Tammikuun tähtöset 2017 **MARRASKUU**

Mamadread <3 tulee varmasti ihanaa aikaa, kovin toivottu, vuosia odotettu ja rakastettu :love:

Kävin näytillä ja kaikki ok. Ei osannut sen enempää sanoa mitä oli, luultavasti supistuksia. Ei muutoksia juurikaan, todella vähän kaula lyhentynyt ja siinä kaikki. Onneksi. Lääkäri totesi että jos 2 viikkoa malttaisi niin hyvä, että soittele vaan tänne aina jos jotain tulee ja käymään jos tilanne vaatii. Oli muuten kiva lääkäri tällä kerralla jäi tosi hyvä fiilis.

Tää on ehkä tyhmin kysymys mutta minkä kokoisia vaippoja pitäisi ostaa? :giggle: Mulla ei ole mitään käsitystä miten niissä koot menee.

Ps. Ootpa ollu ahkera!
 
  • Tykkää
Reactions: Repa ja narana85
Kiva kuulla Mariani että ei ollut sen enempiä muutoksia tapahtunut! (y) kyllä välillä tuntuu että tässä on itse päässyt kohtuuttoman helpolla kun lueskelee näitä teidän sattumuksia :oops:

Kiitos vaippojen kokoinfosta Mamadread :) mietin nimittäin ihan samaa aiemmin tänään. Ja että niitä vaippoja pitäisi varmaan käydä jo pikkuhiljaa ostamassa..
Tänään tosiaan 32+0 ja enään siis kahdeksan viikkoa laskettuun aikaan. Siis _kahdeksan_ viikkoa! Mihin se aika oikein meni? :LOL: vaikka eihän sitä tiedä päättäkö se nappula tulla jo neljän viikon päästä vai vasta kymmenen :)

Mulla tuntuu että napa ratkeaa! Kiristää tosi paljon tuosa navan yläreunasta ja on kosketusarka. Eikä nuo mukulan mahanahan venyttelyt ainakaan auta asiaa :LOL: Täällä tosiaan toisinaan tuntuu että ne liikkeet ennemmin näkyy kuin tuntuu kun maha vaan niinkuin kuplii :LOL::LOL:

Anumarika ihan hyvin voi jo leipoa pipareita ja kuunnella joululauluja ;) mulla soi aamulla ensimmäisenä päässä "hiljaa, hiljaa joulunkellot kajahtaa.." :D kohta varmaan täytyy laittaa Michael Bublen jouluälppäri soittimeen pyörimään :love::)
 
Mulla on soinut joululaulut jo muutamana viikkona! Hyvin voi jo alottaa! Ja glögikausi on myös korkattu, piparit ja tortut odottaa vielä äitiyslomaa.

Hankinnoista, meillä varmaan alkaa aikalailla olla kaikkea, paitsi kylpyamme pitäis hankkia ja itkuhälytin. Ja parin viikon päästä haen siskolta lainaan kaikenlaista vauvatavaraa. Vaippoja pitäis ehkä kanssa paketti hankkia, mutta ehtiihän tuota.

Vielä olis kahdeksan työpäivää! Ihmeen hyvin meni tää viikko töissä, sain esimiehille iskostettua tajuntaan, että jos haluavat mun jaksavan loppuun, niin ottavat perehdytettävän multa pois. Kevyintä kun on saada yksin tehdä oma työnsä.. motivaatio nyt ei mikään kaikkein korkein ole..

Meinasin viime viikonloppuna saada pienen slaagin, kun aamuyöstä kömmin wc:hen, ja yhtäkkiä huomasin, että pönttöön hölähti verta. Kattelin sitten hetken aikaa, että ei sitä enempää tullut ja soitin vielä mielenrauhan vuoksi synnärillekin. Siellä sanoivat että jos ei vuoto jatku, ja lapsi liikkuu normaalisti, niin ei hätää,varmaankin limakalvoista tullut vuoto. Ja eipä onneksi sen jälkeen oo mitään vuotoa tai muutakaan ollut.

Mullahan tosiaan siirtyi aikaanaan la 31.12, mutta oon niin orientoitunut, että yll lasketun ajan mennään, että oon varmaan aivan järkyttynyt jos tää beibi päättääkin tulla ennen laskettua aikaa :D

Ihanaa, että on viikonloppu! Ja vointeja kaikille!
 
Miä en oo vielä mitään pessyt tai hankkinut :eek: haetaan hoitopöytä kaverilta varmaan ensiviikolla ja sit pikkuhiljaa vois alkaa pienempiä vaatteita pesemään, pitäis pari bodya ja housua ostaakin. vaippoja, pienintä kokoa, mulla yks pkt on minkä sain töistä kun jäin lomalle. kai se on yks tutti ja pullo varuiks ostettava.

En ees enää osaa pukee vauvoja :ROFLMAO: kuinka paljon on liikaa... riittääkö body ja housut plus toppapuku kun laitokselta kotiutuu?

Ahdistaa kun tiedän että välttämättä ei oo mitään synnytykseen viittaavaa tunnetta, mut silti se voi alkaa milloin vaan ja edetä nopeasti....
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Mä aattelin laitokselta kotiutuessa laittaa varmaan ihan body+housut ja sitten vauva untuvapussiin. Tietty joku pipo pitää varmaan olla. Jospa noilla tuon muutaman kilsan autoilisi.

Ei mullakaan Repa mitään pestynä oo! Sen pesurumban ajattelin jättää äitiyslomalle.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Hui musicro kyl tommonen mutki säikäyttäis:eek: mut hyvä jos ei muuta oo enää ulos tuhrutellu!
Mäkää oo saanu viel mitää pestyä, vaikka kaikki onkin kaapissa oottamassa.. vaippapaketti on myös hankittu, ostin meiän saksan reissulta ku siel on puolet halvempaa.. ei muute kandee hamstrata mitää älyttömiä määriä noit pieninpii vaippoja, meillä esikoinen kasvo niistä aika nopsaa "ulos". Mut oliki iha hyvänkokonen vauva, tai siis edelleenkin kasvukäyrien yläpäässä, hujoppeja ku ollaan...
Mulla on jotenki fiilikset, että hyvä jos tammikuussa tää poju tulis pihalle, mut ei ihmetytä jos helmikuulle menee.. esikoinenkin synty 4pv "myöhässä". Mä en onneks tienny että oli yli ajan:LOL: lääkäri oli unohtanu mainita, että siirs laskettua aikaa 5päivällä:whistle: empähä ehtiny nii stressaamaan:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Nyt pistän maate, alko semmoset bileet tuol mahaosastolla:barefoot::geek::geek:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Mä sain eilen aikaiseksi sen mitä oon suunnitellu: vauvan vaatteet vaatekaappiin! Siis ne pienimmät. Mähän oon siis pessyt jo valmiiksi myös isompia, ne oottaa vielä kaappiin pääsyä... Mutta enköhän saa ensi viikolla valmiiksi kaikkien niiden vauvan vaatteiden pesun ja kaappiin laiton. Tyttö on loppukuun hoidossa niin yritän nyt tehä noita hommia(siis omaan tahtiin, välillä katon telkkaa sohvalla maaten ja sit taas teen kun vointi tuntuu hyvältä :D ) Nii sit kun neiti ei oo enää hoidossa niin saa käyttää aikaa neitiin. :)

Ja ollaan viikon päästä menossa kaupunkiin ostoksille, yritetään löytää se sitteri, muut meillä onkin, ja ostaa ne ekat vaipat ja tutit jne. sekä jouluostokset samalla kun saattaa olla aika tuskasta mennä pidemmille ostoksille kuukauden päästä. :D :)

On nämä päivät ihan erilaisia, toisena päivänä ei mitään tuntemuksia ja toisena päivänä on. Tänään ollut taas se hyvä päivä(ainakin tähä asti) vaikka pihallakin touhusin neidin kanssa. Niin se oli viikollakin,ke-aamuna sanoin että on vähän helpottunut kun on saanut levätä, noh, keskiviikkona sitten oli tuntemuksia ja paljonkin. :/

Mutta päivä kerrallaan, ja jokainen päivä lähempänä vauvan syntymää. <3

32+3 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Nii, meidän esikoinen käytti muistaakseni(?) jonkun parisen viikkoa-kuukauden sitä pienintä vaipan kokoa. Mutta tutun lapset on käyttänyt suoraan 2-koon vaippaa. Meinasin että myö ostetaan paketti molempia kaappiin. Kun meidän kylällä ei oo valinnan vapautta niinkään(ja hinnassahan se myöskin näkyy..) kun mennään viikon päästä isompaan kauppaan nii ostetaan sieltä valmiiksi niin säästäis vähän. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Mamadread: Kiitti :) pitää ostaa siis paketti 2-5kg tuonne kaappiin valmiiksi myös odottelemaan <3

Musicro: Varmasti pelästytti! Toivottavasti kaikki jatkuu kuitenkin edelleen hyvin.

Onko kenellekään tullut pahoinvointi/oksentelu takaisin?

Lähipäivinä olen suurella intohimolla syönyt lanttu- ja porkkanalaatikoita :p miten ne voikin maistua niin hyvälle! Yksi koko raskauden ajan superherkku on ollut turkkilainen jogurtti ja jäiset mustikat niin että mustikoita on niin paljon että ne jäädyttää sitä jogurttia jo vähän. Pikkasen sokeritonta vadelmasoppaa sekaan ja nam! Sitä oon vedelly tässä nyt viimoset kuukaudet 2-3x päivässä :D

Eilen päätin että joulua en tänä vuonna laita, ainostaan ostan ehkä jonkun Tuijan pöydälle ja pari kukkaa ja siinä se. Valoja täällä on sisällä palanut jo marraskuun alusta asti kun tuovat niin kauniin pehmeän ja rentouttavan valon.

Talohaave kummittelee edelleen takaraivossa ja eilen löysin yhden ihanan netistä mutta pitäisi jotenkin saada tuo mieskin vakuutettua että se olisi hyvä juttu :whistle: Ehkä tähän hätään kuitenkin mahdoton rupeama.
 
Viimeksi muokattu:
Mariani ei voi olla totta, mulla on toi sama jugurttiherkku :LOL: laitan turkkilaista tai maustamatonta jugua, jäisiä mustikoita ja sit odottelen et se jäädyttää sitä jugurttia. itse lisään vielä pähkinöitä :)

Muutamia päivinä on hieman ollu ellottava olo,ei onneksi sentään ihan oksentanut.

Käytiin anoppilassa syömässä isänpäivä herkkuja, tulin varmaan kilo lisää sillä reissulla :LOL:
 
Mäkin himoitsin jossain vaiheessa raskautta jogurttia ja just niin, että siinä on jotain marjoja tai hedelmiä seassa. Mutta nyt se on jäänyt taka-alalle. Enemmän tulee syötyä hedelmiä ym. sellaisenaan. Ja salaatti on ollut kestohimona myös! Oikeastaan kaikki tuore ja etenkin rouskuva. :p:LOL:

Mä luulen, että autolla kotiutuessa riittää makuupussi/haalari ja perusvaatteet sinne alle plus jotkut hyvin pysyvät töppöset käsiin ja jalkoihin. Esim. ne äippäpakkauksen toppatumput -ja töppöset ei taatusti pysy vastasyntyneen päällä, ennemin ehkä jotkut pienikokoiset paksut sukat käsiin ja jalkoihin ja sit toppapuvun/-pussin alle piiloon.
Mä löysin kierrätyskeskuksesta ihanan 80-luvun fredriksonin toppahatun hintaan 2,5e. Toivon, että ois passeli pienen päähän, koska vaikutti lämpimältä. Saahan sinne onneksi sit myssyä väliin, jos on kamalan iso.

Mäkään en aio tosiaan kauheasti joulua laittaa, paitsi sen piparitalon. Esikoinen oli sitä mieltä, että kuusta ei tarvita, vaan voidaan ripustaa jouluvalot puolitoistametriseen traakkipuuhun. :LOL: Sopii mulle! :D:D

Tänään oon ollut fyysisesti aika :poop::na, ei oo paljoa päässyt ylös sohvalta kun puristaa, kiristää, supistaa ja vihloo. :cry::unsure: Toivottavasti kuitenkin vielä yhdessä kasassa huomennakin...

Mamadread ja itu 30+1
 
Täälläkin on mennyt turkkilaista jugurttia ja mustikoita! :ROFLMAO: Lisänä siihen vielä banaania :) myös ko. jugurtti hunajan ja pähkinöiden tai lemon curdin kanssa on ollut toimiva yhdistelmä ;)

Täällä on mennyt koko päivä kylästellessä mun isän ja sitten appivanhempien luona. Isäinpäivänä kuuluisi yllättää isä vaan isä yllättikin meidät. Saatiin tulokkaalle hänen itsensä tekemä kehto! Arvatkaapa vaan pillahdinko itkuun kun isä toi sen esille:p:love: anoppi taas oli neulonut villatakin, housut, sukat, tumput ja myssyn :love: Ei tarvii miettiä mitä haalarin alle synnäriltä lähtiessä :) molempien vanhemmille siis eka lapsenlapsi tulossa :)

Täällä on jo kaikki hankitut vaatteet pesty kokoon 68 saakka. Odottelevat vaan isompaa lipastoa ensi viikon ikean reissulta :) vaatteita saa tosin hankkia vielä melko paljon...

Voi hurja Mamadread :confused: toivottavasti sulla supparit ja kivistelyt helpottaa ja oot yhdessä kasassa vielä huomenna ja mielellään vielä useamman viikon päästä!
 
Mamadread, Toivottavasti tänään olo on jo parempi?

Narana, Mikä ihana yllätys ja mikä muisto siitä jää pitkäksi aikaa <3

Hassua että niin monella meistä on tuo sama jugumarja fiksaatio :p liittyyköhän se jotenkin vitamiineihin?

Ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja pyöräyttää koneellisen beben vaatteita tänään. Muuten alkuviikko rauhallisesti. Ke jälleen verikokeisiin ja sitten Koksiin. Saa nähdä onko muutosta viikon aikana tullut. Viime viikolla oli maksa-arvot pienesti koholla ja eilen verenpaineet parhaimmillaan yläpaine 141 ja alapaine 99.
Päänsärky ja mustat haituvat tulleet nähtävästi jäädäkseen. Proteiini stiksatessa -.

32+3
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä muuten huomaa nyt, että ei pidempiä aikoja tai matkoja voi kävellä ilman, että tulee harkkasupistuksia.
Kävin koiran kanssa ihan maksimissaan kilometrin kävelylenkin ja jo sinä aikana/sen jälkeen tuli harjoitussuppareita.

Sit on eilen isänpäivää vietetty.
Mä heräsin seiskalta koristelemaan kakkua ja paketoin samalla isyyspakkauksen.
Tytöt heräs ysiltä, joten mentiin siinä vaiheessa koko poppoo herättämään isi.
Mies heräs ja mentiin keittiöön, jossa odotti aamupala kaikkineen valmiina.
Tytöt haki lahjat (pienemmät) ja antoivat ne isille. Mä toin perässä sen isyyspakkauksen. Isi oli todella otettu kaikista lahjoistaan ja kovalla vaivalla väsätystä kortista. Ja kakkukin oli todella hyvää.

Sitte puettiin päälle ja lähdettiin poikkeamaan miehen vanhemmilla, kera lahjan.
Sieltä mentiin käymään miehen isovanhemmilla.
Toisille isovanhemmille lähetettiin postissa paketti, asuvat sen verran kauempana.
Ja viimeisenä mutta ei suinkaan vähäisimpänä käytiin mun isän haudalla viemässä muutama kynttilä.

Siinä meidän sunnuntai.
Ja ton matkailun jälkeen tuli jälleen harjoitussupistuksia.
Täytyy vissiin alkaa ottamaan rauhallisemmin.

Narana, oi mikä ihana yllätys!

Mamadread, toivottavasti olot ois helpottanut.

Me miehen kanssa eilen puhuttiin, että miten mahtaa käydä, syntyykö poika vielä tämän vuoden puolella vai päästäänkö ens vuoden puolelle.
Edellisistä synnytyksistä ei voi katsoa, koska toinen on syntynyt lasketun ajan jälkeen ja toinen ennen.
Sen jälkeen pohdin, että kohta se synnytys on oikeesti edessä. Jaiks!

Sain viimeisetkin pienet vauvan vaatteet viikonlopun aikana pyöräytettyä koneessa. Niitä isompia kun ehtii vähän myöhemmin pestä. Kaappiin pääsyä me kyllä vielä odottelee.

Nyt lähdetään tyttöjen kanssa kyläileen naapuriin.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :)

Susanna & Pähkinä 33+1
 
Hyvää maanantaita vaan kaikille! :)  Täälläkin on isänpäivää vietetty miehen isän luona. Oltiin siellä eilen varmaan neljä tuntia kylässä ja sit kävikin niin et mun oli pakko sanoa, et nyt lähdetään kun mulla alkoi mennä hengitystiet tukkoon. Mulla on siis astma ja niillä on vanha talo, jossa luultavasti kosteutta kun kerran tuollainen reaktio tuli. :(

Lauantai vietettiin kaupoilla miehen ja sen isän kanssa, kun se haluaa kovasti auttaa meitä ostamalla meille remppatarvikkeita, mutta kun se haluaa ostaa mitä sattuu ja päättää mitä meille tulee mihinkin, niin hieman meinaa mennä hermo :mad: Antais vaan mieluummin rahan kouraan niin voitais sit käyttää se mihin tykätään, jos kerran haluaa osallistua. Eilenkin meinas väen vängällä ostaa meille listoja, joita ei tarvita vielä puoleen vuoteen eikä olla edes päätetty et minkälaisia halutaan saati katsottu paljonko halutaan :rolleyes:
Ja tuulikaappi oltiin saatu jo melkein valmiiksi, niin se kävi sit miehen avuksi laittamassa hyllyt seinään viikko sitten ja kun ne nyt viikonloppuna näin niin nekin on ihan vituralleen laitettu ja joudutaan aloittaan nyt homma alusta. Eli hyllyt pois, seinän tasoitus ja maalaus ja hyllyt uudestaan kiinni. Ja silti niihin hyllyihin jää nyt ylimääräiset reiät kun oli ne kannakkeetkin asentanut väärin päin :cautious:

Mulle meinaa vissiin nyt iskeä flunssa, kun tuntuu ettei keuhkot ollenkaan palaudu tuosta hometalossa käynnistä :unsure: Missäköhän kohtaa pitää huolestua vauvan hapensaannista, jos omakin takkuaa? (n) Vai meneekö se tässäkin niin et vauva vetää ensin tarvitsemansa ja mulle jää sit loput jos jää?

Nyt ollaan vkolla 31+3 ja perjantaina meillä on se kontrolliultra siitä istukasta taasen. Siellä sit selviää pääsenkö synnyttään vai onko edessä sektio. Vähän jännittää kuinka käy. Ja sekin, et jos joudunkin osastolle vetään jotain lisähappea kun ei nää omat keuhkot meinaa toimia :unsure:
 
Musicro , haluatko, että sun laskettu aika muutetaan tonne listaan? :)

Naranalla tosiaan ihana "isänpäivä" yllätys. :love:

RubyS , toivottavasti flunssa helpottaa. Periaatteessa hapenottokyvyn pitäis lisääntyä raskauden aikana ja tietysti korkealla oleva kohtu voi vaikuttaa myös siihen, että tuntuu, ettei happi riitä. Mut sit taas jos oikeasti on vaikea saada happea, niin kyllähän se varmaan ennen pitkään vauvaankin vaikuttaa. Onneksi sulla on lääkäri niin voit kysyä siellä.

Täällä käyty tänään äippäpolilla kontrollissa ja tilanne oli ihan ok. Vauvan pää on jo tosi alhaalla ja siltä se tuntuukin. Sisätutkimusta tehdessä lääkäri tunsi pään helposti. Kohdunkaulan tilanne on kuitenkin pysynyt ennallaan, joten nyt vaan lepoa kehiin. Painoarvio oli vajaat 1500g. Melkein 250g tullut kahdessa viikossa vauvalle massaa. :D Vaikka arvioitahan noi on ja kai aika pienellä mittavirheellä vissiin isokin heitto.
Kontrolliajan sain taas parin viikon päähän.

Mamadread ja itu 30+3
 
  • Tykkää
Reactions: narana85 ja Mariani
Ruby, yritä jaksella ja jos vaivaa niin aina kannattaa lääkäristä/neuvolasta kysellä mielummin kuin antaa sen painaa mieltä <3

Mamadread, hyvin on pieni kasvanut! Aika jännää että pään voi tuntea jo nyt :)

Huh heijaa nyt on kaikki vauvan vaatteet pesty ja kuivamassa! Sen jälkeen lajittelu ja ihmettely mitä puuttuu ja puuttuuko. Harsoja ei ollut yhtään joten niitä laitoin tilaukseen tänään pari pakettia. Niitä on sukulaisilta tulossa (pyydetty kun kysytty) joten siksi en ole niihin kamalasti vielä panostanut. Hyvä tietty olla noi muutamat varalla että alkuun pärjää. Anoppi laittoi kuvan ja siellä on kova neulonta käynnissä ja peitto tulossa <3 jotenkin suloista ja tuntuu tärkeälle. Itsetehdyt asiat on aina lähellä sydäntä.

Verenpaineet tänään 141/102.. Oksettaa. Huh.

32+4
 
Viimeksi muokattu:
Mamadread, hyvin on pieni kasvanut! Aika jännää että pään voi tuntea jo nyt :)

Verenpaineet tänään 141/102.. Oksettaa. Huh.
Onneksi ei vielä sentään tukka näy kun haaroja avaa. :D Ei vaan oikeasti vauvan ei tarvitsisi näillä viikoilla olla vielä noin alhaalla, kun se pää painaa paikkoja auki. Mutta sillä mennään, mitä annetaan.

Tsemppiä paineiden kanssa!
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Täällä alko uus viikko: 33+0 <3

Ja samalla vaihtui sairasloma lomaksi(tietenkin ois ollu fiksuinta että loma ois jääny saikun alle mut en viittiny lääkärille sitä sanoa...)
Täällä on nyt ollut hieman rauhallisemmat päivät ettei ennakoivia oo ollu niin paljon. Kiitos varmasti levolle. Mutta välillä tuntuu nii kipeästi alapäähän että askeleiden ottaminenkin vaatii aikaa...

Miten toi aika kuluu noi nopeasti, ei oo enää pitkä aika...
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Neuvola tältä päivältä käyty ja hemoglobiini oli noussu kahdessa viikossa 101 -> 131! Kyllä sen on olossa huomannutkin että ei ihan niin kovasti väsytä enää. Vielä pitää kuitenkin rautakuuria jatkaa. Paino oli pysynyt samassa ja pissakin oli puhdas mutta tällä kertaa sitten sf mitta oli taivaissa niin taas uusi kontrolli sen takia viikon päästä. Masukas oikein puski ylös koko mittauksen ajan että naureskelinkin että se haluaa mut näköjään väkisellä uuteen sokerirasitukseen :rolleyes::LOL: jospa se malttais ens kerralla pysyä vähän alempana nii sais oikean mitan eikä tarttis mennä uusiin testeihin. Kun oma fiilis kuitenkin on ettei niissä sokeriarvoissa oo mitään häikkää :cautious:

Mikäs Marianilla vointi? :)

Mukava kuulla että Annelskillakin helpottanut levon myötä!

Hauskalta kyllä kuulosti tuo Mamadreadin keissi mutta vakava asiahan se tosiaan on jos kovin siellä yritetään jo alaspäin pyrkiä. Toivottavasti nyt kaveri vielä malttaa :)

Täällä on kaveri taas tuntunu pyrkivän välillä kyljestä ulos :confused: jösses että voi tehdä kipeää kun toinen venyttelee kunnolla tuolla.. ja vielä reilu kuukausi aikaa kasvaa siellä. Huh :D alavatsalla on tänään tuntunu ikävää kipua ja vähän kovotellutkin. Jospa se vaan johtuis tuosta masukin jumppailusta.

Narana 32+5
 
Täällä käyty kontrolliultrassa ja taaskaan ei suomalaista lääkäriä... Ei muuta väliä,mut toi kommunikointi on vähän vajavaista kun on huono suomi :unsure:
No kuitenkin, kaikki ok... vauva nukku just kun se olis saanu vähän liikkua:LOL: on meinaan hirveä ralli ollu eilen illalla ja heti aamusta,mut kun ultrassa oltiin niin nukku. no sen verran liikku kuitenkin et lääkäri näki.
Kohdunkaulaa 2cm jälellä et lyhentyny on mut normi kuitenkin. istukka siirtynyt kohdunsuulta. rv36 jouluviikolla on seuraava jossa katsotaan käynnistys. painoarvo tässä kohtaa 1800g.
Nii ja tytöltä näyttää edelleen :love:,sen verran näytti 4d kuvaa että näytti kasvoista kuopukselta :love:
 
Repa, toi 2cm kuulostaa kyllä aika lyhyeltä. :eek:Tai siis mä oon ollut vuodelevossa tollaisen vuoksi. Mutta kai siihen vaikuttaa kohdunsuun tilanne ja kiinteys/pehmeys myös... Onneksi istukka oli noussut ylöspäin! Meille ei oo näytetty 4d-kuvaa kuin joskus rv16. Ois kiva nähdä pikkuisen kasvot nyt, mutta en tiedä kehtaako kysyä.. :rolleyes:

Narana, toivottavasti vältyt uudelta sokerirasitukselta. (y) Mulla on tässäkin raskaudessa taas tosi iso maha, tai ainakin siltä tuntuu. Äitiyshousut menee muuten hyvin jalkaan, mutta se masutuubi on alkanut puristaa yläreunasta. Ja äitiyspaidoista, joiden pitäis sopia ison mahan kanssa, loppuu pituus helmassa kesken. En kyllä viitsis lähteä enää uudestaan äitiysvaateostoksille. Onneksi sairaslomalla voi olla kotona rytkyissä. :D

Muutoin ei uutta. Vauvan pää painaa välillä ikävästi rakkoa ja silloin ei muu auta kuin kylkiasento. Myös vauvan pään kääntely vihloo välillä aika makeasti. Muutoin lepäily auttaa selvästi, ei supista niin paljoa ja moni muukin vihlonta ja jomotus on paremmin hallinnassa kun saa kunnolla levätä tarvittaessa.

Mamadread ja itu 30+5
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Neuvola tältä päivältä käyty ja hemoglobiini oli noussu kahdessa viikossa 101 -> 131! Kyllä sen on olossa huomannutkin että ei ihan niin kovasti väsytä enää. Vielä pitää kuitenkin rautakuuria jatkaa. Paino oli pysynyt samassa ja pissakin oli puhdas mutta tällä kertaa sitten sf mitta oli taivaissa niin taas uusi kontrolli sen takia viikon päästä. Masukas oikein puski ylös koko mittauksen ajan että naureskelinkin että se haluaa mut näköjään väkisellä uuteen sokerirasitukseen :rolleyes::LOL: jospa se malttais ens kerralla pysyä vähän alempana nii sais oikean mitan eikä tarttis mennä uusiin testeihin. Kun oma fiilis kuitenkin on ettei niissä sokeriarvoissa oo mitään häikkää :cautious:

Mikäs Marianilla vointi? :)

Mukava kuulla että Annelskillakin helpottanut levon myötä!

Hauskalta kyllä kuulosti tuo Mamadreadin keissi mutta vakava asiahan se tosiaan on jos kovin siellä yritetään jo alaspäin pyrkiä. Toivottavasti nyt kaveri vielä malttaa :)

Täällä on kaveri taas tuntunu pyrkivän välillä kyljestä ulos :confused: jösses että voi tehdä kipeää kun toinen venyttelee kunnolla tuolla.. ja vielä reilu kuukausi aikaa kasvaa siellä. Huh :D alavatsalla on tänään tuntunu ikävää kipua ja vähän kovotellutkin. Jospa se vaan johtuis tuosta masukin jumppailusta.

Narana 32+5
Ihana masukki sinulla kun on touhuissa niin mukana <3 Uskon että rasitus menee hyvin vaikka uudelleen sinne laittaisivatkin :)

Tosiaan tänään käyty äippäpolilla ja eiliset verikoetulokset oli ok. Vauva kasvaa yläkäyrällä/hieman eli (viimeksi oli ali) eli saa nähdä mitä se ensi kerralla on. Hurja painoarvio saatiin ja laittoi kyllä hymyilyttämään että ei sieltä ainakaan mitään ruipeloa ole tulossa vaan Pulla nimensä mukaisesti :p oli posket sen verta pullollaan että naureskelin ultrakuvalle vielä kotonakin!

Koska Radi ja verenpaineet heittelee niin paljon + kokoa ja kasvua seurataan polilla tästä lähtien viikottain. Yli 4200kg lasta en saa synnyttää ja siitä yli ne LA painoksi veikkaa. Tästä yhteenvetona: aiemmin tulee+ perätilassa edelleen eli luultavasti sektio tiedossa. Käännöstä _ehkä_ kokeillaan vko 37 riippuen vauvan koosta ym.

Verenpainelääkkeet sain vihdoin jotta alapaineita saataisiin alas ja huomenna käyn ne hakemassa ja toivotaan että vaikutus on positiivinen :)

Proteiinit testattiin tilkuilla lähtiessä joka 1+ joten nyt kotona seurattava. Sydänkäyrä otettiin myös jossa kävi kova vilske!

32+6
 

Yhteistyössä