*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

Apua kohta neuvolaan, vähän jänskättää :x :) eiköhän se hyvin mee :D

Minäki lopetin tupakoinnin heti plussattua ja täytyy sanoo ettei se ollu nii vaikeeta mitä luulin... Oon kans vähä sitä mieltä, että raskaaksi tuleminen olis erittäin hyvä syy lopettaa. Ei se pikkunen saa valita, vaan vastuu on äidillä. Sama alkoholin kanssa.. Kuinka moni äiti esim. pystyis olemaan ilman omantunnontuskia, jos lapsi sattuis syntymään kehitysvammasena juomisen takia? =/ Tai no eihän sitä aina voi todistaa, että se vamma on tullu juomisesta, mutta se riskihän siinä on..

Mut nyt, kengät jalkaan ja menoks! Onneks mieskin tulee mukaan :)
 
Elämäntapamuutoksista... Itsellä oikeastaan ainoa on tuon alkoholin käytön lopettaminen kokonaan. Noin joka toinen vkl on tullut jotain juotua, kun ei noita lapsosiakaan vielä ole. Tupakkaa en ole koskaan polttanut. Eikä alkoholia ei ole ikävä. Toivon syvästi, että alkoholiin ei tarvitse piiiitkääään aikaan kajotakaan, eli saatais tää baby. Huomenna siis se ultra, iik!! Toisaalta helpottavaa, että sitten tietää missä mennään. Mitään vuotoa ei ole la:n jälkeen taas ollut.

Marde ja Milli 7+4
 
Plääh...
Kirjoitin pitkät stoorit ja se sitten katosi jonnekin bittiavaruuteen. Muistelen, että tätä ongelmaa on ollut palstalla ennenkin, joten kannattaa maalata ja kopioida kirjoittamasti teksti ennen kuin painat "vastaa", niin tekstisi ei häviä.

Suureen tupakkakeskusteluun taisin ainakin ottaa osaa. Itse olen ollut siitä typerä, että vaikka olen aina lopettanut tupakoinnin odotus- ja imetysajaksi, olen sortunut sitten imetyksen loputtua uudelleen. :ashamed:
Uutta on ollut tällä kierroksella, että tupakoinnin lopettaminen on ollut tällä kertaa aika vaikeaa. Voi tietty johtua epävakaan seurustelutilanteen ja ylläriraskauden aiheuttamasta stressistä sekä kammottavasta työkiireestä, joka onneksi helpottaa ensi viikon jälkeen: ihanaa olla ope -kesällä! :D

Joku kyseli (anteeksi, en muista kuka) uusperheyrityskuvioista. Vuoroviikkoasumista noudatellaan, eli joka toinen viikko meillä on sekä minun että mieheni lapset, joka toinen viikko on sitten "tyhjän talon viikko". Toki Ötyksen synnyttyä sitä tyhjää ei sitten enää olekaan, mikä hieman jännittää. Nolo sanoa, mutta kyllä siihen "omaan aikaan" ehti taas tottua...

Huomisaamuna pääsen onneksi näistä jännityksistä sun muista höpöttelemään. Ja onneksi on tämä palsta, minne voi suht anonyymisti purkaa mieltään! Että kiitos teille, kun olette olemassa! :heart:

Kreecher ja Ötys
 
Hävis mullaki teksti johonki. Tai ei oikeestaan vaan ladannu mihinkään ja meni hermo odotellessa :D Eli siis, äitiysvaatteet on pysyny vielä kaapin perällä. Paidat mulla taitaaki kaikki olla semmosia että menee sitten isommanki mahan kanssa.

Närästys on sitten ihan kunnolla nostanu päänsä, aivan järkyttävä ku ei mitään voi suuhunsa laittaa. Heti alkaa kauhee korvennus :x Tätä mulla ei tosiaankaan ole ollu ikävä! Jos ei rennietä napostele ni yrjö tulee.. Eli se on seuraavalla kauppareissulla kyllä tärkein ostos, samalla apteekista pussillinen rennietä.

Susanna &
 
tottahan toki kaikki kokemukset on tänne tervetulleita :D ihan hyvä silti kuulla tupakoitsijoiden kokemuksia ja uskon että jos elämän tilanne on sekasin niin varmaan on vaikeampi lopettaa ja vähentäminenkin on aina plussaa =)

haluisin kans niin ottaa äitiyshousut käyttöön ja tietty uusia mamma vaatteita käydä shoppailemassa, mut sit ainaki kaikki huomaa joten täytyis ainaki 3-4 viikkoa vie sinnitellä...

jännittää hiukan se tulevan seulan tulokset, mitä jos siinä tuleeki jotain hälyyttävää :ashamed: Mutta toivon niin että kaikki menis hyvin niinku meillä kaikilla :heart:

memmu ja valtsu 9+4 :heart:
 
Täällä ilmoittautuu tammikuun tähtiin yksi odottaja lisää! =) Viikkoja olis nyt 6+6 kasassa ja laskettuaika olis 14.1.2011 ja toista odotan. =) Muuten on mennyt tämä alku odotus hyvin mutta pahoinvointi on nyt alkanut kunnolla vaivaan..joutunut jo muutamana aamuna oksentaan ja sit on muutenki koko päivän semmonen etova olo. :x Ensimmäisessä raskaudessa oli ihan samat oireet ja niitä kestikin se ensimmäinen 3 kk. Jospa tää tästä alkais helpottaan ajan myötä. Tosi kurjaa vaan ku ei taho mikään oikeen auttaa tähän oloon,kaikkea mahollista oon koittanut,että eikai se auta ku "kärsiä" tämä pahoinvointi,on tässä tietty se hyvä puoli että ainakin tämä raskaus tuntuu todellisemmalta ku on oloja! :D Onko täällä muita jotka on joutunu/kärsii parhaillaan huonosta voinnista? miten teillä on olo helpottanu?antakaa vaan vinkkejä,niitä tässä tarvitaan! :D
 
Mä lopetin tupakanpolton tossa ööh olikohan se nyt 2 viikkoa sitten. ei vain pysty polttamaan kun on niin paha olo joten ei tee edes tiukkaa :LOL:

esikoisen aikana poltin koko raskauden ja esikoinen aina ollut terve tosin kyllä kovin itkuinen oli vauvana.
kuopuksen aikana en poltanut ja hänellä oli vauvana astma ja allergioita + paha korvakierre joka saatiin lakkaamaan vasta viime marraskuussa kun laitettiin toiset putket. 30 tulehdusta oli sitä ennen. itkuinen ja levoton vauva hänkin oli.

en toki sano että kenenkään kannattaa polttaa mutta mun mielestä on aika jänää että meillä meni juur toisinpäin nuo sairastelut ja muut. no nytten ne polta ja se on se tärkein.
alkoakaan en käytä tippaakaan koko raskauden aikana.

likuntaa pitäis lisätä mutta en jotenkin uskalla tuon vuotelun takia alkaa kauheasti rehkimään :ashamed: pelkään että alkaa vuotaan jos kovin ruppee jumppaamaan.


miisuliisa ja tippa 7+5
 
Kiitos sparkle86! =)

Voi,kyllä se pahaolo sullekkin vielä kerkee tulla,usko mua! :LOL: Että nauti vielä kun on hyvä olo. :D Tai eihän kaikille vaan tuu pahoinvointia..voi kun mäki oisin yks niistä joille ei tuu.. =)
 
Joo, sitä mä kans pelkään et se iskee sit kunnolla jossain vaiheessa =)
Oon muuten laittanu jenk-ka sulle fb:ssä viestiä =)
Joo ei kyllä haittaa vaikka ei oloja tulis, mut toisaalta tietäspä varmasti että siellä jotain kasvaa =)
 
äitiysvaatteista tekis kyllä mieli hakea, kun ei noita housuja oikein voi enää käyttää, kun turvotus on jotain ihan mieletöntä. :D ajattelinkin mennä tänään shoppailemaan vähän housuja, niin olis töissäkin jotain muuta kun hame aina päällä.

jenk-ka mulla kanssa auttoi salmiakki ja lakritsi, äiti mulle itseasiassa vinkin antoi, kun ajatteli, että mulla on verenpaineet alhaalla (aina ollut verenpaine alhainen). mulla ainakin r-vitamiini pahentaa pahaa oloa, yritän nyt löytää sille hyvää aikaa ottaa, ilman että oksennan :x

piupula ja leevi 7+1
 
Mulla on kans matala verenpaine. En kylläkään syö salmiakkia rasia kaupalla vaan imesken sitä hitaasti. Lakua en ole vielä kokeillut. Pakkasessa ollut mustikkakeitto on kans hyvää ja jogurtti.
 
Edelleen hehkutan niitä pahoinvointirannekkeita, löytyy ainakin kauppanimellä sea band. Mulla auttoi aikanaan pahimman yli myös kohmeiset hedelmäpalat: leikkasin hedelmiä paloiksi ja noin 10 minuuttia pakastimessa.

Jaksamista pahoinvoiville, täällä ei ainakaan vielä kuvota mitenkään kovin pahasti... *koputtaa puuta*
 
neuvolassa nyt taas käyty, se sisäänkirjausneukkula oli, hemppa otettiin, painot ym. vkolla 9 ois miun pitäny käydä antaa se down verikoe, mut ollaan just siellä reissussa joten käyn antaan sen sit ma 14.6.
hemppa 131 ja paineet 118/65
Meinas taas laittaa päivällä etiäpäin laskettua aikaa mut sanoin jo et eiköhän tää riitä, pidetään se 11.1.2011... :headwall:

Mutzilla ja

 
Kiitos näistä vinkeistä pahoinvointiin! =) Tuota ranneketta olis jännä kokeilla,jos ei salmiakki ala tepsiin tähän oloon niin sit täytyy käydä ostaan toi ranneke! Ei tässä pahoinvoinnissa muuten mitään,mut kotona on 2 ja puol vuotias neiti jonka kanssa olis kiva jaksaa touhuta päivät ilman että pitää koko ajan olla varuillaan millon saa taas juosta vessaan oksentaan! :x Ja tää etova olo vie muutenki voimat,ei kertakaikkiaan kiinnosta tehä mitään muutako maata,mut ku ei sekään tähän oloon auta! Mut päivä kerrallaan mennään,kyllä tää jossaki vaiheessa alkaa helpottaan! :)
 
Täällä kanssa taistellaan pahoinvoinnin kanssa. Mulla se on niin kamalaa että olen joutunut olemaan poissa töistä, jatkuvasti halailen pyttyä ja voimat ihan lopussa. Mitään en juurikaan pysty syömään, kaikki tekee pahaa. Apteekista kävin hakemassa sitä B6 vitamiinia, kokeillaan nytsitä, vaikka ei siitä ollut apua edellisessä raskaudessa. Apteekista ostin myös viime viikolla pahoinvointi rannekkeet, ei mitään apua :( Nyt olis edessä 4 yövuoroa, mennään kokeilemaan pystyykö töissä olemaan...tällaista meillä. Tiinu ja masuasukki 6+6.
 
Apua! Täällä alkoi aamulla vessakynnin yhteydessä verinen vuoto, mikä on jatkunut pitkin päivää, pienenä, usein vessakäynnin yhteydessä. Luin että on 20% odottajista täysin normaalia... mutta silti huolestuttaa. Yritin soitella neuvolaankin mutta eipä siellä kukaan vastannut. Kun pitäisi se neuvola-aikakin varata... Huoh. No ei auta kuin toivoa ettei ole mitään vakavaa. Vuoto ei ole kipeää ja niukempaa kuin menkat, joten uskallan vielä toivoa ettei se mennyt kesken. Mutta... :/

Onko teillä muilla ollut alussa vuotoja? Mulla tasan rv 5.
 
tiinu83: Voi että,sulla on siellä kans rankkaa ton pahoinvoinninkans.. :/ Pidetään varpaat ja peukut pystyssä että helpottais pian! =) Meillä muuten ihan samat viikot menossa,täällä kans 6+6 tänään. :) Ja Lumina83: Soita heti huomenna aamusta neuvolaan uudestaan ja käy tarkistuttamassa asia ettei olis mitään vakavaa..mut toi kuulostaa kyllä enempi "normaalilta" vuodolta kuin keskenmenolta..toivotaan parasta!! :hug:
 
Lumina83, mulla tuli verta viime viikon ti:na ja la:na, molemmilla kerroilla verta tuli "hulahtaen" ja sitten se myös loppui yhtä äkisti. Mitään vatsakipuja ei vuotoihin liittynyt. Neuvolaan otin itsekin yhteyttä ekan vuodon jälkeen ja ainakin täällä sanoivat, ettei he voi tehdä asialle mitään. Pitäis mennä päivystykseen, jos alkaa pahalta näyttämään jne. Su:na kävin sitten aamulla päivystyksessä ja melkein viikon kesti pääsy ultraan. Ilmeisesti siksi näin kauan, kun vuoto ei jatkunut eikä siihen liittynyt kipuja. Eli Huomenna sitten sinne varhaisultraan katsomaan, että oisko kohdussa jotain elämää. Joillakin tulee verenvuotoa silloin kuin ne oletetut kuukautiset olisi, mutta tää vuoto ei ainakaan tuon kanssa täsmännyt. Koita kestää, tiedän miten pelottavaa ja ärsyttävää kun ei itse tiedä missä mennään..

Huomista jännätään, tuun sitten kertomaan mitä ultrassa ilmeni.

Marde ja Milli 7+4
 
Kiitokset neuvoista. Auttaa heti kun joku hieman rauhallisesti neuvoo. (Mies oli aamulla heti sitä mieltä että nyt on mentävä sairaalaan ja jäätävä sairaslomalle, hih, se on niin suloinen kun on samalla hieman pihalla kaikesta) Jep, Tiedän itsekin että pitää vain odotella ja katsella miten käy. Mutta silti hermostuttaa. Toivotaan että kaikki olisi kuitenkin hyvin.

Onnea ultraan Marde79!
 
Tupakka keskusteluun kantaa
Itse poltan tällä hetkellä. Olin esikoisesta tupakkalakossa aina siihen päivään asti kun imetysen lopetin,sitten tyhmänä aloitin uudelleen. Nyt poltan vieläkin tupakkaa ja suoraan sanottuna omatunto kolkuttaa aika rankasti. En vaan oo vielä psytynyt lopettamaankaa, ehken vaan näe asiaa vielä tasan siltä kantilta että olen oikeesti raskaana kun tämä tuli vähän yllättäen vaikka kyllä tasan tiedän että lapsia saa seksiä harrastamalla. Esikoisesta olin hurjan tuomitseva tupakoijia suhteen,nyt onki vähä pakka sekasin kun nyt itse melkeen viis veisaan poltanko vai en... En edelleenkään suoraan sanottuna usko raskaana olevani. Joku tästä herneet nokkaan vetää kuitenkin joten vetäkööt. Pikkuhiljaa päivä kerralla,lopetan kun tunnen olevani valmis siihen.Mielummin olen hyvä äiti esikoisellekin kun lopetan tupakoinnin täysin ja olen ihan hirveä... onko kukaan samaa mieltä?
Loppujen lopuksi minun mielestä kaikki saa tehdä niinkuin itse parhaaksi näkee, ei se tarkoita että on huono äiti jos polttaa.
 

Yhteistyössä