*Tammikuun tähdet-11* syyskuu-10

Minä kirjotin tänne aivan hirveen pitkän litanian ja se hävis ku pieru saharaan! Paska! Nää sivut tökkii aivan tajuttomasti mulla ainaki...... No jokatapauksessa, en jaksa nyt perään kyllä samaa litaniaa ees yrittää alkaa muistamaan. Poksutaan sitten vaan.

Susanna & MyttyRyttynen 24+0 :heart:
 
Joskus paljon aiemmin täällä on ollut puhetta siitä kiinalaisesta kalenterista joka kertoo kumpaa sukupuolta tuleva lapsi on, järjellä en tälläsiin juttuihin siis usko kuten en myöskään usko ennustajiin mutta jotenkin tämän vauvan kohdalla mielenkiinto noihinkin hömpötyksiin heräsi ja kävin alkuraskaudesta katsomassa tuon kiinalaisen kalenterin ennustuksen ja tyttöähän se ennusti ja meni myös oikein kahden aiemman lapsen kohdalla. Kysyin huvikseni sukupuolta myös ennustaja elliltä ja madame mammalta ja molemmat vastasivat että tyttö tulee, myös mies oli alusta asti varma että tulokas on tyttö ja samaa hokivat työkaverit ja naapuritkin ja tyttöhän se sitten oli. Jännä vaan ettei noiden kymmenien veikkauksien joukossa ollut yhtää poikaveikkausta! Nyt vaan muistui mieleen ja oli pakko tulla kertomaan kun on minusta niin ihme että kaikille se oli niin selvää...paitsi minulle. Me ollaan nyt sitä mieltä(mies etenkin) että tämä jää viimeiseksi lapseksi mutta jompikumpi noista ennustajista vielä sanoi että 2014 syntyy poika...sitä odotellessa ;)

MamaDeDos + tyttäreni 22+1
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä kaikille supisteluista kärsiville. On varmaan tosi rankkaa aikaa yrittää ottaa vain rauhallisesti. Mullakin alkanut tuntumaan niitä harjoitussupistuksia, mut se ei kait ole vaarallista.

Eilen kävin sokerirasituskokeessa ja ma:na neuvolassa saan kuulla sitten tulokset. Mua lähes masentaa, kun painoa vaan tulee ja tulee, ihan yhtäkkiä oli vaakaan paukahtanut taas +2kg!! Enkä ole siihen malliin kyllä syönyt. Arvasin jo heti alussa, että siitä pirun neuvolan vaa´asta tulee mun vihollinen. En jaksa lainkaan sitä, että onpas tullut taas vähän liikaa painoa... Kai mä nyt sen ITE TIEDÄN, prkl!

Huah, ONNEKS on viikonloppu edessä! :) Ja muutenkin kaikki hyvin! :)

Marde ja Milli 24+6
 
Nyt on sit rakenneultra käytynnä ja kaikki oli hyvin. Vastasi viikkoja 20+3, vaiika nyt on 20+6. Painoa pienellä oli noin 370g.Kovasti siellä heiluteltiin käsiä ja jalkoja. Hyvin oli tilaa pienellä olla kun jalatkin mahtu oleen ihan suorana. Downin riskiluku oli 1:57000 eli se oli negatiivinen. Mä sanoinki ultraajalle että aattelin et kaikki on hyvin sen osilta kun ei ole kuulunut mitään. Miehen kans ei keskusteltu et kysytäänkö sukupuoli, mutta kysyin sen kuitenkin. Ultraaja varmisti kuitenki mieheltä että se sopii myös hälle. Ja tyttöhän se siellä oli. Sano kyllä ettei ole 100 varma mutta epäilys on tytöstä kun ei näy mitään heiluvia osia.:D

Näin sit tällä kertaa. Seuraava käynti on varmaankin sit synnytys. Neuvola on ens perjantaina ja ajattelin ottaa tytön mukaan kans. Tähän rakenneultraanhan tyttö ei päässy mukaan kun eskariopen mielestä olis hyvä olla eskarissa ettei jää jälkeen.

Muoks. Niin se mun veikkaus tytöstä sit piti paikkansa.:)

-Lumis- ja Tuikku 20+6
 
Viimeksi muokattu:
Mamimansikka Onnea hyvin menneestä rakenneultrasta ja mukava kuulla, että elämä hymyilee =) =) Minulla on myös raskaus mennyt tähän asti tosi hyvin...

Onnea Lumikuningattarelle tyttölupauksesta :)

Marde79 Mulla on kans tuota painoa tullut jo noin 8 kg alkupainoon...että et ole ainoa! |O Pitäis lopettaa tuo herkkujen syönti, mutta makeanhimo on hirveä...

Tänään kävin pitkästä aikaa jumpassa ja kyllä teki hyvää :D Jumppa kesti tunnin ja hikihän siinä tuli. Oli kyllä tehokasta ja en ollutkaan niin rapakunnossa kuin epäilin :D Kaikki liikkeet pystyi vielä hyvin tekemään..vaikka maha ottikin ehkä pikkusen joissakin vastaan..Kyllä oli hyvä olo jumpan jälkeen. Omaa haastetta hommaan toi tuo 1-vee neidin mukana olo, jota sai samalla vahtia ja ottaa mukaan jumppaliikkeisiin. Olipa sitten painoakin hiukan mukana..;)

Toive81 mulla on sama "ongelma" sinun kanssa eli tuplarattaiden hankinta olisi edessä. Olenkin kovasti miettinyt ja pähkäillyt, että millaisethan sitä kannattaisi ostaa..ja jutellut asiasta myös perinpohjin siskoni kanssa...vielä en ole osannut kuitenkaan päättää.

Mussu81 voimia supistusten kanssa :hug:

Leivoin juuri daimsuklaaunelmatorttua...:D ettei tuo paino vaan pääsisi laskusuuntaan..:headwall: Isäntä lähtee viikonlopuksi miesporukalla mökkeileen ja me jäädään neidin kanssa viettämään kahdestaan tyttöjen viikonloppua :)

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!!! :kiss:

Elmi ja Minni 23+5
 
Viimeksi muokattu:
TERVEHDYS TAMMIKUUN ODOTTAJAT!

Tulin mainostamaan kaikille raskausdiabetes-diagnoosin saaneille "meidän omaa pinoa".
Pinossa voi kysellä tyhmimmätkin kysymykset ja jakaa omia tuntemuksia ja kokemuksia tästä askarruttavasta asiasta.

Tervetuloa keskustelemaan!
Keskutelun löytää otsikolla "RD odottajat 2010-2011" tai tämän linkin alta:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1836318-rd-odottajat-2010-2011-a/

Toivottelee
Bubbeli lokakuisista
 
Marde ja Elmi siitä painosta....mulla rikku jo eka kymppi, eli painoa tullut tähän mennessä 10,2kg :headwall: Neuvolassa terkka lohdutti mua ja antoi jonkun sellaisen vihkosen mikä oli just niille tullut (oikeasti maksais mut antoi sen säälistä mulle...) siinä oli painokäyriä ali-, normaali- ja ylipainoisille. Sen mukaan meen just yläkäyrällä tai no ihan vähän nyt sen yli suositeltavasta kokonaispainonnoususta näillä viikoilla. Mä siis normaalipainoinen ennen raskautta ja suositeltava painonnousu 11,5-16kg. Toivotaan että lopussa ei tuu kauheasti....

Sokerirasitus oli eilen ja tänään sai tulokset, loistavat :p tein miehellä mukaan kauppalistan joka täynnä herkkuja.... :rolleyes:

Liikunnasta; lenkillä pystyn menee vielä ihan reipasta kävelyvauhtia, mut jumppa vähän täytyy vetää omien kuvioiden mukaan, mitkään pienentkään hyppelyt ei tunnu mukavilta ja moni liike alkaa tuntua alavatsalla. Eli se on vaan lenkkiä ja pientä lihashuoltoa enää.

vappupommi 25+2
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Rakenneultrassa kaikki oli hyvin :) Vähän vaan huolestutti, kun se lääkäri (joka tais olla ihan erikoislääkäri) sano, että reisiluu on ihan nafti, eli vissiin ihan just ja just siinä alarajalla. Mut ei se sit siihen puuttunu sen enempää. Ja voi että, kun se näytti 4D- kuvaa siitä pienestä siellä masussa, niin :heart: Ja saatiin kuvakin siitä, oon aivan myyty! Ihanaa, kun nyt on semmonen kuva, missä se vauva näyttää ihan vauvalta, awww. Se jotenkin tuo realistisemmaks tätä koko asiaa.

Tuosta painosta.. Mie en tiiä, et pitäiskö miun huolestua, kun nyt on viikkoja 21+6, ja painoa on tullu 1kg. Mut kaipa se lääkäri ois maininnu siitä, jos ois aihetta huoleen..:confused: Pelottaa vaan, että jaksaako se pieni kasvaa masussa.

Noista supustuksista.. Mie en tiiä vieläkään, että miltä ne harjotussupustikset tuntuu. Yhen kerran oli vähän semmosta menkkamaista tuntua alavatsalla, et olikohan ne niitä..?

toive: miun tekis kovasti mieli mennä yksityiselle 4D-ultraan, mutta se hinta vaan vähän kammoksuttaa :|

Muoks. unohtu laittaa : NeitiAurinko + Tiuhtikka 21+6
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla Elmi ja vappupommi, että on kohtalotovereita olemassa tässä painonnousussa. Kyllä mullakin se nyt + 10 kiloa lähentelee ja sit kun on eka raskaus kaikki tää on ihan uutta. Mua oikeasti huvitti siellä labrassa sokerirasituskokeessa, kun mun jälkeen tuli toinen odottava äiti ja mä olin iloinen siitä, että hän oli pulskempi kuin minä! :) Voi jessus kun on pienestä nämä ilot revittävä.. Ja vaikka painoa on jo tullut hyvinkin tuhdinlaisesti ei tosiaan voi alkaa herkuista luopumaan (ellei sitten sokerista tuu käryä). Herkuthan on lähes ainoa sellainen ilon ja lohdun aihe tähän olotilaan.. :) Tuo Elmin daimsuklaaunelmatorttu kuulostaa taivaalliselta! :)

*muoks* NeitiAurinko: ne mitä mä LUULEN harjoitussuppareiksi ei ole sellaista menkkamaistakipuilua vaan alavatsa "kiristyy" ja on tosi pinkeä. Kipua siihen ei kuitenkaan liity, vaan sellainen outo olo.

Oikein hyvää viikonlopun alkua kaikille!

Marde ja Milli 24+6
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikki uudet mukaan!:)


Marde79: joo, painoa on tullu!!Eka neuvolakäynnistä 10kg.. Sillo jo sanottiin et saa tulla VAIN 8kg koko raskauden aikana. Olin kuitenkin siis normi(66kg)painonen kun raskaus alko et jännä juttu ku ilman herkuttelua on noussu noin!! Nyt sitte näillä näkymin joudun kuitenkin siihen sokerirasitukseen..
Et yritetään jaksella!=)

Tänään taas poksuttiin 24+0

TammiMölli ja pikku rinssi:heart:

Hei sellanen viel, et onko tuo tunne et menkat ois just alkamas niin ihan normaalia?? muutamana päivänä ollu sellanen olo, ei nyt niin kipeetä mut hieman ärsyttävää..
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys täältäkin. Olo alkaa helpottamaan ja tänään sain jo vähän kotitöitä hiljoksiin tehtyä. Maanantaille sain luvan mennä töihin kokeilemaan, mutta kevyesti pitää kuulemma ottaa. Työnantaja olikin ilmoittanut muille että teen kevennettyä päivää, eli hoidan opetustuntini, mutta ylimääräiset jutut on toistaiseksi pois. Nosti pomon pinnoja kyllä aika satasella :D

Supistuksista on ollut puhetta. Mulla on molemmista aiemmista raskauksista ollut noita harjoitussuppareita aika paljonkin jo puolivälin paikkeilta asti. Mulla ainakin erona on se, että harjoitussupistukset on vain sellaisia mahan kovettumisia, mutta nämä supistukset tuntuu todella kipeinä alavatsalla ja polttoina selässä. Samanlaisina siis ku synnytyssupparit (ei valitettavasti paljon auta ekakertalaisia). : /

Lumikselle onnittelut prinsessasta. Meillä ei ole tietoa sukupuolesta, mutta pieni toivo tytön puolesta elää vaikkakin poikakin on yhtä tervetullut.

MamaDeDos meillä pitäisi olla yksi poika ja yksi tyttö ja tyttö tulossa tuon kiinalaisen horoskoopin mukaan :D Eli ei ihan menny kohdilleen.

Painoa mulla on tullut vasta naftisti alle kuus kiloa, mutta vähän pelkään ettänyt alkaa kertyä kun liikkuminen on aika vähäistä varmaan seuraavat kymmenen viikkoa ja herkut maistuu edelleen entiseen malliin. Pakko kai alkaa skarpata noiden syömisten kanssa kun ei paljon muuta enää voi tehdä. Kevyttä venyttelyä, joogaa, kävelyä ym. saa ruveta tekemään jos vointi sen sallii, mutta kaikki rankempi on pannassa varmaan loppuajan :kieh:

TammiMölli sanoivatko että mistä tuo 8kg tulee? Mulle ei kyllä ikinä ole annettu tuollaisia kokonaisrajoja. Tarkoitushan on seurata raskausmyrkytyksen yhtä oiretta eli nopeaa voimakasta painonnousua (näin olen ainakin ymmärtänyt). Mulla tuli ekasta 22kg, tokasta 14kg ja nyt on tähän mennessä tullut jo tuo 6, eli varmaan tuonne 14kg paikkeille menee taas. Koskaan ei ole kyllä neuvolassa valitettu kokonaisuudessaan painon noususta vaan ainoastaan silloin on tullut juttua jos viikottainen nousu on ollut yli kilon luokkaa!

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Mussu & Myy 25+5
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on sellanen juttu että, jostain syystä ei pysty nyt lisäämään ketään faceen...joten täytyy nyt vaan odotella, että rupeaa pelittämään.Yritetään parin päivän päästä uudestaan,kärsivällisyyttä arvon naiset:hug:

Pt ja Kaisla 24+5:heart:
 
tervetuloa uusille ja onnittelut uusista tyttö/poikalupauksista :heart:

Voimahalit kaikille niille jotka sitä tarvii!!:hug:

Kyllä Kela taas osaa.. vein viikko sitten hakemukset äippärahasta ja pakkauksesta ja yhdessä virkailijan kanssa täytettiin hakemus kun en osannu, (tulevana sosionomina muka pitäs osata auttaa ihmisiä siinä :D ) ja laitettiin rasti kohtaan että toimitan palkkakuitit myöhemmin koska haluan yrittää työtulojen kanssa hakea sitä, jos vaikka sais paremmin rahaa. No nyt sit katoin aamulla et olisko vaikka äippäpakkaus myönnetty ja siellähän oli päätös jo rahoista ja kaikista.. huoh..:headwall: Miten ne voi olla noin tyhmiä, jos on rasti kohdassa että haluan hakea työtulojen mukaan ni sit ne tekee päätöstä jo aikasemmin.. Ärsyttää tällanen ku pitää sit alkaa soitteleen ja kyseleen et mitä ne siellä oikeen touhuaa..

Kivuista kivut vaan lisääntyy.. selkääkin alkanu särkeen ja monesti työpäivän jälkeen toinen nilkka kauheen turvoksissa, mut menee sit ohi ku nostaa jalkaa ylös.. Lonkkaa alkanu särkeen kunnolla öisinki tai muulloinkin jos makaa lonkan puoleisella kyljellä.. ei yhtään kivaa...

(.) meiän viuhti on veikee.. Ite tunnen liikkeet jo kädellä ja yks päivä näin masun päälläkin ku se liikku, maha nytkähti oikeen kunnolla. Miehellä ei kuitenkaan ole ollu onnea tuntemisen saatikka näkemisen kanssa. Joka kerta ku sanon et nyt taas vauhti päällä ja mies koittaa laittaa kättä mahan päälle ni toinen lopettaa liikkumisen :D

Mutta eipä muuta tällä kertaa :)

Sparkle ja viuhti 23+6 :heart: (huomenna taas poksutaan:))
 
Taas viikko vierähtäny eteenpäin. Alussa tuntu et viikot tuntu kuukausilta, ja nyt ei enää perässä pysy ;). Ihanaa ku ei oo enä oikeen mitään vaivoja, ainoastaan maha alkaa oleen tiellä. Ihanan energinen raskauden keskivaihe :D
Lähes joka päivä oon tehny jotaki muutoksia kotiin, vaihtanu järkkää/uusinu verhoja.

Alku viikosta vein kelaan laput ja nyt vaan ootellaan päätöstä ja ennenkaikkea pakkausta :D

Tässä päivitystä mun pötsistä :heart:

 
Meille tuli Kelasta eilen kirjettä. Mulla hakeminen oli helppo, kun tuo kuopus on vielä alle kolme ja itse asiassa tulot oli silloin jopa paremmat ku nyt varsinkaan syksyn ajalta (en huolinu ylitunteja tai muita "nakkeja" tälle syksylle...). Eli samoilla mennään ku silloin. Käytännössä mulla ei montaa kuukautta ehdi tulla päivärahoilla, kun eka palkka juoksee helmikuun lopulle ja sit kesäloma-ajan olen töissä. Sysyllä sit muutama kuukausi taas päivärahalla ennen töihin paluuta. Niitä mukavimpia puolia opettajan töistä :)

Supistukset on laantuneet aika kivasti ja jos ei kovin ala rehkiä, niin pystyy ihan perusjutut puuhastelemaan keittiössä. Mies kyllä imuroi ja moppasi, ettei aivan rajoja aleta koetella. Mutta tosiaan hyvältä näyttää ja toivottavasti päästiin ihan säikähdyksellä. Yhdeksän viikkoa ja päivä vielä ja sitten saa vaikka syntyä, kun ottavat sisälle Oulaisiin (en todella ole mikään OAS -fani...) :D

Mussu & Myy 25+6
 
olipas tänne tullu tekstiä, kiva :)
Täälä jatkuu samaa rataa kaikki, painokaan ei ole noussu eli -3kg vielä mennään, Jes :)
Koska vauva kasvaa selvästi hyvin ja minä voin hyvin niin mikäs siinä!

Onnea ultrakuulumisista taas ketkä on käyny:)
Kaikki ei vissin kysellykkään sukupuolta?

Oliko sulle sparkle86 tullu sitte minimi äippärahaksi nytte siinä päätöksessä? vai oliko se vähän enemmän ku minimi? Voithan sie silti viä sinne ne palkkakuitit koska nehän ne on töpänny sielä..

Jee huomena poksutaan !

21+6
 
Mussu81: En oikeen joo tiiä miks tuollanen painoraja.. Mut ilmotettiin et ku on jo niin paljon painoo (painoindeksi oli 23 tai 24 eli kai ihan normi) ni ei saa tulla enempää.. Mitään muuta syytä ei oo sanottu ja painoo tullu nyt noin 890g/viikko.. Et yritä sitte näitä ymmärtää ku muutenkii ihan hukas välillä..
 
NeitiAurinko mukava, että ultrassa kaikki hyvin :)

Sparke86 no onpa ne kyllä hätiköineet Kelalla :(..toivottavasti saat "uusittua" sinun äitiyspäivärahat palkan työtulojen mukaan..:) Itsekin odottelen päästöstä kelalta. Vaikka ei kai sieltä mitään yllätystä tule. Varmaan saman verran saan tukia tästäkin lapsesta kuin esikoisesta.

Tammitähdellä jo ihanan iso pötsi :D

Niin tuosta painosta vielä, että viimeksi nlaterkka sano, että mulle on tullut painoa ihan sopivasti 350g/vko mutta nyt tuntuu, että sitä tulee ja kertyy vaan...Saa nähdä mitä ens kerralla tuumaa mun painonnoususta :ashamed: Pitäis saada kuriin!

Vasta tänään tuntuu lihaksissa tuo perjantainen jumppa ja selässä myös :| Lämmintinkin itselleni saunan, että saa vähän lihakset lämpöä ja vetreytyisivät..Jos se auttaisi. Ihanaa, kun mies tulee tänään illalla kotia. Kyllä meillä onkin jo tytön kanssa isää ikävä..:heart:

Elmi ja Minni 24 POKS :heart:
 
Jeccika ja Elmi Minimirahan olin saanu.. Voi olla että se on palkkakuittienki kanssa minimi, mutta ärsyttää tollanen et pitää moneen kertaan saman asian kanssa säätää. Ja oon kyllä ajatellu tosiaan soittaa sinne heti huomenna ja kysyä et mikä täs nyt on oikeen kyse ja sit kyl viel meinaan toimittaa ne palkkakuitit sinne, että saavat laskea uudestaan sen.. Eiköhän nää asiat tästä järjesty kun jaksaa vaan pysyä kärsivällisenä (ei tosin mun vahvin puoli) :D

Sparkle ja Viuhti 24+0 poks* :heart:
 
Pöö täältäkin...

Sainkin FB:n puolelta hiukan vinkkejä tuplista, kiitokset niistä! Easywalkerit kiinnostaa ja täytyypä niitäkin hiukan tutkimassa liikkeissä. Tosin tämän lapsen tuleva kummi aikoo luopua omistaan (Easywalker) vuoden vaihteessa joten jos heiltä irtois kohtuu hintaan niin vieläkin parempi. Täyty vaan hommata siihen vauvalle vaunukoppa tai kantokassi :)

Supistuksista, täällä on alkanut kovasti tulla harjoitussupistuksia! Vaikka vain pötköttäis soffalla niin vatsa kovettuu vähän väliä. Näin tais olla esikoisestakin. Kurjin on se, että tulee myös niitä kivuliaitakin jos rehkii liikaa ja millään ei masu meinaa jaksaa kantaa tyttöä yläkertaan nukkumaan :( Esikoinen osaa kyllä itsekin sinne kömpiä, mutta yöunille tahdon vielä kantaa kun toinen pitää poskea poskea vasten ja kuuntelee unilaulua :heart:Onneksi on tuo isä joka toki myös välillä vie unille :)

Seuraava neuvola on vasta 25+0 ja 24+0 on 4D-ultra :) Kaarinassa se maksaa 150€, on sielläkin hinta noussut...esikoisesta kun kävin maksoi muistaakseni 100€...

Viikko töitä ja sitten viikon talviloma, jei!

Toive81 ja Sintti 22+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä