Tammikuun tähtöset 2017 **KESÄKUU**

Yritän nyt toiselta koneelta uudestaan tänne. Tämä sivusto ei toiminut kännykästä eikä pöytäkoneelta, joten kokeilen nyt läppäriä.
Edellinen viesti jäi myös vähän kesken kun kone / sivusto tökkii.

Kovasti voimia keskenmenneille ja ultraansa odottaville tsemppiä.

Itsellä tosiaan oireet vaihtelee ees taas. Toisena päivänä ei ole mitään oireita ja seuraavana järkky turvotus ja pahaolo.
Esikoisesta ei juurikaan ollut oireita, olen aina ollut huono merkkaamaan kuukautisia ylös ja joskus vkolla 6-8 aloin miettimään että missähän ne kuukautiset viipyy. Vähäistä etovaa oloa oli ja turvotusta jonkinverran.

Nyt kakkosen kohdalla huomasin kyllä aikasemmin menkkojen poisjäännin, mutta tarkkaa ajankohtaa en nytkään muista.
Mietityttää tosiaan tuo eka ultra joka meilläpäin siis aina vasta vkolla 12. Sitä ennen ei saa mitään ultraa ellei mene yksityiselle, (jos siis ei mitään hälyyttävää esiinny).

Välillä käy synnytyskin mielessä kun esikoisen kohdalla meni kaikki pieleen ja nyt on sama taas edessä. Toivottavasti nyt kävis paremmin, vaikka sitä on kyllä aivan liian aikasta vielä miettiä.

Kiva kun on tällanen vertaisryhmä ja voi jakaa ajatuksia ja fiiliksiä. Vielä en osaa oikein ajatella että tulee toinen kun tosiaan voi olla vaikka tuulimuna tai mennä vielä keskenkin. Varovaisen toiveikas fiilis. En jaksais millään sitä ultraa odottaa. Pitänee miettiä muita juttuja niin aika menis nopeempaa. :)
 
Enpä minäkään oo kirjoitellut sitten ensimmäisen viestin...

Mutta tällä hetkellä 9+5. :)
Välillä oireettomia päiviä, mutta oon yrittänyt olla toiveikas että
kaikki olis hyvin. Mutta maha on kyllä jo kasvanut(!) Odotan innolla kun kasvaa viel isommaksi... :p
Jalkoihin koskee, joten ostin tukisukat(tai siis sellaiset "juoksusukat"), piän niitä työpäivän ajan jalassa. Hieman helpottanut jalkakivut nyt.
Hempparihan oli jo pari viikkoa sitten aika matala: 112. alotin silloin heti raudat. onneksi, töihin palasin lomalta viikko sitten ja nyt jaksaa taas.
Herkut ei maistu(!), ehkä parempikin vaan ettei paino nouse sen takia. :D
Välillä tuntuu mahassa, mutta sit hetken istuu "kunnolla" niin helpottaa.

Monet kysellyt mitenkä esikoinen (3v) on reagoinut. Mutta hälle ei olla vielä suoraan kerrottu, ehkä parempi tuossa syksymmällä kun nyt vielä niin pitkä aika. :)

Hempparia kontrolloidaan ens viikolla. Juhannuksen jälkeen sit nt-ultra. :)
 
Hei.
Tänään kävimme varhaisultrassa. Siellä pienenpieni sydän sykki niin maan vimmatusti ❤❤❤
Mutta laskettuaika muuttui ja se on vasta 31.1 eli koitan raivata tieni tuonne helmikuisten puolelle. Mukavaa odotusaikaa teille tammimasukeille!
Melko kornia, mun neljästä lapsesta kolme nuorimmaista on helmikuussa syntyneitä .
 
Jaksamista teille kellä on mennyt kesken ja voimia!

Itsellä on välillä pelokas ja epäuskoinen olo että onkohan mun mahassa oikeesti ketään. Tänään taas kevyttä iltapäiväöllötystä ja väsymystä lukuunottamatta ihan normaali vointi.

Joku kirjoitti ylempänä suolapähkinöistä ja appelsiinimehusta.. Joku ihme mieliteko niihin on itellänikin ilmeisesti ollut kerta niitä eilen ostoskärryyn lastasin ihan asiaa sen kummemmin ajattelematta :D Kivennäisvesi on sellanen mitä menee tosi paljon ja vettä muutenkin kun tuntuu et janottaa ihan koko ajan. Työpäivän aikana menee helposti 2l ja illalla lisää. Ja arvatkaapa saako ravata vessassa melkoisen tiuhaan :D
 
Mullakin vähän samanlaisia fiiliksiä kuin Siipulilla. Vaikka ultrassa käytiin kaksi viikkoa sitten ja kaikki oli hyvin, niin nyt pelottaa mennä kahden viikon päästä np-ultraan. Pelottaa ihan kamalasti että sydän on lakannut toimimasta että mielummin olen sitten tietämättä (n)

Oireet ovat pysyneet samanlaisina. Aaltoilevaa pahoinvointia, kamalaa väsymystä ja rinnat turvonneet, arat ja raskaat.

Huomenna pitäisi saapua postiin tilaamani doppleri ja kromosoniseuloissa käyn huomenna aamupäivästä. Millaisia ajatuksia poikkeavuudet ja vammat yms herättävät teissä ja/tai kumppanissanne?
 
Voimia teille joilla on mennyt kesken.
Jaksamista ja haleja.

Iinaalisa, mun on pakko sanoa, että ei olla yhtään mietitty edes koko asiaa. Kyllähän sitä varmaan tarttis, mutta jotenkin sitä yrittää olla aina niin positiivisella mielellä liikkeellä asiassa kuin asiassa.

Ja juu, np-ultra aika tasan tarkkaan kahden viikon päästä!
Mulla on edellisistä raskauksista doppleri tallell, joten täytyy katella, jos jossain vaiheessa koittais kuunnella kuuluuko mitään.

Ei mutta, mä nukahan kohta tähän, joten parasta mennä nukkumaan.

Susanna & Pähkinä 10+2
 
Apua.. tänään aamulla tullu runsaammin vuotoa. Onneksi näillä näkymin vähenemään päin. Voiskohan johtua eiliestä "puuhailusta"? Onneksi tänään ultra niin näkee onhan kaikki hyvin. Jos johtui siitä ja kaikki on ultrassa ok nii tulee kyllä loppuraskauden selibaatti. Hitto että pelottaa. .

Ei oo kyllä mietitty kans tuota poikkeavuus asiaa.. pitäis ehkä tosiaan.
 
Kauheasti tsemppiä kelkasta pudonneille! <3

Meillä mies ilmoitti heti ensimmäisenä, kun kuuli raskaudesta, että jos on vähääkään jotain poikkeamaa, niin heti pitää laittaa kesken. Mä en itse tiedä pystyisinkö niin radikaaliin ratkaisuun. Joten toivon kovasti, että kaikki on kunnossa. Mä kun uskon aika vahvasti siihen, ett ihmiselle ei anneta enempää kuin se jaksaa kantaa, niin luotan siihen että se tulee mikä on tarkoitettu. Mikä minä olen sitä sitten kyseenalaistamaan? Mutta toivottavasti ei oikeasti tulla siihen, että pitäisi oikeasti miettiä mitä tehdään.

Täällä ei kyllä olo oo juurikaan helpottanut. Taisi tuossa olla jopa pieni vatsatauti seurana eilen ja toissapäivänä. Vaikea sanoa, kun muutenkin niin huono olo koko ajan. Mut vatsa oli ihan ruikulilla ja miehellä kanssa, niin kai se sit on jotain tautia ollut.

Mulla olis tänään hammaslääkäri, vähän pelottaa miten selviä siellä tunnin, jos iskeekin huono olo. Siinä kun varmaan on vähän huono alkaa syömään kesken kaiken ;)

Torstaina sit olis eka neuvola. Sitä odotan innoissani, todennäköisesti hemoglobiini on taas ihan pohjissa ja saan aloittaa raudan syömisen. Siinä on vaan se ikävä juttu, että mun vatsa ei kestä sitä. Ja vähän pelottaa, et mitähän sanovat raskausdiabeteksestä, kun mulla on tota painoa melkein 20kg enemmän kuin silloin kun oon edellisen kerran mennyt synnärille eli ihan liikaa. Ja mullakin on koko ajan kauhee jano ja pissahätä, niin oon miettinyt onko se rd:n oire, kun kakkostyypin diabeteksen oirehan se on. :(

Mut nyt on pakko nousta sängystä ja alkaa toimia, et ehdin sinne hamppulekurille. ;) Palataan taas! :)
 
Huonoja uutisia saaneille pahoittelut ja voimia <3

Nimistä sen verran että jos poika tulee jälleen, niin jää ilman nimeä :ROFLMAO: pojan nimet on vaikeita, kun tykkäis että on helppo, vanha, mutta ei kauheen yleinen jos nyt ei mikään harvinaisuuskaan tarvitse olla... Esikoisen nimi tulee suvusta, kuopuksen mietittiin kauan ja kun vihdoin keksin ei ollut muita vaihtoehtoja. Tytölle olis etunimi mut jostain syystä luulen että tämäkin on poika. Mun siskolla on poikia on 4:LOL:

Jos seulassa tulee jotain ilmi asia varmasti tutkitaan ja mennään sen.mukaan. Jos on jotain selvää häikkää että näkyy jo np ultrassa et ei hyvä niin tuskin jatkaisi raskautta... Paljon riippuu mistä kyse.
 
Jos seulassa tulee jotain poikkeamia, mietitään asiaa sitten. En edes osaa sanoa nyt mitä tekisin missäkin tapauksessa joten silloin mennään niiden tietojen avulla eteenpäin mitä on.

Kolmen tunnin päästä ultra. Niin levollinen kuin oonkin koko raskauden ollut, oon nyt ihan lukossa. Jännittää niin kovasti että haluaisin olla menemättä ja elää siinä tietämättömyysraskauskuplassa sinne asti että vauva potkii.
 
Ultrassa ei näkynyt kuin ihan vähän jotain, niin että vastaisi viikkoa 4 ja se ei ole mahdollista :( En ymmärrä. Oireet on vaan vahvistuneet ja tein just testinkin hyvin laimeasta pissasta jossa kaksi tasapaksua viivaa eli mistään en olisi voinut etukäteen tietää etten ole raskaana. Huomenna sairaalaan keskeytykseen...
 
Huh. Ultrassa kaikki hyvin, siellä se pikkunen kovasti heilutteli :love: vuotokin hiipunut.

Täällä on jo vähän nimiä mietitty ja vähän sama ongelma kuin Repalla että pojalle on nimi ihan hukassa. Minä kanssa tykkäisin niistä vanhemmista nimistä. Onhan tässä onneksi aikaa vielä :)

Voimia Danalle!
 
Onpa surullisia uutisia! Pahoitteluni ja paljon voimia Heettaselle, Annennalle ja Danalle! :cry:

Onnea naranan hyvistä ultrakuulumisista ja iinaaliisalle sykkeiden kuulumisesta.

Täällä edelleen tuhruttelu huolettaa ja oireiden vähentyminen on entisestään lisännyt huolta. Mulla on perjantaina muuta käyntiä neuvolassa ja ajattelin pyytää kuuntelemaan sykkeitä, jos vaikka löytyisi. Jos ei löydy, niin viikon päästä uusiksi. Jos ei silloinkaan löydy, niin taidan varailla yksityiselle ultraan.

Muutoin mennyt aika melko nopeasti, kun esikoinen pitää kiireisenä. Pahoinvointi tosiaan vähentynyt paljon ja tulee enää sellaisia nopeita hujauksia. Oireilu tällä hetkellä alavatsakipuilua ja ummetusta :alien: peloista huolimatta olen ollut ihan hyvillä mielin ja kovasti jo odotan, että päästäisiin jakamaan uutinen läheisten kanssa :love: Etenkin esikoisen kanssa tekisi mieli jo puhua vauvasta. Vaikka varmasti asia tulee noin pienelle todeksi vasta mahan kasvaessa/vauvan syntyessä, mutta kuitenkin :)

Elisen 8+6
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Isot pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille. :cry: Halauksia!

Hyviä uutisia saaneille onnitteluja, ihanaa, että hyviäkin uutisia tulee!

Mulla oli viime raskaudessa dopleri ja se oli ihan kiva, vaikka lyhytikäinen ilo. Ei sitä enää kaivannut kun tunsi liikkeet. Ja jos liikkeet tuntee joskus rv 16 ja sykkeet alkaa kuulua rv10, niin ei siihen montaa viikkoa jää.

Narana85 seksin jälkeinen vuoto ei oo vaarallista. Joten ei tarvi miettiä selibaattia :D

Poikkeamista ultrassa voisin sanoa muutaman sanan. Mun kuolleella pojalla oli kromosomivirhe, joka johti aivoalueiden hitaaseen tuhoutumiseen. Hän siis taantui vuosien varrella täysin avustettavaksi ja oli loppuvaiheessa jo hyvin kivulias. Mitään poikkeavaa ei havaittu seulissa, eikä ultrissa, vaikka mua ultrattiin usein ennenaikaisuuden riskin vuoksi.
Vain muutama yleisin syndrooma pystytään toteamaan ultrassa ja veriseuloissa, ne ei todellakaan ole takuu sille, että lapsi on terve. Kun tulee vanhemmaksi, sitoutuu vastaanottamaan lapsen juuri sellaisena kuin hän on ja rakastamaan ja hoitamaan häntä.
Mun poika oli ihana, rakas ja kaunis lapsi jonka elämänpolku oli vaikea ja raskas, mutta joka opetti meille kaikille läheisille paljon. Hänen elämänsä oli hurjan arvokas! On täyttä bullshittiä, että ihmiset saa vain sen mitä ne jaksaa kantaa. Ehkä ennemmin jokainen saa sen, mitä tarvitsee ja se taas ei ole omien käsien punnittavana.
En todellakaan toivo kenellekään sellaisia kokemuksia kuin mulla on. Miten jonkun pitäisi jaksaa kantaa oman lapsen kärsimys ja kuolema? Silti jotkut sen joutuvat tekemään. Ihminen tekee parhaansa siinä, mikä eteen tulee.
Anteeksi vuodatus, mutta tämä on asia, josta mulla on mielipiteitä.

Joku kyseli, mistä voisi löytää vertaistukea omalla paikkakunnalla. Kysy neuvolasta. Joillain paikkakunnilla järjestetään ryhmäneuvoloita ja ainakin niillä on tietoa alueen toiminnasta.

Kesälomasuunnitelmina meillä on Italian matka varattuna heinäkuulle. Naimisiinkin pitäisi mennä :love:

Mulla ei oo ollut lauantain jälkeen yhtään tiputtelua, jee! :D

Mamadread ja itu 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Isot pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille. :cry: Halauksia!

Hyviä uutisia saaneille onnitteluja, ihanaa, että hyviäkin uutisia tulee!

Mulla oli viime raskaudessa dopleri ja se oli ihan kiva, vaikka lyhytikäinen ilo. Ei sitä enää kaivannut kun tunsi liikkeet. Ja jos liikkeet tuntee joskus rv 16 ja sykkeet alkaa kuulua rv10, niin ei siihen montaa viikkoa jää.

Narana85 seksin jälkeinen vuoto ei oo vaarallista. Joten ei tarvi miettiä selibaattia :D

Poikkeamista ultrassa voisin sanoa muutaman sanan. Mun kuolleella pojalla oli kromosomivirhe, joka johti aivoalueiden hitaaseen tuhoutumiseen. Hän siis taantui vuosien varrella täysin avustettavaksi ja oli loppuvaiheessa jo hyvin kivulias. Mitään poikkeavaa ei havaittu seulissa, eikä ultrissa, vaikka mua ultrattiin usein ennenaikaisuuden riskin vuoksi.
Vain muutama yleisin syndrooma pystytään toteamaan ultrassa ja veriseuloissa, ne ei todellakaan ole takuu sille, että lapsi on terve. Kun tulee vanhemmaksi, sitoutuu vastaanottamaan lapsen juuri sellaisena kuin hän on ja rakastamaan ja hoitamaan häntä.
Mun poika oli ihana, rakas ja kaunis lapsi jonka elämänpolku oli vaikea ja raskas, mutta joka opetti meille kaikille läheisille paljon. Hänen elämänsä oli hurjan arvokas! On täyttä bullshittiä, että ihmiset saa vain sen mitä ne jaksaa kantaa. Ehkä ennemmin jokainen saa sen, mitä tarvitsee ja se taas ei ole omien käsien punnittavana.
En todellakaan toivo kenellekään sellaisia kokemuksia kuin mulla on. Miten jonkun pitäisi jaksaa kantaa oman lapsen kärsimys ja kuolema? Silti jotkut sen joutuvat tekemään. Ihminen tekee parhaansa siinä, mikä eteen tulee.
Anteeksi vuodatus, mutta tämä on asia, josta mulla on mielipiteitä.

Joku kyseli, mistä voisi löytää vertaistukea omalla paikkakunnalla. Kysy neuvolasta. Joillain paikkakunnilla järjestetään ryhmäneuvoloita ja ainakin niillä on tietoa alueen toiminnasta.

Kesälomasuunnitelmina meillä on Italian matka varattuna heinäkuulle. Naimisiinkin pitäisi mennä :love:

Mulla ei oo ollut lauantain jälkeen yhtään tiputtelua, jee! :D

Mamadread ja itu 7+2
Pahoittelut poikasi puolesta <3 Minä se olin, joka sanoi että että ei anneta enempää kuin jaksaa kantaa, mutta tarkoitin sillä siis samaa kuin sinä. Osasit vain muotoilla sen kauniimmin. :) Itsekin elämässäni eräänlaisen helvetin läpi kolunneena ja vasta ihan hiljan siitä selvinneenä tiedän, että elämä voi tuoda eteen ihan mitä vain. Ja kiitos kun jaoit kokemuksesi, tulipa esiin tuokin puoli ettei ne seulat aina autuaaksi tee.
 
Voi että, paljon huonoja uutisia :cry: Voimia kaikille! ♡
Itsellä alkoi loma ja hyvä niin, ihan väsyny koko ajan. Rinnat ollu arkoina ja huono olo jatkuu....
Mä olen kanssa ajatellut hommata tommosen dopplerin jossain vaiheessa. Raskauskeijusta olen noita katsellut..
Nyt 6+4:love:
 

Yhteistyössä