla kanssa pahoinvointi on nostanut päätään. Aamuisin lähinnä heti aamupalan jälkeen. Inhaa!

Kaukalon lämpöpussista meinasin tänään huuto.netistä huutaa yhtä, mutta laskin, että postikulujen kanssa siitä olisi tullut kalliimpi (0,50e) kuin yhdestä nettikaupasta, missä ovat nyt tarjouksessa. Eli taidanpa pistää tilaukseen...

Olipas tänään oikein ihana ilma täällä. Ei paljon tehnyt mieli pistää nenää ulos. Sen verran käytin esikoista neuvolassa, että haettiin sille influenssa-rokotus. Sai oikein tarpoa tuolla hangessa, kun ei aura-autoja näkynyt. Onkin ollut jaksamista nyt illan, kun mies on töissä ja esikoinen roikkunut kuin takiainen lahkeessa kiinni. Hyppii seinille, kun ei pääse ulos.

emeliina rv 34+4
 
Savaralle triplasti onnea!!! :flower:

Emeliina me ostettiin kuopukselle EISBÄRCHEN-kaukalopussi ja oli kyllä aivan huippuhyvä! Suosittelen lämpimästi. Oli tosi helppo sekä pidemmillä automatkoilla, että myös kerhoreissuilla, kaupassa ym. Ja nukutin kyllä ihan vaunuissakin tuossa pussissa, kun se on niin lämmin ja pehmoinen!

Tänään alkoi äitiysloma!!! Ihana päästä tänne asti. Perjantaina taas kontrolliultra ja sunnuntaina tulee sit kriittiset viikot täyteen että pääsee tuonne Oulaisiin synnyttämään :D Nyt aion ottaa pari päivää aika lailla löhöten. Sit pitäis kirjoitella viis erkan esseetä jos sais vaikka tehtyä paketin kasaan ennen Myyn syntymää - muuten jää kyllä varmaan aika loppukevääseen...

Mussu & Myy 34+3
 
Pikaisesti vain tuosta lämpöpussista että se on kyllä aivan ehdoton! Kantoliinan ja lampaantaljan ohella paras ostos edellisten kanssa. Mulla on myös vauvalle vain sellainen fleecepuku odottamassa, se riittää aivan hyvin paksun lämpöpussin kanssa. En tiedä miten me oltais päästy koskaan ulos asti jos olis pitänyt alkaa pukea aasta ööhön kaikkia vaatteita kuopuksen kanssa :rolleyes: Ei meinaan ollut niitä kärsivällisimpiä tyyppejä..

Tyttötrio ja miss x 31+6
 
Tulin vaan poksumaan eli 31+0 POKS!!!

Nyt ei ole muuta kerrottavaa, vielä 5 työpäivää jäljellä ja viikon päästä neuvola, siinä jotain odotettavaa :) Muuten kaikki hyvin, välillä tulee kauhea hinku jo saada vauva syliin ja olo on todella malttamaton ja välillä taas tuntuu että hyvä että vauvan saa vielä hetken pitää sisällään, saapahan nukkua yöt melko hyvin ja levätä.

MamaDeDos & rakas tyttäreni
 
Neuvolassa käyty.

paino: +544g/vk (alkaa näkyä lisääntynyt iltasyöminen)
rr: 128/79 (eli ei hätää, ihan normaalit)
pissat: -
sf: 32cm
tarjonta: rt
sykkeet: 140

Vauva on kuulemma laskeutunut todella alas ja pitääkin ottaa ihan rennosti, ettei ihan vielä syntyisi. Vielä pitäisi kuitenkin viikon verran pysyä sisällä, että pääsee "omaan sairaalaan" synnyttämään. Toivottavasti kuitenkin pysyisi sinne vuodenvaihteeseen saakka, voin lähteä sairaalaan heti kun on nakit ja perunasalaatit syötynä ja raketit ammuttu. :LOL:

emeliina rv 34+5
 
mihin tää aika menee.. :O rv 34 alkoi nyt tänään...
kaveri just saneli(hällä joulukuun lopulla aika) että kun aika menee niin hitaasti, mun mielestä menee hiukan liiankin nopiaan.. paaaaljon vielä tekemistä.

neuvolasa kävin aamulla ja neuvolatäti kyseli oonko jo laittanu vauvalle jotain valmiiksi.. ja vastaus on ; en todellakaan ole. äitiyspakkaus on laatikossa mun sängynpäädyssä, sitä en oo ees avannu, postista kannoin kotiin, siinä se. varastossa on pakkauslaatikollinen pieniä vaatteita(siis ihan pieniä), edellisen lapsen vanhoja, olkoot siellä vielä kyllä ne kerkee sieltä sit hakemaan. häkkisänky on lasten isän luona(15km päässä). mie kun niin elättelen toiveita et vielä pääsis muuttamaan ennen tän pienen syntymää, mut tuskinpa pääsee kun mitään ei oo ilmotettu, kuitenkin kk irtisanomisaika.

tänään pitäis uhmata ihtiään ja lähtiä kohtapuoliin hakemaan puukuormaa porukoille, siis ihan tarvis tehä se pouukuorma, ei riitä et hakee sen :D eilen oltiin pulkkamäessä, minä ja 7lasta, menoa ja meininkiä oli :D
sit suunnittelin kovin et jos parin viikon päästä vielä tohtis lähtiä junalle seinäjoen suunnille, vähän mietityttää et tohtiiko, mut oha siinä sitr vielä 3viikkoa laskettuunaikaan ....

ja kuten jo tainnut aiemminkin sanoa, mä en ees tiedä mitä supistukset on :O mulla ollut vaan polttoja nuista aiemmista ja niitähän ei lasketa supistuksiksi, niinkuin eräs lääkäri mulle kertoi.

onnittelut savaralle tähän väliin :)

hb, pysynyt tankkauksen jälkeen suht hyvänä, oli 99(tankkauksessa nousi 100), nyt käyn siitä silti sit viikon välein kontrollissa...

ä060811 34
 
Huisisti kiitokset tsempityksestä. :D

Nyt täällä loppui insuliinien pistelyt!!! Tänään vetäisi sitten niin radikaalisti arvot alas, että olin ilmoittamassa polille, että en ota enään vaikka käskisivät, mutta olivatkin ihan samaa mieltä mun kanssa.
Olin aamupalan syönyt kasin maissa ja silloin puolisen tuntia ennen syömistä taas pistänyt. Noh, puputin evästä koko ajan sen jälkeen ja kauppaan lähdin nuorimman kanssa ihan tuohon viereen 10.30 ja popsin siripiriejä useita matkalla, kaupassa ostin suklaapatukan kun olo oli huonohko ja SILTI kun kotiin pääsin vähän yli 11 niin arvot romahti niin, että taju meinasi lähteä. Mittaamaan en enään kyennyt ja vaikka joskus olen saanut arvoja 2,9 niin tämä olo oli puolet hurjempi ja olin lähellä soittaa ambulanssin paikalle. Tiesin miehen olevan pian tulossa ja avasin varuiksi oven rappuun kun en tiennyt onko hänellä avaimia jotta pääsee sisälle jos multa lähtee taju.
Jouduin hädissäni syömään näkkileipiä ainakin neljä ja piimää join litran, maitoa ison mukillisen... ei auttanut sekään vaan olo paheni. Sitten kun ei makeisia kaapissa ollut niin söin sokeria lusikalla pussista ainakin 5! Sokerit lähti 10 minsan kuluttua kohoamaan ja sain ne nousemaan peräti 4,7:ään, joten ei hyvä.
Miettii, että säännöllinen ruokailu ei enään auta vaan mun pitäisi asua jääkaapissa tai vetää suklaata tauotta niin arvot pysyisi normaaleissa rajoissa. Samaa mieltä olivat onneksi sairaalassa seurattuaan mun tilannetta ja kuunneltuaan nämä tilanteet.
Olin ihan varma, että pyytävät mut osastolle seurantaan, mutta onneksi voin jatkaa hoitoa kotona, mutta vain pitkävaikutteisella insulla eli en enään yhtään saa laittaa lyhytvaikutteista (viimeksi vähensivät reilusti kun tätä onkelmaa on mulla ollut ennenkin).

Tuon rumban jälkeen kun sokerit tasoittu niin olen ollut ihan puhki pitkän aikaa ja itkukin pääsi säikähdyksestä niin, että jo meinasin vaipua epätoivoon, että miten selviän loppuraskauden hengissä mutta nyt alkaa jo mieli olla taas valoisampi kun olotila parempi... herkkis vaan huomaan olevani näin loppuraskauden myötä. :ashamed:

Toivottavasti nyt moinen pelkääminen saa loppua ja voin elää normaalimpaa elämää. Johan tuosta jatkuvasta syömisestä paisuukin ihan muodottomaksi. :D


Madrex4 ja tyyppitär 34+2
 
Heippa kaikille,
Nyt tulee omaa napaa. Lähipiirissä ikäviä uutisia, mies tuli kyyneleet silmissä kotiin ja kertoi että hänen parhaan kaverinsa vaimo oli joutunut abortoimaan rakenneultran jälkeen kun kuvista näkyi paha rakenteellinen vika, jonka vuoksi lapsi ei synnytyksen jälkeen tulisi selviytymään. Heillä olisi ollut LA pian meidän jälkeen ja olimme kovasti iloinneet leikkikaverista. He olivat nyt onneksi päässet pahimman yli ja aikovat heti yrittää uudestaan, mutta kovin surullista silti. Pari kuukautta sitten yksi yhteinen ystävämme sai keskenmenon. Niin toivoisi että kaikki voisivat saada vauvansa ja kaikki menisi hyvin, mutta elämä antaa ja ottaa välillä ihan randomilla. Täytyy vaan osata iloita silloin kun on asiat hyvin. Haleja kaikille!
 
Nyt ne työt sitten Vihdoinkin loppui! Yhdellä työkaverilla on laskettuaika samana päivänä kuin mulla. Hänellä alkaa loma ens viikolla ja harmitteli et oli sellaista halunnut kun ei haluaisi viel lopettaa ja ihmetteli kun mä haluun jäädä pois. Kyllä minäkin varmaan voisin jatkaa jos olisi istumatyössä. Viimenen viikko oli kauhea. Moni sitä ihmetteli et miten jaksat en kehdannut sanoa että en saanut sairaslomaa.

Mulla vähän sama et äitiyspakkaus on kiinni ja kaikki laittamati tulevaa vauvaa varten. Sänky ollaan ostettu käytettynä ja koottuna odottelee tulokasta :) Ensin aattelin laittaa kodin joulutunnelmaan ja sitten alkaa katsomaan vauvalle juttuja valmiiksi. Mä en myös oikein tiedä mitä supistukset on joskus maha kovettuu niinkuin jännittäis mahaa mut se tekee sen ittekseen. Ehkä noi jotain sellaisia on?

31+2
 

Yhteistyössä