*Tammikuun tähdet-11* syyskuu-10

sparkle86 on kyllä ärsyttävää tuo kelan touhu! yritin itekki esikoisesta joka tuloilla hakea mutta aina vaan sain minimin.. mutta onneks silläki pärjäsi! Toivotaan että palkkakuitit nostaa sun äippärahaa :)

Toive81 tulehan laittamaan 4D ultran jälkeen kuvia pikkusesta :)) kun sen aika koittaakaan!

Mulla olis neuvola tiistaina.. saas nähä miten käy :)
Täytyy ottaa neitiki mukaan ja se vähän arveluttaa.. miten siinä pystyy keskittyyn kunnola.. mutta ei ole mahollisuuksia ku haluan ne kela laput! viiään keskiviikkona ne heti kelalle :)

Jes pääsen keskiviikkona äitin kans kiinalaiseen syömään ja vähän shoppaileen :)

Ja tänään poksuu 22+0
 
Huomenna töihin... Toisaalta jes ja toisaalta vähän hirvittää et miten käy. No kokeilemallahan sen tietää että pystyykö olemaan.

Noiden Kelan lappujen kanssa olen tullut siihen tulokseen että täytän aina nettilomakkeet - ovat paljon selkeämpiä täyttää kun turhat vaihtoehdot jää aina automaattisesti pois. Tarvittavat liitteet sitten vain palautuskuoressa postiin ja homma selvä! Äitiysavustuksesta mulle tulikin jo päätös reilussa viikossa, mutta nuo päivärahat kestävät aina kotvasen pidempään. No eipä tässä kiire ole. Yhdeksän viikkoa vielä loman alkuun.

Yritin tuossa pitkästä aikaa tsekata että miten noiden juustojen kanssa nyt menikään. Haaveilin glögistä ja pipareista sinihomejuuston kera. Ilmeisesti ei kuitenkaan auta vaikka pehmeä juusto olisi tehty pastöroidutuun maitoon, on silti kiellettyjen listalla? :ashamed: Joitakin asioita näköjään unohtaa ihan muutamassa vuodessa. Mitenkähän pärjäsin kuopusta odottaessa joulun ajan... Ei mitään mielikuvaa. Tai saattoi olla, että söin suosituksista huolimatta... :confused: Ainakin yhtä ruokarajoitusta rikon joka kerta, nimittäin maksaa. Näin syksyllä hirvenpyyntiaikaan saadan aina oman kaadon yhteydessä vasan maksaa ja sitä olen kyllä pieniä määriä syönyt... Sienet ja maksa - kyllä alkaa taas hemoglobiinikin nousta!

Juu, mutta nyt anoppilaan iltakahveille ja toivottamaan anopille hyvää ulkomaanmatkaa :D

Mussu & Myy 26+0 POKS
 
Tänään kuulee sitten tulokset sokerirasituksesta ja "haukut" painonnoususta. Iskiasvaiva pahenee.. Raskaus ei ole sairaus, mutta kyllä alkaa nyt ottamaan päähän tää lenkkaaminen/kankun kipinöinti ja aamulla oli aika vaikea liikkua. Selälläni kun nukuin heräsin siihen, että sormet oli ihan puutuneet, vaikken edes nukkunut mitenkään niiden päällä. Jii-haa, jos tästä eteenpäin alkaa kroppa pettämään, tulee pitkät odotusviikot.

Mulla iski eilen kauhea talokuume, näin kiinteistövälityksen ikkunassa ihanan talon ja kun katsoin netistä se oli sisältäkin ihana, ei kuume ainakaan laantunut. Yleensä en pahemmin kuumeile, mutta tässä on nyt sitä jotakin... Yli 200 000 euroa on hintaa, joten pitää tosiaan odottaa, jospa tää kuume menis ohi.. :)

Neuvolakuulumiset tuun kertomaan illalla. Ja hei naiset teidän kaikkien kuulumisia kaivataan!! :)

Marde ja Milli 25+2
 
Heippa hei :)

Täällä käyty sokerirasituksessa tänään ja onneksi se on ohi :) Tuli ihan kaamee olo 45minuutin jälkeen siitä litkun juomisesta. Tuloksissa ei pitäs mitään periaatteessa olla, mutta terkkari lupaili soitella, jos jotain ilmenee. Halua enemmänkin vaan katsoa, et kaikki on ok :) Toivottavasti ei tarvii enää koskaan mennä siihen :/ Tosin, jos raskaaksi tulen vielä, niin se on mulla edessä joka tapauksessa, kun oon seuraavan kohdalla jo yli 25 vuotias :D Taas on viikko täynnä kaikenlaista, tai oikeestaan seuraavat 4viikkoa on aikamoista hulinaa muuton yms kanssa, joten varmaan aika hiljaiseloa mun päästäni täällä on :/

piupula ja lilleri 25+3
 
Viimeksi muokattu:
Heissan!

Vieläkö tänne mahtuu mukaan? :) Oon lueskellut tätä ketjua koko raskauden ajan mutta ollut liian laiska rekisteröitymään.
Oon 23 (täytän kohta 24) mies on 38, kohta 39. Ensimmäistä odotellaan ja yrittämään alettiin maaliskuussa ja toukokuussa sitten tärppäsi ja ihanan plussan sain testiin äitienpäivänä :)
TYTTÖä on meille kovasti lupailtu :D
Naimisiin mentiin heinäkuussa ja asuntokin ostettiin kesäkuussa. Helsingissä asustellaan.
LA on 20.1. ja rakenneultrassa vastasi just viikkoja, tosin raajat oli kuulemma tosi pitkät :D Mutta siinä tulee äitiinsä, oma äiti aina nauraa kun näytin niin hassulta kun synnyin, kamalan pitkät kädet ja jalat :)
Synnäri on Naistenklinikka.

Koko raskauden oon ollut enemmän ja vähemmän sairaslomalla. Ensiksi kamalan pyörryttämisen, pahoinvoinnin ja oksentelun takia. Nyt sitten viime viikolla tuli niin pahoja harjotussupistuksia parina päivänä että vatsa ei meinannut lopettaa kiristelyä ja oli hankalaa kävellä.
Tänään vielä vapaata ja huomenna pitäis mennä taas töihin, toivottavasti lonkkakipu katoaa siihen mennessä. Heräsin viime yönä vasemman lonkan kamalaan kipuun ja nyt en meinaa päästä edes vessaan kävelemään ja kipukohta on vähän turvonnutkin : /

Pikkunen on todella kova liikkumaan ja potkimaan masussa ja herättelee myös öisin :) Ihmettelen välillä että millon tää oikein nukkuu :D
Vatsa myös pomppii kovasti ja mies tykkää katsella oman prinsessansa potkuharjotuksia.
Pieni ei myöskään tykkää huutamisesta, aina jos telkkarissa huudetaan niin alkaa kamala myllerys ja potkiminen joka rauhottuu vasta kun laitan telkkarin hiljaselle.

Apua kun tuli pitkät litaniat! Innostun aina välillä hölöttämään vähän liikaa :D

eglite ja mussukka 23+4

LA20.1./23v/NKL/1
 
Viimeksi muokattu:
Heippa hei!
Vieläkö ehtii liittymään joukkoon? Olen aiemmin kirjoitellut tuonne monikkoperheet osioon, mutta se on niin kovin hiljainen, (ei ole varmaan viikkoon kukaan kirjoittanut mitään) että tuntuu kovin yksinäiseltä sinne viestien lähettely. Odotan siis kaksosia <3 kahta pientä prinssiä. Tulokkaat ovat minulle ja miehelleni esikoiset. Synnytyssairaalana minulla on Naistenklinikka.
Olen kärsinyt "ihanista" liitossäryistä jo piiiiitkän aikaa. Toisinaan on helpompia päiviä, välillä taas kivuliaampia. Fysioterapeutillakin olen ehtinyt vaivan takia käymään. Harjotussupistuksia minulla on ollut viime viikolta asti. Tai ihan jokunen aiemminkin, en vain osannut tunnistaa niitä suppareiksi. Eivät siis ole kipeitä, mutta mielestäni silti inhottavia. Niitä tulee usein autossa sekä töissä, missä joudun kyykistelemään ja nostelemaan paljon. Huomenna olisi neuvola ja ensi viikolla ultra. Rakenneultrassa kävimme noin kuukausi sitten.
Ehkä tässä on tekstiä näin alkuun jo tarpeeksi :) kirjottelen ja lueskelen mielelläni taas pian lisää!
Aurinkoista viikon alkua kaikille!

Perho ja pojat 24+4
 
perho ja eglite Tervetuloa joukkoon mukaan :wave:

Päivittelin tonne toiseenkin pinoon masukuvaa,niin laitetaan tännekkin :whistle: Ja sitten keittään kahvia, kun tulee vieraita käymään -->

Eli vk23


ja vk25


piupula ja lilleri 25+3
 
Tervetuloa uudet! Aina mukaan mahtuu! :)

Neuvolakuulumisia, painoa oli tullut lisää 525g/viikko, ekaan neuvolassa (rv 10+2) punnittuun painoon +7,9kg. Verenpaine oli 128/74 ja hemoglobiini 127. Sokerirasituskokeesta sain hyvät tulokset, paasto 4,3, 1h 6,4 ja 2h 4,0. Tää oli sarjassamme hyvä tietää noin muutenkin. Muidenkin sokeri ym tuloksia odotellessa..

Marde ja Milli 25+2
 
Jopas täällä on hiljasta. Ajattelin nyt päivittää tännekin ensimmäiset masukuvat :D

Ensin rv 22+2


Toinen eilen otettu 24+1


Toivottavasti tää nyt onnistu :D

Sparkle ja Viuhti 24+2

Muoks* hyvä minä, se onnistui :D:wave:
 
Heippa hei :)

rasituksen tulokset soitin tänään ja niinkuin arvelinkin, niin kaikki oli kunnossa :) eli:

paasto: 4,2
1h: 6,1
2h: 7,0

Huoh! Oon jonottanu sähköyhtiölle nyt melkein 1h, kun pitää isrtisanoo nykynen sopimus ja tehdä sitten uus toisen yhtiön kanssa... Kyllä odottavan aika on piitkä :LOL:

piupula ja lilleri 25+4
 
Heips kaikille ja tervetuloa uusille!
Pyörähdin neuvolassa ja kaikki hyvin, hemoglobiini on lisäraudasta huolimatta laskenut ja on nyt 118..kyllähän tässä vähän väsyttääkin, vielä kun on tosi alhainen verenpaine niin vähän heikko olo mutta muuten ihan hyvin menee. Jumpalle ajattelin kyllä taas illalla suunnata. Painosta vähän järkytyin...ensimmäisestä neuvolasta (rv 8+2) on painoa tullut 6kg, eli nyt paino on 70kg. No eihän se nyt periaatteessa ihan järkyttävää ole mutta siihen nähden etten ole älyttömästi mässäillyt ja jumpassa ja lenkillä olen edelleen käynyt niin mistä tuo paino on oikein tullut? Kohdunpohjankorkeus taisi olla 19cm.

Mutta nyt lounastauolle!

MamaDeDos & tyttäreni 22+5
 
Tervetuloa uusille :)

mussu81 Mieki olen tullu samaan tulokseen ja täytin myös kaikki kelan laput netissä :) toimitan sinne vain huomena vielä sen neuvola lapun nii kaikki pitäs olla :p ja niin sitä juustoa saa syödä jos se on pästoroituun maitoon tehty :) tämmöset ohjeet sain neuvolasta ite :p

Noniin meilä olis kolmelta neuvola! Jännitykselä ootellaan mitä sielä sanotaan :) Nyt on jotenki niin kumma ja heikko olo että taidan mennä levolle.. Saa nähä onko pissa puhas ku meinaa vähän tuntumaan että oisko sielä taas pentele jotaki !! Tämä raskaus on kyllä kumma! kaikki ongelmat on tässä raskaudessa.. ekassa ei ollu mitään! Nyt on kaikenmaailman pissatulehukset, jalka kipsissä, RD ja akne voiteet käytössä :D muutenki nyt huomaan että erilaista tää on ko painoki laskussa ja esikoisesta se nousi heti 4kg.. että kyllä se totta tosiaan taitaa poika olla!
Miehelle sanoin että saa nähä kuinka monta poikaa jaksan raskausaikana ootella ku kaikki vaivat iskee!
ehkä tämä kuitenki on kaiken arvosta!

22+2
 
Tervehdys täältäkin ja tervetuloa uusille :wave:

Pari päivää olen nyt käynyt töissä. Vielä on paha mennä sanomaan että miten kauan pystyn olemaan, kun eilen oli 4 opetustuntia ja tänään 1. Perjantai on sitten se koetus ku on seitsemän tuntia opetusta putkeen. Pitäs vaan muistaa ettei ole pakko seistä koko ajan. Taidan haetuttaa korkean jakkaran jokaiseen luokkaan jossa opetan, niin muistaa välillä lämästä sen takapuolen sinne penkkiin kiinni :headwall:

Tänään soittelin neuvolaan jatkoseurantaa. Ens viikolla on torstaina taas ultra (nyt pääseekin sitten urakalla ihailemaan vaavia - neljäs kerta jo ihan neuvolan kautta) ja sit kahden viikon päästä neuvolakäynti. Seurataan samalla kohdunkaulan ja kohdunsuun tilannetta. Nyt on vielä vähän säikkynä joka supistukselle kun ei tiedä mikä niillä on vaikutus. Ens viikolla sit näkee että jos ei ole edennyt mihinkään päin niin uskaltaa vähän huokaista. Viikko kerrallaan eteenpäin.

Jeccika tuleekohan meille nyt sit se tyttö, kun poikien raskausajat on ollu niin helppoja ja mulla on silloin ollut iho tosi hyvänä, nyt kukkii melkoisesti - hain kans jo tehokkaampaa settiä naamanpuhdistukseen :p

Pakko kai se on lähteä ruokaa laittamaan, kun kohta tulee nälkäinen mies kotiin...

Mussu & Myy 26+2
 
Viimeksi muokattu:
neuvolassa käyty!
22+2

Paino: +100g (-2,9kg lähtöpainoon)
paineet: 129/72
hb: 126
sykkeet: 154
liikkeet: ++
sf mitta: 22

eli kaikki hyvin :)
ja niin rakenneultrassa saatiin se downin riskiluku ja se oli 1:100 000 eli aika iso :) onneksi

mussu81 heh se voi olla :D kun kerta sullaki just päinvastaset olot :) mieki olen aatellu että tytöltä se naama yleensä kukkii mutta kummako mulla näin levis tämä nytte :D

niin ja semmosen tiedon sain että minun RD seuranta lopetetaan jos enskuussa on vielä yhtä hyvät arvot ja kaikki muutenki hyvin :) jippii!!!!

22+2
 
Tervetuloa uudetkin tänne!!:)

Minkä verran porukalla on ollu nuo kohdunkorkeudet? Miulla oli 22cm.. Vissiin aika paljon noille viikoille, eli sillo oli 23+3..
Kuulemma miekin joudun siihen sokerirasitukseen, vissiin ens kuun 18 pvä.. 15pvä ois neuvola ja 6pvä alkaa valmennus. Viel ei tiiä meenkö ku en ihan yksin tahtois ja tuo toinen puoli ei oikeen oo suostuvainen, mut pitää viel kattoo..

Hienoa Jeccika!! Kiva kuulla:)
 
Pikaiset kuulumiset. Neuvolassa kävin eilen ja kaikki ok. Kelan paperit sain ja vein, vielä työnantajalta viedä yks lappunen sinne ja sitten seki ois pois päiväjärjestyksestä. Masupäivitystä kans samalla, sf-mitta otettiin nyt ekan kerran ja oli 23cm. Ensin kyllä sano 24cm mutta kiristi vähäsen :LOL:



Susanna & MyttyRyttynen 24+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia kaikille!
Tänään ois lekurineuvola meillä ja toivottavasti pääsee kurkkimaan poikaa taas :heart: samalla saa osviittaa onko paikat auenneet, kun supistellut, sitten 18.10 ois ultra kysissä taas :) mukavaa :rolleyes:

Mutzilla ja tirriäinen 25+6 :kiss:
 
Sf mitta tosiaan oli mullaki sielä +2 käyrällä.. mutta vielä se onneks meni normaaliin.. ja neuvolatäti sanoki että yleensä ne tasottuu sitte myöhemmin :) oli nyt siis viikoilla 22+2 sf mitta mulla 22cm :p
mulla on sitte diabeteshoitajalla luultavasti vimppa käynti tuolloin 20.10 ja sitte lääkärineuvola on 28.10 :p :)

22+3
 
Eilen siis oli neuvola. Pissa puhdas, sykkeet Aatamilla 130 ja Beetamilla 140. Aatami taisi nukkua, veljensä sen sijaan piti oikein mekkalaa samalla kun kuunneltiin sykkeitä. Onneksi jo ens maanantaina on ultra, että pääsee varmistamaan onko kaikki kunnossa. A-vauvalla kun oli viimeksikin matalat sykkeet, enkä tunne hänen liikeitään niin hyvin kuin B:n.
Sf mitta oli jo huikeat 28,5cm!! Huh, mihin mittoihin tässä vielä ehtii kasvamaan! :)
Huomenna olisi eka synnytysvalmennus. Jännittävää. Ensi viikolla olisi sitten perhevalmennusta. Ohjelmaa siis riittää.
Ihana ilma ulkona! Voi kun jaksaisi vielä töitten jälkeen käydä kävelyllä. Mulla kun on tuo liikkuminen vähentynyt kun tuo lonkka ärsyyntyy niin helposti. Sain lainaan tukivyönkin, se ehkä auttaa vähän.
Kirjottelen muuten usein töistä puhelimella. Tämä kirjoittaminen on vähän haasteellisempaa kuin tietsikalla olisi, enkä siksi ehkä huomaa tai muista kommentoida kaikkea. Luen kyllä :)
Täytyisi hankkia vielä hoitopöytä. Kun vaan keksisi minkälaisen sitä tarvitsee/haluaa. Vaunut Easywalkerin duot hankittiin pari viikkoa sitten kun oli alennuksessa. Samalla sitten ostettiin jo turvakaukalotkin. Ovatpa valmiina odottamassa käyttäjiään. Tein myös tulevalle isälle "isyyspakkauksen". Yllätyksenä annan sen hänelle kunhan ensin äippäpakkaukset saapuvat :)
Viikonloppuna olisi muutaman tunnin mittainen automatka anoppilaan edessä. Saas nähdä miten masu reagoi. Tähän mennessä kun jo alle puolen tunnin mittaisilla työmatkoilla saattaa supistella useastikin. Voi tietty olla, että farkut, jotka tosin ovat mamma-mallia puristavat sen verran, että saa supistukset aikaiseksi. Kaukaa viisaana kävinkin jo ostamassa h&m:stä olo housut jotka ei varmasti purista eivätkä paina mistään.
Jee, huomenna poksuu! Silloin alussa ajattelin, että aia ei mene eteenpäin, mutta nyt huomaa viikkojen lisääntyvän hurjaa vauhtia. En malttaisi odottaa kun näen pikkuiset ekaa kertaa <3 nyt tietenkin toivon, että kaikki menee hyvin ja että päästään mahdollisimman lähelle laskettua aikaa.
Jaa, kait tässä pitäisi töitten tekoakin jatkaa.. :)

Perho ja pojat 24+6
 
Heips kaikille! :wave:

Ihania masukuvia teillä =) Mä olen koittanut laittaa omia mut eipä ole tulleet : /

Taas on jäänyt täällä oleilu vähälle....:| perjantaina lähettiin tarkastus käynnille sairaalaan kun oli supistellut monta päivää etteivät vauvat vain ole alkaneet syntyä. Onneksi kaikki hyvin :) Vauvat liikkuuvat todella paljon et sekin hyvä asia. Oisihan parempi ollut jäädä sairaalaan tarkkailtavaksi mut halusin kotiin kun pakkohan mun on huolehtia tytöistä...ei ole ketää kuka katsoisi!! :'( Ja helppojahan noi on hoitaa kun antaa huudot mennä toisesta sisään ja toisesta ulos!!:headwall:
Nyt vain lepoa, lepoa, lepoa....pitkä aika tuntuu tulevan jo vajaassa viikossa, tottunut tekee koko ajan jotain ja liikkumaan kaikkialla. Sitä on niin saamaton et ei täälläkään ole muka kerennyt kirjottelee...

Perho
ihanaa et on muitakin kaksosten odottajia :hug: Minullekkin olisi ultran mukaan tulossa kaksos pojat. Millaiset on vauvojen olot? Ovatko omissa yksiöissään? omilla istukoilla? Mulla ovat omissaan ja omilla istukoilla, et oikein ihanne tilanne! =)

Huomenna ois neuvola ja saisin vihdoin ja viimein ne kelan paperit ja pääsisin hakee niitä pakkauksia =)

Nyt taas huilii....

maska ja duo 24+0 POKS!!! :heart::heart:
 
Tänään on lääkärineuvola, viikkoja 25+6 ja kohdunsuun tilanne pehmennyt, mut kiinteäksi kuulemma voi vielä luokitella, pituus edelleen 3cm ja ulkosuu sormelle auki (normaali uudelleensynnyttäjälle kuulemma), painoa tullut kilo per viikko, eli nyt on 10kg sit rikki :I en stressaa enää tuosta painosta, nousee mitä nousee, nousi edellisistäkin sellaset 20-25kg, joten taitaa olla ihan sukuvika(äiti, siskot ja tädit sama homma), joten poistelen niitä sitten vauvan synnyttyä

paino 83,8kg (73,0kg)
hemoglobiini 125 (131)
RR 123/68 (118/68)
pissa puhdas
turvotus yhdellä plussalla
kohdunpohjankorkeus 24cm (20cm 3 viikkoa sitten) (hups, menee yläkäyrällä :D )

Sokeriarvot olivat testistä 0h 4,7 / 1h 4,8 / 2h 5,3 eli normaalit niin silläkään ei painosta huolestuta ja olenhan saanut ne edellisistäkin pois, joten nou hätä
ja vauva oli raivotarjonnassa tällä hetkellä

Mutzilla ja tirriäinen 25+6
 
Perho Ihana toi isyyspakkaus :) Oon itekkin niitä katsellut ja miettinyt, että olis ihana ylläripylläri, mutta en oo saanut aikaseksi :whistle: Jos saa udella, että mitä laitoit sinne? :p

Täällä päivät mvaan kulkee eteenpäin toisaalta nopsasti ja toisaalta hitaasti :p 4D ultrakin siirtyi päivällä, niin päästään sinne jo 11.10 :) sitä tässä malttamattomimpana odottele, että nähdään taas toinen ja varmistuu sitten ihan varmaksi sukupuolikin :) Saa mummitkin sitten katseltavaa :heart: Sitten sen jälkeen alkaakin iso pakkaustouhu ja sitten pääseekin muutamaan uuteen kotiin :)

piupula ja lilleri 25+4
 
Tervehdys ja kaikille uusille tervetuloa mukaan!:wave:

Piupula:Mä väsäsin esikoista odottaessa isyyspakkauksen ja mulla siellä oli seuraavia:Maailman paras isä- muki, body tekstillä, korvatulpat, hengityssuojain, Papa is the best-tuttipullo, sama tutti ja sama ruokalappu, pieni kirja vauvan tulosta huumopläjäyksellä, netistä tulostin kaikkea hauskaa isyyteen ja vauvantuloon liittyvää, Sisu-aski...Nämä muistaakseni =) Vain mielikuvitus on rajana!!! Tykkäs tosi paljon, kuulemma :)

Hui mitä SF-mittoja täällä on! Oonko mä ainut kellä se killuu keskiviivalla? :D Esikoisesta se laahas alakäyrillä joten ihan tyytyväinen, että nyt edes keskikäyrällä menee. Tosin vauva ollut saman kokoinen mitä esikoinenkin, tulee vain masu nyt nopeammin esiin. :)

Ei kai mulla sen kummempaa kuin POKS 23+0! :heart:
 

Yhteistyössä